Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

High End Mässan Stockholm 2011

173 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 February 2011 - 18:12

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0

Hehe, beskrivningen passar på både Canton och en kvinna.
Skillnaden är att Canton kan alla ha råd med, kvinnor är det svårare med :)

:D
/Mats

Postad 20 February 2011 - 10:51

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Hej!
Någon här som lyssnade på Vivid Audio eller har hört dom på någon demo ute i butikerna? Vad tyckte ni i så fall?

Jag är nämligen på jakt efter en annorlunda högtalare men den enda som passar in bra på den beskrivningen är Vivid Audio B1 och K1 ;)

http://www.vividaudio.com/

Tacksam för svar!

Mvh Per

Postad 20 February 2011 - 12:06

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Hej!
Någon här som lyssnade på Vivid Audio eller har hört dom på någon demo ute i butikerna? Vad tyckte ni i så fall?

Jag är nämligen på jakt efter en annorlunda högtalare men den enda som passar in bra på den beskrivningen är Vivid Audio B1 och K1 ;)

http://www.vividaudio.com/

Tacksam för svar!

Mvh Per

Lyssnade på deras största förra året, tyckte inte alls det lät nåt speciellt, lät lite burkigt, sen får man ju sällan någon riktig uppfattning när det endast spelas pianomusik och klassisk jazz..

Redigerat av Mikael_80, 20 February 2011 - 12:07.

Postad 20 February 2011 - 16:01

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Burkigt är inte vad jag har hört från andra som har lyssnat, men ok det kanske var på en mässa du hörde dom. Där låter det iaf inte som hemma ;)

Lyssnade på deras största förra året, tyckte inte alls det lät nåt speciellt, lät lite burkigt, sen får man ju sällan någon riktig uppfattning när det endast spelas pianomusik och klassisk jazz..

Redigerat av Unregistered2141, 20 February 2011 - 16:04.

Postad 20 February 2011 - 20:57

strangedays
  • strangedays
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Som sagt en bra mässa men varför envisas alla med att spela så j*vla kass musik? Seriöst?

Postad 02 March 2011 - 14:51

Unregistered2002
  • Unregistered2002
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Du menar alltså att Giya lät burkigt?
De högtalarna som Stereophile har som deras absoluta referens lät burkigt?
Med Halcro förstärkare som även dessa är ansedda som de bästa i världen av bl.a Stereophile?

De som känner mig vet att jag INTE spelar "blipblopjazz", så jag ställer mig frågande om du var i rummet övehuvudtaget.

Lätt att kasta ur sig en massa om dyra produkter, klassiskt "surt sa räven"

Jag gillar Audio pro, men att uttala sig så kategoriskt sittande med ett par högtalare för 6000:- med en Yamaha hembioförstärkare för i stort sett samma pris, känns lite märkligt minst sagt.
Men sen är ju smaken....... :blink:

Patrik

Inlägget redigerat pga av att jag lackade ur.

Redigerat av Unregistered2002, 02 March 2011 - 22:31.

Postad 02 March 2011 - 16:49

Unregistered9d54ba4f
  • Unregistered9d54ba4f
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

Med Halcro förstärkare som även dessa är ansedda som de bästa i världen av bl.a Stereophile?

De som känner mig vet att jag INTE spelar "blipblopjazz", så jag ställer mig frågande om du var i rummet övehuvudtaget.

Lätt att kasta ur sig en massa om saker man inte har råd med, klassiskt "surt sa räven"

Jag gillar Audio pro, men att uttala sig så kategoriskt sittande med ett par högtalare för 6000:- med en Yamaha hembioförstärkare för i stort sett samma pris, känns lite märkligt minst sagt.
Men sen är ju smaken....... :blink:

Patrik

Att vara spydig och göra ner honom och mena på att han inte kan lyssna riktigt och referera det till hans prylar och påstå att han uppfattar dem så för han inte har råd är riktigt lågt! Du vet ingenting om hans förmåga och ekonomi, han kanske har andra priortiteringar i livet än ljud och högtalare. Och oavsett vilken anläggning han har så har han väl öron som han hör saker med, och han, precis som ALLA, har rätt till en smak/uppfattning. Sen behöver det man hör på en mässa inte vara högtalarnas förtjänst/förlust, mycket annat spelar in! Och det vet väl de flesta och lyssnar själv om man vill köpa dyra högtalare och inte går enbart på vad en massa personer på ett forum säger.

Be om ursäkt för ditt påhopp, tack!

Kan det måhända vara så att du har nåt med märket att göra eftersom det var så känsligt?

Postad 02 March 2011 - 18:48

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Lätt att kasta ur sig en massa om saker man inte har råd med, klassiskt "surt sa räven"

Vad Stereophile säger ger ju nada, dom har ingen som helst trovärdighet enligt mig.
Sen vad postaren har råd med eller inte vet väl knappast du något om?

Kan det måhända vara så att du har nåt med märket att göra eftersom det var så känsligt?

Om inte jag minns fel så är han försäljare, därav "De som känner mig vet att jag INTE spelar "blipblopjazz", så jag ställer mig frågande om du var i rummet övehuvudtaget"

Postad 02 March 2011 - 22:12

Unregistered2002
  • Unregistered2002
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Att vara spydig och göra ner honom och mena på att han inte kan lyssna riktigt och referera det till hans prylar och påstå att han uppfattar dem så för han inte har råd är riktigt lågt! Du vet ingenting om hans förmåga och ekonomi, han kanske har andra priortiteringar i livet än ljud och högtalare. Och oavsett vilken anläggning han har så har han väl öron som han hör saker med, och han, precis som ALLA, har rätt till en smak/uppfattning. Sen behöver det man hör på en mässa inte vara högtalarnas förtjänst/förlust, mycket annat spelar in! Och det vet väl de flesta och lyssnar själv om man vill köpa dyra högtalare och inte går enbart på vad en massa personer på ett forum säger.

Be om ursäkt för ditt påhopp, tack!

Jag har försökt att fixa en signatur där det framgår att jag är importör av Halcro och Vivid men det går inte.

Jag gick möjligtvis för långt eftersom jag har en infernalisk bihålsinflammation, så jag lackade ur.

Jag spelar aldrig "blipblopjazz" så jag blev arg för att karln kan alltså inte varit inne i mitt rum förra året.

Smaken är som baken, det framgår tydligt i mitt förra inlägg.
Vad man tycker och hör är alla förunnat, men eftersom jag inte spelar "blipblopjazz" så har han alltså inte varit inne i rummet och då ogillar jag skarpt uttalanden som ger sken av att man lyssnat på anläggningen.

Patrik

Redigerat av Unregistered2002, 02 March 2011 - 22:21.

Postad 02 March 2011 - 22:48

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Men sen är ju smaken....... :P

Patrik

Snacka om drygt svar och att du sen är försäljare av märket i fråga så klingar det ännu värre i mina öron.
Vad har det med saken att göra om han har Audio pro? Inte ett dugg och det är precis såna här kommentarer som är dryga att läsa om här och allt för vanligt att det blir direkta påhopp på vad för prylar folk har och inte har.Rena rama 14 tis fasonerna.

Redigerat av Unregistered9d8a0d93, 02 March 2011 - 22:50.

Postad 02 March 2011 - 23:12

Unregistered2002
  • Unregistered2002
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Snacka om drygt svar och att du sen är försäljare av märket i fråga så klingar det ännu värre i mina öron.
Vad har det med saken att göra om han har Audio pro? Inte ett dugg och det är precis såna här kommentarer som är dryga att läsa om här och allt för vanligt att det blir direkta påhopp på vad för prylar folk har och inte har.Rena rama 14 tis fasonerna.

Du får tycka vad du vill.
Men en person som inte varit inne och lyssnat i rummet kan tydligen slänga ur sig vad som helst utan att man ska reagera?

Jag gillar Audiopro skriver jag också, men med en hembioförstärkare från Yamaha kan de knappast komma till sin rätt. Det borde vara "burkigt" om något.

Jag ogillar lögner och jag överdrev, helt klart, men jag är trött på folk som "dissar" mässljud och speciellt om man inte varit i rummet.
Patrik

Postad 03 March 2011 - 00:00

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Jag ogillar lögner och jag överdrev, helt klart, men jag är trött på folk som "dissar" mässljud och speciellt om man inte varit i rummet.
Patrik

Om du ogillar lögner så antar jag du inte säljer dyra kablar eller andra tveksamma tweaks då? :P

Postad 03 March 2011 - 00:05

Unregistered2002
  • Unregistered2002
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Om du ogillar lögner så antar jag du inte säljer dyra kablar eller andra tveksamma tweaks då? :P

Jag säljer de kablar mina kunder frågar efter. Kan inte kalla dem lögnare om de gillar en produkt.
Är själv skeptisk, men vet att det finns bättre och sämre tweaks, vad som är tveksamt provar jag innan jag presenterar det.
Brukar visa tweaks som är i stort sett gratis, men menar du att en dyr kabel är en lögn?
Hur då?
Patrik

Redigerat av Unregistered2002, 03 March 2011 - 00:07.

Postad 03 March 2011 - 02:00

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Dyra kablar brukar säljas med påstående att dom gör ljudet bättre och mer korrekt, vilket är en lögn. Krävs inte många kronor per meter för att en kabel ska leda ljudet utan hörbar förändring.
Dock så är detta lite off topic.

Postad 03 March 2011 - 02:22

Unregistered34dbed00
  • Unregistered34dbed00
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
Inte alls. En fullskalig kabeldiskussion är precis vad den här tråden behöver.

Du får tycka vad du vill.
Men en person som inte varit inne och lyssnat i rummet kan tydligen slänga ur sig vad som helst utan att man ska reagera?

Kunden har alltid rätt är det ju. Bevisa motsatsen istället för att lacka och smutskasta hans åsikter. Då blir du betydligt mer trovärdig och ger seriöst intryck.

Redigerat av Unregistered34dbed00, 03 March 2011 - 02:26.

Postad 03 March 2011 - 08:11

Malbo
  • Malbo
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Kunden har alltid rätt är det ju. Bevisa motsatsen istället för att lacka och smutskasta hans åsikter. Då blir du betydligt mer trovärdig och ger seriöst intryck.

+1!

Postad 03 March 2011 - 11:20

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Men sen är ju smaken....... :P

Patrik

Men snälla du lugna ned dig.. jag säger bara vad jag fick för intryck av dem på mässan förra året, jag lyssnade inte direkt seriöst på dem, då designen inte alls är något som passar mig. Blipblopjazz?? sa jag det? Det spelades dock jazz när jag hörde dom, men nu börjar man ju undra om det ens är samma högtalare vi pratar om. Som sagt lugna ned dig lite, jag gav bara en snabbt intryck och det var trots allt ett år sedan.

För övrigt står ett par nya Canton Reference 9.2 DC och väntar på mig hemma, så jag kanske börjar komma upp i en sådan klass så jag får lov att uttala mig om mina uppfattningar om mycket dyrare högtalare och elekronik framöver =) Nu kostar ju mina nya högtalare bara 23.000kr men enligt MIG så lät dom precis lika bra som de flesta högtalare i 100.000kr klassen, men det är bara vad JAG tycker =) Ska dessutom bli kul att höra hur dom låter med mina Yamma, kanske blir lite burkigt, trots att Yamman fått väldigt bra kritik i de flesta tester, men sen är jag ju inget proffs som du är så jag kanske hör fel helt enkelt! =)

Redigerat av Mikael_80, 03 March 2011 - 11:37.

Postad 03 March 2011 - 13:45

Unregistered2002
  • Unregistered2002
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Men snälla du lugna ned dig.. jag säger bara vad jag fick för intryck av dem på mässan förra året, jag lyssnade inte direkt seriöst på dem, då designen inte alls är något som passar mig. Blipblopjazz?? sa jag det? Det spelades dock jazz när jag hörde dom, men nu börjar man ju undra om det ens är samma högtalare vi pratar om. Som sagt lugna ned dig lite, jag gav bara en snabbt intryck och det var trots allt ett år sedan.

För övrigt står ett par nya Canton Reference 9.2 DC och väntar på mig hemma, så jag kanske börjar komma upp i en sådan klass så jag får lov att uttala mig om mina uppfattningar om mycket dyrare högtalare och elekronik framöver =) Nu kostar ju mina nya högtalare bara 23.000kr men enligt MIG så lät dom precis lika bra som de flesta högtalare i 100.000kr klassen, men det är bara vad JAG tycker =) Ska dessutom bli kul att höra hur dom låter med mina Yamma, kanske blir lite burkigt, trots att Yamman fått väldigt bra kritik i de flesta tester, men sen är jag ju inget proffs som du är så jag kanske hör fel helt enkelt! =)

Jag spelar inte mäss/blipblopjazz, så jag trdde inte på att du varit inne mer än en sekund och det är då jag blev irriterad. Jag har haft en bihålsinflammation från ****t så jag överreagerade.
Man får tycka vad man vill, med vilken utgångspunkt som helst, men att kasta ur sig så kategoriska uttalande om "burkighet och klassisk jazz" tycker jag är väl magstarkt, framförallt om du "lyssnade inte direkt seriöst på dem".
Inte sant?

Kabeldiskussionen känns forcerad och nu ska det väl då börjas talas om att lampsladd är minst lika bra som dyra kablar, eller?

"Trolling" i gammal skåpmat går jag inte på, men presentera era åsikter, kan bli roligt att läsa.
Patrik

Postad 03 March 2011 - 14:10

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Jag spelar inte mäss/blipblopjazz, så jag trdde inte på att du varit inne mer än en sekund och det är då jag blev irriterad. Jag har haft en bihålsinflammation från ****t så jag överreagerade.
Man får tycka vad man vill, med vilken utgångspunkt som helst, men att kasta ur sig så kategoriska uttalande om "burkighet och klassisk jazz" tycker jag är väl magstarkt, framförallt om du "lyssnade inte direkt seriöst på dem".
Inte sant?

Kabeldiskussionen känns forcerad och nu ska det väl då börjas talas om att lampsladd är minst lika bra som dyra kablar, eller?

"Trolling" i gammal skåpmat går jag inte på, men presentera era åsikter, kan bli roligt att läsa.
Patrik

Jag har kollat runt lite på nätet nu och kommit fram till att det troligtvis var den mindre modellen jag hörde.. kan det stämma? Dom demades för övrigt inte i något dedikerat rum vad jag minns, utan stod uppställde bland flera andra högtalare, dock spelades det på dom, och då var det jazz och det lät inte jättebra.. så minns jag det, och det var det jag lämnade mina intryck av.

Jag skulle förresten haft förståelse för att du blev arg om jag skrivit att den där Patrik som demade högtalarna, han spelade riktigt kass jazz/pianomusik.. Men det gjorde jag inte.

Postad 03 March 2011 - 17:24

Unregistered2002
  • Unregistered2002
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jag har kollat runt lite på nätet nu och kommit fram till att det troligtvis var den mindre modellen jag hörde.. kan det stämma? Dom demades för övrigt inte i något dedikerat rum vad jag minns, utan stod uppställde bland flera andra högtalare, dock spelades det på dom, och då var det jazz och det lät inte jättebra.. så minns jag det, och det var det jag lämnade mina intryck av.

Jag skulle förresten haft förståelse för att du blev arg om jag skrivit att den där Patrik som demade högtalarna, han spelade riktigt kass jazz/pianomusik.. Men det gjorde jag inte.

Sorry de högtalare som stod bland andra var Giya och det var den högtalaren som spelade på den mässan och jag spelade inte Jazz/pianomusik.
Jag spelar aldrig "mässmusik" eftersom det spelas i stort sett alla andra rum, jag är tröttnade på det för 15 år sedan då jag för första gången ställde ut för PL.Audio och gick runt och lyssna i de andra rummen.
Så du måste blandat ihop dina intryck.
Måste vara ngt annat som lät "burkigt" med "riktigt kass jazz/pianomusik"
Patrik

Redigerat av Unregistered2002, 03 March 2011 - 17:26.

Postad 03 March 2011 - 18:08

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Rummet kan till viss del påverka så det låter "burkigt"

Postad 03 March 2011 - 18:27

Unregistered2002
  • Unregistered2002
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Rummet kan till viss del påverka så det låter "burkigt"

Visst är det så, men man måste sitta och lyssna för att uppleva om det är så eller ej.

Postad 03 March 2011 - 23:34

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Det är sant. Jag har själv lyssnar på dessa högtalare på två mässor tror jag, arken var det väl och sthlm mässan för 1-2 år sedan?

Postad 06 March 2011 - 19:45

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Tråden om snabba högtalarelement fortsätter här: https://www.minhembi...howtopic=280004

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.