Leveransstatus av Iphone 4
519 svar till detta ämne
Postad 27 juli 2010 - 13:51
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Aha, har ni beställt där för att få den tidigare eller för att det var billigt, eller kanske både och?
Jag beställde min för att jag ville ha den helt olåst. Nu kommer den ju till sverige helt olåst också, hade jag vetat det hade jag köpt den här. Jag beställde min den 24 juni, då visste man inte mycket om den svenska releasen.
Postad 27 juli 2010 - 13:54
p1er
-
p1er
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Okej, då förstår jag. Tack!
Postad 28 juli 2010 - 12:13
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Idag fick tom jag min telefon, har dragit in den gamla backupen och den är i fullt flås...
Postad 28 juli 2010 - 19:40
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Idag fick tom jag min telefon, har dragit in den gamla backupen och den är i fullt flås...
Grattis, hur går det med din docka?
Postad 28 juli 2010 - 21:13
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Grattis, hur går det med din docka?
Den är hos blinx, ska ta tag i det där senare, kanske köper ngt annat till blinx bär det lugnar ner sig så att det blir lite mindre pengar, tror inte att jag kan få gratis frakt för den, väntar dessutom på vouchern för att se vad den innehåller.
Postad 30 juli 2010 - 08:53
Pinnacle
-
Pinnacle
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
Nu kommer snart min telefon, DHL ringde precis och de är här om några minuter.
Telefonen beställde jag från Apple Store UK via Borderlinx den 2 juli.
Leverans från Apple skedde den 13 juli, telefonen kom till Borderlinx den 21 juli och registrerades den 23 juli varpå jag en timme efter registrering betalade expressfrakt till Sverige.
fredag, Juli 30, 2010
12 Ute för leverans med kurir Arlanda - Sweden 08:51
11 Anlänt till DHLs leveranskontor i Stockholm - Sweden Stockholm - Sweden 07:51
10 Lämnat DHLs station i Arlanda - Sweden Arlanda - Sweden 07:16
9 Hanterad i Arlanda - Sweden Arlanda - Sweden 06:32
8 Anlänt till DHLs sortering i Arlanda - Sweden Arlanda - Sweden 06:18
7 Lämnat DHLs station i Leipzig - Germany Leipzig - Germany 03:53
torsdag, Juli 29, 2010
6 Lämnat DHLs station i East Midlands - UK East Midlands - UK 23:37
5 Hanterad i East Midlands - UK East Midlands - UK 21:02
4 Anlänt till DHLs sortering i East Midlands - UK East Midlands - UK 20:36
3 Lämnat DHLs station i Birmingham - UK Birmingham - UK 19:32
2 Hanterad i Birmingham - UK Birmingham - UK 15:18
1 Försändelse hämtad Birmingham - UK 14:47
Nu är DHL här!!!
Postad 31 juli 2010 - 21:58
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Ingen som sett röken av den där vouchern ännu?
Postad 02 augusti 2010 - 08:54
Pinnacle
-
Pinnacle
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
Ingen som sett röken av den där vouchern ännu?
Nope, inte ens minsta lilla rökstrimma....
Postad 02 augusti 2010 - 09:46
NeoBoll
-
NeoBoll
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Nu fick jag ett SMS att jag har två st ip4 att hämta ut hos DHL:s serviceställe.
Jag beställde från 3 natten till fredag, snabbt jobbat! :-)
Jag fick ingen leveransinfo alls innan, enda infon jag fick var ett sms från 3 på fredagsmorgonen om att jag förlängt mitt abbonemang.
Redigerat av NeoBoll, 02 augusti 2010 - 10:04.
Postad 02 augusti 2010 - 09:50
fede
-
fede
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Har någon som beställt från comviq i torsdagsnatt fått någon leveransinfo ?
Postad 02 augusti 2010 - 10:09
Alezman
-
Alezman
-
Lärjunge
-
-
450 inlägg
Har någon som beställt från comviq i torsdagsnatt fått någon leveransinfo ?
Inte ett knyst!
Postad 02 augusti 2010 - 11:00
fede
-
fede
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Inte ett knyst!
ringde precis till webbutiken, dom har inte ens skickat min ?! status var tydligen "reserverad", sjukt irriterad, hört att folk som beställt via tele2 fått sina avier idag.. jag fick min orderbekräftelse 00.03  skitcomviq
Postad 02 augusti 2010 - 11:17
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1 379 inlägg
Beställde från halebop 00:02 (natten Fredag) och fått Beställningsbekräftelse och leveransbekräftelse. Men numret för att se vart paketet är fungerar inte. Någon annan som beställt från halebop och har samma problem som jag?
Postad 02 augusti 2010 - 11:27
flizzy
-
flizzy
-
Användare
-
-
198 inlägg
Beställde från halebop 00:02 (natten Fredag) och fått Beställningsbekräftelse och leveransbekräftelse. Men numret för att se vart paketet är fungerar inte. Någon annan som beställt från halebop och har samma problem som jag?
Samma för mig.
Postad 02 augusti 2010 - 11:40
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1 379 inlägg
Samma för mig.
2010-08-02 12:56 Maria L Svar Ditt paket skickades i fredags från vårat lager. Eftersom det har varit helg och väldigt många ordrar skickades i fredags så har inte systemen hunnit med.
Redigerat av Hampuz, 02 augusti 2010 - 11:58.
Postad 02 augusti 2010 - 13:29
fede
-
fede
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
fick besked nu om att min iphone inte har skickats eftersom det inte har några comviq sim-kort i lager just nu...
känns sådär lagom kul..
Postad 02 augusti 2010 - 14:45
galaxie
-
galaxie
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
jag har med samma problem, när jag söker på kolli id så händer det ingenting.. jag har mejlat halebop oxå men dom säger att dom inte vet något. och att de skickar i turordning. mycket märkligt..
Postad 02 augusti 2010 - 14:53
snitch
-
snitch
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Halloj!
Är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får beställnings bekräftelse på sms från Telia?
Postad 02 augusti 2010 - 14:58
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Halloj!
Är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får beställnings bekräftelse på sms från Telia?
Det enda jag vet är att dom ska med början idag skicka ut SMS & mail med ordernumret för att kolla leveransstattus. Väntar själv ivrigt på detta SMS/mail.
Postad 02 augusti 2010 - 15:00
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1 292 inlägg
Halloj!
Har du beställt via Telia´s hemsida? I så fall får du nog vänta länge, då inte ens alla som fick sms-erbjudandet fått sms ännu!! Har inte fått sms själv heller
Postad 02 augusti 2010 - 15:13
snitch
-
snitch
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har du beställt via Telia´s hemsida? I så fall får du nog vänta länge, då inte ens alla som fick sms-erbjudandet fått sms ännu!!
Har inte fått sms själv heller 
Ja jag beställde innan idag. Fan va drygt att det släpar efter så mycke.
Postad 02 augusti 2010 - 15:41
rico90
-
rico90
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
Lite info angående leverans för oss som beställde via Telenor.
Jag beställde 08:05 på fredagsmorgonen via kundtjänst och jag ska hämta den på utlämningställe nu ikväll. Tyvärr har inte Mikro-simkortet kommit ännu.
Kul med snabb leverans.
EDIT: Har den i handen nu
Redigerat av rico90, 02 augusti 2010 - 17:08.
Postad 02 augusti 2010 - 16:41
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1 379 inlägg
Såg detta på ett annat Forum.
"Hej Thomas
Vi har fått in en felanmälan från Posten där vi får veta att det blivit ett fel på kollina som sänts i fredags.
Vi jobbar på att få igång dessa kollinummer.
Välkommen åter
Hälsningar
Henrik
Halebop Support"
Svar från Halebops support om varför det inte går att söka på kollinr. Vad fan är det som försiggår?
Postad 02 augusti 2010 - 17:32
nintendo
-
nintendo
-
Användare
-
-
105 inlägg
Här är min solskenshistoria...
Beställde via tre´s hemsida torsdag natt nån minut efter 00:00, fick direkt en orderbekrätelse på mailen. Tänkte på fredagen sen att jag borde kanske ringa och kolla läget iaf, så efter ganska många minuters väntan svarade mig en tjej glatt att alla som beställt telefonen och fått bekräftelse på 2-3 dagars leverans kommer att få dom senast tisdag. Jag nöjde mig det svaret så vi kollade inte något mera... Idag ivrig som man är ringde jag en gång till för att höra om den verkligen skulle komma imorgon!
Så killen på tre fick ordernumret i min bekräftelse... Men fick upp nån helt annan person... Sökte på mitt personnummer, fanns inget... Min beställning var borta! Så nu får jag vänta fram till den 18 på min telefon... Skit tre! Skulle egentligen inte gjort en ny beställning... men va fan!
Postad 02 augusti 2010 - 17:35
Årvar
-
Årvar
-
Rookie
-
7 inlägg
Såg detta på ett annat Forum. "Hej Thomas
Vi har fått in en felanmälan från Posten där vi får veta att det blivit ett fel på kollina som sänts i fredags.
Vi jobbar på att få igång dessa kollinummer.
Välkommen åter Hälsningar Henrik Halebop Support"
Svar från Halebops support om varför det inte går att söka på kollinr. Vad fan är det som försiggår?
Jag ringde posten i Fredags då spårningen inte fungerade. Enligt damen jag talade med så var mitt nr inte ett giltigt kolli-id / brev-id. Mailat Halebop support och chattat ett flertal gånger, ingen har sagt något om att det skulle vara systemfel. Var kommer infon ifrån?
Postad 02 augusti 2010 - 18:05
gupp
-
gupp
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Mitt kollinr på Halebop är nu reggat på Posten!Beräknad leverans: Tidigast 3 aug 2 aug kl 18:09 Alvesta, Försändelsen är inlämnad.
Redigerat av gupp, 02 augusti 2010 - 18:05.
Postad 02 augusti 2010 - 18:07
Årvar
-
Årvar
-
Rookie
-
7 inlägg
Ja se på fan!
"Alvesta, Försändelsen är inlämnad. "
Postad 02 augusti 2010 - 18:08
flizzy
-
flizzy
-
Användare
-
-
198 inlägg
Mitt kollinr på Halebop är nu reggat på Posten!
Beräknad leverans: Tidigast 3 aug 2 aug kl 18:09 Alvesta, Försändelsen är inlämnad.
Samma för mig. Gött e det!
Postad 02 augusti 2010 - 18:12
gupp
-
gupp
-
Amatör
-
-
50 inlägg
bara att vänta då, imorrn eller onsdag är det som gäller. tur att man är ledig båda dagarna
Postad 02 augusti 2010 - 18:20
jocke_r
-
jocke_r
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag beställde min iphone från 3 vilket visade sig vara det största misstaget jag någonsin gjort.
Jag fick bekräftelsemail kl 00:02 och idag efter flera samtal till dom får jag detta mail från dom:
"Hej
Vi har noterat att du har beställt en iPhone4 via vår hemsida den 30/7. Tyvärr
inträffade ett tekniskt problem och din order försvann tillfälligt ur systemen.
Detta har vi nu löst, men dessvärre innebär det att din beställning inte kom med i
första leveransen. Däremot har vi prioriterat din order så att den skickas iväg med
vår nästa leverans som senast sker den 12 augusti.
Vi vill be om ursäkt för det inträffade och hoppas att du ändå kommer att bli en
nöjd iPhoneägare. Vi har dock förståelse för om du hellre vill försöka få tag på en
iPhone4 på annat håll och hjälper dig i så fall att ångra ditt köp. Var då medveten
om att du kommer förlora din plats i kön. Om du vill ångra köpet, ber vi dig svara
på detta mail tillsammans med ditt personnummer eller ordernummer så hjälper vi dig
med detta.
Vi ber återigen om ursäkt för det inträffade
Med vänliga hälsningar, 3"
Tre är det största skämtet till företag i världshistorien.
Är det fler här som fått samma mail?
Redigerat av jocke_r, 02 augusti 2010 - 18:22.
Postad 02 augusti 2010 - 18:36
jjonas27
-
jjonas27
-
Rookie
-
2 inlägg
Ja jag fick ett likadant
Jag fick bekräftelsemail kl 00:06
Hade ju varit bättre att köpa den via telefon eller live nästa dag, dem har ju fått sina iväg skickade.
Postad 02 augusti 2010 - 18:42
jocke_r
-
jocke_r
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Ja jag fick ett likadant
Jag fick bekräftelsemail kl 00:06
Hade ju varit bättre att köpa den via telefon eller live nästa dag, dem har ju fått sina iväg skickade.
Det är så pinsamt dåligt av dom, Jag ringde deras kundtjänst 2 gånger och båda gångerna sa dom "lugn bara din order finns här och den kommer skickas, du kommer med i första leveransen". Och nu är ju deras kundtjänst stängd för dagen också, Att dom inte kan ringa ut till kunder och meddela att dom gjort fel är också svagt.
Postad 02 augusti 2010 - 18:52
jjonas27
-
jjonas27
-
Rookie
-
2 inlägg
Det känns som man inte kan lita på att man verkligen får den nästa gång heller...istället en ny ursäkt bara..
Jag ringde dem idag, jag skulle tydligen ringa tillbaka imorgon och få mer information, hon kunde inte se idatorn idag vilken plats man hamnade på, men det skulle tydligen gå att se imorgon...
Detta är min FÖRSTA erfarenhet av 3, känns liksom inte som man vill binda upp sig i 2 år med dem nu.....
Postad 02 augusti 2010 - 18:53
nintendo
-
nintendo
-
Användare
-
-
105 inlägg
Här är min solskenshistoria...
Beställde via tre´s hemsida torsdag natt nån minut efter 00:00, fick direkt en orderbekrätelse på mailen. Tänkte på fredagen sen att jag borde kanske ringa och kolla läget iaf, så efter ganska många minuters väntan svarade mig en tjej glatt att alla som beställt telefonen och fått bekräftelse på 2-3 dagars leverans kommer att få dom senast tisdag. Jag nöjde mig det svaret så vi kollade inte något mera... Idag ivrig som man är ringde jag en gång till för att höra om den verkligen skulle komma imorgon!
Så killen på tre fick ordernumret i min bekräftelse... Men fick upp nån helt annan person... Sökte på mitt personnummer, fanns inget... Min beställning var borta! Så nu får jag vänta fram till den 18 på min telefon... Skit tre! Skulle egentligen inte gjort en ny beställning... men va fan! 
Jag beställde min iphone från 3 vilket visade sig vara det största misstaget jag någonsin gjort. Jag fick bekräftelsemail kl 00:02 och idag efter flera samtal till dom får jag detta mail från dom:
"Hej Vi har noterat att du har beställt en iPhone4 via vår hemsida den 30/7. Tyvärr inträffade ett tekniskt problem och din order försvann tillfälligt ur systemen. Detta har vi nu löst, men dessvärre innebär det att din beställning inte kom med i första leveransen. Däremot har vi prioriterat din order så att den skickas iväg med vår nästa leverans som senast sker den 12 augusti.
Vi vill be om ursäkt för det inträffade och hoppas att du ändå kommer att bli en nöjd iPhoneägare. Vi har dock förståelse för om du hellre vill försöka få tag på en iPhone4 på annat håll och hjälper dig i så fall att ångra ditt köp. Var då medveten om att du kommer förlora din plats i kön. Om du vill ångra köpet, ber vi dig svara på detta mail tillsammans med ditt personnummer eller ordernummer så hjälper vi dig med detta.
Vi ber återigen om ursäkt för det inträffade
Med vänliga hälsningar, 3"
Tre är det största skämtet till företag i världshistorien. Är det fler här som fått samma mail?
Hade också fått samma mail såg jag... undra om jag har två telefoner beställda nu? Men,men... 12:e är ju bättre än 18:e iaf... Men känns ju lite rörigt hos tre... min internet beställning fanns ju inte, men nu finns den tydligen igen?
Postad 02 augusti 2010 - 22:22
Unregistered1107
-
Unregistered1107
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
ni som beställde över Telias hemsida i torsdagsnatt, har ni fått något mer än bara första bekräftelsemailet än?
tycker det är lite konstigt för i mailet står det att "detta är en bekräftelse på intresseanmälan för Iphone 4" men när jag ringde kundtjänst så sa dom att ordern ligger inne men kan ju inte svara på om något är på väg eller när...
står i mailet att leveransdatum 6e augusti men har inte heller fått någon kod som ska börja med '717' för att söka efter ordern på hemsidan.. ?
Postad 03 augusti 2010 - 07:29
gupp
-
gupp
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Min Halebop är på väg till utlämningsstället
Postad 03 augusti 2010 - 08:14
Årvar
-
Årvar
-
Rookie
-
7 inlägg
Samma här! Får hoppas att det inte är en DOA, eller något annat strul.
Postad 03 augusti 2010 - 09:08
gupp
-
gupp
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Nu ligger min och väntar på ICA... och jag måste iväg om 10 min så kan inte hämta den förrän om ett par timmar
Postad 03 augusti 2010 - 09:08
flizzy
-
flizzy
-
Användare
-
-
198 inlägg
Min har redan kommit till utlämningsstället Snabba ryck, efter en seg start.
Postad 03 augusti 2010 - 10:03
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1 379 inlägg
Ni med Halebop. Har ni redan fått avin också?
Postad 03 augusti 2010 - 10:58
gupp
-
gupp
-
Amatör
-
-
50 inlägg
men HERREJESUS GUD I ****! Skulle gå till ICA och hämta min iPhone med hjälp av kollinr... står i kö, kommer fram, ger tjejen kollinr. hon går ut där bak, hämtar en kartong där mitt namn tydligt står på sidan. Hon står alltså och håller min iPhone i handen. Hon kollar lite i datorn... säger: "Tyvärr, jag kan inte lämna ut den här utan avin, för det är två delar i paketet (fattade inte det här), en avtalsdel, så du måste vänta på avin". jag höll på att dö... posten har redan kommit och INGEN AVI, så jag måste vänta tills imorgon.
kan nån bekräfta att man inte kan hämta ut halebop-iphones utan avi?
Redigerat av gupp, 03 augusti 2010 - 11:00.
Postad 03 augusti 2010 - 11:17
Unregisteredbf48964b
-
Unregisteredbf48964b
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Någon som har tre som fått sin levererad per post ännu?
Postad 03 augusti 2010 - 11:30
galaxie
-
galaxie
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
men HERREJESUS GUD I ****! Skulle gå till ICA och hämta min iPhone med hjälp av kollinr... står i kö, kommer fram, ger tjejen kollinr. hon går ut där bak, hämtar en kartong där mitt namn tydligt står på sidan. Hon står alltså och håller min iPhone i handen. Hon kollar lite i datorn... säger: "Tyvärr, jag kan inte lämna ut den här utan avin, för det är två delar i paketet (fattade inte det här), en avtalsdel, så du måste vänta på avin". jag höll på att dö... posten har redan kommit och INGEN AVI, så jag måste vänta tills imorgon.
Jag kan bekräfta det, hände samma för mig för en halvtimme sen, sa exakt lika.. hur irriterande är det inte ett veta att telefon ligger 5km bort på ica. och jag kan inte hämta ut min leksak... Och jag sprang ut till postlådan när posten kom, och där ligger bara ett ###### brev från någon bank som vill låna ut pengar till en hög ränta.. fy fan.. jag får vänta tills imorgon då posten kommer..om den ens är med då... hatar posten nu..
Postad 03 augusti 2010 - 12:16
Alezman
-
Alezman
-
Lärjunge
-
-
450 inlägg
Hur går det för oss som beställde via comviq.se den natten, och fått orderbekräftelse? Något nytt om datum eller liknande?
Postad 03 augusti 2010 - 12:26
flizzy
-
flizzy
-
Användare
-
-
198 inlägg
Jag hämtade ut min för 1 timme sedan på ICA, utan avi - inga problem. Nu är jag ny kund hos Halebop, vet inte om det gör någon skillnad? Avtal + abonnemang låg i paketet med Iphonen. Edit: + att jag valde att betala mot postförskott, det är kanske det som gjorde att jag fick ut den?
Redigerat av flizzy, 03 augusti 2010 - 12:31.
Postad 03 augusti 2010 - 12:36
gupp
-
gupp
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Jag hämtade ut min för 1 timme sedan på ICA, utan avi - inga problem.
Nu är jag ny kund hos Halebop, vet inte om det gör någon skillnad? Avtal + abonnemang låg i paketet med Iphonen.
Edit: + att jag valde att betala mot postförskott, det är kanske det som gjorde att jag fick ut den?
Jag är också ny kund, och jag ser inte hur betalningsmetoden skulle göra nån skillnad... jag har ju redan betalat min via VISA-kort.
Postad 03 augusti 2010 - 12:44
flizzy
-
flizzy
-
Användare
-
-
198 inlägg
Jag är också ny kund, och jag ser inte hur betalningsmetoden skulle göra nån skillnad... jag har ju redan betalat min via VISA-kort.
Eftersom jag betalade min hos ICA (postombudet) så är det ju ingen större risk att någon annan hämtar ut min telefon än att, som i ditt fall, nån kommer in och hämtar ut telefonen "gratis". Dock borde ju Leg/Körkort + Kolli-ID vara tillräckligt för att hämta ut den utan avi.
Postad 03 augusti 2010 - 13:00
Årvar
-
Årvar
-
Rookie
-
7 inlägg
Eftersom jag betalade min hos ICA (postombudet) så är det ju ingen större risk att någon annan hämtar ut min telefon än att, som i ditt fall, nån kommer in och hämtar ut telefonen "gratis".
Dock borde ju Leg/Körkort + Kolli-ID vara tillräckligt för att hämta ut den utan avi.
Trodde det skulle komma ett sms som avisering. Min ligger också hos utlämningsstället. Har ingen avi men kommer testa att hämta ut den efter jobbet. Körde också postförskott så får hoppas att det blir skillnad
Postad 03 augusti 2010 - 13:30
Sandman1977
-
Sandman1977
-
Användare
-
-
119 inlägg
Hur går det för oss som beställde via comviq.se den natten, och fått orderbekräftelse? Något nytt om datum eller liknande?
Fick mail för en timme sedan att min order är på väg. Dock inget kollinr eller så. Bara att vänta.. //Mvh Henrik
Postad 03 augusti 2010 - 13:34
fede
-
fede
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Fick mail för en timme sedan att min order är på väg. Dock inget kollinr eller så. Bara att vänta..
//Mvh Henrik
wow har comviq börjat skicka ut telefonerna, det var som fan.. har dock inte fått något mail om det än  vilken tid beställde du ?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|