Postad 01 December 2008 - 14:28
Postad 03 December 2008 - 23:18
Postad 11 December 2008 - 22:23
Axelmusic var utan att tveka den bästa filmbutiken för ett par år sedan men numera är leveranserna riktigt långa. Att vänta 14 dagar på film och spel för att tjäna några kronor känns inte berättigat. Jag har därför sökt mig till andra butiker. Betalar gärna 50 kr extra och får hem samma vara på 3-4 dagar.
Håller med om långa leveranser. Min film skeppades 25/11 och har inte kommit än. Vet inte om de använder cykelbud från Danmark eller med brevduvor. Vet inte hur dom lyckas få till de långa leveranstiderna. Obegripligt!!
/Daniel
Postad 16 December 2008 - 20:30
Men nu beställde jag ett spel till, men då det stog att de hade den i lager när jag beställde fick jag sedan ett mail om att det varit lagerfel och att jag skulle få vänta en vecka till, så jag avbeställde skiten.
Men trots att jag gjorde det den 23/11 har jag fortfarande inte fått tillbaks pengarna på kontot?
Har varit i kontakt med dem och de säger bara att jag ska vänta ännu längre, och att de har skickat dem.
Hur lång tid brukar det ta? nån som vet?
Finns det något jag kan göra?
Postad 22 December 2008 - 18:44
Fick pengarna nu , men det tog ett tag...Tjena. Jag beställde little big planet härifrån och förutom den långa leveranstiden var det en riktigt skön sida att ha och göra med.
Men nu beställde jag ett spel till, men då det stog att de hade den i lager när jag beställde fick jag sedan ett mail om att det varit lagerfel och att jag skulle få vänta en vecka till, så jag avbeställde skiten.
Men trots att jag gjorde det den 23/11 har jag fortfarande inte fått tillbaks pengarna på kontot?
Har varit i kontakt med dem och de säger bara att jag ska vänta ännu längre, och att de har skickat dem.
Hur lång tid brukar det ta? nån som vet?
Finns det något jag kan göra?
Postad 24 February 2009 - 12:08
Omslaget säger Rambo 3, skivans tryck säger Rambo 3, men när jag ska spela filmen säger den att det är Rambo 2!?!
Nån annan som råkat ut för samma sak för det måste ju vara mängder med skivor med fel version på.
I annat fall kanske det är samlarexemplar med högre pris man nu har.
Postad 24 February 2009 - 12:11
Den blir värd pengar, det borde röra sig om många fler isåfall om det blivit feltryck.Jag beställde Rambo 3, men fick Rambo 2 på skivan?!!?
Omslaget säger Rambo 3, skivans tryck säger Rambo 3, men när jag ska spela filmen säger den att det är Rambo 2!?!
Nån annan som råkat ut för samma sak för det måste ju vara mängder med skivor med fel version på.
I annat fall kanske det är samlarexemplar med högre pris man nu har.
Postad 04 March 2009 - 20:44
Postad 13 January 2010 - 22:19
Postad 27 April 2010 - 08:43
Jag beställde häromveckan tre stycken spel till PS3, bland annat GoW3 och Dragon Age: Awakenings. Istället för GoW3 fick jag istället en kopia för mycket av Dragon Age. Efter reklamation fick jag veta att de omedelbart skulle skicka ut korrekt order, och de bad mig samtidigt skicka in min extrakopia till en boxadress i Sverige. Detta var en torsdag eftermiddag, och jag postade min extrakopia dagen efter. På måndagen låg min kopia av GoW3 i brevlådan, precis som utlovat. Det känns uppenbart att de inte satt och tjyvhöll på min beställning tills jag skickat in den felaktiga.
Returportot på 25 kronor blev samma måndag placerat som "tillgodo" på mitt axelmusic-konto.
Jag vet faktiskt inte hur det skulle kunnat hantera det här bättre. Att det blir fel ibland måste man acceptera, det viktiga är ju hur man blir behandlad när det väl blivit fel.
Det är bara så synd att leveranstiderna är så långa, med tanke på service och pris.
Men i nuläget beställer jag alla mina spel härifrån, förutom de jag bara *måste* ha "day 1". =)
Postad 23 May 2010 - 00:00
Tänkte dela med mig av hur Axelmusic hanterar reklamationer:
Håller med fullständigt, jag beställde en del av en TV-serie därifrån och det var fel på skivan så 25% i princip var ospelbar, de skickade en ny skiva när jag "klagade" utan att jag behövde skicka tillbaka den felaktiga för att bevisa mitt påstående, när även den var felaktig (såg på olika internetforum senare att väldigt få ur den serien fungerade ordentligt) så provade de själv på en annan skiva hos dem och då den också var felaktig så fick jag alla pengar som den kostade som voucher för nästa inköp,
toppklass på axelmusic.
Postad 14 June 2010 - 12:50
Postad 02 July 2010 - 13:34
Redigerat av rob88, 02 July 2010 - 13:34.
Postad 23 July 2010 - 15:55
Nylanseringen kan bara få ett betyg: Epic fail!
Postad 16 August 2010 - 12:09
Så idag annulera ja min order för ja inte orkar vänta längre. Och då förmodar ja att jag kommer få tillbaka pengarna. Då är frågan hur länge drörjer det innan man brukar få tillbaka pengarna från dom?
Detta är första gången på 5år som ja gjort en annulering av en order från dom. Förutom detta så tycker ja dom hållt toppklass på leveranser.
Postad 07 September 2010 - 17:09
Postad 07 September 2010 - 17:20
Däremot om man köper fler filmer så suger det att betala frakt per var och inte enhetsfrakt.
Postad 07 September 2010 - 19:06
Köper man oftast sina filmer styckvis så tycker jag att inte att 20kr är något att bråka om, de flesta svenska butiker typ Discshop, CDON, Webhallen mfl har ju 29kr i frakt.
Däremot om man köper fler filmer så suger det att betala frakt per var och inte enhetsfrakt.
De lär tjäna rätt bra på frakten..
Postad 09 September 2010 - 06:38
Postad 24 October 2010 - 17:23
Vad har jag för alternativ om jag inte vill "ge ut" mina kortuppgifter (e-kort funkar ju inte)?
Hur får man betalningen gjord i USD?
Tack från en trött söndagsskalle.
Postad 24 October 2010 - 20:32
Postad 21 September 2011 - 09:08
Handling, routing (and customs*) (What's this?) SEK 32.47 Total price including shipping SEK 73.17
Är det här nåt nytt dom börjat med? att lägga på skatt och grejer, det har jag aldrig varit med om förr.
Då va det färdighandlat här, en film jag trodde skulle gå på 40kr med frakt landar nu på 73kr. Inte direkt ett fynd.
Postad 23 September 2011 - 14:57
1 film Handling, routing (and customs*) SEK 32.47
10 filmer Handling, routing (and customs*) SEK 32.47
Postad 27 September 2011 - 06:35
Med tanke på att billigaste på prisjakt är 120:- med frakt så får det väl räknas som ett bra pris.Då va det färdighandlat här, en film jag trodde skulle gå på 40kr med frakt landar nu på 73kr. Inte direkt ett fynd.
Postad 19 June 2012 - 06:41
It is with great sadness, deep regret and utter embarrassment that we announce the closure and bankruptcy of https://www.planetaxel.com/
Synd, senaste året hade jag börjat handla där igen. Vart vänder man sig nu för att handla Region A utan strul med tull ?
Postad 19 June 2012 - 17:33
Postad 19 June 2012 - 18:56
Postad 21 June 2012 - 10:15
Postad 21 June 2012 - 20:48
Postad 22 June 2012 - 21:28
Postad 23 June 2012 - 11:02
Har dock jämfört priserna på ett antal filmer mellan PlanetAxel och Swedisc, och då är faktiskt Swedisc billigare.
Det rör sig inte heller om några kronor utan om flera tior för det mesta.
Postad 28 June 2012 - 11:29
Postad 22 July 2012 - 17:48
De är ganska dyra om man har vill ha ngt utöver mainstream.
Postad 22 July 2012 - 17:57
Postad 22 July 2012 - 18:06
197:- fattigare, 100:- av dem gick till tullverket i avgifter.
Postad 06 August 2012 - 15:11
PlanetAxel.com is no more!
It is with great sadness, deep regret and utter embarrassment that we announce the closure and bankruptcy of https://www.planetaxel.com/
Synd, senaste året hade jag börjat handla där igen. Vart vänder man sig nu för att handla Region A utan strul med tull ?
No more läs första sidan dom har ansökt om konkurs.
Postad 06 August 2012 - 19:22
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
50 bilder
46 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?