Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - Sony Ericsson Xperia Arc*

1643 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 January 2011 - 15:11

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
efter många om å men så lutar det mest åt en Arc nu......
kör med tre kontantkort men vill nog ha den blåa varianten......

Postad 29 January 2011 - 10:02

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Definitivt den snyggaste.

Fick svar från Dustin;

Hej,

Tyvärr kommer vi inte få hem den silverfärgade, ser ut som 3 är exklusiva på denna.
_____

Hoppas verkligen inte de rätt.

Jag har för mig att det lanserade en silvrig Satio oxå men jag har då aldrig sett nån...
I detta fallet får vi sannerligen hoppas att Dustin är felinformerade för den silverfärgade är helt klart snyggast.

Postad 29 January 2011 - 11:28

sparta
  • sparta
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Det råder hysteri kring dual core, fattar inte riktigt detta på en touch mobil ?? 1 Ghz processor räcker gott o väl till alla appar och angry birds ;-) Att spela på en touchskärm är väl inte roligt i längden..

Ni som är på jakt efter en dual core processor bör inte titta på mobiltelefoner med enbart touch. Ni bör leta efter spelmobiler alt. querty tangentbords mobiler som är mer ämnade åt spel och med riktiga KNAPPAR ..

Postad 29 January 2011 - 12:38

aber715
  • aber715
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0

Definitivt den snyggaste.

Fick svar från Dustin;

Hej,

Tyvärr kommer vi inte få hem den silverfärgade, ser ut som 3 är exklusiva på denna.
_____

Hoppas verkligen inte de rätt.

Ser att Komplett.se har lagt upp den silvriga för 4995kr. Står inget om att det skulle vara 3, men det står inte mycket annars heller just nu.

Postad 29 January 2011 - 15:31

BlixtGordon
  • BlixtGordon
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Tycker personligen att den blå är cleanare men det som gnager är ju att det lär komma en vit förr eller senare. Det är ju DEN man vill ha! Hehe

Allt lutar åt ett arc köp, såvida inte de blir brädade iom. Den kommande mobilmässan, vilket jag är rädd för.

Postad 29 January 2011 - 18:57

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Ser att Komplett.se har lagt upp den silvriga för 4995kr. Står inget om att det skulle vara 3, men det står inte mycket annars heller just nu.

Tror inte butikerna vet själva vad som gäller då det finns flera butiker på Prisjakt som har den silvriga.
De har nog bara lagt ut modellerna då Arc:en har blivit väldigt populär & de vill knyta kunder till sig så snabbt som möjligt.

Postad 30 January 2011 - 17:18

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1429 inlägg
  • 0
Denna telefonen känns utan tvekan mest intressant nu!
Frågan är hur mobilmarknaden ser ut efter 1a april, då denna telefon som tidigast dyker upp!
Om tex. Samsung hunnit spottat ur någon konkurrent...

En telefon med högre upplösning än 480x854 verkar jag ju få se i stjärnorna efter iaf! :)

Postad 30 January 2011 - 18:35

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

En telefon med högre upplösning än 480x854 verkar jag ju få se i stjärnorna efter iaf! :)

iPhone 4?

Postad 30 January 2011 - 18:42

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Frågan är hur mobilmarknaden ser ut efter 1a april, då denna telefon som tidigast dyker upp!

En telefon med högre upplösning än 480x854 verkar jag ju få se i stjärnorna efter iaf! :blink:

Den kommer i mars. ;)
Om inget oförutsett händer.

På MWC om 2v. borde väl årets 'skörd' visas. :)

Redigerat av mrNoodles, 30 January 2011 - 18:43.

Postad 30 January 2011 - 19:17

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Tycker inte man ska stirra sig blind på siffror hela tiden. Det är ju faktiskt en liten skärm som man dessutom ska se vad det står på ^^ Webbutvecklaren i mig säger däremot något helt annat. Anpassar inget för mobila enheter än men snart blir man väl tvingad till det. Tvi för liten upplösning! :blink:

... ;)

Postad 30 January 2011 - 19:25

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1429 inlägg
  • 0

iPhone 4?

ja, men bortsett från den då! ;)

Den kommer i mars. :blink:
Om inget oförutsett händer.

På MWC om 2v. borde väl årets 'skörd' visas. :)

Det blir mycket intressant då!

Postad 30 January 2011 - 21:53

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Lite bilder tagna med Arc av användaren SBSE på swedroid.

Postad bild
Postad bild

Foto i mörker med LED flash som ända ljuskälla.
Postad bild

Och ett litet videoklipp gjort av samme person med Arc.
http://img810.images...10/8783/yw6.mp4

Redigerat av twintin, 30 January 2011 - 21:54.

Postad 31 January 2011 - 07:50

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Tycker verkligen inte man kan klaga på de bilderna. Jag tycker det är klart bättre än vad man kan förvänta sig av en mobiltelefon. Mörkerfotot ser kanon ut tycker jag. Visserligen liiiite brus men det hade inte blivit bättre med en vanlig kompaktkamera.

Redigerat av Ricke77, 31 January 2011 - 07:50.

Postad 31 January 2011 - 08:04

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
På de fotona man har sett tidigare så har ju iso-talet var väldigt högt =mycket brus.
Då bländaren är fast och man inte kan leka med slutartider är det ju tyvärr bara iso-talet man kan leka med.
Vilket är det sämsta tänkbara man kan göra. Men nu är det ju faktiskt en mobilkamera vi pratar om. ;)

Postad 31 January 2011 - 08:13

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

På de fotona man har sett tidigare så har ju iso-talet var väldigt högt =mycket brus.
Då bländaren är fast och man inte kan leka med slutartider är det ju tyvärr bara iso-talet man kan leka med.
Vilket är det sämsta tänkbara man kan göra. Men nu är det ju faktiskt en mobilkamera vi pratar om. ;)

Kvaliten som dessa bilderna visar är helt klart godkända tycker jag. Ärligt, vem köper en mobil för att fota omslag eller familjetavlan med?? Vill man leka med slutartider så blir det nog till att ta med SLR:n. :)

Postad 31 January 2011 - 08:26

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Kvaliten som dessa bilderna visar är helt klart godkända tycker jag. Ärligt, vem köper en mobil för att fota omslag eller familjetavlan med?? Vill man leka med slutartider så blir det nog till att ta med SLR:n. ;)

Precis! Med mobilen är det ju mer ögonblicket som gör bilden än själva bildkvalitén.
En sak är säker; SE Arc kommer definitivt ha en av de absolut bästa mobilkamerorna out there när den släpps.

Postad 31 January 2011 - 09:44

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Kameran ser ju ut att vara sjukt mycket snabbare än X10ans (som inte startar på bråkdelen av en sekund direkt) ;)
Ser lovande ut.

Postad 31 January 2011 - 09:47

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Kameran ser ju ut att vara sjukt mycket snabbare än X10ans (som inte startar på bråkdelen av en sekund direkt) ;)
Ser lovande ut.

Japp, och kanske ännu viktigare i m o; det verkar gå grymt snabbt mellan tagningarna också.

Postad 31 January 2011 - 10:37

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Japp, och kanske ännu viktigare i m o; det verkar gå grymt snabbt mellan tagningarna också.

En anledning är att den automatiska förhandsgranskningen precis efter tagningen är borttagen.

Postad 31 January 2011 - 10:43

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

En anledning är att den automatiska förhandsgranskningen precis efter tagningen är borttagen.

Aha, ok...men den valmöjligheten har man inte ens på X10:an va? Där är väl alltid förhandsgranskningen på?

Postad 31 January 2011 - 13:33

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Aha, ok...men den valmöjligheten har man inte ens på X10:an va? Där är väl alltid förhandsgranskningen på?

Satio likaså... Jag undrar om det ens är en valmöjlighet på ARC. Den är nog helt enkelt bara borttagen... Senast tagna bilder kommer ju upp till höger i små miniatyrer så den behövs ju egentligen inte.

Postad 31 January 2011 - 17:32

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Jag har lekt med "hallon" i helgen och den har samma kamera som Arc, grymt snabb. Startar på 2 sekunder och man kunde ta kort på kort med kort tid mellan. Och ja, den automatiska förhandsgranskningen är borta. Dock startar "hallon" direkt vid knapptryck medan man kan koka kaffe mellan knapptryck och fototryck på X10an..

Postad 31 January 2011 - 18:43

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
Någon som vill köpa en iPhone 4? ;).

(Testade en idag, och jag kan inte säga att habegäret blev mindre :) )

Postad 31 January 2011 - 18:55

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Menade både start och mellan bilderna ;)
Men, looking good!!

Postad 01 February 2011 - 08:32

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Någon som vill köpa en iPhone 4? :).

(Testade en idag, och jag kan inte säga att habegäret blev mindre :) )

Du ställer nog frågan i helt fel tråd Polly. :)

Du testade en Arc?!? Hur då?! Ge mig!

Postad 01 February 2011 - 09:18

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0

Du ställer nog frågan i helt fel tråd Polly. :)

Du testade en Arc?!? Hur då?! Ge mig!

Haha!

En i släkten jobbar på SE och är betatestare, så har förmånen att få klämma lite på saker innan de kommer ut :).

Spoiler

Postad 01 February 2011 - 09:53

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Haha!

En i släkten jobbar på SE och är betatestare, så har förmånen att få klämma lite på saker innan de kommer ut :).

Spoiler

Haha, inte på honom/henne va? :)
---

On Topic: Jaha, med fysiskt tangentbord som X10miniPro eller som X10mini?

Postad 01 February 2011 - 09:58

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Haha!

Spoiler

Det låter ju onekligen som om vi väntar på något bra eftersom du är villig att byta bort din iphone??

SOUNDS NICE!!

Postad 01 February 2011 - 10:40

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0

Haha, inte på honom/henne va? ;)
---

On Topic: Jaha, med fysiskt tangentbord som X10miniPro eller som X10mini?

Hahaha! Nä, det hade nog blivit lite dålig stämning då :)

Nej, det var inte fysiskt tangentbord. Den var mindre än Arc men större än mini, och den var även mindre än x10 :) .

Det låter ju onekligen som om vi väntar på något bra eftersom du är villig att byta bort din iphone??

SOUNDS NICE!!

Jag tyckte väldigt mycket om den i alla fall :)

Postad 01 February 2011 - 11:49

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Med tanke på vad som verkar komma ifrån andra tillverkare på MWC så är Arc:en redan out of date. När den kommer i början av April så kommer den inte att vara en high end mobil, på sin höjd i mellanklassen.

Postad 01 February 2011 - 12:03

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Med tanke på vad som verkar komma ifrån andra tillverkare på MWC så är Arc:en redan out of date. När den kommer i början av April så kommer den inte att vara en high end mobil, på sin höjd i mellanklassen.

menar du alltså att de andra tillverkarna kommer att släppa nya mobiler till försäljning i samband med mwc? wow! :)

Redigerat av lurane, 01 February 2011 - 12:04.

Postad 01 February 2011 - 12:15

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Show me! Du syftar på LG Optimus 3D eller? Vilka mer?

Jag har då inte sett en enda telefon som är lika "slick"/tunn, bra skärm, grymt snygg, som har en kamera med Exmor-R sensor, bländare 2.8 och HDMI ut.

Det är viktigt för mig. Dual Core? Nja...
Angående Optimus 3D: 3D på en liten telefon, nej. Personligen vill jag inte ens ha 3D på en 65" så varför skulle jag vilja ha det på en liten 4-5" display? Nej tack.

Redigerat av BrittBastard, 01 February 2011 - 12:17.

Postad 01 February 2011 - 12:37

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Slutet av mars, fortfarande va!? :)
Och inget av vad som verkar komma, har fått några releasedatum va?

De släpps nog knappast dagen efter MWC, heller...

Redigerat av mrNoodles, 01 February 2011 - 12:38.

Postad 01 February 2011 - 12:39

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Show me! Du syftar på LG Optimus 3D eller? Vilka mer?

Jag har då inte sett en enda telefon som är lika "slick"/tunn, bra skärm, grymt snygg, som har en kamera med Exmor-R sensor, bländare 2.8 och HDMI ut.

Det är viktigt för mig. Dual Core? Nja...
Angående Optimus 3D: 3D på en liten telefon, nej. Personligen vill jag inte ens ha 3D på en 65" så varför skulle jag vilja ha det på en liten 4-5" display? Nej tack.

Tycker också Arc:en verkar grym, det jag menar är i nya tekniker.
Alla är inte så insatta i detaljer & följer forum utan går enbart på media som kommunicerar nya tekniker för att visa att de är med i framtiden, NFC & dualcore, 3D, fingerläsare bla. och i slutändan kan det visa sig avgörande för många när valet av telefon ska göras.

Lite så att ju nyare teknik desto häftigare.

Kommer själv välja Arc:en, men det skulle vara spännande & bra (tror jag) för SE att även följa den trenden.
Vem vet, trenden kanske svänger i och med Arc:en, att fler väljer en utmärkt fungerande telefon med mindre kommersiella specar än en fullproppad med nya tekniker.

Postad 01 February 2011 - 13:09

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Tycker också Arc:en verkar grym, det jag menar är i nya tekniker.
Alla är inte så insatta i detaljer & följer forum utan går enbart på media som kommunicerar nya tekniker för att visa att de är med i framtiden, NFC & dualcore, 3D, fingerläsare bla. och i slutändan kan det visa sig avgörande för många när valet av telefon ska göras.

Lite så att ju nyare teknik desto häftigare.

Kommer själv välja Arc:en, men det skulle vara spännande & bra (tror jag) för SE att även följa den trenden.
Vem vet, trenden kanske svänger i och med Arc:en, att fler väljer en utmärkt fungerande telefon med mindre kommersiella specar än en fullproppad med nya tekniker.

I get your point. Men man ska ju ha användning av tekninken också, NFC kommer man inte ha användning av det närmsta året är min gissning. Iallafall inte här i Sverige.
Fingerläsare? Finns ju appar som klarar det idag.
Eller du menar en fingerläsare hårdvarumässigt? Nej, har jag på 2 av mina datorer, använder dom aldrig.

Men, men, jag förstår vad du menar.

Redigerat av BrittBastard, 01 February 2011 - 13:10.

Postad 01 February 2011 - 13:16

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

• 1923 inlägg
  • 0

När det kommer till tunnhet så ser Samsung Galaxy "2" ut att vara i samma "tjocklek" som denna.

Postad 01 February 2011 - 13:27

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

När det kommer till tunnhet så ser Samsung Galaxy "2" ut att vara i samma "tjocklek" som denna.

Jo, men jag menade ju tillsammans med allt det andra jag nämnde.

Postad 01 February 2011 - 13:32

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

• 1923 inlägg
  • 0
aha, då är jag med.
Jag har, som många andra, denna på beställning. Tror inte någon telefon den 13:e kan få mig att ändra mig.

Kör x10 nu och är faktiskt riktig nöjd med den, kör även Galaxy som även den gör det jag vill att den ska göra, men i å m Arc så är det dags att byta kände jag. Sen beror det på vad Galaxy "2" erbjuder, då kanske man byter även jobb telefonen.

Postad 01 February 2011 - 15:22

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
OT men apropå NFC.

Postad 01 February 2011 - 16:48

Unregistered27fe5783
  • Unregistered27fe5783
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Hallå..Då kan man ju fråga sej om detta verkligen är sonyericssons flaggskepp,vad jag vet så har iaf inte sonyericsson sagt det...kanske kommer att presenteras ett riktigt monster till mobil på MWC :)

Postad 01 February 2011 - 18:07

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Hallå..Då kan man ju fråga sej om detta verkligen är sonyericssons flaggskepp,vad jag vet så har iaf inte sonyericsson sagt det...kanske kommer att presenteras ett riktigt monster till mobil på MWC :unsure:

Är inte heller säker på det.
Det känns som detta mycket väl kan vara mellanklassmobilen i deras nästa generation av telefoner.
Men jag tror inte de kommer komma med deras flaggskepp/high-end telefon förens tidigast till sommaren så jag tror inte de kommer säga så mycket om det på MWC.

Postad 01 February 2011 - 19:50

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Hallå..Då kan man ju fråga sej om detta verkligen är sonyericssons flaggskepp,vad jag vet så har iaf inte sonyericsson sagt det...kanske kommer att presenteras ett riktigt monster till mobil på MWC :unsure:

Jag tror inte de kommer annonsera ut nåt bättre. Deras historia på att hålla sådana saker hemligt är ju onekligen inte den bästa. Om de annonserar något så lär det väl bli någon slags teaser som med "Idou", sen tar det 9 månader innan den släpps. Jag är inne på samma linje som de flesta här och det lär bli ett ARC-köp i vår. Dual Core eller 3D är verkligen inget jag bryr mig om i en mobiltelefon.
ARC är bara sååå läcker. Påminner mig om när de släppte den där supertunna mobilen 2007 eller när det nu var... Vad va det den hette nu igen?? W800??

EDIT: En helt annan grej, sitter o surfar detta forumet på min Satio... Snacka om crappy webbläsare. Vill ha en ARC nu!!! :-)

Redigerat av Ricke77, 01 February 2011 - 19:53.

Postad 01 February 2011 - 19:59

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

OT men apropå NFC.

Nice! Bara te o stövla in på bolaget, plocka åt sig en go maltwhisky o knappa lite på nallen sen åka hem! :unsure:

Postad 01 February 2011 - 20:42

Unregistered822e0f9c
  • Unregistered822e0f9c
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Denna sida har tydligen arc i lager, kan det verkligen stämma?
http://www.phone4u.s...mpaign=prisjakt
då måste det ju betyda att den kommer tidigare än mars

Postad 01 February 2011 - 21:23

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Detta skulle jag inte lite på. Högst otroligt att dom har den i lager.

Postad 01 February 2011 - 21:57

quattromaniac
  • quattromaniac
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Vad är nu detta???
drygt 50sek in i videon, Android 2.4!!!

http://www.youtube.c...h?v=3p8nRoGz918

Beta eller?

Redigerat av quattromaniac, 01 February 2011 - 22:02.

Postad 01 February 2011 - 22:06

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Vad är nu detta???
drygt 50sek in i videon, Android 2.4!!!

http://www.youtube.c...h?v=3p8nRoGz918

Beta eller?

De va nå fummel från SEs sida, ska vara 2.3, tyvärr.
Båda telefonerna körs med Gingerbread.

Nej, helt omöjligt att de har nån. :unsure:

Hallå..Då kan man ju fråga sej om detta verkligen är sonyericssons flaggskepp,vad jag vet så har iaf inte sonyericsson sagt det...kanske kommer att presenteras ett riktigt monster till mobil på MWC :P

Nej, Arcen är SEs flaggskepp.
Nåt annat känns inte troligt.

Postad 01 February 2011 - 22:26

quattromaniac
  • quattromaniac
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

De va nå fummel från SEs sida, ska vara 2.3, tyvärr.
Båda telefonerna körs med Gingerbread.

OK, såg att det fanns på fler mobiler än SE på youtube....
Då snackade de om beta version :unsure:

Postad 02 February 2011 - 21:37

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Hahaha! Nä, det hade nog blivit lite dålig stämning då :)

Nej, det var inte fysiskt tangentbord. Den var mindre än Arc men större än mini, och den var även mindre än x10 :P .

Jag tyckte väldigt mycket om den i alla fall :)

Hallon ;)

Postad 03 February 2011 - 10:26

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Hallon :D

Just det! Men var har vi namnkopplingen mellan Hallon och Arc? :blush:
Kommer säkerligen heta Arc mini.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.