Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Recension av XTZ 10!

694 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
XTZ 10 (Subwoofers) 1 7.408162 (48) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 10 October 2003 - 15:27

valhall
  • valhall
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om fyndborsen kommer sälja färdiga surroundpaket innehållandes subwoofer XTZ med matchande högtalare (satelliter)?

Postad 10 October 2003 - 15:58

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Haha ingen aning... men fråga fyndbörsen själv, om du inte pallar ringa så maila, det tar dock lite tid innan de svarar.

Annars kan du ju bara plocka ihop det du vill ha och be om ett packetpris(offertfråga) på det, så kommer de nog gej dig ett shysst pris =).

MVH
Jimmy

Postad 10 October 2003 - 17:03

sikis
  • sikis
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0
Hallå allla glada... hittade en länk på en fransk sida som verkar ha XTZ basarna .. fans lite info om frekvenser med mer.. hoppas nån har nytta av de...

Trevlig helg på er alla..

Postad 10 October 2003 - 17:30

Unregistered620eb6d4
  • Unregistered620eb6d4
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Länken kan kanske var till nytta också annars var det bra ;)

Postad 10 October 2003 - 17:39

Unregistered989
  • Unregistered989
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
ja, länken vore bra, men jag tror att det är denna -> http://www.cinenow.c.../tid,4/id,2173/

postade den för ett tag sedan typ den 30e september...

Postad 10 October 2003 - 17:58

sikis
  • sikis
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0
OGGY:

japp var den jag tänkte på... sorry att jag missade att infoga.. jaja de kom ju till rätta ändå..

Postad 10 October 2003 - 18:09

Unregistered620eb6d4
  • Unregistered620eb6d4
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Okej det vad den länken då har jag läst den några gånger ;)

Har även jag fått min sub och har haft den några dagar, har dock inte hunnit testa speciellt mycket pga att mitt knä gick ur led dagen innan den kom vilket innebar resa till Akuten med Ambulance (spännande ;) ) Subben står dock provisisoriskt placerad mellan höger högtalare och tv-bänk. Har ställt frekvensen på ca 50Hz och volymen på en bit under en kvart. Pga olyckan har det som sagt inte blivit så mycket testande. Den funkar inget vidare med mycket atackbas tex till snabb techno mm, men passar bra till lite lungnare musik tex DireStraits, Monia, Gessle, Björn Rosenström och Daniel Lemma mm. Testade lite med Armageddon också och där var det fint tryck med behaglig bas utan att var bummlig.

Ska testa mer med placeringar osv om ca två veckor när man förhoppningsvis kan gå på benen utan kryckor ;)

Redigerat av Unregistered620eb6d4, 10 October 2003 - 18:10.

Postad 10 October 2003 - 18:14

Unregistered989
  • Unregistered989
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
ot: krya på dig Sharky ;)

Postad 10 October 2003 - 19:02

sikis
  • sikis
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0
Hallå... tänkte höra en en gång med er ad ni tycker.. de är så att jag inte kan bestämma mig för 10 eller 12 tum

är räda att jag köper en för liten bas med 10:an och att man ångrar sig i framtiden...... båda är ju billiga men 10:an är extremt billig i läget...

vill ha den till mest film.. men även lite musik..... den sak spela tait och hårt med bra tryk i sig men även klara alla djupa nergångar som kkan förekomma på film.... är som sugen på 12:an men är lite osäker samtidigt att den inte klara gå nog djupt.. men vad vet jag... HJÄLP mig vad ska man köpa.. vad känner ni som köpt 10:an ångrar ni er skulle ni köpt 12:an så här i efterhand.. och ni soom har 12:an skulle ni kunnat nöja er med 10:an......

Postad 11 October 2003 - 23:14

Unregisteredac6f5beb
  • Unregisteredac6f5beb
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Fan när Sharky drar till med "Den funkar inget vidare med mycket atackbas tex till snabb techno mm" blir jag lite rädd. Eftersom jag är Hard Trancer enda in i själen så ställer man sig frågan... kommer XTZ 10 leva upp till förväntningarna om man köper den? Men XTZ 12 kostar ju 1500kr mer... jag är förtvivlad.

Postad 11 October 2003 - 23:57

Unregistered989
  • Unregistered989
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
jag kan nog lyssna på lite hardtrance imorrn, men jag kan väl säga redan nu att hardtrance inte är att föredra till XTZ10, den är inte tillräckligt snabb...

Postad 12 October 2003 - 01:14

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0
nopp när jag ska lyssna på musik med hög BPM så stänger jag av subben, den funkar bara till lugnare basdunk, men då är den iofs riktigt skön :D

Postad 12 October 2003 - 04:31

Unregistereda2499477
  • Unregistereda2499477
  • Beroende

• 1053 inlägg
  • 0
Vadå funkar inte till snabb bas?
Den funkar utmärkt med alla mina Astral Projection och Hallucinogen plattor iaf.
Era kommer också att fungera, om ni placerar subben rätt.

Jag har flyttat min sub från ena fronthögtalaren, till att stå bakom hörnsoffan (där soffan viker). Det blev ett otroligt lyft. Den något idiotiska placeringen av basporten bak, gör den känslig att stå rätt emot en vägg. Flytta ut den minst 30-40centimeter. Längre in så kommer den att låta "fladdrig" i basen (av helt naturliga skäl).

Det viktigaste av allt - dela av den rätt, vad den skall delas på beror på vad era förstärkare delar vid, då LFE är aktiverat (läs era manualer, det är INTE nån generell inställning som alla kan använda).

Postad 12 October 2003 - 14:05

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0
Jag har en låt som är ett utmärkt exempel på att subben inte hänger med i vissa låtar.

Skaffa låten: 2pm - tetris

Den lägger på ett konstant muller istället för basdunk

Postad 12 October 2003 - 15:05

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Tja

Vi vet sen tidigare att Subben inte är perfect på att hänga med i vissa snabba bas melodier.

Men å andra sidan köper man väll en subb främst till film, när det gäller musik så brukar ju frontarna klara den basen som krävs rätt bra(om man inte vill va raggare o ha as mycket bas).

Jag har lyssnat på en del tance med subben med, och jag har märt att vissa låtar får inte fram basen fast det låter som om det ska vara lite bas i dem. Men detta beror nog mer på låten, för lyssnar man i frontarna så är det samma sak där. Man hör att det är en baskagge, men ändå låter det inte så mycket bas om det.

När det gällerPm2 - Tetris så kan man lägga märke till att det är en låg bas som kontinoreligt går förutom då baskaggen. Det är troligen denna låga bas som ligger mellan vart baskagge slag som förstoras så mycket så att det bara brummar i basen.

Om ni ska spela mycket trance på högvolym med subben så är kanske int XTZ att föredra?, det är kanske bättre att bygga något eget då eller ha fetare frontar?

Jag är i alla fall väldigt nöjd med hur XTZ 10" presterar med film, musiken är ganska okay också tycker jag. Jag lyssnar på rap, hiphop och trance, och lite rock och i vissa trance låter hänger den inte med men annars låter den väldigt bra!!!

//Jimmy

Postad 12 October 2003 - 23:01

Unregistered2f9f25a4
  • Unregistered2f9f25a4
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Hm har tänkt köpa en ny sub. Kollar inte särskilt ofta på filmer. Just nu har jag ett par Audio Pro Ego 515 och en Denon DRA-1000 förstärkare. Jag lyssnar på trance och Rock. Både hårdrock och mjukare rock. Passar den mig? (Snackar om 10" versionen)

Redigerat av Unregistered2f9f25a4, 12 October 2003 - 23:02.

Postad 13 October 2003 - 07:57

Unregistered07fd9b7c
  • Unregistered07fd9b7c
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Tänkte bara fråga:

Har sett Proson stratego sub 10+, verkar vara liknande element i den subben.
Någon som har erfarenheter om den?
Lite snyggare om jag får säga mitt (utan tygfront iaf)

http://www.factory-o...php3?prodid=486

Postad 13 October 2003 - 08:53

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Kommer XTZ-subbarna i bok tror ni?

Postad 13 October 2003 - 09:29

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0
För att spinna vidare på "XTZ 10" till musik" undrar jag om någon kan säga hur den står sig mot AudioPro SubNova? Den sistnämnda har stora problem med att h'änga med under musikspelning, i alla fall i techno som jag lyssnat mest på.
Det hade varit intressant att höra hur XZT 10" står sig i den duellen, mer bas kan man väl vänta sig med ZXT i alla fall? :D

Postad 13 October 2003 - 09:38

Unregisteredcf7bdf6e
  • Unregisteredcf7bdf6e
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Lite sugen på att inhandla...
frågan är vad mina Infinity Alpha 50 skulle säga om den...
priset ligger ju så j*vla rätt... :D

Ni som äger en redan... vad kör ni för frontar?

Postad 13 October 2003 - 13:07

Unregistered620eb6d4
  • Unregistered620eb6d4
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Oggy Tack, jobbar på det B)

cutepape Ifall du har Infinity Alpha 50 spå kan du väll knappast behöva någon sub vid musiklyssning? Men om du har tänkt att skaffa en XTZ 10 för film så tycker jag de är ett riktigt bra köpt, fungerar helt utmärkt till film.

m0lnMin placering är ev inte helt idealisk då den står relativt nära bakvägg. Utan det är som Mouse säger, att placeringen gör mycket, även jag ska testa lite olika placeringar så fort benen funkar som de ska ;) till dess tänkte jag göra en liten fuling och testa med att plugga igen porten på subben för att se hur den uppträder då(skadar ju aldrig att testa).

Letar man en sub som ska fungera främst till musik anser jag att man nog bör leta efter en annan subb som är mer musikalisk. Men köper man subben för att ha till främst film tycker jag subben fungerar utmärkt och får anses som ett riktigt kap, bra detaljkvallitet på den med. :D

Postad 13 October 2003 - 16:20

Unregisteredac6f5beb
  • Unregisteredac6f5beb
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tack för svaren allihoppa.

Låter lite synd att XTZ 10:an är mest lämpad för film. Jag tittar iofs på film men inte så väldigt ofta, då lyssnar jag på musik mycket mer.

Någon skrev att det beror på placeringen, det gör min ännu mer förvirrad.

Har mailat fyndbörsen, får se om de har någon lösning på mina problem.

Postad 13 October 2003 - 16:42

Unregistered54235bc0
  • Unregistered54235bc0
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Tack för svaren allihoppa.

Låter lite synd att XTZ 10:an är mest lämpad för film. Jag tittar iofs på film men inte så väldigt ofta, då lyssnar jag på musik mycket mer.

Någon skrev att det beror på placeringen, det gör min ännu mer förvirrad.

Har mailat fyndbörsen, får se om de har någon lösning på mina problem.

Skicka gärna svaret hit sen då, så vi får ta del av infon :D

Postad 13 October 2003 - 20:19

Unregisteredcf7bdf6e
  • Unregisteredcf7bdf6e
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Sharky:
Så sant så.. de beter sig så fint till musik :D
Snarare till film jag vill ha lite djuuupare ibland.. inte bumligt djuup. Har hört några billiga subbar i 2k klassen.. de lät mest bumbliga... inte så detaljrika. Men att dömma av allas intryck av XTC 10" så verkar den bete sig riktigt bra.
;)

Postad 13 October 2003 - 20:33

Unregistered620eb6d4
  • Unregistered620eb6d4
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
cutepape: Då är det bara att slå till på en XTZ 10 för bummlig är den inte, utan går riktigt djupt och fint med bra tryck. Testade min ide med att göra lådan sluten nu ikväll och av det jag hunnit testa är jag nöjd, blev precis som jag hoppats på, fastare bas men fortfarande med bra djup. Ska testa så här ett tag nu och sedan ta bort pluggen i basporten för att testa den portad igen. Igenpluggningen löste jag högst provissoriskt med hjälp av frigolit vilket gjorde att den blev helt tät utan lekage.

Redigerat av Unregistered620eb6d4, 13 October 2003 - 20:34.

Postad 14 October 2003 - 23:09

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0

Tja

Vi vet sen tidigare att Subben inte är perfect på att hänga med i vissa snabba bas melodier.

Men å andra sidan köper man väll en subb främst till film, när det gäller musik så brukar ju frontarna klara den basen som krävs rätt bra(om man inte vill va raggare o ha as mycket bas).

Jag har lyssnat på en del tance med subben med, och jag har märt att vissa låtar får inte fram basen fast det låter som om det ska vara lite bas i dem. Men detta beror nog mer på låten, för lyssnar man i frontarna så är det samma sak där. Man hör att det är en baskagge, men ändå låter det inte så mycket bas om det.

När det gällerPm2 - Tetris så kan man lägga märke till att det är en låg bas som kontinoreligt går förutom då baskaggen. Det är troligen denna låga bas som ligger mellan vart baskagge slag som förstoras så mycket så att det bara brummar i basen.

Om ni ska spela mycket trance på högvolym med subben så är kanske int XTZ att föredra?, det är kanske bättre att bygga något eget då eller ha fetare frontar?

Jag är i alla fall väldigt nöjd med hur XTZ 10" presterar med film, musiken är ganska okay också tycker jag. Jag lyssnar på rap, hiphop och trance, och lite rock och i vissa trance låter hänger den inte med men annars låter den väldigt bra!!!

//Jimmy

jupp håller med fullständigt, var bara ett svar på han som påstod att XTZ 10 visst hänger med i snabb musik, vilket den tyvärr inte gör, men jag är mkt nöjd ändå :D

Postad 20 October 2003 - 15:41

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Hej.

Jag verkar sitta i samma dryga "beslutsångest-sitts" som dom flesta i denna tråd.

Vilken ska man ha?
Det jag undrar är vad ni skulle säga var xtz10:ans största rumskapasitet.

Jag har ca. 35-40kvm.

Jag undra oxå vad ni som har 12:an säger om bioljudet. Det är inte många som har uttalats sig om det.
Går den inte tillräckligt ljupt?
Är den bara lämpad till musik?

Tack på förhand.

/Niklas

Redigerat av evil_nike, 21 October 2003 - 00:08.

Postad 21 October 2003 - 09:20

Unregisteredac6f5beb
  • Unregisteredac6f5beb
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
evil_nike: Som jag uppfattar det så går XTZ 10:an djupare, vilket är bättre till film, medans XTZ 12:an är bättre till snabb musik såsom Trance, Hard Trance etc.
Det blir en kostnads fråga, pratade med fyndbörsen men fick inget bra svar, så får tjöta vidare på dem :angry:.

Postad 21 October 2003 - 14:12

Unregistered539fa6e3
  • Unregistered539fa6e3
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har nu spelat in min 10 och den blir bara bättre och bättre.
Jag använder den i vardagsrummet, drygt 30 kvm. Den har definitivt mer kraft än vad som krävs där.

I början var jag lite besviken eftersom den visserligen lät väldigt bra, men när jag tittar på film så vill jag att basen skall kännas snarare än höras. När subben var aldeles ny fick jag vrida på så att ljudet var obehagligt högt innan den fysiska känslan blev vad jag ville ha.

Nu när den är inspelad verkar den gå betydligt djupare och renare än vad den gjorde som ny, det känns i hela kroppen när t.ex. rymdskepp kör förbi. Introscenen till clonewars har jag kört ett antal gånger de senaste veckorna, den blir mer och mer fysisk ju mer jag spelar subben.

Jag kan ju fortfarande kräma på så att rutorna skallrar om jag vill men det behövs inte för att få riktigt djup bas.

Vad det gäller massiv bas till snabb musik kan jag inte utala mig, den fungerar tokbra vid normal lyssning av "normal" musik, men det snabbaste jag kört på den är nog Elvis "a little less conversation" så jag överlåter den delen av recenserandet till folk med mer utpräglad musiksmak.

Jag stod länge i valet och kvalet mellan en 12:a och en 10:a. Jag är i dagsläget väldigt nöjd med att ha valt 10:an, dels är den mindre vilket gör den mer lättplacerad, och dels kan jag inte komma på något läge där jag skulle behöva 12:ans extra kraft.

Jag har aldrig hört en 12:a så jag kan inte göra någon annan jämförelse än fysiska mått och effekt, ljudkaraktär och annat överlåter jag till De Som Har Lyssnat.

Redigerat av Unregistered539fa6e3, 21 October 2003 - 19:12.

Postad 21 October 2003 - 14:17

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Har nu spelat in min 10 och den blir bara bättre och bättre.
Jag använder den i vardagsrummet, drygt 30 kvm. Den har definitivt mer kraft än vad som krävs där.

I början var jag lite besviken eftersom den visserligen lät väldigt bra, men när jag tittar på film så vill jag att basen skall kännas snarare än höras. När subben var aldeles ny fick jag vrida på så att ljudet var obehagligt högt innan den fysiska känslan blev vad jag ville ha.

Nu när den är inspelad verkar den gå betydligt djupare och renare än vad den gjorde som ny, det känns i hela kroppen när t.ex. rymdskepp kör förbi. Introscenen till clonewars har jag kört ett antal gånger de senaste veckorna, den blir mer och mer fysisk ju mer jag spelar subben.

Jag kan ju fortfarande kräma på så att rutorna skallrar om jag vill men det behövs inte för att få riktigt djup bas.

Vad det gäller massiv bas till snabb musik kan jag inte utala mig, den fungerar tokbra vid normal lyssning av "normal" musik, men det snabbast jag kört på den är nog Elvis "a little less conversation" så jag överlåter den delen av recenserandet till folk med mer utpräglad musiksmak.

Jag stod länge i valet och kvalet mellan en 12:a och en 10:a. Jag är i dagsläget väldigt nöjd med att ha valt 10:an, dels är den mindre vilket gör den mer lättplacerad, och dels kan jag inte komma på någor läge där jag skulle behöva 12:ans extra kraft.

Jag har aldrig hört en 12:a så jag kan inte göra någon annan jämförelse än fysiska mått och effekt, ljudkaraktär och annat överlåter jag till De Som Har Lyssnat.

Imponerande slutsatser med tanke på bara 10 min lyssning (inkl inspelning ...) :D

Postad 21 October 2003 - 14:26

patte.b
  • patte.b
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
NU har även jag fallit för den omtalde xtz 10 och lade så sent som igår en beställning på den hos fyndbörsen. :D
Nu gäller det att hålla sej :lol: tills på torsdag då leveransen sker.

Hur länge behövde du spela in den BrutalBooger ?

Postad 21 October 2003 - 19:20

Unregistered539fa6e3
  • Unregistered539fa6e3
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har spelat min XTZ 10 ( tio tum, inte inte tio minuter, hifisnubben :D ) sisådär en sex eller sju timmar per dag i kanske tre veckor, men jag har spelat ganska lågt, den har stått som "sovmusik" till min tremånaders dotter, som jag skrev tidigare är hon väldigt förtjust i den djupa basen. Om man spelar med högre volym kan jag anta att det går snabbare.

Mvh

// Brutal

Postad 21 October 2003 - 19:42

Unregistered989
  • Unregistered989
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
Jag kan bara säga att jag är väldigt nöjd med subben (XTZ 10), och har just sett monsters inc och det är ganska häftigt när Bu skrattar då skakar hela rummet, men när CDA spränger strumpan så tappar den helt 'fästet', skumt, jag vet inte om jag har för högt ljud eller om den inte är tillräckligt inspelad eller om det är någe skumt med placeringen eller om den helt enkelt inte hänger med på det relativt snabba ljudet...

lite OT nu, jag tror denna tråd gått om Conquest klubben vad det gäller visningar och det är inte fyskam :D

Redigerat av Unregistered989, 21 October 2003 - 19:48.

Postad 22 October 2003 - 00:36

Unregistered2e35646a
  • Unregistered2e35646a
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
funderar oxå på att skaffa en sub för att fylla ut nedåt i frekvens.
läst att en del tycker 10an e seg lite långsam.. en tanke.. om man delar den 50Hz lp så den bara spelar dom allra lägsta frekvenserna och låter frontarna ta hand om resten borde det väll inte upplevas som nån slö bas? då tar ju frontarna hand om den mesta av den lite mer högfrekventa attacksnabba basen.
jag har reality 666 som frontar....

Postad 22 October 2003 - 11:58

skenliv
  • skenliv
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

lite OT nu, jag tror denna tråd gått om Conquest klubben vad det gäller visningar och det är inte fyskam  :D

Okej, jag ger mig, jag hade fel! denna _har_ så många visningar.

Redigerat av skenliv, 22 October 2003 - 14:05.

Postad 22 October 2003 - 13:59

Unregistered40863e2a
  • Unregistered40863e2a
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Fel, så fel så.. jag har denna tråden på övervakning och då visar den att det är 1331 visningar. Antar att det är antalet unika läsare.. Medans då conquest har över 19 000 unika läsare.

Fast Fel igen.... det är för XTZ-99 tråden. :lol:

denna har 19.852...

HELT off topic :D :lol:

Postad 22 October 2003 - 14:04

skenliv
  • skenliv
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Humma, tog jag misste nu iaf..
GAH! Tack för påpekelsen!

Postad 22 October 2003 - 14:14

Unregistered989
  • Unregistered989
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
pffft, skulle jag gör fel??? :D

Postad 22 October 2003 - 15:58

skenliv
  • skenliv
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

pffft, skulle jag gör fel???  :D

Hehe, jag ber om ursäkt Oggy :lol:

Postad 23 October 2003 - 00:19

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0
4 visningar kvar till 20 000 är spräckt nu :D

Postad 23 October 2003 - 21:52

Unregistered728bf06e
  • Unregistered728bf06e
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
har fått min xtz 10" nu men jag tycker det är fruktansvärt svårt att ställa in den så att det blir riktigt bra så att det passar hela filmer igenom.. som tex monsters inc som jag kollade på idag så är det bra bas mesta dels genom hela filmen men så kommer det små stunder då det dånar nå fruktansvärt... man vill ha lite tryck med inte så att det ska dåna o skit.. några tips om hur man kan ställa in den optimalt?

Postad 24 October 2003 - 08:44

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Spontant verkar det vara en placeringsfråga där du får resonanser på vissa frekvenser(, men jag tror även att 9 av 10 som köper subbas för första gången har dem för högt ställda i början.)

Redigerat av Unregistered37573cc1, 24 October 2003 - 08:44.

Postad 24 October 2003 - 10:03

Unregistered662e8354
  • Unregistered662e8354
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
Verkar vara ett mkt. prisvärd sub. , äger ingen än eftersom jag nyligen har inskaffat mig ett 5 system(jbl) samt yamaha rx640 rec. För att göra mitt system komplett så blir det nog en XTZ 10" i körsbär, visst har bok i det mesta, men för 2000 så kan det vara värt istället för 4-5000 spänn.

Tackar för era recentioner! :D

Postad 24 October 2003 - 12:16

Unregistered728bf06e
  • Unregistered728bf06e
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
jag tycker inte att subben är för hög inställd... bägge reglagen står typ på 25% tror jag... men jag har ingen som helst koll på vad bägge gör.. samma sak gäller 0-180º knappen... vad betyder den? *newbie* =)

Postad 24 October 2003 - 12:26

Unregistered2f229758
  • Unregistered2f229758
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Om någon som känner sig som en icke noob vill förklara hur man bäst ställer in allt och vad ssom i de flesta vardagsrum troligen ger bäst resultat så är de mer än välkomna.

Är en fullständig noob och har i princip ingen koll på min sub =)

Postad 24 October 2003 - 15:15

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

jag tycker inte att subben är för hög inställd... bägge reglagen står typ på 25% tror jag... men jag har ingen som helst koll på vad bägge gör.. samma sak gäller 0-180º knappen... vad betyder den? *newbie* =)

0-180 är fasen. Justeras för att spela i fas med frontarnas basar. Sätter du subben på samma vägg som frontarna (gärna mellan dem) så sätt den på 0 till att börja med.

Om du inte tycker den är för högt inställd i volym, du är nöjd med placering, delning och fas så har du inte mycket mer att ställa in .... :D

Postad 24 October 2003 - 15:17

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Om någon som känner sig som en icke noob vill förklara hur man bäst ställer in allt och vad ssom i de flesta vardagsrum troligen ger bäst resultat så är de mer än välkomna.

Är en fullständig noob och har i princip ingen koll på min sub =)

ja just det - ett bra tips är att gå in på dvdforum och component.se och läsa deras basartiklar som grund. sedan finns det en bunt diskussioner på detta forum rörande placering av sub om du söker. (Mycket skitsnack i dem åxå, så börja med artiklarna.)

Lycka till!

Postad 24 October 2003 - 15:34

Unregistered728bf06e
  • Unregistered728bf06e
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
bild på vardagsrummet

som ni kanske ser så är möbleringsmöjligheterna begränsade och med för att man inte kan ha subben heller på så värst många ställen... men enligt mig verkar den stå bäst där... vad tror ni? tips är att föredra =)

Postad 24 October 2003 - 15:54

Unregistered35b9f53f
  • Unregistered35b9f53f
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
Deamhan, det ska låta som basen kommer ifrån frontarna, annars dras ögon/öron mot placeringen av subben. Tycker du den står bäst där, så är det nog så. :D

Postad 24 October 2003 - 17:08

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0
Vadå höras att basen kommer från frontarna bas ljud går inte att riktnings bestämma så det kvittar var den står i detta avseende.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.