Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pappatråden

1230 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 July 2012 - 06:31

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Vi var på förlossningen i 13h och då var det lugnt i fem timmar tack vare epiduralen. Men då passade vi på att vila upp oss in för slutspurten. Vi vilade, pratade och åt.

Sen på när tjejen hade fötts 19:39 så skulle vi äta, hålla i henne pch sambon fick duscha. Efter det ner till BB där sambon slocknade med lilltjejen i sin vagn. Jag fick åka hem.

Dagarna efter så var det fullt upp med amning, blöjbyte och att ta kort :P

Vi var aldrig i behov av någon dator, kortlek eller annat nöje. Det är rätt trevligt att glo på sin nyfödde dotter :)

/C

Vår dotter föddes i november (2010) då det var "lågsäsong" på barnafödande på vårt BB, vilket resulterade i att jag fick sova med sambo + dotter från tisdag - lördag. Dottern hade gulsot och fick sola några dagar, därav den lite längre vistelsen.

Chris - sista meningen i ditt inlägg är precis samma sak som jag känner / kände det. Jag kunde/kan ligga i timmar och bara titta på henne...
Ett underbart minne är också det faktum att när hon föddes och fått ligga och gosa lite på mammas bröst, så kom barnmorskan in och sa att "-Jaha, då var det dags för vägning och blöja. Tar du hit henne till vågen pappa?"
WTF? Jag som faktiskt då aldrig hade hållt i ett litet barn förut, och än mindre satt på nån blöja. Men det gick ju hur bra som helst, och vilken känsla att få hålla i henne...det går fan inte att förklara.

Denna vecka jobbar jag och sambon och dottern är iväg hos "mormor" och hälsar på. Behöver jag säga att det är tyst hemma...? Så jävla trist rent ut sagt. Tur att telefonen finns så att man kan höra deras röster i alla fall :) och dessutom så har hon tydligen lite svårt att sova just nu (var vaken från 0100-0500 natten till igår) och det är ju rätt skönt att slippa med tanke på jobbet...

Redigerat av MrSpokk, 18 July 2012 - 06:31.

Postad 18 July 2012 - 11:38

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Ett underbart minne är också det faktum att när hon föddes och fått ligga och gosa lite på mammas bröst, så kom barnmorskan in och sa att "-Jaha, då var det dags för vägning och blöja. Tar du hit henne till vågen pappa?"
WTF? Jag som faktiskt då aldrig hade hållt i ett litet barn förut, och än mindre satt på nån blöja. Men det gick ju hur bra som helst, och vilken känsla att få hålla i henne...det går fan inte att förklara.

Det där stycket... You nailed it! :D

Postad 18 July 2012 - 20:34

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Vi tog hem en fotograf för att fota vår dotter. Det kan jag verkligen rekommendera! Det blir lite trevligare bilder då än dom här som sitter vid ICA Maxi med ett litet bås och en grå bakgrund.

En bild av hundra :)

Bifogad fil  bild(16).JPG   55.74K   9 Antal nerladdningar

Postad 19 July 2012 - 06:57

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Bara en månad kvar nu, börjar bli nervöst! Har laddat genom att spela Fallout New Vegas och njuta av mina sista kvällar i ensamhet :-)

Såg en video på hur det är på förlossningen, så vi har förberett oss lite mentalt på hur det kommer vara, när man ska åka in osv. Tänkte vi skulle ladda ordentligt med gainomax med choklad, vanilj och jordgubbssmak. Ser ut att innehålla mycket flytande energi och perfekt för födseln. Blir lite klydd att få med piggelin, men får väl ta med en frysväska :)

Postad 19 July 2012 - 08:18

Unregistereda88bead4
  • Unregistereda88bead4
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Jag blev pappa för 4 månaders sen till en grabb, jag tänkte precis som dig maximm passade på att kolla på film och lyssna på musik så ofta jag kunde samtidigt som jag renoverade klart grabbens rum. Men nu när han har kommit så och det har gått några månader så har jag faktiskt tillfälle titt som tätt att gå upp i min man cave och leka av mig lite dock inte lika spontat som förr, man får fråga lite snällt om mamma behöver hjälp men nåt innan man drar upp byta en blöja eller så. Men som vi har resonerat så är det jätte viktigt att man få nån eller några timma för sig själv per vecka, min hobby är biorummet hennes är trädgården så hon får några eller nån timme här och där i trädgården och jag med mitt biorum.

Våran grabb ville inte komma ut så vi blev igångsatta i v 42 vilket så här i efterhand var ganska skönt för vi kom in och allt gick lungt till ingen panik körning mitt i natten. Men när dagen han var beräknad kom och gick så kändes det lite som om jultomten hade missat oss på julafton.

Vi födde på SÖS i Stockholm och jag kan inte nog berömma personalen på förlossningen och vi var ganska länge på förlossningen pga av igångsättningen och vi hade fyra olika förlossning team om jag minns rätt och det kändes som om alla verkligen brann för det som jobbade med. Så som pappa så kändes det verkligen som att man var i goda händer när man själv inte kan påverka vad som händer. Sen det där med maten man har inte riktigt tid att tänka på mat, jag hade med mig Micromat och mackor som jag la i kylen på avdelningen och dom låg kvar där efter ett och ett halvt dygn när vi fick åka upp till BB, jag hade även med mig bananer, kexchoklad och dricka vilket jag kan rekommdera.

Lycka till med förlossningen och ditt "nya" liv!

Postad 19 July 2012 - 09:09

jsvahlin
  • jsvahlin
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
2 månader kvar.....

Postad 19 July 2012 - 09:30

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Bara en månad kvar nu, börjar bli nervöst! Har laddat genom att spela Fallout New Vegas och njuta av mina sista kvällar i ensamhet :-)

Såg en video på hur det är på förlossningen, så vi har förberett oss lite mentalt på hur det kommer vara, när man ska åka in osv. Tänkte vi skulle ladda ordentligt med gainomax med choklad, vanilj och jordgubbssmak. Ser ut att innehålla mycket flytande energi och perfekt för födseln. Blir lite klydd att få med piggelin, men får väl ta med en frysväska :)

Vi hade inga regelbundna värkar utan åkte in för en kontroll då det gjorde rejält ont för henne. 6min 3min 5min 4min 6min 3min 8min 2min etc.. Hon var visst öppen 4cm ändå när vi kom in :P

Ja, just ja. Vad gäller maten så skuttade jag iväg till caféterian och köpte sushi. Mitt livs godaste sushi :P

Redigerat av Unregistered1331, 19 July 2012 - 09:31.

Postad 19 July 2012 - 14:37

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Trots min unga(!) ålder av 30 år så har jag hunnit med att få 3 fantastiska bustroll! :)

Bifogad fil  325637_10150482244774016_708233189_o.jpg   248.05K   3 Antal nerladdningar

Levde drömlivet fram tills i våras då jag fick mitt livs största chock, sköldkörtelcancer. Trodde livet var kört, dessa 3 barn kommer få en uppväxt utan sin far, det var min första tanke. Barn förändrar verkligen hur man ser på världen.

Nu visade sig att jag fått den snällaste och minst aggresiva formen man kan få , och dessutom på det bästa stället på kroppen. Sköldkörteln och tumören är borta, ska in i augusti och drick radioaktivt jod för att döda eventuella kvarvarande cancerceller.

Vad jag egentligen vill få sagt med detta är att ta vara på tiden med era barn medans ni kan och njut.. sen växer dom upp.. och ni vet ju själva hur ofta ni träffar era föräldrar..

Postad 19 July 2012 - 22:42

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 1
Majorglenn...fy fan vilken chock det måste varit :( jag vet nästan hur det känns...känslan av att få tanken "växa upp utan pappa" är hemsk. Dock så var det inte cancer inblandat för mig, även om alla tecknen pekade på det utan bara kronisk tarminflammation...

Men i alla fall, krya på dig och ta hand om dina bustroll!

EDIT: Här är vår busunge till dotter (som jag inte träffat sedan i måndags...ska bli riktigt skönt att ha dem hemma imorgon!)

Postad bild

Redigerat av MrSpokk, 19 July 2012 - 23:02.

Postad 08 August 2012 - 11:26

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Shit just got real. Tjejen är på sjukhuset för kontroll med sin mor medan jag är hemma och donar.

Vi tror vattnet gick imorse, så nu är det nog inte länge kvar till E-day

Postad 08 August 2012 - 12:32

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Shit just got real. Tjejen är på sjukhuset för kontroll med sin mor medan jag är hemma och donar.

Vi tror vattnet gick imorse, så nu är det nog inte länge kvar till E-day

Va f-n gör du hemma då? Sätt fart och lycka till!!! :o :D :lol: :rolleyes:

Postad 08 August 2012 - 14:50

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Trodde vi ja! Läkaren kunde inte se om det var vattenavgång eller ej. Vi väntar med spänning!

Nu fick jag inte uppdatera mer för tjejen, hör av mig igen när något ploppar ut, om det så är imorgon eller om en månad.

Redigerat av maximm, 08 August 2012 - 14:52.

Postad 08 August 2012 - 16:36

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 1
Men vad tusan gjorde du hemma pöjk?! :blink:

Postad 09 August 2012 - 17:47

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0
Ungen kommer ju inte på en gång bara för att vattnet går. Har kvinnan inga värkar kommer ingen bäbis att trilla ut. Jag var på nattpass på jobbet när frugans vatten gick kl 1 på natten. Hon hade inget värkarbete så hon fick åka in till förlossningen för kontroll kl 8 på morgonen innan jag hunnit hem från jobbet. Allt var som det skulle och två dygn senare fick vi åka in för igångsättning. Då hade värkarna kommit igång men var rätt glesa och inte så kraftiga.

Postad 09 August 2012 - 18:00

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 2

Någon som gått en profylaxkurs? En ledare i Lund vill ha 3000kr för ett möte, tycker det låter lite väl extremt för något som känns lite som en scam.

Förr födde man ungarna hemma med lite skitigt vatten i en balja som enda hjälp, det gick oftast bra.
Det har blivit en kommers att lura av föräldrar pengar på skit.
Barnvagnar för 15 k, massa jävla hinkar, kuddar, flaskor mm som man inte behöver.

Postad 09 August 2012 - 18:15

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0

Förr födde man ungarna hemma med lite skitigt vatten i en balja som enda hjälp, det gick oftast bra.
Barnvagnar för 15 k, massa j*vla hinkar, kuddar, flaskor mm som man inte behöver.

+1

Postad 09 August 2012 - 19:58

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
hinkar? :)

Postad 09 August 2012 - 22:58

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Barnvagnar för 15 k, massa jävla hinkar, kuddar, flaskor mm som man inte behöver.

+1 på den och amen och hela köret...

Postad 09 August 2012 - 23:04

jsvahlin
  • jsvahlin
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
5 veckor kvar nu, fan vad jag längtar!

Postad 10 August 2012 - 07:21

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

hinkar? :)

Blöjhink för 500 kr.
Vi köpte en sådan, dessutom skulle man fylla på med svindyra påsar.
Sen körde vi en vanligt sophink med vanliga påsar, gick lika bra det.

Babymonitor är grymt bra, men en vanligt billig för typ 500 kr räcker bra.
Finns dom med tex termometer, vem fan behöver det?

Postad 10 August 2012 - 07:32

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1741 inlägg
  • 0

Blöjhink för 500 kr.
Vi köpte en sådan, dessutom skulle man fylla på med svindyra påsar.
Sen körde vi en vanligt sophink med vanliga påsar, gick lika bra det.

Babymonitor är grymt bra, men en vanligt billig för typ 500 kr räcker bra.
Finns dom med tex termometer, vem fan behöver det?

Vi har en med rumstemp, perfekt varma sommardagar då man är osäker på hur varmt det blir på rummet när solen går runt huset. Ibland sticker tempen iväg mot en 26-27C, som värst 28-29C när det har varit riktigt varmt. När man själv sitter på nedre plan så märker man inte av detta och då har vi uppskattat denna funktion så att vi kan gå in och lyfta av täcket, öppna dörren på glänt osv så att sonen ska slippa svettas hela natten och ev behöva vakna i onödan.

Så jag klagar inte på funktionen :)

När det gäller blöjhink så kastade vi våran (som man får gratis från babyproffsen om man ber om ett babypaket). Vi köpte en kartong med genomskinliga plastpåsar (sådana som man använder på fruktavdelning i matbutiker) från en grossist. Vi kastar blöjor och tar ur kattlådan med dessa. Man fick väl runt 5-6000 påsar för en femhundring inkl frakt tror jag ;)

Postad 10 August 2012 - 07:37

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 1

Håller med om att det finns en massa onödiga dyra saker som de lurar på blivande och nyblivna föräldrar men den första meningen i inlägget håller jag inte med om. Barnadödligheten och mödradödligheten var mycket stor på den tiden man födde barn hemma med en hink skitigt vatten. Som exempel kan nämnas att utan modern vård så hade varken min fru eller mina två barn funnits idag för båda låg i sk omöjliga bjudningar vilket hade lett till en säker död förr i tiden.

Som exempel dog 20% av alla spädbarn på 1700-talet. När är det 0,2% i Sverige som inte överlever första året...

Redigerat av hassesolo, 10 August 2012 - 07:59.

Postad 10 August 2012 - 08:36

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Håller med om att det finns en massa onödiga dyra saker som de lurar på blivande och nyblivna föräldrar men den första meningen i inlägget håller jag inte med om. Barnadödligheten och mödradödligheten var mycket stor på den tiden man födde barn hemma med en hink skitigt vatten. Som exempel kan nämnas att utan modern vård så hade varken min fru eller mina två barn funnits idag för båda låg i sk omöjliga bjudningar vilket hade lett till en säker död förr i tiden.

Som exempel dog 20% av alla spädbarn på 1700-talet. När är det 0,2% i Sverige som inte överlever första året...

Jag tror han syftar främst på profylaxen. Och en sån utbildning är bra onödig om man tjejen inte är jättenervös vill säga. Då är allt värt för att lugna dem :)

/G

Postad 10 August 2012 - 10:37

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Absolut har du rätt, visst är det skönt med sjukvård när det behövs. Men mänskligheten som ras har frodats utan och i dagsläget är föräldrar grymt skitnödiga över det mesta.

Jag fick bland annat höra att jag var en dålig förälder som inte brydde mig om mina barn när jag inte ville vaccinera dom mot svininfluensan.

Postad 10 August 2012 - 21:07

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Barnvagnar för 15 k, massa j*vla hinkar, kuddar, flaskor mm som man inte behöver.

För att inte tala om Goboken... ;)

Postad 12 August 2012 - 10:56

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Nån som kan gissa vad det här innebär...

Bifogad fil  UL buk_20120804_112724.jpg   117.07K   3 Antal nerladdningar

Postad 12 August 2012 - 14:08

Unregistereda88bead4
  • Unregistereda88bead4
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Tvillingar?

Postad 12 August 2012 - 14:24

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Japp. Liten chock kan jag lova. Istället för en tre blir det nu totalt fyra kids om allt går väl. Hoppas vi orkar med.... :o
Bilderna har jag tagit själv förra lördan. Här är de var för sig.

Bifogad fil  UL buk_20120804_112628.jpg   129.25K   10 Antal nerladdningar
Bifogad fil  UL buk_20120804_112643.jpg   124.23K   3 Antal nerladdningar

Postad 12 August 2012 - 16:59

Unregistereda88bead4
  • Unregistereda88bead4
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Dubbel grattis!

Postad 13 August 2012 - 17:42

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
gissa vem som ligger på bb med en bäbis på magen :)

Postad 13 August 2012 - 21:22

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Grattis!

Postad 13 August 2012 - 22:02

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
Grattis!

Postad 13 August 2012 - 22:39

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Kul och stort grattis!

Nå, hur gick det? Gick det som du förväntat dig? :)

Postad 13 August 2012 - 22:49

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

• 406 inlägg
  • 1
Ett stort grattis. Att bli pappa är det bästa som finns!

Postad 14 August 2012 - 06:12

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0
Grattis till både hassesolo och maximm!

Postad 14 August 2012 - 13:04

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Härligt till er båda!

Postad 14 August 2012 - 13:09

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Solo: nu ser jag varför du kommer ha mindre COD-tid nästa år !!!!

Postad 14 August 2012 - 13:16

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Grattis! :D
Att ha flera ungar kan vara jobbigt och påfrestande... men skulle inte kunna tänka mig ett liv utan det jag håller på och få uppleva nu... har två knattar på 5 och 9 år... som kan vara riktigt trotsiga samtidigt just nu, och kivas om vartannat... men när man får höra" Har saknat dig pappa idag när du jobbade" Och "Älskar dig pappa" när dom lägger sig, då glömmer man allt vad för bus dom hittat på innan på dagen! :D
Som sagt... kan vara jobbigt ibland, och stressigt med skola och dagis etc, ska göras mat, hjälpa till med läxor mm... men det är det underbaraste man vara med om samtidigt... det är liksom... meningen med livet har jag kommit på! :) :wub:

Redigerat av Garrett, 14 August 2012 - 13:18.

Postad 14 August 2012 - 13:23

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Solo: nu ser jag varför du kommer ha mindre COD-tid nästa år !!!!

Ja det känns surt att man får mindre tid för sina egna intressen framöver men jag får hoppas att det positiva kommer att överväga i längden. En stor familj kan ju vara en källa till glädje under lång tid framöver.

Postad 14 August 2012 - 13:45

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Grattis!

Postad 14 August 2012 - 14:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0

Ja det känns surt att man får mindre tid för sina egna intressen framöver men jag får hoppas att det positiva kommer att överväga i längden. En stor familj kan ju vara en källa till glädje under lång tid framöver.

Du får nog räkna med lite mindre tid första året :-)

Har du tur och båda sover bra efter nån vecka så lär du hinna spela en del iaf

Postad 14 August 2012 - 23:01

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Har en kollega på jobbet som fick tvillingar. Helsköna killar som nu är fyra eller fem år. Han älskar att ha två pojkar i samma ålder! Så enligt honom är det hur bra som helst! Han tyckte att första barnet var jobbigare än att ta hand om tvillingarna. Första året alltså. Sen flöt det på som allt annat :)

/G

Postad 15 August 2012 - 06:50

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jag får hoppas på det bästa. Andra barnet gick ju mycket lättare än första och när tvillingarna blir större kommer de dels ha varandra och dels två större syskon som de kan gå till om de vill nåt så förhoppningsvis kommer det flyta på rätt bra.

Postad 15 August 2012 - 09:44

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Grattis alla här inne, barn är verkligen fantastikt och obeskrivligt!

Själv fick jag första pojken när jag var 21 och tvillingar när jag var 23, fatta 23 med 3 små ungar. Inte det lättaste, på lite senare tid kom en 4:e oxå så snart har man sitt eget fotbollslag :)

// Sat

Postad 15 August 2012 - 10:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Japp. Liten chock kan jag lova. Istället för en tre blir det nu totalt fyra kids om allt går väl. Hoppas vi orkar med.... :o
Bilderna har jag tagit själv förra lördan. Här är de var för sig.

Bifogad fil  UL buk_20120804_112628.jpg   129.25K   10 Antal nerladdningar
Bifogad fil  UL buk_20120804_112643.jpg   124.23K   3 Antal nerladdningar

Bra knullat! :)

Postad 15 August 2012 - 10:30

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jepp. Jag skjuter skarpt. :P

Postad 15 August 2012 - 10:34

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Bra knullat! :)

Hahaha!

Postad 15 August 2012 - 12:08

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 1
Hahaha, Hassesolo kör dubbelpipigt! :D

Redigerat av Garrett, 15 August 2012 - 12:09.

Postad 15 August 2012 - 14:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
:D

Postad 18 August 2012 - 18:06

Caulfield
  • Caulfield
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Va berredd på en rejäl omställning men lite mindre fritid får du räkna med hahaha!...Själv så tyckte jag första barnen innebar en rätt liten omställning fast nu med nr2 så rök min fritid helt åt fanders ;-)

Det här är bara att hålla med om, 3 ggr jobbigare med 2 barn! Men viss är det kul och bra tomt utan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.