Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *

1319 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Wave GT-S8500 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 7.888888 (26) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 03 June 2010 - 20:07

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Jag hittar verkligen inte var man byter "tangentljud". Förmodligen världens enklaste men jag lyckas inte. Help?

1 In Menu mode, select Settings → Sound profiles.
2 Select the profile you are using.
3 Customise the sound options for incoming calls,
incoming messages, and other device sounds.

Kan det vara till någon hjälp?

Postad 03 June 2010 - 20:36

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Har vi verkligen inte merän 2-3 st här som köpt och kan ge input på denne telefon?

Postad 03 June 2010 - 20:39

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Kan man göra samma test på Wave som man kan på Galaxys S?

http://www.youtube.c...h?v=o9BGXXw4Gjw

Tyvärr inte samma kod
Kanske någon annan

nope inte så man byter tangentljud
Vet dock inte var man ändrar det, Tror det bara finns ett tangentljud som standard, Kör inte med det själv så inte stenkoll

Postad 03 June 2010 - 20:42

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Tyvärr inte samma kod
Kanske någon annan

nope inte så man byter tangentljud
Vet dock inte var man ändrar det, Tror det bara finns ett tangentljud som standard, Kör inte med det själv så inte stenkoll

Vill du byta knappljud? Tror inte det går, du kan nog bara ändra styrkan och av eller på.

Postad 03 June 2010 - 20:47

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Toppen!
Det gick inte att ändra ljud men man kunde i alla fall ändra ljudstyrkan... eller stänga av ljudet helt.
Tack för tipset.

Postad 03 June 2010 - 20:57

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Jag förstår ärligt talat inte varför denna telefonen inte är mer populär? Är det enbart för opertivet? Tittar man ex i X10 mini tråden så är det ganska många fler som rör sig där? Eller har jag missat något?

Postad 03 June 2010 - 21:06

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Dålig marknadsföring av samsung antar jag
Ingen vet ju om telefonen egentligen, Antar dom kommer ge det en marknadsföringssväng snart

Men förhoppningsvis kommer det, Tycker det är konstigt att folk ens tittar på den laggiga X10'an då den här finns

Desire kan jag förstå att folk tittar på då android är mer etablerat som operativ men pris och hårdvarumässigt ligger samsungen mycket bättre till

Jag är då stennöjd och har fullt förtroende för att det kommer sprida sig med en så bra mobil för ett så konkurrenskraftigt pris =)

Redigerat av Blomkungen, 03 June 2010 - 21:10.

Postad 03 June 2010 - 21:10

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Dålig marknadsföring av samsung antar jag
Ingen vet ju om telefonen egentligen

Men förhoppningsvis kommer det, Tycker det är konstigt att folk ens tittar på den laggiga X10'an då den här finns

Monter telefonen X10 hade jag inte häller ens funderat på , den jag har hemma på prov är X10 mini och den är då inte långsam.

Hur är det med integration med facebook, gmail och googletalk i denna telefon?

Jag vill ju kunna koppla kontakter från facebook till min kontaktlista så att jag får foto på alla per automatik(som i X10 mini) och jag vill kunna komma åt gmailen smidigt utan att behöva surfa till den varje gång o logga in.

Postad 03 June 2010 - 21:23

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Ingen Flash Player så SVT play fungerar inte. Tråkigt.

Postad 03 June 2010 - 21:31

chrlek
  • chrlek
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Kommer väl lite tester, förhoppningsvis positiva, det verkar som det ska dyka upp en uppdatering om man läser i länken. jag hoppas att dom får till msnchat, såg att det fanns att välja på i en video, verkade fungera klockrent, är inte odelat förtjust i browsern, men den är snabb som tusan.
http://www.mobil.se/...e-1.361196.html

Postad 03 June 2010 - 22:10

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Det kan vara en grov miss av Samsung att inte pusha denna hårdare. Kan inte tro att det finns en mer prisvärd lur just nu?
Facebook och Gmail är integrerat så det räcker. Man lägger enkelt upp sina konton för dem.
Jag har synkat kontakter i Facebook med telefonboken, funkade snabbt och smärtfritt. Och alla foton inkl. senaste inlägg kom med också, dessutom har du en widget där du kan lägga upp valfria kontakter från telefonboken, då hamnar de i en cool snurra där du ser deras senaste facebook inlägg och också kan ringa och messa kontakterna direkt från denna widget...
Du kan ställa telefonen att synka kontakterna och läsa in senaste inlägg i valfri intervall per dag.

Du behöver inte surfa till Gmail, dels finns det en Google widget, där du kan söka, kolla mail och se kartor. Dessutom kan du ställa telefonen att kolla ett eller flera mailkonton(inte bara Gmail) med valfri uppdateringsintervall, den säger åt dig om du fått nya mail, ungefär som sms...

Google Talk finns integrerat i fabriksappen Palringo. Just nu går det bara att välja Google Talk och AIM, men eftersom Palringo har en massa andra chattar integrerat i sin webb-version(inkl MSN) har jag svårt att tro att det inte kommer snart?

Ingen Flash? Jag har då sett Flash-grejer utan problem? Kanske du har Flash avslaget i inställningarna?

Redigerat av ztevie, 03 June 2010 - 22:13.

Postad 03 June 2010 - 22:17

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Hur är det med översikten med data i detta mobil?

Kan man ha stenkoll på om det är 3G eller Wi-Fi som används? Medelar den på något vis när den bytar? Kan man se hur mycket man använt något av dem?

Postad 03 June 2010 - 22:26

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Hur är det med översikten med data i detta mobil?

Kan man ha stenkoll på om det är 3G eller Wi-Fi som används? Medelar den på något vis när den bytar? Kan man se hur mycket man använt något av dem?

Japp det finns en dataräknare som bara räknar 3G data och inte wi-fi data så man har stenkoll
Man märker direkt det byts med tydliga ikoner för vilken anslutning som används

Stenbra koll faktiskt för mig

Och du som inte får flash att funka
Slagit på det i inställningarna?
Är av per automatik

Postad 04 June 2010 - 06:54

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Jag har slagit på flash i inställningarna.
Youtube funkar men inte SVT Play. Försöker jag starta upp ett program på SVT Play får jag upp Adobes Flash-logga och att jag behöver ladda ner Flash player. Klickar jag på nedladdningslänken hamnar jag hos Adobe där det står att operativsystemet inte stöds.
Kan någon testa SVT Play?

Postad 04 June 2010 - 07:22

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Jag har slagit på flash i inställningarna.
Youtube funkar men inte SVT Play. Försöker jag starta upp ett program på SVT Play får jag upp Adobes Flash-logga och att jag behöver ladda ner Flash player. Klickar jag på nedladdningslänken hamnar jag hos Adobe där det står att operativsystemet inte stöds.
Kan någon testa SVT Play?

Du har rätt, flashloggan kommer, och det går naturligtvis inte att ladda ner...
Går man till mobil.svtplay.se kommer ingen flash-logga. Däremot hamnar man till att skriva nytt sms när man klickar på en video-länk...?
Man får väl skicka en fråga till Samsungs support.

Postad 04 June 2010 - 08:06

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Jag förstår ärligt talat inte varför denna telefonen inte är mer populär? Är det enbart för opertivet? Tittar man ex i X10 mini tråden så är det ganska många fler som rör sig där? Eller har jag missat något?

Jag tittade igår på de senaste katalogerna för Telia och Phonehouse. Båda har slagit stort på Samsung Wave. Så det kommer så småningom. Problemet är nog att folk är osäkra på Bada.

Postad 04 June 2010 - 08:29

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Jag tittade igår på de senaste katalogerna för Telia och Phonehouse. Båda har slagit stort på Samsung Wave. Så det kommer så småningom. Problemet är nog att folk är osäkra på Bada.

Det är nog så...
Känner iaf att Bada är väl utvecklat redan. Har inte haft några krascher eller konstigt beteende än. Så det ska nog bero mer på antalet appar som finns tillgängligt om man väljer bort denna telefon... Prestanda- och hårdvarumässigt är den ju i toppklass.

Postad 04 June 2010 - 09:35

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Det är nog så...
Känner iaf att Bada är väl utvecklat redan. Har inte haft några krascher eller konstigt beteende än. Så det ska nog bero mer på antalet appar som finns tillgängligt om man väljer bort denna telefon... Prestanda- och hårdvarumässigt är den ju i toppklass.

Håller med dig, Bada är enormt välutvecklat, Snabbt och absolut inte gjort någon skumt än
Tror nog att så fort svensson börjar köpa mobilen kommer app store vakna till liv
Någon som vet hur det blev med dom besvikna desire köparna ett par sidor bak som fått upp ögonen för den här?

Börjar dock misstänka en liten memleak någonstans i programvaran då man kan surfa perfekt och verkligen pressa den med flera tunga sidor i början men ju längre man håller på desto mindre kan man göra och den börjar klaga,
Tål att kollas upp
Kan också ligga i en applikation i webbläsaren(flash anyone? även om jag inte har något emot flash, Tror då på flash då det även kan ######s lite på min dator hemma ^^)

Sitter iaf nu med forumet här, En aftonbladet flik, en facebook desktop version flik och flashback forumet
Så den överlever då väldigt bra, Spelar också musik för lite load och allt flyter på som vatten
Ska då bli intressant att se vad som kommer i uppdateringen förutom det uppdaterade tangentbordet, Som jag inte vet om jag vill ha
Den håller mig dock fortfarande kär och gör allt med perfektion så hoppas verkligen bada lyckas så vi får fler apps

Någon sa också att man inte kunde multitaska nerladdade apps, Funkar skitbra för mig, Prövade köra SF bio appen, internet, musik, meddelanden och den där alkoholberäknare appen som fanns också i brist på andra apps

Redigerat av Blomkungen, 04 June 2010 - 09:53.

Postad 04 June 2010 - 13:28

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
En negativ sak: om man är i landscape och skickar sms, eller om man väljer en bakgrundsbild i landscapemode så går den tillbaka båda ggr till vanligt läge. lite irriteraden faktiskt.

Postad 04 June 2010 - 13:35

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

En negativ sak: om man är i landscape och skickar sms, eller om man väljer en bakgrundsbild i landscapemode så går den tillbaka båda ggr till vanligt läge. lite irriteraden faktiskt.

Ja det nämnde jag tidigare här i tråden, såg det på en review video. Man kan bara hoppas att de blir en bug fix på det.

Postad 04 June 2010 - 14:28

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Jag var inne och kände på Wave på Mediamarkt idag. 4089kr kostar den där.

Snackade med en säljare från 3 där som verkligen förespråkade HTC och Android... ville få mig att köpa en Desire och än mer en Legend egentligen.

Jag känner dock att Wave kommer vara mer framtidssäker trots det "lilla" OS:et, med tanke på hårdvara och skärm. Eller?

Borde man vänta tills i höst och se om Bada "vuxit" och Super amoled-skärmar börjar bli standard? Har idag en Nokia 5800 som jag tänkte dra en sluträkning på nu i sommar nämligen, tecknade avbetalning genom Tele2 förra sommaren.

Postad 04 June 2010 - 14:35

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Snackade med en säljare från 3 där som verkligen förespråkade HTC och Android... ville få mig att köpa en Desire och än mer en Legend egentligen.

Jag känner dock att Wave kommer vara mer framtidssäker trots det "lilla" OS:et, med tanke på hårdvara och skärm. Eller?

Borde man vänta tills i höst och se om Bada "vuxit" och Super amoled-skärmar börjar bli standard? Har idag en Nokia 5800 som jag tänkte dra en sluträkning på nu i sommar nämligen, tecknade avbetalning genom Tele2 förra sommaren.

Om du har möjlighet att vänta så hade jag lungt gjort det. För det första är telefonen helt ny, priset borde gå ner lite (om den inte blir extremt omtyckt). Dessutom tycker du att apps är viktigt så vill du så klart se hur det sluter upp sig på deras marknad.

En sak jag tänkte på, kan man endast installera apps från deras market? Så man kan installera lokalt eller likannde så som det ska gå med Android?

Postad 04 June 2010 - 14:38

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0

Om du har möjlighet att vänta så hade jag lungt gjort det. För det första är telefonen helt ny, priset borde gå ner lite (om den inte blir extremt omtyckt). Dessutom tycker du att apps är viktigt så vill du så klart se hur det sluter upp sig på deras marknad.

En sak jag tänkte på, kan man endast installera apps från deras market? Så man kan installera lokalt eller likannde så som det ska gå med Android?

Okej ja jag skulle kunna vänta, känner inte att det är SÅÅ bråttom. Kan ha Nokian i sommar och slita lite, sen skaffa ny när skolan börjar så man har nåt att göra på föreläsningarna :D

Spotify är väl det jag spontant känner att jag behöver ha. Men det borde komma snart hoppas jag.

Postad 04 June 2010 - 14:48

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Vänta eller köp nu
Har du inte någon brådska kan du ju avvakta någon månad att se hur det blir med bada, Har dock sett att app store växt med ett tiotal appar i veckan

Postad 04 June 2010 - 14:50

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Jag tycker att telefonen är oerhört dåligt anpassad till att användas utomhus nu när solen skiner.
Sitter på balkongen i bar överkropp och allt man ser är sig själv i telefonen. Lite för blank skärm för att kunna se vad den visar utan ansträngning.

Postad 04 June 2010 - 14:51

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Jag tycker att telefonen är oerhört dåligt anpassad till att användas utomhus nu när solen skiner.
Sitter på balkongen i bar överkropp och allt man ser är sig själv i telefonen. Lite för blank skärm för att kunna se vad den visar utan ansträngning.

Aha jag som fick för mig att just skärmen var grymt i olika vinklar och soljus?

Postad 04 June 2010 - 14:53

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Aha jag som fick för mig att just skärmen var grymt i olika vinklar och soljus?

Alltså, i kameraläget kan man ändra skärmens ljusstyrka om man befinner sig utomhus.
Borde ju nästan gå att göra det i normalläge också.

men jag håller med, jag hade också förväntat mig detta.

EDIT: En annan sak. Det inbyggda e-postprogrammet. Kanske jag som är snurrig.
Men om jag hämtar hem nya meddelanden, då vill jag även att den tar bort de gamla som inte finns kvar på mitt gmail konto. Men nu bara hämtar den och hämtar nya hela tiden. Så för tillfället måste jag ta bort alla förhand. Någon lösning?

Redigerat av xarfez, 04 June 2010 - 14:57.

Postad 04 June 2010 - 17:42

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Konstigt
Har haft strålande sol här och har aldrig varit något problem att se vad som är på skärmen, Har 4 i ljusstyrka för tillfället så inte direkt någon stark styrka

Postad 04 June 2010 - 18:10

Jakobssons
  • Jakobssons
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
någon som vet hur man tar bort T9 när man skriver ett vanligt sms? så att man slipper gå in hela tiden och lägga in nya ord? annars är telefonen helt grym ger bättre bild än både min tv och dator :S kanske e ett tecken på att byta tv..

Postad 04 June 2010 - 18:19

chrlek
  • chrlek
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
tycker inte att ljuset är något problem,jämfört med min iphone som är klart sämre, smart att man kan höja ljuset inne webläsaren, jag tycker Samsung Wave blir bättre och bättre ju mer jag använder den, är klart nöjd

Postad 04 June 2010 - 18:29

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

någon som vet hur man tar bort T9 när man skriver ett vanligt sms? så att man slipper gå in hela tiden och lägga in nya ord? annars är telefonen helt grym ger bättre bild än både min tv och dator :S kanske e ett tecken på att byta tv..

Beroende lite på vilket tangentbord du använder, men håll inne språkknappen (eng eller sve). Då får du upp en meny om du vill ha textigenkänning, vilket tangentbordslayout du vill ha och så var där säkert något mer.

Postad 04 June 2010 - 18:49

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Beroende lite på vilket tangentbord du använder, men håll inne språkknappen (eng eller sve). Då får du upp en meny om du vill ha textigenkänning, vilket tangentbordslayout du vill ha och så var där säkert något mer.

Skriva med fingret... :D

Postad 04 June 2010 - 18:55

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Just så och sen kryssar du ur "förutsedd text".

Postad 04 June 2010 - 19:01

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Hmm
Undrar om kies får problem med att hantera all min musik

Fick mitt 16 gb kort idag och det tar verkligen tid att föra över allt och en gång verkar den ha dött, Ska ge den några timmar till iaf(12 gb musik), Kies är lite slött på att föra över måste jag erkänna

Hittade en statusruta
500 av 2000 låtar, Svider ^^

Redigerat av Blomkungen, 04 June 2010 - 19:02.

Postad 04 June 2010 - 19:28

Bendover
  • Bendover
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Asså hallå!! har lekt min min nu i 3 timmar och jag bara älskar den. Så grymt snabb och stabil
och skärmen är helt i en klass för sig. var oxå osäker till Bada,men är lugn som en filbunke nu när man lekt med den ett tag.Denna kommer att krossa allt annat i samma prisklass.

Postad 04 June 2010 - 19:51

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Bendover jag vet
Det är en underbar mobil

Postad 04 June 2010 - 20:54

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Alltså, jag vet väl inte desto mer om mobiler eller kameror för den delen. Köpte den här istället för en K610i, vars kamera inte ens duger till att ta det enklaste foto...
Men jag brukar fota lite med en digitalkamera, Canon Ixus 30. Och jag tycker den här mobilen tar klart bättre bilder?
Att videofilmningen skulle vara grym, det förväntade jag mig, men trodde kameran skulle vara bara hyfsad men inte mer...

Testade också att mörklägga ett rum totalt, helt becksvart. Satte blixten på Auto, och det blev otroligt bra! LED-blixten gjorde verkligen sitt jobb...
Ni som har lite mer erfarenhet av att fota och av mobilkameror, är den så vass som jag tror och tycker?

Redigerat av ztevie, 04 June 2010 - 20:57.

Postad 04 June 2010 - 21:28

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Den är väldigt vass för att vara en mobilkamera ja
SE kameramobiler kan gå och lägga sig
Wave knäcker alla jag prövat

Postad 05 June 2010 - 06:19

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Upptäckte en intressant grej...
Under Chat-appen som är Palringo, kan man bara välja mellan Google Talk och AIM. Går du däremot till kontakter, väljer en kontakt, Redigera, Lägg till IM ID, så kan du välja mellan Messenger, Yahoo Messenger, Google Talk, AIM, ICQ, Skype, Jabber och QQ.
Jag tror att det i nuläget endast är för info(annat än GTalk och AIM), eftersom jag inte kan lägga upp mig själv under Palringo med t.ex. Skype? Jag lade in mitt Google Talk under inställningarna i Palringo, och den hittade direkt alla som har Google Talk under Kontakter, utan att jag angett det specifikt för varje kontakt, den går kanske på vilka som har Gmail-adresser...
Så förhoppningsvis kommer Palringo-appen att innehålla fler chatprogram snart, då ska man kunna starta chatten med kontakter direkt från kontaktlistan.

Postad 05 June 2010 - 14:39

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Toppen ztevie

En varning till alla
Samsung Kies

Använd inte det om ni ska föra över mycket musik, Programmet crashade flera gånger och en del artister på min dator är nu koreanska tecken, Dock nästa låt i albumet är helt som vanligt med artistsnamnet rätt haha

Kanske skulle läst vad jag gjorde och inte låtit kies ändra filer

Postad 05 June 2010 - 15:34

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Kan man inte bara använda telefonen som extern lagring och därmed flytta över musik o grejer via USB?

Postad 05 June 2010 - 16:31

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Kan man inte bara använda telefonen som extern lagring och därmed flytta över musik o grejer via USB?

Jo klart det går bra
Men jag var tvungen att pröva programvaran
Fast tyvärr inte något för musik
Synkningen var däremot väldigt bra och imponerande

Postad 05 June 2010 - 17:20

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Har du kollat om den läser mp3-taggarna OK? Läste i nån recension att albumnamnen inte kom med i albumlistorna, däremot när man spelade låtar var artist, album och låt korrekt angivna... Skumt i så fall?

Postad 05 June 2010 - 17:29

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Liten batterirapport: Laddade fullt inatt. I morse kl 6.30 tog jag den ur laddaren, åkte senare med dottern till ett lekland. Medan hon sprang omkring satt jag och degade i fiket och surfade. Tog en 15-20 bilder och några filmer när hon lekte. Nåt samtal och SMS också... Vi var där ca 5 timmar. Nu är klockan 18.30... Så efter 12 timmar av något över normalanvändande ligger den på 73% batteri kvar...
Den verkar hålla ca 2 dygn vid normalanvändande? Det låter ungefär som dubbelt som många av konkurrenterna? Verkar som de flesta får ladda varje natt...

Redigerat av ztevie, 05 June 2010 - 17:31.

Postad 05 June 2010 - 18:52

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Var och lekte lite med en på Expert idag och helt klart inponerad, så pass att det blev ett köp. Har inte hunnit testa mitt ex än (sitter på ladding) men jämförde lite i butiken med min Desire och ett par saker slog mig direkt, skärmen är bra mycket vassare än på Desiren och något "bättre" känsla vid navigering i menyerna sen är den faktiskt betydligt mycket snyggare än Desiren. Återstår att se vad som händer på app fronten och hur den presterar efter lite mer genomgående tester (jämfört med Desiren), skall köra en "side-by-side" jämförelse mellan Waven och Desiren under morgondagen.

Postad 05 June 2010 - 21:53

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
TIPS: ni vet väl att ni kan ta ett screenshot av skärmen genom att hålla inne låsknappen och menyknappen?

Postad 05 June 2010 - 21:53

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Liten batterirapport: Laddade fullt inatt. I morse kl 6.30 tog jag den ur laddaren, åkte senare med dottern till ett lekland. Medan hon sprang omkring satt jag och degade i fiket och surfade. Tog en 15-20 bilder och några filmer när hon lekte. Nåt samtal och SMS också... Vi var där ca 5 timmar. Nu är klockan 18.30... Så efter 12 timmar av något över normalanvändande ligger den på 73% batteri kvar...
Den verkar hålla ca 2 dygn vid normalanvändande? Det låter ungefär som dubbelt som många av konkurrenterna? Verkar som de flesta får ladda varje natt...

Ja batteritiden är enormt bra
laddar den ungefär varannan dag, Kör musik cirka 5-8 timmar om dagen och surfar väl 1-2 timmar med en hel massa sms och lite fotande nu då kameran är ny och man leker lite
Den verkar dock dra mer "normalt" jämfört med andra mobiler då man surfar men det är inte annat att räkna med,
Drog väl cirka 30% på 5 timmars konstant musik och surfande med lite fotande mellan men det är acceptabelt

Nej läser mp3 taggarna för album bra, Dom hela album jag har ligger under samma album i listan, Med albumomslag också på dom jag vet har det
Ser mycket bra ut med omslaget, Ska försöka göra om mp3 filerna så jag får omslag på alla mina låtar
Någon som vet ett bra program?
Om det ens går då, Skitsamma om det är lite bökigt det ser så stiligt ut då man scrollar mellan låtarna

@ Xarfez
Visste jag inte
Men intressant faktiskt

PS. Undrade om den fixade flac tidigare och det gör den briljant, Alla random codecs jag har snört på den har den fixat =)

Redigerat av Blomkungen, 05 June 2010 - 22:23.

Postad 05 June 2010 - 22:24

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

TIPS: ni vet väl att ni kan ta ett screenshot av skärmen genom att hålla inne låsknappen och menyknappen?

Kul! Keep the tips & trix comin'....
Är det inte lite underligt att Samsung inte har nån info om alla såna här småfinesser?

Postad 05 June 2010 - 22:34

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Kul! Keep the tips & trix comin'....
Är det inte lite underligt att Samsung inte har nån info om alla såna här småfinesser?

Står säkert i manualen
Men RTFM är man då inte

Postad 06 June 2010 - 07:24

TooT
  • TooT
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag undrar om någon har testat eller vet om man kan spela upp filmer över nätverket.

Exempelvis: jag har ett antal xvid på en dator med utdelad nätverkskatalog.
Kan jag accessa denna katalog och spela filmerna direkt över nätverket ?

Eller måste de kopieras över till telefonen.

Finns det någon applikation som liknar IPhones Air Video Server ? eller liknande feature man kan använda för att spela film över internet .

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.