Men man får ju anta att även Sony och MS kör med ganska duktiga kylsystem så, tjaa, vet inte vad nintendo skulle kunna hitta på (kan iofs inget om kylsystem, men vet att kraftfulla kretsar blir varma och att Nintendo med största säkerhet inte har tillgång till bättre processer än MS och framförallt Sony)
Officiell tråd - Nintendo Wii
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 22 maj 2005 - 15:19
Men man får ju anta att även Sony och MS kör med ganska duktiga kylsystem så, tjaa, vet inte vad nintendo skulle kunna hitta på (kan iofs inget om kylsystem, men vet att kraftfulla kretsar blir varma och att Nintendo med största säkerhet inte har tillgång till bättre processer än MS och framförallt Sony)
Postad 22 maj 2005 - 17:56
Postad 22 maj 2005 - 19:30
Nintendo kan inte bygga konsoler...tyvärr!
nä, för dom har ju aldrig gjort bra konsoler... *suck*
Postad 22 maj 2005 - 21:35
Postad 22 maj 2005 - 22:16
Gamecube har varit en besvikelse med en rutten mario titel i mario sunshine tex.
RE remake hade jag grymt kul med och zelda windwaker var även det trevligt men thats it. Gamecube blev en stor flopp.
Revolution kan även den bli en flopp när miyamoto tänker släppa ett nytt mario sunshine spel och vattensprutandet fortsätter i nin64 grafik.
Postad 22 maj 2005 - 22:31
Det har inte bestämts vad för slags Mariospel de kommer göra. Och N64 grafik?Revolution kan även den bli en flopp när miyamoto tänker släppa ett nytt mario sunshine spel och vattensprutandet fortsätter i nin64 grafik.
Kan vi sluta skriva såna här provocerande inlägg, det kommer inget gott ur dem.
Nikkeman var btw ironisk

Postad 22 maj 2005 - 22:38
Jag bryr mig inte om det blev en flopp med gamecube, jag njöt av xboxen under tiden så vad är problemet? Jag menar det fanns ju andra alternativ så länge. Sen om nintendo kommer igen så blir jag glad, om inte så tackar jag för oändligt många trevliga timmar och en barndom full av glädje med alla mina vänner. En glädje jag aldrig har haft med nån annan konsol, en sorts magisk känsla som sprider sig i hela huset. Det kommer alltid leva kvar, sen får det komma hur många konsoler det vill, man är 27 år så kanske man inte spelar så mycket mer, vad vet jag. Men en kärlek för spel kommer man alltid ha i sitt hjärta och känslan av en nyss slagen "give me five" av polaren när man klara en svår bana får en fortfarande att le.
Jag tror på Nintendo.
Postad 23 maj 2005 - 09:30
Gamecuben var bara nått som skulle sysselsätta alla människor så länge.
Och jag tycker att den har gjort sitt, eller vad säger ni?

Vänta ni bara tills Nintendo Revolution kommer ut så får ni se.
PlayStation3 och XBox 360 har vi alla sett. Men vi vet ju faktiskt inte så mycket om Revolution.
Ha lite tålamod gott folk och sluta klaga. Åsikter kan ni ta när den väl är ute.
Och då den väl är ute så tror jag inte någon kommer klaga på den. Trust me

Länge leve Nintendo

Mvh . Emir
Redigerat av Unregistered4923b52b, 23 maj 2005 - 09:32.
Postad 23 maj 2005 - 13:00
Bandai, Namco, Square Enix... Börjar se ut som ett bra japansupport.
Postad 23 maj 2005 - 15:02
Nintendo Revolution långt ifrån färdig.
"I en lång intervju som amerikanska IGN gjorde med Nintendos Shigeru Miyamoto under den sista mässdagen kom en del märklig fakta kring företagets nästa konsol fram. Till att börja med är Revolution inte alls färdig utan i allra högsta grad fortfarande under utveckling hos Nintendo. Konsolen visades under årets mässa även fast det till en början inte var planerat. Nintendo kände pressen att visa något eftersom Xbox 360 och Playstation 3 avtäcktes och därmed de intetsägande konceptbilderna på Revolution.
Shigeru Miyamoto säger att maskinen kommer att visas upp i färdig form, med releasespel och allt, på nästa års mässa. Tydligen har inga utvecklingskit skickats ut från Nintendo vilket innebär att inga tredjepartsspel kommer att vara färdiga det närmaste 20 månaderna. Vilket borde innebära att Nintendo kommer att vara sist ut i nästa generation... med råge. Miyamoto säger också att de valde att inte visa upp konceptbilderna på maskinens handkontroll eftersom företagets nyskapande idéer med största sannolikhet skulle ha stulits från någon av konkurenterna."
Postad 23 maj 2005 - 15:03

Postad 23 maj 2005 - 16:52
Det var en väldigt kritisk och missvisande text, undrar om de läst intervjun överhuvudtaget.Jag har inte varit speciellt intresserad av Nintendo Revolution eftersom ingen direkt information har funnits om prestandan och spelen. När man nu läser nedanstående så har intresset gått ner till noll även om ett nytt Kid Icarus är under utveckling.
"I en lång intervju som amerikanska IGN gjorde med Nintendos Shigeru Miyamoto under den sista mässdagen kom en del märklig fakta kring företagets nästa konsol fram. Till att börja med är Revolution inte alls färdig utan i allra högsta grad fortfarande under utveckling hos Nintendo. Konsolen visades under årets mässa även fast det till en början inte var planerat. Nintendo kände pressen att visa något eftersom Xbox 360 och Playstation 3 avtäcktes och därmed de intetsägande konceptbilderna på Revolution.
Shigeru Miyamoto säger att maskinen kommer att visas upp i färdig form, med releasespel och allt, på nästa års mässa. Tydligen har inga utvecklingskit skickats ut från Nintendo vilket innebär att inga tredjepartsspel kommer att vara färdiga det närmaste 20 månaderna. Vilket borde innebära att Nintendo kommer att vara sist ut i nästa generation... med råge. Miyamoto säger också att de valde att inte visa upp konceptbilderna på maskinens handkontroll eftersom företagets nyskapande idéer med största sannolikhet skulle ha stulits från någon av konkurenterna."
Revolution inte alls färdig?
Nej och det visste vi redan. På mässan sa Iwata att den kommer bli mindre och lysremsan kommer kanske ändras.
Hårdvaran då?
IGNcube: We're all assuming that the revolutionary aspect of Revolution is the controller. Do you know what the Revolution is yet or are you still trying to figure that out?
Shigeru Miyamoto: [Laughs] You're doubting me, aren't you? I can see that you're over there mistrusting my word. I understand. [Laughs]
Of course. It's set in stone. It has been determined. I'd love to show it to you. I'd love to be able to show you the features of the Revolution controller and tell you about them.
But next year at E3, everything will be public as far as Revolution is concerned. It will all be out there, which should tell you that we're well into it. It's not that we don't have anything. So next year you'll get it all.
De visade konsolen, men de har mycket mer att visa än så.
Gällande devkits, inga spel från 3rd parties och sena releaser:
IGNcube: Have Revolution development kits gone out yet?
Shigeru Miyamoto: We have not sent out development kits to developers yet. However, development kits for the Nintendo Revolution are very similar to the ones for the GameCube. So we feel that the environments are so similar that they will be able to start development very quickly upon receiving the development kits for Revolution.
IGNcube: Can you tell us when you'll send out Revolution development kits?
Shigeru Miyamoto: As far as when we're going to be sending out development kits, we don't have set schedule at this point. But I think that if you look at it, the "development kits" that a lot of other companies are sending out, are those really the ones with the latest chips? Are those the ones that have all the latest technology? It's hard to say. I don't think we're going to be that much different from other companies when they are sending out their actual finished development kits. I think we'll be able to send the development kits in a timeframe that pleases the developers. It's going to be in a time when it fits their development schedules well.
Med andra ord, de kommer skicka ut devkits som kommer gå lätt och snabbt att arbeta med, samtidigt som det verkar som om det också kommer vara en, om inte final, så nära final version av Revolution.
X360 har inte heller skickat ut sina final devkits än.
I övrigt har Iwata påpekat att "We can not afford to be late". Samt att allting kommer avslöjas innan året är slut.
Postad 23 maj 2005 - 17:01
Tröttnar aldrig folk på förhastade slutsatser utan grund?
Postad 23 maj 2005 - 17:15
kan faktist vara ett smart drag av Nintendo å vara sist ut med. då har folk lite pengar över å så släpper dom en gryming maskin å vipps så köper många den som tröttnat på ps3s å xboxs massproducerade skit spel ;D
Postad 23 maj 2005 - 17:16
Postad 23 maj 2005 - 17:37

[OT]Dock...
Ett kännetecken för ett BRA forum är att när felaktig eller ogrundad information postas så bemöts den med argument som påvisar dessa felaktigheter. Hur pass hög kvalité håller ett forum där detta inte händer?
Varför är det så viktigt då? Jo, många, inkl jag själv, inhämtar väldigt stor del av sin kunskap på olika forum. Om då dessa forum innehåller tonvis med rena felaktigheter så är detta, IMHO, beklagligt. Vem vill lära sig massa BS?
Detta ska dock inte förväxlas med att det skulle vara något fel med att säga "jag tror". Dock får man väl räkna med att nån jäkel förr eller senare börjar argumnetera emot en. Bra det, alltid lär man sig något.

En sak är säker, inte handlar det om att "trampa på tårna" iaf. Vill man göra det är det enklare att gå till valfri ****** sajt och snacka skit om deras älsklingspryl.

Postad 23 maj 2005 - 17:54
Ett kännetecken för ett BRA forum är att när felaktig eller ogrundad information postas så bemöts den med argument som påvisar dessa felaktigheter.
Vad är det som säger att det som skrevs är felaktig eller ogrundad information? Är det du som säger det bara för att du har en annan åsikt? Är det därför så borde du tänka på det jag skrev lite längre upp "det gällar åt båda hållen".
Postad 23 maj 2005 - 18:02
Vad är det som säger att det som skrevs är felaktig eller ogrundad information?
Det Zoiler skrev.
Ett alldeles utmärkt beskrivning på hur man påvisar felaktig eller iaf ogrundad information.
Postad 23 maj 2005 - 18:04
Du trampar ingen på tårna, inte vad jag vet iaf. Vad säger du Zolier?

Faktum är att din text, Swegamer, är helt felvinklad. Min text däremot kommer straight from Miyamoto. Tycker du det är ogrundat eller felaktig information får du ta upp det med honom

Hade du skrivit x360 kommer ut 2008 så hade jag eller någon annan antagligen mot"argumenterat"

jag lägger upp länken här så kan vem som helst läsa intervjun och bilda sin egen uppfattning.
http://cube.ign.com/...7/617000p1.html
Postad 23 maj 2005 - 18:04
Jag har inte varit speciellt intresserad av Nintendo Revolution eftersom ingen direkt information har funnits om prestandan och spelen. När man nu läser nedanstående så har intresset gått ner till noll även om ett nytt Kid Icarus är under utveckling.

Postad 23 maj 2005 - 19:19
Nuvarande Xbox360 devkits använder ett Radeon X8x0.
Det är vääääldigt långt ifrån att jobba med den riktiga Xbox360-hårdvaran.
Det Miyamoto säkert menar är att GC-devkitsen som finns ute nu är ungefär lika bra (till att utveckla nästa generations spel på) som de approximationer MS skickat ut är.
Redigerat av Unregistered92d7e447, 23 maj 2005 - 19:23.
Postad 23 maj 2005 - 19:36
Vad jag kan läsa i tråden på den här sidan har ingen missuppfattat detAngående Dev Kits så tror jag nog att någon missuppfattat hur det där funkar.

Läs vad han skriver:Det Miyamoto säkert menar är att GC-devkitsen som finns ute nu är ungefär lika bra (till att utveckla nästa generations spel på) som de approximationer MS skickat ut är.
...development kits for the Nintendo Revolution are very similar to the ones for the GameCube. So we feel that the environments are so similar that they will be able to start development very quickly upon receiving the development kits for Revolution
Du behöver inte blanda in MS, det står ju klart och tydligt här

Postad 23 maj 2005 - 20:44
Här har vi Xbox 360´s --------------x
Sen har vi Nintendos ------------------------x
Om ni tittar på den enkla skissen så är det helt löjligt oväsentligt vad som händer där i mellan. Sen om vi kan suga på karamellen med PS3 och xbox spelar noll roll, eftersom konsolerna kommer ungefär samtidigt. Om då Nintendo visar upp sin fete konsol i maj, säger att den släpps i Juni, ja då är ju spelplanen ändrad ändå, alla Sony fans ändras snabbt till Nintendo fans, och all denna sörjan som skrivs nu är bara skit. Som sagt, vad spelar det för roll om dom inte gått ut med info om den, ni kan ju inte få dom andra maskinerna ändå, dom tar ungefär lika lång tid att få allihopa. Så det är bara sinnet som vill få massa skit att gotta sig i under tiden, men det spelar ingen roll!
herre jesus i himmelen
Redigerat av Messiah, 23 maj 2005 - 20:46.
Postad 24 maj 2005 - 00:31
"You know, in regard to the power of the Nintendo Revolution versus, say, the Xbox 360, we're looking at making a small, quiet, affordable console. If you look at trying to incorporate all that, of course we might not have the horsepower that some other companies have, but if you look at the numbers that they're throwing out, are those numbers going to be used in-game?"
På något sätt ger han mer eller mindre ett konstaterande på att revolution kommer ha lägst prestanda av alla next-gen konsoller.
Att det sedan inte kommit ut devlopment kits talar väl dessutom för att lanseringen blir sist av alla, och kommentarerna om nästa års e3 är är ju minst sagt underliga. Det känns inte som nintendo har oddsen på sin sida, även om det skulle visa sig att deras fantastiska kontroll har fem touchscreens åt alla håll så att man både kan simulera den gamla nes styrspaken och masera pikachu i stort sett över allt.
Nej ni, om jag hade jobbat på marketing avdelningen för nintendo hade jag varit minst sagt bekymrad, kanske rent av börjat träna på att skrika den där microsoft hyllningen som steve ballmer i eufori(på gränsen till wacko) skrek på något företagsjippo, "I love this company, repeat, repeat....." .
Efter att ha förlorat förra konsol racet till både sony och nybörjaren microsoft är nintendos kaxighet nästan lite störande när vi nu närmar oss nästa omgång, ständigt denna upprepning av manipulerade försäljningssiffror av den där back-up bully:n reggie, återanvändning av gammal crap teknik och att de alltid framställer motståndarna som inkompetenta, trots att de med sin gamecube har sålt sämst och således har minst förståelse för hur gamers ska attraheras(spel och image). Kanske nintendo helt enkelt förkännar att bli uppäten....
Postad 24 maj 2005 - 08:46
Postad 24 maj 2005 - 09:34
Nintendo för mig är den lokala trevliga närlivsen där man hoppar in och köper en glass eller en folköl i det soliga vädret, enbart för njutningens skull.
Sony och MS liknas mer vid ICA MAXI dit jag åker och köper frysmat.
Nintendo är för mig kärlek, känslor och minnen. Därför vinner dem i långa loppet hos mig.
Postad 24 maj 2005 - 09:37
Sedan är väl en viktig fråga hur viktigt det egentligen är att ha mest presanda under locket. Jag anser inte att grafiken bestämmer känslan eller nöjet i ett spel. Det är ju inte för inte man sätter sig och spelar n64 eller Snes då och då. Eller till och med 8-bit, men då är det iofs mkt personliga minnen som spelar roll.
Nintendo för mig är den lokala trevliga närlivsen där man hoppar in och köper en glass eller en folköl i det soliga vädret, enbart för njutningens skull.
Sony och MS liknas mer vid ICA MAXI dit jag åker och köper frysmat.
Nintendo är för mig kärlek, känslor och minnen. Därför vinner dem i långa loppet hos mig.
Givna liknelser.

Håller med dig. Nintendo håller längre för oss som var med på 8-bitstiden.

Postad 24 maj 2005 - 09:43
Postad 24 maj 2005 - 10:12

Det var inte heller hans ord. Det var ju Petter Engelin, chefredaktör och ansvarig utgivare på Gamereactor, som skrev sammanfattningen av intervjun.

Redigerat av Baboontrouble, 24 maj 2005 - 10:13.
Postad 24 maj 2005 - 10:21
Vad jag kan läsa i tråden på den här sidan har ingen missuppfattat detAngående Dev Kits så tror jag nog att någon missuppfattat hur det där funkar.
Läs vad han skriver:Det Miyamoto säkert menar är att GC-devkitsen som finns ute nu är ungefär lika bra (till att utveckla nästa generations spel på) som de approximationer MS skickat ut är.
...development kits for the Nintendo Revolution are very similar to the ones for the GameCube. So we feel that the environments are so similar that they will be able to start development very quickly upon receiving the development kits for Revolution
Du behöver inte blanda in MS, det står ju klart och tydligt här![]()
.
"But I think that if you look at it, the "development kits" that a lot of other companies are sending out, are those really the ones with the latest chips?"
Jag syftade på det med min kommentar.
Postad 24 maj 2005 - 13:15
Förstår inte hur du kan få det till nåt annat än: "MS och Sonys devkits (för x360 och ps3) har inte de senaste chipsen/är inte långt i utvecklingen/är svaga jämfört med vad Revolutions devkits kommer vara när de släpps."But I think that if you look at it, the "development kits" that a lot of other companies are sending out, are those really the ones with the latest chips?"
Jag syftade på det med min kommentar.
Han syftar uppenbarligen på att ms skickar ut 30% ofärdiga alpha kits tidigt mot att Nintendo kommer skicka ut färdiga devkits lite senare.
När MS skickar ut sina betakits kanske Nintendo skickar ut sina färdiga kits. Vad vet jag.
Jo, det förstod jag att det inte var hans ord... Det var ju lite dåligt av en chefsred.Det var inte heller hans ord. Det var ju Petter Engelin, chefredaktör och ansvarig utgivare på Gamereactor, som skrev sammanfattningen av intervjun.

Du får gärna komma med ett citat där du tycker Nintendo "bashar" övrigaDet är på tiden nån tror på sin produkt och slutar basha varandra så hela tiden

Jämfört med PS3s xbox1,5 och MS:s "Nintendo is a nischeplayer".
Nintendo tror nog rätt mycket på sin produkt; de har ju valt en helt ny väg! Men "to each his own".
Och då kan man fråga sig: Hur mycket [tid] har spelutvecklarna tjänat på att få jobba med 30 % alphakits? Hur snabbt går det att utveckla på dem och hur långt kommer man?Att det sedan inte kommit ut devlopment kits talar väl dessutom för att lanseringen blir sist av alla, och kommentarerna om nästa års e3 är är ju minst sagt underliga
Jämfört med, Nintendos devkits som kommer vara lika GC i hantering och därför familjära för spelutvecklarna. Plus att det antagligen är 100 % devkits; med andra ord den färdiga maskinen.
E3 kommentarerna konstiga? Säg att Revolution släpps i Juni, då har de en E3 månaden innan för att göra reklam. De har också en 7 månader MER på sig än vad MS har att få ut devkits, om de ska ha ute dem lika länge.
Postad 24 maj 2005 - 17:29
edit: Nu är tråden öppen igen, och nu kommer varningarna att flyga ut direkt om ni inte håller er till topicen.
Mitt råd är att inte svara på någon som skriver något som är off topic här så slipper ni på det sättet en varning själva.
edit igen: Anmäl gärna olämpliga inlägg så fort som möjligt för allas bästa.
Mvh // Martin
Redigerat av Martin.M, 24 maj 2005 - 17:48.
Postad 26 maj 2005 - 11:54

Någon som fått reda på nått nytt om Revolution?

Mvh - Emir
Postad 26 maj 2005 - 13:58
Tjaaa... IGN har dementerat ryktet om att Rev är 2-3 ggr kraftigare än GC. Annars händer inte speciellt mycket nuOj! Vad tyst det blev i Nintendo Revolution-tråden
Någon som fått reda på nått nytt om Revolution?![]()
Mvh - Emir

Q: Is Revolution "two-to-three times more powerful than GameCube"?
A: USA Today reported this news based on a comment from Nintendo of America's vice president of corporate affairs, Perrin Kaplan. The information was later determined to be false. We do not yet know how much more power Revolution wields over its predecessor.
Postad 26 maj 2005 - 14:42
Jag är jättenöjd redan nu med min Gamecube

Man vet ju aldrig, Revolution kanske blir mycket kraftigare.
Allt kommer vi få veta (snart hoppas jag?)

Edit: Stavfel (revoltion ändrat till revolution)

Redigerat av Unregistered4923b52b, 26 maj 2005 - 14:43.
Postad 26 maj 2005 - 16:36

Jag vill sååå gääärna seee den dääär kontrollern!

Postad 26 maj 2005 - 18:04

Postad 26 maj 2005 - 18:46
Gamecube är ju hur bra som helst och sen att Revolution kommer vara 2-3ggr kraftigare. Vad mer begär man

uh, va snackar ni om, bara 2-3 ggr snabbare räcker ju gott och väl! Handlar ju också om hur väl man utnyttjar prestandan, samt hur härliga lir det kommer
Har haft en GCn drygt 2år nu ( 1år, kanske - minns inte så noga ) och är fortfarande helnöjd. Grafiken i spelen är ju till stor del felfri, ingenting att klaga över i alla fall.
Postad 26 maj 2005 - 22:38
Du måste spela på en bra liten, alternativt suddig TV. Jag tycker om min NGC, och tycker grafiken räcker till till den typ av spel jag spelar, MEN upplösningen räcker ju inte ens till en vanlig CRT-TV egentligen.Grafiken i spelen är ju till stor del felfri, ingenting att klaga över i alla fall.
Postad 27 maj 2005 - 07:52
Du måste spela på en bra liten, alternativt suddig TV. Jag tycker om min NGC, och tycker grafiken räcker till till den typ av spel jag spelar, MEN upplösningen räcker ju inte ens till en vanlig CRT-TV egentligen.Grafiken i spelen är ju till stor del felfri, ingenting att klaga över i alla fall.
Jag spelar på min Sony 32'' Widescreen och bilden är heeelt PERFEKT!
Postad 27 maj 2005 - 08:25
Hur många gånger bättre upplever ni gamecube än nintento64...?
Oj jag skrev visst fel... Nu är det ändrat.
Redigerat av mark77th, 27 maj 2005 - 09:29.
Postad 27 maj 2005 - 08:43
Hur många gånger bättre upplever ni nintento64 än gamecube...?
För att vara ärlig inga alls

Då gamecuben är bättre på allt...
Du menar väl hur mycket vi upplever att GC är bättre än N64.
Förutom att GCn har bättre ljud och grafik samt skönare handkontroll så spelar det ingen roll vilken av dem jag spelar, för det är inte milsvida skillnader. Spelar uteslutande bara mario samt zelda på nintendo. Ärligt talat så uppskattade jag dessa två mer till N64 än till GC. Den nya generationen tillförde inte så mycket förutom just grafik och ljud.
/ MM
Postad 29 maj 2005 - 17:54
http://www.mcvuk.com...item.php?id=247
...för lansering våren 2007 låter faktiskt inget vidare.
“Revolution will launch towards the end of next year,” the source said. “We’re currently looking at mirroring the DS strategy, so Revolution would release in the US first in November, closely followed by Japan – then we’re looking at March 2007 for PAL territories.”

Postad 29 maj 2005 - 18:09
väl säkert båda i nästa generation också. Tur att man aldrig blir vuxen iallfall

Postad 30 maj 2005 - 00:07
Postad 01 juni 2005 - 22:41
Om den kommer 2007 med 3 ggr prestandan av en gamecube så tror jag inte många kommer köpa den alltså...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar