Postad 21 november 2013 - 09:15
Trevligt att vara igångSuper nice!!! Massa baaaas!

Det är 12 st som är hemma men det är en tok skalle på jobbetHur många bastorn skulle du göra sa du?
som jag ska hjälpa och bygga två torn åt

Postad 21 november 2013 - 10:04

"Äh, 12 15" från tc är väl lagom?"

Postad 22 november 2013 - 07:45

Skall övertala en person först..... dock inte tjejen utan den andra ägaren (och enda utöver mig?) av de eminenta lms elementen, så blir det förhoppningsvis 4st senare....mer än så behövs inte för mitt bruk.
Redigerat av robert293, 22 november 2013 - 07:46.
Postad 22 november 2013 - 16:42
Köp några riktiga i stället för dom där små elementen .
Skall övertala en person först..... dock inte tjejen utan den andra ägaren (och enda utöver mig?) av de eminenta lms elementen, så blir det förhoppningsvis 4st senare....mer än så behövs inte för mitt bruk.

Postad 22 november 2013 - 19:29
Köp några riktiga i stället för dom där små elementen .
Dessa små element spelar mer än tillräckligt kan jag lova

Men visst 4st 5400 vore ju något men det blir en helv... massa stålar.
Redigerat av robert293, 22 november 2013 - 19:36.
Postad 22 november 2013 - 20:22
Släng upp mätningar så vi får se .Dessa små element spelar mer än tillräckligt kan jag lova
....i mina boxar spelar dom ner till ca 12hz "portat" med hög output men det är inte därför jag älskar dom....de låter så sjukt snyggt och detaljerat i basen så dessa är absolut en keeper....väljer då hellre att utöka antalet istället.
Men visst 4st 5400 vore ju något men det blir en helv... massa stålar.
Postad 22 november 2013 - 22:09
Släng upp mätningar så vi får se .
Har inga mätningar (riktiga med just mina lådor) utan går på vad programmen säger (xtz programmet går bara till 16hz och där är det raka puckar)
Dock kör jag tex låten takla makan med +12db vid 10hz och 1500w utan problem
Annars är du välkommen på en demo

Redigerat av robert293, 23 november 2013 - 21:23.
Postad 22 november 2013 - 22:38
Bor nog lite långt i från men en mätning i lyssnings position och 20volt in i högtalarna skulle sitta fint.Har inga mätningar (riktiga med just mina lådor) utan går på vad programmen säger (xtz programmet går bara till 16hz och där är det raka puckar)
Dock kör jag takla makan med +12db.... 10hz och 1500w utan problem, likaså faktiskt.se listan.
Annars är du välkommen på en demo...... du gillar ju tc sounds uppenbarligen.
Men sätt gärna på en voltmätare/Rms och mät hur många volt du matar in i högtalaren under mätning .
Postad 23 november 2013 - 08:23

Postad 23 november 2013 - 11:01
Jag ska då komma förbi och lyssna under min livstid om jag är välkommen. Dom där rackarna slår ju så vansinnigt långt att man tror att dom ska lossa från korgen
Du är jättevälkommen zartok.
Bor nog lite långt i från men en mätning i lyssnings position och 20volt in i högtalarna skulle sitta fint.
Men sätt gärna på en voltmätare/Rms och mät hur många volt du matar in i högtalaren under mätning .
Och varför skulle jag mata in 20v i talarna för?
Postad 23 november 2013 - 11:25
Nu skall vi se man matar in växelsröm i ett par högtalare och mäter man vid en viss späning så vet nman hur många watt man använder ohms lag och gör man seriösa mätningar så är det bättre att mäta med en volt mätare direkt på högtalar terminalerna .Och varför skulle jag mata in 20v i talarna för?
så att säga att man användr en viss mängs watt blir bara galet .
Det är som när jag mäter att säga att jag använder 3kw per högtalre när jag mäter men i verkligheten så använder man bara några volt.
Postad 23 november 2013 - 21:21
Nu skall vi se man matar in växelsröm i ett par högtalare och mäter man vid en viss späning så vet nman hur många watt man använder ohms lag och gör man seriösa mätningar så är det bättre att mäta med en volt mätare direkt på högtalar terminalerna .
så att säga att man användr en viss mängs watt blir bara galet .
Det är som när jag mäter att säga att jag använder 3kw per högtalre när jag mäter men i verkligheten så använder man bara några volt.
Jo det är väl sant....ville bara få fram att mina element är mer än tillräckligt för min del, särskilt när man senare kanske sitter på 4st ragnarökar

Postad 23 november 2013 - 21:30
Jo det är väl sant....ville bara få fram att mina element är mer än tillräckligt för min del, särskilt när man senare kanske sitter på 4st ragnarökar
Det du kommer att få är garanterat tillräckligt och jag tycker att det är skillnad om man lyssnar mycket på musik.
Eller om man ska ha det även till filmer där tycker jag att det behövs mycket pulver för att få det man vill känna och
till musik blir det för mycket.
Till musik vill jag ha lite mer sammansatt ljudbild men det är jag det..

Postad 23 november 2013 - 21:38

Ditt problem kommer inte vara att trycksätta huset men kanske snarare att du plötsligt kommer få stor nytta utav häftmassa på allt som slår och skallrar runt omkring

Redigerat av MattiasBGD, 23 november 2013 - 21:36.
Postad 23 november 2013 - 23:06
Redigerat av pjotor, 23 november 2013 - 23:06.
Postad 23 november 2013 - 23:10
Har man ett system som har lite pump kapacitet så blir det ganska otrevligt 7min in i låten.Spela Infected mushroom - Avratz då finns det mycket att önska utav både bassystem och förmågan att trycksätta lyssningsrummet vilket jag inte kan då det mynnar ut i hallen och ett trapphus.
Dom två stackars SDX12orna fladdrade hysteriskt utan nytta.
Ditt problem kommer inte vara att trycksätta huset men kanske snarare att du plötsligt kommer få stor nytta utav häftmassa på allt som slår och skallrar runt omkring

Postad 23 november 2013 - 23:50
Så du han se det innan jag ändrade det? Skriver på telefon med för stora fingrarSpeciellt "bugg"bilderna eller?

Postad 24 november 2013 - 02:31
Spela Infected mushroom - Avratz då finns det mycket att önska utav både bassystem och förmågan att trycksätta lyssningsrummet vilket jag inte kan då det mynnar ut i hallen och ett trapphus.
Dom två stackars SDX12orna fladdrade hysteriskt utan nytta.
IM har inte speciellt elak bas.
Kör Krumelur - Warm Swarm, och vrid upp tills det står MAX i displayen i försteget...
Då kan vi snacka bas..

Postad 24 november 2013 - 17:47
Det finns andra spår på skivan Animal som har djupare bas .IM har inte speciellt elak bas.
Kör Krumelur - Warm Swarm, och vrid upp tills det står MAX i displayen i försteget...
Då kan vi snacka bas..

Postad 24 november 2013 - 23:11
Det finns andra spår på skivan Animal som har djupare bas .
Som du kan spela på max?
Postad 25 november 2013 - 05:39
Jag behöver inte spela på max för att märka att det finns infra i skivanSom du kan spela på max?
Postad 25 november 2013 - 09:41
Eller ett nej, du kan inte spela det på maxJag behöver inte spela på max för att märka att det finns infra i skivan

Postad 25 november 2013 - 09:43
Kan nog spela warm swarm högre än vad du kan med låg dist.Eller ett nej, du kan inte spela det på max
Redigerat av kalle12dussin, 25 november 2013 - 09:44.
Postad 25 november 2013 - 10:55
Ja, jo, det lär du kunna. Jag har ju bara 4 15" än så länge. Vi kanta om frågan när mitt system faktiskt är klart

Redigerat av Zartok, 25 november 2013 - 12:20.
Postad 25 november 2013 - 12:31
Har nog inte några större problem att matcha ditt system i både kapacitet eller låg dist.Med dina två lms 5400 menar du?
Ja, jo, det lär du kunna. Jag har ju bara 4 15" än så länge. Vi kanta om frågan när mitt system faktiskt är klart
Postad 25 november 2013 - 13:50

Still, det är totalt onödigt med sån kapacitet misstänker jag. Du lär väl knappast spela så högt att du behöver dina två basar, rent spl-mässigt? Det kan jag garantera att jag inte gör med mina fyra ens. Jag har dom för estetiken

Vi överdimensionerar duktigt. Umdrar om ens bakerman behöver sina basar.
Ehm... kanske.
Redigerat av Zartok, 25 november 2013 - 13:53.
Postad 25 november 2013 - 16:05
Postad 25 november 2013 - 17:26
Nu skall vi se penis check stor så nu kan vi gå vidare i mätningen 8+8+8 vad blir det tro jo 24 liter .Vad mera behöver man .Har du inte försökt mäta din penis i någon annan tråd tidigare? Mät pumpvolymen i liter och gråt en skvätt. Det här handlar fö om cobrans basar, så du får istället hävda dina två subbar mot hans två och gråta en skvätt där före, sen kan du dyka upp i min tråd, där kan vi fortsätta diskutera pumpvolymen. Min ligger på drygt 30 liter
Still, det är totalt onödigt med sån kapacitet misstänker jag. Du lär väl knappast spela så högt att du behöver dina två basar, rent spl-mässigt? Det kan jag garantera att jag inte gör med mina fyra ens. Jag har dom för estetiken
Vi överdimensionerar duktigt. Umdrar om ens bakerman behöver sina basar.
Ehm... kanske.
Postad 25 november 2013 - 18:05

24 liter kalle? Jag sitter just nu med 12 (mina fyra) och det är mycket mycket över vad jag använder. Men det är lite kul att ha tillgång till mer. Någon gång kommer man ju få dålig hörsel och det kan man ju kompensera med mer volym

Ursäkta cobran, mitt fel att vi svammlar på här. Kom till "min" tråd dussin, så får vi höra vad du har för överdimensionerat system

Redigerat av Zartok, 25 november 2013 - 18:07.
Postad 25 november 2013 - 18:09
Kalle Dussin har väl 10 eller 12 st Ino-baselement i slutna lådor om jag minns rätt (och om han nu inte gjort något utbyte som jag missat), inte 2 st LMS Ultra 5400. Dom räcker en bra bit ...
KarlXII på faktiskt har det ja?
Fast det är nog inte samma användare.

Nu skall vi se penis check stor så nu kan vi gå vidare i mätningen 8+8+8 vad blir det tro jo 24 liter .Vad mera behöver man .
Har du köpt en till?
Postad 25 november 2013 - 18:28
Nä det är per låda.KarlXII på faktiskt har det ja?
Fast det är nog inte samma användare.
Har du köpt en till?

Postad 25 november 2013 - 18:32
Varför skulle du ha dåligt samvete b**** begärde sig själv som inakiv det du bör skilja på är inaktiv och inativerad är man bara inaktiv så kan man gå tillbaka till sitt gamla nick.Jasså? Men då är ju dussin inte alls den bannade snubben från faktiskt. Dom låter ju annars väldigt lika
dåså. Ja, jag har väl kanske lite dåligt samvete över b**m. Någon gång då och då
24 liter kalle? Jag sitter just nu med 12 (mina fyra) och det är mycket mycket över vad jag använder. Men det är lite kul att ha tillgång till mer. Någon gång kommer man ju få dålig hörsel och det kan man ju kompensera med mer volym
Ursäkta cobran, mitt fel att vi svammlar på här. Kom till "min" tråd dussin, så får vi höra vad du har för överdimensionerat system
Redigerat av kalle12dussin, 25 november 2013 - 18:32.
Postad 25 november 2013 - 19:04
Nej, det kan inte stämma. En mod hörde av sig till mig och skrev att b**m skulle kickas (semesterfirare) och gratilerade mig till segern via pm. Men som sagt, kom gärna till min tråd.Varför skulle du ha dåligt samvete b**** begärde sig själv som inakiv det du bör skilja på är inaktiv och inativerad är man bara inaktiv så kan man gå tillbaka till sitt gamla nick.
Postad 25 november 2013 - 19:51
Skall ha det här verkar vara bra att skicka till k12Nej, det kan inte stämma. En mod hörde av sig till mig och skrev att b**m skulle kickas (semesterfirare) och gratilerade mig till segern via pm. Men som sagt, kom gärna till min tråd.
Skickat.
Redigerat av kalle12dussin, 25 november 2013 - 19:58.
Postad 25 november 2013 - 20:46
Nä det är per låda.
Du skrev 8+8+8? Vad är per låda menar du?
Du har väl två lådor, eller har du köpt en tredje?
En LMS 5400 flyttar ungefär åtta liter luft, det är sant. Med två lådor flyttar du således 8+8 liter.
Vad menar du?
Postad 25 november 2013 - 21:48
8+8+8 per låda =24+24=48Du skrev 8+8+8? Vad är per låda menar du?
Du har väl två lådor, eller har du köpt en tredje?
En LMS 5400 flyttar ungefär åtta liter luft, det är sant. Med två lådor flyttar du således 8+8 liter.
Vad menar du?
Postad 25 november 2013 - 21:54
Postad 25 november 2013 - 23:10
Postad 26 november 2013 - 03:13

Postad 26 november 2013 - 05:33
Tryckte i slavarna och dom ger 8 liter per slav.Har du köpt fyra LMS till menar du? Och klämt i tre stycken per låda i två lådor?
Jah där ser man en som vet mera än en själv gratiis till siaren zartok.Lådorna lär vara rätt minimala med tanke på att vikten låg på... 130-140 kg. Bara elementen är väl runt 120 av dom kilona?
Postad 26 november 2013 - 08:24
Tryckte i slavarna och dom ger 8 liter per slav.
Nja... Så kan man kanske räkna om man vill påstå att man kan flytta mer luft än man egentligen gör...

Postad 26 november 2013 - 09:29
Efter som slavarana har en rörlig massa så har dom ett vd och det är pump capaciteten på dom.Nja... Så kan man kanske räkna om man vill påstå att man kan flytta mer luft än man egentligen gör...
Postad 26 november 2013 - 17:00

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar