* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *
1995 svar till detta ämne
Postad 07 June 2010 - 22:40
snubben123
-
snubben123
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Sitter och velar fram och tillbaka mellan två telefoner. Hade så gott som bestämt mig för en X10 då denna dök upp. Någon som har en lite jämförelse dessa två emellan? För och nackdelar?
Jag kommer att använda telefonen som jobbtelefon men självklart för privat bruk oxå. Sitter just nu och trycker på en SE K850i och har aldrig haft någon Smartphone innan.
Tycker väl kanske att utseendet på X10 är något snyggare än denna Samsung men det är ingen delabreaker.
Någon som kan motivera eller jämföra varför jag ska välja denna fram för en X10? Vore väldigt tacksam för hjälp=)
Skärmen samt touchpanelen. Skärmen är grymt mycket vassare i samsungen då den är av OLED-teknik kontra X10:ans TFT-skärm. Det innebär helt enkelt att du får grymt mycket bättre kontraster i samsungen. X10 har ej stöd för multitouch vilket jag ser som ett måste på en smartphone av den här kalibern.
Postad 07 June 2010 - 22:43
tartkennet
-
tartkennet
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Skärmen samt touchpanelen. Skärmen är grymt mycket vassare i samsungen då den är av OLED-teknik kontra X10:ans TFT-skärm. Det innebär helt enkelt att du får grymt mycket bättre kontraster i samsungen. X10 har ej stöd för multitouch vilket jag ser som ett måste på en smartphone av den här kalibern.
Ja det är ju bra argument du har tycker jag. Vet man något om hur kamerorna står sig mot varandra? Vet man när den kommer komma i butik så man kan köpa den?
Postad 07 June 2010 - 22:53
snubben123
-
snubben123
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Ja det är ju bra argument du har tycker jag. Vet man något om hur kamerorna står sig mot varandra?
Vet man när den kommer komma i butik så man kan köpa den?
De flesta datum tyder på runt den 17:e juni. Idag såg jag dock att komplett bl.a. ändrat till prel. leverans den 10:e. Så de dyker upp när som skulle jag tro
Postad 07 June 2010 - 23:01
tartkennet
-
tartkennet
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Ingenting om någon jämförelse mellan kamerorna i X10 och denna Samsung? Är ju lite synd att inte Samsung kunde slänga i någon form av belysning eller blixt i den tycker jag. Kanske dock inte spelar så stor roll eller vad tror ni?
Postad 08 June 2010 - 06:07
Unregistered3dd10574
-
Unregistered3dd10574
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Det är ju 8 mpix vs. 5 mpix till SE´s fördel + att den har led/blixt vilket samsung inte valt att slänga in. för min del spelar det absolut ingen roll vad det sitter för kamera i eller om det finns led/blix då ja väldit sällan fotograferar och änny mer sällan mitt i natten eller på festen. vad det gäller bilder i dags ljus tror jag inte det är så stor skillnad finns väl inget att klaga på vad det gäller kvalité på samsungen kolla in de olika recentionerna bilderna ser väl bra ut?
När jag la min order på Desire för snart 3mån sedan så hade jag redan valt bort X10 då den besitter äldre touch skärm. Då visste ja inte om att samsung hade en ännu bättre lur på g och tur i oturen (att htc har haft problem med att få ut desire) så kommer ja nu få den på pappert och enligt recentionerna bästa androiden hittils (evo 4g har väl liknande specs men kommer inte till europa än)
Sjukt spänd på när Galaxy S ska dyka upp, vad jag vet så har komplett sitt lager i norge och som det var med desire fick de hela tiden in små leveranser före de andra svenska lagren kanske även så med galaxy s? Samsung har sagt att de siktar på ett gemensamt rel datum för 110 länder och de svenska försäljarna har satt den 17 så förhoppningsvis sitter man med sitt monster senast nästa fredag  allt tidiare skulle vara en enorm bonus. Har redan betalat inträdes + uppläggnin samt två förhöjda månadsavgifter utan att få min produkt.
Postad 08 June 2010 - 07:57
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Här tankar man källkoden till nallen: http://opensource.sa...phone/gt-i9000/Nån här som kodar?
Postad 08 June 2010 - 08:19
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Det finns bara EN sak som jag stör mig på hos Galaxy S, det är den rapporterade "plastiga känslan". Jag hoppas att den känns gedigen ändå...
Postad 08 June 2010 - 09:07
tartkennet
-
tartkennet
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Det är ju 8 mpix vs. 5 mpix till SE´s fördel + att den har led/blixt vilket samsung inte valt att slänga in. för min del spelar det absolut ingen roll vad det sitter för kamera i eller om det finns led/blix då ja väldit sällan fotograferar och änny mer sällan mitt i natten eller på festen. vad det gäller bilder i dags ljus tror jag inte det är så stor skillnad finns väl inget att klaga på vad det gäller kvalité på samsungen kolla in de olika recentionerna bilderna ser väl bra ut?
När jag la min order på Desire för snart 3mån sedan så hade jag redan valt bort X10 då den besitter äldre touch skärm. Då visste ja inte om att samsung hade en ännu bättre lur på g och tur i oturen (att htc har haft problem med att få ut desire) så kommer ja nu få den på pappert och enligt recentionerna bästa androiden hittils (evo 4g har väl liknande specs men kommer inte till europa än)
Sjukt spänd på när Galaxy S ska dyka upp, vad jag vet så har komplett sitt lager i norge och som det var med desire fick de hela tiden in små leveranser före de andra svenska lagren kanske även så med galaxy s? Samsung har sagt att de siktar på ett gemensamt rel datum för 110 länder och de svenska försäljarna har satt den 17 så förhoppningsvis sitter man med sitt monster senast nästa fredag allt tidiare skulle vara en enorm bonus. Har redan betalat inträdes + uppläggnin samt två förhöjda månadsavgifter utan att få min produkt.
Jag ska i ärlighetens namn tidigare velat ha en rätt bra kamera i mobilen. Men som du säger så kan jag nog inte minnas när jag fotade i mörker eller på festen senast vilket gör att skillnaden i dagsljus inte är så markant stor på de båda? Tror nog att jag kommer bli nöjd vilken jag än väljer på X10 och samsungen, men har som sagt läst X10 tråden rätt flitigt och det verkar som det är många som har rätt mycket problem med sin mobil där. Kommer väl säkert vara en del buggar till Samsungen oxå det går väl inte att komma ifrån.
Postad 08 June 2010 - 09:42
snubben123
-
snubben123
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Tre kommer att ta in Galaxy S, börjar säljas troligen i juli/augusti.
Postad 08 June 2010 - 09:43
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
** borttaget ** (samma info som inlägget ovan..)
Redigerat av kleinis, 08 June 2010 - 09:44.
Postad 08 June 2010 - 16:11
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Det finns bara EN sak som jag stör mig på hos Galaxy S, det är den rapporterade "plastiga känslan". Jag hoppas att den känns gedigen ändå...
Jag hoppas någon tillverkar bakstycket/luckan av ett annat material... liknande det som sitter på X10, alltså lite "gummiaktig" känsla istället för glansig plast.. det skulle iaf få telefonen att kännas skönare  (jämför tex vit med svart X10)
Postad 08 June 2010 - 19:15
Evil Peter
-
Evil Peter
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Då har man sett presentationen av iPhone 4 och den kändes faktiskt inte som ett alternativ till Galaxy S, vilket var skönt. Är inte så intresserad av skärmar med bakgrundsbelysning nu när man sett vad Super AMOLED klarar av när det gäller kontrast och färger. Det ryktas ju också att 4:an har samma GPU som 3GS, vilket skulle få den att hamna långt efter Galaxy S på den fronten. Det finns bara EN sak som jag stör mig på hos Galaxy S, det är den rapporterade "plastiga känslan". Jag hoppas att den känns gedigen ändå...
Ja, det är ju trist om den ska kännas plastig men från vad jag hört är den iaf solid och knarrar inte när man trycker på den. Det är ju också faktiskt möjligt att dess vikt gör att den känns mer plastig då den är omkring 15g lättare än konkurrenterna. Hade den varit tyngre hade den kanske automatiskt fått lite mer gedigen känsla, även om det alltid är positivt med lätta telefoner.
Redigerat av Evil Peter, 08 June 2010 - 19:18.
Postad 08 June 2010 - 20:21
Unregistered06ba5753
-
Unregistered06ba5753
-
Rookie
-
6 inlägg
Apropå plastig känsla minns jag de gamla fasta telefonlurarna. En gång skruvade jag upp en sån och hittade en stor metallvikt fastskruvad i mitten på den. Tog man bort den och skruvade ihop luren igen kändes den helkonstig. Alldeles för lätt tyckte man men det var ju absolut ingen skillnad kvalitetsmässigt. Samma sak med många datormöss. Jag skruvar alltid bort vikten i dom. När det gäller en telefon som man bär med sig överallt så väljer jag lätt bort alla "metallvikter".
Postad 08 June 2010 - 20:36
tedin
-
tedin
-
Användare
-
-
142 inlägg
Jag hoppas någon tillverkar bakstycket/luckan av ett annat material... liknande det som sitter på X10, alltså lite "gummiaktig" känsla istället för glansig plast.. det skulle iaf få telefonen att kännas skönare (jämför tex vit med svart X10)
Den som tillverkar det skalet, kommer att bli milonär Säg gärna till om du hittar det någonstans.
Postad 09 June 2010 - 14:26
erikperik
-
erikperik
-
Rookie
-
4 inlägg
Någon som vet om denna tfn kommer med Noise Cancellation Microphone som Nexus one och iPhone 4 har?
Denna ultimata funktion hoppas jag verkligen finns!
/E
Redigerat av erikperik, 09 June 2010 - 14:27.
Postad 09 June 2010 - 15:04
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Den som tillverkar det skalet, kommer att bli milonär
Säg gärna till om du hittar det någonstans.
Japp, skriver här isf... hoppas på att ett sådant dyker upp på ebay  Någon som vet om denna tfn kommer med Noise Cancellation Microphone som Nexus one och iPhone 4 har? Denna ultimata funktion hoppas jag verkligen finns!
/E
Nej, det har den inte... är det verkligen den ultimata funktionen? Trodde det fungerade sådär på Nexus, dock används väl micken vid film tex som ska vara bra. Kanske ute på hal is nu  Så vill du ha den funktionen ihop med Galaxy, köp ett headset som stödjer det
Postad 09 June 2010 - 16:35
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Pratade med tele2.se, de får in den nästa vecka och det är 8GB som gäller...
Postad 09 June 2010 - 17:07
Danne736
-
Danne736
-
Användare
-
-
151 inlägg
Pratade med tele2.se, de får in den nästa vecka och det är 8GB som gäller...
Konstigt för dem har inte ändrat sin sida än http://webbutiken.te...licblack/?s=262Var det online chatten?
Redigerat av Danne736, 09 June 2010 - 17:24.
Postad 09 June 2010 - 19:50
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Nä, jag ringde. Två gånger. Fick prata med två olika tjejer, båda sa samma sak. Påpekade att vissa butiker listat att de ska börja sälja imorgon och att tele2 skulle vara först, men de verkar inte veta vad den andre gör. Så långt med att de exklusivt skulle vara först med galaxyn... Falsk marknadsföring?
Orkar inte stämma dem...
Eller jo, kanske om vi med facit i hand är ett antal som inte får lurarna, tydligen verkar det vara så att många bokat och att det inte är säkert alls att alla som beställt får från första batchen, enligt Androido på swedroid.se som också samtalat med dem. När han påtalade att de hade falsk marknadsföring hotade de bara att avbeställa hans order, vilket jag tycker är riktigt dålig stil...
Redigerat av Fredag, 09 June 2010 - 20:01.
Postad 09 June 2010 - 20:44
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Beställde också en Desire men avbeställde när den blev försenad och tänkte satsa på Galaxy S istället. Detta tills jag läste: Now, here's the bad news. Samsung has made it impossible to delete a lot of preinstalled programs. This is fine for most such as YouTube and the FM Radio app--you don't want to end up without those. But in our SingTel-branded set, there were dedicated icons for operator services such as InSing and AMPed. AMPed is a music download service which some will never use, yet you cannot get rid of the application. InSing is even worse--all it does is bring you to the operator's online portal in the browser
Hatar när man inte kan ta bort saker man inte gillar. Eller är jag överdrivet känslig och ska slå till ändå?
Postad 09 June 2010 - 20:52
Lauregos
-
Lauregos
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Jag har svårt att se att förinstallerade program som man inte kan ta bort och inte använder är en deal breaker, så länge man inte skulle tvingas använda dem. Och man kan ju som sagt flytta ikonerna till något ställe där dom inte är ivägen.
InSing lär vi ju slippa iaf, det tolkade jag som något operatörsspecifikt, eller?
Jag lade precis en förhandsorder iaf, blir en redig uppgradering från min gamla w660.
Postad 09 June 2010 - 21:46
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
De som säljs här är väl inte brandade?
Själv tänker jag flytta allt skit till sista sidan, men jag tror inte det blir ett problem. Hursom är det en alldeles för liten nackdel att nojja över. Hade ju vart värre att inte kunna göra nått åt första sidan...
Postad 09 June 2010 - 21:53
Danne736
-
Danne736
-
Användare
-
-
151 inlägg
De som säljs här är väl inte brandade? Själv tänker jag flytta allt skit till sista sidan, men jag tror inte det blir ett problem. Hursom är det en alldeles för liten nackdel att nojja över. Hade ju vart värre att inte kunna göra nått åt första sidan...
Det är bara att ta bort de program man inte vill ha på de olika skärmarna, kan ha helt blankt om man vill de  . Sen så var det här specifikt för en operatörs låst mobil där dem brukar slänga in massa "skit" köper man den i vanlig butik så slipper man det.
Postad 10 June 2010 - 00:04
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Ville posta denna om nån missat vilken grym batteritid Galaxy S har!  Man har loopat en film, med max volym och max skärmstyrka, samtidigt som man har på allt som blåtand, wifi, pushmail som skickar regelbundet... Fullt ös helt enkelt, vilket ger sju timmar på galaxyn. Då känns det ju som att man törs använda nallen utan att nojja, antar att det är extremt sällan man maxar den så... Blev så less på Sation som inte ens pallade en dag med moderat användande, verkar inte mycket bättre med X10. Lärde mig också idag att Galaxyn inte drar ström alls för att visa svart på skärmen, vilket kan vara bra att veta. En ide är ju då att göra en svart bakgrund till en energysave-profil om det krisar nån gång!
Postad 10 June 2010 - 08:24
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Ville posta denna om nån missat vilken grym batteritid Galaxy S har!

Man har loopat en film, med max volym och max skärmstyrka, samtidigt som man har på allt som blåtand, wifi, pushmail som skickar regelbundet... Fullt ös helt enkelt, vilket ger sju timmar på galaxyn. Då känns det ju som att man törs använda nallen utan att nojja, antar att det är extremt sällan man maxar den så...
Blev så less på Sation som inte ens pallade en dag med moderat användande, verkar inte mycket bättre med X10.
Lärde mig också idag att Galaxyn inte drar ström alls för att visa svart på skärmen, vilket kan vara bra att veta. En ide är ju då att göra en svart bakgrund till en energysave-profil om det krisar nån gång! 
ok ,lätt, lång batteritid, bra skärm... och så stoppar de inte med en ledlampa... (smolk i bägaren, men det kan man acceptera) nu vickade det över för galaxy s fördel.
Postad 10 June 2010 - 08:47
tartkennet
-
tartkennet
-
Amatör
-
-
89 inlägg
ok ,lätt, lång batteritid, bra skärm... och så stoppar de inte med en ledlampa... (smolk i bägaren, men det kan man acceptera) nu vickade det över för galaxy s fördel.
Har under en lång tid varit inställd på att köpa en X10 men får nog oxå säga att att det lutar över mot en Samsung just nu faktiskt. Det som grämer mig dock är ju som du säger att det inte finns någon ledlampa eller liknande och att jag har hört att den känns lite plastig men det kanske inte är något man behöver haka upp sig på egentligen?
Postad 10 June 2010 - 08:53
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
De flesta datum tyder på runt den 17:e juni. Idag såg jag dock att komplett bl.a. ändrat till prel. leverans den 10:e. Så de dyker upp när som skulle jag tro
Nu har Komplett ändrat till 1 juli... Jag får hoppas på att andra butiker kan hålla 17/6... men det är väl högst osäkert. Varför är alltid mobilleveranser så oerhört svåra att förutsäga (eller lätta, blir alltid försenade...)? Andra produkter som blir sena får man ju oftast veta i god tid innan att de blir det. Känns bara fult när de sätter ut tidiga leveranser så att man förbokar just där i hopp om att få den först av alla.
Postad 10 June 2010 - 09:06
ronkan
-
ronkan
-
Användare
-
-
203 inlägg
Nu har Komplett ändrat till 1 juli... Jag får hoppas på att andra butiker kan hålla 17/6... men det är väl högst osäkert. Varför är alltid mobilleveranser så oerhört svåra att förutsäga (eller lätta, blir alltid försenade...)? Andra produkter som blir sena får man ju oftast veta i god tid innan att de blir det.
Känns bara fult när de sätter ut tidiga leveranser så att man förbokar just där i hopp om att få den först av alla.
läser man på tele2 så skriver dom att vi kommer exklusivt få den första leveransen av telefonen och därmed bli först i sverige med den när den släpps i början av juli... så tidigare en så kan man nog glömma få den...
Postad 10 June 2010 - 12:00
Evil Peter
-
Evil Peter
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
läser man på tele2 så skriver dom att vi kommer exklusivt få den första leveransen av telefonen och därmed bli först i sverige med den när den släpps i början av juli... så tidigare en så kan man nog glömma få den...
Någon på Swedroid hade ringt till Tele2:s kundtjänst (två ggr, till olika personer) och fått svaret att de skulle få in den i mitten på nästa vecka. Därmed känns ju 17/6 inte helt omöjligt. Dock finns det ju en film på Youtube med en anställd på Samsung i Sverige som demonstrerar Galaxy S och avslutar med att säga att den släpps i början av juli. Det känns alltså väldigt osäkert men man gör väl bäst i att räkna med början på juli och eventuellt bli positivt överraskad om det tidigare datumet skulle stämma.
Postad 10 June 2010 - 12:23
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Så här går det när man dubbelpostar i flera forum...
Postad 10 June 2010 - 13:26
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Någon på Swedroid hade ringt till Tele2:s kundtjänst (två ggr, till olika personer) och fått svaret att de skulle få in den i mitten på nästa vecka. Därmed känns ju 17/6 inte helt omöjligt.
Dock finns det ju en film på Youtube med en anställd på Samsung i Sverige som demonstrerar Galaxy S och avslutar med att säga att den släpps i början av juli.
Det känns alltså väldigt osäkert men man gör väl bäst i att räkna med början på juli och eventuellt bli positivt överraskad om det tidigare datumet skulle stämma.
rent marknadspsykologiskt VILL man att folk skall vänta (dock ej för länge) så att förväntningarna höjs, och att folk bestämmer sig, den JÄVLA telefonen skall jag ha och ingen **** skall komma före mig kön. Det bästa som kan hända är att den blir slutsåld (i de små volymer som skickas ut först). pga när det är brist på något så vill vi instinktivt hamstra denna sak, fast vi egentligen inte behöver den. (min teori, finns säkert en som lagt fram denna tes långt tidigare)
Postad 10 June 2010 - 16:47
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Ville posta denna om nån missat vilken grym batteritid Galaxy S har!

Man har loopat en film, med max volym och max skärmstyrka, samtidigt som man har på allt som blåtand, wifi, pushmail som skickar regelbundet... Fullt ös helt enkelt, vilket ger sju timmar på galaxyn. Då känns det ju som att man törs använda nallen utan att nojja, antar att det är extremt sällan man maxar den så...
Blev så less på Sation som inte ens pallade en dag med moderat användande, verkar inte mycket bättre med X10.
Lärde mig också idag att Galaxyn inte drar ström alls för att visa svart på skärmen, vilket kan vara bra att veta. En ide är ju då att göra en svart bakgrund till en energysave-profil om det krisar nån gång! 
Gnällde på förinstallerade apps innan men detta avgör ju valet mellan Desire och Galaxy. Jag vill ha en telefon som går att använda en hel dag med 3G alltid påslaget (surfar mycket på min mobil) och spela Spotify 2 tmmar. Fördel Galaxy. När tror ni den kan beställas från Telenor? "Lärde mig också idag att Galaxyn inte drar ström alls för att visa svart på skärmen" skrev du och det stämmer att OLED är sparsam med svart bakgrund men tyvärr har de flesta webbsidor vit bakgrund och där drar en OLED-skärm multum med ström, jämfört med X10:ans skärm, läste jag på sidan "www.nyteknik.se". EDIT 24 JuniJag har haft telefonen 3 dagar nu och den drar mycket ström när man surfar. Troligen kan man surfa nonstop 3-4 timmar. Jag får ladda den varje dag ungefär kl 18.00.
Redigerat av ruva, 24 June 2010 - 21:47.
Postad 10 June 2010 - 19:14
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Gnällde på förinstallerade apps innan men detta avgör ju valet mellan Desire och Galaxy. Jag vill ha en telefon som går att använda en hel dag med 3G alltid påslaget (surfar mycket på min mobil) och spela Spotify 2 tmmar. Fördel Galaxy. När tror ni den kan beställas från Telenor? ...
När jag mailade telenor för ca 1 vecka sedan sa de "inom några veckor". Men det finns ju flera nätbutiker där du kan köpa med telenorabonnemang.
Postad 10 June 2010 - 19:16
Danne736
-
Danne736
-
Användare
-
-
151 inlägg
Såg att det Engelska release datumet har blivit uppskjutet en vecka till den 21 juni och det blir säkert det här också, tvivlar på att vi får den före . Börjar bli ganska trött på det här
Postad 10 June 2010 - 20:28
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
...webbsidor vit bakgrund och där drar en OLED-skärm multum med ström, jämfört med X10:ans skärm, läste jag på sidan "www.nyteknik.se".
Bra att veta. I firefox kan man ju tvinga fram egna färger och typsnitt, inte så snyggt, men man skulle kunna ha en sparsurfprofil att använda i nödfall då. Svart bakgrund och gul text? Fast det känns ju inte som det behövs, vanligt surf med musik lär ju inte fresta på i närheten som att köra en film med allt på max? Personligen har jag alltid snålat med 50% på skärmstyrkan, men nu tänker jag alltid ha fullt! Ska bli så skönt att slippa nojja för batteriet...
Postad 10 June 2010 - 20:42
Unregistered3dd10574
-
Unregistered3dd10574
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Såg att det Engelska release datumet har blivit uppskjutet en vecka till den 21 juni och det blir säkert det här också, tvivlar på att vi får den före . Börjar bli ganska trött på det här 
Fan vad dryg  . har fan hållt på och klydda sen den 23 mars då jag beställde en fucking desire, tyvärr så kom jag inte med första gänget som skulle ha luren men de på mobilgiganten sa att den skulle få in nya desires 11april lite drygt tänkte jag då. Den 11 april kom och jag får ett meddelande att telefonen är försenad pga hårvarubrist och nästa datum är 21 april den ute blir också och de vet inte längre när de ska få in telefonen. ja skickar mail på mail och undrar när de ska få in telefonen och den 10maj skickar jag ett mail om att jag vill avbryta mitt köp och få tillbaka de pengar jag lat på leverans, öppningsavgift, uppläggningsavgift och de två förhöjda månadsavgifterna jag redan fått betala hos tele2. då får jag svaret: har precis pratat med order och de har fått in en liten leverans idag och håller nu på att skicka ut telefoner. skit glad blir ju jag och sitter dagen efter och spänt väntar på avi/sms från posten men inget dyker upp. slänger då i väg ett mail till återförsäljaren jag har kontakt med och undrar vart telefonen tog vägen och får detta underbara svar: Jag lovade inte dej att just du skulle få din telefon utan vi går efter ett kö system. Jag menar vafan lönt att då två dagar innan berätta om att de fått in telefonen och ska skicka ut, iallfall sitter jag på nätet och läser om android när jag får upp ögonen för Galaxy S och slänger genast iväg ett mail till återförsäljaren och säger att jag vill avbryta min order på desire och ha alaxy S istället på samma abonneman som jag redan börjat betala på detta är i mitten på maj i måndags fick jag en orderbekräftelse på galaxy s och man kan ju då undra hur långt bak i deras ###### kö jag hamnat. slängde iväg ett mail till dem idag och undrade vad min plats i kön var och fick det bajsiga svaret att de kunde inte kolla upp sånt :/ . Synd att Samsung Wave kör bada för den verkar skit rapp och ser bra ut hade valt den om den kört på android. samma hårdvara i telefonerna och båda kör touchwize 3.0 och har nog samma kapacitet, är dock osäker på hur bada kommer utvecklas. orkar man vänta?
Postad 10 June 2010 - 21:14
Freddieboi
-
Freddieboi
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Fan vad dryg . har fan hållt på och klydda sen den 23 mars då jag beställde en fucking desire, tyvärr så kom jag inte med första gänget som skulle ha luren men de på mobilgiganten sa att den skulle få in nya desires 11april lite drygt tänkte jag då. Den 11 april kom och jag får ett meddelande att telefonen är försenad pga hårvarubrist och nästa datum är 21 april den ute blir också och de vet inte längre när de ska få in telefonen. ja skickar mail på mail och undrar när de ska få in telefonen och den 10maj skickar jag ett mail om att jag vill avbryta mitt köp och få tillbaka de pengar jag lat på leverans, öppningsavgift, uppläggningsavgift och de två förhöjda månadsavgifterna jag redan fått betala hos tele2. då får jag svaret: har precis pratat med order och de har fått in en liten leverans idag och håller nu på att skicka ut telefoner. skit glad blir ju jag och sitter dagen efter och spänt väntar på avi/sms från posten men inget dyker upp. slänger då i väg ett mail till återförsäljaren jag har kontakt med och undrar vart telefonen tog vägen och får detta underbara svar: Jag lovade inte dej att just du skulle få din telefon utan vi går efter ett kö system. Jag menar vafan lönt att då två dagar innan berätta om att de fått in telefonen och ska skicka ut, iallfall sitter jag på nätet och läser om android när jag får upp ögonen för Galaxy S och slänger genast iväg ett mail till återförsäljaren och säger att jag vill avbryta min order på desire och ha alaxy S istället på samma abonneman som jag redan börjat betala på detta är i mitten på maj i måndags fick jag en orderbekräftelse på galaxy s och man kan ju då undra hur långt bak i deras ###### kö jag hamnat. slängde iväg ett mail till dem idag och undrade vad min plats i kön var och fick det bajsiga svaret att de kunde inte kolla upp sånt :/ .
Synd att Samsung Wave kör bada för den verkar skit rapp och ser bra ut hade valt den om den kört på android. samma hårdvara i telefonerna och båda kör touchwize 3.0 och har nog samma kapacitet, är dock osäker på hur bada kommer utvecklas.
orkar man vänta?
Den som väntar på något gott...
Postad 11 June 2010 - 17:39
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Här får ni en liten gåva ifrån mig http://www.fonehome....alaxy-s-review/Ett nytt test Var observanta på länkarna under artikeln, de ingår i testet. En liten match mellan Desire och Galaxy S http://www.fonehome....roid-do-battle/
Postad 11 June 2010 - 19:54
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Här får ni en liten gåva ifrån mig
http://www.fonehome....alaxy-s-review/
Ett nytt test
Var observanta på länkarna under artikeln, de ingår i testet.
En liten match mellan Desire och Galaxy S
http://www.fonehome....roid-do-battle/
Tack för det, var ju riktigt bra recension men lite knöligt att hitta allt, eller gör jag något fel? Såg tex inte att de recenserat kameran osv för sig först... verkar riktigt lovande, min Samsung Galaxy S bokades idag.
Postad 11 June 2010 - 21:01
Unregisteredd7a46a96
-
Unregisteredd7a46a96
-
Veteran
-
-
1612 inlägg
Bra recension MEN den saknar ju helt bilder.
Hade de haft bilder, eller ännu bättre video på allt de skriver om hade den varit super.
Är sugen på en Galaxy men man blir ju lite nojig när de skriver att den är så plastig.
Postad 11 June 2010 - 21:21
Unregisteredd7a46a96
-
Unregisteredd7a46a96
-
Veteran
-
-
1612 inlägg
Postad 11 June 2010 - 21:39
Unregistered3dd10574
-
Unregistered3dd10574
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Unboxing Samsung galaxy s
http://www.youtube.c...h?v=25Fk6RwGdEU
hahaha fan vad snopen jag blev  Bra recension MEN den saknar ju helt bilder. Hade de haft bilder, eller ännu bättre video på allt de skriver om hade den varit super.
Är sugen på en Galaxy men man blir ju lite nojig när de skriver att den är så plastig.
Finns säker någon händig snubbe som bygger en bakdel av aluminium och då är ja inte sen med att köpa den
Postad 11 June 2010 - 21:58
Unregistered06ba5753
-
Unregistered06ba5753
-
Rookie
-
6 inlägg
Fan vad dryg . har fan hållt på och klydda sen den 23 mars då jag beställde en fucking desire, tyvärr så kom jag inte med första gänget som skulle ha luren men de på mobilgiganten sa att den skulle få in nya desires 11april lite . . orkar man vänta?
Låter som ett halvoseriöst företag? Kanske man inte ska göra affärer med dom. Bra recension MEN den saknar ju helt bilder. Hade de haft bilder, eller ännu bättre video på allt de skriver om hade den varit super.
Jag är bara glad om den är plastig (fast hållbar förstås). Jag vill inte bära omkring på 50 gram extravikt bara för att några personer fortfarande blir lurade av inmonterade vikter i datormöss t.ex. och tror det är bättre kvalitet för det. Ju lättare desto bättre så länge den håller och hållfasthet mäter man inte i vikt.
Postad 11 June 2010 - 22:41
arcspin
-
arcspin
-
Forumräv
-
-
713 inlägg
Tjena,
Galaxy S verkar vara en riktig värsting till smartphone.
Är det någon som sett bilder eller videoklipp på kalendern? Om jag ska få företaget att sponsra mig med en Galaxy S så borde man kunna använda kalendern på ett vettigt sätt tillsamans med Todos och Memo.
Hur fungerar sync med Windows och Outlook, direkt via usb-kabel eller direkt via bluetooth?
Riktigt lovande pjäs,
//arcspin
Postad 12 June 2010 - 06:17
Unregistered3dd10574
-
Unregistered3dd10574
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Låter som ett halvoseriöst företag? Kanske man inte ska göra affärer med dom.
Nja att Htc fuckade upp desire är väl egentligen inte deras fel, men lite onödigt var det allt att de skrev att de fått in telefonen och skulle börja skicka ut när de inte tänkt skicka den till mej. och lite små trist att det tog dem 20 dagar för att låta mej ändra från desire till galaxy s. hittade en länk som jag posta på swedroid.se att uk får in telefonen den på tisdag men enligt uppgift är det vodafone som får in den, kanske samma deal för svenska tele2 som säer att de exlusivt får in den först i sverige. lite oroväckande att fler återförsäljare på prisjakt.nu har ändrat försäljningsdatum till 1 juli. dock har mobilgiganten fortfarande torsdag som preliminärt datum, återstår bara och se vart man sitter i kön kommer man inte med första tror jag att man kan få vänta tills juli tyvärr.
Postad 12 June 2010 - 20:00
mmmarcus
-
mmmarcus
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Om någon stöter på ett snyggt case eller skal till denna tfn så posta gärna en länk =)
Postad 13 June 2010 - 11:43
attaturk
-
attaturk
-
Rookie
-
4 inlägg
Är väldigt intresserad av att köpa denna telefon, men dte rä först en fråga jag ställer mig.
Jag gillar HTC funktion av den digitala klockan med en lite vädwersymbol som en sol t ex som de brukar ha på
sin huvudsida på skärmen. Gilla denna UI eller grafik, men undrar om man med Samsung kan få tag på denna UI grafik för den digitala klockan?
Postad 13 June 2010 - 15:58
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Är väldigt intresserad av att köpa denna telefon, men dte rä först en fråga jag ställer mig. Jag gillar HTC funktion av den digitala klockan med en lite vädwersymbol som en sol t ex som de brukar ha på sin huvudsida på skärmen. Gilla denna UI eller grafik, men undrar om man med Samsung kan få tag på denna UI grafik för den digitala klockan?
Oj, vilka små detaljer en del väljer efter... nåja, det finns ju lite alternativ, här är ett. http://www.androlib....droid-FDiF.aspxser ut så här...
Redigerat av zippiz, 13 June 2010 - 15:59.
Postad 14 June 2010 - 11:02
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Postad 14 June 2010 - 11:26
attaturk
-
attaturk
-
Rookie
-
4 inlägg
Oj, vilka små detaljer en del väljer efter... nåja, det finns ju lite alternativ, här är ett. http://www.androlib....droid-FDiF.aspx
ser ut så här...

Mycket tacksam för svaret, det må vara en lite detalj med jag gillar den detaljen på htc och vill därför ha den på samsung mobilen också. Jag är rookie när det kommer till Android kontra iphone OS, men ni som verkar ha ha provat android mycket, vad har ni att säga och kvalitén i programmen och ifall Samsung inblandning med Touchwiz kan tänkas störa något eller förhöja användarkänslan?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|