Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital HD Box Smart 1TB från Kaon

255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 augusti 2016 - 17:23

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Får ge den några dagar innan jag ringer supporten igen.

Postad 11 augusti 2016 - 19:35

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 1

Ett litet exempel. Notera gröna dioden på fjärren och LEDn på boxen samt när EPGn hoppar ner.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered0ad535b7, 11 augusti 2016 - 20:00.

Postad 11 augusti 2016 - 21:08

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Ett litet exempel. Notera gröna dioden på fjärren och LEDn på boxen samt när EPGn hoppar ner.

Kolla om detta är något liknande problem

http://avforum.no/fo...4eb63d0af27a30b

Postad 11 augusti 2016 - 22:37

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Hmm intressant. Får testa lite i helgen.

Postad 12 augusti 2016 - 17:26

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Haha
Problem solved! Fast det blir jobbigt att kolla på tv med en filt över den 😄
Ska testa med tejp eller liknande men med en filt över TVn funkar fjärren hur bra som helst.

Postad 12 augusti 2016 - 18:10

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0
Har inte skummat genom länken med translate men vadå filten. Vad va problemet?

Postad 12 augusti 2016 - 19:10

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Att boxen inte tar knapptryckningarna från fjärren.

Postad 12 augusti 2016 - 19:35

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0
Du skrev att men filt över så funkar det?

Postad 12 augusti 2016 - 19:47

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Filt över TVn men det är ju ingen bra lösning 😄

Postad 12 augusti 2016 - 19:53

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0
Vet du varför det funkar då? Är det tv:n som stör?

Postad 12 augusti 2016 - 20:15

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Satte 3 lager med kirurgtejp över ir ögat och nu fungerar det.
Stort tack till Lindo för tippset. Har även informerat CanalDigital om problemet.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpeg   98,91K   5 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered0ad535b7, 12 augusti 2016 - 20:18.

Postad 12 augusti 2016 - 20:26

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0
Men detta måste ju bero på nånting annat.

Postad 13 augusti 2016 - 22:24

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Tja nu funkar ju boxen/fjärren spm den ska så nu ska jag bara hitta nåt snyggare än kirurgtejpen.

Postad 15 augusti 2016 - 02:26

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Har andra åxå samma problem? Funderar på å beställa boxen men d här känns inte så kul.

Postad 15 augusti 2016 - 07:11

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0
Nopp. Funkar klockrent. Förstog aldrig riktigt vad det va som va fel, varför han va tvungen att tejpa eller så.

Men här funkar det klockrent

Postad 15 augusti 2016 - 08:32

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Felet är att IR mottgaren störs ut av TV bilden då IR mottagren är för känslig så med en tejpbit över dämpas signalerna och fjärren funkar klockrent.

Postad 15 augusti 2016 - 08:50

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0
Tack. Då är det alltså tv:n som stör ut. Sänka bakgrunds belysningen något? Annars en svart tonings film som inte syns. :)

Postad 15 augusti 2016 - 11:49

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Felet är att IR mottgaren störs ut av TV bilden då IR mottagren är för känslig så med en tejpbit över dämpas signalerna och fjärren funkar klockrent.

Hvilken TV har du?

Postad 16 augusti 2016 - 05:14

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
En Pansonic 46" Plasma från 2009.

Postad 01 september 2016 - 16:28

Runaris
  • Runaris
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Ingen størning med Lg oled (950v)

Postad 01 september 2016 - 20:19

Helllsing
  • Helllsing
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har fått boxen idag men har inte märkt något med någon störning. Samsung 6 serien 656.

Postad 01 september 2016 - 20:22

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0
Nä inga störningar här heller. Årets samsung 6000 serie

Postad 01 september 2016 - 20:25

Helllsing
  • Helllsing
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Btw, har någon av er den s.k "plattantennen" istället för parabol? Är den möjligen känsligare för snövrigt tex?

Postad 01 september 2016 - 20:37

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0

Btw, har någon av er den s.k "plattantennen" istället för parabol? Är den möjligen känsligare för snövrigt tex?

Jag kör med plattantenn och det funkar bra. Mer än så kan jag inte säga. Den har ju lite sämre signal än riktig parabol.

Är det ös regn kan den börja tappa signal på vissa kanaler.

Blöt snö fastnar på fanskapet märkte jag i vintras. Som tur är så har jag den på lagom höjd. En kväll fick jag gå ut 4 gånger och borsta bort snön med 20-30min mellanrum. :/ hela den är snett uppåt så fångar den nog snön bättre än vanliga tallriken. Annars så funkar den bra.

Redigerat av Turbo-Danne, 01 september 2016 - 20:38.

Postad 01 september 2016 - 20:43

Helllsing
  • Helllsing
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Okej det lät ju inte så roligt, man kanske kan sätta någon form av tak ovanföe själva antennen? Så att det inte fastnar snö direkt mot själva panelen. Våran hyresvärd vill att den monteras på taket men är ju som sagt orolig för hur den beter sig då det kommer mycket snö. Vart i landet bor du? Jag själv bor i Sundsvall så det snöar ju på ganska bra ibland.

Postad 01 september 2016 - 20:55

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0
Ja det är klart man kan bygga in den lite så man slipper snö direkt på den. Bor dryga 7mil söder om sthlm.

Men överlag är jag nöjd med den så. Den är ju snyggare än en vanlig så jag får tänka så ist för att tänka på nackdelarna. Haha

Postad 05 september 2016 - 17:40

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Har precis fått denna nya boxen och är väldigt nöjd med den. Övervägde TV via fiber men bildkvalitét går först hos mig så jag valde att binda upp mig två år hos CD och fick då nya boxen utan extra kostnad och "fryst" månadspris under denna perioden. Ett bra lyft att den har trådlöst nätverk då vi inte har uttag på markplan (ännu) utan kör trådlöst från källaren där vårt fiber är indraget. Fungerar klanderfritt. Även fjärrinspelning via Go-appen har fungerat utan bekymmer. 

Kan instämma med att det känns lite fattigt att inte ha någon display. Det ser ju jäkligt "clean" ut och jag vet ju visserligen vilken kanal jag tittar på så den infon känns överflödig, men en symbol för att boxen spelar in är väl det jag kan sakna. 

Någon som vet om man kan få ut hårddisken igen? Den klickade man ju i på baksidan och det går att "klicka loss" den igen men något tar emot när man sedan ska dra ut den hela vägen. Är det något jönsigt skydd för att man inte skall kunna föra över till en dator eller är det bara här? Vill inte använda våld. Nu lär jag inte fylla 1TB på jäkligt länge men ändå...

Postad 05 september 2016 - 23:16

Helllsing
  • Helllsing
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Hoppas länken fungerar men Canal Digital har iaf gjort sig förtjänt av några stjärnor idag iaf. Säljaren då jag beställde sa långt ifrån allting rätt vilket resulterade att jag var tvungen att bråka med CD men dom har rättat till mycket av allt tok som blev i samband med våran beställning.

https://www.facebook...473069078164377

Postad 07 september 2016 - 09:37

Pyttemjuk
  • Pyttemjuk
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Satte 3 lager med kirurgtejp över ir ögat och nu fungerar det.
Stort tack till Lindo för tippset. Har även informerat CanalDigital om problemet.

Jag har samma fel som du med att den inte reagerar ibland när jag trycker på fjärrkontrollen. Jag har flyttat den till en annan dataskärm och där funkar den perfekt. Jag har kontaktat Canal Digital flera gånger och det är ändra kontrasten i din TV, ändra brusreduceringen i din tv, sänk gamma, fabriksåterställ din TV, byt HDMI sladd, stäng av HDMI CEC och nu till sist kontakta din tv leverantör och se om dem kan ställa in din tv så den inte stör (har en 5 år gammal 50 tum LG plasma som jag ej kommer ihåg modellen på).

Den gamla boxen med 500 gig hårddisk i funkar klockrent. Ska testa din idé när jag kommer hem.

Tyvärr verkar det som att ditt tips om att tejpa för sensorn inte kommer komma fram som ett legalt tips till då man erkänner ett fel på produkten.

Postad 07 september 2016 - 09:40

Helllsing
  • Helllsing
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Vi har också problem med att den inte reagerar ibland. Bytte till min Harmony one fjärr och nu fungerar det klockrent. Kan det kanske vara så att den har en starkare ir?

Postad 07 september 2016 - 13:05

Pyttemjuk
  • Pyttemjuk
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Vi har också problem med att den inte reagerar ibland. Bytte till min Harmony one fjärr och nu fungerar det klockrent. Kan det kanske vara så att den har en starkare ir?

Jag har den äldre boxen (den med 500 gig Hårddisk i) och dem ser olika ut men har samma funktion på knapparna och när jag använder den blir det samma mot min nya box. Kan använda den nya fjärren mot min gamla box och funkar klockrent. Det är bara den nya boxen som har problem.

Postad 08 september 2016 - 16:01

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Har precis fått denna nya boxen och är väldigt nöjd med den. Övervägde TV via fiber men bildkvalitét går först hos mig så jag valde att binda upp mig två år hos CD och fick då nya boxen utan extra kostnad och "fryst" månadspris under denna perioden. Ett bra lyft att den har trådlöst nätverk då vi inte har uttag på markplan (ännu) utan kör trådlöst från källaren där vårt fiber är indraget. Fungerar klanderfritt. Även fjärrinspelning via Go-appen har fungerat utan bekymmer. 

Kan instämma med att det känns lite fattigt att inte ha någon display. Det ser ju jäkligt "clean" ut och jag vet ju visserligen vilken kanal jag tittar på så den infon känns överflödig, men en symbol för att boxen spelar in är väl det jag kan sakna. 

Någon som vet om man kan få ut hårddisken igen? Den klickade man ju i på baksidan och det går att "klicka loss" den igen men något tar emot när man sedan ska dra ut den hela vägen. Är det något jönsigt skydd för att man inte skall kunna föra över till en dator eller är det bara här? Vill inte använda våld. Nu lär jag inte fylla 1TB på jäkligt länge men ändå...

Hade också svårt att få ut min hårddisk men det var bara att dunka boxen lite lätt mot handen så kom den ut.

Jag har samma fel som du med att den inte reagerar ibland när jag trycker på fjärrkontrollen. Jag har flyttat den till en annan dataskärm och där funkar den perfekt. Jag har kontaktat Canal Digital flera gånger och det är ändra kontrasten i din TV, ändra brusreduceringen i din tv, sänk gamma, fabriksåterställ din TV, byt HDMI sladd, stäng av HDMI CEC och nu till sist kontakta din tv leverantör och se om dem kan ställa in din tv så den inte stör (har en 5 år gammal 50 tum LG plasma som jag ej kommer ihåg modellen på).

Den gamla boxen med 500 gig hårddisk i funkar klockrent. Ska testa din idé när jag kommer hem.

Tyvärr verkar det som att ditt tips om att tejpa för sensorn inte kommer komma fram som ett legalt tips till då man erkänner ett fel på produkten.

Man ska väl fsen inte behöva ändra sin gjorda bildinställningar i TVn för att boxen ska fungera  :angry:

Postad 08 september 2016 - 19:11

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Man ska väl fsen inte behöva ändra sin gjorda bildinställningar i TVn för att boxen ska fungera  :angry:

Okunnigheten hos supporten är som vanligt lika med Noll

Postad 09 september 2016 - 09:18

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Kul att någon uppskattar deras kompetens, de får ju så mycket skit.

Postad 14 september 2016 - 10:23

Pyttemjuk
  • Pyttemjuk
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Hade också svårt att få ut min hårddisk men det var bara att dunka boxen lite lätt mot handen så kom den ut.

Har nu provat med att tejpa med kirurgtejp på sensorn så som du (Peter K) har gjort i ett inlägg tidigare och det funkar bara det att jag var tvungen att sätt 5 lager tejp för att den skulle funka som vanligt.

Så nu är frågan ska jag godta detta för dem har ingen annan med trådlöst wifi i sitt sortiment? Eller skicka tillbaka den och vänta på nästa version när den nu kommer?

Postad 23 september 2016 - 10:07

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Jag behåller min då den för övrigt fungerar bra. Går säkert sätta dit något som ser bättre ut en kirurgtejpen. Du kan ju använda deras mobilapp annars om går via wifi, TV remote från Canal Digital.

Redigerat av Unregistered0ad535b7, 23 september 2016 - 10:07.

Postad 05 oktober 2016 - 21:06

Unregistered8135c4b8
  • Unregistered8135c4b8
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Kul att någon uppskattar deras kompetens, de får ju så mycket skit.

Det blev nog lite fel där ja  :rolleyes:  :lol:

Alla verkar jättenöjda med boxen inget mer finns att önska ?

Det var längesedan någon skrev något

Själv har jag inte ens packat upp boxen. Kan ju inte ha en box med ett "chip" som jag inte kan använda i mina andra boxar

Postad 06 oktober 2016 - 06:47

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Borde finnas nån slags adapter så man kan använda sim kortet i andra boxar..

Postad 16 oktober 2016 - 12:39

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Kan man få tag i plastvaggan för hårddisken på nätet till denna box?

Postad 17 oktober 2016 - 08:44

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Kan man få tag i plastvaggan för hårddisken på nätet till denna box?

Neppe. Du kan jo bruke USB disk.

Postad 19 oktober 2016 - 14:06

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Neppe. Du kan jo bruke USB disk.

Fast internt borde inte vara några problem att sätta in någon, helt vanlig SATA. Någon som testat trycka in en?

Postad 19 oktober 2016 - 15:14

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Fast internt borde inte vara några problem att sätta in någon, helt vanlig SATA. Någon som testat trycka in en?

Jeg har prøvd en i den plastvaggan, tok ut den som fulgte med og satte inn en på 2GB. Fungerte det.

Postad 20 oktober 2016 - 11:39

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Jeg har prøvd en i den plastvaggan, tok ut den som fulgte med og satte inn en på 2GB. Fungerte det.

Borde ju bara vara att sätta in en direkt i med något under disken, eller?

Redigerat av Svenna72, 20 oktober 2016 - 11:39.

Postad 20 oktober 2016 - 15:42

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Borde ju bara vara att sätta in en direkt i med något under disken, eller?

Tog bara en 1TB och tryckte in den, sitter fint där utan en vagga, inga problem alls faktiskt! (Och billigare än CD...)

Postad 31 oktober 2016 - 07:20

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Skulle va intressant å höra lite från flera om hur boxen funkar å om ni e nöjda med den?

Postad 11 november 2016 - 11:40

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Skulle va intressant å höra lite från flera om hur boxen funkar å om ni e nöjda med den?

Den är snabbare än den vita, fjärren lite mörk och smal, bara att trycka i en hårddisk där bak. Men en snabb och bra box, 9 av 10 stjärnor av mig!

Postad 11 november 2016 - 12:51

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Om man beställer från deras hemsida läggs kostnaden då på nästkommande månadsräkning?

Postad 11 november 2016 - 14:17

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Om man beställer från deras hemsida läggs kostnaden då på nästkommande månadsräkning?

Hej homery, det stämmer helt. Kostnaden för boxen kommer på nästkommande månadsräkning. Vänligen Max

Postad 04 december 2016 - 19:09

RamGuy239
  • RamGuy239
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Poster her, da det ikke er mange aktive debattforum rundt Canal Digital og dekodere i Norge.

Har nettopp kjøpt meg LG OLED65B6V, har gått ifra min trofaste Pioneer Kuro LX5090H så nå har det åpnet seg en ny hverdag hva gjelder "smartfunksjonalitet".

Noe jeg elsker med den nye TV-en er "HDMI CEC". Dette er jo helt fantastisk og fungerer helt utmerket mot Apple TV (Gen.4), NVIDIA Shield TV, PlayStation 4 og til og med Nintendo Wii:U.

De forskjellige enheten skrur seg automatisk på når jeg bytter til riktig HDMI-inngang og de skrur seg automatisk av når jeg bytter til noe annet eller skrur av TV-en.

Og det beste av alt, jeg kan styre alle enhetene automatisk over HDMI. Jeg kan altså kaste min Logitech Harmony Ultimate i søpplekassa da jeg nå kan styre Apple TY, NVIDIA Shield TV, PlayStation 4 og Wii:U automatisk over HDMI. Det krever ikke noe oppsett i det hele tatt, så lenge HDMI CEC (Simplelink som LG kaller det) er aktivert på TV-en og HDMI CEC er aktivert på enhetene så fikser alt seg selv helt automatisk og det fungerer helt nydelig!

Eneste enheten jeg har som ikke fungerer er min Canal Digital Smart HD Boks/PVR / NS1130. Ut ifra det jeg kan lese på nett, og ut ifra innstillingene på dekoderen så skal denne støtte HDMI CEC. Og ifølge menyene på TV-en så påstår den at HDMI CEC er aktivert og aktiv, men ingenting fungerer?

Det er helt bingo om dekoderen skrur seg på automatisk, det skjer kanskje 1 av 10 ganger. Og det er helt bingo om den skrur seg av automatisk. Det fungerer utrolig dårlig.

Hva som verre er, jeg kan ikke styre dekoderen over HDMI. Dekoderen reagerer ikke på LG Magic Remote i det hele tatt selv om HDMI CEC er aktivert... Det fungerer bare ikke.

Er det sånn at HDMI CEC er helt håpløst dårlig på disse dekoderne? Eller er det noe jeg gjør galt?

LG OLED og Magic Remote støtter å sende fjernkontrollsignaler over IR. Jeg kan kjøre en veiviser på TV-en så jeg kan sette opp fjernkontrollen til å fungere direkte mot dekoder. Men det er mye bedre med HDMI CEC da min dekoder står litt bortgjemt så det er lettere å peke fjernkontroll rett på TV-en istedenfor på dekoderen.

Når jeg forsøker å sette opp LG Magic Remote til å fungere mot dekoderen så fungerer det ikke. LG har et valg for "Canal Digital" men dekoderen reagerer ikke når jeg velger dette valget.

Siden Smart HD Boks er produsert av Kaon så forsøkte jeg å velge Kaon som produsent i LG sin veiviser. Men ingen av de fungerte heller. Først når jeg velger Sagem så finner jeg en profil som fungerer, men da fungerer ikke "REC" / opptaksknappen.....

Hva gjør jeg? Må da være mulig å få HDMI CEC til å fungere?

Postad 05 december 2016 - 09:43

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2 095 inlägg
  • 0
Inget fel på boxen. Min Samsung 65KS9505 har full kontroll över digitalboxen. Jag använder inte fjärrkontrollen från Canal Digital längre. Behövde inte göra några inställningar, utan allt fungerade perfekt från start. Hör med LG vad som kan vara problemet.

Redigerat av Saturnus, 05 december 2016 - 09:44.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.