Sådär jobbig var min gamla Philips på volymen oxo så jag förstår verkligen hur drygt det är - man vill höja en dB och den höjer 3....
Men annars är du nöjd med ljudet eller???
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Nya Cambridge Produkter?
Startad av
Unregistered3ecb30f4
, Jan 08 2004 22:21
162 svar till detta ämne
Postad 03 May 2004 - 12:28
det är ju så att en liten detalj kan förstöra helhetsintrycket helt....
Sådär jobbig var min gamla Philips på volymen oxo så jag förstår verkligen hur drygt det är - man vill höja en dB och den höjer 3.... Men annars är du nöjd med ljudet eller??? Postad 03 May 2004 - 17:48
Nöjd o nöjd.. Jo det e jag.. Men mina högtalare är ju verkligen en stor flaskhals! Men med mina små små högtalare låter det fint! Kommer bli större framåt sensommaren.. =)
Mycket mer luftigt och detaljerat... Sen efter en tids inspelning så har basen trätt fram! Den fanns där innan också, men bara med fullt drag på tonkontrollen..! Postad 05 May 2004 - 07:49
Einevallski:
Kul att höra, själv tyckte jag just att basen var lite klen och inte direkt medryckande när jag lyssnade! Spelaren jag kikade på då hade bara gått ett par timmar, så den var väl långt ifrån inspelad... Kanske ska ge Azuren en chans till, sitter å väljer mellan den å nad c320bbe, men hittils känns Nad-en lite mer spelglad aningen varmare ljud, medans cambridgen spriger cirklar runt nad-en när det kommer till finish, byggkvalitet och "känsla"! //arnold Postad 05 May 2004 - 09:55 Basen har förbättrats märkbart... Det är stor skillnad på den nu jämfört när jag kom hem och precis kopplat in den! Sen om det enbart är att den spelat in sig eller att jag vant mig vid ljudet vill jag låta vara osagt.. Ska in till klubben och kolla hur det är med volymreglagen på deras exemplar... Det börjar bli rätt irriterande att den har "eftersläpning" via fjärren och volymratten är så slapp.. Postad 05 May 2004 - 13:39
jag tycker defenitivt att du ska kika in igen, jag måste säga att det var ju känslan i volymkontrollen och dylikt som tilltalade mig mest! tror inte jag provade ändra volym med fjärkan, men ändå... gå in och kika tycker jag!
/arnold Postad 05 May 2004 - 22:34 Jag var missnöjd med volymkontrollen, men min största irritation låg i att fjärren (som är så sjukt snygg..) hade dålig räckvidd, hela användningsområdet försvann för mig. Satt ett gäng polare hemma och vi skulle testa stärkaren lite, men ingen lyckades höja och sänka volymen ifrån soffan, som är väldigt nära Men vacker är Azur-serien i alla fall! Redigerat av Mattiass, 05 May 2004 - 22:36. Postad 19 August 2004 - 15:45
Nu har det tydligen kommit lite mer godis i Azur-serien.. =)
Ny Azur-förstärkare! 1998:- Ny Azur-CDspelare! 2198:- Kanske kan vara intressant för de fattiga studenterna som inte ens har råd med de övriga i Azur-serien... =) Kan tillägga att den läckra systemfjärren medföljer även dessa små överkomliga saker..! Postad 26 August 2004 - 21:29
Det är ingen som vet om det kommer nåt slutsteg i nya Azur-serien?
Hade varit duktigt gutt! Postad 27 August 2004 - 11:54 Instämmer till fullo.. Har ju 640A och ett slutsteg hade varit kanon =) .. Funkelerar ju att bi-ampa med ännu en 640A men det är ju inte alls lika estetiskt tilltalande..! En helt slät front med strömbrytaren på baksidan.. det hade varit kanon.. Funderar på att maila Cambridge men har inte fått loss tummarna.. Postad 27 August 2004 - 12:28
Såg bilder från nån mässa i Hong Kong på en 540P och en 640P som borde vara slutsteg(?). De såg ut att vara ca 20 cm(!) breda, helt slät front med en liten blå LED på mitten. Har dock inte hittat några specar eller andra data. Sedan är ju frågan när de behagar dyka upp i Sverige.
Postad 27 August 2004 - 15:31 gottis gottis.. =) Blir att googla nu sista halvtimmen på jobbet.. återkommer när jag dammsugat nätet på info!! edit: Kan meddela att en tunerdel släpps nu i september ´04 (ej hört med HifiKlubben när dom börjar sälja den). Tar både FM och DAB ![]() Länk till produktinfo! Finns även en DVD-reciever på deras hemsida.. Har ej sett om ni har angivit den här i tråden innan.. Redan släppt.. men ej hos Hifiklubben.. 540V heter den! ![]() Länk till produktinfo! Redigerat av Unregistered26281, 27 August 2004 - 15:45. Postad 15 September 2004 - 18:16
Tänkte bara passa på och fråga i denna tråd som handlat mycket om dvd spelarna om någon har testat CAMBRIDGE C500 Förförstärkare och CAMBRIDGE P500 Effektförstärkare båda kostar 1798:- st
Mvh: Hagge Postad 12 January 2005 - 19:13 Tyvärr är detta RIAA-steg för vinylspelare... Idag har jag skrivit upp mail-addressen till Cambridge,.. Så nu tar det typ 6 mån. innan jag skriver ihop något... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |