/http://macworld.idg.se/2.1038/1.373261/sa-mycket-minne-har-nya-ipad
*Officiell tråd - Apple iPad 2*
Apple iPad 2 16GB
(Surfplattor)
|
9
|
(124)
|
Inga priser | |
Apple iPad 2 32GB
(Surfplattor)
|
9
|
(26)
|
Inga priser | |
Apple iPad 2 64GB
(Surfplattor)
|
9
|
(13)
|
Inga priser | |
Apple iPad 2 3G 16GB
(Surfplattor)
|
9
|
(16)
|
Inga priser | |
Apple iPad 2 3G 32GB
(Surfplattor)
|
9
|
(17)
|
Inga priser | |
Apple iPad 2 3G 64GB
(Surfplattor)
|
9
|
(19)
|
Inga priser |
Råd kring TVkanaler i flera rum (4 inlägg)
|
12 år sedan |
Rekommendera mig den bästa media extendern (24 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 10 March 2011 - 15:19
/http://macworld.idg.se/2.1038/1.373261/sa-mycket-minne-har-nya-ipad
Postad 10 March 2011 - 20:11
Postad 10 March 2011 - 21:33
Redigerat av Hampuz, 10 March 2011 - 22:50.
Postad 10 March 2011 - 22:13
Så kan du köra en till mig också
Ja men jag har ett påslag på priset då
Postad 11 March 2011 - 07:18
Jo ska ju till vegas i morgon och ska köpa en 2:a bara undrar kan man få den aktiverad i butiken tro? Annars får man ju vänta tills man kommer hem och har tillgång till en dator
Jag var i Miami förra året i maj och köpte första versionen när den kom. (Samma vecka som den släpptes har jag för mig). Det var mkt folk i butiken men efter lite övertalning så gick dom med på att aktivera den. Så det går nog bara du inte ger upp
Postad 11 March 2011 - 07:27
Postad 11 March 2011 - 07:39
Postad 11 March 2011 - 10:26
Man behöver inte aktivera den i butiken. dhanjel ville kanske använda den direkt och hade ingen dator med sig?
Annars kan man gå till ett datacafe och göra det.
Postad 11 March 2011 - 11:31
Ska också till Vegas snart och tänkte köpa en Ipad 2. Väldigt mycket billigare där än i Sverige, om inte priset sjunker direkt i Sverige.
Det jag undrar är och denna fråga är nog en generell Ipad/Apple fråga.
Jag har en NAS med massa filmer på som jag skulle vilja accessa från min Ipad och sedan skicka bilden till min TV.
Som jag tolkade det, så skulle detta gå med Airplay och AppleTV. Stämmer det?
Det som verkar konstigt, om jag tolkade det rätt, var att man var tvungen att gå via ITunes på något sätt.
Jag vill ju inte ha en dator igång, då försvinner ju hela poängen.
Vill även kunna streama typ Spotify till min Stereo, hur gör man detta på smidigast sätt. Går det också via AppleTV?
Har ingen Stereo som är airplay kompatibel.
Tack för svar.
Undrar samma sak så någon snäll själ kanske kan berätta?
Postad 11 March 2011 - 12:46
Annars kan man gå till ett datacafe och göra det.
Precis, man måste aktivera för att använda den. Men det behövs inte göras just i en butik.
itunes måste dock vara installerat för att det ska fungera, så alla datorcaféer fungerar nog inte.
Postad 12 March 2011 - 11:05
De jag har kommit på hittils är:
Elgiganten
OnOff
Expert (kanske?)
Phonehouse?
Telia?
Många frågetecken. Frågan är ju, tror ni man behöver köa? Kommer nog satsa på Elgiganten själv. Är det fler i närheten som kommer köpa den?
Postad 12 March 2011 - 11:40
Hur tror ni köerna kommer se ut i Sverige för denna? Enligt OnOff i Borlänge trodde de inte ens att de skulle få in några tills sommaren eftersom Sverige inte har någon prio. Har ju turen att det finns ganska många butiker i Borlänge som kan sälja iPad 2.
Elgiganten
OnOff
Expert (kanske?)
Phonehouse?
Telia?
Många frågetecken. Frågan är ju, tror ni man behöver köa? Kommer nog satsa på Elgiganten själv. Är det fler i närheten som kommer köpa den?
Så länge inte Apple inte ger ut några produktionssiffror är det omöjligt att gissa.
Man kan ju hoppas de lärt sig efter bristen som blev med förra modellen.
Postad 12 March 2011 - 11:42
Tror inte att Expert, Phonehouse och telia kommer att få de.Hur tror ni köerna kommer se ut i Sverige för denna? Enligt OnOff i Borlänge trodde de inte ens att de skulle få in några tills sommaren eftersom Sverige inte har någon prio. Har ju turen att det finns ganska många butiker i Borlänge som kan sälja iPad 2.
Elgiganten
OnOff
Expert (kanske?)
Phonehouse?
Telia?
Eliganten, OnOff, MediaMarkt samt alla apple återförsäljare kommer att få. (Ganska så säker)
Postad 12 March 2011 - 12:26
Tror inte att Expert, Phonehouse och telia kommer att få de.
Eliganten, OnOff, MediaMarkt samt alla apple återförsäljare kommer att få. (Ganska så säker)
Just ja det finns en appleåterförsäljare på Kupolen också =)
Postad 12 March 2011 - 12:35
Ska till NY snart så därav frågan.
Postad 12 March 2011 - 13:34
Ni som köper i USA, hur löser ni strömförsörjningen när ni kommer hem? Med iPad1 kunde man ju köpa ny adapter på MacForum i Sverige, men funkar det även med iPad2?
Usb/30pin kabeln är samma i hela världen så bara köpa en ny strömadapter.
Finns i massa utförande från både apple eller 3parts tillverkare.
Postad 12 March 2011 - 16:13
Postad 12 March 2011 - 18:50
Jag ska bara använda mina iphone laddare, det ska väl funka alldeles utmärkt? Förhoppningsvis får jag en Ipad 2 64gb Wifi i veckan : )
Får jag gifta mig med dig? =)
Postad 12 March 2011 - 18:59
Får jag gifta mig med dig? =)
Redan tagen : ) Det är ju därför jag behöver en Ipad.
Postad 12 March 2011 - 19:48
Redan tagen : ) Det är ju därför jag behöver en Ipad.
Jag är tagen jag med, men jag får min iPad först om 2 veckor =)
Postad 13 March 2011 - 18:04
Första "felet" på iPAD 2 funnen
http://www.youtube.c...h?v=uKPL9CnQVG8
Ljusläckage är inte exklusivt till iPad 2 utan kan ske hos allt med LCD-skärm...
Postad 13 March 2011 - 18:32
Var och surfade på tuben efter iPad 2 videos. Hittade två fel till. Ett fel var att högtalaren inte fungerade och en annan hade problem med att sin front facing camera inte fungerade.
Postad 13 March 2011 - 19:02
Ingen har väl påstått att det är exklusivt för bara iPad?
Var och surfade på tuben efter iPad 2 videos. Hittade två fel till. Ett fel var att högtalaren inte fungerade och en annan hade problem med att sin front facing camera inte fungerade.
Länk?
Hittade själv.
Redigerat av hellfog, 13 March 2011 - 19:10.
Postad 13 March 2011 - 21:44
Jag ska bara använda mina iphone laddare, det ska väl funka alldeles utmärkt? Förhoppningsvis får jag en Ipad 2 64gb Wifi i veckan : )
Funkar men kommer gå segt, kan inte specsen men iphone laddaren skickar ut för lite ström, ipad laddaren skickar ut dubbelt så mycket har jag för mig, så försök hitta en lite starkare laddare om du märker att det går lite för segt för dig när du laddar med iphone laddarn.
Postad 14 March 2011 - 09:32
Ni som köper i USA, hur löser ni strömförsörjningen när ni kommer hem? Med iPad1 kunde man ju köpa ny adapter på MacForum i Sverige, men funkar det även med iPad2?
Köp en apparatkabel på Kjell & Co för 39 kr. Garanterat billigare än div adapters från dyra Apple-återförsäljare.
Jag kör med en sån för iPad1 (du sliter bort väggpluggsdelen i laddarklumpen, och sätter sedan apparatkabeln där). Fungerar utmärkt då det också fungerar som en förlängare; bra ha när du laddar men ändå vill använda den.
länk: http://www.kjell.com...00000,178000000
Redigerat av Pax81, 14 March 2011 - 09:33.
Postad 14 March 2011 - 12:33
Ska också till Vegas snart och tänkte köpa en Ipad 2. Väldigt mycket billigare där än i Sverige, om inte priset sjunker direkt i Sverige.
Jag har en NAS med massa filmer på som jag skulle vilja accessa från min Ipad och sedan skicka bilden till min TV.
Det som verkar konstigt, om jag tolkade det rätt, var att man var tvungen att gå via ITunes på något sätt.
Vill även kunna streama typ Spotify till min Stereo, hur gör man detta på smidigast sätt. Går det också via AppleTV?
Tack för svar.
Ingen som har koll på detta? Ingen som använder sin Ipad för att skicka ljud och bild till receiver och/eller tv?
Postad 14 March 2011 - 12:41
Ingen som har koll på detta? Ingen som använder sin Ipad för att skicka ljud och bild till receiver och/eller tv?
Jag gör det via en modul till min Marantz som heter RX 101. Det är en BT modul som man streamar via det.
Postad 14 March 2011 - 14:10
Postad 14 March 2011 - 17:34
Postad 14 March 2011 - 17:46
Postad 14 March 2011 - 17:56
Hoppas de har lagt undan några till de andra länderna också, så vi verkligen får den 25e.
Postad 14 March 2011 - 18:21
Det är bara att välja Svenska som språk i iPaden så det är inga problem
Härligt
Tack för infon!
Postad 14 March 2011 - 23:28
Tack för svar.
Angående Spotify: Bara att skicka över AirPlay. Starta Spotify, dra igång musik och välj din Apple TV som mottagare direkt i Spotify-appen. Tyvärr kan du dock inte skicka till flera enheter samtidigt (än), t.ex. om du haft flera ATV- eller Airport Express-enheter.
Angående din NAS: Det beror på. De flesta apps som kan visa film på iPad (och som redan kan eller senare också kommer kunna skicka vidare filmen till ATV) är i behov av ett server-program som installeras på den dator man ska hämta filmerna ifrån. Plex har Plex Media Server, Air Video har sin server och de flesta andra har sina server-program. Detta beror på att de filmformat som de flesta har inte går att köra direkt på iPad, utan behöver antingen live-konverteras eller transkodas till ett format som iPad kan spela upp.
Då din NAS förmodligen inte har ett operativsystem där du kan installera saker och ting på så blir detta problematiskt. Det enda du kan göra är att leta efter en app som skulle kunna hämta filer direkt från en NAS och sedan sköta konvertering/transkodning direkt på din iPad. Tyvärr tror jag inte att det finns en sådan app (har inte stött på någon än iaf).
Om du däremot redan har alla filmer i iOS/iTunes-vänliga format, och din NAS har stöd för iTunes-delning så kan det gå. Googla lite på det!
Redigerat av shapic, 15 March 2011 - 23:12.
Postad 15 March 2011 - 10:47
Postad 15 March 2011 - 11:09
Man kanske inte ska räkna med en ipad 2 förrens mitten av maj.
Postad 15 March 2011 - 11:12
Postad 15 March 2011 - 13:35
Jag har sänkt min ambitionsnivå inför min USA resa nu, har inga större förhoppningar om att hitta en iPad2 längre med tanke på alla tidningsrapporter om att de är slutsålda.
Postad 15 March 2011 - 13:56
Såhär är det väl varenda gång Apple släpper ny hårdvara? Omöjligt att få tag på om man inte köar i evigheter. Att de inte lär sig?
Jag har sänkt min ambitionsnivå inför min USA resa nu, har inga större förhoppningar om att hitta en iPad2 längre med tanke på alla tidningsrapporter om att de är slutsålda.
Tricket är att handla i nån liten håla, storstäderna "rensas" alltid först.
Var i USA när 1an släpptes och var inga problem att få tag på den när man var lite off, dock inte så ofta man åker så. Själv var jag där och jobbade.
Postad 15 March 2011 - 14:17
Jag var i USA i somras, tänkte köpa en iPad på Applestore men väntetiden var 10 dagar och endast de som hade bokat kunde köpa i affären. Jag hade flyt, blev lite bundis med en snubbe där och han sålde mig en 32GB. Efter köpet sa han att jag hade VÄLDIGT tur att jag fick med mig en hem.
Sen hoppas jag verkligen att inte vi blir drabbade i Svedala med tanke på populariteten i Staterna.
Postad 15 March 2011 - 19:21
Redigerat av daniel.l, 15 March 2011 - 19:24.
Postad 15 March 2011 - 19:36
Postad 15 March 2011 - 19:44
Min fråga kvarstår, vad tror ni priset kommer landa på här hemma? Webhallens prissättning med dryga 5.300:- för 16GB utan 3G är ju skrattretande. Finns det människor som betalar dessa sinnessjuka summor?
Är jättevanligt att det sätts överpriser innan en vara släpps. Troligen för att de ska gardera sig mot vad priset blir.
Var ju butiker som listade iphone 4 för 9999:- innan den släpptes t.ex.
Postad 15 March 2011 - 20:15
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Råd kring TVkanaler i flera rum
1 film
12 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?