Verkar funka nu efter lite klagomål, så nu kan man sätta två av samma sort i varukorg.
MVH AnTra
Postad 30 september 2005 - 08:14 Verkar funka nu efter lite klagomål, så nu kan man sätta två av samma sort i varukorg. MVH AnTra Postad 30 september 2005 - 17:24 så fort att han märker att han kommer tjäna mindre på affären svänger han helt om och bryter löften m.m. Snackar skit om konkurrenter hit och dit, kallar dom indianer och alla möjliga namn Nee, blir inge coem för mig mera! orkar inte med folk som inte håller vad dom lovar och bara pratar skit! Jag har kvar alla mailen ifrån coem men väljer att inte posta dom här för att lite respekt får man visa åt norman! kul va det iaf när han talade om det världsherravälde inom hifi området han besatt ![]() Tänker handla på nysound där man blir behandlad hur bra som helst! Jim har vart mkt tålmodig med mig och svarat på alla mer eller mindre smarta frågor jag har ställt angående Orginal 2008 CDP! Postad 04 oktober 2005 - 18:15 Av det jag märkt såhär långt är både Coem och framförallt Cattylink klart att föredra. Fortsättning följer. Postad 04 oktober 2005 - 18:24
Cattylink ??, Var det inte han som har tokblåst ett antal personer i gruppköp b.l.a från Norge. Jag hade kontakt med Cattylink i början av mina affärer med Kinahifi och han var minst sagt osympatisk i all korrespondens, otrevlig och ohjälpsam med prisuppgifter. Postad 05 oktober 2005 - 05:55 Det verkar som om in Akkelus Audio mailadress är spärrad hos Ornec/Knoxed för de mailen studsar bara tillbaks till mig. Då jag ändrade till min privata mailadress som avsändare gick mailen igenom. Spännande nu att se om/vad de svarar på alla mina frågor. Detta är synd för Ornec skulle kunna vara ett "fynd" för både privatimporterare och småföretag som importerar Kinesiskt. Postad 05 oktober 2005 - 21:16 det första mailet ifrån norman löd: "usually if something goes wrong you detach the parts and send it back to us for exchange" Det tycker jag verkar lite skumt, alltså tänk om man är helt kass på det här med installation av elektronik och råkar pajja det man har fått skickat till sig? eller så kanske han menar att det skickas till en fackman som installerar det? jag fick senare ett till mail ifrån norman angående min fråga och det löd så här: "if you buy from other dealer then you can throw away the machine if goes wrong since they cannot access the factory for repair because Ornec at least f**k with the Linda of Oriignal and Ruby of xindak and made them angry" är det ngt man ska ta på allvar det här att de andra försäljarna inte kan få det lagat på garanti pga att de inte har tillgång till orginals fabrik? tycker det låter väldigt skumt att de inte skulle ha det när de handlar ifrån dom? jag tycker det verkar som om norman bara försöker snacka skit om sina konkurrenter och skrämma iväg oss ifrån dom andra bara för att handla hos honom? jag själv hade tänkt att handla 2008 ifrån nysound för det både är smidigare och billigare! men norman försöker ju verkligen få en på andra tankar verkar det som?!? tacksam för era åsikter om detta och erfarenheter gällande garanti hos både coem och nysound! mvh michael Postad 05 oktober 2005 - 21:21 Ett exempel har jag däremot. TimAudio köper inte sina Compact-högtalare från fabriken, vart han får tag på dom hade min kontakt inte någon aning om. Postad 05 oktober 2005 - 21:24 Postad 05 oktober 2005 - 21:35 Ja. Det är en av riskerna man får ta om man väljer privatimport. En av anledningarna till varför jag startade IHiFi är att det ska finnas tillgång till den kinesiska hifin med svensk garanti. Än så länge har hjälpen från de kinesiska handlarna när någonting gått sönder eller varit trasigt vid leverans varit sporadisk som bäst. Andra saker har däremot fungerat bra. Bortsett från norrmännens gruppköp från Cattylink har jag inte hört talas om någon som skickat pengar utan att få någonting i gengäld. Postad 05 oktober 2005 - 21:40 ![]() ingen här på forumet som har köpt grejor ifrån coem som sedan gått sönder och där ni har fått det lagat på garanti? hade vart kul med lite personliga erfarenheter av det! hälsningar michael Postad 06 oktober 2005 - 08:11 Iallafall, då de inte hittade felet så brydde jag mig inte om att kolla upp med Coem om ev ersättning utan slaktade förstärkaren istället. Fjärrkontrollen används i ett rörförsteg och kondingar i hypexslutsteg. Kul att de kom till användning iallafall ![]() Postad 08 oktober 2005 - 17:13
Borde testa timaudio. Beställde ett ShengYa steg under en helg förut. Hade det hemma på torsdagen... ![]() Postad 19 oktober 2005 - 14:37 Fick betala fullvaruvärde på tull/moms trots 40% begärt vilket ger ett slutpris som de flesta andra Kinabutiker kunnat slå med lätthet. Lång leveranstid. Räkna med minst 3-4 veckor om du har lite otur som jag. Tog 2,5 vecka innan dom ens skickade ordern efter det att jag gjort betalningen. MVH AnTra Postad 19 oktober 2005 - 22:48 Tog ungefär lika lång tid när man beställde en orginal a8t i våras. Norman är ju seriös i alla fall, men lite siesta stuk verkar det vara på dom. ![]() Hos Tim tog det somsagt 3 1/2 arbetsdag efter betalningen så hade man steget i händerna. Bara köpt från han en gång så det är möjligt att det var en engångs turbo... ![]() Postad 20 oktober 2005 - 00:32 Beställde en Orginal A8T och ett par Compact XZ1 från honom på torsdag förra veckan och idag fick jag prylarna. Postad 22 oktober 2005 - 03:13 ![]() Har aldrig hänt förut. Köpt massa grejer från Kina, Japan, USA m.m och alltid fått betala... ![]() Postad 22 oktober 2005 - 23:51 Postad 23 oktober 2005 - 23:50
![]() Postad 03 november 2005 - 21:26 Jag har haft kvalitetsstrul med ett försteg, där jag till slut fick koppla in en rörentusiast som satt och fixade till rubbet. Vanlig firma lyckades inte. Jag berättade sedan om problemet för Norman på Coem, och vad jag betalat, varvid jag 3 dagar senare fick ett paket med div kablar, en radiodel osv till ett "säljvärde" över det jag betalat. Norman är förvisso egen i sina uttalanden (och ibland helt normal), men efter ett helt gäng affärer med honom för egen samt kompisars räkning, har jag inget problem med kontakten. Å andra sidan vet han ju nu att det dyker upp order emellanåt. Jag ser för egen del ingen anledning att handla någon annastans ifrån så länge inte prisskillnaderna blir stora - det gäller ju att räkna in fraktkostnad också. Den stora vinsten är ju trots allt att importera, inte att spara en tjuga hit eller dit. Övriga har jag inte dealat med. mvh Bjarne Postad 15 november 2005 - 21:35 ![]() Postad 04 december 2005 - 20:22 /Robbis Postad 12 december 2005 - 18:21
http://www.chinese-h...o.uk/xindak.htm. Den listas fortfarande på Xindaks hemsida så den borde inte ha utgått. Det finns äaven andra Xindak förförstörkare som kanske kan vara intressanta XA8250 Pre-Amplifier http://www.xindak.co...tail.asp?id=266 och XA3250 Tube Pre-Amplifier http://www.xindak.co...tail.asp?id=271
Coem har med den i sin prislista (betyder iofs inte att han har den) för strax under $400, även om jag personligen aldrig kommer handla av honom mer. Chinese Hifi listar också den för £239
Postad 14 december 2005 - 18:56 nysound har den iaf. Tycker också denna verkar intressant, om man klarar sig med en källa. Postad 20 januari 2006 - 21:35 Man kan ju hoppas att det är för att några svenska företag säljer kina-hifi eller är folk mätta? Postad 20 januari 2006 - 21:48 Redigerat av Martin.M, 20 januari 2006 - 21:49. Postad 20 januari 2006 - 22:56 Postad 20 januari 2006 - 23:32 ![]() Mvh David Postad 21 januari 2006 - 18:55 Postad 21 januari 2006 - 23:36 ![]() Men jag har för mig att det tog två veckor innan dom skickade eller nåt. Postad 07 mars 2006 - 00:11 Postad 07 mars 2006 - 00:28 Ja det innebär att du smiter undan tull & moms, OM du inte har otur och fastnar i tullen. Själv skulle jag nog försökt att få dem att skriva ner värdet till 50% istället för att försöka få det som "gåva". Postad 16 juni 2006 - 10:03 Ny här och tänkte bara dela med mej om någon är intresserad! Jag har nyligen köpt av coem och det gick väldigt snabbt och bra, ett par wz-1 som ramlade in till ett fördelaktigt pris, har en ny beställning nu som förhoppningsvis går på samma sätt som den förra!! kollade dock in dom mysiga små yarland stärkarna på ornec och det kliar ju lite i fingrarna. Tack för mej så länge. Postad 13 juli 2006 - 07:30 Postad 15 augusti 2006 - 16:20 DAmon, du har PM... Redigerat av InSane, 15 augusti 2006 - 16:28. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |