Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Forza Motorsport 5 [XB1]

440 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Forza Motorsport 5 (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 2 7.899998 (9) 1 071:-

Postad 24 November 2013 - 15:53

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Eventuellt. Vi vet ju inte vilka banor som kommer.

At exempelvis Nord-schleife inte är med från start är inget annat än fail.

Du skriver att det kommer att ta längre tid att spela till sig bilar än tidigare, källa på det (nu menar jag inte någon användare på Neogaf, utan en källa som även icke-PS-fans kan lita på).

Eurogamers recension
finns källor i tråden på neogaf också, bara läsa första inlägget

Postad 24 November 2013 - 16:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Men om dom i femman gjort det ännu mycket långsammare att ta sig fram genom spelet och Samtidigt lagt till dyra bilköp så känns det lurigt. Och irriterande! Jag kommer aldrig lägga extra pengar på att låsa upp något i förväg och om spelet dessutom med flit är segt för att locka till köp så kommer jag inte köpa det spelet.

Det är ju precis det som är problemet, de bygger det kring Pay to Win för att man ska lockas att köpa bilarna istället för att spela. Någon på Neogaf räknade lite på det och sa "men.... som ni ser här så tar det bara 50-80 timmar att låsa upp Lotus".

Om man måste grinda i 50 timmar genom att köra om samma banor hela tiden för att låsa upp en bil i spelet så är det något som är fel.

Det här är ju precis samma system som MMO:s eller FTP-spel kör med, fast i detta fallet har du redan betalat 500 spänn för spelet.

Du skriver att det kommer att ta längre tid att spela till sig bilar än tidigare, källa på det (nu menar jag inte någon användare på Neogaf, utan en källa som även icke-PS-fans kan lita på).

Neogaf är neutrala, det finns alla typer av fans där precis som här. Folk som spelar spelet och ger info där kanske inte är PS-fanboys?

Postad 24 November 2013 - 17:42

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Nä, men han jag svarade är det. :-)

Postad 24 November 2013 - 17:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Men inte jag och jag tycker ändå det är dåligt :)

Det är ju systemet som är dåligt, det får absolut inte bli så att de ska bygga spelet (även andra nextgenspel framöver) kring att det ska ta extra tid för oss som aldrig köper något för riktiga pengar i spel. Då måste man säga ifrån.

Postad 24 November 2013 - 18:46

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Nej, om det tillsammans med det högre priset tar ännu längre tid att grinda sig till bilarna är det ju inte bra.

Du får ursäkta min skepticism, men Christopher_A har inte direkt gjort sig känd för att vara saklig när det gäller One/PS4 (även om jag upplever honom något bättre nu än för några veckor sedan).

Redigerat av SC-Zap, 24 November 2013 - 18:47.

Postad 24 November 2013 - 19:22

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Jag vill varken grinda eller betala extra. Ge oss spel med normal speltid fför sjutton!
Har massor av bilar i gamla bilspel man aldrig får leka med bara pga denna enorma tid man måste lägga på spelen.
Om det ändå var kul att grinda men dom flesta spel är ju inte det, pgr2 var det! Men det var stor del pga duke kontrollen o perfekt force feedback!

Postad 24 November 2013 - 21:50

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Eurogamer skriver om pay-to-win systemet här:

http://www.eurogamer...ot-free-to-play

Verkar riktigt kass, men GT6 till PS3 verkar sikta på ett liknande system. :/

Postad 24 November 2013 - 23:25

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Någon annan som har bokat en tx300?

Jag har bokad en box, en ratt och Forza 5.

Ska bli kul att pröva. Dyrt som fæn men livet är kort.

Postad 25 November 2013 - 20:14

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Super Play #128 Okt 2006

Gran Turismo HD: Classic i siffror
När Sonys onlinebutik är fylld vill Polyphone att den skall rymma 770 bilar, 51 banor och 4500 nedladdningsbara objekt. Om man går efter snittpriserna som rapporteras kommer det kosta 1110 kronor att ladda ner samtliga banor och hisnande 3590 att fånga alla bilar - en totalkostnad på 4700 kronor om man vill äga precis allt. Och då har vi inte ens räknat de uppgraderingar till bilarna som går att köpa.

Phil Harrison juni 2006

Well, I'll give you an example; Kazunori [Yamauchi, producer of the Gran Turismo series] would kill me for this: Imagine Gran Turismo shipping on a disc with one car and one track. And then you can browse, online, a dynamic circuit of vehicles that's growing every day because either the car manufacturers are adding new vehicles or we're adding new vehicles. And you can see a specific-type car that's being called up and say, "I think I'll play with that one. Let me download and play it." Maybe the business model allows you to play it for a day; maybe the business model allows you to own it forever. But that content is now yours on your hard drive. Or [maybe you could download] new tracks, new music, whole games.

You know, I think that developers and consumers are going to be presented with different "play packets." There will be the big 50-gigabyte experience led by a Best Buy, a GameStop, and that will be played through in a normal game style, but there will be other games that are totally dynamic, that are more like a service. That's what I was trying to show with the SingStar video at the end [of our GDC presentation].

Gamla tankar, nytt format. Dock så släpptes aldrig Gran Turismo HD: Classic men helt klart är det saker och ting som har varit i görningen i över 6 år.

Postad 25 November 2013 - 20:41

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Men inte jag och jag tycker ändå det är dåligt :)

Det är ju systemet som är dåligt, det får absolut inte bli så att de ska bygga spelet (även andra nextgenspel framöver) kring att det ska ta extra tid för oss som aldrig köper något för riktiga pengar i spel. Då måste man säga ifrån.

Nej fy fan det här får inte bli standard i nästa generation. Oroväckande. Om Forza 5 kör vidare med detta så blir det verkligen inget köp.

Postad 25 November 2013 - 22:51

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Super Play #128 Okt 2006

Phil Harrison juni 2006

Gamla tankar, nytt format. Dock så släpptes aldrig Gran Turismo HD: Classic men helt klart är det saker och ting som har varit i görningen i över 6 år.

tyvärr verkar nåt liknande också finnas i GT6

Postad 26 November 2013 - 09:34

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad 26 November 2013 - 09:47

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Postad bild
Postad bild

Postad 26 November 2013 - 09:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Även om bilderna är talande så blir allt lite dåligt med texten under.

Foliehattarna är på som vanligt. Alla är journalister är köpta och alla spel körs i 720p.

Sen när började tester reflektera downgrades? "Spelet jag spelade var bra men eftersom det ser något sämre ut än vad som visades på trailer för några månader sen så måste jag ge det ett lågt betyg"

Korkat resonemang.

Vad är poängen att posta samma side-by-side 2 gånger?

Redigerat av PalmiNio, 26 November 2013 - 09:55.

Postad 26 November 2013 - 10:33

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Även om bilderna är talande så blir allt lite dåligt med texten under.

Foliehattarna är på som vanligt. Alla är journalister är köpta och alla spel körs i 720p.

Sen när började tester reflektera downgrades? "Spelet jag spelade var bra men eftersom det ser något sämre ut än vad som visades på trailer för några månader sen så måste jag ge det ett lågt betyg"

Korkat resonemang.

Jag kan bara hålla med, jag köper allting rakt av, riktigt soppigt gjort av MS och Turn 10. Men sedan kommer haranger om köpta journalister och hur synd det är om Sony som alltid får låga betyg. Och då sjunker tyvärr mitt förtroende för bilderna.

Postad 26 November 2013 - 11:00

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Det enda pinsamma med det där bilderna är att de postas här. Varför är PS-fläktarna så pigga på att informera om hur spelet ev ändrat sig sedan E3? Ser grymt bra ut och kommer troligtvis vara herre på täppan tills nästa version av Forza kommer ut.

Postad 26 November 2013 - 12:58

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Lägg inte så mycket på texten i bilden, det är skillnaden mellan E3 och release jag vill visa.

Sen det som folk är mest pissed på är microtransactions som är ett måste om man vill köpa alla bilar ingame.
Några på GAF har räknat ut att för en normal spelare skulle det ta ca 15 år att ttjäna in tillräckligt med ingame credits för att köpa alla om man hoppar över uppgraderingar..

http://www.youtube.c...h?v=O-ILszuIEIM

Postad 26 November 2013 - 13:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Några på GAF har räknat ut att för en normal spelare skulle det ta ca 15 år att ttjäna in tillräckligt med ingame credits för att köpa alla om man hoppar över uppgraderingar.

Haha, fullkomligt patetiskt i så fall.

Det är för övrigt bra att det här får så mycket uppståndelse, hoppas det får ännu mer och hoppas spelet säljer dåligt och att de förstår anledningen till varför, så att andra som har liknande i åtanke ser varningssignalerna.

Redigerat av Zoiler, 26 November 2013 - 13:36.

Postad 26 November 2013 - 13:35

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Nej visst är det så, det stora problemet här är DLC och mikrotransaktioner. Sjukt störande.

Postad 26 November 2013 - 15:35

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Även om jag gillar att de gjort bilar mer exklusiva (hoppas de går att köra i någon form av practise / one race mode oavsett) så låter de onekligen som de trimmat ekonomin i mesta laget. Surt isåfall men givet köp för mig oavsett om det blir en X1.

Postad 26 November 2013 - 15:52

Unregisteredf29bec15
  • Unregisteredf29bec15
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 2
Har inte alls hängt med i detta.
Men det som står på bara den här sidan är ju skrämmande.

99.99$ för 8000 tokens. Och det räcker inte ens , för den dyraste bilen kostar 10.000 tokens.
Och då har man lagt ned 500:- på spelet redan !?
Plus 5000 på konsolen ?

Ehm. Jag som skattebetalande vuxen tycker att detta är vansinnigt dyrt ?
Vad sjutton tycker 12-åringar som ska be Pappa/Mamma om lite tokens för att köpa nya bilar ?

Och DLCs, har jag alltid förespråkat.
Har gillat ideen med 12månaders DLC efter släpp. Då vet man att spelet 'lever' i ett år ungefär.
Fast nu så är det lite som Horizon. Att samma bilar som var gratis i Forza4, får man köpa igen i Forza5.
Och i värsta fall har man redan köpt dem i Horizon engång.

Känns som Turn10 har tappat verklighetsförankringen. För inte fan kan folk vara beredda att betala så mycket pengar ?

Postad 26 November 2013 - 16:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

För inte fan kan folk vara beredda att betala så mycket pengar ?

Det var en i nextgenwar-tråden som kände en som lagt 2-3000 på spelare i FIFA... så tyvärr.

Postad 26 November 2013 - 17:39

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Uppenbarligen är folk beredda att lägga pengar annars hade detta död på en gång. Hade folk inte betalat för DLC så hade det inte funnits. Hade folk inte köpt en massa mikrotransaktioner hade bolagen tagit bort detta. Enkel marknadsekonomi, det finns där för att folk är beredda att betala för det.

Postad 26 November 2013 - 17:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Enkel marknadsekonomi, det finns där för att folk är beredda att betala för det.

Jo men hur mycket är de beredda att betala. Att ha mikrotransaktioner kostar inte spelbolagen någonting så varje som köper är en vinst. Men hur mycket betalar de? När övergår det till att bli negativ press så att de inte längre tjänar på det. Det finns en smärtgräns.

Postad 26 November 2013 - 19:22

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 1

Uppenbarligen är folk beredda att lägga pengar annars hade detta död på en gång. Hade folk inte betalat för DLC så hade det inte funnits. Hade folk inte köpt en massa mikrotransaktioner hade bolagen tagit bort detta. Enkel marknadsekonomi, det finns där för att folk är beredda att betala för det.

99,99$ tycker inte jag låter som microtransactions... Nog gör att det är högsta nivån i spelet, men det verkar krävas väldigt mycket mer pengar än vanliga s.k microtransactions.

Undra om någon halkat på tangenterna, $9,99 låter mer realistiskt för lite låtsas-pengar för den late.

Postad 26 November 2013 - 19:45

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Haha!

Sett ut lite som T10 fick ont om tid.

Postad bild

Postad 26 November 2013 - 20:16

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Haha!

Sett ut lite som T10 fick ont om tid.

BILD

Forza - The clone wars? Aja spelar väl ingen större roll för spelandet iaf.

Postad 26 November 2013 - 20:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 1
Är det utvecklarnas familj som de fotat?

Postad 26 November 2013 - 21:40

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Jo men hur mycket är de beredda att betala. Att ha mikrotransaktioner kostar inte spelbolagen någonting så varje som köper är en vinst. Men hur mycket betalar de? När övergår det till att bli negativ press så att de inte längre tjänar på det. Det finns en smärtgräns.

Jag pekar på Jonas Mäkis blogg om det hela: http://www.gamereact...og/jonas/646624

Och ja det finns en smärtgräns men den är på inget sätt nådd än. Folk på forum kanske är upprörda men den stora massan betalar och köper även nästa spel. Köper ingen credits och nästa spel floppar då kanske MS funderar annorlunda.

Eller om det blir det sämsta företaget fler år i rad i USA så de måste putsa sin image som EA.

Postad 26 November 2013 - 22:20

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Jag pekar på Jonas Mäkis blogg om det hela: http://www.gamereact...og/jonas/646624

Och ja det finns en smärtgräns men den är på inget sätt nådd än. Folk på forum kanske är upprörda men den stora massan betalar och köper även nästa spel. Köper ingen credits och nästa spel floppar då kanske MS funderar annorlunda.

Eller om det blir det sämsta företaget fler år i rad i USA så de måste putsa sin image som EA.

Rätt vettigt inlägg i debatten. Kom att tänka på när man var liten grabb och ett spel till PC kostade 499 pix. Hur många saker kostar praktiskt taget lika mycket efter 20+ år? Om mikrotransaktioner höjer kvaliteten på spelen samt ger mer innehåll / livslängd på dem så varför inte? Sen finns det ju olika snygga implementationer av dem.

Postad 27 November 2013 - 01:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Folk på forum kanske är upprörda men den stora massan betalar

Om historien har lärt oss något är det väl ändå att en högljudd minoritet på forum har makt? Det du säger hörde jag innan Xbox One gjorde sin 180 också.

Vi får se om tillräckligt många ger sig på något liknande Forza 5 vad som händer. Det är knappast en så oundviklig framtid som Mäki verkar tro. Han överdriver ju rätt hårt, jämför Outrun med Forza 5 och att det tar ett halvår att göra en bil idag, så utvecklingskostnaderna måste ju stiga monumentalt. Nej, så massiva kostnader jämfört med idag blir det inte.

http://www.cinemable...Down-48908.html
http://www.cinemable...tick-52391.html
http://www.cinemable...ears-58919.html

Om mikrotransaktioner höjer kvaliteten på spelen samt ger mer innehåll / livslängd på dem så varför inte?

Jag är inte emot mikrotransaktioner rent principiellt. Så länge andra konsumenter sponsrar utvecklarna via småköp är det bara bra om de får mer pengar. Men som du säger ska det inte påverka den "vanliga" spelupplevelsen negativt som i detta fallet.

Postad 27 November 2013 - 07:27

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Ska det vara mikrotransaktioner i ett spel så skall spelet vara gratis, simple stuff.
DLC är inte någon mikrotransaktion heller utan oftast en version 1.5 av spelet.

Så var det i början iaf när DLC började komma, men att som många gör nu, framförallt Forza, att plocka bort delar som är "självklara" från ett spel och sedan sälja dem som DLC är förbannat vidrigt.

Redigerat av sinnes, 27 November 2013 - 07:28.

Postad 27 November 2013 - 08:22

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Men viktigaste frågan för mig, någon här inne som spelat detta än då? Hur är fysiken? Med ratt...?

Postad 27 November 2013 - 14:58

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Om historien har lärt oss något är det väl ändå att en högljudd minoritet på forum har makt? Det du säger hörde jag innan Xbox One gjorde sin 180 också.

Ja frågan är bara om detta skapar lika mycket bad will som always connected gjorde. I Xbox One insåg MS att det hela höll på att rinna iväg för dem och att deras största konkurrent skulle vinna väldigt mycket på det. I detta fall är det inte samma sak eller situation. Att några klagar högljutt på mikrotransaktioner när även Sony kör med dem får mig att tro att MS bedömer att det inte är lika stor "risk" att strunta i dem och köra på.

Postad 27 November 2013 - 17:45

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0

Ja frågan är bara om detta skapar lika mycket bad will som always connected gjorde. I Xbox One insåg MS att det hela höll på att rinna iväg för dem och att deras största konkurrent skulle vinna väldigt mycket på det. I detta fall är det inte samma sak eller situation. Att några klagar högljutt på mikrotransaktioner när även Sony kör med dem får mig att tro att MS bedömer att det inte är lika stor "risk" att strunta i dem och köra på.

Att säga "några klagar" är en grov underdrift, på tex NeoGAF så är tråden om MT just nu 37 sidor och 99,99% är redigt pissed.

Postad 27 November 2013 - 18:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Hrm.. de som köper Limited Edition får dubbel exp? Eller menar de bara LE-bilarna?

I just learned that as a owner of the standard version I only get 15.750Cr per driver level increase, while LE owners (VIPs) get double. Wow, just wow.

The whole time when I was reading posts like "you only get 31.500cr per level" I wondered which level they meant, lol. Must have been VIPs talking, I really thought my savegame was broken.

Seriously, all the fun I'm having playing the game with this really great physics, there's voices in the back of my head asking why I keep playing and supporting. The whole game is designed to make you pay from anger or frustration. I know it's just a minor issue, but this really fucked me up.

Can't afford the car with credits? Just use your real money.
Not enough time to grind? Insert Credit Card informatio here.
Wanna have what the others got? Spend some more money on the LE.

Next thing DLC and incoming trackpacks. Man, I'm so sick of all this decision that were made. Hope they listen and get it right with the next game. It's as much fun as it is disgusting.

Intryck från en annan:

I have been playing Forza games since Forza 2. I am mostly an online sim racer who likes to runs leagues. I thought I would share my impressions on the new game for the Xbox One.

Pros
The racing is totally solid and always has been
The Graphics - 60fps and 1080p is great
The Cars - the cars are beautiful
Forza Vista - very cool feature if you are into car pron
The Tracks - all the tracks a very nice looking and seem more accurate
16 cars racing at once - love the traffic
Drivatars and their difficulty levels

Cons
The multiplayer hoppers need to be retuned. Everytime my friend and I try and race we can only find 1 or 2 other drivers if any at all. It says there are 1000's of drivers online but where are they??
You can NOT gift anything anymore. No tunes, no cars, no liverys ect.
You can NOT sell your cars anymore...ugh why???
There is not a discount that I see for upgrading your cars. Last year you could basically upgrade your Audi for free if you raised your affinity level high enough. The appears to be gone. I am a level 9 on my Audi and no discounts.
The lotus F1 car is 8M Credits or 10,000 Tokens.....WTF???
They just really nerfed/changed the economy here. I am racing with no assists and on Pro difficulty (6/7 hardest) and I am making 12-13K per race coming in 1st. You get a boost each level up but it seems to be 31,500 credits each time. it should be increasing each level.

There are 7 drivatar difficulty levels. I have been racing on "Pro" level drivatar difficulty (which is level 6 out of 7) and it has been a decent challenge. I would say the first and 2nd place cars are a bit tough to catch up to but the rest of the pack was pretty easy to pass. I tried 'Unbeatable" and that felt like I was racing real people for sure. This was truly a tough level of difficulty as I came in 8th place in a 3 lap race at Road Atlanta (typically one of my faster tracks). You have to have a solid car and have it tuned to win at this difficulty.

Overall the racing, cars, Forza vista, drivatars and tracks are all fantastic but a lot of what is outside of that is a bit crappy. In all honesty it really seems like they made the ability to earn cash difficult so you would then in turn give them "real money" for tokens. Which in many peoples opinion is complete bullshit.

Postad 27 November 2013 - 18:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Att säga "några klagar" är en grov underdrift, på tex NeoGAF så är tråden om MT just nu 37 sidor och 99,99% är redigt pissed.

Det är 100 000 som sett Francis Youtubevideo t.ex. och förstås ännu fler med den täckning detta får i pressen.

http://www.youtube.c...o&v=O-ILszuIEIM

Problemet här är inte huruvida folk gillar MT eller inte för det gör inte majoriteten, i alla fall inte när de på detta sätt strippar spelet på funktioner för att man ska lockas att köpa MT, efter att man redan betalat fullpris. Problemet är snarare att de måste informeras. Och när recensenterna, vars jobb är att informera konsumenterna, knappt ens nämner det så köper folk spelet förstås. Men köper de nästa?

Redigerat av Zoiler, 27 November 2013 - 18:45.

Postad 27 November 2013 - 19:19

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Nån på GB har räknat lite på det.
http://www.giantbomb...ons-1462008/#61

F1 bilen kostar $70 att låsa upp tydligen. Wtf?

Turn 10 didn’t go overboard with car tokens, they went nuclear.

Postad 27 November 2013 - 21:01

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Ja, jo, suck. Jämfört med antalet sålda spel och konsoler så är en tråd på NeoGAF, några personer. Procentuellt sätt till antalet användare är det inte många. Jag försvarar inte modellen jag bara påpekar att det kommer krävas mer för att bolagen skall sluta med det.

Det är 100 000 som sett Francis Youtubevideo t.ex. och förstås ännu fler med den täckning detta får i pressen.

http://www.youtube.c...o&v=O-ILszuIEIM

Problemet här är inte huruvida folk gillar MT eller inte för det gör inte majoriteten, i alla fall inte när de på detta sätt strippar spelet på funktioner för att man ska lockas att köpa MT, efter att man redan betalat fullpris. Problemet är snarare att de måste informeras. Och när recensenterna, vars jobb är att informera konsumenterna, knappt ens nämner det så köper folk spelet förstås. Men köper de nästa?

Tyvärr är det inte 100 000 som sett filmen utan det är antalet views, även om Youtube har skärpt till sig är det fortfarande många "skräp"views.

Men ja, problemet är att media inte skriver om det eller beskriver problemet för konsumenten. Och så länge den vanlige konsumenten, som är merparten av de som kommer att köpa en konsol och inte hänger på forum, köper saker och ting med mikrotransaktioner kommer de fortsätta.

Postad 27 November 2013 - 21:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jag försvarar inte modellen jag bara påpekar att det kommer krävas mer för att bolagen skall sluta med det.

Your Turn 10 team continues to value the input of our Forza community, and we keep a careful eye on in-game data that shows how players progress through our games. Based on the numbers we’ve seen from our first week of FM5, as well as feedback we heard directly from you, we’re in the process of making some changes to the Forza Motorsport 5 economy. But, while we’re putting the final touches on that, we want to make sure everyone continues having a great time with Forza 5. So, the following programs are going into effect this week:

http://www.neogaf.co...ad.php?t=723925

Som sagt.. det räcker för att det ska hända grejer. Sedan är det frågan om förändringarna är bra, men det är en början iaf.

Edit: Detta påminner en del om situationen med Diablo 3 och RMAH. De har fortfarande inte fått bort RMAH ännu vad jag vet men det är på gång. Tog bara... 1.5 år?

Redigerat av Zoiler, 27 November 2013 - 21:49.

Postad 27 November 2013 - 22:09

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
50% discount, skämtar dom aprillo?.

Finns inget annat än att plocka bort skiten helt och ha lägre priser på bilarna samt ge mer credits när man kör.

Postad 28 November 2013 - 15:14

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Det är utmärkt om Turn 10 gör förändringar i hur man tänker, det visar att de är inte lika cyniska som mig. Skall bli intressant att följa utveckling på det hela, nu lovar man rea under helgen och krediter under december, vad händer sedan? Jag är skeptiskt måste jag erkänna, det känns mer som en tidsfråga innan detta är ett accepterat faktum än att bolagen skall tänka om och sluta med mikrotransaktioner, men jag är cynisk när det gäller bolag, de gör saker för att det ökar deras vinst inget annat. Men trevligt att man lyssnar på spelarna och inser att man kan sälja fler spel genom att ändra prisstrukturen även om mikrotransaktioner nog inte kommer försvinna från spelet.

Samtidigt försvarar man spelet och antalet bilar och banor:

In a Shacknews interview, Greenawalt was asked why so much content appears to be missing from Forza 5 while developer Turn 10 Studios continues to promote upcoming DLC additions that should flesh out the racing simulation. "Forza Motorsport 5 is actually the largest racing game ever delivered at the launch of a console, by a long shot," Greenawalt states. "In fact, it would be huge even by second holiday standards. As mentioned above, it is bigger than Forza 2, which was delivered a year and half after the launch of the Xbox 360. It also has more car diversity than any previous Forza Motorsport; by including open wheel race cars and track toys like the KTM X-Bow and the Ariel Atom on top of the diversity that took us years to build up across multiple iterations on the Xbox 360.

"Moreover, we've defined an uncompromised quality bar for new generation racing games in both car and track detail and immersion - all while, delivering unprecedented size," Greenawalt says.

"Regarding DLC, we have found that 10 cars a month is the fastest we could create "just in time" content. Just like in Forza Motorsport 4, we are planning to add as many as 10 cars a month to Forza Motorsport 5. It takes more than six months to build every car. Delivering cars in monthly packs allows us to keep the game new and fresh for those that are interested."

When asked why Forza 5 is missing the iconic Nürburgring track, Greenawalt explains that the new graphics engine in Forza 5 necessitates that all tracks be rebuilt from scratch. While other famed racetracks like Spa were able to make an appearance in Forza 5, there just wasn't time to reproduce the lengthy, complex Nürburgring for the new engine, so instead of porting low-resolution content from Forza 4, the team opted to leave the track absent. "Expect more news on tracks in Forza Motorsport 5 in the near future," Greenawalt added.

Postad 28 November 2013 - 20:27

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
De där bilderna som visats här (av folk som sagt sig inte alls vara intresserade av att ens komma i närheten av att köpa One...), är de tagna med Ones egen inspelningsfunktion, eller med ett capturecard?

Postad 28 November 2013 - 22:01

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Om du menar publik-bilden jag lade upp så är den tagen med Photo-mode i spelet.

Edit: Du menar sinnes bilder såklart...

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 28 November 2013 - 22:02.

Postad 28 November 2013 - 22:10

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Ja, det är Sinnes bilder jag tänkte på, närmast.

Vet inte hur photo-mode i spelet är (den har ju varit ganska bra i tidigare spel), men Ones egen funktion för att spara film är tydligen inte så bra (förklarar inte de trista publikbilderna och lite annat, men skulle kunna förklara en del av det som klankas ner på).

Nåja, beställt en One och Forza 5 nu i alla fall (Ghosts har jag ju köpt elektroniskt till 360, så det borde gå att köpa billigt elektroniskt till One), så jag lär väl märka hur spelet är. Trist att jag inte kan använda min ratt.

Postad 03 December 2013 - 23:02

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Det här förklarar iallafall Furaiens frånvaro; men inte Nordshliefe.
http://www.topgear.c...fire-2013-11-29

Postad 03 December 2013 - 23:13

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Men även om den enda Furai som fanns brunnit upp, så hade den ju kunnat finnas med i spelet, i och för sig.

Lite sorgligt det där, men den var väl inte direkt designad för att ge maximal säkerhet och kylning (och den där wankeln blir dj-t varm), det var ju inte en produktionsmodell.

Postad 03 December 2013 - 23:24

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Nu är rean på bilar över. Alltså vem orkar sitta och bara nööööta för att kunna köpa en svindyr gris i en stor säck.
50% gjorde ju många bilar åtminstone möjliga att köpa.

Postad 05 December 2013 - 01:07

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Gick idag in i advanced i kontrollmenyn och drog bort all deadzone åt alla håll på styrning och gas o broms, alltså 0% och 100% på alla värden.
MYCKET bättre könsla av kontroll nu!
Det är ju så jag har på f4 så borde ställt in så från början. Nu måste jag skaffa sladd till kontrollen också för att minimera inputlaggen.
Konstigt att en sådan inte ingår.

Körde tre timmar idag o bara nötte på 4 olika rejs för guld och för att sedan komma hyfsat högt på leaderboarden och för att riktigt lära mig banorna.
Faan va kul detta spel börjar bli nu, trots dom dåliga analoga styrspakarna.
Drog in 250.000:- på dom timmarna.
Riktigt jobbigt med tanke på hur många timmar spelande det innebär för att köpa alla bilar i spelet men vill ha. Sjukt!
Köpte en countach, som alla spel envisas att ha dom där fula sidogälarna som förstör hela bilen, och en fantastisk exige! Rekommenderas starkt!

Spa är ju riktigt härlig att köra! Framförallt med gamla f1 bilarna! :)

Postad 05 December 2013 - 19:58

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Gick idag in i advanced i kontrollmenyn och drog bort all deadzone åt alla håll på styrning och gas o broms, alltså 0% och 100% på alla värden.
MYCKET bättre könsla av kontroll nu!

Mycket bra tips. Testade själv och blev mycket nöjd!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.