vad är det för skillnad på den och 945 då?Samsung SV-DVD545 med dvi kontakt finns för omgående leverans
pris:1634 kr
* Officiell tråd - Samsung DVD-HD945 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
20 år sedan |
Postad 22 november 2004 - 21:39
Postad 23 november 2004 - 19:07
Postad 23 november 2004 - 22:01
vad är 941 för modell?Enligt AVSForum har företag i USA börjat sälja Samsungs DVD-HD941 nu, så det betyder att spelaren är "färdigutvecklat". Det ger också en indikation till oss på så vis att vi vet att den faktiskt ÄR på gång nu.

Postad 24 november 2004 - 08:47
Vilket kanske innebär att amerikanerna får problem med macroblocking och vi europeer inte.
Undrar vad Zoran Vaddis kommer att ge för problem istället?
Postad 24 november 2004 - 16:05
Postad 25 november 2004 - 19:30
Nej 745 är Faroudja.Jag trodde det var 745:an som kör Zoran medans 945:an kör med Faroudja DCDi.
Postad 26 november 2004 - 23:45
Jaha? Hvor har du det her fra?En stor skillnad mellan 941 och 945 är att den europeiska 945:an har Zoran Vaddis krets medans den amerikanska 941:an har Faroudja. Man skall alltså inte tro att en recension av USA modellen gäller 945:an.
Vilket kanske innebär att amerikanerna får problem med macroblocking och vi europeer inte.
Undrar vad Zoran Vaddis kommer att ge för problem istället?
Sitat fra Home Cinema Choise som gjengir Samsungs egen press release:
Samsung launches its first HDMI-equipped DVD player
Following is the press release on Samsung’s new DVD-HD945 DVD player – its first to carry an HDMI output…
"The latest addition to the award winning Samsung DVD range, the DVD-HD945, boasts outstanding visual and audio performance. Incorporating High Definition Multimedia Interface (HDMI) for the first time at an affordable price, Samsung proves once again its commitment to digital excellence and technology innovation. The HDMI output combines high-definition video and multi-channel audio in a single digital interface providing crystal-clear digital quality via a single cable.
In addition to simplifying the home entertainment installation with a “one connection” user interface option, the DVD-HD945 ensures perfect image quality with the Emmy Award Winning DCDI Video Processing by Faroudja. The innovative technology eliminates the jagged edges that appear when standard interlaced video is viewed on progressive scan displays. The loss of picture quality associated with analogue to digital conversion process is also eliminated, producing a smooth and natural looking image.
For an enhanced audio experience, the DVD-HD945 also supports both SACD (Super Audio CD) and DVD-A (DVD-Audio) playback.
Ideal to partner with a large flat panel display, the DVD-HD945 is the ultimate product for the discerning home entertainment buyer wishing to marry style with substance. The outstanding performance of the player is matched by its minimalist, slim line design with aluminum fascia finish, perfectly suited to the modern interior.
The DVD-HD945 is available now and priced at around £179.99."
Postad 27 november 2004 - 02:08
I såfall er den uaktell for min del.
Postad 27 november 2004 - 10:12
I såfall er den uaktell for min del.[/quote]
Ha Ha .. Ja så måste det vara, Nä ärligt talat hur skulle dom lyckas få den att inte spela dessa format? [QUOTE]
Postad 27 november 2004 - 12:49
Nej det stämmer inte, det har varit uppe i denna eller 935 tråden förut.I manualen står det at denne spilleren ikke støtter dvd-rom og cd-rom. Det betyr jo da at denne ikke kan spille av en dvd+r plate brent med bitsetting (dvd-rom), som mange gjør for at platene skal være mest mulig kompatible med forskjellige dvd spillere. Kan noen som fysisk får testet dette verifisere at det stemmer?
Postad 28 november 2004 - 11:53
Exakt, iallafall för hd935 så är det inga ´roplem.Nej det stämmer inte, det har varit uppe i denna eller 935 tråden förut.I manualen står det at denne spilleren ikke støtter dvd-rom og cd-rom. Det betyr jo da at denne ikke kan spille av en dvd+r plate brent med bitsetting (dvd-rom), som mange gjør for at platene skal være mest mulig kompatible med forskjellige dvd spillere. Kan noen som fysisk får testet dette verifisere at det stemmer?
Har några skivor´som jag 'bitsettat' på lite olika sätt, för att försöka få min gamla dvdspelare att ta dem...dessa går klockrent i min hd935 iallafall.
Postad 29 november 2004 - 16:06
Men den press release er jo helt ny. Den er fra 26.11.04.Ursprungligen skulle den ha faroudja, men dom ändrade sig. http://www.samsung.c...s/dvd_hd945.asp
Postad 02 december 2004 - 09:06
Postad 02 december 2004 - 11:46
Not me. Jäkla skit. Har ju snart väntat i tre år.Är det ingen som fått sin 945 än? Nyfiken på att höra vad folk tycker.

Postad 02 december 2004 - 17:21
Jag vill veta vilken jag ska välja, Panna S97 eller 945:an. Hjälp mig.
Postad 02 december 2004 - 17:30

Artnr: 5801070
Lager: 2005-01-04
Postad 02 december 2004 - 20:04
För min del blir det väl en S97:a då...
Postad 03 december 2004 - 15:30
Är S97 sämre eller bättre? Finns det någon recension?FreddanB, du har säkert rätt. Jag hade min 935:a inne för reparation och efter fyra veckor så blev jag uppringd av affären och de berättade för mig att min spelare inte gick att reparera och samtidigt att Samsung varken kan leverera en ny 935 ELLER efterföljande modell (vilket jag antar är 945:an) förrens nästa år.
För min del blir det väl en S97:a då...

Postad 03 december 2004 - 16:26
Jag vågar nog på de officiella trådar som finns, ge S97Är S97 sämre eller bättre? Finns det någon recension?FreddanB, du har säkert rätt. Jag hade min 935:a inne för reparation och efter fyra veckor så blev jag uppringd av affären och de berättade för mig att min spelare inte gick att reparera och samtidigt att Samsung varken kan leverera en ny 935 ELLER efterföljande modell (vilket jag antar är 945:an) förrens nästa år.
För min del blir det väl en S97:a då...![]()
en fördel. Du har väl tittat i den officiella tråden för S97.
Om du skall köra digitalt så verkar bilden ligga bättre
på duken med mindre sorgkanter. Vill du ha en svart
spelare så är 1910 ditt enda val, för s97 finns bara i silver.
Själv väntar jag att den skall komma in i typ Elgigantens
sortiment för att få den till rätt pris. Denna skall ju bara
leva till HD-dvd kommer.
Postad 04 december 2004 - 10:21
Jag har S97:an nu och är ännu så länge nöjd, att den däremot kommer till Elgiganten är en annan fråga för jag har varit hos Elgiganten Barkarby för en vecka sedan och då varken visste han något om att de skulle få den eller hittade något i datorn om spelaren. Mao kan det dröja.Jag vågar nog på de officiella trådar som finns, ge S97
en fördel. Du har väl tittat i den officiella tråden för S97.
Om du skall köra digitalt så verkar bilden ligga bättre
på duken med mindre sorgkanter. Vill du ha en svart
spelare så är 1910 ditt enda val, för s97 finns bara i silver.
Själv väntar jag att den skall komma in i typ Elgigantens
sortiment för att få den till rätt pris. Denna skall ju bara
leva till HD-dvd kommer.
Postad 06 december 2004 - 20:37
Kan du förtydliga om det är 945 du menar? Detta kanske innebärOnOff har den inne för strax under 2400 kr. Någon som testat ännu?
att de börjar sälja HDMI och DVI kablar. Onoff brukar vara sega
med lite dyrare o finare DVD-spelare. Samma på Elgiganten,
ialla fall i Luleå.
Postad 07 december 2004 - 22:40
Jag undrar verkligen vad skillnaden är mellan 945 och 745.
Har beställt en 945 och fick precis ändrat leverans besked från 25 jan. 05 til 27
dec. 04. En sen julklapp till mig själv!
Hur som helst om nån vet vad det är som skilljer dessa spelare åt så berätta,
Samsung verkar ju inte veta riktigt själv. Ser ut som om dom har kopierat texten från 745 direkt till 945 på deras hemsida.
Postad 07 december 2004 - 23:21
Kör man digitalt mellan DVD reciver så är jhu 945 onödig!
och HDMI är bakåtkompitabelt med DVI så, jag ser ingen anledning till att köpa 945!

Postad 08 december 2004 - 09:51
745 har alltså inte sacd eller dvd-audio då.Så som jag har förstår det, har 745 inga inbyggde dekoders, och DVI istället för HDMI!
och HDMI är bakåtkompitabelt med DVI så, jag ser ingen anledning till att köpa 945!
hdmi är inte helt samma sak som dvi.
Postad 08 december 2004 - 10:04
Kika i 745 tråden där finns det bra beskrivet.Det är 745an som nu finns på OnOff.
Jag undrar verkligen vad skillnaden är mellan 945 och 745.
Har beställt en 945 och fick precis ändrat leverans besked från 25 jan. 05 til 27
dec. 04. En sen julklapp till mig själv!
Hur som helst om nån vet vad det är som skilljer dessa spelare åt så berätta,
Samsung verkar ju inte veta riktigt själv. Ser ut som om dom har kopierat texten från 745 direkt till 945 på deras hemsida.
Onoff i Luleå har den inne. De blev alltså först före elgiganten
med en DVI spelare.........
Jag satsar på S97 ialla fall. Har bara problem att hitta en
till ett bra pris.
Postad 08 december 2004 - 10:17
745 har SACD och DVD-A, men inte dekoders för DD+DTS745 har alltså inte sacd eller dvd-audio då.Så som jag har förstår det, har 745 inga inbyggde dekoders, och DVI istället för HDMI!
hdmi är inte helt samma sak som dvi.
Postad 11 december 2004 - 17:39
Postad 14 december 2004 - 12:18
Antagligen.Går det på nått vis att göra denna regions fri med fjarr hack eller cd?
Men ingen vet, eftersom spelaren inte finns än.

Postad 14 december 2004 - 12:19
Postad 14 december 2004 - 20:19
Tycker mig ha läst igenom hela tråden 10 ggr nu typ, Synd att ingen verkar ha fått hem 945 än

Om spelaren har hdmi och man nu vill köra dvi (som jag vill) så hittade jag en kabel idag som går från hdmi till dvi, fast det är kanske bara jag som inte fattat det förrän nu

Är det någon som vekligen fått koll på vilket chipp som sitter i vilken, och om zoranchippet är kasst jämfört med farroudja?
Söker jag lite råd här... Om det nu är zoranchipp i båda två och de funkar lika bra så kan jag väl lika bra köra på 745 eftersom jag ändå ska ha ny stärkare också?
(så slipper jag min hdmi till dvi-kabel).
Postad 15 december 2004 - 02:34
Postad 15 december 2004 - 08:09

Postad 15 december 2004 - 21:55
Har lyckats slita mig ett tag från min Samsung S4S plasma och min nya (fick i dag)Samsung 945 DVD.
Vill först bara bekräfta några saker som varit uppe på forumet.
1. Ja, regionshacket som funkar till 935:an funkar på 945:an oxå:
1) Turn the player on with no disc inserted.
2) Press Repeat followed by 57538
3) A 2 will be shown in the top left of the screen. Press 9 for
multi-region
4) Press the open/close button
5) Wait 15 seconds and power off
Verkar som om man även stänger av HDCP.
2. Ja, det sitter Zoran kretsar i den.
3. Nu måste jag tillbaks till den otroliga bilden som denna spelare levererar
(Växlar mellan 720p och 1080i, vansinnigt skön bild)
Ha de'
Postad 15 december 2004 - 22:27
Vore great å 100% veta om HDCP stängs avTjena!
Har lyckats slita mig ett tag från min Samsung S4S plasma och min nya (fick i dag)Samsung 945 DVD.
multi-region
Ha de'

Postad 15 december 2004 - 23:02
Är det sant att man kan få ut 1080i genom komponent utgången?
Eller är det bara genom DVI utgången?
Tacksam för svar!

Mvh
M.P.
Postad 16 december 2004 - 01:11
YEAH!! Var ifrån beställde du den?Tjena!
multi-region
Ha de'

Postad 16 december 2004 - 07:31
Efter en allt för kort kväll och en sen natt så sitter man nu här på jobbet.
Om jag inte missuppfattat saken helt fel så stängdes HDCP av på 935:an efter att man kört reg.hacket, vore helt konstigt om det inte gällde samma för 945:an (hacket funkar ju faktist på 945:an oxå).
Kan ju säga att innan jag kört hacket så fick jag med jämna mellanrum "snöig" bild som varade i ca 5s (på en Samsung S4S plasma), efter hacket så försvann detta "snöande" helt:
Vad gäller skillnaden i bild kvalite' mellan Zoran och Faroudja så vågar jag ej uttala mig, har aldrig sett en Faroudjamaskin i gång.
Ang. inköpsställe så kan jag säga att spelaren är inköpt i Sveriges absolut bästa HiFi/Hemmabio butik, Ljudkällarn i Göteborg.
Vet att dom fick in ett par stycken i tisdags.
PS. kan ju lägga till att jag kör med HDMI->DVI kabel (låg faktist med i lådan tillsammans med en HDMI->HDMI kabel)
God Jul på er alla
Redigerat av Unregisteredc45546f9, 16 december 2004 - 07:36.
Postad 16 december 2004 - 09:39
Jag har också en sagem och undrar samma sak. Jag letar efter en dvdspelare med DVI utgång där spelare har en konfigurerbart brusfilter.Jag köpte en Yamakawa 375:a till min Sagem som saknar HDCP, kör nu DVI då bilden blev mycket bättre än med Scart el. Komponent, MEN det är fortfarande lite myror i bilden, tror ni 945:an kan fixa till mina Myr-problem ?
Bruset kommer ju från själva skivan, så det enda som hjälper här är ett brusfilter.
(I sagem kan man inte köra det inbyggda brusfiltret på DVI-input)
Postad 16 december 2004 - 12:23
Japps precis de ja åxå e ute efter MEN om ett brus filter ger Ghost effekter så behåller jag min Yamakawa då ja e asnöjd me den, förutom att de blir lite myror dvsJag har också en sagem och undrar samma sak. Jag letar efter en dvdspelare med DVI utgång där spelare har en konfigurerbart brusfilter.Jag köpte en Yamakawa 375:a till min Sagem som saknar HDCP, kör nu DVI då bilden blev mycket bättre än med Scart el. Komponent, MEN det är fortfarande lite myror i bilden, tror ni 945:an kan fixa till mina Myr-problem ?
Bruset kommer ju från själva skivan, så det enda som hjälper här är ett brusfilter.
(I sagem kan man inte köra det inbyggda brusfiltret på DVI-input)

Postad 16 december 2004 - 14:05
Kanon!Tjena!
Efter en allt för kort kväll och en sen natt så sitter man nu här på jobbet.
Om jag inte missuppfattat saken helt fel så stängdes HDCP av på 935:an efter att man kört reg.hacket, vore helt konstigt om det inte gällde samma för 945:an (hacket funkar ju faktist på 945:an oxå).
Kan ju säga att innan jag kört hacket så fick jag med jämna mellanrum "snöig" bild som varade i ca 5s (på en Samsung S4S plasma), efter hacket så försvann detta "snöande" helt:
Vad gäller skillnaden i bild kvalite' mellan Zoran och Faroudja så vågar jag ej uttala mig, har aldrig sett en Faroudjamaskin i gång.
Ang. inköpsställe så kan jag säga att spelaren är inköpt i Sveriges absolut bästa HiFi/Hemmabio butik, Ljudkällarn i Göteborg.
Vet att dom fick in ett par stycken i tisdags.
PS. kan ju lägga till att jag kör med HDMI->DVI kabel (låg faktist med i lådan tillsammans med en HDMI->HDMI kabel)
God Jul på er alla
Tackar för inlägget, nu blir det en till slut. bra att hacket fungerade...
Postad 21 december 2004 - 02:43

Pixmania har nu äntligen skickat spelaren, hoppas jag får den i veckan

Beställde den den 14:e oktober

Postad 21 december 2004 - 09:42
Är den bra då?Har en hemma på test
![]()
http://rcljud-bild.se/
Postad 21 december 2004 - 20:06

Postad 21 december 2004 - 20:25
även i 1080i-mode?Nja lite besviken att den tappar svärta vid HDMI skumt
Få ha -15 på brightness på projjen
1 användare läser detta ämne