Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation 4 (9134 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 07 January 2014 - 17:54
Körde tidigare trådlöst och fick då cirka 9 upp och 5 ner om jag kollade på den inbyggda internet testet.
Har nu kopplat kabel och får cirka 35-45 ner och 25-35 upp på testet.
Till saken hör att jag sitter på en 100/100 lina.och tycker resultatet är bedrövligt.
Bredbandskollen genom pc,en resulterar i 96 ner och 90 upp.
Postad 07 January 2014 - 18:02
Körde Ps4ans nätverkstest. Hade det jag brukar få ut. Runt 20/1 mbit på Adsl 24.Någon som har lust att kolla genom "Speedofme" eller liknande test sidor vad ni får för resultat.
Körde tidigare trådlöst och fick då cirka 9 upp och 5 ner om jag kollade på den inbyggda internet testet.
Till saken hör att jag sitter på en 100/100 lina.och tycker resultatet är bedrövligt.
Postad 07 January 2014 - 19:02
Någon som har lust att kolla genom "Speedofme" eller liknande test sidor vad ni får för resultat.
Vad jag märkt så ar det samma på min PS4 sitter med 100/50 lina jag får mellan 35-45 ner och mellan 25-35 upp på PS4:an. Va likadant på min Ps3:an.
Vet inte varför PS4:an inte utnyttjar hela min överföringskapacitet!?
Kan lägga till att det speedof.me inte verkar helt tillförlitlig, jag får 90 ner och 5??? upp på PC!
Medans jag på tex bredbandskollen får mellan 100-120 ner och mellan 50-60 upp på min PC!
Postad 09 January 2014 - 17:39
Postad 12 January 2014 - 18:07
När man tex kollar på fotboll så verkar det precis som om bredbandet inte kopplar ordentligt. Sitter på en 100/100-lina och hade tex aldrig några problem när jag kollade via min ps3:a.
Spela online går också alldeles utmärkt.
As we speak så har bilden frusit mitt i matchen mellan stoke-Liverpool.
Kan även hända i filmer också.
Aldrig problem med netflix som ju är en anna app...
Postad 13 January 2014 - 13:43
Åh Nej! =/ Hoppas det fixade sig sen, YNWA
Postad 13 January 2014 - 18:29
Jag har problem med viaplay-appen.
När man tex kollar på fotboll så verkar det precis som om bredbandet inte kopplar ordentligt. Sitter på en 100/100-lina och hade tex aldrig några problem när jag kollade via min ps3:a.
Spela online går också alldeles utmärkt.
Aldrig problem med netflix som ju är en anna app...
Har hänt mig med! Hoppas dom sätter sig och finslipar den appen, har 100/10.
NETFLIX funkar dock 100%.
Redigerat av Unregisterede606b1f9, 13 January 2014 - 18:30.
Postad 13 January 2014 - 18:48
Konstigt för veckorna innan denna helgen har den fungerat bra, kanske många nya kunder hos Viaplay med tanke på det stundande OS ?
Postad 13 January 2014 - 19:42
Japp Viaplay appen verkar har ballat ur, fastnade med fryst bild flertalet gånger under helgens sportsändningar både fotboll och hockey.
Konstigt för veckorna innan denna helgen har den fungerat bra, kanske många nya kunder hos Viaplay med tanke på det stundande OS ?
Så är det säkert!
Tycker också det fungerat bättre tidigare.
Och andra streamingtjänster fungerar bra.
Hoppas dom fixar det bara.
Svårt att vara utan premier league.
Postad 14 January 2014 - 20:51
Lyckades få tag på en fransk Playstation 4. Efter att ha packat upp den och kopplat allt startade jag TV:n. Det kom ingen bild. Kollade runt vad det kan vara på olika int. sidor. Inget hjälpte. Provade en annan TV och det funkade fint. Blir att köpa ny TV i morgon. Till min egentliga fråga nu. Medans jag provade olika kablar insåg jag inte att PS4:an var igång då den var så tyst men när jag reste den upp för att komma åt kontakten så hörde jag att den (fläkten) skrapade i på insidan. Är detta något man bör oroa sig för? Det verkar som den funkar som den ska nu och fläkten hör man är igång.? Har det hänt er?
Postad 16 January 2014 - 21:01
Postad 16 January 2014 - 21:25
Har importerat PS4 från USA(Amazon) och jag har köpt en sån converter för strömmen och maskinen går igång men får ingen signal till teven alltså inget blinkande, och PS4 går från blått till vit som den ska. Har hört överallt att den ska fungera i hela världen. FINNS det något jag kan göra, eller är allt som det ska och det är bara jag som är en idiot?
Som Benkke skriver så behöver du ingen konverter, du behöver bara köpa ny sladd med rätt kontakt.
http://www.kjell.com...el-svart-p39231
Redigerat av stabbe, 16 January 2014 - 21:27.
Postad 16 January 2014 - 22:13
Har importerat PS4 från USA(Amazon) och jag har köpt en sån converter för strömmen och maskinen går igång men får ingen signal till teven alltså inget blinkande, och PS4 går från blått till vit som den ska. Har hört överallt att den ska fungera i hela världen. FINNS det något jag kan göra, eller är allt som det ska och det är bara jag som är en idiot?
Felet ligger inte där. Felet är mellan HDMI utgången på din PS4 och TV:n. Finns guider för dem som haft det problemet du beskriver. Hur gammal är din TV? Har den HDMI 1.4 eller är det bara en 1.3?
Redigerat av IlluminatiSpy89, 16 January 2014 - 22:16.
Postad 17 January 2014 - 00:17
Postad 17 January 2014 - 00:56
Postad 17 January 2014 - 01:17
Oj jag var i fel tråd. Jag har en Samsung UE55D8005 där är det 1,4 HDMI kan du hjälpa mig?Felet ligger inte där. Felet är mellan HDMI utgången på din PS4 och TV:n. Finns guider för dem som haft det problemet du beskriver. Hur gammal är din TV? Har den HDMI 1.4 eller är det bara en 1.3?
Postad 17 January 2014 - 02:01
Oj jag var i fel tråd. Jag har en Samsung UE55D8005 där är det 1,4 HDMI kan du hjälpa mig?
På din TV har du två olika sorters HDMI ingångar (den ingången som är kompatibel med 3D ska det vara). Prova båda. Funkar inte detta så prova att starta den i felsäkert läge. Funkar inte detta så stäng av maskinen, ta ur HDMI kabeln ta en ficklampa och kolla så att det inte är "den metallgrejen som inte ska vara där" som några har råkat ut för. Funkar inte detta så prova en annan TV. Fungerar det då så är det fel på din TV.
Redigerat av IlluminatiSpy89, 17 January 2014 - 02:03.
Postad 17 January 2014 - 07:47
Tacksam för svaren, tyvärr har inget hjälpt jag ser inget fel med HDMI jag bör nog kontakta Sony och se om jag kan få någon support den vägenPå din TV har du två olika sorters HDMI ingångar (den ingången som är kompatibel med 3D ska det vara). Prova båda. Funkar inte detta så prova att starta den i felsäkert läge. Funkar inte detta så stäng av maskinen, ta ur HDMI kabeln ta en ficklampa och kolla så att det inte är "den metallgrejen som inte ska vara där" som några har råkat ut för. Funkar inte detta så prova en annan TV. Fungerar det då så är det fel på din TV.
Redigerat av malmomff, 17 January 2014 - 07:48.
Postad 17 January 2014 - 16:28
Om jag inte startat den på någon dag så blinkar den bara blått när jag startar den och vägrar "gå vidare" till vitt.
Då får jag rycka elen och starta den igen, då hoppar den igång.
Sedan repeat på det...
Postad 19 January 2014 - 22:50
Kan säga att alla tre har betett sig exakt likadant gällande funktion, fläktljud osv.
Alla var knappt hörbara i menyerna, netflix, bluray mm.
Vid spelande så gick självklart fläkten igång och betedde sig som den ska = går upp i varv vid behov och saktar ner när den är sval nog.
Och Killzone är mer krävande spel än tex CoD och det betyder att konsolen blir varmare = mer fart i fläkten.
Jag sitter ca 3 meter ifrån konsolen/konsolerna och har ändå inte blivit störd av ljudnivån. Tycker att när 3 av 3 konsoler fungerar på ett identiskt sätt att det är bra jobbat av Sony!
Alla made in China.
Redigerat av Zoiler, 19 January 2014 - 23:07.
Postad 19 January 2014 - 23:31
Är inne på min tredje PS4
Kan säga att alla tre har betett sig exakt likadant gällande funktion, fläktljud osv.
Alla var knappt hörbara i menyerna, netflix, bluray mm.
Vid spelande så gick självklart fläkten igång och betedde sig som den ska = går upp i varv vid behov och saktar ner när den är sval nog.
Och Killzone är mer krävande spel än tex CoD och det betyder att konsolen blir varmare = mer fart i fläkten.
Jag sitter ca 3 meter ifrån konsolen/konsolerna och har ändå inte blivit störd av ljudnivån. Tycker att när 3 av 3 konsoler fungerar på ett identiskt sätt att det är bra jobbat av Sony!
Alla made in China.
Av nyfikenhet bara varför är du inne på ditt 3dje PS4 ? Jag har inte äns fått tag på ett än...
Mvh
Redigerat av Unregisteredd27f924d, 19 January 2014 - 23:32.
Postad 19 January 2014 - 23:41
Postad 19 January 2014 - 23:58
Av nyfikenhet bara varför är du inne på ditt 3dje PS4 ? Jag har inte äns fått tag på ett än...
Mvh
Som Zoiler skrev, sålda. Och ber om ursäkt för OT.
Postad 21 January 2014 - 22:14
Funkar det att köra cdskivor i dom nu, hört att vissa har haft problem med just det?
Postad 22 January 2014 - 09:50
Okej Tack för svar. Blev lite orolig att de andra gått sönder och blivigt utbytta därav min fråga.
Funkar det att köra cdskivor i dom nu, hört att vissa har haft problem med just det?
Inga problem alls med dom och CD-stöd har inte lagts till än. Kolla på MM för dom flesta butiker och online har fått in rätt stora batcher. I Norrköping fanns iaf igår rätt många.
Postad 23 January 2014 - 12:02
Måste till slut dra ur strömsladden för att få den att starta om.
på PS3'an så kunde man oftast hålla in knappen och invänta 2 pip - finns inte den funktionen på PS4?
Postad 23 January 2014 - 12:06
ibland, eller när ps4an stått på en timme utan att den använts så fryser den och jag kan inte göra någonting.
på PS3'an så kunde man oftast hålla in knappen och invänta 2 pip - finns inte den funktionen på PS4?
Jo, det är samma funktion på 4'an.. så det där låter inte bra.. :I
Postad 23 January 2014 - 12:18
ibland, eller när ps4an stått på en timme utan att den använts så fryser den och jag kan inte göra någonting.
Låter ju annars som att den bara gått i Standby Mode och att det ska räcka med en enkel knapptryckning på handkontrollen.
Måste vara nåt fel på din PS4:as Standby Mode...
https://support.us.p...etail/a_id/5050
Postad 29 January 2014 - 08:51
Fick min ps4 i går "grattis"
efter mycket klydd med logga n på psn pga glömt lösenord
lyckades jag till slut men med ett gammalt konto som jag inte anv. på flera år.
när jag fixat nytt password till mitt ordinarie konto som jag anv. fram tills igår på ps3
och loggar in på de säger den "det går inte att logga in med annan spelares inloggnins-ID"
varför blir det på detta vis
Postad 29 January 2014 - 10:23
Postad 29 January 2014 - 11:43
Har kört två spel och inget utav dom har installerats vad jag förstått nånting på HDD.
Vilket resulterar att både fläkt och läsare går för högvarv och man blir glad i öronen när man stängt av.
Spelen är COD: Ghost och Skylander Swapforce
Redigerat av tuffodum, 29 January 2014 - 11:46.
Postad 29 January 2014 - 12:03
Postad 29 January 2014 - 19:34
Nån mer som har problem med att PS4:an fryser när man startar Netflix? Detta händer 2 av 10 gånger och det ända jag kan göra är att rycka strömkabeln på PS4:an.....
Ja, jag har samma erfarenhet. Kanske lite mer sällan än så, men tillräckligt ofta för att vara irriterande. Hänger sig vid röda skärmen.
Postad 30 January 2014 - 09:38
Samma för mig. vid den röde skärmen fryser den och tappar allt.Ja, jag har samma erfarenhet. Kanske lite mer sällan än så, men tillräckligt ofta för att vara irriterande. Hänger sig vid röda skärmen.
Postad 02 February 2014 - 19:14
Samma för mig. vid den röde skärmen fryser den och tappar allt.
kan det vara ostabil programvara (netflix till ps4)?
Postad 02 February 2014 - 19:16
Är det inte brukligt att PS4:an ska installera stora delar av spel innan man kan spela dom etc?
Har kört två spel och inget utav dom har installerats vad jag förstått nånting på HDD.
Vilket resulterar att både fläkt och läsare går för högvarv och man blir glad i öronen när man stängt av.
Spelen är COD: Ghost och Skylander Swapforce
Första gången du stoppar in nytt spel, så läser den in allt nödvändigt på bara några sekunder. Du kanske bara har missat det
Och nej, spelen installeras inte helt (än) så du kan i fortsättningen köpa spelen digitalt om du inte vill att läsaren låter lite.
På Xbox one tar detta flera minuter, så var nöjd!
Redigerat av SonySamppa79, 02 February 2014 - 19:18.
Postad 02 February 2014 - 19:17
Postad 02 February 2014 - 19:19
Någon som vet om det är någon fix på gång så man får surroundljud på netflix, nu är det ju bara stereo på allting.
Borde ju vara på g, då många använder optiskt till förstärkaren. Ansluter du ditt PS4 till förstärkaren via HDMI, så får du 5.1. Bara du kommer ihåg att ändra i ljudutdata till HDMI och bitström/bitstream.
Redigerat av SonySamppa79, 02 February 2014 - 19:20.
Postad 02 February 2014 - 20:07
Borde ju vara på g, då många använder optiskt till förstärkaren. Ansluter du ditt PS4 till förstärkaren via HDMI, så får du 5.1. Bara du kommer ihåg att ändra i ljudutdata till HDMI och bitström/bitstream.
Det är alltså så det fungerar i nuläget. Tyvärr så har jag ingen HDMI ingång på förstärkaren.
Postad 02 February 2014 - 20:14
Har du valt DD eller DTS ? Har inte optisk själv men fick bara stereo när jag valde pcm via hdmi i netflix..Någon som vet om det är någon fix på gång så man får surroundljud på netflix, nu är det ju bara stereo på allting.
Postad 03 February 2014 - 11:47
Jag testade vidare och körde in Epic, både dvd och blu ray versionen. Funkar fin fint. Jag kan googla runt mig och kan se ett mönster. Båda filmerna som inte fungerar är Universal Studios filmer och jag har läst att det finns de som har haft problem med dom. Inte bara på PS4 utan andra Sony BD players. Dock så är inte problemet som mitt utan det är oftast att filmen hänger sig efter Universal loggan (som förövrigt ser korrekt ut). Verkar har löst sig för dem genom att stänga av BD Live connectivity. Detta har jag dock inte testat.
Det jag vill höra med er. Är det något ni tror som är defekt med BD driven eller är det bara en knäpp bug som ska kunna lösas genom en software update?
Postad 03 February 2014 - 15:55
Har du valt DD eller DTS ? Har inte optisk själv men fick bara stereo när jag valde pcm via hdmi i netflix..
Spelar ingen roll för optisk, blir stereo oavsett och han saknar förstärkare med HDMI.
Postad 07 February 2014 - 18:10
Postad 07 February 2014 - 18:35
Det där med att folk har problem med att den matar ut skivor tycker jag låter som problem med eject-knappen som är touch. Kanske behöver rengöras?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 07 February 2014 - 18:48.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
22 filmer
28 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?