Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Magine - nytt sätt att konsumera TV på

236 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 October 2013 - 20:11

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Var inte jag som inte förstod nyttan med airplay utan DU (inlägg 136)

Så jag frågar igen och vill du inte svara , typ som i ditt sista inlägg så tolkar jag det som att du inte vet vad du ska svara.

VAD är det du utnyttjar så ofta som INTE fungerar med airplay (alt. spegling ighone/ipad till ATV) ?

/Fredrik

Så var vi igång igen med att tala om vad andra förstår och ska tycka, känns bekant och tyvärr inte det minsta relaterat till Magine. Men för att ta ett exempel, hur gör du för att spela upp matcher från CSports arkiv på en iOS enhet och sedan få det att visas på din tv via AirPlay?

Postad 12 October 2013 - 20:18

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0
Hört talas om spegling mellan ipad/iphone till ATV? Det verkar inte så och du får nog läsa på bättre i detta ämne.

Säger absolut inte att airplay och spegling är prickfritt men det fungerar i alla fall oftast bra.

Men gillar inte heller att prata OT i trådarna, även om airplay och spegling kan utnyttjas när man även har Magine.

/Fredrik

Postad 12 October 2013 - 20:40

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Hört talas om spegling mellan ipad/iphone till ATV? Det verkar inte så och du får nog läsa på bättre i detta ämne.

Säger absolut inte att airplay och spegling är prickfritt men det fungerar i alla fall oftast bra.

Men gillar inte heller att prata OT i trådarna, även om airplay och spegling kan utnyttjas när man även har Magine.

/Fredrik

Hur speglar du innehållet till din Apple TV när iOS enheten inte ens kan spela upp det?

Postad 12 October 2013 - 20:50

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Hur speglar du innehållet till din Apple TV när iOS enheten inte ens kan spela upp det?

Varför går det inte med C Sports, finns en app för ipad t ex?

Eller VAD kan inte iOS spela upp?

/Fredrik

Redigerat av porch123, 12 October 2013 - 20:52.

Postad 12 October 2013 - 21:26

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Varför går det inte med C Sports, finns en app för ipad t ex?

Eller VAD kan inte iOS spela upp?

/Fredrik

Jo, det finns en app...som inte kan spela upp något från arkivet...vilket däremot går att göra i en webbläsare som stödjer silverlight....vilket inte finns på iOS...som därmed inte kan spela upp innehållet...som därmed inte går att skicka över till appletv...som därmed inte kan spela upp det på tv:n. Börjar det klarna nu? :)

Postad 12 October 2013 - 21:41

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Jo, det finns en app...som inte kan spela upp något från arkivet...vilket däremot går att göra i en webbläsare som stödjer silverlight....vilket inte finns på iOS...som därmed inte kan spela upp innehållet...som därmed inte går att skicka över till appletv...som därmed inte kan spela upp det på tv:n. Börjar det klarna nu? :)

Arkivet? Se på gamla matcher? Ok vill man det får man väl använda sin iMac eller mac mini för detta. Men lär väl inte hända så ofta.

Något mer som inte fungerar med airplay eller spegling mer än att se på gamla matcher på C Sports som kräver Silverlight?

/Fredrik

Postad 12 October 2013 - 22:04

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Något mer som inte fungerar med airplay eller spegling mer än att se på gamla matcher på C Sports som kräver Silverlight?

Ja, varenda site som använder sig av flash eller silverlight och som inte har en app för iOS. Blandar man däremot in icke iOS enheter som Mac Mini blir det genast ett annat läge. Men jag tvivlar på att övriga läsare känner nån direkt längtan efter ytterligare applelektioner och jag är helt säker på att jag inte orkar ge några :)

Postad 13 October 2013 - 02:46

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 1
Tja, alla kan inte gilla allt. Jag tycker det är fantastiskt smidigt med airplay. Har man dessutom flera ATV i olika rum är det bara att ta med sig ipaden och spela upp vad man vill på en tv. De siter som av någon anledning inte fungerar är få.

Och batteritiden? Räcker bra många timmar på en ipad och skulle man behöva ladda är det väl bara att sätta i sladden, det är inget som airplay "bryts av"

/Fredrik

Postad 13 October 2013 - 09:18

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Tja, alla kan inte gilla allt. Jag tycker det är fantastiskt smidigt med airplay. Har man dessutom flera ATV i olika rum är det bara att ta med sig ipaden och spela upp vad man vill på en tv. De siter som av någon anledning inte fungerar är få.

Och batteritiden? Räcker bra många timmar på en ipad och skulle man behöva ladda är det väl bara att sätta i sladden, det är inget som airplay "bryts av"

/Fredrik

Absolut, AirPlay i sig är en mkt bra och smidig funktion, det tror jag de flesta håller med om.

Postad 14 October 2013 - 07:46

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Så, hur spelar du t.ex. upp material från någon site som använder sig av flash/silverlight och inte har någon app för iOS? Och ifall din iphone/ipad måste laddas, vad gör du då? Min HTPC har inget av dessa problem och kan dessutom göra allt annat du tar upp. Jag har inget emot Apple (har själv ett antal av deras produkter) och har testat AirPlay, men ändå håller jag inte med. Har absolut inget emot AirPlay som sådant, men att vara beroende av flera enheter, som dessutom går på batteri, känns inte så lockande för mig för detta.

Sen har väl inte detta så mkt med Magine att göra så diskussionen kanske bör tas på annat ställe :)

Vad har Silverlight med saken att göra? Airplay kräver en app som har funktionen implementerad. Det går alltså inte att använda om man tittar via en webläsare.

Postad 14 October 2013 - 07:49

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Så, hur spelar du t.ex. upp material från någon site som använder sig av flash/silverlight och inte har någon app för iOS? Och ifall din iphone/ipad måste laddas, vad gör du då? Min HTPC har inget av dessa problem och kan dessutom göra allt annat du tar upp. Jag har inget emot Apple (har själv ett antal av deras produkter) och har testat AirPlay, men ändå håller jag inte med. Har absolut inget emot AirPlay som sådant, men att vara beroende av flera enheter, som dessutom går på batteri, känns inte så lockande för mig för detta.

Sen har väl inte detta så mkt med Magine att göra så diskussionen kanske bör tas på annat ställe :)

Jag håller med, det här börjar bli väldigt off toppchefer. Det borde finnas bättre tråd för att diskutera Airplay!

Postad 14 October 2013 - 22:09

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Vad har Silverlight med saken att göra? Airplay kräver en app som har funktionen implementerad. Det går alltså inte att använda om man tittar via en webläsare.

Det var en kommentar kring att man genom att låsa sig till iOS tappade en del möjligt innehåll, främst då det som krävde silverlight/flash.

Jag håller med, det här börjar bli väldigt off toppchefer. Det borde finnas bättre tråd för att diskutera Airplay!

Håller med, har verkligen ingenting med toppchefer att göra :D

Postad 15 October 2013 - 07:40

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Det var en kommentar kring att man genom att låsa sig till iOS tappade en del möjligt innehåll, främst då det som krävde silverlight/flash.

Silverlight finns bara till Windows/MacOS och är inte alls till för mobila enheter så varo ligger relevansen att klaga på just iOS?

Postad 15 October 2013 - 08:17

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Silverlight finns bara till Windows/MacOS och är inte alls till för mobila enheter så varo ligger relevansen att klaga på just iOS?

Därför att det var iOS som just då diskuterades och jag förklarade varför det inte det inte var en bra nog lösning för mig. Låt oss nu återgå till Magine i denna tråd, om någon mer har frågor till mig kring AirPlay/Silverlight, skicka dom som PM istället :)

Postad 17 October 2013 - 11:49

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2346 inlägg
  • 0
Synd att mycket material inte kan skickas över till tv från Iphone/Ipad varken genom airplay eller hdmi-adapter. Hade varit jäkligt smidigt.
Upplösningen är heller inget vidare, kommer det finnas möjlighet att köpa till sig premium tjänsterna?

Postad 17 October 2013 - 12:00

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Synd att mycket material inte kan skickas över till tv från Iphone/Ipad varken genom airplay eller hdmi-adapter. Hade varit jäkligt smidigt.
Upplösningen är heller inget vidare, kommer det finnas möjlighet att köpa till sig premium tjänsterna?

Det är ju samma videoström som direkt via tex SVT Play och då är det inte HD. Detta är förstås den stora nackdelen med Magine om man vill se det på en större TV. Det och rättighetsproblematiken med Airplay.

Postad 17 October 2013 - 17:54

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Det är ju samma videoström som direkt via tex SVT Play och då är det inte HD. Detta är förstås den stora nackdelen med Magine om man vill se det på en större TV. Det och rättighetsproblematiken med Airplay.

Vadå, menar ni attt nu när TV branschen äntligen lyckats lansera HD (iaf det dom kallar HD) så får användare av Magine nöja sig med en återgång till SD? Fast kunderna kanske kan iMagine HD istället :)

Postad 18 October 2013 - 08:03

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Vadå, menar ni attt nu när TV branschen äntligen lyckats lansera HD (iaf det dom kallar HD) så får användare av Magine nöja sig med en återgång till SD? Fast kunderna kanske kan iMagine HD istället :)

Precis. Det är inte så att Magine har någon egen ström utan de plockar de befintliga, tex SVT play. Det är alltså samma strömmar som direkt från kanalerna.Därmed inte sagt att det inte finns HD, men det jag har sett av Magine har varit SD.

Postad 18 October 2013 - 19:57

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2346 inlägg
  • 0
Asså är man van vid bild via CD så är tyvärr detta inte tillräckligt bra bild. Hade hoppats kunna ersätta CD med detta. Är däremot oerhört imponerad av Netflix via PS3. Har förövrigt 100/10. Kör trådlöst men har 50-70 mbit på bredbandsbolaget.

Postad 18 October 2013 - 20:23

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

• 173 inlägg
  • 1

Asså är man van vid bild via CD så är tyvärr detta inte tillräckligt bra bild. Hade hoppats kunna ersätta CD med detta. Är däremot oerhört imponerad av Netflix via PS3. Har förövrigt 100/10. Kör trådlöst men har 50-70 mbit på bredbandsbolaget.

Håller med dig, Hinken. Jag förstår inte att så få personer har kritiserat bildkvaliteten. Kan det bero på att det mest är folk med surfplattor och smartphones som använder tjänsten? Jag gillar hela konceptet men bilden på en större TV är inte så bra att man kan ha Magine som enda tjänsteleverantör.

Postad 18 October 2013 - 20:30

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2346 inlägg
  • 0
Såg Idol nu och bilden var bättre än SVT Dobidoo. Tyvärr går min Asrock i taket vid stream 80-90%. Har en alldeles nybyggd pc som jag tänker testa imorgon. Som jag sa innan bra mycket sämre än CD men Idol var faktiskt sevärt.

Postad 19 October 2013 - 10:33

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Såg Idol nu och bilden var bättre än SVT Dobidoo. Tyvärr går min Asrock i taket vid stream 80-90%. Har en alldeles nybyggd pc som jag tänker testa imorgon. Som jag sa innan bra mycket sämre än CD men Idol var faktiskt sevärt.

Något som lyckas få Idol att bli sevärt borde vara en given succé :D

Ang. din AsRock, vet iof inte vilken modell du har, men har du hårdvaruacceleration aktiverat?

Postad 19 October 2013 - 14:40

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2346 inlägg
  • 0
Det är den första Asrock med den första atom processorn. Kör med min andra helt färska dator AMD 3.8 och har 30% användning.

Postad 22 October 2013 - 10:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Försökte kör Disney Channel för ungarna i lördagskväll. Gick några min och hängde sig sedan. Samma sak med flera andra kanaler. Trodde först att det var pga flytten från lgh med 100 fiber till hus med Telia adsl 7Mb som var problemet. Körde igång SVT Play direkt istället. Funkade klockrent resten av kvällen. Netflix i HD, klockrent! Ska det strula så med kanalerna på Magine så tröttnar man snabbt.

Postad 08 November 2013 - 15:42

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
Vad är det här för skräp rent ut sagt!? På Android är det ju makalöst dåligt!
Jag gjorde mig av med Magine till iOS redan på beta stadiet då det strulade alldeles för mycket för att ens vara ett alternativt tv tittande.
Nu, över ett år senare så nappade jag på ett 3 månaders gratis abonnemang. Det skulle jag inte gjort!

På min iPad så funkar det ganska dåligt. Det hoppar fram och tillbaka under programmens gång och är allmänt ostabilt. Nu Har jag nästan lagt ner användandet utav iOS och använder mestadels Android produkter så jag tänkte testa Magine på denna plattform.

Testprodukt 1: Samsung galaxy s4.
Vid start utav appen vill den att man loggar in. efter ett klick på logga in knappen snurrar timglaset ett par sekunder och jag får följande meddelande:
"No configured sign-in providers" Nähä? sen då?

Testprodukt 2: Sony Tablet Z.
Appen startar fint och jag ser samtliga kanaler, EPG etc. Varje gång jag försöker starta ett program så kommer följande meddelande:
"ett fel uppstod vänligen försök igen senare" Har testat ett par gånger om dagen i snart 3 veckor men samma fel kommer upp hela tiden.
Vad är problemet?

Detta är ett av de sämsta program jag provat och även ifall det är en beta till Android så har den varit under utveckling i över 8 månader!
Kommer säga upp detta med omedelbar verkan och denna gång är det för gott!

Postad 08 November 2013 - 15:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Jag gjorde mig av med Magine till iOS redan på beta stadiet då det strulade alldeles för mycket för att ens vara ett alternativt tv tittande.
Nu, över ett år senare så nappade jag på ett 3 månaders gratis abonnemang. Det skulle jag inte gjort!

På min iPad så funkar det ganska dåligt. Det hoppar fram och tillbaka under programmens gång och är allmänt ostabilt. Nu Har jag nästan lagt ner användandet utav iOS och använder mestadels Android produkter så jag tänkte testa Magine på denna plattform.

Vid start utav appen vill den att man loggar in. efter ett klick på logga in knappen snurrar timglaset ett par sekunder och jag får följande meddelande:

Appen startar fint och jag ser samtliga kanaler, EPG etc. Varje gång jag försöker starta ett program så kommer följande meddelande:
"ett fel uppstod vänligen försök igen senare" Har testat ett par gånger om dagen i snart 3 veckor men samma fel kommer upp hela tiden.
Vad är problemet?

Detta är ett av de sämsta program jag provat och även ifall det är en beta till Android så har den varit under utveckling i över 8 månader!

Ännu ett exempel där investerarna kräver att ett företag går ut med en produkt trots att den inte är utprovad ordentligt och fungerar. Vilket får motsatt verkan. Själv fick jag ett ursäktande mail från Magine igår, där de beklagar sig över att tjänsten har fungerat dåligt på sistone!

Postad 08 November 2013 - 15:56

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Vad är problemet?

Dom har skickat ut att det varit struligt nu ett tag. Sist jag testade så flöt det väldigt fint oavsett android eller ios. Tjänsten lämpar sig dock inte för mig, är jag hemma så har jag bredbandet och är jag borta vill jag inte strömma bort all surf jag har på telefonabbonemmanget. (stavning)

Postad 14 November 2013 - 08:05

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4140 inlägg
  • 0
Vad är meningen med Magine? Det går bara att se progammen live.

Postad 14 November 2013 - 13:52

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Vad är meningen med Magine? Det går bara att se progammen live.

99 kr i månaden för 28 kanaler. Hitta det programpaketet för samma pris hos någon operatör!

Postad 14 November 2013 - 13:55

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

99 kr i månaden för 28 kanaler. Hitta det programpaketet för samma pris hos någon operatör!

Utan bindningstid och boxar med restriktioner. Du kan se på TV i vilken enhet du vill, i TVn, i datorn, i surfplattan eller i telefonen.

Postad 15 November 2013 - 19:00

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4140 inlägg
  • 0

Man får tydligen det man betalar för. http://blogg.gp.se/t...-med-forhinder/

Postad 18 November 2013 - 09:26

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Man får tydligen det man betalar för. http://blogg.gp.se/t...-med-forhinder/

Det är just därför jag inte betalar efter den första gratismånaden. Jag har fortfarande SVT-kanalerna och Cartoon gratis och använder det mest som en reserv om annat inte funkar. Men nu är ju ändå Cartoon m fl gratis i marknätet under hela nov, så vad ska man med Magine till...

Postad 14 March 2014 - 22:19

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

TV4 kliver ur hajpade tv-sajten

Bonnierägda TV4 och nät-tv-bolaget Magine bryter sitt samarbete. Bolaget, som dragit in 225 miljoner kronor i riskkapital sedan 2013, tvingas nu byta strategi och erbjuda tjänsten gratis.

När Magine lanserade sin tv-tjänst i Sverige i april 2013 var målet att ta upp kampen med Comhem genom att erbjuda traditionell kabel-tv till datorn, läsplattan och mobilen för endast 99 kronor per månad.

Men bolaget lyckades aldrig samla alla de viktiga kanalerna på en plats. Varken MTG:s kanaler (TV3, TV6 och TV8) eller SBS:s kanaler (Kanal5 och Kanal9) anslöt sig till plattformen.

Nu står det klart att Magines enda riktigt stora svenska partner, Bonnierägda TV4, lämnar samarbetet.

Från och med den 17 april försvinner därmed åtta TV4-kanaler från Magines tablå: TV4, Sjuan, TV4 Film, TV4 Komedi, TV4 Guld, TV4 Sport, TV4 Fakta och TV4 Fakta XL. Antalet kanaler minskar därmed till 34 relativt små kanaler som Discovery, Eurosport och BBC World News.

”Vi har omförhandlat med TV4 och detta är resultatet. Om vi inte kan få in de andra stora kanalerna är det inte intressant att ha TV4”, säger Mattias Hjelmstedt. Magine ska nu utveckla en ny, mer nischad strategi i Sverige. Under tiden får bolagets cirka 100.000 abonnenter använda tjänsten gratis.

Magine vänder nu blicken mot den tyska tv-marknaden där man redan bedriver testversamhet i mindre skala. En storlansering i Tyskland är planerad de närmaste månaderna. Bolaget har knutit avtal med tyska RTL och Prosiebensat.1, två av Europas största tv-hus.

”Vår tyska tjänst kommer att innehålla alla de stora tyska tv-kanalerna. Tyskland blir nu vårt största fokus”, säger Mattias Hjelmstedt.

Nästa steg blir en bred lansering i Spanien, där man också bedriver testverksamhet i nuläget. Efter det planerar Magine att gå in i flera andra länder, både i och utanför Europa.

http://www.di.se/artiklar/2014/3/14/tv4-kliver-ur-hajpade-tv-sajten/

Postad 14 March 2014 - 22:26

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
TV4-Gruppen har valt att inte fortsätta samarbetet med Magine, vilket gör att den digitala TV-distributören förlorar åtta kanaler på sin tablå inom några veckor. – Vad det handlar om är att vi tycker att Magine är ett spännande äventyr men vi har inte sett att det lyft och därför väljer vi att kliva av, säger David Österlund, distributionschef TV4-Gruppen.

Postad 14 March 2014 - 23:03

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Utan TV4-kanaler och utan TV3 är Magine kört på den svenska marknaden. Synd på en bra idé...

Postad 14 March 2014 - 23:32

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Utan TV4-kanaler och utan TV3 är Magine kört på den svenska marknaden. Synd på en bra idé...

Jo, som jag sagt tidigare tror jag inte på konceptet. För gammaldags för att kunna konkurrera med de riktiga streamingtjänsterna och för anonymt i ett läge där kanalerna vill profilera sig själva på nätet. Känns lite som när Metro lanserades, en i sig bra ide men med ett allt för kort "window of oppurtunity" innan det skulle slås ut av smartphones och plattor, och hur många ser man idag som bläddrar i en Metro på typ tunnelbanan...

Postad 17 March 2014 - 07:54

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Riktigt tråkigt det här.

Jag hade stora förhoppningar om denna tjänsten, att slippa spela in program och att ha EN tjänst för tv, som går att köra i ett flertal olika enheter, det som enligt mig saknades:

* HD

* De större tv-kanalerna (minst boxers grundutbud)

* Fler plattformar som faktiskt går att koppla till sin TV (nej vi tillhär inte de familjerna som kollar på tv via mobiler och smartphones, finns de i verkligheten egentligen?). Räknar xbox, PS3/4 och apple-tv.

* Smartare upplägg för att filtrera bort allt "skräp". Vill kunna välja en serie och sen "prenumerera" så sparas alla förekomster av detta program i en favoritlista, som ma kan sortera, gruppera efter enligt tycke...

Nu blir det krashlandning, vilket är synd för jag tror verkligen på konceptet. Det känns som om man var dels alldeles för fixerade på mobila enheter och dels gavs det inte tillräckligt med tid. Sen känns det aningen diffust vilken målgruppen med denna tjänst egentligen var (teknikentusiaster, barnfamiljer med boxer-boxar, sportfanatiker med canal digital, gemene man som inte bryr sig speciellt mycket osv...) Det är mängden som gör det, brukar man säga... och för att "framtidens tv" ska tillåtas ta tillräckligt stor plats, måste ju detta ske på bekostnad av något annat. Det är tyvärr detta som i mångt och mycket begränsar den tekniska utvecklingen av tv... man tjänar tillräckligt bra på de befintliga medierna (boxer, kabel, satellit)...

Tack och hejdå Magine... räknar med att tjänsten inte finns om ett halvår.

/S

Postad 17 March 2014 - 09:17

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Enligt senaste nytt från Magine så har de nu kommit in på den tyska marknaden och håller i samband med det på att byta teknisk plattform. Räkna därför med bland annat ny mjukvara, appar mm under våren.
Tror inte att frånvaron av TV4 kommer att sänka dem. Kan finnas ett samband med att TV4 nyligen kom in på Apple TV med en egen app och givetvis vill de då håva in slantarna på TV4 premium abb, för utan det är appen tämligen värdelös.

Postad 17 March 2014 - 15:06

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0
Har för mig att i Tyskland och en del andra kanaler så är det mkt vanligare med gratiskanaler än här i Sverige? Om det fortfarande stämmer så är det väl klokt att satsa där.

Postad 17 March 2014 - 21:41

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Magine storsatsar på största marknaden

Även om playtjänster och on demand-lösningar vinner mark så lever den klassiska tablålagda tv:n i allra högsta grad. Svenska Magine har som mål att skapa en modern distributionskanal för tv och beskrivs bäst som ett internetbaserat alternativ till sändningar via marknät och kabel-tv.

– Vi är superstolta över vad vi har åstadkommit på den tyska marknaden. Vi är den första internetbaserade tv-tjänsten som lanserar i ett så stort land med ett i princip heltäckande kanalutbud, som kan bli en fullständig ersättare till andra distributionsformer, säger Mattias Hjelmstedt.

– Vi går in i Tyskland med ambitionen att bli en väldigt stor spelare på tv-marknaden.

Magine började jobba med den tyska marknaden samtidigt som man började bygga upp tjänsten i Sverige. Marknaden är inte bara tio gånger större, med betydligt fler kanaler, utan man lägger också betydligt mera tid på att titta på tv än i Sverige - närmare 200 minuter per dag jämfört med knappa 120 minuter här.

Här kommer de smarta tv-apparaterna in i bilden. Smart-tv har utvecklats till en mycket viktig kanal för Magine. Inom kort räknar Mattias Hjelmstedt med att närmare 50 procent av tittandet kommer att ske via företagets appar till smarta tv-apparater från LG, Samsung och Philips.

– De fungerar enormt väl för det vi håller på med. Det säljs fortfarande väldigt många tv-apparater och årets modeller fungerar fantastiskt bra och vi räknar med att den här utvecklingen kommer att fortsätta.

http://www.svd.se/na...den_3360968.svd

Postad 17 March 2014 - 22:02

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Jag säger lycka till, till Magine's Tyskland satsning. Men att välja se på TV via en smart tv app, streaming osv.. när bättre alternativ redan finns i Tyskland, njae.

Postad 17 March 2014 - 23:07

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Jag säger lycka till, till Magine's Tyskland satsning. Men att välja se på TV via en smart tv app, streaming osv.. när bättre alternativ redan finns i Tyskland, njae.

Vilka bättre alternativ finns än streaming och appar?

Postad 18 March 2014 - 20:20

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Vilka bättre alternativ finns än streaming och appar?

Till exempel Sky Deutschland via satellit.

Postad 28 March 2014 - 13:35

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Till exempel Sky Deutschland via satellit.

Du slipper i alla fall kabeldragning och montering av antenn. Det kan ju spara en del vid t.ex. nybyggen då man slipper dra koax överallt, räcker med dubbla TP-kablar.

Personligen tror jag mer på netflix-modellen, att släppa kvalitativa appar till så många plattformar som möjligt. Att magine väljer att strunta i xbox, windows 8, windows phone 8, appletv etc helt och hållet tycker jag är dumt. Förstår inte hur de har tänkt sig att bygga upp en kundbas med så få plattformar som de har. För mig är alla dessa play-kanaler på webben något jag endast rör i extremt nödfall, inget som rullar dagligen i vardagsrummet i alla fall...

/S

Postad 04 April 2014 - 12:22

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

För mig är alla dessa play-kanaler på webben något jag endast rör i extremt nödfall, inget som rullar dagligen i vardagsrummet i alla fall...

Jag och familjen har hamnat i ett läge där vi för tillfället hyr lägenhet i ett hus byggt 1902. Någon antenn finns inte och vi har precis fått adsl inkopplat. Den vägen är alltså den enda möjligheten att få tv för närvarande så Play-kanaler är räddningen. Där har Magine en stor roll att spela. Dock stör det att de uppdaterar sin appar så att det numera krävs att man har nyare grejjor för att det ska funka. Jag använder Magine-appen i en Samsung BD-spelare 2011 och till den finns igen uppdateringen av appen med motivationen att den är för slö för att klara av grafiken i gränssnittet. Streamingen i sig funkar bra, men det stör mig att det numera inte går att använda mobilen som remote efter uppgraderingen.
ATV-app lär ju bara vara att glömma, men jag ska testa hur airplay funkar med den uppdaterade ios-appen. Jag lär ju inte betala för premium så länge som det inte finns appar som funkar för den hårdvara som jag har.

Postad 07 April 2014 - 10:02

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Magine är helt omöjliga just nu. Min 2011 Samsung har funkat med den gamla appen tills igår. Då verkar de ha stängt av den möjligheten. Har man tur kan man kanske få den nya appen att funka från 2012-modellerna (har inte lyckats med TVn på jobbet trots uppdaterad app). Det går heller inte att få premium förrän i slutet av maj. Det är endast de som hade Premium innan mars som får hela utbudet gratis under våren. Nya betalkonton går inte att skapa.
Så nej, ingen vet vart detta landar trots att de själva hävdar att "något stort är på gång"...

Postad 07 April 2014 - 11:22

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0
Låter som att när väl Magine blir klara att lansera en fungerande tjänst så har efterfrågan redan hunnit leta sig till alternativa lösningar. Trist, för även om streamingfantaster som jag inte har så stor nytta av dem så känns det som en bra "introduktion" till TV via nätet för de som föredrar lite äldre lösningar baserat på kanaler och tablåer.

Redigerat av improwise, 07 April 2014 - 11:23.

Postad 22 September 2014 - 06:31

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Och nu har inte ens Magine kommit igång efter sommaren, för det var då de skulle lansera en massa nya kanaler, påstods det, men deras hemsida ser lika trist ut fortfarande ....

Postad 22 September 2014 - 16:07

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Och nu har inte ens Magine kommit igång efter sommaren, för det var då de skulle lansera en massa nya kanaler, påstods det, men deras hemsida ser lika trist ut fortfarande ....

Deras namn är med andra ord rätt talande för hur man måste göra för att få de nya kanalerna :D

Postad 13 January 2015 - 20:47

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Cloud-based TV service Magine TV will cease operations in Spain on February 1.

http://www.broadband...l-out-of-spain/

Redigerat av SweX, 13 January 2015 - 20:49.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.