captain: Kanske kan innebära att de håller på att lägga upp den nya hemsidan?
Eller flyr fältet !
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 18 November 2002 - 14:29
quote:Originally posted by t93pan
captain: Kanske kan innebära att de håller på att lägga upp den nya hemsidan? Eller flyr fältet ! Postad 18 November 2002 - 15:53
Verkar som att svaren från Claes (i privat skepnad) låter vänta på sig precis som releasen av hans produkt [
Postad 18 November 2002 - 16:35
Tja, det var en förhoppning i alla fall, att det var nya hemsidan som var på väg upp, verkar som Calibrator mest består av förhoppningar...
Postad 18 November 2002 - 17:21
Nu har dom i alla fall fått in den på Discshop.se! Det fanns nyss 498 st i lager!
Postad 18 November 2002 - 17:35
Ja, nu har skivorna anlänt till Discshop. Risken finns dock att de kom in under eftermiddagen idag vilket innebär att de skickas imorrn och ligger i våra brevlådor senaste onsdag. Så nu tycker jag vi kan lämna "förseningskritiken" mot Dahlström Media och koncentrera oss på förväntan och på att få testa The Calibrator. Den kan ju inte releasas igår menar jag. Många av inläggen här som bara nämner nåt glåp mot tillverkaren tjänar ju ingen. Speciellt inte denna tråds läsbarhet och positiva anda.
Postad 18 November 2002 - 17:41
Whaop! Nu stod den under levererade beställningar på Discshop. Imorgon kan vara dagen med stort D annars är det onsdag.
Postad 19 November 2002 - 10:35
Tadaaaaaa......
19:e idag!!! Kom igen nu, låt oss läsa en recension!!!! Postad 19 November 2002 - 11:15
Holy smokes [
Postad 19 November 2002 - 12:06
Discshop berättade för mig att lagret skulle försöka packa och skicka dem före deadline (stora postbilen som kommer en viss tid på dan antar jag) i måndags. Hann dom får vi dom idag - hann dom inte får vi dom imorrn (onsdag). Gissa om jag drar hem på lunchen och kollar..
Postad 19 November 2002 - 14:24
japp, imorgon blir det då. Undrar om man ska ta ledigt.
Vård av hemmabio. :-D Postad 19 November 2002 - 15:13
Jag har en teori angående varför discshop.se inte la ut The Calibrator till försäljning föräns strax efter 16.00 igår.
De hade sannolikt inte fått skivorna än, men ville inte skjuta upp lanseringsdatumet igen. Däremot kanske de räknade med eller visste att de skulle få skivan idag. Hade de lagt ut den till försäljning innan 16.00 igår så hade det ju blivit en del sura miner då ingen skulle fått skivan föräns på onsdag... Kalla mig konspirationsteoretiker, men när det gäller The Calibrator kan även de mest fantastiska historier vara sanna! Postad 19 November 2002 - 15:29
Discshop har tagit bort alla kundomdömen om The Calibrator.
Dom kanske inte gillade det som folk hade skrivit? Postad 19 November 2002 - 15:57
Discshop fick calibratorn med den normala postgången misstänker jag - den levereras mellan 1400 och 1600 på eftermiddagen. De hann inte packa dem innan deras post måste gå. Förmodligen mellan kl 1700 och 1800.
Kundomdömena är naturligtvis borttagna eftersom inget av dem kunnat vara ett omdömme eftersom ingen av dem som skrivit där kunnat prova produkten eftersom de inte haft den i sin ägo. I morrn får vi se vad den går för. Av det jag fick se hos Dahlström Media är det en intressant produkt för tech-freaken, men det är blott en kalibreringsskiva - inte guds gåva till dvd-världen. Postad 20 November 2002 - 11:10
Japp, den kom i min brevlåda idag. tack å lov att postutdelningen i Ljusdal är snabb. kl. 9.20.
Nu hann jag testa lite innan jag drog till jobbet. Jag brukar inte recensera saker så det överlåter jag till nåt proffs. Men den är snygg och funktionell. Kanske man önskade sig lite mer av det goda. Jag ska kalibrera lite ikväll. Postad 20 November 2002 - 12:01
Ett positivt intryck iaf! [
Orättvist med så tidig postdelning, jag får min mellan 11-13 och jag bor centralt (i Borås iof). Antar att alla (bla jag) vänta med spänning på alla recensioner som kommer trilla in på forumet senare idag. Postad 20 November 2002 - 12:15
Har kollat igenom hela lite snabbt, blev inte så imponerad, har dock inte sett några av de andra kalibreringsdiskarna som finns på marknaden.
Jag blev lite besviken över att det inte fanns så många test mönster som jag hoppats på. Kändes som jag kunde använda testbilden på svt istället. Har förhoppningsvis mer nytta av ljuddelen. Postad 20 November 2002 - 12:36
Fick min Calibrator med posten idag efter att ha väntat sen Juni. Utförlig Recension får nån annan skriva. Jag nöjer mig med en enda sak: VARNING! Om ni ej har öppnad den, skicka tillbaks!
Kalibreringsmöjligheterna är fan så mycket bättre med den inbyggda som finns på T.ex. Star Wars ep.1&2 och Terminator2. Den här skivan sög så inåt hlvete! Om du vill ha en riktig kalibrerings-skiva kan jag rekommendera "The Ulitemate DVD -Platinum" Detta var riktigt riktigt dåligt.......... 334:- i sjön :-( /Djanzon Postad 20 November 2002 - 12:44
Jag har den där Ultimate platinum-dvdn. Kan säga att det är mycket enklare/bättre att bara kolla på en utvald scen från favoritfilmen och ställa in utifrån den.
Har iofs inte sett the Calibrator än så det kan ju tänkas att den är bra... Postad 20 November 2002 - 12:45
Ok, bildinställningarna må vara begränsade, men hur fungerar ljudinställningarna!?
Jag är kraftigt intresserad av en bra calibreringsdisc där det finns många tester med framförallt subdelning, men också annat som är svårt att få till bra utan en testdisc. T ex en hel drös testsvep mellan 200Hz ner till 18Hz osv... Vore även bra för att få till mina buttkickers till en bra volym osv.. Finns det många sådana test på The Calibrator?? [ Postad 20 November 2002 - 12:45
Annars rekommenderar jag personligen Avia Guide To Home Theater, som enligt min egen utsago har bättre kalibreringsmöjligheter än The Ultimate DVD: Platinum (jag har nämligen båda)... [
Postad 20 November 2002 - 12:57
Men både ultimate och avia och video E. är ntsc vad många av oss väntar på är en nog en pal version tänk på att ntsc inte använder samma svart nivå( dom har väl 7.5 och pal ir 0) samt inte samma gamma instälning på ntsc diskar som pal vilket gör att när man ställer in bilden med en ntsc disk får man en mörkare bild än man skulle få om man använde dito pal.
Så väntan ser ut att vara förgäves Video E. skall komma med en pal kaliberings skiva samt det finns en bra tysk skiva men den är dyr som peck och allt är på tyska(håller på med en engesk variant) Postad 20 November 2002 - 13:09
http://www.videoessentials.com/dve.htm
och DISCOVERY-DVD http://www.burosch.d...shop/index.html Nu kunde man visst köppa tyska kalibrerings skivan från amazon.de då blir den mycket billigare än förut, för skulle dom ha ca 400 kr i frakt, vanvettigt frakt för en dvd skiva från tyskland. Postad 20 November 2002 - 13:14
Att den var kraftigt överskattad var jag övertygad om. (som så mycket är på det här forumet)
Men att den skulle vara sämre än The Ultimate DVD kunde jag aldrig tro, är den verkligen det?! Patric.x Du har en poäng ang NTSC vs PAL.......... Jag väntar (tålmodigt) på nya VE Postad 20 November 2002 - 13:21
quote:Originally posted by SiliconS
Ett positivt intryck iaf! [ Orättvist med så tidig postdelning, jag får min mellan 11-13 och jag bor centralt (i Borås iof). OJ! En Boråsare.. Kul! Här är en till, trodde att jag var ensam[8D] Har läst en del recensioner på Discshop och dom går isär nått helt otroligt![:0] Antingen är det en 1:a eller så har den fått en 5:a Väntar med spänning på fler som testat den.... Vill ju inte köpa grisen i säcken[ ”Make Love, not War” [ [url="http://"../film.asp?user=3kronor"]"Filmtajm"[/url][^] Postad 20 November 2002 - 13:31
En grej till som jag inte fattar att dalströms har missat 7.1 kalibering, varför har dom bara använts sig av 5.1 kalibrering finns redan tillräcligt med sådanna.
Och för bästa ntsc kaliberings dvd så är det Avia! Nackdelen med Avia att deras ljuddel inte är lika bra som deras bild del, där använder jag Video Essential (tyvär bara 5.1) Har båda till salu om det är någon som är intreserad. Funderar alvarligt på att köppa den tyska pal kaliberings skivan den skall vara grymt bra. Postad 20 November 2002 - 13:34
Nån som vill köpa en "Calibrator" i nyskick[
för 150+frakt så är det bara att ni hör av er.... då drar jag iallafall in halva förlusten. /Djanzon Postad 20 November 2002 - 14:44
quote:Originally posted by Patric.x
En grej till som jag inte fattar att dalströms har missat 7.1 kalibering, varför har dom bara använts sig av 5.1 kalibrering finns redan tillräcligt med sådanna. Och för bästa ntsc kaliberings dvd så är det Avia! Nackdelen med Avia att deras ljuddel inte är lika bra som deras bild del, där använder jag Video Essential (tyvär bara 5.1) Har båda till salu om det är någon som är intreserad. Funderar alvarligt på att köppa den tyska pal kaliberings skivan den skall vara grymt bra. jag vill!! maila mig Postad 20 November 2002 - 14:47
Så, precis som Shakespeare skrev, mycket väsen för ingenting? Är THX Optimizer bättre än Calibrator kan man ju lika gärna skippa denna överhypade produkt. Jag hade hoppats detta skulle bli verktyget och inte bara "en till som vill".
Nu vågar man knappt köpa och testa... /Marcus Postad 20 November 2002 - 14:59
Inte särskilt många positiva kommentarer så här långt, suck[|)].
Inväntar lite utförligare recensioner innan jag bestämmer mig ifall jag lägger ner köp av denna skiva. Postad 20 November 2002 - 15:02
bra sagt Markus, Presic min tanke också!
Till någon som har fått skivan skulle ni kunna publicera vilka test mönster som skivan har och kapitel ( bild delen) skulle uppskata det mycket. Philz hittade inte dit mail i din profil mitt är [email protected] Postad 20 November 2002 - 19:43
Den långa väntan avslutas med en stor besvikelse [V]. Helt klart bortkastade pengar!!!
//Christian Postad 20 November 2002 - 20:17
....den må vara så bra eller dålig som helst men jag fick INTE min idag!!
Nån annan som råkat ut för detta? Mvh. /waingro Postad 20 November 2002 - 20:54
Claes på Dahlsröm Media...
Efter att ha kikat på The Calibrator idag kan jag inte förstå att Du trampar så kapitalt i klaveret som du gör, när Du i tidigare tråd pratar om att HÖJA priset på skivan snarare än sänka ?!?! The Calibrator är högst överreklamerad och motsvarade inte alls mina förväntningar och andras här på forumet tydligen. Inställningarna för bilden är ju synnerligen enkla, och tillförde inte min bild ett skvatt. Ljudet har jag inte gått igenom än, men det känns redan nu som en stor besvikelse. Det pratas om att det fattas inställningar för 7.1 bla, detta hade man kallt räknat med då 7.1 kommer att komma ordentligt. Produkten har försenats och försenats åter och åter igen och när den väl kommer så kan jag inte begripa varför den rosas så som den gör. Horizone, Du har pratat så varmt om produkten, vad är det som gör den så bra jämfört med tex AVIA ? Till Claes igen, angående den obefintliga hemsidan, så är det ju kutym att man marknadsför produkten INNAN den släpps och ger folk ett hum vad det handlar om. Du skriver att sidan öppnas efter lanseringen av Calibrator. Kohandel ? Jag ställer mig ytterst tveksam till kommande produkter som Du nämner nästa år, och frågar mig om Calibrator nu är så bra, varför är inte delvis kommande produkter inklämda på denna skiva ? Tyvärr efter denna besvikelse som nu råder kan jag inte göra annat än såga denna produkt vid fotknölarna. Det pratas om en Tysk kalibreringsskiva längre upp här. Nån som vet nått mer ? Postad 20 November 2002 - 21:02
*asg*
Är det claes här ovan så är min fråga varför visar du dig här först nu när skivan släppts så ###### försenad, verkar vara lite fegt i mina ögon.... Om det inte är claes så ber jag om ursäkt annars står det kvar... Postad 20 November 2002 - 22:01
Asimov66
Nej det är inte Claes på Dahlström media som skrivit det ovanför. Det är riktat till honom. Skulle alltså stått Till Dahlström i rubriken. Postad 20 November 2002 - 22:38
Jaha, vad ska man säga om den här skivan egentligen.
Jag håller jag med om att bildkalibreringsdelen kunde varit mer utförligare. Men ljudkalibreringsdelen tycker jag är bra. Jag menar om det är en testskiva man är ute efter så köper man ju en testskiva. The Calibrator är en kalibreringsskiva. Personligen kan jag säga att det mer eller mindre är ett krav på att använda en ljudtrycksmätare. Ljudtesterna innehåller ju en massa nyttiga saker? Brus i fullregister Filtrerat brus tontest 20hz-20khz, sub 20-120hz Generering av olika frekvenser Fasfel "Inspelnings-ljud" mm, mm. Men vart är "Surround EX" och "DTS-ES"? Känns lite som att det kommer en ver 2.0 på den här discen, eller ver 1.05 iaf. Lite basic kanske, men det är iaf en början. Konstigt är att det inte släppts en sån här skiva i Sverige tidigare, den borde ju ha släppts för flera år sedan. /Squeeze. Postad 20 November 2002 - 22:43
Jag beställde också det sk. promotion paketet. Har inte sett röken av det än. Med tanke på recentionerna här på forumet, kan man skicka tillbaka paketet till Dahlströms oöppnat?
/Peter Postad 20 November 2002 - 23:21
"Brus i fullregister
Filtrerat brus tontest 20hz-20khz, sub 20-120hz Generering av olika frekvenser Fasfel "Inspelnings-ljud" mm, mm." Det kan du ladda ner eller generera själv i diverse sharewareprogram .... Verkar som det är en produkt gjord av amatörer för amatörer. Postad 20 November 2002 - 23:39
Då kryper man till korset, tyckte väl det var konstigt att han skulle gå in på denna tråden efter denna långa väntetiden...
0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |