Är det någon som har hittat ett bättre pris?
edit: rättat stavfel
Redigerat av pear, 05 June 2004 - 06:33.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Star Wars-filmerna på DVD
Startad av
Unregisteredf380a49e
, Nov 17 2003 14:16
644 svar till detta ämne
1 relaterade trådar
Postad 05 June 2004 - 06:31
dvdnorden har sänkt förbokningspriset på boxen till 429:-. http://www.dvdnorden...sp?ProdID=52348
Är det någon som har hittat ett bättre pris? edit: rättat stavfel Redigerat av pear, 05 June 2004 - 06:33. Postad 05 June 2004 - 09:46
Att hitta bättre priser än DVDNordens är inte speciellt svårt. Här är några exempel:
£27.99 hos Play CAD 52.98 hos DVDSoon 416.99 SEK hos Axel Music 429 kronor för R2SE verkar dock hyfsat eftersom andra listar 499 kronor. Men det är ändå ett påslag som jag inte finner motiverat så det blir ingen tvekan för min del: R1-boxen. Har i.o.f EP I och II som R1 redan så det är lika bra att löpa linan ut. Postad 09 June 2004 - 00:12
Nu kan man beskåda den officiella trailern för boxen. Att de stoltserar med att den fjärde skivan minsan har över 4 timmar extramaterial känns lite futtigt. Kunde inte varje utgåva fått sin egen fullmatade extraskiva? Det borde finnas material så det räcker till det. Nåja klicka på länken nedan och invänta nedladdninga av trailern.
Star Wars Box-trailer Postad 09 June 2004 - 10:25
Choicesdirect.com tar £26.99 för den engelska utgåvan. Vet dock inte om den kommer att ha svensk text.
Postad 10 June 2004 - 01:06
Premiärdatumet i USA är framflyttat från den 25/5 till den 19/5 2005. Med tanke på den världsspridning som sker av filmen är det högst troligt att även Sverige får ett tidigare releasedatum.
Postad 19 June 2004 - 00:37
20th Century Fox har släppt bilder på de officiella omslagen till varje keep case i den kommande boxen.
Bifogad fil(er)Postad 19 June 2004 - 00:50
Habegäret minskade ju inte med de där bilderna. Tycker att de har lyckats ganska bra med omslagen
Postad 19 June 2004 - 02:36
Ja jag får hålla med, de har anpassat designen väl så det både reflekterar innehållet i filmerna samt matchar de nya episoderna i DVD-hyllan. Frågan är om Fullscreenomslagen blir i guld likt boxen?
Redigerat av Fredrik, 19 June 2004 - 02:37. Postad 19 June 2004 - 09:01
Detta att de gör fullscreenomslagen i guld stör mig. Jag tycker att det är snyggare med guld, de kunde i.s.f ha infört valfrihet, d.v.s att man kan välja om man vill ha WS-versionen i guld eller silver.
Postad 19 June 2004 - 10:19 "Fullscreenomslagen", vad menas med det? Postad 19 June 2004 - 11:15 Star Wars kommer ut i två utgåvor: Widescreen och Fullscreen (4:3). Widescreenutgåvorna kommer att vara i silver medans fullscreenutgåvorna kommer vara i guld, precis som med de gamla VHS-utgåvorna om jag minns rätt."Fullscreenomslagen", vad menas med det? Edit: Det Fredrik syftar på är omslagen för respektive film. Bild på fullscreenversionen: Bifogad fil(er)Redigerat av Photek, 19 June 2004 - 11:36. Postad 19 June 2004 - 11:41
Någon info än om vad för textning det kommer vara på R2UK boxen?
Den är ett par slantar billigare så det blir nog beställning av den istället, bara man får veta vad det är för textning. Vill ha vanlig Engelsk text, inte sån där "Hard of Hearing". Postad 19 June 2004 - 17:21
Jag köper WS-versionen och försöker få tag på en låda i guld (hävdar att boxen var skadad och att jag vill ha en ersättare, skicka den guldfärgade). Då får jag som jag vill ha det.
Postad 19 June 2004 - 18:20 He he låter som en bra plan... visst vill man ha WS-varianten och guldfärgen! Postad 20 June 2004 - 16:05
Nu får man hoppas att det inte är nå sketen EE, blir tokig på T2 versionen som jag har, "THX-Superiour sound and picture quality" my ass
Postad 21 June 2004 - 00:44 Eftersom det är Lucas själv som fixat ljudet så är det DD EX som gäller. Postad 21 June 2004 - 01:45
Ja det stämmer. Snarare skulle man kunna tänka sig någon form av speciell förpackning då japanarna och framför allt koreanerna är duktiga på den fronten.
Postad 21 June 2004 - 11:34
Nja, det är inte helt säkert. Visst är det troligt att det endast blir DD EX på den japanska utgåvan, men tänk på att det är FOX som ger ut SW. Och rättighetsläget ser annorlunda ut i Japan än i Nordamerika/Europa. Utan att ge någon som helst förvarning så gav FOX ut Alien serien med DTS ljud på R2JAP, fast man tidigare meddelat att endast 1:an och 4:an skulle få DTS ljud. Det finns en hel del Warner titlar med DTS ljud på R2JAP, som inte har DTS på andra regioner, eftersom Warners "Nej tack till DTS ljud-kampanj" inte inkluderar Japan. Ibland är det så att det filmbolaget som har producerat filmen inte har rättigheter att distribuera filmen i Asien, pga knepiga kontrakt och avtal. Men som sagt, jag tror tyvärr inte att det blir DTS på den japanska utgåvan, men om det blir DTS på någon region, så lär det bli på R2JAP. Postad 21 June 2004 - 12:09
E till 99.9% säker på att ingen starwars film kommer komma med DTS!
Redigerat av partajare, 21 June 2004 - 12:10. Postad 21 June 2004 - 17:19
Inte för att gå handlingarna i förväg, men redan nu förhandlas det om att fullrate DTS ska bli standard på de nya HD-formaten. Med det i åtanke så skulle jag nog säga att jag är 99% säker på att alla SW filmer kommer att få DTS ljud, någon gång i framtiden. Postad 25 June 2004 - 12:29
Omslaget till skivan med extramaterial samt själva skivorna finns nu tillgängligt.
Bifogad fil(er)Redigerat av Fredrik, 25 June 2004 - 12:52. Postad 20 July 2004 - 14:50
Dags att skaka liv i tråden med lite menybilder. Ack du sköna september, du är för långt bort.
![]() ![]()
Postad 20 July 2004 - 20:00
Oohh, vad jag vill att det ska bli september snart, habegäret minskar ju inte efterhand som att alla dessa snygga menybilder ramlar in på lite olika forum.
Ett givet köp när den släpps. Postad 20 July 2004 - 20:50 Absolut... "bara" 2 månader kvar nu... Postad 20 July 2004 - 22:02
DTS får vi väl i versionen som är omgjord så att ingen dör på bild samt darth vader är ersatt med en teletubby eftersom han skrämde barn....men inte r jag bitter inte.
Postad 22 July 2004 - 19:41
Inga favoritfilmer alls, kommer inte köpa DVD versionerna p g a att det inte är originalet, men måste säga att omslagen är vidrigt fula!! Vad är felet med vanlig hedlig original artwork?
Postad 24 July 2004 - 14:16
På tal om gamla filmerna... Satt och slötittade på den urtråkiga svenska filmen Nybyggarna (eller var det Utvandrarna?) med regi av Jan Troell, daterat 1972. Är det bara jag som missat att Lucas har haft denna rulle som en av insperationskällorna?
(Tänker alltså på snöstorm-scenen där bland annat den lilla projken räddas av att huvudpersonen snittar upp ett djur och låter dennes kroppsvärme funka som "sovsäck" Postad 24 July 2004 - 14:42
Fick detta mail i ioförsig i april. Men att det kommer att vara ett DTS spå på är helt uteslutet enligt dessa specefikationer.
Star Wars Trilogy DVD Details April 20, 2004 When the Star Wars trilogy arrives on DVD on September 21, the digitally remastered and restored films will be accompanied by over 10 hours of bonus material that goes inside the making of these classic movies. Each film resides on its own disc, with sharp, pristene imagery restored and remastered by Lowry Digital Images, and the rich sound experience of the saga presented in Dolby Digital 5.1 Surround EX. The films also include new commentary tracks, featuring insights from George Lucas, director Irvin Kershner, actress Carrie Fisher, sound designer Ben Burtt, and Industrial Light & Magic's Dennis Muren. The fourth disc is packed with bonus material, the most notable being Empire of Dreams: The Story of the Star Wars Trilogy. This two-and-a-half hour documentary traces the evolution of the saga, from a low-budget labor-of-love space saga to the movie phenomenon that defied the odds and reinvented the rules. This comprehensive documentary features all new interviews with George Lucas and more than 40 members of the cast and crew from the original trilogy, as well as a host of filmmakers and media personalities. Empire of Dreams includes some never-before-seen behind-the-scenes footage from the making of the three films. Other material on the fourth disc includes: Episode III Behind the Scenes Preview: The Return of Darth Vader: Finally, Star Wars: Episode III will reveal just how Anakin Skywalker became Darth Vader, the most iconic villain in film history. In this exclusive preview, George Lucas discusses Anakin's descent, with a first look at the new Vader costume forged for Episode III. Also, experience how Hayden Christensen and Ewan McGregor have prepared for the epic lightsaber battle that has been anticipated for more than two decades: the climactic showdown between Anakin and Obi-Wan Kenobi. The Birth of the Lightsaber: Its unforgettable hum and scintillating glow are instantly recognizable around the world. Now, viewers will discover the origins of this elegant weapon from a more civilized age in this documentary devoted to the lightsaber. The Characters of Star Wars: An in-depth look at how favorite characters came to be, featuring rare concept art, behind-the-scenes footage and interviews with George Lucas and the cast and crew who shaped the screen's favorite heroes. The Force Is With Them: The Legacy of Star Wars: Star Wars opened up a galaxy of possibilities to a generation of filmmakers and creative talents. Hear from some of the most notable filmmakers of our time about how influential the Star Wars movies have been to their lives. Star Wars Battlefront Trailer and Playable Demo: The fourth disc will offer a trailer featuring an exciting look at the upcoming Star Wars Battlefront video game from LucasArts, along with a special demo for Xbox users that lets players fight the Battle of Endor as a Rebel or Imperial soldier and drive AT-STs, ride speeder bikes and use different weapons to lead their side to victory. The full version of Star Wars Battlefront will also be released Sept. 21 for the PlayStation 2, Xbox, and PC. Star Wars: Episode III Making the Game Preview: Video-game players will be able to experience the stunning Jedi action of Episode III themselves in the new Star Wars: Episode III game, due out in Spring 2005 for the PlayStation 2 and Xbox. This special feature shows how game developers at LucasArts worked behind-the-scenes and on the set to create the most authentic Jedi experience ever. Original Trailers and TV Spots: The original theatrical teaser, launch and re-release trailers for each film, plus TV spots, are featured on the DVD. Never-Before-Seen Production Gallery: Delve into an unseen corners of the Lucasfilm Archives with exclusive photos from the making of the trilogy, with hundreds of rare behind-the-scene images. Posters and Print Campaigns: The original releases of the Star Wars films came at a time when international campaigns produced a wealth of intriguing, alternative poster art. Explore a collection of theatrical posters from around the world. Exclusive DVD-ROM Content: The Star Wars Trilogy DVDs are keys that unlock exclusive content available only through a special DVD-ROM website. Postad 24 July 2004 - 20:16 Han lär ju inte medvetet göra den sämre iaf Dave Postad 26 July 2004 - 21:27
Det värsta är att han har varit och ändrat i filmerna enligt vissa källor kolla in länken så fattar ni. Man slipper inte Hyden ens i OT
Millenniumfalcon.com Postad 11 August 2004 - 19:21
Här är en ganska intressant tidsskala som visar samtliga utgåvor som har producerats i Star Wars-sagan. Det var betydligt fler än jag visste om.
Star Wars Time Line @ davisdvd Postad 04 September 2004 - 14:16
Lite frågor av en som är nybliven Star Wars fan!
Har det gjorts 6st Star Wars filmer? Om man frånser omversioner och liknande. Jag har sett att episod 1 och 2 har släppts på DVD och att episod 4, 5 och 6 släpps i slutet av september. Men när kommer 3:an ut på DVD? Postad 04 September 2004 - 14:31
trean har inte ens kommit på bio än så det lär dröja ett tag till men den är på gång.
Postad 04 September 2004 - 14:52
Någon som vet när den kommer på bio och DVD?
Någon som vill sälja episod 1 och 2 (de nya versionerna) till mig? Postad 04 September 2004 - 16:51
Episod 3 har premiär i maj 2005 tror jag varmed dvd-släppet kommer ca 5-6 månader senare!
http://www.moviezine..._episode3.shtml Dubbelpacket kostar t ex 399kr på disc shop: http://www.discshop....lang=&id=32179 Redigerat av Viggen, 04 September 2004 - 16:52. Postad 04 September 2004 - 22:07
Hmm bara 16 dagar kvar, ska bli riktigt intressant att se vilka förändringar som gjors gentemot originalen/SE-versionerna samt hur bra de gjort surroundljudet, yummie!
Postad 05 September 2004 - 09:07 Jaa n u7längtar man mer än man någonsin gjort. Har bokat in helgen efter för filmtittning (ungefär som alltid då....) Tur att man eledig då 5 filmer skall plöjas igenom. Förrästen undrar om man inte skall kolla in den första vhs utgåvan oxå, bara för att jämföra. Måste ringa min svåger och höra om ett lån. Det hade varit häftigt. Postad 07 September 2004 - 11:01
Här är en liten bild på den svenska boxen som nu anlänt till SF. Känns bra med en liten klisterlapp uppe i vänstra hörnet, så man vet att det är en svensk utgåva...
http://www.dvdforum....3VKV_medium.jpg Postad 07 September 2004 - 11:23
Recenserar Prisjakt film..? Varför det isåfall? Klart man ska behöva hänga på filmforum för att få förhandsrecensioner?
Postad 07 September 2004 - 11:45
Om du läser vad jag skrev så syftade jag på Prisjakts Forum, som du kanske har märkt är en avskild del från själva prissökningsmotorn. Och den delen av forumet du nu befinner dig i är FILM delen av forumet, vilket innebär att folk som håller till här är intresserade av att läsa recensioner av filmer och bedömningar av utgåvor. Men du kanske aldrig läst någon av Fredriks filmrecensioner, vilka du hittar här.
Fredriks filmrecensioner på Priskjakts Forum Men tanke på att denna release är den största sedan DVD formatets uppkomst, och att Fredrik är en SW fanatiker, så vore det inte helt otänkbart att de fixat fram ett recensionsexemplar. Dessutom är väl Prisjakts Forum numera större än DVDForum vilket gör detta forum till Nordens största. Så visst borde vi ligga före alla andra. Postad 07 September 2004 - 14:04
MalcolmX7: Recensionerna hade jag visst missat, men DVD Forum är en "ganska" ledande sajt. De är först i världen med recensionen av Star Wars. Spelar inte så stor roll vilken sajt som har störst forum, snarare vilka som har mest kompetenta skribenter..
Postad 07 September 2004 - 14:37
[OT]Först och främst en allmän kommentar om mina recensioner. Jag är ledsen att det var ett tag sedan det dök upp något nytt på denna front men min tid har slukats åt kursstarter, en i dagsläget plågsam förkyldning samt en rad andra faktorer. Jag hoppas dock kunna börja slänga upp lite fräscha nya recensioner inom en snar framtid.
Vad gäller recensionsexemplar så har vi tyvärr inte lyckats erhålla något från SF. Vår recensionsdel är i sin begynnelses vagga och det är inte helt lätt att upprätta samarbete med bolag, vi jobbar dock kontinuerligt på att lösa denna bit. Tills dess får jag helt sonika traska ut och köpa de filmer som skall recenseras vilket också begränsar både antalet skrivna recensioner samt tidsfaktorn. Jag önskar innerligen att jag hade kunnat erhålla ett exemplar av SW-boxen innan dess release så att alla goa medlemmar på Prisjakt hade fått en tidig filmjulklapp. Det bästa jag kan komma med nu är att försöka skriva så snabbt jag kan utan att för den sakens skull tumma på recensionens kvalité. Slut på OT och nu åter till diskussioner gällande SW-boxen. [/OT] Postad 07 September 2004 - 15:29
Ja själv har jag beslutsångest... R1, R2 vilken butik...
Men köpa den det ska jag. Får ta å bestämma mig snart för dagarna rullar på. Det är otroligt att denna "serie" aldrig blir ute kommer ihåg när man som liten hade Star Wars leksaker å tittade på någon gamal skräpig VHS-kopia av det som i dag är mer kult än någonsin. Snacka om imperium Lucas har byggt upp på inteckterna av dessa filmer å alla prylar kring serien. Att sedan ta bort original och ersätta med animerade diton är åt h..vte Postad 07 September 2004 - 16:29
Såg att R4 boxen var limiterad och skulle endast säljas fram till jul för att sedan tas bort ur sortimentet. Men den svenska boxen är väl inte limiterad?
Postad 07 September 2004 - 19:02
Saxat från Ezydvd gällande R4 utgåvan av SW boxen:
"Please Note - This is a limited release and will be discontinued by Fox before Christmas! Pre-order now to secure your copy!" Som tidigare nämnts är även den japanska boxutgåvan limiterad. Såg även att HMV säljer en limiterad guldfärgad box med widescreen versionerna. Kanske något för de som vill ha den guldfärgade boxen, men inte fullscreen versionerna. Guldfärgad R2UK utgåva med widescreen versioner Här är en site med en del jämförande screenshots mellan orginalversionerna, SE utgåvorna och den nya utgåvan. http://perso.club-in...llow/Index.html Tydligen så släpps boxen imorgon i USA eftersom affärerna börjar sälja utgåvorna ungefär två veckor innan releasdatumet. Så mycket för att vi skulle få boxen en dag före jänkarna... Redigerat av MalcolmX7, 07 September 2004 - 22:38. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |