Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Desire HD

665 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 oktober 2010 - 21:11

Soyish
  • Soyish
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Mhm, är rätt så sugen på en DHD :) Men till min stora fråga, vad finns det för bra gps program till Android?

Postad 10 oktober 2010 - 21:48

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Mhm, är rätt så sugen på en DHD :) Men till min stora fråga, vad finns det för bra gps program till Android?

Bra fråga, jag har aldrig haft android och har ingen aning om det.
När jag hade min HTC HD2 wm 6.5 hade jag, igo8, tomtom, sygic och navigon. Alla gratis hehehe.

Postad 10 oktober 2010 - 21:55

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Har kört copilot både på Android och iPhone (mer buggar på Android), tycker den är prisvärd.
Navigon finns annars som ett bra och dyrare alternativ.

Postad 10 oktober 2010 - 22:33

Soyish
  • Soyish
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Bra fråga, jag har aldrig haft android och har ingen aning om det.
När jag hade min HTC HD2 wm 6.5 hade jag, igo8, tomtom, sygic och navigon. Alla gratis hehehe.

Jo, jag kör också WM atm, och tycker att Igo8 funkar bäst. Navigon är också en lite favorit hos mig, så får la se hur det blir när jag införskaffar en DHD :)

Edit: kom på att jag installerade Navigon på en kompis androidmobil :) ska fråga honom är det är :blush:

Redigerat av Soyish, 10 oktober 2010 - 22:34.

Postad 11 oktober 2010 - 08:29

rosentorp
  • rosentorp
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hej, någon som vet om nya HTC Sense HD skalet kommer att komma till HTC Desire???

/Anders

Postad 11 oktober 2010 - 21:51

Unregisteredae48d9f2
  • Unregisteredae48d9f2
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Förhandsbokad på Dustin Home, fick studentrabatt ( frakten ) och det står att minneskort ingår, hoppas nu bara de får in den i veckan! :)

Postad 11 oktober 2010 - 22:07

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1 130 inlägg
  • 0

Det är ju bara att köra med det förinstallerade locations. Om du tittar på den här VIDEON, vid 4.30 så berättar dom om location.

Postad 12 oktober 2010 - 07:31

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Förhandsbokad på Dustin Home, fick studentrabatt ( frakten ) och det står att minneskort ingår, hoppas nu bara de får in den i veckan! :)

Tog du också den Dustins Allriskförsäkringen? tror ni att det är värd att köpa en sånt försäkring?

Postad 12 oktober 2010 - 14:31

P-OA
  • P-OA
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Det är ju bara att köra med det förinstallerade locations. Om du tittar på den här VIDEON, vid 4.30 så berättar dom om location.

Locations live från 0:49 och framåt.
Ser riktigt bra ut, var länge inne på att köpa Navigons mjukvara till den, men med tanke på alla funktioner som Locations har så väntar jag nog tills jag har testat det.

Postad 12 oktober 2010 - 15:28

Unregisteredae48d9f2
  • Unregisteredae48d9f2
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Tog du också den Dustins Allriskförsäkringen? tror ni att det är värd att köpa en sånt försäkring?

Nej, jag funderade på det men de ca 1600 kr var lite för mycket för mig som student just nu, sen har jag haft ganska dyra mobiler i 4-5 år och tappat dessa bara några enstaka gånger. Men jag tycker ifall man vet att man har otur/är klumpig att man ska ta den, alltid skönt att ha :)

Postad 12 oktober 2010 - 21:49

Mr_x
  • Mr_x
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0

Nej, jag funderade på det men de ca 1600 kr var lite för mycket för mig som student just nu, sen har jag haft ganska dyra mobiler i 4-5 år och tappat dessa bara några enstaka gånger. Men jag tycker ifall man vet att man har otur/är klumpig att man ska ta den, alltid skönt att ha ;)

Har hört mig för om försäkringar och http://www.katshing.se är hitintills billigast med 498:- första året
PC City och ElGiganten 1 199:-
NetonNet 1 299:- osv...

Om du vill ha försäkringen på http://www.katshing.se för 498:- måste du meddela det till kundtjänst vid beställningen Dom som gör deras hemsida har inte fått med det i sina uppdateringar av sidan ;-)
... reparationen självrisken på 250kr. Skulle felet i fråga inte gå att reparera och Solid AB godkänner att du utnyttjar din försäkring så är din självrisk på 500kr. Hemförsäkringen kan vara 750:- så det är inte lätt vad man ska välja

Postad 13 oktober 2010 - 00:46

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Om Galaxy S (sAMOLED) och Desire (AMOLED) har 392x653 i "äkta upplösning", hur kommer det sig att på specifikationslistorna står det 480x800 ? ;)

För att skärminterfacet uppenbarar sig som 800x480 och mjukvaran använder skärmen som det vore det.

392x653 är en sanning med modifikation. PenTile har fullt antal gröna pixlar dvs 800x640. För varje röd och blå pixlar så delar som samma pixelelement med närliggande pixel och dem är dubbelt så stora.

Om man skulle visa ett raster med varannan linje svart och varannan grön så skulle SGS kunna visa det korrekt. Om det hade enbart blåa eller röda raster så skulle man inte se rastret och man skulle enbart sett en uniform färg utan rastermönstret.

Jag har en SGS och jag måste säga att PenTile är irriterande, men färgåtergivningen gör att man ursäktar det.

Postad 13 oktober 2010 - 07:27

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Har hört mig för om försäkringar och http://www.katshing.se är hitintills billigast med 498:- första året
PC City och ElGiganten 1 199:-
NetonNet 1 299:- osv...

Om du vill ha försäkringen på http://www.katshing.se för 498:- måste du meddela det till kundtjänst vid beställningen Dom som gör deras hemsida har inte fått med det i sina uppdateringar av sidan ;-)
... reparationen självrisken på 250kr. Skulle felet i fråga inte gå att reparera och Solid AB godkänner att du utnyttjar din försäkring så är din självrisk på 500kr. Hemförsäkringen kan vara 750:- så det är inte lätt vad man ska välja

Jag undrar om den finns nåt sort försäkring som täcker stöld. Jag blev själv av med min HTC HD2 för 2 månader sen, den blev inte ens 1 år gammal och abonnemanget går ut i maj 2011, så jag måste fortsätta betala förhöjdavgiften fram till dess utan att ha mobilen.

Postad 13 oktober 2010 - 07:53

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Förhandsbokad på Dustin Home, fick studentrabatt ( frakten ) och det står att minneskort ingår, hoppas nu bara de får in den i veckan! ;)

Vad var det som var extra när man beställer som student? Har lagt en telefon i kundvagnen men inte bekräftat ordern, ännu inte sett några rabatter dyka upp. Sänks priset lite eller är det bara frakten på 39kr som stryks? Med minneskort, syftar du då på det 8ggb kortet som följer med i beskrivningen?

Postad 13 oktober 2010 - 11:18

volvov70
  • volvov70
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Har kört copilot både på Android och iPhone (mer buggar på Android), tycker den är prisvärd.
Navigon finns annars som ett bra och dyrare alternativ.

Kan säga att Navigationen i DHD fungerar mycket bra bilpanelen är kanon att jobba i

Postad 13 oktober 2010 - 14:06

comp1337
  • comp1337
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
DHD eller Android?

Postad 13 oktober 2010 - 14:34

Unregisteredae48d9f2
  • Unregisteredae48d9f2
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

DHD eller Android?

formulera om?
Samma sak?

Smith det var frakten som drogs bort, så då blev den så billig jag kan få den, eller dyr ;)
Sen fanns det en del andra erbjudanden på andra saker.

Redigerat av Unregisteredae48d9f2, 13 oktober 2010 - 14:35.

Postad 14 oktober 2010 - 18:03

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Ringde till katshing kundservice och frågade om deras försäkring täcker stöld och de så att den gör det.
Beställer nog i morgon därifrån.
Något nytt om mobilen? reliese datum?

Postad 14 oktober 2010 - 18:26

Mr_x
  • Mr_x
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0

Ringde till katshing kundservice och frågade om deras försäkring täcker stöld och de så att den gör det.
Beställer nog i morgon därifrån.
Något nytt om mobilen? reliese datum?

Det finns en annan tråd "Väcker begär - Desire HD redan etta på Prisjakts topplista" där det skulle handla om hur en telefon som inte går att köpa ligger på förstaplatsen i popularitet. I det forumet har det handlat om allt annat som info om att någon skulle få sin telefon redan i morgon https://www.minhembi...p;#entry3047774

Postad 14 oktober 2010 - 18:27

holm94
  • holm94
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Jag mailade http://www.noyes.se/ och hörde ifall man kunde köpa den på avbetalning även utan abonnemang och det kunde man, så jag funderade lite på det. Men sen när ni började snacka om försäkringen på http://www.katshing.se/ så börjar jag nästan undra om det är mera värt att köpa därifrån. Hoppas det går att köpa på avbetalning bara...

Postad 14 oktober 2010 - 21:00

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

formulera om?
Samma sak?

Smith det var frakten som drogs bort, så då blev den så billig jag kan få den, eller dyr :lol:
Sen fanns det en del andra erbjudanden på andra saker.

Tackar för hjälpen :P

Postad 14 oktober 2010 - 21:17

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Jag mailade http://www.noyes.se/ och hörde ifall man kunde köpa den på avbetalning även utan abonnemang och det kunde man, så jag funderade lite på det. Men sen när ni började snacka om försäkringen på http://www.katshing.se/ så börjar jag nästan undra om det är mera värt att köpa därifrån. Hoppas det går att köpa på avbetalning bara...

På katshing går det att köpa på avbetalning men månadsbeloppet är lite för hög (600 spänn).
På Dustin kostar mobilen 165 kr om man förlänger 24 mån och 200kr i förhöjd.

Postad 15 oktober 2010 - 00:39

Unregistered409cb17f
  • Unregistered409cb17f
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

19.5% ränta på Katshings avbet.alternativ.. Vansinne, många nätbutiker som kommer sälja denna med delbetalning till 0% ränta upp till 24 mån så....

Postad 15 oktober 2010 - 11:00

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Fan vilken skärm!
Jag bara måste ha den.

Bifogad fil(er)

Postad 15 oktober 2010 - 11:19

mostling
  • mostling
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
En till storleksjämförelse: http://www.swedroid....leksjamforelse/

Postad 15 oktober 2010 - 11:51

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Fan vilken skärm!
Jag bara måste ha den.

Här hänger inte jag riktigt med, det är alltså från höger: HD2, Desire, Iphone som är på bilderna..

/ Anders

Postad 15 oktober 2010 - 12:30

P-OA
  • P-OA
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Här hänger inte jag riktigt med, det är alltså från höger: HD2, Desire, Iphone som är på bilderna..

/ Anders

Misstänker att det är en HD2 med senaste Fryo ROM?
Iof inte exakt samma skärm om jag förstått rätt, men till ytan (4.3") är det samma dock.
Och ja när man ska surfa på webbsidor så är större bättre imo :P.

Postad 15 oktober 2010 - 13:14

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

/ Anders

Misstänker att det är en HD2 med senaste Fryo ROM?
Iof inte exakt samma skärm om jag förstått rätt, men till ytan (4.3") är det samma dock.
Och ja när man ska surfa på webbsidor så är större bättre imo ;).

Tänkte bara jämföra skärmstorlekar. Är det så att hd2:an har bättre skärm en DHD:an?

Postad 15 oktober 2010 - 13:27

Unregisteredae48d9f2
  • Unregisteredae48d9f2
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Tänkte bara jämföra skärmstorlekar. Är det så att hd2:an har bättre skärm en DHD:an?

Nej DHD:an lär ha en bättre skärm iochmed SLCD, tror inte det fanns på hd2:an.

Postad 15 oktober 2010 - 13:46

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Jag var nöjd med hd2:ans skärm men jag blir nöjdare om man får en lite bättre skärm.

Postad 15 oktober 2010 - 16:24

Unregistered2743ab77
  • Unregistered2743ab77
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Någon som har hittat denna telefonen billigare än 269:-/mån i 24mån = 6456:- Tot pris och då ingår fri surf.

Postad 15 oktober 2010 - 17:09

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Ringde och pratade med Tre idag.
Dem kommer INTE att ta in den i sortimentet .
Lite synd för dem är bra på bredband och täckning.

Postad 15 oktober 2010 - 19:08

glad_jojje
  • glad_jojje
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Ringde och pratade med Tre idag.
Dem kommer INTE att ta in den i sortimentet .
Lite synd för dem är bra på bredband och täckning.

Varför kommer de inte ta in den?
Var det enbart marknaden för privatpersoner som detta gäller eller kommer den till företagsmarknaden?

Postad 16 oktober 2010 - 08:38

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Varför kommer de inte ta in den?
Var det enbart marknaden för privatpersoner som detta gäller eller kommer den till företagsmarknaden?

Jag ringde som privatperson.
Dem trodde inte att dem får såld tillräckligt många pga. storleken.
Ja lite synd för där tappade dem mig som kund ;)

Postad 16 oktober 2010 - 11:08

Mr_x
  • Mr_x
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0

Jag ringde som privatperson.
Dem trodde inte att dem får såld tillräckligt många pga. storleken.
Ja lite synd för där tappade dem mig som kund ;)

Va fel dom kan ha. :D I andra affärer skulle dom ta alla HTC Desire HD som dom kan komma över. :D

Jag tror personligen mer på priset som 3 sätter. :P än på telefonens stolek den är ju inte mycket större än "HTC Desire"
Man kan lätt sälja över 10 000 "HTC Desire HD" till jul om man säljer dom för typ under 3990:-/styck :D
Det gäller nog iPhon 4 med 32gb åxå. :D

Just i dag finns det ingen hetare telefon än HTC Desire HD anser jag. :D

PS: skulle jag ha Appel aktier skulle jag sälja och köpa i HTC Atktier i stället B)

Postad 16 oktober 2010 - 17:25

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Nej, DHD har också vanlig LCD enligt HTCs FB-sida. Jäkligt synd.
Ser man på jämförelsebilder mellan DHD och t.ex. Desire, Desire Z och Iphone4 så syns det tydligt att DHD:ns display hamnar efter alla med sämst kontrast och ganska dassig färgåtergivning :blink:
Hur man kan välja att snåla in på displayen på en telefon som denna känns obegripligt för mig.
Håller nog kvar vid min Desire tillsvidare och väntar på HTC Glacier istället.

Postad 16 oktober 2010 - 23:15

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1 130 inlägg
  • 0

Nej, DHD har också vanlig LCD enligt HTCs FB-sida. Jäkligt synd.
Ser man på jämförelsebilder mellan DHD och t.ex. Desire, Desire Z och Iphone4 så syns det tydligt att DHD:ns display hamnar efter alla med sämst kontrast och ganska dassig färgåtergivning :blink:
Hur man kan välja att snåla in på displayen på en telefon som denna känns obegripligt för mig.
Håller nog kvar vid min Desire tillsvidare och väntar på HTC Glacier istället.

DHD kommer att ha SLCD, inte lika översaturerade färger som med amoled men de blir skarpare text.

Postad 16 oktober 2010 - 23:57

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Är inte detta ett forum för folk som är intresserade av film och relaterad utrustning? Någon här som har eller har tittat på en kalibrerad setup? Där ser INTE färgerna ut som i en SGS, de gör de inte i verkligheten heller... Har ni som uppskattar färgerna i SGS färgmättnad och kontrast på maxläget i er TV också, och gillar hur naturliga färgerna känns när ni tittar på CSI Miami?

Postad 17 oktober 2010 - 08:48

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

DHD kommer att ha SLCD, inte lika översaturerade färger som med amoled men de blir skarpare text.

Men jag sa ju just att HTC själva bekräftat att den INTE har SLCD :blink:

Postad 17 oktober 2010 - 09:16

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1 130 inlägg
  • 0

Men jag sa ju just att HTC själva bekräftat att den INTE har SLCD :blink:

Har du någon källa till var de bekräftar detta? Jag har säkert läst på ett 30 tal sidor att de kommer att ha SLCD.

Postad 17 oktober 2010 - 09:52

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Har du någon källa till var de bekräftar detta? Jag har säkert läst på ett 30 tal sidor att de kommer att ha SLCD.

http://www.facebook.com/htcuk?v=wall

Scrolla ner en bit på sidan så ser du inlägget:

"Keech Achara: Hi HTC can you please clarify which screen the Desire HD has as I remember in the first release video that it was stated to be SLCD but this video was swapped with another that just refered to the screen as TFT?"

HTC UK: "Hi Keech - it is LCD as opposed to SLCD."

Det verkar vara en allmän missuppfattning att den har SLCD. Precis som du säger har jag också sett många som påstår att den har det men jag har inte sett någon HTC-källa på det.

Postad 17 oktober 2010 - 10:52

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

"Keech Achara: Hi HTC can you please clarify which screen the Desire HD has as I remember in the first release video that it was stated to be SLCD but this video was swapped with another that just refered to the screen as TFT?"

Det verkar vara en allmän missuppfattning att den har SLCD. Precis som du säger har jag också sett många som påstår att den har det men jag har inte sett någon HTC-källa på det.

Stoppa Pressarna!

Någon på Facebook som kanske eventuellt jobbar på HTC och som möjligen vet hur man startar internet explorer säger att:.....

Annars läste jag i "en ding ding värld" och Aftonbladet, såg på Paradise Hotell och på kungarna av tylösand att skärmen på Desire HD består av 480x800 = 384000 st supersmå Ninjor som viftar med flaggor i olika färger, och att laddaren skall vara gjord helt av choklad.... :blink:

Det kan mycket väl vara sant att det "bara" är LCD, har inte heller sett HTC sjäva prata om SLCD (även om det står SLCD på alla andra sidor). Men jag trodde inte att jag under min livstid (är 30år) skulle få se Facebook som källhänvisning...FFS!

Det innebär (om det stämmer) att det är samma skärm som i HD2? Testade den lite häromdagen och var inte imponerad av skärmen (kan iofs ha att göra med kasst OS).

Postad 17 oktober 2010 - 11:22

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
24-seven verkar ha missat att väldigt många företag har Facebook-siter idag... tom min bank har numera en Facebook-sida!

Postad 17 oktober 2010 - 11:45

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

24-seven verkar ha missat att väldigt många företag har Facebook-siter idag... tom min bank har numera en Facebook-sida!

Tvärtom, vårt företag har också en Facebook-sida, perfekt att sätta praktikanter och nyutexade på att svara på frågor... :blink:

Postad 17 oktober 2010 - 11:59

Unregistered2743ab77
  • Unregistered2743ab77
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Verkar var en förvirrad själ som skriver på deras sida, DHD kommer att ha SLCD som många andra sidor säger.

btw så skriver denna förvirrade själ såhär om du scrollar längre ner "HTC UK ‎@Darren @Matt - I'm going to double check on this one, please bear with us."

Postad 17 oktober 2010 - 12:03

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1 130 inlägg
  • 0
Det är väl möjligt det kan vara LCD.Men jämförelser som folk har skrivit med DHD och HD2 så har DHD haft bättre färgåtergivning samt svärta. Det kan iofs vara därför man tror att det är en SLCD, men i själva verket bara är en lite bättre LCD skärm än den på HD2?

Redigerat av bazookajoe_83, 17 oktober 2010 - 12:03.

Postad 17 oktober 2010 - 12:10

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
24-Seven & BigAb - länka gärna till en källa som bekräftar SLCD (och då menar jag INTE blogg/forum-inlägg av folk som "hört och sett på massa andra sidor att den har det bla bla...")

Sen kan man tycka vad man vill om FB som kommunikationskanal men HTC använder sig flitigt av den och och detta är första uttalandet med någon slags trovärdighet jag sett i displayfrågan.

Redigerat av Golgo_13, 17 oktober 2010 - 12:14.

Postad 17 oktober 2010 - 12:26

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Mobiletechworld

GSMArena

Mobilesroom

Postad 17 oktober 2010 - 12:39

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Mobiletechworld

GSMArena

Mobilesroom

Eeh, nej jag menar en riktig källa - dom där kan jag också googla fram.

Postad 17 oktober 2010 - 12:41

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Alla HTC:s svar på FB är av karraktären:

-Vi kan inte avslöja detta i dagsläget

-Trevligt att du gillar HTC

-Du kan läsa mer på HTC.com

-Vi vet inte detta ännu

-Vi får återkomma i ärendet

-Prata med din nätoperatör

..........

D.v.s. knappt ett enda svar gällande teknik...

Redigerat av 24-Seven, 17 oktober 2010 - 12:41.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.