Alien vs. Predator
Postad 23 October 2004 - 01:58
Postad 24 October 2004 - 10:51
Lite läng väntan till januari bara
Postad 24 October 2004 - 10:53
Of course you were.Nu har cd-wow lagt upp R3an med realese date 23 November.
![]()
cd-wow
Edit 40:- billigare på den nya länken, bara 130:-
Postad 24 October 2004 - 11:04
Postad 27 October 2004 - 10:57
jag har redan sett A.Vs.P. oj, oj, oj säger ja bara!
Den är värkligen den grymmaste film som fan någonsin gjorts!
Och den är så ###### realistisc!
Alien. Vs. Predator ÄGER alla filmer ja sett tillsammans!
Postad 27 October 2004 - 12:08
SHAA! allihopa!
jag har redan sett A.Vs.P. oj, oj, oj säger ja bara!
Den är värkligen den grymmaste film som fan någonsin gjorts!
Och den är så ###### realistisc!
Alien. Vs. Predator ÄGER alla filmer ja sett tillsammans!
Postad 27 October 2004 - 13:30
För övrigt informerar nu cd-wow att R3-releasen är uppskjuten till den 11/1 2005.
Postad 27 October 2004 - 13:37
Postad 27 October 2004 - 16:49
Jaja, vore jag inte så fruktansvärt självupptagen kanske jag hade blivit litet generad.
Redigerat av Fredrik, 27 October 2004 - 16:49.
Postad 30 October 2004 - 08:49
Redigerat av Unregistered962, 31 October 2004 - 09:44.
Postad 31 October 2004 - 06:15
Postad 01 November 2004 - 10:18
Postad 05 November 2004 - 18:11
Alltså är den säkert mer än sevärd som jag ser det......
Postad 05 November 2004 - 19:26
Tja, de kan ju säga va de vill, men vi e nog många som väntat på denna film (i varje fall jag har det)Efter premiären igår så hade Cityblaskan(08-tidning) recencerat den å inte helt oväntat fick den 1 glob inte nog med det utan med ett rött kryss med
av 5globar totalt.
Alltså är den säkert mer än sevärd som jag ser det......
Postad 05 November 2004 - 22:12
Yepp, verkar vara Total Skit den här filmen tyvärr!Frågan är om DTS räddar denna film när i princip samtliga omdömen indikerar på att den är bärare av statusen Total Skit.
Orvar gav den t ex 1 stol... :
"Ett forskningteam har hittat en uråldrig pyramid gömd under polarisen på sydpolen. Alldeles för sent upptäcker de att pyramiden är ett heligt tempel där Predators odlat fram aliens för sina jaktritualer. Exakt den tillställning man absolut inte vill hamna mitt i.
Bond mot Indiana Jones. Darth Vader mot Terminator. Visst kan man som fantisera om den stora uppgörelsen mellan två legendariska filmfigurer. Men fantasier förtjänar väl att behandlas bättre än så här?
En hoper hopplöst felvalda skådespelare i täckjackor springer omkring en pyramid som mest påminner om lustiga huset. Ingenting av de två filmseriernas känsla och stämning finns kvar. Och när väl aliens och predators börjar slåss med varandra blir det snabbt uppenbart att till och med monstren ser sämre ut än i originalfilmerna från 70 och 80-talet.
Jag har växt upp med de här två filmserierna och återkommer ständigt till dem. Därför skär det i hjärtat när jag konstaterar att Alien vs Predator är hiskeligt misslyckad, både som action och som skräckfilm. Men för fans av originalfilmerna är den också en loska i ansiktet.
Det känns som om filmskaparna på sin höjd har sett trailern för Alien 4 och Rovdjuret 2 och sen har shoppat loss på utförsjäljningen av två klassiska varumärken. Glöm AvP. Gräv ner den. Eller skicka ut den i rymden, där ingen kan höra filmentusiasterna skrika. "
Postad 05 November 2004 - 23:06
Postad 05 November 2004 - 23:40
Postad 05 November 2004 - 23:54
De flesta sågningar av denna kalibern brukar stämma men vissa lever på hoppet... sågningen ser ut att stämma med tanke på de sekvenser man sett... Alien-film med 11-års gräns, hur kan det bli bra ?Tur att det är så många här som kan tycka själva och inte såga den för att någon annan säger så...
Postad 06 November 2004 - 11:46
[QUOTE]
Den hade garanterat vart bättre med 15-års gräns!! Men jag får nog gå och se den i alla fall
Postad 06 November 2004 - 13:02
och ja vart rejält besviken.
denna urstrid som man väntat/drömt/fantiserat om tar Paul W.S. Anderson
å rent ut sagt våldför sig på.
för skit är va de är.
å ja kan inte annat än instämma med vad alla recensioner har sagt.
för detta är ren smörja i ologik, cgi, kassa skådisar, bristfälligt manus.
man kan inte annat än gråta.
å av respekt för alla dom som inte hunnit slösa ca 100 min på ren smörja tänker ja inte gå in mer specifikt på vad de är som gör denna film så kass.
men mitt tips är
vänta tills boxman får in den i sitt lager å hyr den i samband med nåt testa-på erbjudande så ni slipper betala.
Postad 06 November 2004 - 13:32
Postad 06 November 2004 - 13:59
Det dyker säkert upp en recension av filmen och då får du min alldeles personliga, privata unika åsikt Jensen. Om jag sedan tycker att den suger så anklaga mig bara inte för subjektivism.Tur att det är så många här som kan tycka själva och inte såga den för att någon annan säger så...
Postad 06 November 2004 - 15:03
Slår den Van Helsing som årets sämsta film eller?
Postad 06 November 2004 - 15:40
Postad 06 November 2004 - 16:48
Utefter vad jag har läst om handlingen till filmen, vart den utspelar sig, och med tanke på att det är Paul W.S. Andersen som har gjort den förväntar jag mig inte en film av samma stil och känsla som varken någon av Alien- eller Predatorfilmerna, utan en filmatisering av spelet Aliens vs. Predator.
Jag var inte så speciellt förtjust i Andersens Resident Evil. Men hade man använt exakt samma skådespelare, sceneri och handling fast bytt ut zombies mot Aliens och Predators, hade filmen fått åtminsone ett poäng till. Vad jag vill säga är att det är inte viktigt i detta sammanhang att karaktärerna och handlingen har substans utan värdemätaren är spänning och välgjorda actionsekvenser. Jag var inte det minsta rädd när jag såg Resident Evil och lär inte bli det när jag ser AVP. Jag förväntar mig ett Resident Evil med andra och betydligt intressantare monster (som jag har älskat sedan jag först såg dem).
Dessutom kan jag inte låta bli att tycka om grundhistorien om en invigningsritual i en tempelpyramid. Tycker också om att Andersen vill knyta ihop Predatorfilmerna och Alien-serien kronologiskt i vår tid. Jag tycker också att hans lek med historierevisionism låter betydligt mer spännande än Stargates förklaring av den egyptiska civilisationens uppkomst. Jag har endast läst en av serietidningarna så jag lär inte bli besviken av denna anledning.
Något annat positivt som jag har läst mig till och sett på dokumentärerna (vilket också bekräftas av de filmsekvenser jag har sett) är att de försöker att minimera CGI-effekter och använder dem tillsammans med robotteknik och folk i kostymer. I sådana sammanhang kan CGI komma till sin rätt, om den kombineras med traditionell teknik. Det var just den fula användningen av CGI som drog ner helhetsintrycket av Resident Evil.
Alienmonstren ser dessutom ut att vara mer trogna Geigers orignialmonster mer än någon av Alien-uppföljarna. Predators har en något modifierat pansar men verkar se ganska snygga ut i alla fall.
När det gäller Andersen själv så tycker jag att han har gjort både bra och dåliga filmer. Mortal Kombat och Resident Evil lär jag inte köpa på DVD. Event Horizon och Soldier (ja faktiskt) har jag och tycker om (se gärna i min filmsamling vad jag tycker om dem), i synnerhet den förstnämnda. Det är inga mästerverk men har ett högt underhållningsvärde. Även om jag inte förväntar mig att AVP kommer att bli bättre än Event Horizon förväntar jag mig att den blir bättre än Resident Evil just för att det har sammanfört mina två favoritmonster.
Redigerat av Videofilur, 07 November 2004 - 02:02.
Postad 07 November 2004 - 02:22
Det vet jag att du kommer göra!Det dyker säkert upp en recension av filmen och då får du min alldeles personliga, privata unika åsikt Jensen. Om jag sedan tycker att den suger så anklaga mig bara inte för subjektivism.Tur att det är så många här som kan tycka själva och inte såga den för att någon annan säger så...
![]()
Tråkigt att många inte kan ha egna åsikter och måste då vidabefodra andras..
Såg faktiskt filmen för andra gången idag (lördag) på bio och blev faktiskt lite mer impad nu på stora duken än jag varit på lilla dataskärmen här hemma där jag såg den första gången.
Postad 08 November 2004 - 11:51
Skeppet som åker iväg i slutet, ska det föreställa samma skepp som hittas av besättningen på Nostromo i Alien?
Redigerat av Unregisteredd1a8fe77, 08 November 2004 - 11:51.
Postad 08 November 2004 - 12:09
Skeppet dom hittar i Alien är ju snorstort, tyckte inte att skeppet i AvP verkade lika stort.Fundering kring handlingen..spoilervarning..:
Skeppet som åker iväg i slutet, ska det föreställa samma skepp som hittas av besättningen på Nostromo i Alien?
Postad 08 November 2004 - 14:39
Postad 08 November 2004 - 15:01
Gillar Predator 2, Danny Glover är cool där faktiskt..En bra film i mitt tycke men vissa saker kunde man kanske kunnat utelämna. Men filmen har fått mig att intressera mig av föregångarna (Alien, Predator) så nu blir det till att kolla på film framöver med inrikting på SI-fi.
Postad 08 November 2004 - 15:10
det kanske inte var moderskeppet..Skeppet dom hittar i Alien är ju snorstort, tyckte inte att skeppet i AvP verkade lika stort.Fundering kring handlingen..spoilervarning..:
tänkte annars att man fick en liten koppling till att det var utdöda Predators som var ombord skeppet som besättningen på Nostromo hittar..
Postad 08 November 2004 - 15:12
Svar på funderingen:det kanske inte var moderskeppet..Skeppet dom hittar i Alien är ju snorstort, tyckte inte att skeppet i AvP verkade lika stort.Fundering kring handlingen..spoilervarning..:
Skeppet som åker iväg i slutet, ska det föreställa samma skepp som hittas av besättningen på Nostromo i Alien?![]()
tänkte annars att man fick en liten koppling till att det var utdöda Predators som var ombord skeppet som besättningen på Nostromo hittar..
Storleken på besättningen som Nostromo hittar var mycket större än vad Predators är...
Postad 08 November 2004 - 15:15
Det är sant..Svar på funderingen:
det kanske inte var moderskeppet..Skeppet dom hittar i Alien är ju snorstort, tyckte inte att skeppet i AvP verkade lika stort.Fundering kring handlingen..spoilervarning..:
Skeppet som åker iväg i slutet, ska det föreställa samma skepp som hittas av besättningen på Nostromo i Alien?![]()
Storleken på besättningen som Nostromo hittar var mycket större än vad Predators är...
Postad 08 November 2004 - 23:49
För mina förväntningar var inte dom högsta, men det visade sig att filmen var helt OK, till och med bra! Men smaken är ju som baken.
Postad 08 November 2004 - 23:54
-- Patrik
Postad 09 November 2004 - 00:55
Postad 10 November 2004 - 17:46
Postad 11 November 2004 - 08:42
Postad 12 November 2004 - 17:03
Bifogad fil(er)
Postad 16 November 2004 - 14:46
Bifogad fil(er)
Postad 20 November 2004 - 22:07
Postad 20 November 2004 - 22:54
Edit: Såg nu att det bara va den vanliga utgåvan dom promotade.
Redigerat av Unregistered962, 21 November 2004 - 00:02.
Postad 21 November 2004 - 00:21
Typiskt, vågade nästan hoppas en sekund att Anderson faktiskt skulle leverera någon av alla de otaliga Director´s Cut som utlovats genom åren.Edit: Såg nu att det bara va den vanliga utgåvan dom promotade.
Postad 24 November 2004 - 12:05
*All features to be confirmed...
• Audio commentaries
• Documentary
• Featurettes
• Deleted scenes
• Multiple branching scenes
• More!
jaja...
Bifogad fil(er)
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar