Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Surround/stativare

240 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 March 2010 - 17:33

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Hoppas du läste att inte micen var någon optimal.

Innan vi börjar prata för mkt, så måste den mätas med en testmic som är linjär.

sen skall den mätas 50cm off axis och on axis

Postad 22 March 2010 - 17:49

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

Det innebär? :)

Postad 22 March 2010 - 18:39

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

Ojoj den kurvan är inte bra ni har en hisning av diskanten från 1000hz och vid 2000hz så har ni en dip och troligen så är det filtret med 6db i diskanten som ställer till det.
se på denna graf hur det skall se ut .

Varför vill man ha en konstant lätt stigning? Jag trodde vi pratade om spikrakthorisontella kurvor när du började gnälla på första versionen av ett delningsfilter, gjorda av glada amatörer...

Postad 22 March 2010 - 19:28

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Varför vill man ha en konstant lätt stigning? Jag trodde vi pratade om spikrakthorisontella kurvor när du började gnälla på första versionen av ett delningsfilter, gjorda av glada amatörer...

man skall eftersträva tt ha ungefär samma db vid alla frekvenser men det är en utopi det blir alltit en vis nivå skillnad i diskantens arbets område men det går att råda bot på med olika kondensatorer och även med olika motstånd för man vill inte ha en diskant som ligger 2db högre vid 1000 hz och 2db lägre vid 2000hz det är sån nivå skillnad som man vill jämna ut det har är bara ett E,X
men du vet själv vad du skrev om filtret eller skall jag på mina dig post 141
Och sen var det där med glappet i delnings frekvensen.

Postad 22 March 2010 - 19:57

rotel2
  • rotel2
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Måste tyvärr vara din antagonist i denna tråd... :)

Bättre att mäta på större avstånd än 50cm, skulle vilja säga 1m. Detta för att vara "säker" på att få med baffelns diffraktioner (man får nämligen inte med "allt" på ett avstånd av 50cm, har provat så jag vet....)

Ska väl sägas att PK burken inte heller har någon direkt rak tonkurva (om det nu är det man strävar efter...) utan att för den delen säga att den skulle låta illla. Det samma gäller Professorns högtalare, svårt för någon att säga att den skulle låta illa utan att ha hört den...

Redigerat av rotel2, 22 March 2010 - 19:58.

Postad 22 March 2010 - 20:07

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Måste tyvärr vara din antagonist i denna tråd... :)

Bättre att mäta på större avstånd än 50cm, skulle vilja säga 1m. Detta för att vara "säker" på att få med baffelns diffraktioner (man får nämligen inte med "allt" på ett avstånd av 50cm, har provat så jag vet....)

Ska väl sägas att PK burken inte heller har någon direkt rak tonkurva (om det nu är det man strävar efter...) utan att för den delen säga att den skulle låta illla. Det samma gäller Professorns högtalare, svårt för någon att säga att den skulle låta illa utan att ha hört den...

om man ser på ton kurvan på på den så har den dippar på rätt många db och pikar på lika många kan han få ner dom till +-2-3db så har han ett bra diskant filter men som det är nu så skulle jag inte vilja lyssna till en med ljus röst på hög volym
Sen när det gäller Pk så har jag ett kraftigt modifierat filter i den och det är för att ta ner den stigande ton kurvan.

Postad 22 March 2010 - 20:16

rotel2
  • rotel2
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
nja... med deras mätning kan jag inte ens utläsa 2-3dB då deras presentation har ett spann på 120dB, så det är nog svårt att säga något om det...

På vilket avstånd har ni mätt?
Klara inte micen mer än 10000Hz?
Jag skulle ju vara nyfiken på en mätning på ca 1m med tidsfönster (dvs mätt i "döddämpat" rum) :)

Postad 22 March 2010 - 22:45

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

nja... med deras mätning kan jag inte ens utläsa 2-3dB då deras presentation har ett spann på 120dB, så det är nog svårt att säga något om det...

Jag skulle ju vara nyfiken på en mätning på ca 1m med tidsfönster (dvs mätt i "döddämpat" rum) :)

Ca 70-90cm rakt framför högtalaren. rummet hade ingen dämpning alls.. Piiinsamt värre, men micen är från singstar ;) Det var bara en mätning för skoj, inget seriös som hampe påpekat 2 gånger redan. Vi ville bara göra detta för att få en mycket liten uppfattning om hur "rakt" det spelar..

Hur vi än mätte så reagerade inte micen över 10khz så den har begränsning där, alternativt ljudkortet..

Postad 22 March 2010 - 22:49

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0
Jag tror inte dina högtalare spelar över 10khz...

Mohahahaha :D

Postad 22 March 2010 - 22:52

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Jag tror inte dina högtalare spelar över 10khz...

Mohahahaha :lol:

Det tror inte jag heller, inga högtalare vi testat hittills spelar en enda dB över 10khz :D

Postad 23 March 2010 - 13:35

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Ang delningsfiltret. Så har jag och beijergard varit och samtala med 2st av mina duktiga och sakkunniga el-lärare. Dom bekräfta att filtret är rätt ihop monterat.

Kunna inte se några fel med min design på filtret. Elektriskt sätt så gör det vad det ska, och är rätt kopplat. Sen får hifi-nördar tycka vad dom vill sa mina gamla lärare.
Dom påpeka att tex en vis hifinörd tycker en sak, medan den andra tycker helt annorlunda. Hifi har väldigt mycket med smak och tycke. Som sagt olika konstruktörer olika tankesätt/trender.
Dom som håller på med elektronik tänker oftare på samma sätt och går på fakta.

Har även bekräftat att dom parallella komponenterna inte alls behöver hålla lika hög standard som dom seriella. Då dom parallella inte alls behöver ha lika hög strömtålighet. Däremot på dom seriella så är det viktigt med en liten resistans och hög strömtålighet.

Med fel på filtret menar jag: Den parallella kondensatorn som tydligen satt i serie. Och att filtret skulle separeras mellan bas och diskant.

Hoppas ingen tar inlägget som ett påhopp :lol: Försöker bara förmedla deras ord :D Äh nog om detta nu! Vill inte starta värsta diskussionen. Jag är mycket väl medveten om att vissa sätter kaffet i halsen som läser detta inlägg nu. Men jag litar på mina lärare och kommer fortsätta göra det.

Postad 23 March 2010 - 17:35

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Ang delningsfiltret. Så har jag och beijergard varit och samtala med 2st av mina duktiga och sakkunniga el-lärare. Dom bekräfta att filtret är rätt ihop monterat.

Kunna inte se några fel med min design på filtret. Elektriskt sätt så gör det vad det ska, och är rätt kopplat. Sen får hifi-nördar tycka vad dom vill sa mina gamla lärare.
Dom påpeka att tex en vis hifinörd tycker en sak, medan den andra tycker helt annorlunda. Hifi har väldigt mycket med smak och tycke. Som sagt olika konstruktörer olika tankesätt/trender.
Dom som håller på med elektronik tänker oftare på samma sätt och går på fakta.

Har även bekräftat att dom parallella komponenterna inte alls behöver hålla lika hög standard som dom seriella. Då dom parallella inte alls behöver ha lika hög strömtålighet. Däremot på dom seriella så är det viktigt med en liten resistans och hög strömtålighet.

Med fel på filtret menar jag: Den parallella kondensatorn som tydligen satt i serie. Och att filtret skulle separeras mellan bas och diskant.

Hoppas ingen tar inlägget som ett påhopp :lol: Försöker bara förmedla deras ord :D Äh nog om detta nu! Vill inte starta värsta diskussionen. Jag är mycket väl medveten om att vissa sätter kaffet i halsen som läser detta inlägg nu. Men jag litar på mina lärare och kommer fortsätta göra det.

Ta och be dina lärare att skriva i tråden i stället.
då borde dom lära sig hur mycket resistans en kondning har av olika kvaliter och hur mycket resistans en spole ger av olika tråd dimensioner och varför försöker man att ha så låg resistans genom komponenterna fråga dom det och se vad dom svarar sen visa dom mätningen så kan dom tolka den.
och eftersom du bara förmedlar vad dom har sakt så förmedla detta till dom ni skall hålla på med ström och ampere och inget annat

Postad 23 March 2010 - 17:39

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

då borde dom lära sig hur mycket resistans en kondning har av olika kvaliter och hur mycket resistans en spole ger av olika tråd dimensioner och varför försöker man att ha så låg resistans genom komponenterna fråga dom det och se vad dom svarar sen visa dom mätningen så kan dom tolka den.
och eftersom du bara förmedlar vad dom har sakt så förmedla detta till dom ni skall hålla på med ström och ampere och inget annat

Du kan väl istället göra en mätning med de paralella komponenterna i sämre kvalite än de seriella och sen göra en mätning med hög kvalite på dem alla. Mäta akustisk såklart, och påvisa den enorma skillnaden.

Postad 23 March 2010 - 17:41

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

Ursäkta men glömde skriva det. Men vi gick faktiskt igenom det med! Som sagt nog om detta!

Edit. Rättare sagt jag orkade skriva, för jag är inte så insnöad i det :D

Ström och amper, den var bra sdx haha :lol: Tänk om du viste vad du pratade om för folk...

Redigerat av hampe90, 23 March 2010 - 17:47.

Postad 23 March 2010 - 18:13

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Ursäkta men glömde skriva det. Men vi gick faktiskt igenom det med! Som sagt nog om detta!

Edit. Rättare sagt jag orkade skriva, för jag är inte så insnöad i det :)

Ström och amper, den var bra sdx haha :blink: Tänk om du viste vad du pratade om för folk...

volt men du vet vad du pratar om

Postad 23 March 2010 - 18:20

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Du kan väl istället göra en mätning med de paralella komponenterna i sämre kvalite än de seriella och sen göra en mätning med hög kvalite på dem alla. Mäta akustisk såklart, och påvisa den enorma skillnaden.

behövs inte det finns mätningar på komponenter vid dom som tillverkar dom och det finns en hel del olika komponenter .

Postad 23 March 2010 - 18:26

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Tror jag köper mina nästa högtalare, efter allt ^^ Svårare än att bygga kärnkraftverk detta hehe :)

Postad 23 March 2010 - 18:36

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Tror jag köper mina nästa högtalare, efter allt ^^ Svårare än att bygga kärnkraftverk detta hehe :)

Gör det.....

Postad 23 March 2010 - 18:42

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

behövs inte det finns mätningar på komponenter vid dom som tillverkar dom och det finns en hel del olika komponenter .

Nu var inte det där en akustisk jämförelse. Och när det kommer till det akustiska är skillnaderna nere på promillen säkert...

Postad 23 March 2010 - 18:44

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Nu var inte det där en akustisk jämförelse. Och när det kommer till det akustiska är skillnaderna nere på promillen säkert...

Tyvär så är det inte så det är avsevärda skillnader i ljud i mellan komponenterna

Postad 23 March 2010 - 18:49

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Tyvär så är det inte så det är avsevärda skillnader i ljud i mellan komponenterna

Men är det inte ljud man är ute efter? Det är ju en högtalare jag bygger, ingen elektrisk perfekt modul?

Postad 23 March 2010 - 18:52

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0

Men är det inte ljud man är ute efter? Det är ju en högtalare jag bygger, ingen elektrisk perfekt modul?

+1
Sdx, jag tror ärligt att ingen bryr sig om vad du skriver i denna tråden längre.

Postad 23 March 2010 - 19:12

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Men hur låter ljudet

Postad 23 March 2010 - 19:16

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Men hur låter ljudet

Jag tycker det låter riktigt bra nu. Fattigt på bas, men det var ju väntat med sluten och liten låda. Frontarna är vassare i diskanten, men till småttingarnas fördel vid rock med vassa symbaler.

Postad 23 March 2010 - 19:17

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

+1
Sdx, jag tror ärligt att ingen bryr sig om vad du skriver i denna tråden längre.

Varför skriver då du överhuvod taget då
och det är synd på ett snyggt bygge att andvända ett filter som inte är bra då hade det varit bättre att bygga som du gör eller med ett fullrange element och skippat ett dåligt filter varför tror du att folk byter komponenter i sin befintliga högtalare och får ett bättre ljud ???
och varför provar dom inte en lösning som fungerar med ett diffreansspan om 2db i diskant delen för som nu ha ett span om 20db .

Postad 23 March 2010 - 19:21

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0

Varför skriver då du överhuvod taget då
och det är synd på ett snyggt bygge att andvända ett filter som inte är bra då hade det varit bättre att bygga som du gör eller med ett fullrange element och skippat ett dåligt filter varför tror du att folk byter komponenter i sin befintliga högtalare och får ett bättre ljud ???
och varför provar dom inte en lösning som fungerar med ett diffreansspan om 2db i diskant delen för som nu ha ett span om 20db .

Jag både läser och skriver i denna tråden pga att jag är intresserad av bygget i sig. Nu är ju Beijergard nöjd med sitt filter och det finns ingen mening med att diskutera detta vidare.
Och jag/vi har förstått att du förmodligen vet allt om ljud. Och alla som inte tycker som du har tydligen fel..

Postad 23 March 2010 - 19:27

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Jag tycker det låter riktigt bra nu. Fattigt på bas, men det var ju väntat med sluten och liten låda. Frontarna är vassare i diskanten, men till småttingarnas fördel vid rock med vassa symbaler.

med tanke på att f3db ligger på 169hz så finns det ingen bas att orda om så då får man en massa mellan register som lappar på diskanten så den borde ligga bra i värmeområdet.Men ser man på filter gången så är det inte bra med en diff på 20db i frekvensorådet men skaffa en ritigt mik och mät
men låt någon neutral att lyssna på dom och göra ett omdöme det gjorde jag på mina pk och han som gjorde omdömet har några år inom hifi med en del riktgt ruggiga system och mina pk innehåller inga bennic kondningar utan av bättre kvalitet och det gör stor skillnad .

Jag både läser och skriver i denna tråden pga att jag är intresserad av bygget i sig. Nu är ju Beijergard nöjd med sitt filter och det finns ingen mening med att diskutera detta vidare.
Och jag/vi har förstått att du förmodligen vet allt om ljud. Och alla som inte tycker som du har tydligen fel..

Vi vänder på steken hur länge tror du att jag har hållit på med ljud.

Postad 23 March 2010 - 19:58

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
SDX du säger emot dig själv ganska mycket. Jag tvivlar inte alls på dina kunskaper. Men när du säger att komponenternas kvalite inte har någon större inverkan på ljudet, finns det då någon anledning till dyrare ännat än placebo?

Och som jag sagt tidigare, jag fick dessa element gratis, så det kändes som ett vettigt bygge, med tanke på att jag satt och kolla på fullrange-element tidigare men valde bort pga effekttålighet.

Sen var det synd att jag inte hittade merrimac högtalarna innan då det hade varit lämpligt att använda dess filter.

Postad 23 March 2010 - 20:12

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

SDX du säger emot dig själv ganska mycket. Jag tvivlar inte alls på dina kunskaper. Men när du säger att komponenternas kvalite inte har någon större inverkan på ljudet, finns det då någon anledning till dyrare ännat än placebo?

Och som jag sagt tidigare, jag fick dessa element gratis, så det kändes som ett vettigt bygge, med tanke på att jag satt och kolla på fullrange-element tidigare men valde bort pga effekttålighet.

Sen var det synd att jag inte hittade merrimac högtalarna innan då det hade varit lämpligt att använda dess filter.

vad skrev jag i post 177
och vad är det för fel på det filtret jag föreslog.

Postad 23 March 2010 - 20:38

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
ja blir rädd av att fortsätta bygget på mina Dynaudio när ja läser detta...mäta hit och dit...må så vara men är man relativt nöjd med dom till det man ska ha dom till så är det ju så eller är ja helt ute och lyssnar :)

Postad 23 March 2010 - 20:41

rotel2
  • rotel2
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Dyrare kondningar ex brukar ha bättre avikelser (i %).
Tipset är ju helt klart att simulera med de komponenter som ska användas (går ju att mäta upp komponenterna för att se det verkliga värdet)
Med spolar är det samma sak, att endast titta på om de har låg resistans hjälper föga. Mycket bättre att simulera med rätt seriemotstånd för den aktuella spolen.

Postad 23 March 2010 - 20:41

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0

Vi vänder på steken hur länge tror du att jag har hållit på med ljud.

4 år, 8 månader, 3 veckor och 23 dagar... +/- nån timme?
Nej jag har inte en aning faktiskt och förstår inte vart du vill komma.
Som jag sagt tidigare. Jag tvivlar inte så din kompetens.

Postad 23 March 2010 - 20:51

rotel2
  • rotel2
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

OBS:
DETTA inlägg är/var inget negativt alls, utan jag är uppriktigt nyfiken på en sådan mätning. Dvs ingen ironi med smileyn om det nu togs så.

/Johan

Postad 23 March 2010 - 20:57

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

OBS:
DETTA inlägg är/var inget negativt alls, utan jag är uppriktigt nyfiken på en sådan mätning. Dvs ingen ironi med smileyn om det nu togs så.

/Johan

Jag vill också se en sådan mätning

Postad 23 March 2010 - 21:09

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

OBS:

/Johan

Tar inga ord från dig som negativa :)

Postad 23 March 2010 - 21:16

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Jag vill också se en sådan mätning

Kör ditt filter i basta verkligen intressant och se hur ett annat program räknar på ett filter

Postad 23 March 2010 - 21:43

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Ja tror just jag gav professorn en hjärtattack när jag skickade en bild på senaste mätningen med en Panasonic WM-61A :) Han tvärdog på msn.

Edit. Såg några galna saker med mätningarna.. Får göra nya i morgon när grannarna vaknat igen.

Edit igen. Offrade grannsämjan med några svep till =)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  p1.JPG   70.07K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Beijergard, 23 March 2010 - 22:22.

Postad 24 March 2010 - 15:06

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Åkte iväg för att beställa ekfrontarna idag.. Men snickeriet hade så mycket att göra att jag var tvungen att komma tillbaka om tre veckor :)

Postad 24 March 2010 - 16:16

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0
Tre veckor?! Segt.. Ska de fälla och torka eken först eller? Håller på att spela in mina burkar nu!

Postad 24 March 2010 - 17:01

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Tre veckor?! Segt.. Ska de fälla och torka eken först eller? Håller på att spela in mina burkar nu!

Nä, men snickeriet levererar figursydda kök till hela sverige och det jobbar typ tre fyra stycken där.. Rätt exklusiva saker faktiskt :)
Och de hade väldigt mycket att göra precis nu, två kök som skulle vara färdiga v15, sen börjar dom på ett nytt efter det.. Så däremellan skulle dom tränga in mig.. Jag ska åka och kolla efter limfog nu som en backup, får se hur mycket det går på..

Postad 24 March 2010 - 18:30

rotel2
  • rotel2
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
är det ljudkortet som begränar efter 15000Hz? verkar lite skumt.

På vilket avstånd mäter du? Om du ex mäter på 1m, se till att ha fria ytor runt om med minst 1m.
Kan tyvärr inte tombstone, så vet inte hur man ställer in tidsfönstret där.

Postad 24 March 2010 - 19:04

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Går inte att lita på mätningen, då micken måste ha ström. Sen kan vi börja prata :) Mätningen ger iaf en inblick, nu så länge.

Postad 24 March 2010 - 19:29

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

Går inte att lita på mätningen, då micken måste ha ström. Sen kan vi börja prata :) Mätningen ger iaf en inblick, nu så länge.

Har du kollat att ljudkortet inte har fantommatning?

Postad 24 March 2010 - 19:38

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0
Professorn!
Gött att se att du är ok, tänkte på Beijergards inlägg i post 187.
:)

Postad 24 March 2010 - 20:55

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Med fantommatning är det nog inte mycket kvar av den. Fantommatning är 48v, micens max volt är 9. och normalt vill den ha 2v.

Edit. Ljudkorten kanske har en låg standard matning? de vet jag inget om.

Redigerat av hampe90, 24 March 2010 - 20:56.

Postad 24 March 2010 - 21:06

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

Edit. Ljudkorten kanske har en låg standard matning? de vet jag inget om.

Det har i alla fall jag i mitt ljudkort i min äldre bärbara, blir statiskt oljud om jag pluggar in lurarna i fel uttag x)

Postad 29 March 2010 - 13:13

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Vem sjutton kan vänta tre veckor på lite trä!? ;)
Jag åkte på Beijer och köpte lite ek-limfog ;)

Har sågat ut alla bitar nu med cirkelsåg och sticksåg, slipas lätt med sandpapper för att få jämnare kanter efter sticksågen.

Ikväll ska jag förhoppningsvis fräsa ur elementhålen i baffeln =)

Bifogad fil(er)

Redigerat av Beijergard, 29 March 2010 - 13:14.

Postad 29 March 2010 - 17:41

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0
Trevligt!
Vi kan förvänta oss lite mer fart i denna tråden nu då? =)

Postad 29 March 2010 - 18:44

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Trevligt!
Vi kan förvänta oss lite mer fart i denna tråden nu då? =)

Äh! Bara för du är så förbaskat stressad! :) Detta är ett långtidsprojekt. Återkommer i midsommar..

Postad 30 March 2010 - 09:57

Beijergard
  • Beijergard
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Bafflar är frästa! Självklart glömde jag fota :)
Nästa steg är att montera eken på lådorna..

Monteringen av eken tar fruktansvärd lång tid... Varje sida härdar i 48h för att jag svka vara säker på att det sitter...

Redigerat av Beijergard, 04 April 2010 - 18:17.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.