Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 55PFL5527T

246 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips 55PFL5527T (TV) 4 8.899998 (9) Inga priser

Postad 10 October 2012 - 14:00

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Hur funklar det om man köpt tv för 9999:- som var erbjudandet och sedan vill byta? Nu kostar den 14995:-. Man kan ju alltid lämna tillbaka, 30 dagar öppet köp och få pengarna tillbaka men då blir det ju en mellanskillnad för en likadan tv. Eller har man rätt att byta rakt av till en likadan inom dom 30 dagarna?

jag har mailat o kollat och det gick byta mot en likadan utan att betala något extra. man får också 30 nya dagars öppet köp vid bytet.

Postad 10 October 2012 - 18:18

Dalund
  • Dalund
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag är så jäkla osäker på hur jag ska göra, om jag ska lämna tillbaks den. Har alltid haft plasma och har svårt att inte tänka på bleedingpunkterna nu när jag vet om dem. Väldigt många LCD-ägare har nog mer eller mindre samma problem men kanske inte ens vet om det eller bryr sig helt enkelt.
Denna är ju trots allt en helt ok LCDtv, den är bara inte helt hundra men man får ju knappast den bästa 55an för 10 tusen heller, de facto.

Jag funderar på varför jag INTE ska köpa Panasonic tx-p55st50y? Förutom att den kostar en 4 tusen till? :)

Postad 10 October 2012 - 20:19

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Jag är så jäkla osäker på hur jag ska göra, om jag ska lämna tillbaks den. Har alltid haft plasma och har svårt att inte tänka på bleedingpunkterna nu när jag vet om dem. Väldigt många LCD-ägare har nog mer eller mindre samma problem men kanske inte ens vet om det eller bryr sig helt enkelt.
Denna är ju trots allt en helt ok LCDtv, den är bara inte helt hundra men man får ju knappast den bästa 55an för 10 tusen heller, de facto.

Jag funderar på varför jag INTE ska köpa Panasonic tx-p55st50y? Förutom att den kostar en 4 tusen till? :)

Det handlar nog om vad man är van vid. Jag själv skulle faktiskt köpa min första Plasma detta året hade jag tänkt men blev snabbt introducerad till buzzing, flimmrande grejer i vita fält och skumma haloliknande grejer runt objekt som rörde sig mot vissa bakgrunder så jag höll mig till LCD igen och fick nu då med dagens s.k LED-tv bleeding istället :unsure:

Jag tänker lämna tillbaka den nästa vecka och ta en ny och se hur den är. Då får jag ju också en månad till på mig att stöta på någon annan rea och rean gäller ju även på andra ställen då man antingen lämnar tillbaka den och får pengarna tillbaka eller utnyttjar EG`s prisgaranti om nu Mediamarkt eller liknande skulle ha någon bra rea på någon 55". Egentligen orkar ja inte bära tv fram o tillbaka men om man nu ska ha tvn ett par år så kan de vara värt de. Ska också köpa bostadsrätt strax och vill därför inte lägga mer pengar på tv just nu.

Har samtliga här bleeding från just högra nedre hörn?

Redigerat av Unregistered2fb1b3af, 10 October 2012 - 20:39.

Postad 10 October 2012 - 20:42

Dalund
  • Dalund
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Det handlar nog om vad man är van vid. Jag själv skulle faktiskt köpa min första Plasma detta året hade jag tänkt men blev snabbt introducerad till buzzing, flimmrande grejer i vita fält och skumma haloliknande grejer runt objekt som rörde sig mot vissa bakgrunder så jag höll mig till LCD igen och fick nu då med dagens s.k LED-tv bleeding istället :unsure:

Jag tänker lämna tillbaka den nästa vecka och ta en ny och se hur den är. Då får jag ju också en månad till på mig att stöta på någon annan rea och rean gäller ju även på andra ställen då man antingen lämnar tillbaka den och får pengarna tillbaka eller utnyttjar EG`s prisgaranti om nu Mediamarkt eller liknande skulle ha någon bra rea på någon 55". Egentligen orkar ja inte bära tv fram o tillbaka men om man nu ska ha tvn ett par år så kan de vara värt de. Ska också köpa bostadsrätt strax och vill därför inte lägga mer pengar på tv just nu.

Visst det är värt att testa ett ex till och se om den har mindre bleeding, det är som sagt bara surt att släpa dem fram och tillbaks till butiken. Men det är helt säkert med 30 dagar eller? För jag har fått lite info medskickat och elgiganten nämner att de lämnar 14 dagars ångerrätt på distansköp?

Postad 10 October 2012 - 21:30

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Visst det är värt att testa ett ex till och se om den har mindre bleeding, det är som sagt bara surt att släpa dem fram och tillbaks till butiken. Men det är helt säkert med 30 dagar eller? För jag har fått lite info medskickat och elgiganten nämner att de lämnar 14 dagars ångerrätt på distansköp?

kommer inte ihåg om ja nämnde att min va köpt via nätet.

http://www.elgigante...etur-av-produkt

där står de ju att de erbjuder 30 dagars öppet köp "utöver" ångerrätten som gäller vid distansköp. har vi fler än 30 dagar på oss då eller menar de två helt skilda saker ?
Det finns väl en lag om returer vid distansköp, kanske är det den de menar?

Redigerat av Unregistered2fb1b3af, 10 October 2012 - 21:40.

Postad 11 October 2012 - 09:51

Dalund
  • Dalund
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

kommer inte ihåg om ja nämnde att min va köpt via nätet.

http://www.elgigante...etur-av-produkt

där står de ju att de erbjuder 30 dagars öppet köp "utöver" ångerrätten som gäller vid distansköp. har vi fler än 30 dagar på oss då eller menar de två helt skilda saker ?
Det finns väl en lag om returer vid distansköp, kanske är det den de menar?

Det verkar ju hur som helst att man har minst 30 dagar i alla fall på sig. Det är faktiskt riktigt bra av dem...

Postad 11 October 2012 - 09:56

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Det verkar ju hur som helst att man har minst 30 dagar i alla fall på sig. Det är faktiskt riktigt bra av dem...

jag har mailat o frågat mer ingående och jag återkommer när jag fått svar.

Postad 11 October 2012 - 13:31

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Hej,

Ni har 30 dagars öppet köp även om varan är köpt via internet

De enda undantagen är:
Mobiltelefoner där emballagen är bruten.
Produkter som är sålda med abonnemang.
Spel och film där emballagen är bruten.

Så det är lugnt.
Var f.ö inne på EG nyss och spanade lite på deras demoex och de har tvn sänkt till 12995:- och kommer köra ännu en 9995:- kampanj på samma tv inom någon vecka sa han.

Postad 11 October 2012 - 16:39

Unregistered3be1ce0d
  • Unregistered3be1ce0d
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
När jag kommer hem från jobbet och startar min tv så knäpper det i den några gånger. Låter nästan som ett plastigt ljud. Kan det vara för att den är kall? irriterande hur som. Tycker också att min bleeding syns mer.

Postad 11 October 2012 - 16:46

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

När jag kommer hem från jobbet och startar min tv så knäpper det i den några gånger. Låter nästan som ett plastigt ljud. Kan det vara för att den är kall? irriterande hur som. Tycker också att min bleeding syns mer.

det knäppet hade ja i en pcskärm och det slutade när ja lossade lite på skruvarna som håller plastchassit och drog åt dem egen. Plasten rör väl sig lite när tempen skiftar.

Postad 12 October 2012 - 20:32

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Efter en veckas sjukdom så har det inte blivit mycket aktivitet här på forumet från min sida, men nu mår jag lite bättre så så jag tänkte ställa några frågor.

Tisdag är sista dagen för mitt öppna köp så jag är inne på mitt sista minuten kval...

Det lutar åt att att behåller min TV.Det känns som att jag har fått mycket TV och tum för pengarna ändå.
Och alla verkar ju ha lite problem med bleeding i högra hörnet och mina problem verkar ju inte värre än någon annans, Tack alla som har tagit bilder som jag har kunnat jämföra med.

En annan TV jag funderat på är Sonys HX855 men den verkar ju också ha sina problem och den verkar ju dröja med att gå ner i pris.

Efter att mest ha använt TV:n till att kolla på film och spela PS3 på så ställade jag in "skogs TV kanalerna" ikväll för att kolla på på kvalmatchen.
Hur tycker ni att bilden är i SD? Är denna TV sämre än någon annan på det? Kan mycket väl vara så att jag har vant mig vid HD källor och därför blivit kräsen.

Om jag har läst era inlägg rätt så är det ingen som har lämnat tillbaka sin TV?

Postad 12 October 2012 - 21:35

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Min är kvar. Angående SD så är det inga enorma skillnader när man snackar om 55". Vissa kanaler har ju också sämre sändningar än andra så då blir det ju extra märkbart och då främst på sport så blir det extra känsligt. HD-kanalerna ser ju vansinnigt mycke bättre ut men de finns ju tyvärr inte hos alla. Jag kommer nog behålla min och ha den i väntan på att en ny teknik kommer ut efter några år som är idiotsäker när de kommer till bleeding osv eller när OLED blir humant prissatt. Byter eventuellt in den mot en likadan nästa vecka bara för att se om ja ser någon skillnad men tvn i sig har ja valt att acceptera.

Redigerat av Unregistered2fb1b3af, 12 October 2012 - 21:37.

Postad 13 October 2012 - 08:20

Unregistered3be1ce0d
  • Unregistered3be1ce0d
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Jag lämnar tbx min idag. Tycker att bleedingen på högra sidan av skärmen syns mer och det irriterar mig att vänstra sidan är mörk och och högra lite ljusare på grund av bleedingen. Har plöjt igenom ett antal filmer och tycker inte om bilden riktigt, är ok men inte i min smak.
Sålde min 55EX500 som jag tycker hade bättre bild när jag kollade film. Kanonbra till tv-spelet men även där förstör bleedingen för mig.
Sitter som en uggla i soffan och glor efter bleedingen varje gång bilden går från ljust till mörkt.
Tänkte kolla på en Sony KDL-55HX75G eller Sony KDL-55HX855 men gillar inte att den lutar och vill inte ha den på väggen.
Får se vad det blir, underbar tråd tack för alla svar :)

Redigerat av Unregistered3be1ce0d, 13 October 2012 - 12:09.

Postad 13 October 2012 - 10:43

Dalund
  • Dalund
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag har inte riktigt bestämt mig men har ca två veckor kvar innan öppet köp försvinner. Hade varit högintressant om Panasonic p55ST50y gick ner i pris innan dess :)

Postad 13 October 2012 - 12:03

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Tack för era svar!
Som nämnt innan så har det varit skönt att höra andra synpunkter på TV:n.

Jag tycker som du Perpotator att den är riktigt bra att spela på, ingen lagg eller något sånt alls vad jag har märkt av.
Och jag har faktiskt inte tänkt på bleedningen när jag spelat fast jag har tittat efter den i mörka partier.

Film tycker jag också att den har funkat bra till, det är TV som jag tycker att den är sådär. Men det kan ju vara för att det är SD sändningar också.

Funderar på att ta sväng förbi elgiganten och kolla på HX855 imorgon innan mitt öppet köp går ut, mest bara för att.

Postad 14 October 2012 - 08:21

Korbendallas
  • Korbendallas
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jag har oxå denna tv'n men tycker inte jag får till inställningarna när jag kollar tv.. Så om det är fler som har denna.. så posta gärna era inställningar :)
Kanske fel och jämföra med min gamla.. En Sony 46D3000.. som har grymt fin bild.

Postad 14 October 2012 - 16:02

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Köpte detta till min då jag lessnat på hemmabio och kablar men tyckte ljudet va skit i tvn https://www.prisjakt...kt.php?p=883314
Ville ha liiite mer ljud än tvljudet och slippa extra fjärr. Denna går ju igång automatiskt när ja slår på tvn och ljudet styrs via tvfjärren.

Anade ju att ljudet från soundbaren som bara är 3cm hög och 4cm djup inte skulle vara direkt bra men det var fan värre ändå. Så tunt ljud att det lät som att du lägger en liten högtalare i en plåtburk och subben som enbart spelar på de absolut lägsta frekvenserna gjorde att det saknade all form av mellanregister. Skulle packa ihop skiten och åka tillbaka med det när ja såg de gamla philips golvhögtalarna ja hade till ett annat billigt hemmabiosystem och eftersom de va på samma ohm så kopplade ja in dessa istället och det blev kalas. Audio return och CEC funkar klockrent!

Postad 14 October 2012 - 17:48

Dalund
  • Dalund
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Köpte detta till min då jag lessnat på hemmabio och kablar men tyckte ljudet va skit i tvn https://www.prisjakt...kt.php?p=883314
Ville ha liiite mer ljud än tvljudet och slippa extra fjärr. Denna går ju igång automatiskt när ja slår på tvn och ljudet styrs via tvfjärren.

Anade ju att ljudet från soundbaren som bara är 3cm hög och 4cm djup inte skulle vara direkt bra men det var fan värre ändå. Så tunt ljud att det lät som att du lägger en liten högtalare i en plåtburk och subben som enbart spelar på de absolut lägsta frekvenserna gjorde att det saknade all form av mellanregister. Skulle packa ihop skiten och åka tillbaka med det när ja såg de gamla philips golvhögtalarna ja hade till ett annat billigt hemmabiosystem och eftersom de va på samma ohm så kopplade ja in dessa istället och det blev kalas. Audio return och CEC funkar klockrent!

Helrätt, ljudet är ju en stor del i upplevelsen. Där har man bränt en del pengar genom åren... :blush:

Postad 14 October 2012 - 17:53

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Helrätt, ljudet är ju en stor del i upplevelsen. Där har man bränt en del pengar genom åren... :blush:

jo. Men denna gången blev de 1499:- ungefär vad man lagt på kablar förr. :-)

Postad 15 October 2012 - 17:01

Dalund
  • Dalund
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Nu är Sony KDL-55HX75G sänkt till 12.990 igen. Funderar på om det skulle vara värt ett byte om den inte har samma problem med bleeding.
Är det någon som har sett den?
Svårt att hitta så mycket om den men brukar hålla deras produkter ganska högt, personligen.

Postad 15 October 2012 - 21:49

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Nu är Sony KDL-55HX75G sänkt till 12.990 igen. Funderar på om det skulle vara värt ett byte om den inte har samma problem med bleeding.
Är det någon som har sett den?
Svårt att hitta så mycket om den men brukar hålla deras produkter ganska högt, personligen.

Kolla mitt inlägg från 17 september i denna tråd, där har du några länkar. Den har fått blandad kritik. Jag tycker personligen att den ser sämre ut bildmässigt än HX855.

Postad 16 October 2012 - 10:26

Dalund
  • Dalund
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Kolla mitt inlägg från 17 september i denna tråd, där har du några länkar. Den har fått blandad kritik. Jag tycker personligen att den ser sämre ut bildmässigt än HX855.

Ok HX753 är alltså samma panel. Ja det var ju både ris och ros men om den är bättre än Philipsen kanske man aldrig får reda på :(

Postad 18 October 2012 - 19:09

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

• 932 inlägg
  • 0
Såg 55PF5527 för 9990:- på Elgiganten Backaplan i dag. Tryckfel, sista ex eller ny kampanj? Nej jag hann inte fråga personalen :)

Postad 19 October 2012 - 12:16

Dalund
  • Dalund
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Så det är lugnt.
Var f.ö inne på EG nyss och spanade lite på deras demoex och de har tvn sänkt till 12995:- och kommer köra ännu en 9995:- kampanj på samma tv inom någon vecka sa han.

Såg 55PF5527 för 9990:- på Elgiganten Backaplan i dag. Tryckfel, sista ex eller ny kampanj? Nej jag hann inte fråga personalen :)

Kan säkert stämma, precis som ett tidigare inlägg så ryktades det om en ny kampanj med samma pris

Postad 19 October 2012 - 16:48

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Postat detta på hemmabiodelen också men ja gör de här också för att visa att även Philips skär en del kurvor ;)

Har haft ett billigt skitkit från Philips som jag precis skulle kasta ut och fick för mig att kolla lite i högtalarna. Högtalaren utan stativ är 65cm och man kan både känna och se 3 st mellanregister samt en diskant genom tyget på framsidan.

Såhär ser de ut:

Postad bild

Så här ser de ut inuti :D

Postad bild

Snyggt med 3 plastkoner/dummyhögtalare.

Redigerat av Unregistered2fb1b3af, 19 October 2012 - 17:23.

Postad 22 October 2012 - 16:05

Juiceman
  • Juiceman
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
...

Redigerat av Juiceman, 22 October 2012 - 22:28.

Postad 22 October 2012 - 18:09

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Nu är EG`s rea igång igen så de har fyllt på med apparater igen så jag kommer att åka ner med min i morgon och byta mot en ny. Jag har valt att acceptera bleedingen men tänkte ändå testa och byta för visar det sig sedan att fler och fler fått felfria apparater och jag behöll min pga lathet så bryter jag ihop och börjar sandpappra ner knäskålarna.

Redigerat av Unregistered2fb1b3af, 22 October 2012 - 18:14.

Postad 22 October 2012 - 22:32

sejeke
  • sejeke
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Lycka till,

Hör av dig när du sett resultatet, bara hoppas att den inte är sämre :(

Redigerat av sejeke, 22 October 2012 - 22:33.

Postad 23 October 2012 - 09:44

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Lite sent men, men...

Har den äkta 100hz, alltså om man kopplar dator till den så kan man ställa in 100hz ??

Finns ingen tv som kan ta emot 100Hz signaler.

Postad 23 October 2012 - 10:01

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Nu har ja bytt till en ny och det tog ungefär 20 minuter då killen på EG skulle testa den och leta efter mina påstådda fel vilket enligt mig är onödigt då det inte spelar någon roll då ja inte är nöjd med köpet men han tyckte inte felet va så farligt. han gillade uppenbarligen inte att ja skulle byta mot en likadan och jag förstår väl att han är rädd att ja ska byta ändå tills ja hittar en felfri vilket jag inte ska utan ja vill bara testa en till men å andra sidan så får de ju helt enkelt ta de när de själva satt reglerna. Jag sa då att om det är jobbigt för honom så kan ja lämna tillbaka den, få pengarna tillbaka, gå in i butiken och köpa en ny. Då bytte han helt plötsligt in min. ska testa den senare ikväll. har nu också 30 nya dagar öppet köp så de kanske hinner dyka upp något annat. hoppades nu bara inte att denna är värre än den förra ...... är den likadan så behåller ja den ändå men ja tror faktiskt min va värre än många andras. återkommer hursomhelst med info om bleeding samt modellinfo i servicemenyn.

Redigerat av Unregistered2fb1b3af, 23 October 2012 - 11:24.

Postad 23 October 2012 - 12:09

Unregistered06d2ff70
  • Unregistered06d2ff70
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Är inne på att byta TV, och har sneglat på denna...men efter att ha läst inläggen här så blir jag lite tveksam...fast för 9995:- så är det ju svårt att motstå, skulle ni ha laggt ett par tusen extra eller köpt denna?
TV:n kommer främst att användas till film och slö-tittande på TV, via comhem ej HD.
Har även kollat på LG 55LM620t, vad tror ni?
Mvh /Kenneth

Redigerat av Unregistered06d2ff70, 23 October 2012 - 12:11.

Postad 23 October 2012 - 12:14

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Är inne på att byta TV, och har sneglat på denna...men efter att ha läst inläggen här så blir jag lite tveksam...fast för 9995:- så är det ju svårt att motstå, skulle ni ha laggt ett par tusen extra eller köpt denna?
TV:n kommer främst att användas till film och slö-tittande på TV, via comhem ej HD.
Har även kollat på LG 55LM620t, vad tror ni?
Mvh /Kenneth

tycker de brister som det talas om med lgn verkar av allvarligare art än denna tvns bleeding.

Postad 23 October 2012 - 13:02

Unregisteredc9957e76
  • Unregisteredc9957e76
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Om man inte är extremt petig så verkar ändå Philipsen väldigt prisvärd och med väldigt bra bild även med den bleeden som verkar existera? Jag har läst igenom alla inlägg och kan inte komma till ngn annan slutsats. Jag är inte petig men har krav. Jag har även sneglat på Sharpen 741S som oxå verkar prisvärd men bara 100 Hz där dock... En hel vetenskap detta och det gäller att kompromissa till viss del för att bli nöjd. En felfri TV finns inte som passar alla till 100%

Postad 23 October 2012 - 14:37

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Föregående TV hade:

1.2 Production code : ZH1F1238003450
1.5 12NC SSB : 313929713694
1.6 12NC Display : 932229251682

1.7 12NC Supply : 272217190585
2.1 : Q554E-0.92.0.0_bld37a

Nya har:
1.2 ZH1G1238004021
1.5 12NC SSB 313929713694
1.6 12NC Display 932229251682
1.7 12NC Supply 272217190585

Däremot har ja inte uppdaterat tvn så den har äldre firmware vilket jag kommer behålla tills det kommer någon väsentlig uppdatering.

Har labbat lite nu och letat bleeding vilket denna också har. Däremot så når ja samma mängd bleeding vid nästan dubbla bakbelysningen, alltså när jag körde ljus och bakbelysning på 45 tidigare så är det ungefär samma som när ja kör 70 på bakbelysning och 60 på ljus så det är faktiskt skillnad. Får se om de håller i sig eller om det ökar på lite eftersom den är igång. Tycker att dynamisk bakbelysning satt på standard nu tar bort mer av bleedingen som syns enkelt är man växlar kanal fort på tvn och långa kanalnamn lyses upp jämfört med korta kanalnamn mot den svarta bakgrunden. Kollade uppdateringshistoriken på philips hemsida och där nämns inget om ändringar på just de funktionerna.
Reagerade på en sak i servicemenyn på sida 2, 2.4 - 2.6 har ja RXS6 27.3.0.0 på och på 2.8-2.11 har ja none. Kan inte komma ihåg att de stod så på min förra men de låter ju som att det är två olika typer av dimming/backlight funktioner bara så det kanske är beroende på modell osv men om någon kunde kolla på sin vore det bra.

Ska testa mer ikväll och se hur de verkar men hittills verkar den faktiskt vara bättre än den förra men vi får se. Blir den inte värre än den förra så får den stanna.

Postad 23 October 2012 - 14:41

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Om man inte är extremt petig så verkar ändå Philipsen väldigt prisvärd och med väldigt bra bild även med den bleeden som verkar existera? Jag har läst igenom alla inlägg och kan inte komma till ngn annan slutsats. Jag är inte petig men har krav. Jag har även sneglat på Sharpen 741S som oxå verkar prisvärd men bara 100 Hz där dock... En hel vetenskap detta och det gäller att kompromissa till viss del för att bli nöjd. En felfri TV finns inte som passar alla till 100%

Det som gjorde mig mest förbannad va att ja köpte LCD året innan LED började komma ut och trodde ju att LED hade barnsjukdomar som de givetvis löst nu efter alla år men så är det ju tyvärr inte. Jag är nog som dig faktiskt när det kommer till krav osv men det blir faktiskt svårt att gnälla på bleedingen då den i stort sett aldrig visar sig i film, spel eller tvtittande utan vid kanalbyten, byten av hdmi-källa osv men de faktum att man vet att det finns där är väl det som retar en. Sett till pris och storlek så vågar jag nog säga att det inte finns något bättre att hitta om man utesluter plasma men plasma vågar ja inte ge mig på då deras brister om de uppenbarar sig är långt mer irriterande.

Postad 23 October 2012 - 17:00

GTR_GREVEN
  • GTR_GREVEN
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Köppte min igår då jag retunerat 2 st LG´55LM640T Då det va bleeding som höll att få spader på!
Gav Philipsen en chans
KLART förvånad över skilnaden.. Ingen nämnvärd bleeding Kan se Prometheus utan vita tefat överallt..

En så länge Nöjd

Postad 24 October 2012 - 12:54

Unregistered06d2ff70
  • Unregistered06d2ff70
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Tackar för svaren, det får nog bli denna då priset är oslagbart nu. Och man har ju trots allt. 30 dagars bytesrätt.

Mvh /Kenneth

Postad 25 October 2012 - 10:18

gameover
  • gameover
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
I går fick jag hem min "55PFL5507T" från MediaMarkt. Enligt säljaren ska det enda som skiljer denna mot "55PFL5527T" vara plastramen runt panelen. Efter att ha läst igenom denna tråd, och sett att det börjat gå utför vad det gäller kvaliteten på panelen var jag minst sagt nervös. Med all rätt visade det sig tyvärr.

Oavsett hur jag ändrar i inställningarna är det så pass mycket clouding att SMHI skulle kissa på sig av lycka. Det som känns extra surt är att jag nu måste släpa tillbaka klossen till butiken, för att sedan hoppas på att inte Cumulonimbus åkt snålskjuts i kartongen.

Fråga: är det värt att ta pengarna i fickan och knalla över till Elgiganten för en 27T? Om det nu bara är ramen som skiljer kan det ju bli samma sak även där tänker jag.

Bifogar en bild på spektaklet. Den övre halvan är originalet, den undre är samma fast överexponderad.

Postad bild

Postad 25 October 2012 - 10:40

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Är nog tyvärr bara ramen som skiljer till 27T. När Philips fick slut Sharp-paneler bytte de till en markant sämre Samsung-panel och resultat är att denna TV är klart sämre än vad den var när den släpptes. Om det är därför de sänkt priset på den låter jag vara osagt, men är nog enklast att helt enkelt lämna tillbaks den och titta på andra TVs.

Postad 25 October 2012 - 10:47

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Är nog tyvärr bara ramen som skiljer till 27T. När Philips fick slut Sharp-paneler bytte de till en markant sämre Samsung-panel och resultat är att denna TV är klart sämre än vad den var när den släpptes. Om det är därför de sänkt priset på den låter jag vara osagt, men är nog enklast att helt enkelt lämna tillbaks den och titta på andra TVs.

Kollar man tidigare i tråden så verkar de ju som att 55" aldrig haft Sharps paneler utan att de va 40" varianten som fick panelen bytt. Min nya jag fick hem har jag inte ens sett clouding på och bleedingen med bakbelysning på 75 är som den va på förra tvn med bakbelysning på typ 35 om ens det så i "gameover"s fall hade jag testat och bytt en gång. Snackade men en säljare på EG som visste om bytet på 40" men som inte hade hört att den skulle vara bytt på någon annan storlek.

Postad 25 October 2012 - 10:50

Dalund
  • Dalund
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag har nu krånglat tillbaks min tv och precis lagt en beställning på en Panasonic plasma. Jag föredrar helt enkelt plasma. Känns bättre att lägga några tusen till och bli nöjd. 10 000 är ändå mycket pengar för att vara halvnöjd som i fallet med denna TVn för mig.

Postad 25 October 2012 - 10:58

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Jag har nu krånglat tillbaks min tv och precis lagt en beställning på en Panasonic plasma. Jag föredrar helt enkelt plasma. Känns bättre att lägga några tusen till och bli nöjd. 10 000 är ändå mycket pengar för att vara halvnöjd som i fallet med denna TVn för mig.

Lycka till och hoppas det blir kalas! Tyvärr är man ju inte säker i plasmaträsket heller.
Hoppas verkligen att OLED kommer med humana priser och utan strul så att LED och Plasma kan skrotas och ge plats för tv-apparater som faktiskt fungerar. Man kanske skulle försöka göra som de gjorde vid bensinprotesterna där de undvek att tanka under vissa perioder vilket ledde till att beninstationerna hade fullt i tankarna och leveranserna av nytt bränsle fick vända och åka hem igen vilket kostade en hel del. Då kanske de slutar släppa massa defekta produkter och man slipper höra säljarna säga "jamen, clouding och bleeding är normalt på LED, köp en Plasma istället. Buzzing och flimmer i plasma? det ska vara så, köp en LED istället".

Redigerat av Unregistered2fb1b3af, 25 October 2012 - 10:59.

Postad 25 October 2012 - 12:40

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
En liten tröst för er som köpt en Philips 46" eller större. Rega den och få tillbaka 1000 kr!
http://www.nolimitscreencampaign.se/

Postad 25 October 2012 - 12:43

Unregisteredc9957e76
  • Unregisteredc9957e76
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Läs villkoren, gäller ej för senna Philips o inte heller för köp på EG

Postad 25 October 2012 - 13:06

gameover
  • gameover
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Chattade med Philips, dom kunde skicka in den på reparation.
Det skulle "vara enkelt att fixa" sa han, gissar på att detta är ett poppis serviceämne.

Tack, men nej tack.

Postad 25 October 2012 - 16:54

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Är det någon som förstorat upp pixlarna och kollat om de ser ut som Sharps panel eller Samsung på 55" modellen?

Sharp
Postad bild

Samsung
Postad bild

Postad 26 October 2012 - 09:58

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Jag tycker tyvärr cloundingen har ökat på mitt exemplar, har blivit värre högst upp i mitten på TV:n. Så klart efter att jag bestämt mig för att behålla den och köpt ett väggfäste.
Men jag tycker dock att cloudingen varierar, är det möjligt?
Tyvärr har jag slängt embalage och förpackning i och med att jag bestämde mig för att behålla så att min chans att byta hos elgiganten är inte stora gissar jag...

Reagerade på en sak i servicemenyn på sida 2, 2.4 - 2.6 har ja RXS6 27.3.0.0 på och på 2.8-2.11 har ja none. Kan inte komma ihåg att de stod så på min förra men de låter ju som att det är två olika typer av dimming/backlight funktioner bara så det kanske är beroende på modell osv men om någon kunde kolla på sin vore det bra.

Jag ska kolla min service meny och återkomma i helgen.

Postad 26 October 2012 - 10:13

Unregisteredc9957e76
  • Unregisteredc9957e76
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Känns mindre bra detta, tveksam att köpa nu

Postad 26 October 2012 - 10:26

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Jag tycker tyvärr cloundingen har ökat på mitt exemplar, har blivit värre högst upp i mitten på TV:n. Så klart efter att jag bestämt mig för att behålla den och köpt ett väggfäste.
Men jag tycker dock att cloudingen varierar, är det möjligt?
Tyvärr har jag slängt embalage och förpackning i och med att jag bestämde mig för att behålla så att min chans att byta hos elgiganten är inte stora gissar jag...

Jag ska kolla min service meny och återkomma i helgen.

Emballage ska inte behövas, det är tydligen bara önskvärt. Så va de för några år sedan i varje fall.
Angående cloudingen så kan det variera. De flesta säger väl att det ökar med värme och jag har sett trådar på Samsungapparater där folk monterat små fläktar på sidorna och ska man tro på före/efter bilderna så minskade det helt klart.

Postad 26 October 2012 - 12:01

Unregisteredc9957e76
  • Unregisteredc9957e76
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Så frågan är, köpa för att det är "billigt" med risk för att bli lite besviken på bleed eller vänta 1 år till o hoppas på bättre modeller o bättre priser när OLED kommer.??? Kanske tror på tomten, vill inte vänta i evigheter men har en ok 46" idag som är LCD. Hmm, girig? :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.