Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa TV-apparaterna just nu

254 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 January 2011 - 19:24

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Jag vet inte hur många inlägg som kommit från BGPv4 senaste månaden om att plasma är kass.

Trådarna fylls ju fort och det är väl hans tanke.

Bra är väl att belysa problem med respektive teknik, men det börjar gå till överdrift där trådarna spårar ur så många gånger.

Postad 16 January 2011 - 19:26

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Ganska löjligt att dissa en teknik bara pga betraktningsvinkeln faktiskt, det verkar som du bryr dig mer om dina gäster som kommer och tittar på TV än dig själv men jag tror ändå att du sitter vid sidan och tittar eftersom problemet är så besvärande för dig.

Om du hade lite mer konkret kritik istället än betraktningsvinkeln som faktiskt går att fixa genom att sitta i rätt position.

Det visar väl att du är en plasmataliban helt enkelt, tur att JAG kan se båda sidor av myntet, det kan inte du.

Samma sak kunde jag sitta och säga att plasma är värdelös och jag dissar plasma helt för att jag kan inte sitta 1 meter från den utan att störas av myrornas krig.

Redigerat av BGPv4, 16 January 2011 - 19:26.

Postad 16 January 2011 - 19:26

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Nej och ingen normal idiot sitter medvetet långt åt sidan heller, det är bara för att provocera helt enkelt, dissa LCD och hylla plasma istället.

Samma sak när man går på BIO, inte sitter man långt åt sidan från duken om man får välja?

Du är rätt ful i munnen får jag nog säga. Försök använda lite finare språkbruk även om du inte håller med någon?

Jag tror inte du förstår att när man säger sitter från sidan av sweetspot (rakt framför tvn) så menar man övriga sittplatserna som andra tittare nyttjar för att se tvn när man är flera. Då blir det faktiskt en skillnad i betraktningsvinkel för de som inte sitter i absoluta mitten. Och det är vida känt att många LCDer på kanterna ger en kass bild. På samma sätt som 3Dtekniken inte heller visar bra bild om man inte sitter i absoluta mitten.

Det är bara konstigt att prata emot ett sådant argument när det är känt att det är på detta viset. Det är ingen myt någon har kokat ihop för att svärta ner LCDs rykte. Finns säkert LCDer som funkar med bred betraktningsvinkel också men många lcder har smal betraktningsvinkel om man vill se den med bra bild. Det är ingenting man snackar bort.

Precis lika lite som att man snackar bort att det är vanligt och accepterat med IR hos plasma. Men det blir så löjligt när hela syftet med en diskussion handlar om att klanka ner på andras preferenser istället för att lyfta fram de man själv tycker är essentiella.

För att vara lite on topic mot frågans ursprungsfråga tror jag att Pioneer fortfarande håller tronen som världens bästa TV. Enligt synen på alla? Nej. Men i synen hos de flesta entusiaster skulle jag nog tro det.

Redigerat av Sgart, 16 January 2011 - 19:28.

Postad 16 January 2011 - 19:33

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur många inlägg som kommit från BGPv4 senaste månaden om att plasma är kass.

Trådarna fylls ju fort och det är väl hans tanke.

Bra är väl att belysa problem med respektive teknik, men det börjar gå till överdrift där trådarna spårar ur så många gånger.

Jag har faktiskt en äldre 50" Panasonic plasma, dock så vet jag bristerna som plasma lider av och det är något jag inte kan acceptera längre, dessutom har utvecklingen av plasma stannat av ganska mycket sista åren, det har inte hänt särskilt mycket och faktiskt presterar många äldre plasmor bättre än dom nya.

LCD var inget roligt för några år sen, men utvecklingen går faktiskt fram fortare med LCD än plasma just nu.

Problemet är att en del vägrar inse fakta.

För att vara lite on topic mot frågans ursprungsfråga tror jag att Pioneer fortfarande håller tronen som världens bästa TV. Enligt synen på alla? Nej. Men i synen hos de flesta entusiaster skulle jag nog tro det.

Och du är verkligen ingen entusiast, det kan jag lova, finns flera LED modeller idag som har bättre svärta än Pioneer.

Time to move on kanske? du verkar leva i gamla dagar.

Redigerat av BGPv4, 16 January 2011 - 19:35.

Postad 16 January 2011 - 19:33

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Jisses, har nog aldrig läst en tråd där uttrycket "goddag yxskaft" varit mer passande.

När logik och faktiska ord inte läses eller ens viljan till att förstå dom finns känns det ju lite hopplöst att föra en saklig debatt.

Känns lite lönlöst att tjata med nån som redan har bestämt sig för vad andra tycker och skriver trots att det varken skrivits eller tänkts.

Sen hur man kan vara så otrevlig när man så uppenbart är ute och cyklar är för mig helt ofatttbart.

Postad 16 January 2011 - 19:38

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0

Ganska löjligt att dissa en teknik bara pga betraktningsvinkeln faktiskt, det verkar som du bryr dig mer om dina gäster som kommer och tittar på TV än dig själv men jag tror ändå att du sitter vid sidan och tittar eftersom problemet är så besvärande för dig.

Om du hade lite mer konkret kritik istället än betraktningsvinkeln som faktiskt går att fixa genom att sitta i rätt position.

Det visar väl att du är en plasmataliban helt enkelt, tur att JAG kan se båda sidor av myntet, det kan inte du.

Samma sak kunde jag sitta och säga att plasma är värdelös och jag dissar plasma helt för att jag kan inte sitta 1 meter från den utan att störas av myrornas krig.

Nu har jag läst Pacmans inlägg ytterliggare en gång och ingenstans dissar han tekniken till förmån för plasman. Läs inlägget en gång till så ser du det också.

Postad 16 January 2011 - 19:40

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Jag har faktiskt en äldre 50" Panasonic plasma, dock så vet jag bristerna som plasma lider av och det är något jag inte kan acceptera längre, dessutom har utvecklingen av plasma stannat av ganska mycket sista åren, det har inte hänt särskilt mycket och faktiskt presterar många äldre plasmor bättre än dom nya.

LCD var inget roligt för några år sen, men utvecklingen går faktiskt fram fortare med LCD än plasma just nu.

Problemet är att en del vägrar inse fakta.

Och du är verkligen ingen entusiast, det kan jag lova, finns flera LED modeller idag som har bättre svärta än Pioneer.

Har jag nämnt någonstans att jag är en entusiast? Eller var det bara något du fick för dig att lägga i någon annans mun i likhet med dina andra inlägg du gör?

Har jag nämnt svärta som ett argument för att pioneers plasmor fortfarande idag står som kungar på tronen?

Jag går gärna vidare men du själv borde nog faktiskt ta ett steg bakåt och kolla vart du befinner dig innan du fortsätter.

Postad 16 January 2011 - 19:40

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0

dessutom har utvecklingen av plasma stannat av ganska mycket sista åren, det har inte hänt särskilt mycket och faktiskt presterar många äldre plasmor bättre än dom nya.

Hahaha wtf? Så en ANSI-kontrast från 400:1 till 3370:1 samt en korrekt fixad 24hz playback, från 0.24 cd/m2 svärta till 0,04 på dagens mellansegment plasmor (G20, PK750 etc), tunnare design, 3:2 pulldown på alla utom panasonic, lägre energiförbrukning, bättre kontrast, bättre kalibreringsmöjligheter, lägre PMW-brus - detta är bara FÅ av de saker som plasma teknologin starkt, har utvecklat under åren! Du hakar dig på marknadsföringen där LED säljes rekordstort som något "nytt" fast det är LCD-teknik. Men det vet ju inte konsumenterna, och uppenbarligen inte du heller :(

LCD duger som datamonitor i mitt tycke! Inget annat! Gå över till plasma sidan nån gång så kanske du kan vinna några argument för en gångs skull!

Redigerat av Unregistered1734, 16 January 2011 - 19:42.

Postad 16 January 2011 - 19:43

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Har jag nämnt någonstans att jag är en entusiast? Eller var det bara något du fick för dig att lägga i någon annans mun i likhet med dina andra inlägg du gör?

Har jag nämnt svärta som ett argument för att pioneers plasmor fortfarande idag står som kungar på tronen?

Jag går gärna vidare men du själv borde nog faktiskt ta ett steg bakåt och kolla vart du befinner dig innan du fortsätter.

Enligt andra trådar skryter du om vilken entusiast du är bara för att DU har en Kuro så du måste i så fall ändrat dig plötsligt?

Så om inte svärtan är bäst på Kuro vad har du då kvar som skulle göra den bättre? ska vi prata PWM brus i bilden och allt annat som den lider av? jag tror inte du vill jag nämner det för blir du nog orolig.

Visst Kuro är den bästa plasman, men den är långt ifrån felfri.

Redigerat av BGPv4, 16 January 2011 - 19:44.

Postad 16 January 2011 - 19:44

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

LCD duger som datamonitor i mitt tycke! Inget annat! Gå över till plasma sidan nån gång så kanske du kan vinna några argument för en gångs skull!

Problemet med det blir att han då blir lika fanatisk och längst ut på andra sidan fanboy-skalan som du är vilket gör det hela lika illa om inte värre.

Då är det mer att rekommendera att båda ni hamnar mer i mitten på den skalan för lite nyans och balans.

Redigerat av masse70, 16 January 2011 - 19:46.

Postad 16 January 2011 - 19:46

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Ja att LCD utvecklats mer kan jag nog hålla med om då LCD som bildvisare för 5 år sen inte var så mkt att hänga i granen. Plasman hade ju redan en bättre position som bildvisare för fem år sen och har inte utvecklats lika mkt i relation till lcd- då skulle i så fall alla plasmor ha 100 % svärta och ingen buzzing, 24p-helt korrekt, inga reflektioner m.m. i dagsläget.

Dock finns det fortfarande skillnader mellan teknikerna. Dessa skillnader är på olika sätt. fördelar/nackdelar med teknikerna osv. LCd har förbättrats från att ha vart en ganska taskig bildvisare i små storlekar till att kunna konkurrera även på storlekar runt 50 tum.

Led-belysningen är dock ett dyrt (för konsumenterna) påfund från TV-industrin där design går gör före bildkvalité.
Att påstå att plasmautvecklingen står still är ju dock ett överdrivet påhitt.

Redigerat av Unregistered6df60672, 16 January 2011 - 19:48.

Postad 16 January 2011 - 19:46

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
BGPv4

Om du tror att bilden på en lcd led eller svärtan och detaljerna i den är bättre för att den kan visa så låga världen att de ej är mätbara vid helsvart skärm och att en sån skärm tappar detaljer i skuggor..Och ännu mer i rörelse så får du nog läsa på lite mer......Du skämmer bara ut dig när du visar gång på gång att du inte greppat hur de fungerar

Postad 16 January 2011 - 19:49

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Enligt andra trådar skryter du om vilken entusiast du är bara för att har en Kuro så du måste i så fall ändrat dig plötsligt?

Så om inte svärtan är bäst på Kuro vad har du då kvar som skulle göra den bättre? ska vi prata PWM brus i bilden och allt annat som den lider av? jag tror inte du vill jag nämner det för blir du nog orolig.

Visst Kuro är den bästa plasman, men den är långt ifrån felfri.

Helt galet vad du är ute och cyklar alltså. Nykter?

Jag äger inte ens en Kuro. Jag äger en Panasonic plasma men det är för mig egalt eftersom jag är medveten om att det finns andra bra tvaparater än min egen ute i världen. Som vanligt hittar du på/gissar du saker som visar sig inte stämma. Det är DU som påstår saker här, inte jag. Det DU som skriver att jag skulle argumentera för svärta och andra egenskaper, inte jag.

Jag har aldrig någonsin skrivit att jag äger en Kuro. Du får gärna länka motsatsen. Jag har heller inte ens skrivit särskillt mkt om kuro. Det har aldrig angått mig just för att jag inte har en.

Skrivit det innan och skriver det igen du bör nog backa ett om inte kanske flera steg och kolla upp saker innan du skriver mer. Som du kanske börjar märka nu så sitter folk med höjda ögonbryn och undrar hur det står till.

Postad 16 January 2011 - 19:51

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Hahaha wtf? Så en ANSI-kontrast från 400:1 till 3370:1 samt en korrekt fixad 24hz playback, från 0.24 cd/m2 svärta till 0,04 på dagens mellansegment plasmor (G20, PK750 etc), tunnare design, 3:2 pulldown på alla utom panasonic, lägre energiförbrukning, bättre kontrast, bättre kalibreringsmöjligheter, lägre PMW-brus - detta är bara FÅ av de saker som plasma teknologin starkt, har utvecklat under åren! Du hakar dig på marknadsföringen där LED säljes rekordstort som något "nytt" fast det är LCD-teknik. Men det vet ju inte konsumenterna, och uppenbarligen inte du heller :(

Ni Kuro fans verkar leva i gamla dagar, korrekt 24p playback? är du sann eller? finns ju flera idag som klarar det korrekt, vi lever inte år 2009.

LGs LX950 har tex en svärta på 0 cd/m2, den är tunnare än din Kuro, Samsung 8705 svärta ligger på 0,05 cd/m2 och ANSI kontrast 3467:1

Samsungs nya D8000 kommer slå dessa siffror.

Jag hakar mig inte på marknadsföring men jag vet när det är dags gå vidare.

Förresten var har du 3D på din Kuro?

Postad 16 January 2011 - 19:52

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Hursom det nu må vara känns det ju inte direkt så med tanke på vad som skrivs eller påstås helt ärligt.

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
*poppar popcorn*

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Skrivit det innan och skriver det igen du bör nog backa ett om inte kanske flera steg och kolla upp saker innan du skriver mer. Som du kanske börjar märka nu så sitter folk med höjda ögonbryn och undrar hur det står till.

Du är nu på ignorelistan, grattis.

Postad 16 January 2011 - 19:55

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Varför skulle man vilja ha 3D på sin Kuro kontrar jag med?

Postad 16 January 2011 - 19:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
hahahahah....När vissa läser inlägg som fan läser bibeln kan det bara sluta på ett sätt....

Borde ha lärt mig mer under mina år här än att dras med,men...

Jaja de får bli mitt sista inlägg...Ibland får man helt enkelt ge upp

Postad 16 January 2011 - 19:59

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

hahahahah....När vissa läser inlägg som fan läser bibeln kan det bara sluta på ett sätt....

Borde ha lärt mig mer under mina år här än att dras med,men...

Jaja de får bli mitt sista inlägg...Ibland får man helt enkelt ge upp

Och snart är du inte ens Mega-Guru längre, utan måste axla en mycket tyngre titel. :) :(

Postad 16 January 2011 - 19:59

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Ja samsung brukar ju stå för kvalité och prisvärda apparater. :(

Postad 16 January 2011 - 20:05

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Ja samsung brukar ju stå för kvalité och prisvärda apparater. :(

Så länge den har omogen 3D-teknik, har 700000Hz bild"förbättrarteknik" och är tunnare än ett bakplåtpapper är huvudsaken.

Sen att man alltid måste titta på film i sin ensamhet med huvudet i ett skruvstäd och placerad i sweetspot med laserpass för att få bäst bild är bara naturligt.

Redigerat av masse70, 16 January 2011 - 20:06.

Postad 16 January 2011 - 20:10

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0

LGs LX950 har tex en svärta på 0 cd/m2, den är tunnare än din Kuro, Samsung 8705 svärta ligger på 0,05 cd/m2 och ANSI kontrast 3467:1

Jag hakar mig inte på marknadsföring men jag vet när det är dags gå vidare.

Du hakar dig uppenbarligen på marknadsföring eftersom det är allmänt känt från seriösa kritiker, som studerat detta ingående, att djupsvärtan på 0,00000 candela sker på bekostnad av bildkvalite! Man mixtrar med färgparametrar o diverse för att uppnå detta! Dessutom har samsung dålig byggkvalite, inte ens ISF-CCC möjlighet till kalibrering, buzzar, och clouding som attans!

och varför vill man ha 3D? sist ja kollat 2ggr är tekniken URUSEL! Huvudvärk, tyngd för ögonen och dålig teknik generellt! Ingen wow effekt nånstans!

Du kan inte vinna argument som lcd-fan när naturlagarna säger att plasma vinner xD :(

Postad 16 January 2011 - 20:16

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Du kan inte vinna argument som lcd-fan när naturlagarna säger att plasma vinner xD :(

Nog för att du har lite rätt i ditt påstående, men om jag vore du skulle jag vara lite mer försiktig med att kasta stenen i glashuset när du själv aldrig vunnit några vettigare argument här på forumet.

Att överdriva har aldrig vunnit något.
Minst av allt i debatten kring två displaytekniker.

Båda har fördelar och båda har nackdelar, sen att helt ensidigt hävda nåt annat blir bara fjantigt.

Nämner man NÅGOT som är av nackdel för LCD blir man kallad plasma-taliban. Nämner man nån nackdel för plasma, blir man kallad för LCD fanboy.

Vari ligger nyansen och självinsikten i det beteendet och språkbruket?

Upprycking säger jag!

Redigerat av masse70, 16 January 2011 - 20:21.

Postad 16 January 2011 - 20:17

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0

Nog för att du har lite rätt i ditt påstående, men om jag vore du skulle jag vara lite mer försiktig med att kasta stenen i glashuset när du själv aldrig vunnit några vettigare argument här på forumet.

Att överdriva har aldrig vunnit något.

Mjo gick kanske lite överstyr :( Ber om ursäkt! Ha en trevlig kväll, ciao!

Postad 16 January 2011 - 20:24

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Ganska löjligt att dissa en teknik bara pga betraktningsvinkeln faktiskt,

Eftersom bildkontrast och färgåtergivning i högsta grad påverkar bildkvalité så är det inget konstigt att man dissar en tv-modell pga detta. Däremot är det ganska löjligt att inte klara av att inse att det finns folk som tycker att en tv ska fungera optimalt i mer än i en snäv vinkel.

En teknik har det aldrig varit tal om att dissa, nu får du skärpa dig. Låt mig gissa, du missa helt hänvisningen till LE850? (även om den säkert har sina andra problem, såsom ALLA displayer oavsett teknik har)

det verkar som du bryr dig mer om dina gäster som kommer och tittar på TV än dig själv men jag tror ändå att du sitter vid sidan och tittar eftersom problemet är så besvärande för dig.

Klart jag bryr mig om vad andra ser. Dessutom skulle jag inte heller knuffa bort dem om de satt på "rätt" ställe. :( Har även svårt med att låta min tv bestämma exakt var/hur jag ska sitta i min soffa.

Men ja, om man skiter i alla andra och alltid sitter på exakt samma ställe så är HX900:ans tydligaste problem inget problem. Kanske är bra att du förtydligar det, trodde det var självklart för alla dock.

Själv känner jag ingen som tänker så och såldes känner jag ingen som jag kan rekommendera HX900 till, som jag sa.

Samma sak kunde jag sitta och säga att plasma är värdelös och jag dissar plasma helt för att jag kan inte sitta 1 meter från den utan att störas av myrornas krig

Nu har du lyssnat dåligt igen så jämförelsen haltar. Dissade inte en hel displayteknik.

Men absolut, vill man sitta 1 meter ifrån sin tv bör man absolut inte skaffa plasma. Det ligger ju lixom lite i teknikens natur att den behöver lite avstånd för att bilden ska "flyta ihop" (och i sin tur lyckas olika modeller olika bra med detta). Så den dissningen håller jag med om. Skulle inte vilja ha en plasma som datormonitor heller.

Känner föresten ingen som sitter 1 meter från tv:n. Om vi ska hålla på med jämförelser menar jag.

Ni Kuro fans verkar leva i gamla dagar, korrekt 24p playback? är du sann eller? finns ju flera idag som klarar det korrekt, vi lever inte år 2009.
LGs LX950 har tex....

Ja hur gick det med den föresten? Hemmabiotidningen som du ibland vill hänvisa till (och ibland inte) klaga ju på inkorrekt 24p playback i LX950... Annan FW i omlopp?

Redigerat av pacman, 16 January 2011 - 20:25.

Postad 16 January 2011 - 20:26

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Sen har jag oerhört svårt att förstå att pacmans åsikter om en specifik modell och dess styrkor och framför allt svagheter avfärdas som ren fanatism rent ut sagt barnsligt. Den av få här på forumet som framför nyanserade reflektioner baserade på hans besvisligen stora kunskaper i området.

Vill man inte ta till sig info och erfarenhet av andra som bevisligen besitter större erfarenhet och kunskap än en själv kanske man inte borde deltaga och än mindre skriva på ett forum som detta.

Redigerat av masse70, 16 January 2011 - 20:28.

Postad 16 January 2011 - 20:43

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Eftersom bildkontrast och färgåtergivning i högsta grad påverkar bildkvalité så är det inget konstigt att man dissar en tv-modell pga detta. Däremot är det ganska löjligt att inte klara av att inse att det finns folk som tycker att en tv ska fungera optimalt i mer än i en snäv vinkel.

Kontrast och svärta hos highend LCD slår plasma på fingrarna idag, dålig färgåtergivning får du bara när du vill envist sitta vid kraftigt sned vinkel mot apparaten.

Klart jag bryr mig om vad andra ser. Dessutom skulle jag inte heller knuffa bort dem om de satt på "rätt" ställe. :( Har även svårt med att låta min tv bestämma exakt var/hur jag ska sitta i min soffa.

Men ja, om man skiter i alla andra och alltid sitter på exakt samma ställe så är HX900:ans tydligaste problem inget problem. Kanske är bra att du förtydligar det, trodde det var självklart för alla dock.

Själv känner jag ingen som tänker så och såldes känner jag ingen som jag kan rekommendera HX900 till, som jag sa.

Då kanske du ska ta ett snack med din kompis som testat HX900:an och utnämnt den till bästa TVn år 2010.

Nej och ingen vill heller sitta i kraftigt sned vinkel mot TVn så ta då inte upp betraktningsvinkeln som en svaghet när du inte heller kan sitta för nära en plasma, du säger emot dig själv.

Ja hur gick det med den föresten? Hemmabiotidningen som du ibland vill hänvisa till (och ibland inte) klaga ju på inkorrekt 24p playback i LX950... Annan FW i omlopp?

Om du läser vad jag skrev har jag aldrig sagt något om 24p och LX950, det jag skrev var att den har bättre mätvärden på kontrast och svärta än Kuron, vi pratar plasma Kuro nu och inte Kuro LCD?

Dessutom finns det en hel drös av LCD idag som klarar 24p felfritt.

Som sagt, Kuron är passerad idag, det är dags vissa går vidare och inser detta.

Redigerat av BGPv4, 16 January 2011 - 20:43.

Postad 16 January 2011 - 21:08

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0
Kan vi försöka läsa vad motparten skriver och svara på det i stället för att sväva ut i periferin tack.

Redigerat av Huddingebo, 16 January 2011 - 21:12.

Postad 16 January 2011 - 21:13

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0

Nej och ingen vill heller sitta i kraftigt sned vinkel mot TVn så ta då inte upp betraktningsvinkeln som en svaghet när du inte heller kan sitta för nära en plasma, du säger emot dig själv.

Nej det är klart att ingen _vill_ sitta med en kraftigt sned vinkel mot tv:n om det ger en så mycket sämre bild,
det säger väl sigsjälvt? Men om man tex är fem i familjen med en hörnsoffa så är det ju en omöjlighet att alla
ska sitta i "sweet spot", eller hur?
Däremot att sitta 1,0 meter från sin tv är lite långsökt, såvida inte man absolut vill det(och varför skulle man det?),
någon annan omständighet som skulle kräva detta kan jag dock inte komma på. :(

Postad 16 January 2011 - 21:19

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Kontrast och svärta hos highend LCD slår plasma på fingrarna idag, dålig färgåtergivning får du bara när du vill envist sitta vid kraftigt sned vinkel mot apparaten.

Finns det en källa på detta att det är konstaterat, eller är det bara din subjektiva uppfattning?

Du skrev i en annan tråd att V20 ger långt ifrån en bra bild. Jag frågade hur du tänkte. En förklaring till detta har du ju inte gett. Även en plasmahatare som du borde kunna tycka att den bilden är bra.

Redigerat av Unregistered6df60672, 16 January 2011 - 21:25.

Postad 16 January 2011 - 21:19

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0
Eftersom det haglat inlägg i den här tråden försökte jag bläddra tillbaka och se om jag kunde begripa vad dispyten egentligen handlar om, men misslyckades... :(

Kan någon vänlig själ berätta vad sakfrågan gäller, eller är det bara den sedvanligt osakliga och generaliserande plasma/lcd-pajkastningen som tycks förpesta alla trådar med någon som helst anknytning till lcd-burkar?

Postad 16 January 2011 - 21:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Tråden handlar om att dyra tvapparater är bättre än billiga. Wow sikket scoop. Så har det aldrig varit tidigare :(

Postad 16 January 2011 - 21:36

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Eftersom det haglat inlägg i den här tråden försökte jag bläddra tillbaka och se om jag kunde begripa vad dispyten egentligen handlar om, men misslyckades... :(

Det började med Pacmans första inlägg i den här tråden genom att angripa LCD tekniken med ett löjligt påstående som det inte redan var känt, OJ! man kan inte sitta 5 meter åt sidan med en HX900 för hela bilden försvinner då :)

Nja men hallå liksom! tryck in nyllet i en plasma då för fasen så får du se på skit i plasma också.

Redigerat av BGPv4, 16 January 2011 - 21:38.

Postad 16 January 2011 - 21:41

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Finns det en källa på detta att det är konstaterat, eller är det bara din subjektiva uppfattning?

Du skrev i en annan tråd att V20 ger långt ifrån en bra bild. Jag frågade hur du tänkte. En förklaring till detta har du ju inte gett. Även en plasmahatare som du borde kunna tycka att den bilden är bra.

Läs alla tester från flatpanels på highend LCD, läs all mätdata på Which.co.uk, läs alla mätdata på Franska AV forumet.

Kuro är bra för att vara plasma, men det var två år sen, move on! det har hänt saker sen dess.

Redigerat av BGPv4, 16 January 2011 - 21:42.

Postad 16 January 2011 - 21:41

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0

Det började med Pacmans första inlägg i den här tråden genom att angripa LCD tekniken. :(

Jag tror nog att Pacmans inlägg handlade om en speciell LCD, vars betraktningsvinkel inte föll honom i smaken då bilden försämrades från "sweetspot". Resten är bara en massa missuppfattningar på grund av att man inte läser allt i tråden.

Postad 16 January 2011 - 21:45

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Jag tror nog att Pacmans inlägg handlade om en speciell LCD, vars betraktningsvinkel inte föll honom i smaken då bilden försämrades från "sweetspot". Resten är bara en massa missuppfattningar på grund av att man inte läser allt i tråden.

Det är ingen missförståelse, om han skrivit sitt inlägg lite mer diplomatiskt än bara komma in i tråden och tända brasan.

Vad är så svårt att tyda i hans inlägg?

Om jag kom in i en plasmatråd och skrev på samma sätt "Jag var och tittade på Kuron, riktigt dålig bild när man stod 1 meter från bilden, de klassiska plasmabristerna visade sig klart och tydligt, därför rekommenderar jag inte plasma för den som är seriös med sitt inköp"

Tror du inte det skulle brasa upp hela tråden då? man måste se båda sidor av myntet.

Redigerat av BGPv4, 16 January 2011 - 21:45.

Postad 16 January 2011 - 21:48

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0

Det började med Pacmans första inlägg i den här tråden genom att angripa LCD tekniken med ett löjligt påstående som det inte redan var känt, OJ! man kan inte sitta 5 meter åt sidan med en HX900 för hela bilden försvinner då :(

Nja men hallå liksom! tryck in nyllet i en plasma då för fasen så får du se på skit i plasma också.

Nu handlar det ju inte riktigt om att man måste sitta 5m ut utan det räcker med att en person sätter sig bredvid den i sweetspot och bilden försämras.
Det är förövrigt ganska vanligt att man inte sitter rakt framför tv:en så ditt kontrande gentemot plasman är ju bara korkat. Jag hade inte ens kunnat ha den hos mig iomed att jag har sofforna på sidorna.

Jag förstår mycket väl att du vill höja den till skyarna med tanke på vad den kostar men det går ju inte att komma ifrån att det är en riktigt dålig tv för det priset.

Vissa människor vet bara inte när dom ska lägga ner.

Postad 16 January 2011 - 21:49

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0

Det började med Pacmans första inlägg i den här tråden genom att angripa LCD tekniken med ett löjligt påstående som det inte redan var känt, OJ! man kan inte sitta 5 meter åt sidan med en HX900 för hela bilden försvinner då :(

Det tråkiga med ditt trollande är att du jagar bort kompetenta personer från forumet, när har du tänkt att börja bidra till forumet och dess användare?
Känns som att betraktningsvinkeln för en familj på 4 kan vara viktig om man tänkt göra en investering på en tv för 30-40k som ska hålla i kanske 15 år. Om nu någon läser detta och köper tex en LG LEDLCD(EJ PLASMA) med ips panel och betydligt bättre betraktningsvinkel så HELA familjen kan njuta av sin nya Tv så har pacmans inlägg räddat ett otroligt jobbigt felköp... Han dissar ju inte LCD tekniken för det ,är det så otroligt svårt att fatta +++++++++++!!!!

Postad 16 January 2011 - 21:50

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Nu handlar det ju inte riktigt om att man måste sitta 5m ut utan det räcker med att en person sätter sig bredvid den i sweetspot och bilden försämras.

Den avvikelsen är som sagt 4m eller mer från sweetspot, du förstorar problemet.

Postad 16 January 2011 - 21:51

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

• 766 inlägg
  • 0

Kan någon vänlig själ berätta vad sakfrågan gäller, eller är det bara den sedvanligt osakliga och generaliserande plasma/lcd-pajkastningen som tycks förpesta alla trådar med någon som helst anknytning till lcd-burkar?

Jepp - samma som vanligt (eller ja... något mer trångsynt än normalt faktiskt!!) Veckans dagistråd!

Mvh
/Gelmax

Postad 16 January 2011 - 21:53

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Känns som att betraktningsvinkeln för en familj på 4 kan vara viktig om man tänkt göra en investering på en tv för 30-40k som ska hålla i kanske 15 år.

Säg det till familjen med barn som spelar PS3 eller XBOX360 där barnet sitter på golvet 1-2 meter från plasman, ja många barn sitter nära TVn och spelar från golvet eller på kudde.

Vad säger du då när all dithering syns tydligt?

Dithering på 60" plasma, kolla vid 0:33 och framåt

http://www.youtube.c...h?v=53TdDioc4Po

Redigerat av BGPv4, 16 January 2011 - 21:55.

Postad 16 January 2011 - 21:54

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0
Detta är inte kritik mol LCD, utan en detalj i HX900 som Pacman skrev i sitt inlägg. För mig är det inte svårt vad Pacman vill säga alls och jag finner nog att man kanske överreagerar på detta inlägg om man inte tål kritik alls.

"Kikade på en HX900 nyligen.

Efter lite fix med inställningarna fick jag till en rimlig bild och jag gilla det jag såg men så tog man ett halvt steg i sidled och vips så försvann kontrast(gamma)- och färgåtergivningen all världens väg.

Tänk att man sitter där och försöker pricka in perfekt kontrast- och färgbalans, är nöjd och går och tar sig en kall i kylskåpet och slår sig ner i soffan i en annan/annorlunda position/ställning - och så har man en helt annan tv! Sjukt uselt och jag skulle aldrig ens komma på tanken att köpa denna tv.

Vilket är synd då den lilla titten i absolut rätt vinkel gav mersmak plus att den baserat på recensioner verkar prestera riktigt bra på nästan alla övriga områden. "

Postad 16 January 2011 - 21:55

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Läs alla tester från flatpanels på highend LCD, läs all mätdata på Which.co.uk, läs alla mätdata på Franska AV forumet.

Kuro är bra för att vara plasma, men det var två år sen, move on! det har hänt saker sen dess.

Which separerar led-belysta LCD som en annan typ av TV än ccfl- lcd. Typ det gamla vanliga indelningen LED-TV och LCD-TV. Fan att det ska vara så ###### svårt!
Du har fortfarande inte svarat på hur du tänkte när du skrev att V20 ger en bild lång ifrån bra.

Postad 16 January 2011 - 22:00

Orbitaliztic
  • Orbitaliztic
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

Säg det till familjen med barn som spelar PS3 eller XBOX360 där barnet sitter på golvet 1-2 meter från plasman, ja många barn sitter nära TVn och spelar från golvet eller på kudde.

Hade du citerat en mening till från TIX inlägg hade du insett att du just idiotförklarat dig själv. Han pratar om att köpa en annan LCD, inte en plasma.

Postad 16 January 2011 - 22:01

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Du har fortfarande inte svarat på hur du tänkte när du skrev att V20 ger en bild lång ifrån bra.

Nu var det VT20AE modellen jag tittat på.

Det har jag skrivit om nu flera ggr, floating blacks, dithering, låg ljusoutput

Enda fördelen är att 3D funkar bäst på Panasonics 3D plasma, det finns ingen crosstalk att prata om där

Postad 16 January 2011 - 22:02

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

Det är en väldigt aktiv, och på sitt eget sätt, underhållande tråd. :)

Postad 16 January 2011 - 22:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Löjligt klipp. Så nära sitter ingen.

Postad 16 January 2011 - 22:08

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Jepp - samma som vanligt (eller ja... något mer trångsynt än normalt faktiskt!!) Veckans dagistråd!

Verkar inte bättre nä...

Detta är inte kritik mol LCD, utan en detalj i HX900 som Pacman skrev i sitt inlägg. För mig är det inte svårt vad Pacman vill säga alls och jag finner nog att man kanske överreagerar på detta inlägg om man inte tål kritik alls.

"Kikade på en HX900 nyligen.
Efter lite fix med inställningarna fick jag till en rimlig bild och jag gilla det jag såg men så tog man ett halvt steg i sidled och vips så försvann kontrast(gamma)- och färgåtergivningen all världens väg.
...Sjukt uselt och jag skulle aldrig ens komma på tanken att köpa denna tv.

Förstår också precis vad han menar, men "ett halvt steg" låter som en lätt överdrift såvida han inte stod VÄLDIGT nära. Konklusionen är lätt agiterande, så upprörda känslor kan man möjligtvis ha viss förståelse för.

Uppenbarligen haglar det osakligheter från flera håll, och någon moderator har redan påpekat olämpligheten i plasma/lcd-jönsandet, så tråden fimpas nog snart... :(

Postad 16 January 2011 - 22:09

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Precis, dom har blivit plattare och man kan se på Youtube-video med dom.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.