Vad ska man köra med för webläsare?
Xscope - med enfingerszoom..
Eller Dolphin kanske?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - HTC Desire *
Startad av
Squeezemaster
, Apr 13 2010 18:49
3018 svar till detta ämne
6 relaterade trådar
Postad 14 April 2010 - 15:51
Xscope - med enfingerszoom.. Eller Dolphin kanske? Postad 14 April 2010 - 15:52
http://androidguiden...dish-dictionary Postad 14 April 2010 - 15:55
Håll inn a så får deu äå Postad 14 April 2010 - 15:57
Nån som vet nåt om ovan? Postad 14 April 2010 - 16:35
Som jag har förstått det ändrar telefonen själv fps beroende på ljusförhållande. Mörkt rum = så lågt som kanske 15 fps. Ute i solen = max 30 fps. Om den fixar 30 fps i högsta upplösning vet jag dock inte. Någon som har provat? Postad 14 April 2010 - 17:39
Nån mer än jag som inte får widgeten med historiska händelser att fungera? Får felmedd. att det inte finns någon anslutning trots att det gör det.
Webbläsaren kan även fastna ibland när man ska in på vissa sidor så att den slutar o ladda... indikatorn som fylls med grönt hinner bara komma några m.m sen tar det stopp. Postad 14 April 2010 - 18:24
im in looooooove, så fin och så bra.
Nu tar det ju bara ett tag och lära sig sms med den men så fiiiiiin. E så lycklig Postad 14 April 2010 - 18:47
Hur får man den att vakna när den gått i extra sleep mode eller va det kan kallas.. skärmen blir svart och ja ser nada på den?
Inte som när man ser det i nedre delen av rutan.. suck dratt och grejat med knapparna men får den inte att lysa upp Edit: räckte med att dra ut USB kabeln.. spara sig väl när den var hockad.. Redigerat av Ramses, 14 April 2010 - 18:52. Postad 14 April 2010 - 18:52
Kan knappt vänta på att få min. Har inte hört om Tele2 skickat den än. Dom skulle ju göra det igår men fick mail imorse om att den kom in idag och att dom skulle skicka idag eller imorgon :/
On topic: Hur ligger den i en byxficka? I ett vanligt par jeans. Hur ligger den i handen? Det är meningen att baksidan ska vara lite "glidskyddad" väl? Fungerar det bra? Finns det någon som har fått sin telefon som kan säga nått negativt med den ALLS? Tycker att det är enorm yra över hur bra allt är Postad 14 April 2010 - 18:55
Eller du kan trykke ned power-knappen på toppen...:-) Postad 14 April 2010 - 18:57
Har inte fått min än men ska man inte trycka på POWER knappen? Postad 14 April 2010 - 19:10
Det enda negativa jag kan säga om min efter en dags lekande är att jag fortfarande tycker att HTCs tangentbord för Android mobiler fortfarande suger jämfört med min iPhone 3GS när man ska skriva sms. Avskydde det i Heron som jag hade i en månad och i Legenden som jag bara hade en dag. Lite bättre här då den större skärmen ger större knappar. Men jag får ändå inte i närheten av det flyt man har på iPhonen. Men det kanske kommer Redigerat av easycure1974, 14 April 2010 - 19:11. Postad 14 April 2010 - 19:20
Undrar lite om någon kan rek någon bra Apps sida. Både gratis apps och köp apps.
Skulle sen vilja ha lite tips och tricks hur man bäst laddar hem apps. Har nyss fått min Desire och skulle uppskatta lite hjälp så här i början. Postad 14 April 2010 - 19:25
ja det borde va så men jag testar det nästa gång Postad 14 April 2010 - 19:26
Jag tryckte typ aldrig fel på min iPhone men på den här lyckas jag trycka fel ofta. (Har kalibrerat den) Men känslan kanske kommer om ett tag. Annars så kan iphone slänga sig i väggen.
Redigerat av New Player, 14 April 2010 - 19:26. Postad 14 April 2010 - 19:28 Här hittar du allt du behöver: http://www.swedroid.se/forum/index.php Postad 14 April 2010 - 19:28
Det enda negativa jag kan säga är väl att....hmmm.... jadu...
Sen så finns det ingen riktigt snygg widget som visar kalendern men det är väl en smaksak. En annan dum sak var att när jag länkade först Gmail-kontot till telefonen och sedan facebook så lades det till en ###### massa kontakter i telefonboken. Alla epost-adresser som jag nånsin mailat samt alla personer man är vän med på facebook hamnade i telefonlistan. Hittar inte hur man får bort dem heller? Satte min i laddaren direkt när jag kom hem med en utan att starta den, kl var runt 12 då och den var fulladdad vid 14 och då tog jag ut den ur laddaren o startade för första gången. Satt och pillade på den konstant med wifi igång och batteriet var slut vid strax före 20.00... edit: Saknar möjligheten att visade kommande händelser från kalender på låsskärmen också. Redigerat av Fesoj, 14 April 2010 - 19:30. Postad 14 April 2010 - 20:11
Inte riktigt en Desirespecifik fråga men jag antar att det är många som är nya på Android här som kan ha nytta av svaret.
Vilken barcode läsare är bäst att ta ner för att kunna scanna 2D-koderna som är på alla android apps sidor? Postad 14 April 2010 - 20:18
Är det någon som vet/hört om denna telefon kommer med ett fysiskt qwerty-tangentbord ?
Postad 14 April 2010 - 20:19 Jag får inte fram åäö trots att jag installerat både tangentbordet och ordlistan. vad gör jag för fel, har gått in i inställningar och valt svenskt tagentborg... glömmer jag ngt eller varför fungerar det inte? Går det att synka sina kontakter från sim-kortet om man tidigare haft en nokia e71? och i så fall hur? tacksam för svar Postad 14 April 2010 - 20:25
Jag lyckas inte få in mitt trådlösa nätverk när jag ska söka igenom WiFi-nätverk på Desire. Prövat att starta om både telefonen och routern, men det visas ändå inte. Andra nätverk verkar fungera, men inte mitt eget. Någon idé vad det skulle kunna bero på? Är kanske ett problem med routern/nätverket snarare än telefonen, men jag tar upp det här ändå ifall någon har en aning varför, det är ju trots allt relaterat till telefonen..
Postad 14 April 2010 - 20:33 Samma problem här. Tror det är något vi Android noobs inte fattar bara. Är din router rätt konfigurerad och du har kunnat/kan hitta den med andra trådlösa enheter? Det är ju en förutsättning för att telefonen ska hitta den. Du har inte råkat stänga av SSID broadcast? Postad 14 April 2010 - 20:36
skönt att jag inte e ensam, går nog inte till en tre- butik imorgon om jag inte lyckas lösa det. Min email sync säger att jag har för många meddelanden i inkorgen, har läst mig till att det inte är problemet. Dock har jag inte hittat ngn lösning, ngnannan med det problemet? Postad 14 April 2010 - 20:38
Läste någonstans att Barcode scanner från ZXing Team är bäst. Postad 14 April 2010 - 20:41
Är det någon av er som fått sina telefoner som fått en Svart ? eller är dom Bruna ?
Har inte riktigt fått någon klarhet i detta. Postad 14 April 2010 - 20:45 Alla är "bruna" oavsett var man köper dem ifrån. De kallas dock olika på en del ställen men det är alltså den "bruna". Tack Mahti då testar jag den barcode readern till att börja med i alla fall. Den hamnade ju först i listan på market så antog att den var populärast. EDIT: haha så grymt med barcode readern! den läste ju koden blixtsnabbt från min monitor ur konstigt vinkel innan den ens hade fokuserat så jag själv kunde se den på mobilens display. Redigerat av nipe, 14 April 2010 - 20:51. Postad 14 April 2010 - 20:48
Det första som slog mig när jag hade plockat upp den var hur liten, nätt och smidig den är i formatet. Känns betydligt mindre än t.ex. IPhone, trotts lite större skärm. Dessutom snygg med kvalitetskänsla. Ja baksidan är lite trög och glidskyddad. Ligger perfekt i handen, iallafall i mina stora händer. Mina första intryck nu efteratt kört den hårt några timmar är att den är väldigt snabb med fint flyt. I motsats till någon annan här tycker jag den är klart snabbare än IPhone, om det beror på vad man laddat in på den och har igång vet jag inte. Skriva på den är som en dröm, snabbt, skönt med blixtsnabb respons. Väldigt tydlig fin skärm. Ja, hittills har det bara varit väldigt positivt och över förväntan, på allt. Men man får klart testa lite mer innan man överdriver det positiva för mycket, så jag återkommer. Redigerat av ffodil, 14 April 2010 - 20:51. Postad 14 April 2010 - 20:52
Hur går man tillväga för att VISA nummer när man har det dolt hos operatören?
Gick på min SE w902. Postad 14 April 2010 - 20:55
Sitter i exakt samma position som dig, min iPod touch glappar oxå, så nu är frågan hur står sig Desire i musikdelen? Hur bra är ljudkvalitén? Hur bra ljud får man i ett vettigt par "in ear"? (jag har Sennheiser CX 400). Är musikspelaren något att ha? Finns det alternativa "bättre" musikspelare att ladda ner? / Marcus =) Postad 14 April 2010 - 20:59
Så långt är jag med, misstänkte att det var så. Men hur ligger det till med dom helt svarta som har synts på olika videos, vet att swedroid.se visade en film på en svart desire (hittar den dock inte). Har ni fått någon klarhet i det ? Redigerat av zeelo, 14 April 2010 - 21:00. Postad 14 April 2010 - 21:06
Ok, jag frågar igen då..
Finns det någon begränsning i hur snabba minneskort telefonen kan hantera? Det jag menar är att det skulle kännas dumt att skaffa ett klass 10-kort om telefonen ändå inte klarade av att läsa/skriva med den hastigheten. Postad 14 April 2010 - 21:06
någon som vet hur jag får bort alla min vänner som pluppar upp där jag har min kontakter? alltså alla jag har på facebook ligger blandade med dem jag ringer lr hur jag ska förklara ^^
Postad 14 April 2010 - 21:09
Det är så att vissa operatörer i vissa länder har avtal som gör att HTC levererar Desire i annan färg än den bruna som levereras just nu i Sverige. I Holland tex finns Desiren i läckert silver.... =) Men det är just den teleoperatören som kommit överens med HTC om leverans i just den specifika färgen. Antagligen kommer det väl att dyka upp andra färger här med men då lär man väl få vänta. Man kommer kanske också att kunna köpa orginalskal och byta själv alt lämna in och få bytt. Men just nu vill man ju bara äga en själv... Imorgon så.... TACK som fan till Teknikmagasinet som skickade luren bara timmar efter att jag beställt den idag, så den dimper ner imorgon. GÖTT Postad 14 April 2010 - 21:12
Det funkar utan problem med min bärbara dator, och jag har kollat att SSID broadcast är på. Jättemärkligt, jag kan verkligen inte komma på varför... surt Postad 14 April 2010 - 21:14
Ja, dom svarta och silvriga kommer inte att säljas här, ivartfall inte på länge vad HTC själva sagt iallafall. Det är bara den bruna, vilket jag kan tycka är fel benämning på färgen, snarare mörk alufärg som ändrar sig lite efter hur kallt/varmt omgivande ljus är. Tycker den är snygg. Postad 14 April 2010 - 21:18
Fick min Desire idag och kommer med säkerhet att ha ett stort antal frågor framöver, men just nu är det bara en sak jag vill veta innan jag går och lägger mig:
Hur stänger jag av melodin vid uppstart? Har gått igenom alla inställningar jag hittat en lång stund, men hittar inte den möjligheten... Postad 14 April 2010 - 21:18
Det närmaste iphone tagentbord jag har kommit är Smart Keyboard i butiken.Köpte Pro varianten senare på Slideme Postad 14 April 2010 - 21:19
Hejsan!
Är en mycket glad ägare av en Desire och tycker att den är helt fantastisk och jag har provat de flesta SE, Nokia, Iphone, samsung och Lg telefoner och något märke till också =) Denna är den bästa jag har haft hittills efter någon timmes pillande. Har en liten fundering bara, kan man lägga till sin egen lilla ort i väderprogrammet och hur gör man i så fall? som det är nu så finns närmaste ort ca 15 mil härifrån och det visar ju inte riktigt rätt väder =( Postad 14 April 2010 - 21:23
Okej, tack för era snabba svar. Detta var för mig skräckscenariot, att den inte skulle komma till Norden/Sverige. Enligt bilder och filmer har jag fastnat mest för den svarta. Tycker egentligen inte att den "grå/bruna" Desiren har ett så tilltalande utseende utan jag personligen tycker den är lite småful. Därför har jag sagt till mig själv att ett köp kräver att den är just helt "svart" då jag tycker den är mycket snyggare. Dock måste jag också se den "grå/bruna" IRL innan jag dömer ut den helt och hållet. Postad 14 April 2010 - 21:24
Har precis startat upp min Desire och ser på den vita startsidan att jag har en lysande röd pixel i den övre delen av skärmen och den blir svart i den vanliga bakgrunden. Hur är det med pixelgarantin på dessa? Antar att HTC anser att den är OK och jag misstänker att jag inte kan vara den enda som har pixelfel?
Postad 14 April 2010 - 21:35
Sådärja.. 155st appar hemma och kategoriserade, nu saknas bara Desire.. hoppas på att få tag i en imorgon!
Förresten, är det någon som vet om det finns en "barcode-scanner" som man kan katalogisera dvd-samling med? Postad 14 April 2010 - 21:36
Är det inte så att man behöver göra en omstart, spesiellt efter man lagt in en massa nytt, för att den inte skall bli långsammare? Det är min erfarenhet från Spican iallafall.
Kanskee någon kan svara på? om inte annat någon med Nexus som vistas i tråden? Postad 14 April 2010 - 21:36
hur gör du för att ta hem dom till datorn och sen föra över, för det är det du har gjort?
Postad 14 April 2010 - 21:38
Vet inte exakt hur det är med sånt men normalt sett på mobiltelefoner har du DOA-garanti i 3 dagar. Vilket betyder att är den DOA (Dead On Arrival) har du rätt att lämna tillbaka den. med andra ord ska dem inte laga den utan byta ut den eller ge dig pengarna tillbaka. Inga garantier på att det jag sa gäller pixelfel. Men öppet köp har du väl enligt lag 1 vecka? Postad 14 April 2010 - 21:39
Antar att det var en fråga till mig? Sitter på google och letar.. och kollar swedroids forum efter användbarhet och användarintryck.. hittills är det ju de mest vanliga, typ goggles, layar, google earth, google maps, barcode scanner, shazam, m.fl.. alla filer är ju ".apk" Postad 14 April 2010 - 21:42
Jupp den var till dig, men har du laddat ner apparna till datorn nu eller bara skrivit upp dom och sen i telefonen går du in i market och laddar ner? Postad 14 April 2010 - 21:48
Letade upp alla jag kunde på nätet.. finns ju en massa sidor med appar att ladda hem (gratis-appar mm.) vissa kunde jag ej finna, de noterar jag bara och tar sedan hem via market.. fast för att lägga in från sd-kort behöver man köra en app.. hmm, kommer inte ihåg namnet heller.. suck.. Postad 14 April 2010 - 21:49 Nej, öppet köp är inte lagreglerat alls. http://www.konsument...ment/Oppet-kop/ Postad 14 April 2010 - 21:51
Nej inte om man handlar i butik. Edit: Tvåa... Redigerat av KniveN, 14 April 2010 - 21:52. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |