Fick vouchern idag, dom kanske läser forumet! ![]()
Skickade ner den förra tisdagen och fick mailet med koden nyss.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Glad nyhet Onkyo tar sitt ansvar, med nytt serviceprogram.
Startad av
Unregisteredd7a46a96
, Sep 09 2014 20:59
217 svar till detta ämne
Postad 21 September 2016 - 13:01 Fick vouchern idag, dom kanske läser forumet!
Skickade ner den förra tisdagen och fick mailet med koden nyss. Postad 28 September 2016 - 12:58 Hej alla som skickat in sin Onkyo till Tyskland. Är där någon som skickat in den utan kvitto? Det gjorde nämligen jag då jag köpt den i andra hand för länge sedan. Jag tänker att eftersom Onkyo själv utökat garantin och man via serienumret kan spåra var den är köpt och så. Då borde det inte vara några problem väl? Någon som har någon erfarenhet av hur Onkyo hanterar det? Postad 29 September 2016 - 11:19
Om serienumret blir godkänt så funkar det Postad 10 November 2016 - 15:12 Tackar för denna tråd.
Nu befinner sig min TX-NR809B i Tyskland, vi får se vilket skick den är när den kommer tillbaka
konstaterar när jag bläddrar i mina gamla papper att min tidigare reciver TX-NR807EB hade precis samma fel, den tog NetOnNet´s servicepartner för lång tid på sig att reparera så jag fick ut 809:an istället år 2011.
/Enis Postad 22 November 2016 - 17:20
Ja då var förstärkaren åter i från Tyskland och allt verkar fungera som det skall igen
/Enis Postad 12 December 2016 - 12:08 Hur länge fick ni vänta på att servicen var klar? Ska skicka min onkyo till av link servicepartner ab förmodligen hdmi kortet som är trasigt Postad 12 December 2016 - 14:35 Min for till Tyskland, 8 dagar att få lådan, 8 dagar transport, 5 dagar service och 8 dagar transport Postad 12 December 2016 - 15:01 Fan också...har de inte delar hemma så lär det ta en stund. Hade ju ställt in mig på julmys, popcorn, hitta Doris med ungarna etc...
Sen är det julledigheter. Frågade hemmabiobutiken om de kunde skicka mig en ersättningsprodukt under tiden den är på service. Får se va de svara Redigerat av Unregistered95ea910d, 12 December 2016 - 15:02. Postad 13 December 2016 - 06:30 Min var klar under 2 veckor hos Servicepartner AB (AV-Link), ink. transport (1 dag dit, 1 dag tillbaka). Postad 13 December 2016 - 20:12 Hej alla. Är i behov av lite support.
Min tx-nr636 har problem med HDMI portarna. Det är bara när det kommer till tv-boxen. Min NAS och mitt Xbox funkar bra.
Jag får inte löst problemet och garantin gick ut för 3 månader sedan. Jag kunde inte skicka den till Onkyo pga jag har ljud och inga problem med nätverket.
Någon som vet vart jag skall vända mig eller är det bara att köpa nytt? :/ Postad 13 December 2016 - 22:15 Vad exakt är problemet? Du har ljud med ingen bild? Eller är det båda delarna som felar? Postad 13 December 2016 - 22:55
Som sagt vad är problemet, vad har du för " tv-box " Postad 14 December 2016 - 10:19
Bilden glitchar är jag kollar på tv via tv boxen. Det är en Arris VIP 4302 från telia. Bilden blir grå i någon millisekund om och om. Sedan kan bilden bli helt grön, lila och orange och tv bilden försvinner helt. Det händer mer sällan. Jag har aldrig detta problemet med mitt Xbox eller min NAS. Bara tv boxen.
Ljudet är oftast kvar men kan hacka när bilden glitchar. Postad 14 December 2016 - 21:18
Måste kabeln vara av viss kvalite? Typ hdcp 2.2 kompatibel eller nått särskilt? Det står HDMI 1.3 på kabeln måste det stå 1.4? Postad 14 December 2016 - 21:23
Kan de vara glappande kabel om bilden är bra när förstärkaren är i standby? Då är det inga problem. Bara när den är påslagen
Postad 15 December 2016 - 00:37
Skickade iväg min på lagning förra veckan. Hoppas det går fort, riktigt tråkigt utan ljud
Går det att spåra reparationen? Postad 15 December 2016 - 07:18 Du får bekräftelse när den landar på verkstaden och du får besked när den lämnar verkstaden. (Tysklandsreparation) Redigerat av marcus_ec, 15 December 2016 - 07:18. Postad 15 December 2016 - 09:03
Hmm lämnade mitt paket förra torsdagen, fick inget kvitto/kolli :/ Postad 16 December 2016 - 10:05
Fick mail från Onkyo nu! Postad 22 December 2016 - 14:56 Kan inte lämna in min TX-NR636 till Onkyo och garantin gick ut i september. Skall man försöka hitta någon som kan reparera den själv? Vad tror ni det skulle kunna kosta? Har sett videos på YouTube där dom löder dit nya komponenter. Postad 22 December 2016 - 23:45
Varför kan du inte lämna till Onkyo? Postad 23 December 2016 - 08:16
När jag skriver in mitt serienummer säger dom att den inte godkänns för reklamation.
Postad 23 December 2016 - 11:59 Snabba ryck från AV-link service partner...
De fick in min reciver den 15 :e december bytte förmodligen nån komponent fick nyss sms att den finns på posten för avhämtning!! Postad 23 December 2016 - 12:52
Vad har du för modell? Vad var felet på den och vad kostade det att åtgärda? Postad 27 December 2016 - 09:23
onkyo tx-nr646 kostade 0:- har garanti i tre år från hembiobutiken Inte en aning vad som var fel Postad 29 December 2016 - 10:08 Kanske fel forum men testar här. Som vissa kanske förstått så har jag en tx-nr636 där HDMI portarna har strular med bilden. Glitching och bilden försvinner. Jag har testar allt möjligt för att få det bättre. Återställning, inställningar.
Nu öppnade jag förstärkaren och blåste rent, tryckte till alla kablar och gav lite kärlek. Gjorde en fabriksåterställning igen och såg till att Deep Color var avstängt.
Nu funkar förstärkaren med gammalt frimware. Jag har alltså inte Atmos eller spotify conect. Kan HDMI problemet uppstått pga en dålig firmware? Det kom ju inte direkt efter att den nya firmwaren var installerad.
Vad hade ni gjort? Värt att testa uppdatera eller skall man köra med det gamla frimwaret forever? Postad 29 December 2016 - 12:50
Firmware brukar inte återställas bara för att man gör en fabtiksåterställning, är du säker?
Postad 04 January 2017 - 21:53
Ljudet kommer ej igång, bara bild och igår kom bara ljud och ingen bild. Ikväll tog det 56 minuter att få ljudet att fungera. Så nu får även jag prova och se om Onkyo tar sitt ansvar för nu är det andra gången den här receivern pajar. Första gången var när den var helt ny, då började det brusa utför alla högtalare och då fick man starta om receivern så kom det tillbaka om man pausade filmen eller bytte källa. Den gången var det dac board de bytte ut. Den här gången verkar jag fått det typiska hdmi kort felet. Detta gäller en Onkyo tx-nr1008 så kul eller inte...
Postad 06 January 2017 - 13:31 Så nu är box och label på väg så hoppas det går någorlunda snabbt, så man kan skicka iväg den och få hem den hel igen. Inte så kul när båda hembiograferna ligger nere, den ena för ombyggnad och den andra för tekniskt fel. Kul att Onkyo är så tillmötes gående och rättar till felet utan kostnad Postad 29 January 2017 - 21:00
Intressant och tråkigt att Onkyo fortfarande verkar har kvalitetsproblem med sina hembioreceivrar.
Postad 29 January 2017 - 21:10
Fortfarande? Det här gäller produkter tillverkade före 2012 Postad 29 January 2017 - 21:17
Onkyo TX-NR646 kom väl 2015... Redigerat av Unregistereded94f3cc, 29 January 2017 - 21:18. Postad 30 January 2017 - 22:34 Är det någon som utnyttjat den förlängda garantireparationen som kan bekräfta att serviceverkstaden inte sätter i ett likadant hdmi-kort som ersättare med samma komponenter utan att de nya hdmi-korten t ex inte har chip med värme-problem som med tiden försämrar lödningarna.
Har Onkyo lagt till någon lösning för kylning likt den 3 min 30 sek in i detta youtube-klipp som visar en variant på gör-det-själv-reparation? https://www.youtube.com/watch?v=2gfM3eKk0tQ Postad 30 January 2017 - 23:35
Han har ju fått sin lagad på vanliga garantin. Inte äns säkert det var samma fel! Min kommer hem på Onsdag den här veckan 🙂 Postad 30 January 2017 - 23:46
Med tanke på att de gav garanti till 2018 när de började med det här så riskerar de nog inte att sätta i samma dåliga komponenter igen, förhoppningsvis. Nu är det ju under ett år kvar men de som lämnade in med en gång fick ju några års garanti på reparationen. Postad 19 February 2017 - 16:11 Tog några foton på hmdi-kortet innan förstärkaren skickades till Tyskland. Får se vilka komponenter som är utbytta/förnyade på ersättningskortet. Postad 20 February 2017 - 09:03
På min bytte de ut kortet som det står DTS/Dolby på. Stod new på det. Postad 03 March 2017 - 22:04 Då va det min tur, detta hände med min gamla Onkyo dock under garantiperioden, lämnade då in den till MediaMarkt, men som i liknande kommentar tog sig servicefolket för lång tid på sig, och jag fick åka ner till Mediamarkt och hämta ut en likartad produkt. Postad 04 March 2017 - 07:44 Ser du till att receivern står välventilerat så ska det nog inte vara någon fara med det nya chipet. Men annars är det absolut ingen konst att dra dit en kylfläns. Skaffa något i den här stilen:
https://www.conrad.s..._content=870801
Postad 04 March 2017 - 08:17 Varför vara ett märke trogen om de bevisligen inte klarar av en sån grej som alla övriga klarar?? Postad 04 March 2017 - 09:45 Allt är relativit. Jag skrotade min och kommer aldrig en titta åt Onkyo igen. Gillade iofs inte hur den lät heller. Pm den lagas gratis men man ändå inte kan lita på att den håller.... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |