Har också en 4 och har inte märkt något av dessa förbättringar. Däremot är det ju många små nya features. Kartappen är värdelös så om man använder kartorna mycket så skulle jag definitivt råda att vänta med att uppdatera.Har Iphone 4.
ger
Snabbare/stabilare WiFi
Skarpare bild på skärmen
Snabbare menyer
Systemet känns mer stabilt, känns som en helt ny lur
Postad 21 September 2012 - 12:31
Postad 21 September 2012 - 12:37
Postad 21 September 2012 - 12:38
Allvarligt börjar jag lessna på iOS det känns lika tråkigt som iOS5.
Ska bli intressant se hur nokias 920 är med wm8.
Postad 21 September 2012 - 12:54
Postad 21 September 2012 - 13:03
Har iPhone 4S och har kört iOS 6 sen natten mellan onsdag/torsdag. Tycker allt har blivit bättre förutom kart-appen, men får väl hoppas att dom lägger mer energi på den. Att svara med sms när det ringer, samt att kunna ställa in att telefonen ska vara knäpptyst mellan t.ex. 23:00 och 07:00 med undantag från t.ex. familjen, är väldigt trevligt. Inte upplevt några buggar eller andra försämringar.
Många småfixar är efterlängtade, som att klistra in bilder i ett mail, istället för att behöva välja bilderna innan mailet komponeras. Att dela med sig bildströmmen är också trevligt, skulle gärna vilja testa det lite.
Hade Googles maps på luren (iphone 4) innan uppdateringen. Kör bra med den även efter uppdateringen.
Postad 21 September 2012 - 13:12
Postad 21 September 2012 - 13:26
Njaa, tror snarare att en Google Maps app är hos Apple för godkännande.Så länge inte Apple stänger möjligheten så ja, men vet inte när Apple gör det kan hända när som helst vilken dag som helst.
Postad 21 September 2012 - 13:29
Postad 21 September 2012 - 13:29
Njaa, tror snarare att en Google Maps app är hos Apple för godkännande.
??
Nu var det om att nedgradera iOS och inte om Google maps är inskickat eller inte.
Google apps är inskickat enligt flera källor på nätet men väntas med att bli godkänd.
Postad 21 September 2012 - 13:31
Den ligger i bakgrunden annars och det lär ju slurka endel kräm.
Postad 21 September 2012 - 13:48
Postad 21 September 2012 - 14:45
AVI:n från Posten försvann när jag skulle ta fram den för att hämta ett paket.
Idioter
Postad 21 September 2012 - 15:31
Gött att uppgraderingen gjorde så man blev av med ca 100 stycken sms..........
AVI:n från Posten försvann när jag skulle ta fram den för att hämta ett paket.
Idioter
Det låter inget vidare! Tar aldrig bort några sms och har kvar två års sms även efter uppdateringen!
Postad 21 September 2012 - 15:37
För er som det suger ut batteriet för, det är inte så att ni har testat navigeringen och sen glömt att avsluta denna.
Den ligger i bakgrunden annars och det lär ju slurka endel kräm.
Kollade alla sådana appar mm. Allt är avslaget. Idag dog luren (4s) kl 16 efter normalt användande. Tidigare kunde jag köra till ca 23 med 20% kvar. Om jag ibland använde den lite mindre kunde jag köra ca 1,5-2 dagar innan uppdateringen.
Ska prova att göra en återställning av telefonen nu. Återkommer med rapport.
Postad 21 September 2012 - 16:41
Det låter inget vidare! Tar aldrig bort några sms och har kvar två års sms även efter uppdateringen!
Prova att läsa några "oviktiga" så ska du se att flera stycken är tomma och försvinner när du går tillbaka.
/G
Postad 21 September 2012 - 17:44
Har också en 4 och har inte märkt något av dessa förbättringar. Däremot är det ju många små nya features. Kartappen är värdelös så om man använder kartorna mycket så skulle jag definitivt råda att vänta med att uppdatera.
Min förbättring kanske berodde på att jag Resettade (återställde) telefonen innan uppdateringen.
Sparade först förstås.
Redigerat av Unregistered1605, 21 September 2012 - 17:45.
Postad 21 September 2012 - 17:54
Prova att läsa några "oviktiga" så ska du se att flera stycken är tomma och försvinner när du går tillbaka.
/G
Läser dem och går tillbaka men de finns allt kvar. Ser ju alla i varje tråd?
Postad 21 September 2012 - 18:45
Både hastighet och svarstid har blivit avsevärt bättre med ios6. Däremot är som sagt var kartorna pinsamma. Google skulle ju nästan kunna ta betalt för Google Maps efter det här...
Postad 22 September 2012 - 07:09
Blev ännu värre. 100% laddad 20:00 satt i flygplansläge kl 23:30 med 86% kvar, wifi på. 07:30 i morse död
Redigerat av bigbandit, 22 September 2012 - 07:10.
Postad 22 September 2012 - 10:28
Sen behöver jag helt plötsligt inte skriva i mitt lösenord när jag uppdaterar eller laddar ner appar...
Postad 22 September 2012 - 10:31
Återställde luren igÅr kväll (4S) efter att jag har haft problem med dränering av batteriet.
Blev ännu värre. 100% laddad 20:00 satt i flygplansläge kl 23:30 med 86% kvar, wifi pÅ. 07:30 i morse död
Kanske dags att köpa ett nytt batteri och byta..
Min sgs2 håller djäklat ingenting nu.. Den har snabbt blivit dålig
Postad 22 September 2012 - 10:34
Kanske dags att köpa ett nytt batteri och byta..
Min sgs2 håller djäklat ingenting nu.. Den har snabbt blivit dålig
Köpt i december. Och jag hade inget problem med batteritiden innan jag uppgraderade till iOS6
Postad 22 September 2012 - 10:42
Jag hittar inte Google maps....
Sen behöver jag helt plötsligt inte skriva i mitt lösenord när jag uppdaterar eller laddar ner appar...
Det finns en timeout för det...
Postad 22 September 2012 - 10:59
Fan vad jag satt och svor för mig själv gällande Gmail, fanns ju ingen uppdatera-knapp längre. Riktigt irriterad när jag hela tiden behövde gå i och ur mail-appen för att uppdatera... Tills kollegan igår visade att man skulle dra fönstret nedåt för uppdatering
Postad 22 September 2012 - 17:08
Du laddar ner ipsw 5.1.1 från nätet och sedan använder dig av itunes och väljer fliken för tlfnen och på mac så trycker du på alt och shift i windows och sedan restore möjligheten. Väldigt enkelt.
Verkar inte funka. Jag och många med mig har provat detta men det verkar bara funka med de som Jailbreakat sin iPhone/iPad innan uppgraderingen. Apple verkar ha spärrat de IPSW 5.1.1 filer som ligger ute.
Postad 22 September 2012 - 18:25
Jag testade att stänga av "Ställ in automatiskt" under "Datum och tid".
Detta gjorde att mitt batteri höll mycket bättre än tidigare. 30-40% mer kvar på batteriet.
Troliga anleningen va att den hela tiden försökte uppdatera...
Kanske värt ett försök för er andra som oxå har lite problem med batteritiden efter uppdateringen.
Postad 22 September 2012 - 18:48
Ang batteritiden...
Jag testade att stänga av "Ställ in automatiskt" under "Datum och tid".
Detta gjorde att mitt batteri höll mycket bättre än tidigare. 30-40% mer kvar på batteriet.
Troliga anleningen va att den hela tiden försökte uppdatera...
Kanske värt ett försök för er andra som oxå har lite problem med batteritiden efter uppdateringen.
Den är avstängd. Mitt batteri dränerades ändå. Det som har fått mitt batteridränage att sluta är att jag har stängt av wifi.
Nu har jag 70% kvar efter användning 2h 5min Vänteläge 9h 50min. Har en D-Link Dir655.
Det var inget problem med batteriet eller wifi på innan iOS6.
Postad 23 September 2012 - 09:22
Postad 23 September 2012 - 10:51
Detta måste ju gälla samtliga mer eller mindre...
Postad 23 September 2012 - 10:56
Jag märker som sagt ingen skillnad på min privata telefon, medan jag på arbetsluren fått längre batteritid.Men är det bara vi som drabbats av att telefonen drar mer batteri ???
Postad 23 September 2012 - 11:20
jag tar alltid en shsh av min lur så jag kan nedgradera fast Apple har spärrat nedgradering... men just nu så ser jag ingen anledning att uppgradera ens till IOS6 det vinner jag inte nått på
Postad 23 September 2012 - 11:38
Den är avstängd. Mitt batteri dränerades ändå. Det som har fått mitt batteridränage att sluta är att jag har stängt av wifi.
Nu har jag 70% kvar efter användning 2h 5min Vänteläge 9h 50min. Har en D-Link Dir655.
Det var inget problem med batteriet eller wifi på innan iOS6.
Har testat lite mer nu. Stängt av Siri, Platstjänsterna för Apple maps, automatisk uppdatering av Datum och Tid och allt som har med icloud att göra förutom hitta min iPhone.
Wifi på. Nu är min batteritid (4s) som innan jag uppdaterade till iOS6.
Postad 23 September 2012 - 12:00
Har inte heller märkt av något av det Putte 10 skriver. Definitivt inte "Skarpare bild på skärmen", det tror jag är ren placebo. Märker inte heller någon skillnad på wifi-hastighet, stabiliteten är bra nu, som tidigare.Har också en 4 och har inte märkt något av dessa förbättringar. Däremot är det ju många små nya features. Kartappen är värdelös så om man använder kartorna mycket så skulle jag definitivt råda att vänta med att uppdatera.
Postad 23 September 2012 - 18:26
Postad 24 September 2012 - 07:27
Lätt den sämsta mjukvara jag ngnsin sett. Den är inte testad överhuvudtaget.
Redigerat av Unregistereddc471864, 24 September 2012 - 07:27.
Postad 24 September 2012 - 07:47
På min privata (4S) har jag inte märkt någon skillnad gällande batteritiden. Min arbetslur (4) har dock fått längre batteritid.
Fan vad jag satt och svor för mig själv gällande Gmail, fanns ju ingen uppdatera-knapp längre. Riktigt irriterad när jag hela tiden behövde gå i och ur mail-appen för att uppdatera... Tills kollegan igår visade att man skulle dra fönstret nedåt för uppdatering![]()
hehe, ibland är det för lätt
Redigerat av Unregistereddc471864, 24 September 2012 - 07:47.
Postad 24 September 2012 - 07:52
Postad 24 September 2012 - 08:31
men fattar inte varför uppdaterade ni tycker merparten är klagomål om ios6 varför inte bara nedgradera?
Går inte att nergradera. Apple signerar inte 5.1.1 längre.
Har man jailbreakat tidigre och sparat sina "blobs" så går det att nergradera annars inte.
Redigerat av Unregistereddc471864, 24 September 2012 - 08:39.
Postad 24 September 2012 - 08:48
jag sparar alltid mina SHSH och jag jailbrekar som en ny telefon bara för att spara SHSH sen tar jag bort jailbreaket så har jag alltid möjlighet för nedgradering
Redigerat av Duckface21, 24 September 2012 - 08:46.
Postad 24 September 2012 - 09:17
Då skulle det nog vara mer liv än så. Jag märker ingen skillnad på batteritid och kör wifi både hemma och på jobbet. Men jag skulle också tro att ni som har sämre batteritid har något påslaget som ligger och drar i bakgrunden. Döda alla appar som är igång och testa.Men är det bara vi som drabbats av att telefonen drar mer batteri ???
Postad 24 September 2012 - 10:13
Jag stänger alltid ner samtliga appar när jag inte använder dem...Då skulle det nog vara mer liv än så. Jag märker ingen skillnad på batteritid och kör wifi både hemma och på jobbet. Men jag skulle också tro att ni som har sämre batteritid har något påslaget som ligger och drar i bakgrunden. Döda alla appar som är igång och testa.
Postad 24 September 2012 - 10:16
Har ju fungerat innan, någon inställning eller?
Postad 24 September 2012 - 10:32
Hoppas det fixar detta snart.
/Mange
Postad 24 September 2012 - 10:55
Jag har också den men har inga problem med uppkopplingen. Kanske finns en uppdatering av fw till Dlink?Mitt wifi kopplar ifrån betydligt oftare med ios 6. Rätt irriterande. Kör med dlink 655 router och har knappt aldrig tidigare haft nedkopplingsproblem.
Hoppas det fixar detta snart.
/Mange
Postad 24 September 2012 - 11:13
Jag menar, en router ska bara gå och gå. Ge ett stabilt nät, det räcker.
Postad 24 September 2012 - 12:34
Det gör 655an. Min har varit på i 9 månader nu utan omstart och funkar klockrent.Har faktiskt aldrig uppdaterat min router. Har läst om en del negativa saker. Vill inte få en sämre mjukvara helst. Eftersom det heller aldrig krånglat har jag heller inte brytt mig.
Jag menar, en router ska bara gå och gå. Ge ett stabilt nät, det räcker.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?