Jag kanske hetsade upp mig i onödan då jag gjorde en kanalsökning och hittade TV10 i marknätet. Nu får vi se om löftet att det skall vara en reklamfinansierad fri kanal infrias.
Var läste du det löftet?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
TV10 - Ny kanal från MTG
Startad av
Unregisteredcec18524
, Jun 10 2010 10:59
254 svar till detta ämne
Postad 05 September 2010 - 14:35
Var läste du det löftet? Postad 05 September 2010 - 17:37
Var ju många ställen där det stod att kanalen skulle vara helt fri och inte skulle kosta nåt.
Men alla hade fel. Postad 05 September 2010 - 17:44 Det har väl låtit bra att säga att den är "fri" i marknadsföringen utan att specificera vad man menar. Sedan har väl "paketerarna" tolkat det på ett annat sätt. Jag var inställd på att det skulle bli så här. Postad 05 September 2010 - 18:35
Manfred Aronsson. Foto: Johan Marklund
"TV10 kommer inte att skada premiumkanalerna" Publicerad 10 juni 2010 10:16 MTG:s Sverige-vd Manfred Aronsson berättar om strategierna bakom den nya tv-kanalen. Och hur det påverkar bolaget övriga tv-utbud. Detta är ett praktexempel på hur vi kan agera som mediehus och bättre utnyttja sporträttigheter och annan programmering. Det ger oss också chansen att skapa en frikanal som kompletterar TV3, TV6 och TV8 genom att addera en något äldre manlig målgrupp. Så säger Manfred Aronsson om morgonens nyhet att MTG startar den nya sportinriktade fri-tv-kanalen TV10 [Om en kanal inggår i ett betalpaket kan den inte betraktas som fri. http://www.dagensmed...ticle432265.ece Redigerat av Huddingebo, 05 September 2010 - 18:54. Postad 05 September 2010 - 18:40
E så jäkla lack på alla kanaler. Hälften får man ändå inte in.
Utan på de visas ganska många sverige matcher i dessa kanaler. (EM & VM kval) Ska de visas kan dem väl visa de på kanal som i alla fall större delen av folket har. Suger rövballe.. (Ursäkta mitt ordval) Postad 06 September 2010 - 00:22
Ja det kommer den göra. Postad 06 September 2010 - 00:44
Hej!
Jag fick det brev som skickas ut till boxerkunder. TV10 kommer att kunna ses av dom som har Boxer Mix och Max och man behöver bara ha en MPEG-2 box plus kortet. Info om detta finns på http://www.boxer.se/...nn/nya-kanaler/ Hoppas det kommer lite handbolls sändningar från elitserien också, det skulle vara schysst Redigerat av Unregistered2141, 06 September 2010 - 00:50. Postad 06 September 2010 - 07:24 Canal Digital hade 11 % av svenska marknaden i början av 2009. (Så - nu har jag varit besserwisser så det räcker för idag...) Postad 06 September 2010 - 07:27
Hoppas kanalen floppar, jag kommer inte kunna se den via Canal digital och kommer inte heller betala för att kunna se den.
Postad 06 September 2010 - 09:42
Bara en fundering...
Nu sänder de Sverige - San Marino via TV10, som en reklam för kanalen som senare mest kommer vara skyltfönster för just sportpaketet. De sänder den även via Viasat Sport HD. räknar de med att alla som har sport-paketet har antingen HD-kanaler eller komme att få in TV10? Nåja, det gör mig inte så mycket att missa den där matchen, Tv10 kommer inte dyka upp bland mina kanaler inom snar framtid kan jag tro. Jag har Viasat Sport, fotboll och motor men där sänder de inte matchen... knäppt. Postad 06 September 2010 - 12:28 Ja, det finns väl fler än CD som inte kan se den, tex mindre oberoende kabelnät. 70% är väl den tekniska spridningen, dvs de som kan se den om de har köpt rätt paket beroende på distributör, inte den faktiska spridningen. Om jag förstod rätt från en tidigare post låg den i något sportpaket för Viasats parabolkunder t.ex. Postad 06 September 2010 - 13:05
Comhem har jag ;/ Ställde in nya TV10 Lätt på Sony TV analogt S15 , på Pioneer plasman 259,22 mhz , h på Pioneer dvd rec med HD cc15 fall någon som jag oxo har SVÅRT att hitta info på comhems hemsida !!OBS alla analoga !!
Gäller Stockholm söderort Postad 06 September 2010 - 13:30
http://www.tv10.se/h...-får-jag-tv10-0
och för övrigt så förhandlas det mellan Canal Digital och Viasat om Canal Digitals kabel-tv utbud. dock är inget klart än. tycker att deras "tillgängligt för drygt 70 procent av befolkningen" låter bar mycket bättre än det är. Ja de flesta kan ju skaffa Boxer och Mix & Max paket om man vill, men det kostar ju en del bara för en kanal. Redigerat av MagnusBio, 06 September 2010 - 13:33. Postad 06 September 2010 - 14:02
Har du viasat-sportpaketet via telia så kommer kanalen att ingå där från och med imorgon men du kanske har annan operatör för att få in dessa kanaler. Postad 06 September 2010 - 19:28
Sveriges landskamper på TV i höst
Under året kvarstår två EM-kvalmatcher för det svenska fotbollslandslaget. Viasat äger rättigheterna för matchen mot San Marino den 7 september och väljer att sända matchen i samband med lanseringen av TV10. Canal Digital för pågående diskussioner med Viasat men i dagsläget har vi inte rättighet att sända kanalen. Nästa landskamp mot Holland sänds den 12 oktober via TV4 som ingår i Canal Digitals utbud. TV4 har även tecknat avtal för samtliga hemmalandskamper under 2011-2015. Källa: http://www.canaldigi...r-pa-TV-i-host/ Hoppas förhandlingarna är klara snart så jag får den kanalen. Postad 06 September 2010 - 19:32
Finns även i lagom, stor och Viasat guld/premium/silver hos Telia. Postad 06 September 2010 - 19:40
Någon som har den än i lagom-paketet från telia? har den inte än iallafall... har själv det paketet.. Postad 06 September 2010 - 20:02
Kanalen startar imorgon 7 September så självklart finns den inte där än.
Postad 06 September 2010 - 20:05
Oki.. men dom kör reklam på den i boxer....så den finns där iallafall även om dom inte sänder än.. vilket inte görs i telia nätet än... fast den skall ju ersätta ztv så får väl hoppas att den kommer imorron då. Redigerat av Unregistered6e59ce73, 06 September 2010 - 20:06. Postad 06 September 2010 - 20:21
Hos Tele2 har vi fortfarande ZTV så skulle tippa att den hamnar på samma ställe som ZTV.
Postad 06 September 2010 - 20:55
har kanalerna via ett gruppanslutet kabelnät via en lokal operatör. De är inte så snabba i vändningarna, lite trångt i kabelnätet med 30-talet analoga kanaler och samma speglade digitalt. Inte så lätt att trycka in fler. Postad 06 September 2010 - 21:58
Jag har kanalen via Telia. Givetvis så är det ingenting på den än. Dock så har jag även viasat sport paketet. Skulle starta om boxen för att se om det hjälper.
Postad 06 September 2010 - 22:09 Har haft den i flera dagar med viasat parabol Visas reklam för kanalen Kan ju också bero på att viasat inte släpper sina kanaler till canaldigital Har du funderat på det ? Postad 07 September 2010 - 00:44
Vi får in kanalen analogt via com hem. Bilden verkar suga ganska rejält. För mig hade det varit mkt bättre om de flyttade all sport från tv8 till tv6, istället för att skapa en ny kanal. Tv6 får ju alla in och den är dessutom oerhört populär i just den målgrupp som tv10 ska rikta sig till. Dessutom tycker jag att den har bra bild digitalt. TV10 är kodad digitalt som väntat och kostar alltså pengar...
Antar att den är kodad i det digitala marknätet också? Postad 07 September 2010 - 01:43
Har ju redan sagts flera gånger att den ingår i Boxers Mix och Max peket.
Postad 07 September 2010 - 01:53
Det var inte vad jag frågade. Vi har inte boxer på landet. Bara en sån där billig box för gratiskanalerna och en antenn på taket. Inget abb. alltså.
Så jag upprepar frågan: är den kodad där också, så vi inte kan se den? Postad 07 September 2010 - 02:00
Du frågade om den var kodad i digitala marknätet och jag svarade på det.
Den finns i Boxers Mix och Max paket och inget annat. Redigerat av Leatherface, 07 September 2010 - 02:01. Postad 07 September 2010 - 02:02
Den är alltså kodad? Hur svårt kan det vara att svara ja eller nej på en enkel fråga? Jag har aldrig använt Boxer och vet inte ett skit om hur deras paket fungerar.
Postad 07 September 2010 - 02:03
Eftersom jag sa att den finns i Boxers Mix och Max paket så är den kodad ja.
Om den var fri så skulle du inte ha behövt nåt Mix eller Max abbonemang. Redigerat av Leatherface, 07 September 2010 - 02:05. Postad 07 September 2010 - 02:05
Det var ett omständligt sätt att svara på en enkel ja/nej fråga. Men nu har jag äntligen fått ett svar så då tackar jag för det.
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 07 September 2010 - 02:06. Postad 07 September 2010 - 02:09
Inget omständigt svar alls utan jag gav ett tydligt svar vad som gällde för digtala marknätet.
Postad 07 September 2010 - 07:56
Liten kort lektion till dig. Så fort Boxer lägger vantarna på en kanal är den kodad. SVT, TV4 och TV6 finns inte något av Boxers paket och är därmed inte kodade. Citatet att "TV10 är en fri-kanal" skulle jag vilja veta vem som yppat. En frikanal ska alla med rätt utrustning kunna ta emot utan att teckna avtal med någon part. Som TV6 idag. http://www.boxer.se/...ler/frikanaler/ Men nu är det som det är, den muppen som sade det ovan har nog fått en åthutning allaredan. Postad 07 September 2010 - 09:01
Det är väl Viasat som säger att TV10 finns tillgängligt för drygt 70 procent av befolkningen som rör till det. 70% kan inte se Tv10 med det utbud de betalar för idag.
Jag har sett citat från Viasat som påstår att det är en gratiskanal. men det de menar då är att den är finansierad av reklam precis som TV3 och TV6. Det är inte i huvudsak abonnemangsavgiften som står för notan. Postad 07 September 2010 - 09:41
Rätt ok tablå dock så här i början, sverige matchen idag ,vm i basket i morrn tror jag o sen NFL premiären osså torsdag natt mot fredag.
Postad 07 September 2010 - 10:16 Just denna lingvistiska överstegsfint lurade mig. Blir till att se matchen på nätet ikväll. Postad 07 September 2010 - 10:20
Det finns ingenting som heter gratis. Allt har en kostnad och antingen betalas denna kostnad via tv-avgiften alternativt via ändlöst tråkiga reklamavbrott. Vidare måste man ha lämplig utrustning får att kunna ta emot kanalerna oaktat om det är marksänt eller inte. Så gratis kommer det aldrig bli. Däremot mer eller mindre kostsamt.
Min åsikt är att stora nationella sporter (sett till tv-tittare såsom fotboll och ishockey), ska sändas i kanaler som kan nå en bred massa utan en mängd kostsamma boxar och abonnemang. Förslagsvis på någon av de markbundna kanalerna. Mindre sporter kan de sända på annan valfri kanal. Postad 07 September 2010 - 11:14
Det är väl ingen som har sagt att kanalen skall vara gratis. Det första budet var att det skulle vara en fri kanal som var reklamfinansierat. Men någonstans fick man väl kalla fötter och gjorde den till en betalkanal i stället och till lika reklamfinansierad.
Postad 07 September 2010 - 11:23 Nu har väl just det skett från 2011 att tv4 gruppen tar över avtalet från mtg gruppen, vars avtal bara gäller året ut,tror det var ett krav från fotbollsförbundet. http://svenskfotboll...-for-2011-2015/ Postad 07 September 2010 - 11:36 Läser man vad SvFF skriver så är det avtalsbrott att sända landskampen kodad om det inte är TV3, TV6 eller TV8. Så Viasat, öppna kranarna innan SvFF blir mejlbombade av förbistrade fotbollsfans. Postad 07 September 2010 - 11:50
Så länge Lagrell sitter kvar på SvFF lär inte vi TV-tittare vara i fokus. Han kan ju till och med tänka sig att sälja Allsvenskan till en rik norrman enligt ryktena. Postad 07 September 2010 - 14:15
Nån kanske har upplyst om detta förut men men .......
Jag har Comhem Medium 8 HD . . . Man får inte den automatiskt tyvärr man måste ringa och ändra om man skall kunna se matchen ikväll ... Ringde Comhem och de var vänliga och skulle ändra.. de skulle fixa det och det skulle ta ca en timme . . Postad 07 September 2010 - 16:50 Nej, inte enligt artikeln som länkades till. SvFF kan inte bestämma i vilken kanal operatören ska visa matchen. Postad 07 September 2010 - 17:09 Har också gjort så. Beställde igår byte av kanal. Det var igång på eftermiddagen idag så direkt snabbt var det inte, men det är ok eftersom kanalen inte börjar sända förrän 19.30 ikväll. Får hoppas det är bra bildkvalité på kanalen. Postad 07 September 2010 - 17:30
Detta sög ju verkligen. Här har man suttit och njutit av reklamen för 10 och all NFL som skulle visas, och så visar det sig att det är viacrap som har den.
Tur man har ESPN America än så länge iaf. Postad 07 September 2010 - 17:37
Eftersom jag ledsnat på att betala uppåt 1000:- i månaden på att följa " mina lag " F1 mm så kommer jag efter oktober betala 40:- per månad för comhem mini så jag kan använda HDboxen för inspelningar Är less på dessa rånare
Bara man kommer ihåg , orkar etc så är det en bra lösning att se på tex TV10 utan att betala en /)=)/)=`/=)/ massa pengar och TV4sport resten skippar jag 12 000 eller så kan jag bränna på annat som PRYLAR Jag har lite flyt att TV4 SPORT sänder mina favoriter i Serie A Postad 07 September 2010 - 17:41
Ska bli intressant att se bildkvalitén från TV10. Förmodligen kör de med nån kass kvalité för att man ska lockas köpa Viasat för att få bättre kvalité och punga ut med flera hundra i månan.
Postad 07 September 2010 - 17:50
Men produktionen är i HD, vilket ju bådar gott. Samtidigt är det ju Viasat som kör, så man vet ju aldrig, de har ju en fantastisk förmåga att leverera dålig bildkvalitet.
Postad 07 September 2010 - 18:03
Jag tycker SVT:S sändningar i SD där källan är i HD brukar vara bra. Vi får väl hoppas på nåt liknande iaf. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |