Postad 22 September 2013 - 18:05
Postad 22 September 2013 - 20:56
Två ord; fult och segt.
Jag har kört iOS 7 i ett par månader nu och det är definitivt inte segt på iPhone 5. Utseendet ändras förövrigt med val av bakgrundsbild.
Det mesta är bättre, och det var helt enkelt hög tid att ersätta designen som har hängt med sedan den första iPhonen...
Postad 22 September 2013 - 21:24
Postad 22 September 2013 - 21:51
Postad 22 September 2013 - 21:55
iOS 6 var alltså bättre egentligen på just det för inte stördes man av att det mesta var nedstängt?
Film som visar en annan typ av lag som kom med iOS 7
http://www.youtube.c...h?v=LZQC_W0c-C8
Redigerat av junkan, 22 September 2013 - 21:59.
Postad 23 September 2013 - 07:41
Ni som har lagg uppdaterade ni eller återställde ni? Jag återställde och har inget lagg överhuvudtaget nånstans. Det känns rappare än IOS 6 på min Iphone 5.
Uppdaterade min Iphone 5 och känner inget lagg, gjorde ingen återställning, känns faktiskt snabbare än IOS6.
Kommer inte heller skaffa någon Iphone 5s, väntar på Iphone 6 eller vad nu nästa modell kommer heta, känns som det är dags att dom börjar på en ny namnserie.
Jag hade gärna sett en Iphone 6 med 4,5" skärm.
Postad 23 September 2013 - 08:59
Redigerat av Unregistereddc471864, 23 September 2013 - 08:59.
Postad 23 September 2013 - 12:54
Apparna har inget med iOS7 att göra. Uppdaterar man dem så får de de nya designen även om man kör iOS6. FB-appen har visserligen en del av den gamla menyraden kvar upptill, men denna är flytande och försvinner upp när man scrollar ned. Endast den nya menyn nedtill syns hela tiden.iPhone 5 funkar bättre än iPad 4 i vart fall.
Men en del appar fattar jag inte hur de tänkt med.
Facebook-appen lägger tex en menyrad både nere och uppe, då försvann ju liksom vitsen med den längre skärmen, gör om gör rätt!
Postad 23 September 2013 - 17:15
Postad 23 September 2013 - 17:21
Hur är det på en iPad2? Är det lönt att uppdatera eller skall man vänta?
Märkte inga problem på ipad 2.
Postad 23 September 2013 - 19:51
Postad 23 September 2013 - 23:12
Märkte inga problem på ipad 2.
Inte jag heller. Det laggade i början men det berodde på att 38 appar uppdaterades i bakgrunden.
Postad 23 September 2013 - 23:29
Postad 24 September 2013 - 07:08
Upptäckte idag när jag fick ett samtal att det saknas ett val för att avböja samtalet, detta var från låst skärm men har inte kunnat testa ifall det saknas även från hemskärmen. Denna möjligheten fanns ju i iOS 6.
Tryck på powerknappen
Postad 24 September 2013 - 07:15
Upptäckte idag när jag fick ett samtal att det saknas ett val för att avböja samtalet, detta var från låst skärm men har inte kunnat testa ifall det saknas även från hemskärmen. Denna möjligheten fanns ju i iOS 6.
Ett tryck på "power-knappen" = ringsignal tyst
Ett tryck till på "power-knappen" (tot 2 ggr) = Upptagetton till den som ringer
Postad 24 September 2013 - 09:03
Och vilket lyft det va för paddan, ios613 va riktigt seg men nu är det bättre.
Postad 24 September 2013 - 10:11
Postad 24 September 2013 - 10:22
Segt på min 4S...
fungerar utan problem på min 4S,
tycker iOS7 är en klar förbättring än så länge, kanske för att jag tröttnat på gamla utseendet
enda negativa verkar vara att batteritiden har förkortats
Postad 24 September 2013 - 12:34
Postad 24 September 2013 - 15:54
Måste nog ominstallera för min batteritid är usel! Fullladdad imorse kl 07.00 (laddat hela natten). Kollade mail och surfade 5min imorse. Kollat facebook en gång och tagit emot ett samtal, svarat på två sms. Försökte parkoppla min iPhone med min iMac i 5min (fick det inte att funka). Kl 13.15 varnar den för 20% batteri kvar...
En återställning fixar nog det. Jag tycker det är grymt batteri på iOS 7.
Lämnar alltid hemmet helt fulladdad 07:00. Låter jag luren ligga helt orörd på jobbet så brukar den droppa ner till 99% först vid 11:00 - 12:00. Brukar komma hem med i alla fall 80% kvar och då är den använd en del.
Postad 25 September 2013 - 08:28
Postad 25 September 2013 - 08:40
Redigerat av Unregistereddc471864, 25 September 2013 - 08:40.
Postad 25 September 2013 - 09:58
Postad 25 September 2013 - 10:26
1. Jag har två telefoner som lägger sina bilder i bildström. Har också en iPad med bildström. Denna skall fungera som bildarkiv. Om jag byter ut denna iPad och vill ha alla bilder i den nya så måste jag alltså spara bilderna i kamerarullen innan jag tar backup och återställer denna i en ny? Har för mig att bildströmmen raderas bakifrån i iCloud?
2. Om man vill plocka bilder från bildström till kamerarullen. Hur katten ser man vilka som ligger där sedan tidigare?
3. Hur är det med delade (externa) bildströmmar? Raderas de också?
Postad 25 September 2013 - 12:26
Postad 25 September 2013 - 18:18
Detta med Airdrop. Kunde de inte fått till det till äldre modeller också??
Kan mycket väl vara så att de strippar medvetet så man ska uppgradera.
Postad 25 September 2013 - 18:42
Postad 25 September 2013 - 19:12
Ipad mini, ipad 3 och iphone 5.
Enda som laggar lite tycker jag är ipad 3. De två andra fungerar bra.
Positivt med iOS7: Lättare att skifta mellan appar och framför allt lättare att stänga dem.
Mycket bättre fotoalbum där det ät lätt att sortera och även köra olika bildströms album som synkas från iPhoto på iMac och mellan olika enheter.
Mer bakgrundsbilder även rörliga sådana. Mer ringtoner. AirDrop smart att sätt att droppa filer och bilder mellan enheter (fungerar ej till ipad3).
Man kommer åt kontrollpanelen lätt med ett svep ned på skärmen, där man kommer åt ficklampa, miniräknare, kamera, wi-fi, AirDrop, AirPlay, bluetooth, väckarklocka, ljud, ljus och profil (flygläge mm). Denna funktion älskar jag. Så lätt och snabb åtkomst till de sakerna.
Apparna har fått nytt utseende. Positivt eller negativt? Personligen gillar jag utseendet.
Nu till det negativa: Facebook och Safari. Men kanske mest en vanesak. Facebook (appen) känns lite rörig för mig. Men man är ju van vid att det ser ut på ett annat sätt.
Safari är också lite ovant att använda . De har gjort om en del funktioner men man vänjer sig väl.
På det hela är jag nöjd med iOS 7. Märker inga som helst problem på mini ipad och iphone 5. Flyter på bra och batteritiden är den samma som innan. Alltså iphone 5 och dess batteritid är ingen höjdare om man använder mobilen mycket till surfande och musik. Ipaden har alltid haft bra batteritid. Men många smartphones har problem med batteritiden eftersom det är mer komplexa och avancerade. Hoppas Apple har jobbat med det till deras nya modeller.
Problemet med IOS 7 på ipad 3 är lite tråkigt. Paddan låser sig ibland och är lite se, framför allt nördig jag surfar på flera olika fönster. Men inga större buggar.
Sedan tycker jag det var jäkligt tråkigt att Apple inte inkluderade keychain i IOS 7 men det kanske kommer senare. Skulle vara skönt att kunna ha all inloggningar och koder i alla enheter och surfa på dem. Se länk om det: http://www.99mac.se/...icloud-keychain
Redigerat av castortroy33, 25 September 2013 - 19:21.
Postad 25 September 2013 - 21:34
Nu fungerade det igen! Var ju tvungen att öppna bilden först!
Redigerat av ThomasX1, 26 September 2013 - 06:57.
Postad 25 September 2013 - 21:37
Postad 26 September 2013 - 06:48
Kan man inte längre lägga in en bild från meddelanden till kamerarullen?
Det gick bra för mig, visserligen från ett gammalt sms.
Klicka på bilden -> nere i vänstra hörnet finns det en fyrkant med en pil i, klicka på den -> spara bild
Postad 26 September 2013 - 06:59
Det gick bra för mig, visserligen från ett gammalt sms.
Klicka på bilden -> nere i vänstra hörnet finns det en fyrkant med en pil i, klicka på den -> spara bild
Tack!
Postad 26 September 2013 - 18:28
Postad 26 September 2013 - 18:58
Apple tror nog att man köper de nya efterson folk stör sig på sämre upplevelse. Dock blir det inget mer apple för mig.
/Mange
Postad 28 September 2013 - 05:20
Har gillat min Iphone 4:a under två års tid, men sedan uppdateringen så håller inte alls batteritiden. Jag vet inte vad det är i det nya operativsystemet som slukar allt batteri? Visst finns extra animationer vid multi-tasking, men lägg av!
Lämnade lgh vid 07:00, satt mig på pendeln och spelade AIFF och använde lite FB. Efter drygt 2 timmar hade jag 40% kvar av batteriet. Och JA! När jag åkte hemifrån var batteriet fullt.
Har beställt en slutfaktura från operatören för att betala klart min telefon, abonnemanget är jag nöjd med. Men jag lutar nog mot Galaxy S4 eller Sony Xperia.
Redigerat av Glidtassen, 28 September 2013 - 06:10.
Postad 28 September 2013 - 07:04
Har du testat att återställa den via Itunes och installera om iOs7? många som har batteriproblem har uppdaterat utan itunes och när de sedan återställt via itunes har problemet löst sig. testa.Hoppar nog av Iphone tåget nu
Har gillat min Iphone 4:a under två års tid, men sedan uppdateringen så håller inte alls batteritiden. Jag vet inte vad det är i det nya operativsystemet som slukar allt batteri? Visst finns extra animationer vid multi-tasking, men lägg av!
Lämnade lgh vid 07:00, satt mig på pendeln och spelade AIFF och använde lite FB. Efter drygt 2 timmar hade jag 40% kvar av batteriet. Och JA! När jag åkte hemifrån var batteriet fullt.
Har beställt en slutfaktura från operatören för att betala klart min telefon, abonnemanget är jag nöjd med. Men jag lutar nog mot Galaxy S4 eller Sony Xperia.
Postad 28 September 2013 - 09:24
Tycker uppdateringen till 7.0.2 har gett bättre batteritid men det kanske är inbillning?
Postad 28 September 2013 - 11:43
Arbetar som bildlärare, fotar och målar mkt. Det logiska blir för mig att införskaffa en egen mac, använder just nu skolans.
Vet att jag gillar Apples maskiner mer när det kommer till datorer, men tycker vissa saker blir mer struligt.
Bara att plugga in sin Iphone till en mac så börjas det: allt skall ske via vissa premisser, och det går sällan att använda sin Iphone bara som lagring/flashminne. Irriteras över att filer måste överföras via vissa bestämda programvaror, eller att FLAC inte är kompatibelt med mac. Först måste jag konvertera FLAC till AIFF, (eller firmans eget högupplösta format).
Jag älskar operativsystemets logiska lösningar, men tycker att det begränsar konsumenterna till Apples religion.
Vi får se om några timmar hur min Iphone 4 beter sig med batteritiden? Själv gillar jag det nya utseendet, hmm bortsett från färgen på mina mappar.
Postad 28 September 2013 - 19:27
Finns bra gratis appar som fixar Flac, bara koppla in din i produkt via iTunes och sedan är de bara att dra Flac eller vad du nu vill lyssna på till respektive app, jag kör med Flac Player, funkar kanon.Jag har följt rådet att göra uppdateringen till 7.0.2 till mobilen via min mac som jag inte gjorde först.
Arbetar som bildlärare, fotar och målar mkt. Det logiska blir för mig att införskaffa en egen mac, använder just nu skolans.
Vet att jag gillar Apples maskiner mer när det kommer till datorer, men tycker vissa saker blir mer struligt.
Bara att plugga in sin Iphone till en mac så börjas det: allt skall ske via vissa premisser, och det går sällan att använda sin Iphone bara som lagring/flashminne. Irriteras över att filer måste överföras via vissa bestämda programvaror, eller att FLAC inte är kompatibelt med mac. Först måste jag konvertera FLAC till AIFF, (eller firmans eget högupplösta format).
Jag älskar operativsystemets logiska lösningar, men tycker att det begränsar konsumenterna till Apples religion.
Vi får se om några timmar hur min Iphone 4 beter sig med batteritiden? Själv gillar jag det nya utseendet, hmm bortsett från färgen på mina mappar.
Postad 28 September 2013 - 21:39
man ser bara klockan i toppen med liten text mot annars när den täcker en tredjedel av skärmen (så som jag vill ha det) så nu tar det mycket längre tid jämfört med innan iOS7 om man är i rörelse och bara snabbt vill se vad klockan är. Jag ser hellre vad klockan är än vad jag lyssnar på i 9 fall av 10.
går det att ställa in på nåt sätt?
eller är det ignoranta Apple som tycker att jag inte längre ska få göra så?
i övrigt anser jag att ljudnördar som måste ha sin musik i exotiska ljudformat bör köra med separata mediaspelare som har bättre möjligheter att erbjuda bättre ljud än vad en iphone någonsin kan göra
och om ni tjafsar om ljudformat men fortfarande använder iphone-hörlurar så bör ni få stryk
Redigerat av Christopher_A, 28 September 2013 - 21:41.
Postad 29 September 2013 - 10:55
"Det elektroniska låset Yale doorman kostar runt 3 500 kronor och sedan behöver man en gateway för 700 kronor. Appen är däremot gratis att ladda ner."
Det var väl för väl att appen är gratis!
Postad 29 September 2013 - 10:59
stör mig rejält på att det inte går att använda iphonen som klocka när man lyssnar på podcast etc.
man ser bara klockan i toppen med liten text mot annars när den täcker en tredjedel av skärmen (så som jag vill ha det) så nu tar det mycket längre tid jämfört med innan iOS7 om man är i rörelse och bara snabbt vill se vad klockan är. Jag ser hellre vad klockan är än vad jag lyssnar på i 9 fall av 10.
går det att ställa in på nåt sätt?
eller är det ignoranta Apple som tycker att jag inte längre ska få göra så?
i övrigt anser jag att ljudnördar som måste ha sin musik i exotiska ljudformat bör köra med separata mediaspelare som har bättre möjligheter att erbjuda bättre ljud än vad en iphone någonsin kan göra
och om ni tjafsar om ljudformat men fortfarande använder iphone-hörlurar så bör ni få stryk
har upptäckt lösning på mitt problem
bara att trycka på Home-knappen en gång till så får man fram klockan i större format
Postad 29 September 2013 - 15:29
En iPhone år faktiskt en ganska hygglig musikspelare. Har för mej att jag på det här forumet sett mätningar som visar att en iPhone mäter ungeför lika bra på dom anloga utgångarna som en hygglig cd-spelare.i övrigt anser jag att ljudnördar som måste ha sin musik i exotiska ljudformat bör köra med separata mediaspelare som har bättre möjligheter att erbjuda bättre ljud än vad en iphone någonsin kan göra
Flac är inget exotiskt format. Flac har tidigare haft lite "dåligt ryckte" eftersom formatet ofta användes på illegala fildelningssiter men under dom senaste åren har formatet blivit accepterat och använd av flera legala siter där det går att köpa muskifiler.
Jag tror inte att det är för att få bättre ljudkvalité som vissa vill kunna spela flac-filer på sin iPhone utan det är nog för att dom redan har rippat sina cd-skivor till flac och inte vill göra om det jobbet för att kunna spela upp filerna på en iPhone.
Själv spelare jag i stort sätt endast streamad musik från Wimp på min iPad men jag tycker det är bra att det finns valmöjligheter.
Redigerat av Arngrim, 29 September 2013 - 15:33.
Postad 01 October 2013 - 13:46
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
277 bilder
43 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?