Beckoning bell=ring med den om du vill ha hjälp
Small resonant bell=ring med den om du vill hjälpa andra
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 31 March 2015 - 12:54 Beckoning bell=ring med den om du vill ha hjälp
Small resonant bell=ring med den om du vill hjälpa andra Postad 31 March 2015 - 13:04
Lol...njaaaa
Jag är mer på din nivå. Men Chalises får vi ju coopa i.
Jävligt synd bara att Coop kostar en "insight" och sedan så när man har klarat en boss (eller om någon dör) så försvinner sessionen. Så har jag förstått det iaf, inte testat.
Och om man har mycket insight så blir spelet svårare tyckte jag att jag läste någonstans?
TOOL: Får man aldrig nya vapen? Man ska använda de man får i början och uppgradera dem?
Edit: Vänta nu letmefly, Ninja Gaidens system var inte oärligt! Redigerat av Zoiler, 31 March 2015 - 13:06. Postad 31 March 2015 - 14:33
Det är dåligt med nya vapen,hittade en kanon men gillar den inte,kunde köpa blades efter att dödat eileen men inte heller dom var så skoj,kolla in i shoppen efter varje bana/boss om det dykt upp nått nytt,jag kör med saw cleaver+hunter axe i höger hand samt ludwigs rifle+hunters torch i vänster hand,misstänker att det säkerligen kommer nån dlc/mod framöver med mer grejor,jooo glöm inte bort att "laga" grejorna när ni är i hunters dream.
Finns som sagt inte allt för mycket vapen däremot så finns det ju olika gems som du kan applicera på dom för olika effekter,har på mitt favvo vapen nu saw cleavern+10 3st gems som ger 18% physical attack up vardera det ger en attack rating på den på 469 med den leveln jag är på nu,ökar ju om man ökar styrkan förståss. Redigerat av TOOL, 31 March 2015 - 14:43. Postad 31 March 2015 - 14:48
Gjorde samma sak, provade att slå henne efter att ha snackat med henne, då blev det liv i luckan och kvar stod jag som slutsegrare Postad 31 March 2015 - 14:56 Ytterligare en grej som Souls gör bättre mao med vapnen, där är det stor variation och roligt att se hur olika allt ser ut och även används. Physical dmg up, vem bryr sig liksom. Roligare att hitta ett nytt vapen.
Sen tycker jag även som med Demons Souls att det behöver inte vara så långt mellan lampor/brasorna till bossarna. Det bör vara en precis utanför. Detta eftersom det inte ligger någon utmaning i att ha ett avstånd mellan när man ändå kan springa förbi alla fiender utan problem varje gång. Det är bara tidsödslande.
Ogillar även att det inte längre visas att det är ett bossrum med dimma första gången. Förlorade 4k på det tidigt när Casgoigne helt plötsligt aktiverades. Förstår inte varför de gjort alla dessa ändringar men uppenbarligen har de lyckats få bra betyg pga det.
Har de även tagit bort sneakattack? Kan man attackera bakifrån för massiv skada? Postad 31 March 2015 - 16:01
Japp,smyg upp bakifrån håll in R2 tills han drämmer till o du hör ett "basdunk" tryck sedan snabbt på R1,massive damage : )
Postad 31 March 2015 - 16:11
Jaadu,tappade nyss ~150000 echos mot nån gammal varulv som jag trodde jag skulle ta men då börjar fanskapet på o skicka blixtrar kors o tvärs,skulle plocka upp dom men fick ett stenblock i pallet av nån elak jätte : ) humor på hög nivå Postad 31 March 2015 - 16:13 Det är väl för att du har mycket insight va? Ju mer man har desto svårare blir det, fiender får nya rörelsemönster och attacker. Postad 31 March 2015 - 16:13
Jag har gett upp att försöka skjuta mobs när de attackerar mig. Vissa attacker fungerar det inte, ibland är man lite sen, osv. Men jag gjorde det säkert ett par gånger på denna boss i tidigare delar av fighten, men jag gick inte 100% på den taktiken. Postad 31 March 2015 - 16:15
Du kan även göra den manövern i en fight men det tar nån sekund (känns det som) för att ladda med R2,funkar på lite långsammare filurer. Postad 31 March 2015 - 16:18
Man hittar väl ibland nya vapen, men som jag förstår det är det möjligt att spela igenom hela spelet med första vapnet om man skulle vilja det. Jag har inte spelat några tidigare From Software-spel men förstått att det är mycket färre vapen i detta spel, men då har varje vapen en transformation också. Postad 31 March 2015 - 16:19
Spelade igår med 40+ i insight o tyckte det var väldans svårt,läste på lite o det var tydligen inte bra o ha så mycket : ) håller mig nu imellan 10-20,man behöver ju ha 10 eller mer för att handla i butik nr2 i hunters dream Postad 31 March 2015 - 19:34
Vad är smartast o levla upp på sin gube ska man ta lite på varje eller köra lite mer på en eller två specifikt i början ?
Postad 31 March 2015 - 22:21 Vitality o endurance är ju aldrig fel,kolla vilket vapen du vill använda o levla efter det sas. Postad 31 March 2015 - 23:02 Nu var NG+ avklarad med,vill inte köra sista bossen för då börjar spelet direkt om på NG++ om jag vinner,så jag stannar här så man kan hoppa runt på alla banor och hjälpa till lite : ) en annan sak är itemen "third umbacil cord" som det finns totalt 4st av per runda,hittar man 3 av dessa samt använder dom (händer inget vid användningen) så skall man tydligen få möta ytterligare en boss direkt efter finalbossen,men som sagt vill inte gå dit utan stannar här o skall börja utforska grottorna istället ett tag,blir nog inte så mycket mer BB för mig utan hoppar tillbaka till Darksouls istället som jag finner trevligare att spela samt det skall bli skoj o se vad dom gjort med grafiken o fpsèn. Postad 01 April 2015 - 00:56
Klarade spelet den 29:e, klarade new game+ två dagar senare.
Du spelar snabbt
Det här med Eileen, verkar som att man blir invader till de som försöker köra coop med en? Har du provat?
Lvl 41 nu... börjar vänja mig vid dodgandet. En sak som Souls borde ta efter är att man knappt slösar någon stamina när man dodgar. Postad 01 April 2015 - 06:37
Spelat från morgon till sen kväll,med mat o kaffepause bara : ) andra varvet gick som bara den man vet ju vad som väntar en,hittade lite mer små grejor bara men även en hel bana/boss som jag glömde bort i första varvet "nightmare frontier"
Har inte coop'at nått efter Eileen,den questen blir heller inte klar förrän en bra bit in i spelet,efter spindelbossen "Rom" kan man träffa henne för sista gången (jag har inte hjälpt andra,men andra har hjälpt mig) så jag vet inte om jag blir en invader ifall nån "ringer in mig" men nu blir det en välbehövlig spelpause då jag åker bort idag o blir borta hela påsken,så nu har ni chansen att levla ikapp (är på lvl 142 nu) trevlig påsk på er. Postad 01 April 2015 - 06:45
Även om det är som du sägar zoiler att man blir en invader så kan man ju använda denna runa när man spelar själv,då den ökar "stamina recovery speed" vill man sedan hjälpa andra så går man bara till altaret o tar bort runan o gör den tom,sedan går det naturligtvis att lägga till den igen.
Postad 01 April 2015 - 07:04
Nice att kunna sitta och köra såna sessioner. Själv kommer det ta mig minst en månad om det är ca 60 timmars speltid vi pratar om. Postad 01 April 2015 - 07:25
Lite påsk tips.
*Hitta hårclippet till "dockan" abandon hunters dream,hemlig dörr i tornet som man kan hoppa ned till. *I forbidden woods följ en stig direkt till vänster om hundburarna. *Nightmare frontier,i slutet på en poison lake tunnel finns en kul item om man har lite humor. Postad 01 April 2015 - 07:41
Haha. Skall försöka ha i bakhuvudet om jag hinner komma så pass långt under helgen. Annars får det bli midsommar tips. Postad 01 April 2015 - 12:20
OK, undrade just om det gick att ta av den. Det är ju som en covenant man går med i.
Dock går staminan redan upp mycket snabbare än i Soulsspelen så det har inte känts som något problem. Kan ju inte skada iofs. Postad 01 April 2015 - 23:33 Kan man öka max blood vials på något sätt? Jag har fullt och de droppar som godis =/ Postad 02 April 2015 - 06:19
Tror det finns runor för det Postad 02 April 2015 - 06:38
Behöver hjälp med FG tredje formen. Tips någon? Spelar ens level roll redan? Är lv 15...
Gillar spelets stämning riktigt myckett även om det är svårt. Postad 02 April 2015 - 07:44
Tyckte jag läste att blood vials sparas automatiskt,fast man bara kan bära 20 eller har jag drömt ?
Postad 02 April 2015 - 08:47
Menar du detta som svar till vad Zoiler skrev? Man kan ha 20 på sig, 21 med en runa jag hittade, sen kan man ha ett antal i "lagret" dit alla går när du plockar upp en medans det är fullt på din person. Jag vet inte om det är typ 60 man kan ha på lagret?
Men jag kom också till ett ställe där jag hade fullt på mig och i lagret oftast, sen området efter det så droppar ingen och det vart betydligt svårare överlag så jag fick gå tillbaka och farma vials efter ett tag. Postad 02 April 2015 - 12:24
Skogen eller? Där ska det mycket till om man dör. Det är lagret jag vill öka ja. Jag simmar i vials.
Efter att jag gjort två-tre valfria områden så blev spelet mycket lättare, tog 19 lvls till igår. De bästa fienderna hittills är ju grisarna, pushovers som ger nästan 4k exp. Synd det inte finns fler =P
Men men... svårighetsgraden ökar väl snart igen. Det är Souls after all. Postad 03 April 2015 - 12:41 Sure enough det blev svårare, ett hav av gift kombinerat med frenzy, jättebläckfiskar och en legendarisk boss. Det sidospåret drog ner vials en hel del.
Frenzy är djävulens påfund, bara genom att vara i närheten av fienden går du ner till nästan noll liv ögonblickligen om det aktiveras. Även om du dödar fienden så kan du dö av frenzy efteråt. Det är ingen utmaning, det är bara irriterande, även om jag nu har motmedel.
Tappade 60k en gång igår pga frenzy + poison men det gör inte så mycket, är redan stark nog att fixa det mesta. Postad 04 April 2015 - 12:09 Spelet klarat utan att lvl en enda gång. https://www.youtube.com/watch?v=vydxgh63VOA Postad 04 April 2015 - 17:49 Har sumpat alla blood echoes jag fått idag, så j*vla frustrerande. 5 timmars spelande och typ 20 ggr död varav sista gången 2 timmars spelande som medförde 25 000 i förlust när jag blev one hitad på väg till dödsplatsen... Ska inte spela mer än 15 min utan att åka tillbaka och spendera dom förbannade poängen. Postad 04 April 2015 - 23:37 Jobbigt, du kan ju alltid bjuda in någon till coop om du behöver hjälp. Postad 05 April 2015 - 08:14
Jo men det handlar mest om att jag är dum och tar onödiga risker,. Har börjat förstå att det kanske inte är så smart att samla blood echoes tills nästa lykta dyker upp då det oftast får förödande konsekvenser Postad 06 April 2015 - 18:15 Kul spel, men är det inte långa laddningstider? Visst att kartorna är stora men kortare laddningstider var det jag hade mest förhoppningar med "nya" generation av konsoller
Sedan, hur använder jag beckoning bell? Har ringt i den flera gånger men får aldrig assistans Postad 06 April 2015 - 19:02 Du är inte ensam om att ringa och inte få hjälp, läst flera på Gaf som har problem. Värdelöst.
Laddningstiderna är horribla och det beror enbart på utvecklarna. Postad 06 April 2015 - 19:17 Men beckoning bell är alltså för att få hjälp? Jag tycker att 'Father Ga...' är hyggligt svår på lvl 10, försökte ringa efter någon där men gick bet 2-3 gånger. Postad 06 April 2015 - 19:32 At the cost of 1 Insight, use the Beckoning Bell to summon other hunters, who have used a Small Resonant Bell, as Guests into your world to assist you.
Du vet väl att det inte räknas som att man klarat spelet om man ringer efter hjälp? Postad 06 April 2015 - 20:03
Hmm, ja det var väl ungefär den informationen som framgick i spelet också om beckoning bell. Får avvakta lite med Father Gascoigne kanske. Har en annan boss att klara av, får hoppas att den är lättare
Jag har egentligen inget emot att dö så pass ofta som det blivit nu under dagen. Men laddningstiderna är åt skogen, blir rätt jobbigt att nöta en boss när det är en bit från checkpoint samt massa väntan.
Apropå Father Gascoigne:
Spoiler
Postad 06 April 2015 - 20:13 Lådan ska man inte använda för ofta då förvandlas han snabbt, spara den tills sista stadiet. Jag provade iofs aldrig men såg att någon skrev det.
Annars är det bara att lvla och återkomma. Postad 06 April 2015 - 20:29
Hur många lvl ska jag upp i? Jag vet inte om jag orkar nöta allt för mycket på samma område. Vågar inte ge mig på att gissa antal gånger jag dött, men det är ett antal, ett stort antal Postad 06 April 2015 - 21:00 Vet inte riktigt vad som hände, plockade boss #1 på första försöket. Levlade upp lite grejer, plockade Father Gascoigne tämligen enkelt. Tror jag varit lite för defensiv på Father Gascoigne tidigare, nu parerade jag mest och matade slag för att hålla min HP i schak. Nå väl, var nästan så att jag ville lägga av för kvällen. Nu ligger väl sömnen lite pyrt till istället Postad 07 April 2015 - 10:19
Det är ju efter Gascoigne o nån stege uppåt du hittar verktyget i en kista så du kan uppgradera vapnen,blir lite lättare efter det.
Postad 07 April 2015 - 12:31 Har bara några valfria bossar samt slutbossarna kvar nu. Samt chalises då, synd att coop inte fungerar.
Har funnits rätt många valfria ställen i spelet, inte lätt att hitta allihop utan guide. Postad 07 April 2015 - 12:50
Såg också att man skall tillbaka till hemwick,häxornas ställe för att komma till xxx då man går rakt over trasiga bron den som jag missat,lite mycket fram o tebax ,men det är ju from software : )
Postad 07 April 2015 - 16:29
Hmm, jag har kunnat uppgradera innan redan jag besegrade Gascoigne. Mitt största problem mot Gascoigne var att jag spenderade för mycket tid med att försöka fly undan och springa runt istället för att jobba mer med "counter attack". Postad 07 April 2015 - 18:49 Dödade precis en av de erkänt svåraste bossarna hur lätt som helst (kosmos dotter), lite överlevlad kanske med lvl 87 =P? Men jag har inte farmat något.
Men det är intressant att se hur olika alla uppfattar vilka bossar som är svårast. Jag tyckte de tre första var svårast, kanske för att det var innan jag fattade spelet ordentligt. Efter de tre har jag klarat alla på första försöket utom ett par på andra försöket.
Men slutbossen ska vara svårast så vi får väl se. Sen finns flera bossar i chalice dungeons som man inte kan möta annars.
Dock tycker jag att man behöver inte så mycket skill för att vinna, iom att man har 20 vials att hela sig med. Det är svårare i Dark Souls där man har en handfull estusflaskor som tar längre tid att använda, och svårare att utnyttja rolling. Postad 07 April 2015 - 19:42 Hmm, kanske dum fråga - hur fyller jag på med saker jag har "stored"? Måste jag tillbaka till Hunters Dream? 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |