Sony Xperia Z2 D6503 3GB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(93)
|
Inga priser |
HTC One eller Galaxy S5? (51 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 19 May 2014 - 09:21
Postad 20 May 2014 - 10:06
Hade också funderingar kring detta. Så länge ytan är greppvänlig och inte för hal så kommer jag antagligen fixa detta skal. Meddela gärna vilket du skal än väljer
Själv provade jag de skalen som finns hos netonnet. Inget av dem var vidare greppvänligt så det blev inget köp.
Valde det skalet som jag länkade till, är lite silikonaktigt men inte halt alls. För de pengarna är passformen riktigt bra.
Postad 21 May 2014 - 18:00
Pulsmätare?Inte jag heller trots att jag har ett
Det sitter en knapp på den som man kan använda som typ fjärrkontroll till mediaspelaren och "markera" tider då det t.ex. hände något intressant... gissar att vitsen med den är att den ska vara lätt-tillgänglig.
Sen har den inbyggt pulsmätare som kan kopplas till t.ex. väckarklockan som väcker dig när du sover som lättast och därmed är vaken utan att terrorisera snooze-knappen.
Men nej, kan inte direkt säga att den har fått mig intresserad av att använda den.
Det är väl rörelsesensorn som känner av hur du sover, och triggar väckningen.
Postad 21 May 2014 - 18:00
Råkat ut för nått problem, men visst.. det försvann efter en reboot. Känns bara lite dumt.. Vet inte om det är telefonen, operativet eller något program som orsakar det... :-(
Redigerat av novaland, 21 May 2014 - 18:12.
Postad 21 May 2014 - 18:06
Pulsmätare?
Det är väl rörelsesensorn som känner av hur du sover, och triggar väckningen.
Det kanske det är, trodde det var att den mätte pulsen.
It's a neat little package, although there's no heart-rate sensor, so the activity data it gathers will be limited to physical movements.
Postad 22 May 2014 - 21:03
Uppgraderingen innehåller många förbättringar för din Xperia™-smartphone. Några exempel:
- Bättre prestanda och funktioner i kameran med snabbare starttid och bättre autofokus
- Bättre ljud under samtal med finjusterad brusreducering
- Bättre FM-radiofunktion
- Grafiska förbättringar när du bläddrar bland och visar bilder
- Förbättrad stabilitet med de senaste bugfixarna och förbättringarna
http://www.sonymobil...ones/xperia-z2/
Postad 22 May 2014 - 21:34
Ingår i den här programvaran
Uppgraderingen innehåller många förbättringar för din Xperia™-smartphone. Några exempel:
- Bättre prestanda och funktioner i kameran med snabbare starttid och bättre autofokus
- Bättre ljud under samtal med finjusterad brusreducering
- Bättre FM-radiofunktion
- Grafiska förbättringar när du bläddrar bland och visar bilder
- Förbättrad stabilitet med de senaste bugfixarna och förbättringarna
http://www.sonymobil...ones/xperia-z2/
Det där är en länk till förra programvaran.
Den som kom idag är uppdatering 17.1.1.A.0.402, som Sony Mobile inte har lagt upp någon info om ännu.
Postad 27 May 2014 - 20:02
Postad 29 May 2014 - 22:33
Postad 30 May 2014 - 09:15
länk http://www.swedroid....ad.php?t=110645
Postad 30 May 2014 - 09:41
Kameran på låsskärmen. Ibland kommer man åt den när man ska köra sitt öppningsmönster, ganska störigt. Eftersom man startar kameran genom att hålla i kameraknappen så känns funktionen onödig. I alla fall borde man kunna ta bort den.
Den totala designmissen med "plastsläden" för SIM-kortet. Blev av med mitt och låg med ändan i vädret och letade en halv kväll i en matta efter det. Hur tänkte man? Hade kunnat mildrats lite om man släng med en 2-3 st till för säkerhets skull.
Funktionsmässigt tycker jag den är en dröm. Vilket flyt! Fantastisk bra kamera i alla fall i utomhus miljö, har inte provat inne i mörker ännu.
Postad 30 May 2014 - 12:28
Du kan välja att ta bort snabbstart, så slipper du det problemet. Finns i kamerans inställningar.Kameran på låsskärmen. Ibland kommer man åt den när man ska köra sitt öppningsmönster, ganska störigt. Eftersom man startar kameran genom att hålla i kameraknappen så känns funktionen onödig. I alla fall borde man kunna ta bort den.
Snabbstart.jpg 64.59K
3 Antal nerladdningar
Postad 31 May 2014 - 11:30
Postad 01 June 2014 - 01:14
har ägt iphones, Samsung s2, s3, s4 samt s5 och denna lur är en klass bättre än samtliga när det kommer till standby tid.
Telefonen är inte felfri, men den är sjukt bra och ger ett större intryck hos mig om man jämför med de andra nämnda telefonerna i detta inlägg
Postad 02 June 2014 - 19:40
Håller med om batteritiden,helt grym!.Laddar varannan dag med ordentlig användning.(Youtube,surf,Spotify,gps).Det är inte den "bästa" mobilen men inte långt ifrån.
Postad 03 June 2014 - 07:36
Du kan välja att ta bort snabbstart, så slipper du det problemet. Finns i kamerans inställningar.
Snabbstart.jpg 64.59K 3 Antal nerladdningar
Jo, men då försvinner även snabbstat med kameraknappen, den gillar jag. Håller med övriga här, batteritiden är en klass för sig, hatten av!
Postad 05 June 2014 - 09:02
Det jag saknar är stöd för Runkeeper och det borde ha loggning inbyggd så att man kan springa med bara armbandet och få GPS-loggning samt stegräknare. När man kommer hem för man över det till mobilen för statistik, hade varit smutt.
Postad 06 June 2014 - 09:50
Stegräkning håller den iaf koll på även om inte mobilen är i närheten. GPS vet jag däremot inte om det funkar och distansen är inte ens i närheten av Runkeeper när jag har bägge igång så det ger jag inte mycket förAnvände mitt armband i Måndags när jag spelade badminton, funkade riktigt bra. 3000 steg på en dryg timmes spelande (dubbel).
Det jag saknar är stöd för Runkeeper och det borde ha loggning inbyggd så att man kan springa med bara armbandet och få GPS-loggning samt stegräknare. När man kommer hem för man över det till mobilen för statistik, hade varit smutt.
Postad 06 June 2014 - 15:50
Postad 06 June 2014 - 16:51
Postad 06 June 2014 - 19:12
Edit: hur stänger man av autocorrect? Märkligt mjukvarufel skulle det stå
Redigerat av Zartok, 06 June 2014 - 19:13.
Postad 06 June 2014 - 20:26
Internettelefonen?Jag slog av brusreduceringen och internettelefonen och efter det så lät det som vanligt. Märklig mjukvaruföretag Mao.
Edit: hur stänger man av autocorrect? Märkligt mjukvarufel skulle det stå
Postad 06 June 2014 - 22:14
Inställningar/samtalsinställningar.. en bra bit ner på den sidan.Inställning var?
Postad 07 June 2014 - 06:05
Att sony släpper en mobil med mjukvara som förstör ssamtalskvaliten är ett riktigt mysterium :/
Postad 07 June 2014 - 20:28
Ibland har man dubbelflyt
Ska tilläggas att den föll mot stenlagt golv med.
Redigerat av somoene2, 07 June 2014 - 20:29.
Postad 07 June 2014 - 22:22
Postad 08 June 2014 - 11:33
Fy fan vad tråkigt
lär väl inte vara gratis att byta glas heller?
Nä, å inte har det sånt där billigare pris på att byta display som Samsung har. Börjar ångra mig att jag köpte nått med glas i.
Postad 08 June 2014 - 16:07
Fått prisuppgift?
Vi får se vad de säger imorgon när alla jobbar igen. Mejlat deras support, gnällt på deras facebook, mejlat deras serviceverkstad och några såna här som brukar byta display på mobiler. Har bara vanlig hemförsäkring så de lär inte vara pigga på att ta mitt ärende.
Lär bli att köpa plånboksskal när de lagat denna... Trots att man hatar såna hehe
Redigerat av Unregistered5ed9ef49, 08 June 2014 - 16:08.
Postad 08 June 2014 - 18:20
Vi får se vad de säger imorgon när alla jobbar igen. Mejlat deras support, gnällt på deras facebook, mejlat deras serviceverkstad och några såna här som brukar byta display på mobiler. Har bara vanlig hemförsäkring så de lär inte vara pigga på att ta mitt ärende.
Lär bli att köpa plånboksskal när de lagat denna... Trots att man hatar såna hehe
Kör med plånboksskal av modell Krusell Boden. Funkar bra och känns snyggt med det lite sammets/vinylskive-yta. Det enda som är förstås synd med det är att det inte är kompatibelt med magnetbordsladdaren. Men jag är van med att min telefon blir utsatt för repor, så denna typ av fodral var det självklara valet. Sonys orginal-skal i flipcoverutförande fick ju kritik för att ha vassa kanter, så därför vart det detta fodral.
Sambon har samma med purple istället för black till sin lila telefon. Men visst, det är ju USB-kabel och slita på skyddsluckan som gäller om man kör med detta fodral...
Edit: Såg att det finns magnetladdare i kabel-stil, till skillnad mot stället som sony säljer. Beställde 2st
Redigerat av novaland, 08 June 2014 - 18:55.
Postad 08 June 2014 - 19:05
Kör med plånboksskal av modell Krusell Boden. Funkar bra och känns snyggt med det lite sammets/vinylskive-yta. Det enda som är förstås synd med det är att det inte är kompatibelt med magnetbordsladdaren. Men jag är van med att min telefon blir utsatt för repor, så denna typ av fodral var det självklara valet. Sonys orginal-skal i flipcoverutförande fick ju kritik för att ha vassa kanter, så därför vart det detta fodral.
Sambon har samma med purple istället för black till sin lila telefon. Men visst, det är ju USB-kabel och slita på skyddsluckan som gäller om man kör med detta fodral...
Edit: Såg att det finns magnetladdare i kabel-stil, till skillnad mot stället som sony säljer. Beställde 2st
Får testa en sån sen
Postad 08 June 2014 - 21:27
R.I.P...
Surt! Hoppas det löser sig på ett positivt sätt.
Själv glömde jag stänga bröstfickan på min jacka. När jag kom hem (precis innan jag satte mig här och läste i denna tråden) och böjde mig ner för att ta av skorna: Pang - rätt ner i trägolvet. Inte ens ett märke på mobilen. Helt otroligt då jag inte ens har köpt ett skal till mobilen än. Inte ens skärmen som låg mot golvet fick någon repa (har dessutom inte dammsugat på några dagar).
Min iPhone 5 har jag tappat i asfalt när jag klivit ut ur bilen (utan skal), råkat slänga den flera meter innan den landat på betonggolv. Skärmen har lossnat, men aldrig spruckit. Ibland har man flax! Ska dock låta den ligga hemma i säkert förvar tills jag skaffat ett bra skal
Postad 09 June 2014 - 11:34
- 3000 SEK plus frakt för byte av skärm.
- Kostnaden gäller förutsatt att det endast är skärmen som är defekt.
- Kostnaden gäller med förbehåll för dolda fel och skador på apparaten.
Vänlig hälsning / Best regards
Jan-Victor Svanberg
Tekniker
Deltaservice
ALDRIG att jag pejar så mycket. Då skickar jag den i soptunnan hellre
Postad 09 June 2014 - 11:45
http://www.etradesup...mbly-black.html
Hur man gör för att byta den vet jag inte men det finns säkert att hitta på google.
Redigerat av tonpaa, 09 June 2014 - 11:46.
Postad 09 June 2014 - 11:48
Skärmen i sig är inte så farligt dyr, USD $100.30 + $19.41 i frakt.
http://www.etradesup...mbly-black.html
Hur man gör för att byta den vet jag inte men det finns säkert att hitta på google.
Jo om man hade en apparat så man kunde testa om den fortfarande var vattentät så skulle man byta själv. Dessutom är det ju mycke kopior ute
Hittade en annan:
Hej!
"Vi har inte fått in delar och prissat reparationer på den modellen ännu. Delar kommer i nästa vecka och det kommer förmodligen kostar 1599 kr."
http://www.iphonereparation.se/
Redigerat av Unregistered5ed9ef49, 09 June 2014 - 12:49.
Postad 09 June 2014 - 13:21
Går det att installera på minneskortet, eller endast på internminnet?
Tyvärr går inte det att installera på minneskortet när det gäller Z1.
Köpte ett 64 GB innan, men det känns överflödigt nu.
Funderar på om så kommer bli fallet med 128 GB minneskort på Z2.
Varför erbjuda den storleken om det endast gäller media (musik, bild, film) eller ev. Kartor.
Redigerat av MR-F, 09 June 2014 - 15:05.
Postad 09 June 2014 - 13:37
Det är samma i Z2 och det beror på Androidversionen, vilket är 4.4.2.Går det att installera på minneskortet, eller endast på internminnet?
Tyärr går inte det att installera på minneskortet när det gäller Z1.
Postad 09 June 2014 - 18:01
Har fått det att funka som så att mobilen startar upp Spotify automagiskt när jag kopplar in hörlurarna,samt pausa låten när jag drar ur kontakten.Problemet är att låten ska börja spela igen när jag kopplar in kontakten igen.Funkar dock perfekt med Walkman spelaren.
Postad 09 June 2014 - 22:39
Postad 10 June 2014 - 12:19
Dock skriver johan på Facebook så här??? "Den siffran du ser via Min Support på vår Supportportal är en ungefärlig kostnad och inte ett fast pris. Det kan givetvis använda dig av vår supportportal för att skicka in telefonen för reparation.
/Johan
Sony Mobile"
Vad jag kan se står det INGET om att det skulle vara ungefärligt?! Ser ni nått?
Postad 10 June 2014 - 13:02
Ser inget om ungefärligt pris.
Redigerat av Melmac, 10 June 2014 - 13:05.
Postad 10 June 2014 - 13:14
Har du ingen drulleförsäkring, 1500:- kan det ju vara värt eller?
Ser inget om ungefärligt pris.
Nej ingen försäkring som täcker
Nån som har lust att ta en Screenshot? Har förverkat att se vad det stod från början hehe.
Redigerat av Unregistered5ed9ef49, 10 June 2014 - 19:07.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
HTC One eller Galaxy S5?
171 filmer
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?