LG LW550W 47"
(TV)
|
5
|
(8)
|
Inga priser | |
LG LW550W 55"
(TV)
|
5
|
(13)
|
Inga priser | |
LG LW5500 55"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG LW5500 42"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG LW5500 47"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG LW4500 47" TV - 47LW4500
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG LW4500 55"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG LW550W
(TV)
|
5
|
(2)
|
Inga priser | |
LG LW4500 42" TV - 42LW4500
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG LW450N
(TV)
|
4
|
(3)
|
Inga priser | |
LG LW450N - 47LW450N
(TV)
|
4
|
(1)
|
Inga priser | |
LG 55LW450N TV
(TV)
|
4
|
(9)
|
Inga priser | |
LG LW650W 55"
(TV)
|
6
|
(7)
|
Inga priser | |
LG 47" TV - 47LW650W
(TV)
|
6
|
(10)
|
Inga priser | |
LG LW980W 47" TV - 47LW980W
(TV)
|
5
|
(2)
|
Inga priser | |
LG LW980W - 55LW980W
(TV)
|
2
|
(2)
|
Inga priser | |
LG LW540N
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG LW540N 47"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 01 June 2011 - 21:11
Postad 01 June 2011 - 21:26
Betraktningsvinkeln är helt ok men om du är dum nog att vrida ca 5cm eller mer eller ställer dig upp ett par decimeter så blir det märkbart sämre i mina ögon. Fast å andra sidan vem i helsike far upp och ner i soffan och ruskar på huvudet hela tiden??
Hehe precis. Kan tänka mig att det är mer känsligt på höjden än i sidled.
Postad 02 June 2011 - 11:05
Hehe precis. Kan tänka mig att det är mer känsligt på höjden än i sidled.
så e de ju.... höjden, upp å ner, är akilleshälen, men å andra sidan sitter ju både du och tv:n still medan man tittar, så det e ju egentligen ingen fara....
Postad 02 June 2011 - 11:40
Synd bara att 55" kostar över 20000:-
Postad 02 June 2011 - 11:59
Rent subjektivt föredrar jag faktiskt passiv 3D. När jag tittar på aktiv 3D så blir bilden något mörkare och jag tycker inte riktigt att effekterna blir så intensiva som jag upplevt med passiv 3D (LGs cinema 3D). Fast det kanske blir bra med aktiv 3D när man väl kollar hemma.
Synd bara att 55" kostar över 20000:-
rent teknisk så är bilden ljusare, nästan dubbel så ljus på passiv 3d, med tanke på att glasögonen aldrig stänger sig. Därav får du ju dubbelt så mkt ljus i ögonen och följden blir ju upplevd ljusare bild
Postad 05 June 2011 - 13:21
Rent personligt så anser jag att detta är den bästa 3D lösningen hittills och jag börjar fundera på om jag ska vänta några månader och spara ihop till denna tv. Jag har tills nu haft LG 50" PZ550 som första val och den tvn är helt ok men jag har lite svårt för aktiv 3d även om jag tror att det är en vanesak. I vilket fall tycker jag att bilden ser imponerande ut med denna tv (LW550) och just nu lutar det faktiskt åt en sådan. Jag har tills nu föredragit plasma men jag måste säga att denna tv verkar riktigt trevlig på alla vis :-)
Postad 05 June 2011 - 16:59
För den som vill uppleva 3D med LG 55LW55W i Göteborg så finns den uppställd med glasögon på Mediamarkt i Bäckebol.
Rent personligt så anser jag att detta är den bästa 3D lösningen hittills och jag börjar fundera på om jag ska vänta några månader och spara ihop till denna tv. Jag har tills nu haft LG 50" PZ550 som första val och den tvn är helt ok men jag har lite svårt för aktiv 3d även om jag tror att det är en vanesak. I vilket fall tycker jag att bilden ser imponerande ut med denna tv (LW550) och just nu lutar det faktiskt åt en sådan. Jag har tills nu föredragit plasma men jag måste säga att denna tv verkar riktigt trevlig på alla vis :-)
har sett den oxå... e sjukt sugen på den, men kanske inte i 55 tum då... men kanske en 42:a till sovrummet?
Postad 05 June 2011 - 17:10
Just nu står matchen mellan LG 60PZ550 och LG 55LW550W
Postad 05 June 2011 - 19:53
Vänta är inte min bästa gren
Just nu står matchen mellan LG 60PZ550 och LG 55LW550W
köp båda, du har väl mer än ett rum
Postad 05 June 2011 - 21:08
Tekniskt omöjligt i stort sett eftersom plasma inte arbetar med polarisation.Väntar tills de kör med passiv 3d på sina plasmor istället
Postad 05 June 2011 - 21:16
Tekniskt omöjligt i stort sett eftersom plasma inte arbetar med polarisation.
Jaså? Tråkigt isf för det verkar betydligt bättre än active. Iaf i dagsläsget. Inte massa flimmer.
Postad 05 June 2011 - 21:49
Tekniskt omöjligt i stort sett eftersom plasma inte arbetar med polarisation.
det e inte exakt vad jag hört, men det kanske stämmer...
Det enda som behävs på "cinema 3d" e väl den där FPR-filmen? Å den kan man väl tejpa på vilken typ av tv som helst? Eller?
Det jag hörde var att ljusstyrkan i en plasma var för dålig för att kunna använda sig av FPR-filmen på en plasma. Men vad vet jag... Jag bara googlar som alla andra
men känner jag LG och alla andra koreaner rätt så sitter det säkert ett par tusen ingenjörer och slipar på det just nu
Jaså? Tråkigt isf för det verkar betydligt bättre än active. Iaf i dagsläsget. Inte massa flimmer.
håller med... kanske ska upp till Mediamarkt här i Gbg imorron och se hur det ser ut med 2D till 3D...
Ngn som sett hur det blir?
Postad 06 June 2011 - 11:29
Enligt LGs hemsida skall panelen vara något bättre också på 550W. Den har 1000 mer i dynamisk kontrast. Jag undrar iofs om det är något som märks vid vanligt tv-tittande.
Redigerat av waconda, 06 June 2011 - 13:34.
Postad 07 June 2011 - 09:35
Postad 07 June 2011 - 10:26
Själv funderar jag på om 550W är värd 1500:- mer än 450. Det där med smart-tv är ju rätt häftigt och framförallt kan bli.
Nu ska jag ut och kolla apparater tills skattepengarna kommer
Postad 07 June 2011 - 10:30
Det där med smart-tv är ju rätt häftigt och framförallt kan bli.
Ja, det kan bli häftigt men inte på 2011 års modeller. Troligtvis inte heller på 2012-modellerna. Kanske 2013-2014. Kanske. Tillsvidare behöver du en extern HTPC för att komma i närheten av "häftigt".
Postad 07 June 2011 - 11:26
Å andra sidan är det fortfarande så att det är bilden som är viktigtast. Främst i 2D men också 3D. Det har nog aldrig varit svårare att köpa tv. Eller roligare
Postad 07 June 2011 - 11:46
Så självklart framhåller dom den passiva som den bästa.
Bifogad fil(er)
Postad 07 June 2011 - 11:49
TV:n kan uppdateras via nätverket men sannolikheten att du ska få något mer än små buggfixar är väldigt liten då de hellre vill få dig att köpa en helt ny TV för att få utökad funktionalitet.Du kan ha rätt Tuxie fast jag tror att det går snabbare än så och dessutom kan tvn uppdateras via nätverket.
Å andra sidan är det fortfarande så att det är bilden som är viktigtast. Främst i 2D men också 3D. Det har nog aldrig varit svårare att köpa tv. Eller roligare
De "smarta" gränssnitten idag är helt bedrövliga, som att de kör på hårdvara ämnad för 3-4 år gamla mobiltelefoner så gränssnitten är både fula och sega som sirap. T.o.m. gränssnittet på en gammal Popcorn Hour flyter på bättre än de senaste modellerna av TV-apparater. Jag började skratta när jag startade "Viera Connect" på en 2011-Panasonic-Plasma (GT30) och de andra tillverkarnas gränssnitt är inte mycket bättre. Jag fick tydliga associationer till 12 år gamla "hemsidor" på Geocities.
Möjligtvis så kan LG:s Plex-lösning bli bra men det beror helt på vilken hårdvara de använder och hur mycket de strippar ner och begränsar den.
Postad 07 June 2011 - 12:24
Det är inte mitt prio 1 heller när jag köper en ny TV. Enligt AVS forum eller snarare flatpanel http://www.flatpanel...p;id=1304582822 så skall det komma en 1080i uppdatering när det gäller cinema 3d. Det kan ju bli intressant om det stämmer. Varför jag ändå tvekar lite på denna TV är att jag ser ju (som dom flesta) mest på 2d. Helst i HD men inte alltid. Tidigare har jag inte gillat bilden från LCD när det gäller snabba rörelser och jag är inte helt övertygad ännu när jag läser runt lite
Postad 07 June 2011 - 13:10
Som jag misstänkte. Det är ju framförallt 2D som ska beskådas så denna TV lär duga för mig ett bra tag framöver. Nu återstår bara att bestämma ifall det blir en 550 eller 450.Ja. Det är full-hd vid 2D tittande.
Postad 07 June 2011 - 14:32
Ok. Jag har ju inte testat funktionen (plex) så jag sitter lite still i båten här ;-)
Det är inte mitt prio 1 heller när jag köper en ny TV. Enligt AVS forum eller snarare flatpanel http://www.flatpanel...p;id=1304582822 så skall det komma en 1080i uppdatering när det gäller cinema 3d. Det kan ju bli intressant om det stämmer. Varför jag ändå tvekar lite på denna TV är att jag ser ju (som dom flesta) mest på 2d. Helst i HD men inte alltid. Tidigare har jag inte gillat bilden från LCD när det gäller snabba rörelser och jag är inte helt övertygad ännu när jag läser runt lite
Jo då, det stämmer. Den nya algoritmen fanns i den tv:n jag testade.
Innan deras nya algoritm funkade det så här att under 1/200s så visade tv:n 2 bilder, 540 linjer för det högra ögat och 540 linjer för det vänstra ögat.
Den nya algoritmen gör så att 4 bilder visas under 1/200 sekunderna, d v s 1080i per öga.
Som du ser så står det även i PDF:en som jag postade en bit ovanför.
Jag vågar påstå att den, trots ny algoritm, inte riktigt kommer upp i VT30-klass vad gäller 3D.
Dock ska vi komma ihåg att LG's apparater är betydligt billigare.
Postad 07 June 2011 - 16:53
rent teknisk så är bilden ljusare, nästan dubbel så ljus på passiv 3d, med tanke på att glasögonen aldrig stänger sig. Därav får du ju dubbelt så mkt ljus i ögonen och följden blir ju upplevd ljusare bild
Nja, varje öga lär ju bra se varannan rad med respektive polarisationsriktning och därmed få hälften så mycket ljus som med 2D. Däremot behöver man inte vänta på att bilden skall släcka och tända som en aktiv behöver.
Postad 07 June 2011 - 21:04
Bl a Canal Digital har ju börjat sända en del i 3D nu via sattellit och jag funderar därför på att köpa en 3D-tv. Vore najs att kolla elitseriehockeyn i 3D till hösten.
Postad 07 June 2011 - 21:53
vad är skillnaden mellan 450 och 550?
En viktig skillnad, som jag ser det, är att 550 har stöd för DVB-T2 medan 450 saknar det.
Postad 08 June 2011 - 06:24
Postad 08 June 2011 - 06:59
Är det någon skillnad på passiv vs aktiv 3D när det gäller tv-sändningar? Är båda teknikerna kompatibla?
Bl a Canal Digital har ju börjat sända en del i 3D nu via sattellit och jag funderar därför på att köpa en 3D-tv. Vore najs att kolla elitseriehockeyn i 3D till hösten.
3D sänds på samma sätt, det är hur den visas som är skillnaden.
Postad 08 June 2011 - 17:42
Jag fick hålla till godo med 46LG450N men 46" är inte lika kul att titta på ;-)
Dock kikade jag på en LG60PZ550 och en Panasonic 55VT30 och Pannan var det inget fel på i alla fall utom möjligen priser då. LGn kändes lite mer enkel och jag har fortfarande lite svårt för aktiv 3D av någon skum anledning.
Så här några dagar innan skattepengarna dimper ner står nog slaget mellan en LG55LW550, 55LW450N eller faktiskt en Panasonic 50" VT30 om jag bara kommer överens med aktiv 3D lite bättre. Känslan är att pannaplasman är lite vassare än andra plasmor trots allt.
Postad 09 June 2011 - 18:49
Ändå har jag nu gått och köpt en 55LW550W.
Jag har varit inne på flera butiker idag bla Hifiklubben i Göteborg där dom har lite mer dämpad belysning. Jag blev mycket imponerad av bilden hos 550W. 3D är helt enkelt det bästa jag sett även om jag vet att upplösningen är bättre på en aktiv 3D-tv. Dock sitter jag ca 3meter ifrån TVn och där ser i alla fall inte jag skillnad på upplösningen.
Nu är det ju så att jag av någon anledning inte klarar av att titta på aktiv 3D någon längre stund. Jag vet inte varför men jag blir trött i ögonen och har tom fått huvudvärk av att kolla på aktiv 3D. Dock är panna VT30s bild mycket bra i 3D. Den fanns också till beskådning och hade det inte varit det där med aktiv 3D...
Jag var även överaskad över hur bra bilden var i 2D på LG55LW550W och det flöt på rätt bra när dom visade lite formel 1 som var inspelad på BD. Även bilden från en SD kanal (Eursport) var ok för att vara SD.
Så nu har det köpts in en TV + BD 580 + lite nya HDMI kablar samt väggstativ.
Jag som känt att jag tillhört plasmagänget har nu gått över till fienden..
Postad 09 June 2011 - 18:57
Exakt. Bara dumt att tillhöra något "gäng". Man köper det man tycker är bäst för tillfället helt enkelt. LG har helt klart intressanta LCD:er ute och på gång.Jag som känt att jag tillhört plasmagänget har nu gått över till fienden..
. Nåja, jag skiter faktiskt i tekniken bara jag är nöjd med bilden.
Postad 10 June 2011 - 08:02
.
Nu är det ju så att jag av någon anledning inte klarar av att titta på aktiv 3D någon längre stund. Jag vet inte varför men jag blir trött i ögonen och har tom fått huvudvärk av att kolla på aktiv 3D. Dock är panna VT30s bild mycket bra i 3D. Den fanns också till beskådning och hade det inte varit det där med aktiv 3D...
Jag som känt att jag tillhört plasmagänget har nu gått över till fienden... Nåja, jag skiter faktiskt i tekniken bara jag är nöjd med bilden. Jag återkommer när TVn testats ordentligt hemma hos mig och bilder kommer självklart i galleriet så småningom
Jag var/är också med i det gänget
Är riktigt nöjd med TVn än så länge och gillar passiv 3d skarpt.
Redigerat av thowal, 10 June 2011 - 08:04.
Postad 10 June 2011 - 08:47
Men då spelar jag uteslutande FPS:er på PS3:an.
Där vinner VT30:n med hästlängder enligt mig.
Redigerat av BrittBastard, 10 June 2011 - 08:49.
Postad 10 June 2011 - 08:57
Hoppas verkligen att LW7700/LW9500 inte lider av detta när de kommer, annars vet jag inte vad jag ska ta sikte på för modeller.LW550 är en bra och prisvärd tv. Det som är det stora minuset, för mig, är input lag.
Tur iallafall att jag inte ska byta TV förrän i höst (när jag har renoverat i vardagsrummet vilket jag ska göra under semestern i augusti). Svårt att hitta en TV som är snygg, har riktigt bra bild med nästan helsvart svärta och inte lider av input lag.
Hade det inte varit för flimret (som mina ögon verkar vara ovanligt känsliga för) så hade VT30 varit ett givet köp.
Redigerat av Tuxie, 10 June 2011 - 08:59.
Postad 10 June 2011 - 09:07
Hoppas verkligen att LW7700/LW9500 inte lider av detta när de kommer, annars vet jag inte vad jag ska ta sikte på för modeller.
Tur iallafall att jag inte ska byta TV förrän i höst (när jag har renoverat i vardagsrummet vilket jag ska göra under semestern i augusti). Svårt att hitta en TV som är snygg, har riktigt bra bild med nästan helsvart svärta och inte lider av input lag.
Hade det inte varit för flimret (som mina ögon verkar vara ovanligt känsliga för) så hade VT30 varit ett givet köp.
Du kanske inte är lika känslig/kräsen som mig.
Postad 10 June 2011 - 09:21
Om jag väljer bort VT30 pga flimmer och du tycker att den är bra så är jag troligtvis mer känslig/kräsen.Du kanske inte är lika känslig/kräsen som mig.
Jag har hellre en TV med lite (dock inte mycket) sämre svärta än en som flimrar.
Postad 10 June 2011 - 09:26
Eller snarare är det nog så att vi är känsliga för olika saker.
You nailed it!
Så är det, alla prioriterar vi olika saker.
Finns ju ganska många som prioriterar design och en så tunn tv som möjligt framför allt annat också.
Postad 10 June 2011 - 10:46
Input lag är skitjobbigt när man spelar FPS eller typ Wow. Fast som sagt, jag har inte ens tänkt tanken på at spela på TVn men man kanske ska testa det
Nu är TVn skickad från butik och står som sorterad på posten men det kan ju ta en vecka innan dom kör ut den. Paketet lär vara rätt stort
Postad 10 June 2011 - 12:07
Varför valde du då W550 istället för W450? Jag står själv i valet och kvalet mellan dessa två och ser ingen fördel alls med W550 pga det dyrare priset. Det vore bra att få lite input för att göra valet enklareÄndå har jag nu gått och köpt en 55LW550W.
Postad 10 June 2011 - 12:21
Därför tog jag en LG55LW550W då jag tror att panelen är liite bättre och sedan KAN ju plex vara kul fast där är jag mer osäker
Postad 10 June 2011 - 16:19
550W är inte dyrare än 450N. Inte när jag beställde i alla fall
Därför tog jag en LG55LW550W då jag tror att panelen är liite bättre och sedan KAN ju plex vara kul fast där är jag mer osäker
Plex ÄR kul... trust me
Du kommer att "låna" hem filmer du inte ens trodde du ville kolla, bara för att fylla upp Plex
Postad 10 June 2011 - 16:55
Nu är TVn skickad från butik och står som sorterad på posten men det kan ju ta en vecka innan dom kör ut den. Paketet lär vara rätt stort
.
Såå,efter leveransen så innebär det att du är borta ett tag?
Postad 10 June 2011 - 17:49
Såå,efter leveransen så innebär det att du är borta ett tag?
Sorry men jag är inte så smart att jag är med på vad du menar riktigt där?
Posten har alltså fått in paketet med TVn men det står att dom skall kontakta mig för utkörning. Jag vet från erfarenhet av lite större paket att det kan ta allt från 2 till 5 dagar det där
Så här står det på Postens sida för kollisökning:
--------------------------------------------------------------------------------
Avvikelser
2011-06-10 12:04 Göteborg Lb Aviserat, levereras enligt särskild överenskommelse
Redigerat av waconda, 10 June 2011 - 17:51.
Postad 11 June 2011 - 10:44
Sorry men jag är inte så smart att jag är med på vad du menar riktigt där?
Posten har alltså fått in paketet med TVn men det står att dom skall kontakta mig för utkörning. Jag vet från erfarenhet av lite större paket att det kan ta allt från 2 till 5 dagar det där
Så här står det på Postens sida för kollisökning:
--------------------------------------------------------------------------------
Avvikelser
2011-06-10 12:04 Göteborg Lb Aviserat, levereras enligt särskild överenskommelse
tror nog han menar att du kommer sitta uppslukad av tv:n och pilla med den istället för att hänga på nätet... mest de
Postad 11 June 2011 - 12:21
Särskilt som det ju verkar finnas mycket att pilla med. Förutom allt man får med så finns det en Wifi-dongel som trollar till än mer möjligheter. Tänk att det inte var så länge sedan du "bara" köpte en TV.
P.S: &¤"# vad snygg PZ950 är. Springer hästarna som dom ska idag så köper jag en sån också
Postad 11 June 2011 - 14:39
Haha. Då tror jag att han har rätt
Särskilt som det ju verkar finnas mycket att pilla med. Förutom allt man får med så finns det en Wifi-dongel som trollar till än mer möjligheter. Tänk att det inte var så länge sedan du "bara" köpte en TV.
P.S: &¤"# vad snygg PZ950 är. Springer hästarna som dom ska idag så köper jag en sån också
Dock kan jag säga att om du ska streama typ 720p eller 1080p-filer till din tv så är fast kabel att rekommendera. WiFi är kul och praktiskt, men ack så opålitligt och sådär...
Och japp.... PZ950 är bra och snygg... 60" står fint här hemma
Redigerat av Unregistered1460, 11 June 2011 - 14:40.
Postad 11 June 2011 - 14:56
Hoppas du noterat att 550W också har samma design..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Värt att byta min TV?
22 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?