* Officiell tråd- Pinnacle Showcenter 200 *
Pinnacle ShowCenter 200
(Mediaspelare)
|
1
|
(28)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Terratec Noxon Audio (15 inlägg)
|
17 år sedan |
MediaCenter eller vad? (18 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 04 January 2006 - 09:50
Postad 04 January 2006 - 11:46
Nej det finns alla utångar man behöver inte bara scart.... Komponent kan vara lämpligt!Har en liten fråga man skall kunna spela upp hd matriall. Hur kopplar man då, är där bara en scart rgb hur ska den kuna skicka hd singnaler ???
Postad 13 January 2006 - 16:22
Denna har ju funnits ett tag...
Är sugen på en, men vill ju inte köpa en gammal produkt ;.-)
Tips på andra liknande prylar?
Postad 13 January 2006 - 16:39
Den har bara funnits i ett halvår ungefär, har inte hört talas om någon ersättare ännu.Någon som vet om det är någon efterträdare på G från Pinnacle?
Denna har ju funnits ett tag...
Är sugen på en, men vill ju inte köpa en gammal produkt ;.-)
Tips på andra liknande prylar?
Postad 22 January 2006 - 10:23
Har en liten fråga man skall kunna spela upp hd matriall. Hur kopplar man då, är där bara en scart rgb hur ska den kuna skicka hd singnaler ???
Går endast spela hd med komponent. Du får välja detta också i inställningar i showcenter.
Postad 22 January 2006 - 22:24
hur mycket som behövs för att kör olika media trådlöst.
Till min förvåning ska det inbyggda så kallade 54 Mb närverket upp till inspelad Digital TV i MPG-formatet (varför tillverkarna dillar om 11, 54 och 108 MBits när det i praktiken är 4, 14, 30 MBits borde ju anmälas för falsk marknadsföring). Om ni har svårt med bits och byte så kan ni jämföra med ADSL-bredband som har 0,5, 2, 8 och 24 MBits i bandbredd.
Mina mätresultat fick följande toppar - Pinnacles trådlösa ska klara 14 MBits (kallas för 54):
24: a säsong 5 promotion HD-TV MPG4 = 3,1 MBits
DVD = 5 MBits
TV MPG2, inspelat från Pinnacles digital TV-kort, timeshift = 6,25 MBits
HDTV wma 9, 720p = 16 MBits
Resultat: Alla utom HDTV wma 9 ska Pinnacle Showcenter klara trådlöst utan hack. Nu blev det inte alltid så hos mig och jag kör nu kabelnätverk som är stabilt. Jag tror det beror på vad för sorts märke det är på Routern så bättre hade det varit om man som med gamla Showcenter 1000, kunde sätta i ett eget trådlöst kort från rätt tillverkare.
Med rätt router och rätt avstånd ska det ju gå att spela det mesta utan att, som mig, behöva dra kablar genom huset. Vad tror ni?
Redigerat av ruva, 22 January 2006 - 22:25.
Postad 04 February 2006 - 17:14
jag har dock samma problem
för följande meddelande på typp hälften av minna filer
missing directshow filter
är det någon som vett vad det är
eller har någon lössning ???
är ganska sugen på att knäcka boxen över knät just nu
Postad 06 February 2006 - 17:08
Samtidigt som jag köpte mitt showcenter 200, passade jag även på att beställa en WiFi-router (Netgear WGT624).
Allting fungerar alldeles lysande - ibland.
En stor del av tiden går åt till att;
* Starta om dator och eller serverprogramvaran eftersom denna hänger sig titt som tätt.
* Starta om ShowCentern lite då och då eftersom den lite ibland får spunk och vägrar svara på knapptryckningar från fjärrkontrollen.
* Stå ut med framedroppningar då jag kollar på filmmaterial, trots att det inte handlar om några högupplösta filmer (= låg transfer rate mellan dator och ShowCenter) och min WiFi-uppkoppling är "Good" enl. ShowCentern.
* Irritera mig över att vissa nätradiokanaler inte fungerar, medan andra gör det. Till synes helt ologiskt då samtliga adresser till mina nätradiokanaler fungerar fint i min dator.
* Störa mig på en hel del annat som borde vara så otroligt enkelt att lösa, t.ex. låta användaren ändra storlek på undertexterna. Dessa fungerar inte alltid heller trots att de gör det på datorn. O.s.v...
Framdroppandet löser jag säkert om jag kopplar en nätverkskabel direkt mellan dator och showcenter, men då tycker jag att man har tappat en del av vitsen med det hela.
Alla andra fel och brister får man överlåta till tillverkaren att lösa i framtida uppdateringar (jag använder mig veterligen den senaste "ShowCenter 2.50 Web installer").
Kort och gott, min känsla av ShowCenter 200 är att det är en produkt som egentligen har stor potential, men som tyvärr gräver sin egen grav då den formligen osar "beta". Pinnacle kanske hade lite för bråttom att få ut denna på marknaden(?).
Nåväl, jag hoppas att de kan lösa alla eller i varjefall de flesta bristerna genom uppdateringar framöver. Det skulle med all sannolikhet göra mig till en mycket nöjdare ägare
/Odlaren
Postad 08 February 2006 - 18:11
När jag ska starta MediaManager kommer följande felmeddelande upp: "could not initiate database". Har testat allt möjligt och haar ominstallerat skivan x antal ggr utan resultat. Någon som kan hjälpa mig?
Postad 09 February 2006 - 09:22
Köpte min Showcenter i måndags, men har fortfarande inte fått det att funka. Och det beror inte på några felaktiga nätverksanslutningar.
När jag ska starta MediaManager kommer följande felmeddelande upp: "could not initiate database". Har testat allt möjligt och haar ominstallerat skivan x antal ggr utan resultat. Någon som kan hjälpa mig?
Låter som ett åtkomstproblem till msn SQL-servern. Dock vet jag inte hur det åtgärdas, troligtvis måste du ändra rättigheter någonstans. Finns säkert någon annan kunnig på tråden som vet?
Redigerat av roblj689, 09 February 2006 - 09:23.
Postad 09 February 2006 - 09:36
Vad jag kan tänka mig som problem är ifall pinnacles programvara använder egna eller modifierade publika streamingprotokoll. Någon som vet och isåfall vill dela med sig av kunskapen?
Postad 09 February 2006 - 17:05
Fattar verkligen inte vad som orsakar "could not initiate database". Det verkar nästan helt slumpmässigt om man drabbas av det ###### felet eller inte. Vet inte ännu om jag ska lämna tillbaka boxen och begära pengarna tillbaka, känns surt att behöva göra det när själva boxen funkar fint.
Postad 09 February 2006 - 18:50
Köp på egen risk! Har fortfarande inte fått ordning på felet med "could not initiate database". Har sökt på forum överallt och varit i kontakt med den inkopetenta supporten på Pinnacle. Det är alltså MediaManager som inte vill starta. Själva boxen har jag inget ont att tala om, testade att koppla in min externa hårddisk och den verkar ta de flesta format. Hade dock lite problem med ljudet i vissa hd-filmer.
Fattar verkligen inte vad som orsakar "could not initiate database". Det verkar nästan helt slumpmässigt om man drabbas av det ###### felet eller inte. Vet inte ännu om jag ska lämna tillbaka boxen och begära pengarna tillbaka, känns surt att behöva göra det när själva boxen funkar fint.
Vet att ämnet varit uppe förut, men då i samband med telias prylar vilket gör det till något av en annan sak.
Nån måste väl veta?
Postad 09 February 2006 - 18:59
Postad 09 February 2006 - 19:14
Jag kör med SwissCenter, tycker det är mycket bättre. Framförallt så tar det mindre plats och segar ner burken mindre.Jag hoppas verkligen det. Har som sagt testat allt som jag läst ska hjälpa. Puckad fråga kanske, men finns det något annat program man kan använda istället för MediaManager och som funkar med Showcenter?
Postad 10 February 2006 - 13:43
Postad 13 February 2006 - 11:15
Köpte min Showcenter i måndags, men har fortfarande inte fått det att funka. Och det beror inte på några felaktiga nätverksanslutningar.
Svaret finns i ett tidigare inlägg av mig i denna tråd. Stäng av branväggar och virusprogram samt avinstallera och ominstallera Mediacenter så löser sig det. Har du TeliaSäkerSurf eller F-Secure ligger du illa till men kan läsa, som sagt, i mitt tidigare inlägg hur du löser det. 6:e inlägget om du klickar här
Redigerat av ruva, 13 February 2006 - 11:19.
Postad 13 February 2006 - 11:49
Är det nån här som provat andra mediaspelare? Har själv en Pinnacle 200, men börjar bli sugen tex på dlinks nya DSM 520 som har HDMI, eller möjligen Snazio spelaren, nån som har erfarenheter av dessa?
På sidan http://www.dlink.com/products/?pid=438 läste jag om den nya D-linken och som vanligt, som med Pinnacle, får man inte reda på mycket.
Men:
Båda tar endast 1080i och inte 1080p samt att i D-linken kan du bara spela köpta drm-skyddade filmer i HD genom Mediaconect och inte som med Schowcenter, genom deras egan programvara (dock måste du först vara ansluten till Internet och spela filmen en liten stund genom Mediaplayer). Appropå HDMI-kontakt på D-linken. Har de det nya kopieringsskyddet HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection)ännu, så det i framtiden verkligen går att spela HD-film genom den kontakten? En sak att se upp med och som det, otroligt nog, inte står något om på D-links hemsida.
OT:
Nu väntar vi Showcenteranhängare bara på att man kan köpa och tanka hem drm-skyddade filmer i HD.
Redigerat av ruva, 13 February 2006 - 12:34.
Postad 15 February 2006 - 13:39
Köp på egen risk! Har fortfarande inte fått ordning på felet med "could not initiate database". Har sökt på forum överallt och varit i kontakt med den inkopetenta supporten på Pinnacle. Det är alltså MediaManager som inte vill starta. Själva boxen har jag inget ont att tala om, testade att koppla in min externa hårddisk och den verkar ta de flesta format. Hade dock lite problem med ljudet i vissa hd-filmer.
De gånger jag fått problem med databasen har jag kört reparationsprogrammet som följer med på installations-CD:n, och efter det har det funkat igen.
Postad 19 February 2006 - 23:23
Integreras mediafilerna med Showcenterns gränssnitt? Alltså kan man köra oberoende av dator?
Har showcenter 1000 men de hade varit gott o slippa starta datorn varje gång man ska köra nån go låt.
Hade en dator som stod och surrade i en garderob innan som "serverade showcentern" med mumma
Redigerat av Unregistered2de213a2, 19 February 2006 - 23:23.
Postad 22 February 2006 - 17:50
Nu till mitt problem:
Jag har en serverdator där hemma som innehåller 3 nätverskort. Ett kort går ut mot internet. Dom andra två är bryggkopplade för att användas in mot lägenheten. På serverdatorn har jag installerat Pinnacles mjukvara.
Det ena kortet har jag kopplat till PS200'an med en korskopplad nätverkskabel och då har jag hittat mediaservern och kunnat spela upp musik och filmer.
På det andra har jag en D-link 624 W-lan router. Den verkar fungera som den skall. Jag kan koppla upp med min laptop via WLAN och komma ut på nätet, men när jag försöker koppla upp PS200'an trådlöst får jag det inte till att fungera.
PS200'an hittar min accesspunkt + grannens, (okrypterade
Går jag tillbaka till "huvudmenyn" i PS200'an så dyker det inte upp någon mediaserver. Går jag in under avancerat kan jag se att PS200'an har fått en IP-adress från accesspunkten. Dessutom har jag varit inne i accesspunkten och sett i loggarna att någon annan apparat än min laptop varit ansluten.
D-link 624'an har dessutom några vanliga nätverksutgångar. När jag använde en rak nätverkskabel från en av dessa portar blir resultatet detsamma, dvs jag hittar ingen mediaserver med PS200'an.
Finns det något som behöver ställat om i accesspunkten?
Andra tips mottages tacksamt!
Postad 25 February 2006 - 11:24
Läs lite i denna tråd och du skall finnaOch det funkar verkligen med SC?
Nu har vi tittat på problemet från och till över 2 veckor.
Installerat, avinstallerat mjukvaran. Provat Swisscenter, avinstallerat swisscenter. Bytt portar, bytt ip-nummer på boxen. Testat UPnP för att automatiskt ladda servern, testat utan och lagt till manuellt. Stängt av Norton och haft den påslagen.
S K I T E N F U N G E R A R F O R T F A R A N D E I N T E
Vad krävs? Vi har eliminerat nästan alla tänkbara felkällor och trattat ner till bara en möjlig, Microsofts SQL Server. I administrationsverktygen, tjänster ser vi att varken swisscenter eller pinnacles processer startats. Vi har laddat ner senaste versionen av programvaran, något som även pinnacles, för övrigt helt sanslöst värdelösa, kundtjänst rekommenderade. Att försöka starta processen manuellt går -föga förvånande, inte heller.
Jag har pillat med många manicker i mina dagar, bla ägt en linux dreambox som inte var helt enkel att få igång. Men den här, så kallade plug and play prylen, vinner nog alla pris. Inne på slutfasen på min civ. ing utbildning inriktad mot datateknik så helt bakom flötet när det gäller såna här saker bör jag inte vara. Min showcenter hoppade igång efter en timmes pill, inga problem där. Det enda är att jag inte kan lägga in ett komplicerat WPA lösenord, då hittar inte boxen någon server. (vafan?)
Vad händer när någon mindre datainsatt står på clas ohlson och tycker manicken verkar uppfylla ens behov av att visa foton & nån rulle då och då? Ska han lämna in datorn till microsoft eller NASA?
Snart dags för betygsättande på 200:an, just nu är det inte den övre halvan vi snackar om.
Postad 26 February 2006 - 09:14
Nu har vi tittat på problemet från och till över 2 veckor.
Installerat, avinstallerat mjukvaran. Provat Swisscenter, avinstallerat swisscenter. Bytt portar, bytt ip-nummer på boxen. Testat UPnP för att automatiskt ladda servern, testat utan och lagt till manuellt. Stängt av Norton och haft den påslagen.
S K I T E N F U N G E R A R F O R T F A R A N D E I N T E![]()
Vad händer när någon mindre datainsatt står på clas ohlson och tycker manicken verkar uppfylla ens behov av att visa foton & nån rulle då och då? Ska han lämna in datorn till microsoft eller NASA?
En viktig punkt du trycker på: Frågan om man, som användaren där allt bara ska vara att plugga in och köra, ska lämna in datorn till microsoft eller NASA?
Själv tycker jag att Pinnacle ska ställa sig själva den frågan efter att jag provat både deras Mediacenter DVB-T TV-kort och Pinnacle Showcenter 200. En sak är säker i alla fall, köper du Pinnacle och vill ha support måste du vara bra på både vanlig och teknisk engelska. Hellst också databaskunnig och nätverksexpert samt över medelkunnig om operativsystem
Inget fel med det, men då måste Pinnacle vända sig mot rätt konsumenter som gillar att pula. Men ändå ångrar jag inte mitt köp av Showcenter 200 en sekund. Mycket smidigare än HTPC-burk frånsett TimeShift/Streeming från SVT/TV 4. Det enda jag ångra är att jag lade ut extrapengar på att köpa Pinnacles DVB-T 310i istället för ett LIteON för 500 kr mindre då TV-kortet inte funkade riktigt som jag tänkt mig med Showcentern och Pinnacles TV programvara. Jag tycker det är välldigt svårt att förstå sig på bl a hur man flyttar ordningen på kanalerna, varför man inte kan timerinspela radiokanalerna och varför datorn blir buggig när man har både tv-kortets och showcenterns mjukvara installerat... vilket alla tre är rent av skrattretande svårt eller ommöjligt).
Redigerat av ruva, 26 February 2006 - 09:27.
Postad 04 March 2006 - 16:01
Någon som varit med om liknande, eller som har tips på hur jag fixar det?
Händelsetyp: Varning
Händelsens källa: MSSQL$PINNACLESYS
Händelsekategori: (8)
Händelse-ID: 19011
Datum: 2006-03-04
Tid: 14:30:44
Användare: Saknas
Dator: XXXX
Beskrivning:
Det går inte att hitta en beskrivning för händelse-ID 19011 i källan MSSQL$PINNACLESYS. Den lokala datorn har eventuellt inte nödvändig registerinformation eller meddelande-DLL-filer som behövs för att visa meddelanden från en fjärrdator. Kanske kan du använda flaggan /AUXSOURCE= om du vill se den här beskrivningen. Mer information om detta finns i Hjälp- och supportcenter. Ytterligare information: (SpnRegister) : Error 1355.
Händelsetyp: Information
Händelsens källa: PinnacleSys.MediaServer
Händelsekategori: Ingen
Händelse-ID: 0
Datum: 2006-03-04
Tid: 14:30:52
Användare: Saknas
Dator: XXXX
Beskrivning:
Tjänsten startades.
Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft....link/events.asp.
Postad 04 March 2006 - 16:20
Postad 06 March 2006 - 17:36
Det finns lite tips tidigare i tråden, men har du några egna tips?Använd inte Pinnacles mjukvara, den tar bara massa plats och fungerar dåligt!
Postad 06 March 2006 - 21:07
Jag kör med swisscenter. Tycker det är suveränt bra. Hela installationsfilen är på mindre än 4 Mb mot pinnacles nästan 200!Det finns lite tips tidigare i tråden, men har du några egna tips?
Postad 09 March 2006 - 10:12
1. Om jag tar bort en del mp3'or från biblioteket i Pinnacles media program, så syns filerna på tv'n i alla fall, och de funkar att spela, hur ska man få bort dem? Ta bort hela datrabasen och göra om?
2. Tittade lite på Swisscenter screenshots och tycker det ser lite trevligare ut med t.ex. bilder vid filmerna Bilden hur funkar det?
3. Om man vill ha Swisscenter istället måste man då installera apache php och mysql? Eller räcker det med filen på 4 mb? Kör idag med IIS, hade problem med apache programet för en tid sedan.
4. Kan man lägga till så att t.ex. om man väljer film så kommer det upp på höger sida där man kan välja en eller flera "mapp/ar" istället för alla filmer på en gång? Alltså uppdelat i kategorier...
Postad 09 March 2006 - 21:11
Döm om min förvåning när jag till och med fick godkänt av flickvännen och vi sjönk ner i soffan för att komma ikapp Commander in Chief (inspelat, så det är lagligt). Efter ca 20 minuter börjar bilden pausa växlande med något som ser ut som snabbspolning. Det enda som löser detta är omstart av datorn och sc200. Igång igen och efter ca 20 nya minuter uppstår samma fel igen. Det känns som inte den trådlösa kopplingen mellan routern och datorn är problemet eftersom det går kanon ett tag.
Känner någon igen detta problem? Jag läste igenom det mesta av tråden för att hitta någon lösning.
Tacksam för svar.
Postad 09 March 2006 - 21:24
Händer inte speciellt ofta för mig, men irriterande när det väl sker. Har aldrig behövt starta om datorn, dock sc:n.
Vad kör du för TV-kort? Nåt du kan rekommendera tillsammans med sc? Är ute efter timeshift etc.
Postad 09 March 2006 - 22:13
4. Kan man lägga till så att t.ex. om man väljer film så kommer det upp på höger sida där man kan välja en eller flera "mapp/ar" istället för alla filmer på en gång? Alltså uppdelat i kategorier...
Använd "Genre" fältet för detta i Media Manager, så får du upp filmerna sorterade efter kategori.
Postad 10 March 2006 - 12:12
Vad kör du för TV-kort? Nåt du kan rekommendera tillsammans med sc? Är ute efter timeshift etc.
Jag kör Hauppage Wn-TV PVR 150 som fungerar bra i allmänhet, har dock inte testat det med sc200 så mycket, enligt tidigare inlägg i tråden måste man ha pinnacles eget tv-kort för timeshift.
Jag har försökt att pausa utan resultat. Fick ett tips av en kompis att uppgradera media managern och firmwaren, kommer testa detta. Jag är imponerad över sc200 än så länge om jag bara kan få detta problemet ur världen.
Postad 13 March 2006 - 10:03
Funkar den till 200:an? det står att den funkar till Pinnacle 1000, vad är skillnaden?
Postad 13 March 2006 - 12:37
Optimalt vore en trådlös nätverksdisk som även har USB.
Postad 18 March 2006 - 11:46
yckaVad kör du för TV-kort? Nåt du kan rekommendera tillsammans med sc? Är ute efter timeshift etc.
Jag köpe Pinnacle 310i för att kunna streema digitalTV från datorn till Showshifter men jag bedrog mig själv. Köp ett annat, billigare, kort. Varför? Jo:
1. För att timeshift med showcenter ska fungera får du göra följande: Trycka på TV-knappen på showcenters fjärr. Välja "record now" välja kanal att spela in. Vänta 15 sekunder och sedan titta på kanalen. Vill du sedan byta kanal får du trycka på den röda A-knappen och vänta 15 sekunder för att sedan återgöra proceduren jag beskrev innan. Omständigt och tidsödande men om man står ut med det så funkar det rätt bra.
2. Pinnacles programvara är inte bra. Du kan inte schemalägga radioinspelningar, verkar svårt att ta bort betalTVkanalerna och hänger sig ofta på en AMD 64 3500+ med 1 GB minne. Hur jag än laborerar förstår jag inte hur Pinnacle tänkt med sin programvara = Mediacenter.
Köp ett billigt usb-kort för 6-800 kr och MyTheatre för 400 kr. Enda nackdelen med det är att om du spelar in något på t ex 1 timma och vil titta på det genom Showcenter efter en halvtimma så kan du först bara titta på första halvtimman, stanna filmen, starta om den och leta reda på vart du var. det behöver du inte göra med Pinnacles TV-inspelare.
Jag har inte testat med hårddisk men med usb-pinne och digitalkamera och det funkade inte.Någon som kopplat usb-hårddisk till Showcentern?
Optimalt vore en trådlös nätverksdisk som även har USB.
Redigerat av ruva, 18 March 2006 - 11:49.
Postad 28 March 2006 - 09:53
Postad 28 March 2006 - 14:48
Postad 05 April 2006 - 14:08
Jag plockade bort fronten på mi SC1000 å vips så funkar fjärren mycket bättre så det är nog inte fjärren det är fel på.
M
Postad 06 April 2006 - 12:04
Postad 08 April 2006 - 09:10
Postad 08 April 2006 - 13:14
Pinnacles egna stödjer inte åtkomst över nätverket, så otroligt dåligt tycker jag...Jag har en SC200, går det att dela filer inom nätverket, jag har två burkar med mycket film på den ena och musiken på den andra, när jag skall importera filer i mediamangaer, säger den kort o gott att allt blir avvisat, kollar man loggen så står det bara Filåtkomst otillåten, trots att jag kommer åt mina filer hur bra som helst via utforskaren. Stödjer programmet delade mappar över nätverket?
Har inte testat med annan mjukvara om det funkar tyvär, fick slänga in alla diskar i en burk innan jag visste att det fanns många bättre alternativ till Pinnacles mjukvara
Postad 08 April 2006 - 13:26
Postad 13 April 2006 - 10:40
Postad 16 April 2006 - 21:15
Postad 20 April 2006 - 14:48
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
* Officiell Tråd - Terratec Noxon Audio
3 bilder
16 filmer