Lurer på denne selv, men er redd den låter for detaljert og at man får lyttetrøtthet. Noen her på forumet som har solgt den fordi den ga lyttetrøtthet?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
10 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
Postad 16 mars 2007 - 20:10
Lurer på denne selv, men er redd den låter for detaljert og at man får lyttetrøtthet. Noen her på forumet som har solgt den fordi den ga lyttetrøtthet?
Postad 19 mars 2007 - 13:37

Vad hjälper det då att det var bra ljud - en gång.
Samma sak hände för en annan ("hirohito") tre månader sen, samma spelare OCH beställt genom samma firma, den franskstyrda filialen Pixmania. Ingen support fick jag varken från Pixmania eller Harman Kardon.
Skickat den i retur och hoppas slippa vänta "upptill 3 månader" för att få den tillbaka, utan att jag får pengarna tillbaka så jag kan köpa en cd som funkar. Vågar inte köpa en HD970 till. Tips? den ska kunna spela mp3 skivor.
Eller köpa en ny HD970 av nån som direkt kan byta den om den är kass och ger support? Men var hittar man det.
Postad 19 mars 2007 - 21:30
Postad 09 januari 2008 - 14:27
Postad 09 januari 2008 - 15:01
Har sedan ett par dagar en HD970 i min ägo. Vet att folk har pratat om att den samplar upp Mp3:or till 384 i bit?
Den översamplar inte till 384 bit utan till 384 kHz. Detta gör den för övrigt på allt material som spelas, inte bara på mp3.
Anledningarna till att man översamplar kan du läsa om här: http://en.wikipedia....ki/Oversampling
Redigerat av Falloutboy, 26 april 2008 - 21:07.
Postad 12 februari 2008 - 21:49
Satte i en skiva och hörde hur den sökte efter spår 1...utan resultat.."No Disc". I med andra...samma resultat. I med tredje...samma resultat!! I med fjärde..spår 1 började spela..med hackande ljud!! Fler som råkat ut för detta?
Skivorna jag försökte spela var allt från nya till "normalslitna"; lite små ytliga repor på sina ställen men absolut inte mycket

Postad 12 februari 2008 - 22:08
Postad 12 februari 2008 - 22:13
Postad 14 februari 2008 - 20:30

Postad 15 februari 2008 - 02:32
Postad 17 februari 2008 - 09:39
Fick min HD970 idag och kopplade in den till min HK970.
Satte i en skiva och hörde hur den sökte efter spår 1...utan resultat.."No Disc". I med andra...samma resultat. I med tredje...samma resultat!! I med fjärde..spår 1 började spela..med hackande ljud!! Fler som råkat ut för detta?
Skivorna jag försökte spela var allt från nya till "normalslitna"; lite små ytliga repor på sina ställen men absolut inte mycket(inte brända skivor).
Hej!
Jag även jag har råkat ut för detta (är inne på min andra nu) och är därför mkt tveksam till tillverkningskvalitén... Funderar på att reklamera mitt köp helt, har HK rakt igenom 970 - serien som i övrigt är mkt bra, men det är tråkigt med en krånglande cd - spelare även om den låter riktigt bra när den väl bestämmer sig för att fungera!
mvh
el Julio
Postad 17 februari 2008 - 11:02
Låter som en krånglig laser eller repiga skivor.
Postad 17 februari 2008 - 16:12
Det verkar ju väldigt troligt att det är ett mekaniskt problem - men tre krånglande laserverk i rad... vilket skräp.
H/K:s service är dock schysst, vänligt bemötande och så. Att man inte lyckats fixa felet är förståeligt då det bara uppträder ibland. Och att, efter vad jag kan förstå, utbytesdelarna håller så dålig kvalitet.
Postad 17 februari 2008 - 19:47
Min HD-970 hade svårt att spela vissa skivor (nya, orepade originalskivor av kända fullprismärken). Den hackade och höll på, fast bara ibland, många dagar gick den felfritt. Jag skickade in maskinen på service, fick lasermekanismen utbytt. Men problemet var kvar fast nu var det andra skivor som krånglade. Ny reparation, ingen ändring. Så begärde jag att få spelaren utbytt, och fick det också. Men tro det eller ej - samma hackande fast på återigen andra skivor. Dessutom visas ibland "no disc".
Det verkar ju väldigt troligt att det är ett mekaniskt problem - men tre krånglande laserverk i rad... vilket skräp.
H/K:s service är dock schysst, vänligt bemötande och så. Att man inte lyckats fixa felet är förståeligt då det bara uppträder ibland. Och att, efter vad jag kan förstå, utbytesdelarna håller så dålig kvalitet.
Ungefär samma problem hade jag med en Denon cd-spelare i början av 90-talet. Den hackade och kunde ibland inte starta skivor. De bytte laserenheten, fick tillbaka den, krånglade igen. Har för mig att de bytte två gånger. Men den blev ändå inte helt bra.
Jag trodde att de hänt lite med kvalitén till det bättre på 15 år men tydligen inte.
Postad 02 mars 2008 - 19:26
Postad 02 mars 2008 - 22:26
Ja.Jag har beställt en HK 970 förstärkare men tänkte köra skivorna med min pioneer dv-600 av, märks det jätteskillnad på olika cd-spelare eller?
fattar inte varför dom är så dyr. vad har cd-spelaren HK HD 970 som gör att den är värd 3000 kr, har ingen koll på stereoprylar direkt så nån får gärna förklara.
Sannolikt stabilare avläsningsmekanism, bättre analogt utgångssteg, digitala ingångar (du kan använda den som DAC - vilket är en Unique Selling Point...), stabilare strömförsörjning m.m.
Ett tips - låna hem en bra cd-spelare av en kompis eller från en bra handlare. OBS! Låna en CD-spelare, inte en DVD. Lyssna sedan och jämför med din Pioneer - hör du skillnad eller inte? Om du är nöjd med den så är allt frid och fröjd.
Postad 03 mars 2008 - 15:53
Sannolikt stabilare avläsningsmekanism, bättre analogt utgångssteg, digitala ingångar (du kan använda den som DAC - vilket är en Unique Selling Point...), stabilare strömförsörjning m.m.
Ett tips - låna hem en bra cd-spelare av en kompis eller från en bra handlare. OBS! Låna en CD-spelare, inte en DVD. Lyssna sedan och jämför med din Pioneer - hör du skillnad eller inte? Om du är nöjd med den så är allt frid och fröjd.
ok, vad är DAC för nåt?
Postad 03 mars 2008 - 23:20
ok, vad är DAC för nåt?
Digital-Analogue-Converter
HK kommer snart med en ny serie som ersätter 970-serien.
Kan ju vara bra att veta om man spekulant på just HK
"Man skall inte kasta sten i kuvös"
Björn
Redigerat av Unregistered53a69b62, 03 mars 2008 - 23:20.
Postad 05 mars 2008 - 22:55
Postad 25 april 2008 - 13:30
Har precis beställt Harman Kardon HD 970, var ju löjligt billigt nu (leta själv, jag gör inte gratisreklam)!
Min fråga är; jag har en optisk digital utgång från min digitalbox (till TVn), som då troligen är 5.1 ljud. Det jag undrar är hur det fungerar med att köra den signalen til HD-970 DA konverten? Dekodar det ut stereosignalen rätt, eller hur fungerar det?
Tack på förhand för ev. svar.
Postad 26 april 2008 - 14:37
Postad 26 april 2008 - 20:25
Hej!
Har precis beställt Harman Kardon HD 970, var ju löjligt billigt nu (leta själv, jag gör inte gratisreklam)!
Min fråga är; jag har en optisk digital utgång från min digitalbox (till TVn), som då troligen är 5.1 ljud. Det jag undrar är hur det fungerar med att köra den signalen til HD-970 DA konverten? Dekodar det ut stereosignalen rätt, eller hur fungerar det?
Tack på förhand för ev. svar.
Har precis beställt samma här och undrar precis samma sak.
Går det att använda denna dac i cd:n för dolby digital, eller endast för stereo ?
Postad 26 april 2008 - 21:16
Den omvandlar bara 2-kanals okomprimerad PCM.Går det att använda denna dac i cd:n för dolby digital, eller endast för stereo ?
Postad 27 april 2008 - 00:07
Det skulle gå bra enligt butiken jag handlat av att koppla dekodern optiskt til DAn. Frågan är om det blir rätt, är inte så hemma på hur digitalsignalen behandlas? Blir det front signalen ut då eller eller blir det ett misch-masch på något vis?Den omvandlar bara 2-kanals okomprimerad PCM.
Postad 27 april 2008 - 20:47

Mvh Wahlstrom
Postad 29 april 2008 - 23:10
Det skulle gå bra enligt butiken jag handlat av att koppla dekodern optiskt til DAn. Frågan är om det blir rätt, är inte så hemma på hur digitalsignalen behandlas? Blir det front signalen ut då eller eller blir det ett misch-masch på något vis?
fick min idag och den tar endast emot 2.0 pcm, inte bitstream, dolby digital eller dts. inte så farligt för min del, dock finns det ett delay om man kör igenom cd:n från tx en xbox, vilket gör att det blir omöjligt att använda denna för annat än musik. Skulle kolla på en hemvideo streamet igenom xboxen och ljud/bild är inte i sync, vilket det är om jag kör optiskt xbox-> reciever.
Synd en xbox endast har 1 optiskt utgång :/
Annars, kanon cd-spelar, mycket behagligt ljud, fyldigt, varmt och dynamiskt.
Postad 30 april 2008 - 10:10
Annars, kanon cd-spelar, mycket behagligt ljud, fyldigt, varmt och dynamiskt.
Då kanske dina högtalare låter mindre "kalla" nu då?

Redigerat av Unregistered1197, 30 april 2008 - 10:11.
Postad 30 april 2008 - 10:22
Då kanske dina högtalare låter mindre "kalla" nu då?
Helt säkert. Du hade rätt mht diskanten, den mjuknade på en gång

Postad 30 april 2008 - 10:25

Postad 12 maj 2008 - 22:06
Postad 12 maj 2008 - 22:15
jag är uppriktigt glad att det funkade för dig också. Hoppas att du kommer att vara nöjd med din kombo för en lång tid framöver
Hej Chris.
Skickade min retur igen. Inte att jag var missnöjd med den överhuvutagit. Men squeezebox duet var nog mer rätt för mig (och ny stärkare).
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar