Blev en Vaporion iaf.
Postad 23 juli 2016 - 19:59
kan någon svara lite snabbt och enkelt på varför man måste stirra ner i telefonen hela tiden när man spelar?
Har aldrig förstått vad det går ut på, MÅSTE man följa någon bana eller något som man verkligen inte får missa med tanke på att man tydligen inte ens tittärr upp från luren någon gång?
Kom nyss hem från warszawa och vet inte hur många gånger jag var tvungen att gå åt sidan för att inte bli påsprungen.
Postad 23 juli 2016 - 20:59
Dom allra flesta "video" -spel utspelar sig på en form av skjärm, detta kan vara en monitor, tv, ipad eller mobiltelefon. Det som händer, alltså själva spelet, pågår på denna skjärm och här är oftast den enda informasjonen om hur det går och vad man ska gjöra vidare för att "spela" spelet. Det brukar gå dåligt om man istället f.eks tittar ut genom fönstret när man spelar datorspel, eller tittar i skyltfönster när man spelar mobilspel. Mobilspel har normalt sätt inte någon extern i/o enhet som f.eks en mus eller tangentbord utan är 100% beroende av att man trycker på exakt det stället (området) på själva skärmen för att "spela" spelet.
Postad 23 juli 2016 - 21:10
Har försökt att låta bli att skriva, men nu går det inte längre....
Stod och lirade boll med grabben på tomten när vi på håll såg ett par komma vinglandes fram på trottoaren, vi trodde att de inte var helt nyktra...
Det var ett par i 45-års ålder och båda gick och stirrade ner i sina mobiler, korsade ett skymt övergångsställe utan att se sig för ö.h.t, och gick en bit upp för backen. Där stannar de och tjoar att de plockade något och den började sedan se sig om och gick tillbaka.
j*vla zombies...
Postad 23 juli 2016 - 21:31
Dom allra flesta "video" -spel utspelar sig på en form av skjärm, detta kan vara en monitor, tv, ipad eller mobiltelefon. Det som händer, alltså själva spelet, pågår på denna skjärm och här är oftast den enda informasjonen om hur det går och vad man ska gjöra vidare för att "spela" spelet. Det brukar gå dåligt om man istället f.eks tittar ut genom fönstret när man spelar datorspel, eller tittar i skyltfönster när man spelar mobilspel. Mobilspel har normalt sätt inte någon extern i/o enhet som f.eks en mus eller tangentbord utan är 100% beroende av att man trycker på exakt det stället (området) på själva skärmen för att "spela" spelet.
Haha tack för svaret

Postad 23 juli 2016 - 21:44
Ok...jag måste ta tilbaka min ilska litegrann.
Kollade lite närmare nu och det är ju en XL evee med nog godis att transofmera, så jag kläckte ju igentligen en vaporeon jolteon eller flareon....alla ska ju tydligen vara ganska feta.
Om du är låg level så är det därför, jag har vart på semester och fick samma småskit dit jag åkte och så levlade jag lite och fick coolare saker, så åkte jag hem och nu får jag coola saker här också. Får dom där små nu med, men inte tro att det är skit - tvärtemot, pidgey är superbra föar dom behöver bara 12 (eller 13?) för att utveckla så samla en hel hög - kasta ett lucky egg och utveckla skiten ur allihop och "sälj" direkt til professorn (men behåll ett par av dom som får hög cp) då får du en hel del xp. Eller pro-tip: har du tid att dra til en pokestop - sätt inn en lure-module, kasta lucky egg och insense och fånga/utveckla/snurra på pokestoppen som en liten gnu i 2 omgångar så går du garanterat upp några levlar på 2x 30min.
Min soffa är långt från pokestop också men med en insense så fångar jag en 5 småskitar och kanske 1 fin en på en kväll medans jag ser på tv. Bästa är att hitta en spot där han inte riktigt kan lokalisera så han går lite fram och tillbaka av sig själv så räknar man egg också haha.
Jag är på lv 13 ikväll dök det fram en pickachu men misslyckades att fånga den. I byn jag bor i bor där ungefär 13000 med hela kommunen. Så där borde ju komma fram fler pokemon där än landstället jag är på nu där det kanske bor 10-15 st personer.
Undrar dock var man ska hitta eldpokemon. I byn jag bor i finns där runt 10 pokestop av vad jag sett 2 av pokestop finns från 50-100 meter från min lägenhet och inom en km finns där 8 pokestops jag kan plocka på på vägen om man tex ska till affären.
På en pokestop ska man ju kunna sätta ut en lure module för att det ska komma fram fler pokemon och vad jag har hört ska den ha en bättre effekt än incense. Men incense har iallafall fördelen att den kan placeras överallt. Det spawnar väldigt lite pokemon här ute på landet där jag är för tillfälligt. Och när det dyker upp är det mest pidgey weedle och rattata och även om man är ute och går så spawnar det inte mycket heller finns mycket skog.
Blir kanske bättre när man åker hem igen imorgon när man är ute och letar inne i byn istället det är bara svårt var jag ska leta om jag ska hitta sten eller eld pokemon. Och på ställen med mer folk
Runt omkring ska det väl spawna mer pokemon än typ senare på kvällen när alla är inne.
Postad 23 juli 2016 - 21:53
Undrar dock var man ska hitta eldpokemon.
Kan ju inte vara nåt problem för islänningarna iaf, massa vulkaner
Postad 24 juli 2016 - 08:19
Nej, man behöver inte titta ner i mobilen förrän det är dags att stanna och ta en Pokémon. Telefonen vibrerar när det dyker upp nåt. Det verkar dock som rätt många går och stirrar i mobilen hela tiden. De tycker väl att det är kul. Sen är det uppenbarligen så att många spelar när de framför fordon vilket inte är meningen. Många är för lata för att gå och tar cykeln. Inte helt lyckat men ändå mindre dumt än att ta motorfordon.kan någon svara lite snabbt och enkelt på varför man måste stirra ner i telefonen hela tiden när man spelar?
Har aldrig förstått vad det går ut på, MÅSTE man följa någon bana eller något som man verkligen inte får missa med tanke på att man tydligen inte ens tittärr upp från luren någon gång?
Kom nyss hem från warszawa och vet inte hur många gånger jag var tvungen att gå åt sidan för att inte bli påsprungen.
Redigerat av hassesolo, 24 juli 2016 - 08:21.
Postad 24 juli 2016 - 09:12
Jag har gått 4-4.5 mil den här veckan.. ändå är jag 10 levels under de jag spelar med som har möjlig het att sitta vid pokestops... Där jag bor finns det bara ett stop och jag pallar inte gå och sätta mig där, vill även inte sitta där då det är mycket fyllon där.... Har tagit mig till lvl 14 nu, trodde aldrig jag skulle tycka det här spelet skulle vara roligt men av någon anledning så finner jag det roligt att fånga pokemons.
Postad 24 juli 2016 - 09:27
Damn, nån har lagt en snorlax på lokala gymet.
Har bara funnit 1 enaste fighting pokemon (Mankey) så vet inte riktigt hur jag ska göra nu....
Postad 25 juli 2016 - 19:29
Vet någon om det är värt att köpa Pokemon GO Plus armbandet? Det låter rätt saftigt med 480 kr bara för ett armband som vibrerar när du är nära en pokemon..?
Postad 25 juli 2016 - 19:35
Beror ju på hur pass mycket du spelar och tror dig spela senare. Jag känner att det inte är något för mig.
Postad 25 juli 2016 - 19:40
Kan ju hända att det blir framtida samlarvärde på det också, kanske om det är oöppnat
Postad 26 juli 2016 - 09:53
Jag är level 24 nu, med snart 19mil i benen, (inte bil eller cykel).
Har sett 120 pokemon och fångat 120, men har jobbat ganska mycket men snart semester så då blir det pokemonjakt och klättring på heltid i en vecka fram till att tjejen får semester då åker vi till sweichz "hur nu de stavas" så får man se vad dem har att erbjuda för pokemons!
Postad 26 juli 2016 - 10:57
Har sett 120 pokemon och fångat 120, men har jobbat ganska mycket men snart semester så då blir det pokemonjakt och klättring på heltid i en vecka fram till att tjejen får semester då åker vi till sweichz "hur nu de stavas" så får man se vad dem har att erbjuda för pokemons!
Vilken satsare Har du några tips att dela med dig som du har lärt dig med erfarenheten?
Postad 26 juli 2016 - 11:09
Vilken satsare
Har du några tips att dela med dig som du har lärt dig med erfarenheten?
levla inte pokemon förens du är 20-25.
Din level spelar ingen större roll, är du intresserad av att fånga alla, håll dig inte på alla platser där alla hänger hela tiden, det är oftast bara bra för level, speciellt om det är som vid kyrkan i örebro där alla sitter och pumpar trippelluremodul hela tiden, det kommer mestadels crap och vill man fånga alla pokemon får man leta.
Jag spelar mestadels själv men när jag och tjejen inte jobbar om varandra kör vi ihop.
skall du spendera pengar kör incubators bara och vandra långa sträckor xD.
Jag har 19 mil i benen än så länge.
Postad 26 juli 2016 - 15:13
Schweiz. Det skall uttalas med sje-ljudet i början (schveits) och inte som många felaktigt gör det med v-ljud i början och sje-ljud i slute.
Jag är level 12 utan att ha spenderat pengar. Fick många bollar när jag var inne i centrum.
Postad 26 juli 2016 - 15:23
I Vällingby fanns det sex pokestops inom fem minuter ifrån varandra. Bara att gå runt och hoarda bollar för glatta livet.
Postad 26 juli 2016 - 15:42
jag är lite sugen på att köpa utökning av väskan. blir fullt titt som tätt. får se hur man gör med det egentligen.
Postad 26 juli 2016 - 16:10
jag är lite sugen på att köpa utökning av väskan. blir fullt titt som tätt. får se hur man gör med det egentligen.
Det har jag gjort, fett värt
Postad 26 juli 2016 - 16:43
Själv är jag inte högre än level 8, men det kan mest bero på att när jag väl ar tid att gå ut och gå så är det något strul.
Snart börjar dock semestern så man får la se hur mycket letande det blir då...
Postad 26 juli 2016 - 18:33
Niantic – som utvecklat och distribuerat Pokémon Go – tillsammans med The Pokemon Co, som äger själva Pokémon, ska ha större delen av kakan, närmare bestämt 60 procent. För att inte glömma Apple och Google som alltid tar 30 procent när spel spelas på deras plattformar. Kvar blir 20 procent av de totala intäkterna till Nintendo.
Så 20 % av de 110 procenten går alltså till Nintendo
Postad 26 juli 2016 - 19:00
Vill också ha en 110%ig inkomst. :/
Men ja det verkar ju som om Nintendo drar in mindre än vad många trott. Jag tror dock på kopplingar till NX och framtida Pokemon spel. Det placerar också Nintendo på kartan(hehe) för fler människor igen, inte minst barn.
Fick min 50e unika Pokemon idag, är lite hooked.
Postad 26 juli 2016 - 19:11
Men ja det verkar ju som om Nintendo drar in mindre än vad många trott.
Så mycket står ju klart. Aktiemarknaden är skör, majoriteten tror saker och ting och köper och säljer inte baserat på någon fakta. Fast det är ingen som vet riktigt vad de tjänar. Det är bara en massa analyster som gissar hela tiden. Nintendo har inte sagt något själva utöver att det "har en begränsad påverkan på deras förtjänster". Men det är ju Niantic som drar hem storkovan iaf.
En riktig berg- och dalbana har det varit iaf. I det stora hela kan det inte vara något annat än positivt dock, lär öka den vanliga Pokemonförsäljningen.
Redigerat av Zoiler, 26 juli 2016 - 19:13.
Postad 26 juli 2016 - 20:00
Postad 26 juli 2016 - 20:17
tror inte det går att slänga äggen, använd den oändliga inkubatorn för dom.
upptäckte att dom har tagit bort en pokestop här i närheten. ingen jag brukar besöka så ofta men ändå lite weird.
Postad 26 juli 2016 - 21:00
upptäckte att dom har tagit bort en pokestop här i närheten. ingen jag brukar besöka så ofta men ändå lite weird.
Är det inte så att man kan säga till om man inte vill vara pokestop så tar de bort en?
Postad 26 juli 2016 - 22:17
Är det inte så att man kan säga till om man inte vill vara pokestop så tar de bort en?
jo men detta var inget konstigt pokestop, så det känns lite udda att ta bort. nåväl.här
här är min topp just nu
Postad 27 juli 2016 - 05:32
Är ett kryphål de hittat, Döper man sin Eevee innan man evolvar den kan man styra vad den ska få för element.
Postad 27 juli 2016 - 07:08
Visste vi inte det redan första dagen typ? Har för mig det.Är ett kryphål de hittat, Döper man sin Eevee innan man evolvar den kan man styra vad den ska få för element.

Inga direkt sexiga pokemon ännu men har inte evolvat något typ. Är bara level 15
Redigerat av Johan_i_burken, 27 juli 2016 - 07:12.
Postad 27 juli 2016 - 09:18
Var ett svar på Pokémon namnen
Aha, ser det nu.

Redigerat av Johan_i_burken, 27 juli 2016 - 10:53.
Postad 27 juli 2016 - 09:33
Har en del andra coola men dom kommer inte med på bild, har snart nog att utveckla spøket til stage 2 f.eks.
Men jag tror att jag kommer sluta med det här spelet efter sommaren. Anledningen är att min hypotes var fel, d.v.s att Pokemons spawnar inte efter level utan lvl + område. Efter att ha sett en stund på pokevision igår så ser jag att jag skulle behöva åka in till stan ofta för att ha en chans att hänga med. Ett område i stan där jag inte alls har lust att vara faktisk.
Jag bor ju vid vattnet på en halvö med ganska många folk så det är sjukt att inte f.eks magicarp spawnar här utan att jag måste stå rätt inne i överklass-smeten vid "lyxbryggan" bara för att det kanske rankas som ett mer populärt område i den databasen Niantic nu använder.
Fail enligt mig. Alla kan och vill inte ta sig överallt, jag tycker att vatten-pokem borde finnas vid vatten/kust av samma sort.
Postad 27 juli 2016 - 12:48
Att man få charmander i 2km äggen har kläckt 31 st såna har inte fått charmander en enda gång fick dock 2 st bulbasaur.
Har kunnat hitta både bulbasaur och squirtle ganska lätt men aldrig någon charmander undrar var man ska leta för att den pokemonen ska dyka upp. Har googlat lite på det där det sägs att dom ska kunna spawna på
Bostadsområden stadsdelar, olika bensinmackar och med varmare ställen
Har aldrig hittat någon när jag letat runt olika bostadsområden
Postad 27 juli 2016 - 16:20
Pewdiepie har tagit pokemonfångandet till nästa nivå: drönare!
http://www.youtube.com/watch?v=9OBh4CyplCU
Bara att testa själva
Postad 27 juli 2016 - 17:09
han var ju inte först med det dock. detta gjorde dom ju redan första veckan
Postad 27 juli 2016 - 18:29
Någon som vet var man kan fånga vilda charmanders. Det sägs
Att man få charmander i 2km äggen har kläckt 31 st såna har inte fått charmander en enda gång fick dock 2 st bulbasaur.
Har kunnat hitta både bulbasaur och squirtle ganska lätt men aldrig någon charmander undrar var man ska leta för att den pokemonen ska dyka upp. Har googlat lite på det där det sägs att dom ska kunna spawna på
Bostadsområden stadsdelar, olika bensinmackar och med varmare ställen
Har aldrig hittat någon när jag letat runt olika bostadsområden
Fick faktiskt en charmander i ett 2km ägg idag, en bit över 500cp
Postad 27 juli 2016 - 20:28
Postad 28 juli 2016 - 08:13
Får hoppas jag kan få det med jag valde ju charmander som starter och chansen att hitta en vild charmander är nog väldigt liten. Men har inte haft någon direkt flyt från 2 km äggen ingen charmander trots jag kläck 31 st massor av pidgey rattata weedleFick faktiskt en charmander i ett 2km ägg idag, en bit över 500cp
Caterpie och zubat så charmander måste vara ganska så sällsynt
Pokemon det är ju även betydligt lättare att hitta bulbasaur och squirtle. Bor i ett mindre samhälle i Skåne 9000-11000 invånare
Och där är inga som helst problem att hitta pidgey rattata och weedle men ska jag hitta mer intressanta kommer det inte fram så mycket några andra som kommit fram har varit
Staryou goldeen psyduck squirtle krabby magikarp oddish även några gastly ibland undrar om man kan få bättre pokemon i 2 km äggen om
Man tar dom från en större stad. Finns 10 pokestops får jag bor
Ganska lätt att få tag i ägg men frågan är om äggen är mer värdefulla i stor stad jämfört med en by. Eller så kanske man har chans till mer rare pokemon på högre trainerlevel i både äggen och pokemon i det vilda
Redigerat av Andreas3200, 28 juli 2016 - 08:15.
Postad 28 juli 2016 - 10:10
Postad 28 juli 2016 - 12:13
Max level skall vara 40. Det behövs 20M XP från level 1 till level 40 varav de sista 5M är mellan 39 och 40(!).
image.jpeg
Känns ju nödvändigt med 4 lucky egg när man maxat lvl
Får hoppas jag kan få det med jag valde ju charmander som starter och chansen att hitta en vild charmander är nog väldigt liten. Men har inte haft någon direkt flyt från 2 km äggen ingen charmander trots jag kläck 31 st massor av pidgey rattata weedle
Caterpie och zubat så charmander måste vara ganska så sällsynt
Pokemon det är ju även betydligt lättare att hitta bulbasaur och squirtle. Bor i ett mindre samhälle i Skåne 9000-11000 invånare
Och där är inga som helst problem att hitta pidgey rattata och weedle men ska jag hitta mer intressanta kommer det inte fram så mycket några andra som kommit fram har varit
Staryou goldeen psyduck squirtle krabby magikarp oddish även några gastly ibland undrar om man kan få bättre pokemon i 2 km äggen om
Man tar dom från en större stad. Finns 10 pokestops får jag bor
Ganska lätt att få tag i ägg men frågan är om äggen är mer värdefulla i stor stad jämfört med en by. Eller så kanske man har chans till mer rare pokemon på högre trainerlevel i både äggen och pokemon i det vilda
Tror inte det spelar någon roll vart du hittar äggen utan det är nog random vad dom blir när dom kläcks.
Eldpokemon över lag är väl svårare att hitta än vatten och gräs så givetvis blir det färre charmander ute i det fria än squirtle och bulbasour
Postad 28 juli 2016 - 12:57
Känns ju nödvändigt med 4 lucky egg när man maxat lvl
Tror inte det spelar någon roll vart du hittar äggen utan det är nog random vad dom blir när dom kläcks.
Kan ju också ses som en ledtråd till att de kommer öka maxleveln i framtiden, förmodligen minskas väl även 39->40 då.
Postad 28 juli 2016 - 15:09
Kan ju också ses som en ledtråd till att de kommer öka maxleveln i framtiden, förmodligen minskas väl även 39->40 då.
Ja det har ryktats om det så du har givetvis en poäng i det
Postad 28 juli 2016 - 17:11
När jag brukar placera ut såna lure modules här där jag bor så brukar det vara mycket skit men ibland slår det om och det kommer fram rätt bra pokemon brukar oftast hända när fler pokemon go spelare i närheten. Var i en stor park idag och där var väldigt många spelare och när jag placerade ut lure module var 85-90 % av pokemonen riktigt bra som spawna där dock inga eldpokemon. har väl säkert med att göra att där var mycket folk och spelare.
Postad 28 juli 2016 - 19:56
Om jag hittar ett gym med rätt färger, hur gör jag då för att träna min Pokemon där?
Trycker jag på boxhandsken så blir det ju en liten "låtsasfight" men till slut förlorar jag och sedan får jag börja om från början...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar