Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - TizzBird F13

362 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird F13 4GB (Mediaspelare) 2 5.166666 (5) Inga priser

Postad 01 March 2013 - 12:13

rikardsalen
  • rikardsalen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

N1 och F13 använder samma kod, så det bör vara samma.

Tror Anderas menade Dvico Twix N1!
Tror att du får göra en sk scrap!
Jag kör Dvico idag och har kört in bilder info med twixie tror ej Tizzbirden läser men man kan ju hoppas!

Postad 01 March 2013 - 16:49

Unregistered7b901feb
  • Unregistered7b901feb
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Har nu haft denna F13 i en dryg vecka. Kör med google play-versionen. Det finns ett par irritationsmoment:

1. Ethernet kommer inte alltid upp. För att få fart på det får jag dra ur spänningsmatningen.
2. Grafiken gömmer sig ibland bakom videon. När den är i detta läget påverkas såväl netflix som youtube. Har inte hittat något sätt att bli av med problemet utan att dra ur spänningsmatningen.
3. 1media hittar uppdateringar av appar men det går inte att uppdatera utan jag får gå in i google play och leta upp apparna som det finns uppdateringar till.

Netflix är rätt buggig och läcker minne när man bläddrar. Annars fungerar den ok förutom det svarta bandet i nederkanten. Detta är dock inte boxens fel.

Uppspelning av ISO med inbyggda spelaren fungerar inte bra vad gäller undertexter. Textraderna blixtrar bara till. MKV fungerar bra.

Jag har inte lyckats koda en h.264 så det blir rätt aspect ratio. Jag använder handbrake här. Lyssnar gärna efter tips här.

Postad 01 March 2013 - 22:23

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Har nu haft denna F13 i en dryg vecka. Kör med google play-versionen. Det finns ett par irritationsmoment:

1. Ethernet kommer inte alltid upp. För att få fart på det får jag dra ur spänningsmatningen.
2. Grafiken gömmer sig ibland bakom videon. När den är i detta läget påverkas såväl netflix som youtube. Har inte hittat något sätt att bli av med problemet utan att dra ur spänningsmatningen.
3. 1media hittar uppdateringar av appar men det går inte att uppdatera utan jag får gå in i google play och leta upp apparna som det finns uppdateringar till.

Netflix är rätt buggig och läcker minne när man bläddrar. Annars fungerar den ok förutom det svarta bandet i nederkanten. Detta är dock inte boxens fel.

Uppspelning av ISO med inbyggda spelaren fungerar inte bra vad gäller undertexter. Textraderna blixtrar bara till. MKV fungerar bra.

Jag har inte lyckats koda en h.264 så det blir rätt aspect ratio. Jag använder handbrake här. Lyssnar gärna efter tips här.

Prova att göra en "set factory default" (Settings>System>Adv. Settings)
1Mobile Market har vi också noterat har problem, vi har rapporterat till utvecklarna, men de har varit lite "busy" med förberedelser inför Cebit-mässan nästa vecka. Så vi har inte fått någon feed-back på det. Men de flesta föredrar Play och det är ju ganska enkelt att slå in koden varje gång man uppdaterar spelaren så att man får in den.
När du spelar dina ISO-filer, var spelar du dem från? USB-disk/Nätverksenhet (NFS eller Samba)?

Postad 01 March 2013 - 23:31

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Har också noterat detta. Väldigt störande. Enda som verkar hjälpa är en omstart av boxen.

Postad 02 March 2013 - 01:00

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Har också noterat detta. Väldigt störande. Enda som verkar hjälpa är en omstart av boxen.

Går en "set factory default"

Postad 02 March 2013 - 09:34

Unregistered7b901feb
  • Unregistered7b901feb
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Prova att göra en "set factory default" (Settings>System>Adv. Settings)
1Mobile Market har vi också noterat har problem, vi har rapporterat till utvecklarna, men de har varit lite "busy" med förberedelser inför Cebit-mässan nästa vecka. Så vi har inte fått någon feed-back på det. Men de flesta föredrar Play och det är ju ganska enkelt att slå in koden varje gång man uppdaterar spelaren så att man får in den.
När du spelar dina ISO-filer, var spelar du dem från? USB-disk/Nätverksenhet (NFS eller Samba)?

Ska prova factory defaults nästa gång.

ISO lixom även MKV spelar jag från en testuppsättning med min speldator som sambaserver och filmerna ligger på en USB2-disk där. Trådat gigabitnät förutom då boxen själv med sina 100Mbps. MKV fungerar bra med den uppsättningen men som sagt inte ISO. Har inte haft tid att prova andra uppsättningar men kan göra det. Kan nog även testa NFS.

Postad 02 March 2013 - 11:45

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej!

Har beställt en F13 nu och tänkte skaffa ett MicroSD kort till den.

1. Finns det någon begränsning på hur mycket lagringsutrymme den kan läsa?
2. På specifikationerna står det MicroSD läsare, klarar den läsa MicroSDHC kort. Vad jag läst så kan inte vanliga MicroSD läsare inte läsa MicroSDHC men MicroSDHC kan läsa MicroSD kort.

Tacksam för svar innan jag köper SD kort.

Postad 02 March 2013 - 22:22

rjansson1
  • rjansson1
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har gjort en GMS Firmware Update eftersom jag vill komma åt Google Play Butik och därför att 1Mobile Market inte fungerar. Det var inga problem att installera "Google Play Butik"-firmware, även om jag tyckte att nedladdningstiden var irriterande lång. Play Butik kommer snällt upp bland apparna efter installation. MEN den fungerar inte. När man trycker på den kommer man direkt till 1Mobile Market istället och det var ju denna jag ville undvika eftersom den inte fungerar. Jag har provat med fabriksåterställning och jag har inaktiverat 1Mobile Market, ingenting hjälper, kommer ändå alltid till 1Mobile Market och där är det stopp. Enda sättet för mig att få in appar i F13 har varit att kopiera appar från telefonen och lägga dessa på ett USB-minne, ansluta detta till F13 och kopiera de appar jag vill ha men det är ju bara en krånglig nödlösning och då kan man ju inte uppdatera apparna om man inte har en fungerande Play Butik. Hur ska jag göra så att Play Butik fungerar och inte bara är en oanvändbar kuliss på appsidan??

Postad 02 March 2013 - 22:52

Dreampill
  • Dreampill
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
fungerar Telias Play+ app i tizzbird F13?

Redigerat av Dreampill, 02 March 2013 - 23:39.

Postad 03 March 2013 - 07:09

AshtrayY
  • AshtrayY
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Kan man styra Spotify via TizzBird-appen (eller på annat smidigt sätt) så att man inte behöver ha TV:n igång när man vill lyssna på musik?

/Ash

Postad 03 March 2013 - 10:01

Unregistered7b901feb
  • Unregistered7b901feb
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Tappade nätet idag igen. Det gick igång med factory defaults men jag tycker det är rätt jobbigt att gå igenom alla inställningar igen.

Postad 03 March 2013 - 17:06

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Har testat några DVD.iso filer, både via NFS och Samba anslutning och i båda fallen fungerar det utan problem med textning och övrigt. Kan du ladda upp en testfilm till mig så jag får testa en du har problem med? Skicka ett PM.
Jag har inte någon gång stått på att den inte hittar nätverket. Det är inte kabeln som sitter i dåligt? Eller din router som trilskas?

Postad 03 March 2013 - 20:21

HankD
  • HankD
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Netflix fungerar bra på min F13, förutom att jag inte kan få fram subtitles. Är detta ett känt problem? Nån annan som har detta?

Postad 03 March 2013 - 22:24

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

fungerar Telias Play+ app i tizzbird F13?

Ja, den fungerar, men det är generellt sett låg bildkvalité i TV-kanaler och Programbibliotek. Videobutiken har jag inte testat.

Kan man styra Spotify via TizzBird-appen (eller på annat smidigt sätt) så att man inte behöver ha TV:n igång när man vill lyssna på musik?

/Ash

Nej, inte så att man klarar sig utan skärm och Spotify Appen har ingen möjlighet att skicka ut musiken trådlöst rån Appen till annan enhet.

Netflix fungerar bra på min F13, förutom att jag inte kan få fram subtitles. Är detta ett känt problem? Nån annan som har detta?

Några användare har klagat på att texten kommer bakom filmen, vilket verkar lösas med en "set factory default" i Settings>System>Adv. Settings

Postad 04 March 2013 - 06:12

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Försöker o logga in på datorn med Samba. Den frågar efter lösen o admin. vet att jag har sett detta nån annan stans men minns inte vart. Finns det nått standard eller ?. Har inte för mig att jag har satt nårgra sådana koder på datorn.

Postad 04 March 2013 - 10:18

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Försöker o logga in på datorn med Samba. Den frågar efter lösen o admin. vet att jag har sett detta nån annan stans men minns inte vart. Finns det nått standard eller ?. Har inte för mig att jag har satt nårgra sådana koder på datorn.

Du har ju en användare på datorn, det är den du ska använda. I stort sett namnet på dina användarkatalog under c:\Användare (c:\users). Sedan har väl användaren ett lösenord också, eller så har du lämnat det tomt.

Postad 04 March 2013 - 16:05

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Du bestämmer i din dator hur du ger andra tillstånda att dela filerna. I Nätverks- och delningscenter kan du bestämma om det skall vara lösenordsskyddad delning.
Postad bild

Postad 04 March 2013 - 17:14

Ruzzbug
  • Ruzzbug
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Får inte spotify att fungera. Appen startar med en vit ruta och översta raden finns med menyknsppen, men när jag klickar på den så försvinner raden och kvar finns bara den vita rutan.

Får heller inte det här med scraping att fungera riktigt. Måste filmfilerna ligga direkt i sourcemappen? Just nu ligger varje film i varsin mapp, men då står det bara att den hämtar information sen försvinner rutan men inget händer.

Redigerat av Ruzzbug, 04 March 2013 - 18:02.

Postad 04 March 2013 - 19:37

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Får testa era förslag. Kommer dock inte hem förrän på torsdag så då kommer det att provas :)

Postad 04 March 2013 - 21:05

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Får inte spotify att fungera. Appen startar med en vit ruta och översta raden finns med menyknsppen, men när jag klickar på den så försvinner raden och kvar finns bara den vita rutan.

Får heller inte det här med scraping att fungera riktigt. Måste filmfilerna ligga direkt i sourcemappen? Just nu ligger varje film i varsin mapp, men då står det bara att den hämtar information sen försvinner rutan men inget händer.

Vi har en lösning för Spotify på väg.
När du gör scraping måste TizzBird ha skrivrättigheter i den mapp där du har filmerna. Om det är på en nätverksenhet du provat, har du förmodligen inte gett TizzBird skrivrättigheter där.

Postad 04 March 2013 - 22:50

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Hej!

2. På specifikationerna står det MicroSD läsare, klarar den läsa MicroSDHC kort. Vad jag läst så kan inte vanliga MicroSD läsare inte läsa MicroSDHC men MicroSDHC kan läsa MicroSD kort.

Undrar samma sak här.

Postad 05 March 2013 - 10:33

COTN88
  • COTN88
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Skulle gärna testa denna. men det är inte så lätt när den inte går att få tag på. När beräknar ni att den börjar gå att köpa?

Postad 05 March 2013 - 11:56

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Hej!

1. Nej
2. Den klarar microSD ochl microSDHC (klarar ej microSDXC)

Skulle gärna testa denna. men det är inte så lätt när den inte går att få tag på. När beräknar ni att den börjar gå att köpa?

Det kommer lite småvolymer nu, men ordentlig tillgång i månadsskiftet mars/april.

Postad 05 March 2013 - 15:11

HankD
  • HankD
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Scraping funkar bra på min F13 men när jag går in i Movies måste jag varje gång leta fram stället på hårddisken där jag har mina filmfiler, skulle inte Movies automatiskt visa filmfilerna? Eller kan jag tala om för F13 var filerna finns för att slippa stega i trädet varje gång jag startar....?

Postad 05 March 2013 - 16:48

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Scraping funkar bra på min F13 men när jag går in i Movies måste jag varje gång leta fram stället på hårddisken där jag har mina filmfiler, skulle inte Movies automatiskt visa filmfilerna? Eller kan jag tala om för F13 var filerna finns för att slippa stega i trädet varje gång jag startar....?

Båda ja och nej. Om du tex har en mapp med filmer på din PC som du ansluter till med TizzNFS, så öppnas den mappen direkt i moviebrovser för den nätveksenheten. Om du tex har en USB disk, öppnas root-bibloteket.

Postad 05 March 2013 - 16:56

HankD
  • HankD
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Båda ja och nej. Om du tex har en mapp med filmer på din PC som du ansluter till med TizzNFS, så öppnas den mappen direkt i moviebrovser för den nätveksenheten. Om du tex har en USB disk, öppnas root-bibloteket.

Mina filer ligger på PCns hårddisk men det fungerar ändå inte...rootbiblioteket öppnas

Postad 05 March 2013 - 17:13

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Använder du TizzNFS?
Se punkt 6 i beskrivningen här; http://www.tizzbird....#InstallTizzNFS
Den mapp som du delar ut öppnas.

Postad 05 March 2013 - 17:22

HankD
  • HankD
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Använder du TizzNFS?

Se punkt 6 i beskrivningen här; http://www.tizzbird....#InstallTizzNFS
Den mapp som du delar ut öppnas.

Jag använder Samba, får inte NFS att fungera

Redigerat av HankD, 05 March 2013 - 18:21.

Postad 05 March 2013 - 18:19

Ruzzbug
  • Ruzzbug
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Vi har en lösning för Spotify på väg.
När du gör scraping måste TizzBird ha skrivrättigheter i den mapp där du har filmerna. Om det är på en nätverksenhet du provat, har du förmodligen inte gett TizzBird skrivrättigheter där.

Ok va bra. Ska bli kul att få igång.

Jag har filmerna på en nas och är inloggad som admin så det ska inte va några problem med rättigheterna. Har provat göra en nfs server på nas:en också och då går det att gå in i mapparna och göra det en och en. Efter det dyker den jag scrapade på nfs servern upp när jag går in på samba servern. Går det att förstå min förklaring? :)

Postad 05 March 2013 - 20:37

Lexan
  • Lexan
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,
Har funderingar angående videofiler. Jag har en Canon Powershot med vilken jag spelat in filmer som har formatet MOV. Den enda spelare jag idag kan se dessa på, förutom via själva kameran, är VLC player i datorn. Ser i spec att MOV är en typ som går att spela Tizzbird 13. En ologisk (dum) frågan följer: är det då möjligt för mig att spela upp dessa filmer via Tizzbird 13? :rolleyes:

Postad 05 March 2013 - 22:34

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Har ett par testfilmer från en kund som är tagna med Canon PowerShot SX240 HS, video codec AVC, Audio PCM. Har testat att dessa fungerar fint på F13

Postad 06 March 2013 - 12:02

Unregistered008ba6c0
  • Unregistered008ba6c0
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Hej,

Är sugen på något nytt då jag är gruvligt trött på att min HTPC. Känns som det är mindre klydd med en sånn här och eftersom jag är van vid android från både surfplatta och telefon så känns detta som ett bra alternativ.

Har läst tråden och sett att frågan ställt många gånger men känns inte som det har getts något ordentligt så här kommer den igen: Funkar Logitech Dinovo Mini till den här prylen?

Postad 06 March 2013 - 16:32

Unregistered7b901feb
  • Unregistered7b901feb
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Har testat några DVD.iso filer, både via NFS och Samba anslutning och i båda fallen fungerar det utan problem med textning och övrigt. Kan du ladda upp en testfilm till mig så jag får testa en du har problem med? Skicka ett PM. Jag har inte någon gång stått på att den inte hittar nätverket. Det är inte kabeln som sitter i dåligt? Eller din router som trilskas?

Jag ber att få återkomma om ISO-filer. Jag har inte hunnit testa färdigt där känner jag.

Nätverksproblemet: det verkar som om F13 och min DHCP-server inte trivs ihop. Sätter jag en fast IP i F13 så har jag inga problem. Ska lite senare prova med en annan DHCP-server.

Bild framför grafik: det verkar räcka med en reboot för att bli av med problemet. Det verkar dyka upp efter att ha sett på SVT Play.

Postad 06 March 2013 - 21:10

Lunden73
  • Lunden73
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har en 3D tv och 3D förstärkare så jag vill kunna ha en mediaspelare som stödjer 3D. Är tizzbirds bra? Jag använder icefilms alt 1channel på xbmc idag oc laddar ner undertexter automatiskt. Finns motsvarande möjlighet till någon tizzbird?

/Hans

Postad 06 March 2013 - 23:34

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Har läst tråden och sett att frågan ställt många gånger men känns inte som det har getts något ordentligt så här kommer den igen: Funkar Logitech Dinovo Mini till den här prylen?

Jag undrar också vilka sorters trådlösa tangentbord den klarar. Ska det vara BT tangentbord eller 2.4 Ghz.....eller klarar den båda.

Jag tänkte köpa detta:
http://rapoo.com/sho...aspx?P_No=E2700

Skulle vilja veta om Jag kan använda det med F13.

Redigerat av erikmattsson79, 06 March 2013 - 23:35.

Postad 06 March 2013 - 23:41

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Rapoo det funkar provat själv

Postad 07 March 2013 - 11:00

COTN88
  • COTN88
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag fick min igår, var väldigt nöjd med den snabba leveransen och service från Digilive. Jag var nöjd i ca 10-20 minuter.

Här är en sammanfattning av min första kväll som Tizzbird F13 ägare. För er som orkar läsa.

Installationen gick lätt och smidig. Mycket lättare än vad jag trodde faktiskt.
Uppdatera Firmware med Google Play gick alldeles utmärkt det med. Sen var det dags för Tizzremote app (iOS) som också fungerade förvånansvärt smidigt och bra.

la in TizzNFS på datorn och delade mina diskar som på en gång kom upp på Tizzbirden. Mycket trevligt.
Här börjar problemen.

Scrape funktionen funkade på första hårddisken när jag körde "Scrape all". Den hittade nästan alla filmer. När jag sen skulle köra samma funktion på hårddisk två så hittade den inte en enda film. Jag prövade då att köra varje fil var för sig. Funkade inte det heller. Gick tillbaka till dom som den inte hittade på hårddisk ett och samma sak där. Den hittade ingenting oavsett vad jag döpte filen till. Provade även filmnamn som den redan hittat men det funkar inte. Nehe tänker jag och går vidare med att installera appar och testa dom.

Flera appar kraschar eller funkar inte alls. Under mina tester kraschade Viaplay två gånger, Netflix en gång, Airplay appen kraschade även den tre gånger. Dom som inte funkade alls som jag testade var Spotify och Kanal 5 play. Har inte lagt in så många fler appar faktiskt efter det faktiskt då jag vid detta laget var rätt upprörd.
Som många skrivit är det även sjukt irriterande med baren som inte försvinner på flera appar. Man får ingen helskärm helt enkelt. Men det är tydligen inte TizzBirds fel.
Vid denna tid så har även Tizzremote appen att börja krascha. Prövar att starta om telefonen(iPhone 5) om det nu vore något skumt med den men icke. Appen kraschar då och då.

Jag provade efter dessa test att köra igång en full HD rulle (29Gb) och det funkade alldeles utmärkt. (testade ca 20 min) fantastiskt fin bild och ljud. Laggade inte en enda gång. Imponerande!

Efter detta var det dags för en av dom största anledningarna till att jag köpte denna spelare. En 3D Full HD rulle (52Gb) Den frågar då vad det är för typ av 3D och sen kör vi igång. Ställer om Tvn i 3D, på med glajjer och det funkar fantastiskt bra. Mycket bättre än tidigare 3D mediaspelare jag testat som alltid tycks missa lite grann (jag är väldigt kräsen).

Detta fortgår i 2 minuter då ljudet plötsligt försvinner. Jag stänger av filmen och prövar att sätta på den igen. Samma 3D fråga, men nu får jag bara en black screen när filmen går igång. Inget ljud, ingen bild. det går heller inte att gå ur filmen. Får efter mycket om och men rycka strömkabeln. Jag prövar igen med en annan 3D film (10Gb) denna gång får jag en orange screen. Ingen film, inget ljud. Tvungen att igen rycka strömkabeln för att gå ur detta. jag prövar detta med olika filmer 4 gånger innan jag ledsnar och lägger ner för kvällen.

Jag mejlar såklart supporten om detta och får svar tidigt i morse. (imponerande snabbt) Dom säger att jag skall göra en "set factory default". Jag hinner testa lite innan jag åker till jobbet och detta verkar ha löst problemet med 3D filmerna som flyter på bra efter detta (testade ca 10 min med två filmer). Har inte hunnit testa apparnas stabilitet än. Scrape fungerade inte efter detta heller den korta tid jag hann testa. Jag återkommer ikväll när jag har testat lite mer.

Jag köpte denna spelare som ersättning för min gamla AppleTV2 med XBMC som jag tyckte inte klarade mina behov längre. MEN den fungerade iaf.

/Besviken kund

Postad 07 March 2013 - 15:30

Ebbot
  • Ebbot
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Trist, var lite sugen på den här men den verkar ju buggig som fasen. :mellow:

Postad 07 March 2013 - 17:03

Unregistered7b901feb
  • Unregistered7b901feb
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Jag undrar också vilka sorters trådlösa tangentbord den klarar. Ska det vara BT tangentbord eller 2.4 Ghz.....eller klarar den båda.

Jag tänkte köpa detta:
http://rapoo.com/sho...aspx?P_No=E2700

Skulle vilja veta om Jag kan använda det med F13.

Jag använder ett Logitech K400 till min och det fungerar utmärkt. Nästan alla funktionsknappar fungerar.

Postad 08 March 2013 - 08:33

COTN88
  • COTN88
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Uppdatering.

igår så testade jag vidare och det är dåliga nyheter.
Jag startar en 3D film (SBS) och kör den i 10 minuter. Funkar jättebra. Stänger ner den och prövar en "TNB" 3D film. Den går igång men jag får black screen, sen efter någon minut med black screen börjar plötsligt filmen fungera i ca 1 minut, sen blir det black screen igen. Jag går tillbaka och prövar samma 3D "SBS" film som funkade tidigare. Nu får jag en orange screen när jag startar denna och mediaspelaren låser sig. Båda filmernas ljud funkar och går i bakrunden. Efter restart prövar jag med åtta andra 3D filmer innan jag är för förbannad för att orka testa det mer.

Kör igång en vanlig film 1080P som funkar bra. Så det verkar vara 3D funktionen som är en enda stor bugg.

Sraping är fortfarande ett problem. Igår hittade den ca 80% av mina filmer på båda hårddiskar men så fort man ska scrapa en film manuellt som den inte har hittat så får jag "Scraping faild, please try again" detta kommer upp oavsett vad jag döper filmen till. Även titlar den har hittat tidigare fungerar ej.

Testar lite appar igen efter detta och det är samma problem som tidigare. Vissa kraschar plötsligt och flera fungerar inte alls.

Jag hade som sagt en gammal jailbreakad AppleTV2 tidigare med XBMC. Denna har funkat klockrent. Aldrig något strul eller liknande. Men nu när jag köpt ny utrustning så ville jag även byta upp mig här då var dessa kriterier ett krav från min sida om jag skulle byta mediaspelare. På pappret uppfylls alla men i verkligheten ser det annorlunda ut:

* Uppspelning av 1080P 3D filmer . - FUNKAR EJ på Tizzbird F13
* Appar direkt i tvn - Appar kraschar eller fungerar inte på Tizzbird F13
* Airplay - Airplay appen kraschar på Tizzbird F13
* Styrning via telefon - Tizzremote appen kraschar.

Har nog aldrig varit med om att en produkt jag har betalat för är så buggig som denna.
Jag hoppas verkligen på en snabb lösning på dessa problem annars får jag väll skicka tillbaka den.

EDIT:

Supporten på Tizzbird verkar ta tag i problemen iaf och det ska dom ha credd för. Här är ett svar om Scraping problemet:
"Hej

Har fått bekräftat att IMDB inte accepterar intensiva anrop från en enhet utan blockerar detta. Stämmer med den andra kundens uppfattning att man får dela upp scraping i omgångar om man har många filer.

Systemutvecklarna skall titta närmare på detta och återkomma. "

Redigerat av COTN88, 08 March 2013 - 08:48.

Postad 08 March 2013 - 09:45

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Några kommentarer till COTN88;

AirPlay Appen vi testat är betalversionen och vi har inte haft någon krasch. Den fungerade direkt utan antydan till problem. Vi skall testa igen och se om situationen har förändrats

Vissa Appar fungerar inte, tex Kanal5Play, den har aldrig fungerat på TizzBird vad jag vet, och det finns säkert många fler som inte fungerar. Men majoriteten av Appar i Google Play är kompatibla och fungerar bra i TizzBird.

Har man flera 100 filmer att göra scraping på måste man tydligen dela upp det i fler sessioner, IMDB blockerar enheten efter altför intensivt anropand. Om man väntar i 2 timmar (enligt uppgift från hjälpsam kund som testat detta), går det att fortsätta scraping. Korea tittar närmare på detta.

Postad 08 March 2013 - 10:08

COTN88
  • COTN88
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Några kommentarer till COTN88;

AirPlay Appen vi testat är betalversionen och vi har inte haft någon krasch. Den fungerade direkt utan antydan till problem. Vi skall testa igen och se om situationen har förändrats

Vissa Appar fungerar inte, tex Kanal5Play, den har aldrig fungerat på TizzBird vad jag vet, och det finns säkert många fler som inte fungerar. Men majoriteten av Appar i Google Play är kompatibla och fungerar bra i TizzBird.

Har man flera 100 filmer att göra scraping på måste man tydligen dela upp det i fler sessioner, IMDB blockerar enheten efter altför intensivt anropand. Om man väntar i 2 timmar (enligt uppgift från hjälpsam kund som testat detta), går det att fortsätta scraping. Korea tittar närmare på detta.

Hallå där,

Airplay appen jag har är även den betalversionen. Den "hoppar ur" uppspelning vid ett par tillfällen. Airplaysymbolen försvinner då från min iPhone och iPad. Efter en liten stund står det på tvn att appen startat upp sig igen. Jag trodde först kanske att det var problem med mitt nätverk men efter att ha kollat loggen på min router kunde jag avskriva det.

Tråkigt att flera appar inte fungerar. Personligen skiter jag lite i om typ "candy crush" inte funkar men ni borde fixa så att alla större media appar fungerar. t.ex. alla play appar då ni beskriver mediaspelaren såhär:
Vi ser att "ägande" övergår till "att ha tillgång till". Musikindustrin erbjuder ett nytt sätt att konsumera musik. Med Spotify i täten finns nu ett antal tjänster som erbjuder tillgång till miljontals låtar. Intresset för att ladda ner piratkopierad media har för första gången stangnerat.
Enklaste vägen att gå för att få tillgång till de nya tjänsterna, är att använda "Appar". Android är den största tekniska plattformen för detta.

Jag skall testa att scrapa filmerna som inte funkade igår ikväll. Då det har gått 24 timmar då sedan jag scrapade sist. Återkommer om det fungerar bättre då.

Jag ser ingen kommentar om att inte 3D uppspelning fungerar?

Redigerat av COTN88, 08 March 2013 - 10:19.

Postad 08 March 2013 - 11:28

Unregistered7f5c66f8
  • Unregistered7f5c66f8
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är det bara jag som inte kan kolla på serier i netfilx det går ju bara att välja mellan de första 6 avsnitten när man försöker scrolla ner så är det filmerna bakom popup fönstret som scrollar ??

Postad 08 March 2013 - 12:05

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Efter mycket läsande i tråden så slog jag till på denna, började fint va lätt att få igång det mesta. Men som användare ovan så började problemen komma rätt snabbt.

Även jag hade problem med scraping fick aldrig till det, appar som kraschar, netflix, AirPlay (betalversion) osv. Mitt i vissa 1080 filmer på ca 7-8gb började ljudet hamna i osynk och ibland la filmen bara av.

Gjorde en set factory på den som många fått tips om här av tizzbird men inget blev bättre av det. Även deras remote app kraschar hela tiden. Slutade med att jag lämnade tillbaka skräpet. Tacka gudarna för ångerrätt!

Förstår inte hur man kan sälja en produkt som inte ens kan klassas att vara i beta stadiumet. Kan inte rekommendera denna produkt till någon, kanske min värsta fiende ;-)

Kan tänka mig att ge den ett nytt försök men då ska den vara ordentligt uppdaterad och ha rättat till alla fel, men nu har jag ingen lust att vänta på dessa fix.

Postad 08 March 2013 - 12:06

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Ja det hade varit trevligt om alla dessa buggar fixas så snart som möjligt. Har själv en som jag ska hämta ut idag trots alla buggar, med hopp om att de fixas. Har själv en Boxee Box som jag tänkte ersätta i och med att det inte utvecklas mer för den.

Supporten svarar snabbt, det är bra. Hopp om att det blir en seriös och bra produkt.

Redigerat av erikmattsson79, 08 March 2013 - 12:07.

Postad 08 March 2013 - 12:43

COTN88
  • COTN88
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Efter mycket läsande i tråden så slog jag till på denna, började fint va lätt att få igång det mesta. Men som användare ovan så började problemen komma rätt snabbt.

Även jag hade problem med scraping fick aldrig till det, appar som kraschar, netflix, AirPlay (betalversion) osv. Mitt i vissa 1080 filmer på ca 7-8gb började ljudet hamna i osynk och ibland la filmen bara av.

Gjorde en set factory på den som många fått tips om här av tizzbird men inget blev bättre av det. Även deras remote app kraschar hela tiden. Slutade med att jag lämnade tillbaka skräpet. Tacka gudarna för ångerrätt!

Förstår inte hur man kan sälja en produkt som inte ens kan klassas att vara i beta stadiumet. Kan inte rekommendera denna produkt till någon, kanske min värsta fiende ;-)

Kan tänka mig att ge den ett nytt försök men då ska den vara ordentligt uppdaterad och ha rättat till alla fel, men nu har jag ingen lust att vänta på dessa fix.

Då kan dom inte säga att jag är ensam om att ha problem med appar osv. Vilket det hintas om.

Jag har fortfarande ett tag kvar på ångerätten. om dom inte kommer med någon lösning inom den så åker den tillbaka i mitt fall också.

Det är som du säger helt galet dåligt att släppa en spelare som inte ens klarar av hälften av det som utlovas. När jag tänker efter så klarar den inte av något som utlovas.

Postad 08 March 2013 - 14:43

rojo_98
  • rojo_98
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Finns det någon information om/när F22 kommer att lanseras?

Postad 08 March 2013 - 16:52

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Då kan dom inte säga att jag är ensam om att ha problem med appar osv. Vilket det hintas om.

Jag har fortfarande ett tag kvar på ångerätten. om dom inte kommer med någon lösning inom den så åker den tillbaka i mitt fall också.

Det är som du säger helt galet dåligt att släppa en spelare som inte ens klarar av hälften av det som utlovas. När jag tänker efter så klarar den inte av något som utlovas.

Japp, du är garanterat inte ensam, nej det var inte mycket som funkade och jag vågar inte lita på att det ska komma uppdateringar som fixar allt därav lämnade jag tillbaka den. Jo det är trist att dom inte släpper en stabil produkt direkt, händer tyvärr allt oftare är inte bara tizzbird som lyckas med den bedriften.

Postad 08 March 2013 - 18:47

Unregistered7b901feb
  • Unregistered7b901feb
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Är det bara jag som inte kan kolla på serier i netfilx det går ju bara att välja mellan de första 6 avsnitten när man försöker scrolla ner så är det filmerna bakom popup fönstret som scrollar ??

Det är en pekplatta i grunden och scrollhjulet tar inte överallt. Vänsterklicka och håll kvar samt dra pekaren uppåt för att scrolla. Samma för att scrolla sidledes i netflixappen.

Postad 08 March 2013 - 19:19

knoppixz
  • knoppixz
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hej,
kan man flytta på undertexterna (horisontellt förstås)?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.