https://www.youtube.com/watch?v=x-ljCsng0ng
SNES Classic Edition/Mini 29 September
![]() |
![]() |
![]() |
2 638:- |
Postad 02 september 2017 - 06:57
Fortfarande inte fått något avbeställnings mail så håller tummarna att man verkligen får en.
Inte långt kvar nu.
Postad 05 september 2017 - 06:27
Jag förbokade två snes mini hos netonnet på lanseringsdagen. Känner dock inte att jag kommer köpa 2st ifall 1590kr blir vad man får pröjsa. Är det 100% bekräftat?
Postad 08 september 2017 - 15:36
Postad 08 september 2017 - 16:40
Fick bekräftelse från Mediamarkt idag att jag får min på releasedagen
Samma här!
Postad 08 september 2017 - 19:00
Fick bekräftelse från Mediamarkt idag att jag får min på releasedagen
+1
EK
Postad 11 september 2017 - 16:11
Citat från nintendo USA president han borde prata med bergsala, länk till artikeln https://www.gamespot...y/1100-6453238/
"Nintendo Exec Comments On SNES Classic Supply Reggie Fils-Aime also advises against paying a premium on auction sites.
After the NES Classic was basically impossible to find for many, fans are no doubt wondering what the stock situation will be for the soon-to-launch SNES Classic. Nintendo of America president Reggie Fils-Aime said in an interview with Financial Times that Nintendo "dramatically increased" production for SNES Classic stock. He advised people not to pay more than the $80 sticker price on auction sites for the console, suggesting the system will be readily available.
When SNES Classic units opened for pre-order, they were hard to find. Some took this as a sign that SNES Classic, like the NES Classic, would be short on supply. However, Fils-Aime said issues with SNES Classic pre-orders were "outside our control" at retailers. He added that for the SNES Classic, supply is not the issue.
"I would strongly urge you not to over-bid on an SNES Classic on any of the auction sites . . . You shouldn't [have to] pay more than $79.99," Fils-Aime said.
As for the NES Classic shortages, Fils-Aime said Nintendo said the company was not holding back stock on purpose to create an artificial scarcity situation. Nintendo did not produce enough units, Fils-Aime said, because the models that Nintendo looked at for retro consoles from other companies apparently showed they might not be very popular."
Redigerat av jimjans, 11 september 2017 - 16:12.
Postad 12 september 2017 - 10:30
Postad 12 september 2017 - 10:31
Kommer att komma fler burkar nästa år. Så om man missade denna omgång får man hålla utkik då.
Källa: http://www.businessw...70912005798/en/
Postad 12 september 2017 - 13:34
As for the NES Classic shortages, Fils-Aime said Nintendo said the company was not holding back stock on purpose to create an artificial scarcity situation. Nintendo did not produce enough units, Fils-Aime said, because the models that Nintendo looked at for retro consoles from other companies apparently showed they might not be very popular."
Tror jag inte ett skit på. Tillverka fler då. Borde inte vara så svårt om de har viljan.
Postad 12 september 2017 - 13:40
Tror jag inte ett skit på. Tillverka fler då. Borde inte vara så svårt om de har viljan.
Det skall ju göra det nu https://www.facebook...hc_location=ufi
Skall bli intressant vad bergsala kommer ta för dem bara.
Redigerat av jimjans, 12 september 2017 - 13:42.
Postad 12 september 2017 - 13:58
Det skall ju göra det nu https://www.facebook...hc_location=ufi
Skall bli intressant vad bergsala kommer ta för dem bara.
haha där ser man. varför sa inte Reggie det då? men vad trevligt. den här gången ska jag köpa mig en NES classic mini
Postad 12 september 2017 - 16:13
Hoppas att det stämmer att dem verkligen ökar produktionen så att dem som vill ha en snes mini får en.
Postad 20 september 2017 - 21:31
Ja snart dags, har fortfarande inte fått något mail om att få den eller inte få den :C
Postad 21 september 2017 - 10:32
Hur har Webhallen gjort? Inte hört något ifrån dem alls om min beställning.
Postad 21 september 2017 - 17:25
Vi har inte heller fått något svar från webhallen
Postad 25 september 2017 - 07:27
Postad 25 september 2017 - 08:55
Har en Iphone 5 laddare samt en ytterligare till en gamnal Sony Ericsson mobil. Något av det borde väl funka att "strömförsörja" Snes Classic Mini?
Det borde fungera. Har du USB i TVn så fungerar ju även det.
Postad 25 september 2017 - 10:05
Postad 25 september 2017 - 10:27
Kör min NES mini via USB-portarna på min Sony TV så det borde fungera utmärkt.
Postad 25 september 2017 - 11:39
Postad 25 september 2017 - 12:04
Gott och höra. Min Snes Classic Mini har för övrigt redan slickats från Retrospelsbutiken så kanske får jag den innan fredag, vore väldigt kul isf.
Usch vad äckligt, kan du inte be att få en ny icke besudlat konsoll?
Postad 25 september 2017 - 14:11
Fick priset bekräftat idag från Netonnet att det preliminära 1590 kr är det priset de kommer ta så då slapp de skicka till mig iaf. Fick bli en beställning från England istället. Dåligt att de passar på att ta överpriser här i Sverige! Skulle vara intressant att veta om det är Bergsala eller butikerna som lägger på så förbaskat.
Postad 25 september 2017 - 14:21
Fick priset bekräftat idag från Netonnet att det preliminära 1590 kr är det priset de kommer ta så då slapp de skicka till mig iaf. Fick bli en beställning från England istället. Dåligt att de passar på att ta överpriser här i Sverige! Skulle vara intressant att veta om det är Bergsala eller butikerna som lägger på så förbaskat.
Var inne hos en återförsäljare han sa att det var bergsala som låg bakom prissättningen skulle de matcha resten av Europas prissättning hade de gått åtskilliga hundralappar back.
Postad 25 september 2017 - 14:24
Fick bli en beställning från England istället.
Vilken sida beställde du från?
Redigerat av New Player, 25 september 2017 - 14:24.
Postad 26 september 2017 - 10:10
Beställde precis en från amazon.fr, gick på 107€ inkl frakt.
Postad 26 september 2017 - 11:47
Postad 26 september 2017 - 14:57
Bäste Webhallenkund,
Du får detta mail då du har en bokning på Nintendo Mini SNES. Vi har precis mottagit vår första leverans och det ser ut som att du är en av de lyckligt lottade som kommer att bli tilldelad en enhet på releasedagen.
Det är bara att invänta ett hämtmail om du bokat din order för avhämtning I butik, eller en avisering från Postnord om du valt att konsolen ska skickas hem till dig.
Postad 26 september 2017 - 16:02
Sweet, vi fick precis mail om att vi får våra snes minis från webhallen.
Postad 26 september 2017 - 17:15
2 ska jag ha själv, så någon som inte får en egen kan ta av mig till butikspris.
Postad 26 september 2017 - 21:01
När jag bokade i första vågen från både Eg o Mm låg bokningarna öppna i flera dagar (veckor?). Gött att dessa Blocket o EBay surfare kommer sitta på sina enheter dom inte blir av med denna gång

Postad 27 september 2017 - 09:53
Beställde från Shopto. Kan se ut som det inte går att beställa men uppdaterar man sidan med jämna mellanrum så går det att beställa rätt va det är. Jimjans länkade direkt till Snes minit på den sidan lite högre upp här i tråden.
Postad 27 september 2017 - 10:53
Fick precis mail från Ginza att min enhet är skickad.
Har tidigare även fått mailbekräftelse från Mediamarkt att jag kommer få en därifrån till releasedagen.
Postad 27 september 2017 - 11:29
Fick precis mail från Ginza att min enhet är skickad.
Har tidigare även fått mailbekräftelse från Mediamarkt att jag kommer få en därifrån till releasedagen.
Samma här, men lutar faktiskt åt att retunera båda. Hade glömt av att jag beställt från båda. Har lite för många konsoler hemma. ;-)
Postad 28 september 2017 - 00:22
På onsdag fick jag bekräftelse på att Mediamarkt har skickat min SNES, så jag borde få den på fredag.
Postad 28 september 2017 - 06:31
Netonnet skickat kommer idag enl Postnord
Redigerat av volvov70, 28 september 2017 - 06:31.
Postad 28 september 2017 - 13:16
Fick SMS att jag kan hämta ut mina två på ICA vid min gamla adress 30 mil ifrån där jag bor nu
Postad 28 september 2017 - 13:33
Kontrollen är ju fan större än konsolen
Ja det där ser rubbat ut i mitt unga jags ögon.
Postad 28 september 2017 - 20:38
Länk?Och där lyckades dom hacka även SNES mini...
Hårdvaran är exakt identisk i Snes mini som i Nes mini. Så det var inte frågan om, utan när

Redigerat av Firre77, 28 september 2017 - 20:41.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar