http://feber.se/ipho...l_sverige_stri/
Tror nog att ryktena att iPhone 5(?) kommer att komma till hösten istället.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
4 relaterade trådar
Postad 27 April 2011 - 15:35
Då skall tydligen den vita iPhone 4a börja säljas imorgon.
http://feber.se/ipho...l_sverige_stri/ Tror nog att ryktena att iPhone 5(?) kommer att komma till hösten istället. Postad 18 May 2011 - 09:00
Det lutar mot att det kommer bli en iPhone 4s och inte 5... vad det innebär i praktiken är väl att telefonen till stor del behåller sin nuvarande form men hårdvaran under skalet uppgraderas något.
Har kommit ut lite fler rykten... kamera lampan flyttas till höger.. dvs lite längre bort än var den ligger nu. Det kommer bli en 8mpix kamera. Bilden nedan postades på alibaba.com en återförsäljarsajt, i det här fallet en lev. som sålde skal.. bilden/produkten försvann från sajten efter några dagar. Det är inte första gången detta inträffar... det är sedan tidigare sagt att tillbehörs utvecklarna får ritningar på telefonen i förväg. ![]() Lägg även märke till display storleken... Redigerat av Unregistered1232, 18 May 2011 - 09:00. Postad 18 May 2011 - 20:26
Det har ryktats om att Apple Stores runt om världen är på väg att utrustas med NFC-betalstationer. Det innebär i min mening att chansen ökar för att NFC dyker upp i iPhone5/4S.
Postad 19 May 2011 - 07:25
Iofs en två månader gammal nyhet. Men hittade den när jag gogglade på vad NFC var för något. http://www.electroni...standard.cited/ Postad 20 May 2011 - 16:23
Jo.. NFC-ryktet för iPhone5 var först PÅ.. sen AV... sen PÅ igen.. sen AV igen.. men om de nu eventuellt utrustar betalstationer med NFC i Apples butiker så är det lite underligt om man inte gör motsatt satsning på iPhonen. Postad 21 May 2011 - 10:50
Troligtvis för att de inte har fått någon prototyp på den kommande telefonen utan kanske bara ritningar.. de har väl photoshoppat någon homescreen för att visa på ett ungefär hur det kommer att se ut med skalet. Men håller med dig.. vilken tabbe att ta en iPod homescreen hehe... iPad 2 formen läcktes ju först på alibaba.. då också genom ett fodral som låg ute. Redigerat av Unregistered1232, 21 May 2011 - 10:51. Postad 23 May 2011 - 19:25
Digitimes går ut med att iPhone 5 kommer ha en vinklad display.. (lik nexus s). Det här går ju helt emot de tidigare rykten om iPhone 4s.. samma design..
Postad 23 May 2011 - 20:09
Ryktet om NFC i Apples butiker visade sig istället vara iPaddar som produktinfoterminaler... så där dog NFC-ryktet igen Postad 24 May 2011 - 21:11
Jag kommer in lite då och då... uppdaterar med ganska tråkiga "rykten" för att bumpa upp tråden lite
Postad 25 May 2011 - 15:42
Tror också att det något slaka intresset för nästa iPhone kan bero på att den förmodligen inte släpps förrän i höst. Vilket gör att snacket som annars brukar surra i maj snarare dyker upp i augusti-september.
Sen börjar ju allt som rör Apple bli allmänna nyheter som tas upp i diverse icke-teknik-kanaler. Så där Minhembio.com en gång var först med spaningar så har det emellanåt nu redan skrivits om det på Aftonbladet innan det dyker upp här. Kan då späda på tråden med ryktet att iOS5 (som kanske släpps i sommar) förmodligen kommer att kräva iPhone 4! Vilket gör att min abstinens kommer att bli än större i glappet mellan iOS5 och iPhone5 (har en 3GS med planer att hoppa över 4:an och gå direkt på 5:an) Postad 03 June 2011 - 06:40
Då har ett nytt rykte börjar florera att det kommer en smärre uppdradering på 4:an i juli/augusti som skall heta 4S där man får en 8MP-kamera och ny A5-processor. Medans en mer omarbetade 5:a kommer först nästa år.
På måndag kl 19.00 så smäller det för iOS5 och OSX Lion. Då sitter i allafall jag bänkad framför datorn *nerd* Postad 03 June 2011 - 14:34
För alla som fortfarnade går och hoppas på att man ska få se en liten bit hårdvara på måndag kanske kan glädjas åt detta rykte. Det är en person som säger sig ha sett iPhone 5(4S) på väg till Sidney i Australien. Det är @SebastienPeek som skev på twitter att iPhone 5 hade sätts på ett flak på en lastbil. Enligt @SebastienPeek så skulle dessa telefoner ha en baksida som liknar iPod touch i liknande metall.
Conor Knight från Oaggle.com kontaktade Sebastien Peek angående detta och fick informationen att någon hade erbjudut att köpa en för 1500 dollar. Då det bara fanns två stycken i lasten så kunde tyvärr inte personen som transportera dem ”tappa bort” en. ![]() Själv tycker jag att detta rykte låter ganska osannolikt öven om @SebastienPeek följde upp sin tweet med “My previous tweet wasn’t a joke. Legitimate.” Varför skulle dessa prototyper dyka upp i Australien av alla ställen. Men i och för sig så ”hittades” en iPhone 4 på en bar innan den släpptes. Men om nu Apple skulle ha skickat dom så skulle dom säkerligen ha förpackat dom mycket bättre så att det inte skulle finnas någon chans till att man kunde se vad som fanns i. Det kan även vara så att man har tagit fel på en iPod touch då denna har just en silvrig baksida. Tror du att det är en iPhone 5(4S) som man har sätt? Källa: iPhonedownloadblog Redigerat av xDiGiMON, 03 June 2011 - 14:46. Postad 03 June 2011 - 14:53
iPhone 5 i september
Vi har hört en massa spekulationer om när iPhone 5 ska komma och alla har inte varit allt för övertygande. Men här kommer ett som jag tycker låter ganska logiskt från en känd analytiker, Gene Munster. Som man vet sedan tidigare så har Apple lagt in beställningar på delar senare än vanligt vilket bara där tyder på ett senare släpp an vanligt. Men Munster menar att det i tidigare år så har det varit ca 79 dagar från det att nya iOS visas till det att den nya iPhonen visas. Så om Apple visar upp iOS på WWDC den 6 juni så betyder det att man kan komma att visa upp iPhonen den 26 augusti. Munster har även räknat på vilket datum iPhonen skulle komma vilket brukar vara ca 99 dagar efter iOS visningen. Då betyder det att det blir den 13 september. En annan sak som indikerar på att den nya iPhonen kommer i september är att Apple har planerat en försäljning av iPhone för 21 miljoner jämfört med 16 miljoner kvartalet innan. Källa: iPhonedownloadblog
Kommer den att sändas live på internet? Om så är fallet vilken sidan? Redigerat av xDiGiMON, 03 June 2011 - 14:51. Postad 03 June 2011 - 18:56
Vilken modell kommer först av 4S eller 5 för jag fattar inte vilken som kommer först!
Är mycket sugen på att köpa en ny i höst/vinter Postad 03 June 2011 - 19:33 Senaste keynoten sändes live via apple.com om jag inte minns fel. Men de tidigare har man fått följa livebloggar.. t.ex. engadget. Allt dessa är rykten & spekulationer. Inget är bekräftat av Apple. Om det blir som det ryktas om så kommer 4S före 5! Postad 04 June 2011 - 04:51
Om det är så att man vill ha mer information om iEnheter och vad som händer på marknaden så
Besök iPhonepyssel.se Postad 04 June 2011 - 17:43 Men bara om man har en Mac Postad 04 June 2011 - 17:47
@Hampuz
Okej det var mer än vad jag visste och det var bra att veta! Du vet inte om PC användare kan ta del av den någonstans? Postad 04 June 2011 - 18:37
jaha det visste inte jag. Trodde att de aldrig sände live video utan la upp videon efter några timmar på hemsidan. Men livebloggarna brukar göra ett bra jobb annars, engadget iaf. Men så du säger om jag dammar av min macbook Postad 05 June 2011 - 11:49 Ingen aning faktiskt. Brukar komma upp ganska så snabbt om det finns någon(någon timme innan det börjar). Om jag hittar så länkar jag här De har sänt det live några gånger men förra året var första gången i "modern" tid Ja, det borde du kunna göra Postad 06 June 2011 - 09:42
Blev tydligen inte någon live stream ikväll
![]() Men ikväll smäller det Det snackas om att man kan ladda upp all media fil till iCloud och sedan synka över det till telefonen trådlöst men sen undrar man ju det här med privacy, kommer Apple äga rättigheterena till allt man laddar upp i molnet lik de andra tjänster som finns idag? Och hur stora förändringar kommer vi se i iOS? Kommer vi få se något helt nytt som widgets? Det går rykten om att twitter kommer att vara integrerad i IOS, för oss i Sverige så är ju facebook mer aktuellt... De har ju snackat om att det kommer till det mesta enbart handla om mjukvara ikväll.. men ingen som tror på att de kanske smygvisar den kommande telefonen? Redigerat av Unregistered1232, 06 June 2011 - 09:48. Postad 06 June 2011 - 09:50
Nej tror inte att det kommer någon ny hårdvara alls det skulle dra för mycket uppmärksamhet från OSX, IOS, och Icloud som verkar vara WWDC huvudnummer. Är det någon hårdvara som skulle uppdateras så borde det vara Macbook och Mac mini eftersom de har passerat sitt bästföre för länge sen. Postad 06 June 2011 - 09:57
Det går ju även rykten om att en ny Time Capsule skall visas
Fast det hör väl inte till i denna tråden kanske Postad 06 June 2011 - 10:44
Jag tror det finns en möjlighet (om än inte så stor) för att Apple gör en klassisk "One More Thing" och ger oss en förhandstitt på nästa iPhone. Det gäller helt enkelt att hänga kvar till slutet.
Postad 06 June 2011 - 18:01
Verkar inte bli någon livestream från Apple. Jag sitter nu bänkad och följer Engadgets liveblog:
http://www.engadget....0...&refresh=60 Postad 06 June 2011 - 19:22
Kort summering över nyheter i iOS5.
1. Notifications. Nytt center + info på lockscreen 2. Newstand - bookstore för tidningar med automatisk nedladdning vid nya nummer. 3. Full Twitter integration i iOS. 4. Safari Reader - Read It Later. 5. Safari Tabbed browsing - ipad only? 6. Reminders / Todo! Sync mellan devices. 7.Ny Kamera app. Knapp på lock screen. Ta foton med volym upp! Pinch zoom. Crop. 8. Ny mail-app. RTF. Search message. Flag. S/MIME. 9. Nytt tangentbord till iPad. Tum-vänligt. Samma som i Windows 8. 10. PC-free. Inga mer kablar. Behöver inte iTunes för att aktivera längre. Mjukvaruuppdateringar OTA. (Over The Air). 11. Uppdaterat Gamecenter. Mer integrering med vänner. 12. iMessage. Typ WhatsApp Messenger. Endast mellan iOS-devices. 13. Airplay mirroring för iPad. Visa hela iPaden på din TV! Trådlöst. 14. Ny gesture för att bläddra mellan öppna appar. iOS 5 kommer i höst! - samt kommer att fungera på iPhone 3GS och uppåt. Uppdatering: Keynoten avslutad. Ingen ny iPhone Redigerat av Whopper, 06 June 2011 - 20:02. Postad 06 June 2011 - 20:53
Det var inte särskilt mycket att hurra för precis
Postad 06 June 2011 - 21:25
Blev rätt besviken, hoppades på mer! Går i byta mobiltankar från min 3GS och det blir nog en android nu Ist.
Postad 06 June 2011 - 22:43
Tyckte det var en rätt massiv uppdatering. Man har sneglat på Android för notifieringarna och byggt in funktionalitet i operativet som tidigare funnits via appar eller krävt jailbreak. Sen om det kallas 4.5 eller 5.0 spelar väl mindre roll, det är funktionaliteten som räknas i min värld. Postad 06 June 2011 - 23:30
i precis samma sits och samma funderingar. Tror många fler är det och Apple kan komma och tappa lte mark om det inte kommer något nytt snart. Postad 07 June 2011 - 02:37
Men nu kommer ju iphonen få det som android har, förutom widgets, förstår inte att alla hetsar upp sig så mkt över att behöva slippa starta appar bara för att se vad det blir för väder, eller vad folk säger på facebook, man måste ju ändå byta skärm för att komma åt ngn mer information på mer än en rad.
Postad 07 June 2011 - 10:50
Var väl inge jätte stora uppdateringar direkt, men det är funktioner som jag saknat. Så jag är nöjd
Postad 07 June 2011 - 18:13
Second That Postad 07 June 2011 - 21:49
Ursäkta på förhand för lite OT.
Har ni några tankar om iTunes Match? Det är ju definitivt inget hot mot Spotify som jag ser det. Sen har jag inte riktigt bestämt mig hur jag skall förhålla mig till det. Är det något positivt eller totalt onödigt för egen del? Jag har ett stort musikbibliotek hemma för hela familjens musiksmak. Har alltid tyckt det varit rätt skönt att bara ha "min" musik på iPhonen. Då kan man slå igång shuffle och inte bli överraskad av att en bamselåt helt plötsligt går igång Visst händer det ibland att man vill lyssna på en låt som man inte har i telefonen. Men oftast kan det vänta tills man kommer hem för att lägga in den. Sen är ju inte $25/år inte särskilt stor summa. Så skulle inte förvåna mig själv om jag ändå skaffar det Man kan ju också se på det som att Apple tar betalt igen för skivor man redan köpt. Eller så ser de till att faktiskt få betalt för den musik som mot förmodan laddats ner olagligt. Postad 07 June 2011 - 22:00
Spotify utmanare är det ju inte, det är en moln-lösning för musik du redan har. Fördelen med spotify är ju att du kan lyssna på musik du inte har köpt eller ens är intresserad av att köpa men vill lyssna på nångång. Jag hittar massor med ny musik på spotify men det är ju inte nått som Itunes match gör möjligt. Bra tjänst för den som vill ha tillgång till all sin musik på resan eller så men inte annars. Postad 07 June 2011 - 22:34
Och jag förstår fortfarande inte hur så många fortfarande inte förstår att Android är så mycket mer än bara widgets... Postad 08 June 2011 - 16:23 Man kommer direkt till programmet via widgeten så man behöver inte byta skärm och leta upp programmet. Postad 08 June 2011 - 22:19
Ja, antagligen, men ta bort widgets så är inte Android och ios särskilt olika längre ur ren daglig användning, så varför måste man försvara sig med näbbar och klor bara för att man köper en Applepryl? Varför blir varje tråd som innehåller ordet "Apple" en grälfest minuterna efter att den är skapad? Och varför händer det aldrig androidtrådar? Kolla bara på tråden där en användare undrade när det kommer en helt ny tillverkare av konsoler, den låstes för att ngn nämnde att Apple nog skulle kunna vara ett alternativ, en Applehatare spydde sina oinformerade åsikter och det slutade med att tråden först rensades, sen låstes.
Det känns som en överdriven reaktion för vissa att vara så aggressiv i sitt försvar när plattformarna i slutändan inte är särskilt olika? Android må vara mkt mer än widget, men iOS är mkt mer än Apples inlåsning. Jag stör mig nog mest på att vissa Applehatare låter så religiösa i sin avsky att det låter än mer troende än vad Applefolk ngnsin har gjort, värt att nämna är att de drag av sekterism runt Apple mer eller mindre har försvunnit sen Apple blev populärt, 200 miljoner iOS-enheter har sålts, 50 miljoner macar har sålts, det betyder att drygt 75% av alla iOS-ägare inte kör mac, det låter inte särskilt troende för mig. IOS gör saker annorlunda och du behöver tänka om när du använder det, big deal, alla kanske inte har behovet att se telefonen som ett alternativ till en bärbar dator, jag skulle säga att de som gör det är i absolut minoritet och därför är deras "krav" mindre värda än allmänhetens förmåga att använda sin telefon/tablet fullt ut. Jag har aldrig haft ngt emot Android, och jag känner ingen med en iPhone som är hatisk mot konkurrenterna, på den andra sidan däremot, där känner jag betydligt fler som inte gillar Apple. Redigerat av simulacra, 08 June 2011 - 22:23. Postad 08 June 2011 - 22:52
Kanske för att Androidanvändare till skillnad från sina "fiender" faktiskt vet vad de köpt Skämt o sido, mycket väl formulerat, borde finnas en "Gilla-knapp" på forumet Postad 08 June 2011 - 22:59
Tycker det är intressantare att diskutera tex varför man väljer det ena eller det andra, helt sakligt, skillnader och likheter, stabilitet osv. Sen får man acceptera ett din telefon inte passar mig och tvärtom, alla kan inte tycka lika och alla har inte lika utgångspunkt och behov. Man behöver ju inte starta 3:e världskriget för det Gå in på swedroid.se och börja läsa om sensation och sgs2, det är rena kriget, nästan så man skulle kunna tro att sensation var tillverkad av apple
Håller med dig till fullo, det handlar om en pryl inte folks överlevnad.
Ser egentligen inte att det skulle behöva finnas ett motsatsförhållande mellan vanliga användare och powerusers egentligen, där är det mer en filosofi som tillverkaren lever efter som avgör. Rent tekniskt är det lösbart.
Känner ingen på någon sida irl som försöker se ner på andras val, retas lite gör man ju men med glimt, på forum är det trist när det inte finns nån acceptans för andra och andras val, sen vad anledningen till valet är spelar ju ingen roll, om det är hype, design, funktion eller nått annat är helt betydelselöst så länge man är nöjd med sitt val Postad 10 June 2011 - 18:05
Personligen har jag en 3gs och en ipad men även en stationär pc en macbook pro och en linux server så jag måste ju vara helt skruvad då?
Själv ser jag det som jag plockar det bästa från alla världar. Postad 10 June 2011 - 19:29
Tror jag läste på IDG att det kommer dröja ett antal år innan den tjänsten kommer till Sverige. IDG jämförde med några andra grejer man kunde köpa på itunes sedan 5-6 år tillbaka och som fortfarande inte lanserats i Sverige... så det är bra att du inte blir så hypad Men generellt när det gäller cloud funktionen, Steve jobs sa att allt sker automatiskt, man kan antingen sätta på cloud eller stänga av.. tycker det är lite dåligt att man inte kan välja vad som ska synkas. Kanske det går.. så är det bara jag som missuppfattat? De vill ju göra det så enkellt som möjligt men... typ vissa bilder som man tar vill man ju inte att apple ska ha på sina servrar. Nu tänker jag inte på några allt för privata bilder Höjdpunkten för min del i den kommande iOS är väl den nya instant messenger som funkar mellan alla iOS, safari med tabbar och sist men inte minst notifikations. Avslutar mitt inlägg med ett rykte om iPhone 5, det var tydligen en operatör i mellanöstern som råkade skriva om förhandlingar med Apple ang. iPhone 5.. som tydligen ska vara 4g LTE. Hur mycket sanning det ligger i det återstår att se men vi vet ju att AT&T bygger ut 4g med full fart nu så det kan ligga nåt i ryktet. Redigerat av Unregistered1232, 10 June 2011 - 19:30. Postad 13 June 2011 - 21:32
Va tråkigt.. undra varför egentligen... kan väl ändå inte vara hårdvaru begränsning.. för iPad 1 får väl tabbarna. Men jag får vara glad att den kommer till iPaden iaf, där har jag verkligen efterfrågat tabbar. Postad 13 June 2011 - 21:52
Bra fråga, kanske för att du som mest kan ha 9 sidor öppna samtidigt och att behöva ha 9 tabbar i interfacet knappast leder till att du har ngn nytta av tabbarna. I iPaden har du ju iaf utrymme för 9 synliga tabbar i Safari. Postad 13 June 2011 - 21:55
Funkar hur smidigt som helst med många tabbar i iphone. Geströrelser mm löser det
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |