kör med tre kontantkort men vill nog ha den blåa varianten......
*Officiell tråd - Sony Ericsson Xperia Arc*
Sony Ericsson Xperia Arc 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(114)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia Arc S 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(39)
|
Inga priser |
Sony Xperia Support (427 inlägg)
|
12 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Sony Ericsson Arc eller HTC Desire S...? (35 inlägg)
|
14 år sedan |
Desire S vs. Arc vs nån annan? (8 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 28 January 2011 - 15:11
kör med tre kontantkort men vill nog ha den blåa varianten......
Postad 29 January 2011 - 10:02
Definitivt den snyggaste.
Fick svar från Dustin;
Hej,
Tyvärr kommer vi inte få hem den silverfärgade, ser ut som 3 är exklusiva på denna.
_____
Hoppas verkligen inte de rätt.
Jag har för mig att det lanserade en silvrig Satio oxå men jag har då aldrig sett nån...
I detta fallet får vi sannerligen hoppas att Dustin är felinformerade för den silverfärgade är helt klart snyggast.
Postad 29 January 2011 - 11:28
Ni som är på jakt efter en dual core processor bör inte titta på mobiltelefoner med enbart touch. Ni bör leta efter spelmobiler alt. querty tangentbords mobiler som är mer ämnade åt spel och med riktiga KNAPPAR ..
Postad 29 January 2011 - 12:38
Definitivt den snyggaste.
Fick svar från Dustin;
Hej,
Tyvärr kommer vi inte få hem den silverfärgade, ser ut som 3 är exklusiva på denna.
_____
Hoppas verkligen inte de rätt.
Ser att Komplett.se har lagt upp den silvriga för 4995kr. Står inget om att det skulle vara 3, men det står inte mycket annars heller just nu.
Postad 29 January 2011 - 15:31
Allt lutar åt ett arc köp, såvida inte de blir brädade iom. Den kommande mobilmässan, vilket jag är rädd för.
Postad 29 January 2011 - 18:57
Ser att Komplett.se har lagt upp den silvriga för 4995kr. Står inget om att det skulle vara 3, men det står inte mycket annars heller just nu.
Tror inte butikerna vet själva vad som gäller då det finns flera butiker på Prisjakt som har den silvriga.
De har nog bara lagt ut modellerna då Arc:en har blivit väldigt populär & de vill knyta kunder till sig så snabbt som möjligt.
Postad 30 January 2011 - 17:18
Frågan är hur mobilmarknaden ser ut efter 1a april, då denna telefon som tidigast dyker upp!
Om tex. Samsung hunnit spottat ur någon konkurrent...
En telefon med högre upplösning än 480x854 verkar jag ju få se i stjärnorna efter iaf!
Postad 30 January 2011 - 18:35
En telefon med högre upplösning än 480x854 verkar jag ju få se i stjärnorna efter iaf!
iPhone 4?
Postad 30 January 2011 - 18:42
Den kommer i mars.Denna telefonen känns utan tvekan mest intressant nu!
Frågan är hur mobilmarknaden ser ut efter 1a april, då denna telefon som tidigast dyker upp!
Om inget oförutsett händer.
På MWC om 2v. borde väl årets 'skörd' visas.
Redigerat av mrNoodles, 30 January 2011 - 18:43.
Postad 30 January 2011 - 19:17
Tycker inte man ska stirra sig blind på siffror hela tiden. Det är ju faktiskt en liten skärm som man dessutom ska se vad det står på ^^ Webbutvecklaren i mig säger däremot något helt annat. Anpassar inget för mobila enheter än men snart blir man väl tvingad till det. Tvi för liten upplösning!Denna telefonen känns utan tvekan mest intressant nu!
...
Postad 30 January 2011 - 19:25
iPhone 4?
ja, men bortsett från den då!
Den kommer i mars.
![]()
Om inget oförutsett händer.
På MWC om 2v. borde väl årets 'skörd' visas.
Det blir mycket intressant då!
Postad 30 January 2011 - 21:53

Foto i mörker med LED flash som ända ljuskälla.

Och ett litet videoklipp gjort av samme person med Arc.
http://img810.images...10/8783/yw6.mp4
Redigerat av twintin, 30 January 2011 - 21:54.
Postad 31 January 2011 - 07:50
Redigerat av Ricke77, 31 January 2011 - 07:50.
Postad 31 January 2011 - 08:04
Då bländaren är fast och man inte kan leka med slutartider är det ju tyvärr bara iso-talet man kan leka med.
Vilket är det sämsta tänkbara man kan göra. Men nu är det ju faktiskt en mobilkamera vi pratar om.
Postad 31 January 2011 - 08:13
Kvaliten som dessa bilderna visar är helt klart godkända tycker jag. Ärligt, vem köper en mobil för att fota omslag eller familjetavlan med?? Vill man leka med slutartider så blir det nog till att ta med SLR:n.På de fotona man har sett tidigare så har ju iso-talet var väldigt högt =mycket brus.
Då bländaren är fast och man inte kan leka med slutartider är det ju tyvärr bara iso-talet man kan leka med.
Vilket är det sämsta tänkbara man kan göra. Men nu är det ju faktiskt en mobilkamera vi pratar om.
Postad 31 January 2011 - 08:26
Kvaliten som dessa bilderna visar är helt klart godkända tycker jag. Ärligt, vem köper en mobil för att fota omslag eller familjetavlan med?? Vill man leka med slutartider så blir det nog till att ta med SLR:n.
Precis! Med mobilen är det ju mer ögonblicket som gör bilden än själva bildkvalitén.
En sak är säker; SE Arc kommer definitivt ha en av de absolut bästa mobilkamerorna out there när den släpps.
Postad 31 January 2011 - 09:44
Ser lovande ut.
Postad 31 January 2011 - 09:47
Kameran ser ju ut att vara sjukt mycket snabbare än X10ans (som inte startar på bråkdelen av en sekund direkt)
Ser lovande ut.
Japp, och kanske ännu viktigare i m o; det verkar gå grymt snabbt mellan tagningarna också.
Postad 31 January 2011 - 10:37
En anledning är att den automatiska förhandsgranskningen precis efter tagningen är borttagen.Japp, och kanske ännu viktigare i m o; det verkar gå grymt snabbt mellan tagningarna också.
Postad 31 January 2011 - 10:43
En anledning är att den automatiska förhandsgranskningen precis efter tagningen är borttagen.
Aha, ok...men den valmöjligheten har man inte ens på X10:an va? Där är väl alltid förhandsgranskningen på?
Postad 31 January 2011 - 13:33
Satio likaså... Jag undrar om det ens är en valmöjlighet på ARC. Den är nog helt enkelt bara borttagen... Senast tagna bilder kommer ju upp till höger i små miniatyrer så den behövs ju egentligen inte.Aha, ok...men den valmöjligheten har man inte ens på X10:an va? Där är väl alltid förhandsgranskningen på?
Postad 31 January 2011 - 17:32
Postad 31 January 2011 - 18:43
(Testade en idag, och jag kan inte säga att habegäret blev mindre
Postad 31 January 2011 - 18:55
Menade både start och mellan bildernaJapp, och kanske ännu viktigare i m o; det verkar gå grymt snabbt mellan tagningarna också.
Men, looking good!!
Postad 01 February 2011 - 08:32
Någon som vill köpa en iPhone 4?
.
(Testade en idag, och jag kan inte säga att habegäret blev mindre)
Du ställer nog frågan i helt fel tråd Polly.
Du testade en Arc?!? Hur då?! Ge mig!
Postad 01 February 2011 - 09:18
Haha!Du ställer nog frågan i helt fel tråd Polly.
Du testade en Arc?!? Hur då?! Ge mig!
En i släkten jobbar på SE och är betatestare, så har förmånen att få klämma lite på saker innan de kommer ut
Postad 01 February 2011 - 09:53
Haha!
En i släkten jobbar på SE och är betatestare, så har förmånen att få klämma lite på saker innan de kommer ut.
Spoiler
Haha, inte på honom/henne va?
---
On Topic: Jaha, med fysiskt tangentbord som X10miniPro eller som X10mini?
Postad 01 February 2011 - 09:58
Det låter ju onekligen som om vi väntar på något bra eftersom du är villig att byta bort din iphone??Haha!
En i släkten jobbar på SE och är betatestare, så har förmånen att få klämma lite på saker innan de kommer ut.
Spoiler
SOUNDS NICE!!
Postad 01 February 2011 - 10:40
Hahaha! Nä, det hade nog blivit lite dålig stämning dåHaha, inte på honom/henne va?
![]()
---
On Topic: Jaha, med fysiskt tangentbord som X10miniPro eller som X10mini?
Nej, det var inte fysiskt tangentbord. Den var mindre än Arc men större än mini, och den var även mindre än x10
Jag tyckte väldigt mycket om den i alla fallDet låter ju onekligen som om vi väntar på något bra eftersom du är villig att byta bort din iphone??
SOUNDS NICE!!
Postad 01 February 2011 - 11:49
Postad 01 February 2011 - 12:03
Med tanke på vad som verkar komma ifrån andra tillverkare på MWC så är Arc:en redan out of date. När den kommer i början av April så kommer den inte att vara en high end mobil, på sin höjd i mellanklassen.
menar du alltså att de andra tillverkarna kommer att släppa nya mobiler till försäljning i samband med mwc? wow!
Redigerat av lurane, 01 February 2011 - 12:04.
Postad 01 February 2011 - 12:15
Med tanke på vad som verkar komma ifrån andra tillverkare på MWC så är Arc:en redan out of date. När den kommer i början av April så kommer den inte att vara en high end mobil, på sin höjd i mellanklassen.
Show me! Du syftar på LG Optimus 3D eller? Vilka mer?
Jag har då inte sett en enda telefon som är lika "slick"/tunn, bra skärm, grymt snygg, som har en kamera med Exmor-R sensor, bländare 2.8 och HDMI ut.
Det är viktigt för mig. Dual Core? Nja...
Angående Optimus 3D: 3D på en liten telefon, nej. Personligen vill jag inte ens ha 3D på en 65" så varför skulle jag vilja ha det på en liten 4-5" display? Nej tack.
Redigerat av BrittBastard, 01 February 2011 - 12:17.
Postad 01 February 2011 - 12:37
Slutet av mars, fortfarande va!?Med tanke på vad som verkar komma ifrån andra tillverkare på MWC så är Arc:en redan out of date. När den kommer i början av April så kommer den inte att vara en high end mobil, på sin höjd i mellanklassen.
Och inget av vad som verkar komma, har fått några releasedatum va?
De släpps nog knappast dagen efter MWC, heller...
Redigerat av mrNoodles, 01 February 2011 - 12:38.
Postad 01 February 2011 - 12:39
Show me! Du syftar på LG Optimus 3D eller? Vilka mer?
Jag har då inte sett en enda telefon som är lika "slick"/tunn, bra skärm, grymt snygg, som har en kamera med Exmor-R sensor, bländare 2.8 och HDMI ut.
Det är viktigt för mig. Dual Core? Nja...
Angående Optimus 3D: 3D på en liten telefon, nej. Personligen vill jag inte ens ha 3D på en 65" så varför skulle jag vilja ha det på en liten 4-5" display? Nej tack.
Tycker också Arc:en verkar grym, det jag menar är i nya tekniker.
Alla är inte så insatta i detaljer & följer forum utan går enbart på media som kommunicerar nya tekniker för att visa att de är med i framtiden, NFC & dualcore, 3D, fingerläsare bla. och i slutändan kan det visa sig avgörande för många när valet av telefon ska göras.
Lite så att ju nyare teknik desto häftigare.
Kommer själv välja Arc:en, men det skulle vara spännande & bra (tror jag) för SE att även följa den trenden.
Vem vet, trenden kanske svänger i och med Arc:en, att fler väljer en utmärkt fungerande telefon med mindre kommersiella specar än en fullproppad med nya tekniker.
Postad 01 February 2011 - 13:09
Tycker också Arc:en verkar grym, det jag menar är i nya tekniker.
Alla är inte så insatta i detaljer & följer forum utan går enbart på media som kommunicerar nya tekniker för att visa att de är med i framtiden, NFC & dualcore, 3D, fingerläsare bla. och i slutändan kan det visa sig avgörande för många när valet av telefon ska göras.
Lite så att ju nyare teknik desto häftigare.
Kommer själv välja Arc:en, men det skulle vara spännande & bra (tror jag) för SE att även följa den trenden.
Vem vet, trenden kanske svänger i och med Arc:en, att fler väljer en utmärkt fungerande telefon med mindre kommersiella specar än en fullproppad med nya tekniker.
I get your point. Men man ska ju ha användning av tekninken också, NFC kommer man inte ha användning av det närmsta året är min gissning. Iallafall inte här i Sverige.
Fingerläsare? Finns ju appar som klarar det idag.
Eller du menar en fingerläsare hårdvarumässigt? Nej, har jag på 2 av mina datorer, använder dom aldrig.
Men, men, jag förstår vad du menar.
Redigerat av BrittBastard, 01 February 2011 - 13:10.
Postad 01 February 2011 - 13:16
När det kommer till tunnhet så ser Samsung Galaxy "2" ut att vara i samma "tjocklek" som denna.
Postad 01 February 2011 - 13:27
När det kommer till tunnhet så ser Samsung Galaxy "2" ut att vara i samma "tjocklek" som denna.
Jo, men jag menade ju tillsammans med allt det andra jag nämnde.
Postad 01 February 2011 - 13:32
Jag har, som många andra, denna på beställning. Tror inte någon telefon den 13:e kan få mig att ändra mig.
Kör x10 nu och är faktiskt riktig nöjd med den, kör även Galaxy som även den gör det jag vill att den ska göra, men i å m Arc så är det dags att byta kände jag. Sen beror det på vad Galaxy "2" erbjuder, då kanske man byter även jobb telefonen.
Postad 01 February 2011 - 15:22
Postad 01 February 2011 - 16:48
Hallå..Då kan man ju fråga sej om detta verkligen är sonyericssons flaggskepp,vad jag vet så har iaf inte sonyericsson sagt det...kanske kommer att presenteras ett riktigt monster till mobil på MWCMed tanke på vad som verkar komma ifrån andra tillverkare på MWC så är Arc:en redan out of date. När den kommer i början av April så kommer den inte att vara en high end mobil, på sin höjd i mellanklassen.
Postad 01 February 2011 - 18:07
Är inte heller säker på det.Hallå..Då kan man ju fråga sej om detta verkligen är sonyericssons flaggskepp,vad jag vet så har iaf inte sonyericsson sagt det...kanske kommer att presenteras ett riktigt monster till mobil på MWC
Det känns som detta mycket väl kan vara mellanklassmobilen i deras nästa generation av telefoner.
Men jag tror inte de kommer komma med deras flaggskepp/high-end telefon förens tidigast till sommaren så jag tror inte de kommer säga så mycket om det på MWC.
Postad 01 February 2011 - 19:50
Jag tror inte de kommer annonsera ut nåt bättre. Deras historia på att hålla sådana saker hemligt är ju onekligen inte den bästa. Om de annonserar något så lär det väl bli någon slags teaser som med "Idou", sen tar det 9 månader innan den släpps. Jag är inne på samma linje som de flesta här och det lär bli ett ARC-köp i vår. Dual Core eller 3D är verkligen inget jag bryr mig om i en mobiltelefon.Hallå..Då kan man ju fråga sej om detta verkligen är sonyericssons flaggskepp,vad jag vet så har iaf inte sonyericsson sagt det...kanske kommer att presenteras ett riktigt monster till mobil på MWC
ARC är bara sååå läcker. Påminner mig om när de släppte den där supertunna mobilen 2007 eller när det nu var... Vad va det den hette nu igen?? W800??
EDIT: En helt annan grej, sitter o surfar detta forumet på min Satio... Snacka om crappy webbläsare. Vill ha en ARC nu!!! :-)
Redigerat av Ricke77, 01 February 2011 - 19:53.
Postad 01 February 2011 - 19:59
Nice! Bara te o stövla in på bolaget, plocka åt sig en go maltwhisky o knappa lite på nallen sen åka hem!OT men apropå NFC.
Postad 01 February 2011 - 20:42
http://www.phone4u.s...mpaign=prisjakt
då måste det ju betyda att den kommer tidigare än mars
Postad 01 February 2011 - 21:23
Detta skulle jag inte lite på. Högst otroligt att dom har den i lager.Denna sida har tydligen arc i lager, kan det verkligen stämma?
Postad 01 February 2011 - 21:57
drygt 50sek in i videon, Android 2.4!!!
http://www.youtube.c...h?v=3p8nRoGz918
Beta eller?
Redigerat av quattromaniac, 01 February 2011 - 22:02.
Postad 01 February 2011 - 22:06
De va nå fummel från SEs sida, ska vara 2.3, tyvärr.Vad är nu detta???
drygt 50sek in i videon, Android 2.4!!!
http://www.youtube.c...h?v=3p8nRoGz918
Beta eller?
Båda telefonerna körs med Gingerbread.
Nej, helt omöjligt att de har nån.Denna sida har tydligen arc i lager, kan det verkligen stämma?
Nej, Arcen är SEs flaggskepp.Hallå..Då kan man ju fråga sej om detta verkligen är sonyericssons flaggskepp,vad jag vet så har iaf inte sonyericsson sagt det...kanske kommer att presenteras ett riktigt monster till mobil på MWC
Nåt annat känns inte troligt.
Postad 01 February 2011 - 22:26
De va nå fummel från SEs sida, ska vara 2.3, tyvärr.
Båda telefonerna körs med Gingerbread.
OK, såg att det fanns på fler mobiler än SE på youtube....
Då snackade de om beta version
Postad 02 February 2011 - 21:37
HallonHahaha! Nä, det hade nog blivit lite dålig stämning då
Nej, det var inte fysiskt tangentbord. Den var mindre än Arc men större än mini, och den var även mindre än x10.
Jag tyckte väldigt mycket om den i alla fall
Postad 03 February 2011 - 10:26
Hallon
Just det! Men var har vi namnkopplingen mellan Hallon och Arc?
Kommer säkerligen heta Arc mini.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Sony Xperia Support
9 filmer
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?