Xbox 360- Problem
2051 svar till detta ämne
Postad 02 juni 2010 - 11:17
Flecks
-
Flecks
-
Användare
-
-
105 inlägg
Kör trådat
Går direkt till routern, inget modem eller annat ivägen.
Har dok testat xboxen hos en jobbarkompis och där fungerade det utan problem. ISP´n kommer skicka nytt modem.
Postad 02 juni 2010 - 13:18
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1 793 inlägg
Kör trådat Går direkt till routern, inget modem eller annat ivägen. Har dok testat xboxen hos en jobbarkompis och där fungerade det utan problem. ISP´n kommer skicka nytt modem.
Kolla om routern också tappar uppkopplingen, du ser ju uptimen någonstans när du är inloggad på routern. Gör den det så ligger ju felet inte i xboxen i allafall.
Postad 03 juni 2010 - 10:37
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Jag har nyligen fått ett konstigt problem. På sistone har färgerna återgivits helt fel på min plasma. Det som ska vara grönt blir starkt turkost och blöder lite. Sen efter ett tag har jag fått breda röda strimmor över hela TV-skärmen. Första gången felet uppstod så försvann det efter ett tag. Men nu har jag haft det konstant. Det uppstod i MW2 men finns nu även i dashboard på xbox.
Xbox är kopplat via komponent till Pioneer PDP-436XDE-tunern.
Någon som upplevt liknande eller har förslag på lösning?
Postad 03 juni 2010 - 10:39
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3 878 inlägg
Det brukar väl betyda att RRoD är på intågande...
Postad 03 juni 2010 - 10:46
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Det brukar väl betyda att RRoD är på intågande... 
Tror du? Den har stått lite varmare än normalt men dock med öppen lucka. I mitt fall har RRoD alltid kommit utan förvarning (fått det en gång tidigare). Ska jag vänta tills jag har full ventilation i skåpet igen tror du?
Postad 03 juni 2010 - 22:01
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Jag har nyligen fått ett konstigt problem. På sistone har färgerna återgivits helt fel på min plasma. Det som ska vara grönt blir starkt turkost och blöder lite. Sen efter ett tag har jag fått breda röda strimmor över hela TV-skärmen. Första gången felet uppstod så försvann det efter ett tag. Men nu har jag haft det konstant. Det uppstod i MW2 men finns nu även i dashboard på xbox.
Xbox är kopplat via komponent till Pioneer PDP-436XDE-tunern.
Någon som upplevt liknande eller har förslag på lösning?
Nu verkar jag inte få någon signal över huvud taget fram till TVn. Ingen RRoD dock. Kan det vara kabeln?
Postad 04 juni 2010 - 17:27
Dolph_Lundgren
-
Dolph_Lundgren
-
Beroende
-
-
1 170 inlägg
Har fått konstiga problem med att handla MS Points....
Problemet är att jag inte kan.
får bara felmedelande om att dom inte kan verifiera mitt kort.
Fick även skickat i min mailkorg att Du kommer inte åt den här tjänsten förrän du har uppdaterat betalningsinformationen.
Men allt stämmer, och det är ett kort som jag använt en längre tid på live utan problem.
och kollar man status på xbox.com så är den godkänd och knuten till mitt guld live.
det hela känns svårt att fixa, då inget är fel.
någon som har en aning om vad det dillas om ?
Postad 04 juni 2010 - 17:31
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Är det inte det där "verified by visa" tjosan man ska aktivera via sin internetbank?
Om du nu har visa alltså?
Postad 04 juni 2010 - 17:36
dj_komodo
-
dj_komodo
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Har fått konstiga problem med att handla MS Points.... Problemet är att jag inte kan. får bara felmedelande om att dom inte kan verifiera mitt kort. Fick även skickat i min mailkorg att Du kommer inte åt den här tjänsten förrän du har uppdaterat betalningsinformationen.
Men allt stämmer, och det är ett kort som jag använt en längre tid på live utan problem. och kollar man status på xbox.com så är den godkänd och knuten till mitt guld live.
det hela känns svårt att fixa, då inget är fel.
någon som har en aning om vad det dillas om ?
Som Chrester sa, har du swedbank så måste du logga in på internetbanken å ladda hem e-korts programmet för att kunna handla på internet med ditt visa framöver, lite bökigt i början men sen när man förstår vad det handlar om så är d superlätt... http://www.swedbank....m?WT.mc_id=3681
Postad 04 juni 2010 - 17:48
Dolph_Lundgren
-
Dolph_Lundgren
-
Beroende
-
-
1 170 inlägg
Som Chrester sa, har du swedbank så måste du logga in på internetbanken å ladda hem e-korts programmet för att kunna handla på internet med ditt visa framöver, lite bökigt i början men sen när man förstår vad det handlar om så är d superlätt...
http://www.swedbank....m?WT.mc_id=3681
ahh tack så mycket. hade ingen aning om detta. skumt att jag inte hört något.
Postad 14 juni 2010 - 19:25
Ferniss
-
Ferniss
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Hej!
Jag har stött på ett problem med mitt Xbox 360 elit när jag spelar Fifa 10.
Allt fungerar som det ska när jag spelar själv, men när jag spelar med eller mot en kompis på samma konsol så svär hänger det sig. Det går inte att göra nånting.
Det går bra enda fram tills vi kommer in i matchen och den som har "andra" dosan rör någon av sina kontroller. Jag har provat att byta mellan dosorna, att båda dosorna har varit "andra" dosan men det blir ingen skillnad.
I början när jag köpte spelet så var det inge fel, utan allt fungerade som det skulle. Men efter att jag bytt batteri i båda dosorna kom detta problem. Jag vet inte om det hör ihop eller om det bara var en slump.
Någon som har ett tips eller haft samma problem? Antingen med fifa eller med något annat spel.
Tack
Postad 16 juni 2010 - 19:39
Unregisteredf692bf63
-
Unregisteredf692bf63
-
Användare
-
-
160 inlägg
Jahopp.. Så har det hänt igen! "Red Ring of Death". Jag har redan skickat iväg xboxen till tyskland för fix och det gick på garantin, nu lär det ju inte finnas någon garanti kvar, vad göra? Bara att slänga?!
Postad 16 juni 2010 - 20:05
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Jahopp.. Så har det hänt igen! "Red Ring of Death". Jag har redan skickat iväg xboxen till tyskland för fix och det gick på garantin, nu lär det ju inte finnas någon garanti kvar, vad göra? Bara att slänga?!
Det är 3 års garanti på RRoD!.. så om du har garanti kvar är det bara å skicka in
Postad 21 juni 2010 - 14:15
Unregisteredf692bf63
-
Unregisteredf692bf63
-
Användare
-
-
160 inlägg
Är det 3 års garanti på själva jobbet? I såfall har jag 1 år kvar.. Skickade in den 2008 någon gång, men själva xboxen köpte jag direkt när 360 lanserades i slutet på 2005.
Jag har iallafall fått igång den igen, körde "handdukstricket".. Blir nog att köpa en ny 360 slim när den kommer.
Redigerat av Unregisteredf692bf63, 21 juni 2010 - 14:19.
Postad 27 juni 2010 - 20:24
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Är det 3 års garanti på själva jobbet? I såfall har jag 1 år kvar.. Skickade in den 2008 någon gång, men själva xboxen köpte jag direkt när 360 lanserades i slutet på 2005. Jag har iallafall fått igång den igen, körde "handdukstricket".. Blir nog att köpa en ny 360 slim när den kommer.
Är alltid från köpets datum. Ingen är skyldig att plusa på garantin efter en reparation.
Postad 28 juni 2010 - 14:50
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1 793 inlägg
Jag hade ju i allafall provat att ringa supporten och kolla, får man samma fel igen efter en reparation som skulle fixat problemet så lutar det ju åt att man borde kunna få en ny reparation.
Postad 02 augusti 2010 - 19:58
Unregistered499faa9b
-
Unregistered499faa9b
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Någon som fått xbox att lir ihop med en dovado 3G router trådlöst? Grabbens xbox bara vägrar, med sladd funkar det och en squeezebox funkar ochså trådlöst men xboxen får inte kontakt med routern efter WAP 2 lösenordet?!
Not connected står det bara.
Någon med tips?
Postad 03 augusti 2010 - 12:53
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1 793 inlägg
Någon som fått xbox att lir ihop med en dovado 3G router trådlöst? Grabbens xbox bara vägrar, med sladd funkar det och en squeezebox funkar ochså trådlöst men xboxen får inte kontakt med routern efter WAP 2 lösenordet?!
Not connected står det bara.
Någon med tips?
Prova en annan kryptering och se om det funkar (eller ingen alls bara för att se om krypteringen är problemet). Jag har inte stenkoll men kanske är så att xboxen inte stöder wap 2?
Postad 03 augusti 2010 - 15:24
Unregistered499faa9b
-
Unregistered499faa9b
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Prova en annan kryptering och se om det funkar (eller ingen alls bara för att se om krypteringen är problemet). Jag har inte stenkoll men kanske är så att xboxen inte stöder wap 2?
Bra tips Luzer, det var kryptering som sabbade kopplingen. Tackar!
Postad 05 augusti 2010 - 11:51
JohanS
-
JohanS
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Nu verkar jag inte få någon signal över huvud taget fram till TVn. Ingen RRoD dock. Kan det vara kabeln?
Jag har fått samma fel! Endast lampan i mitten på startknappen lyser, ingen bild... Jävligt skumt, och garantien har gått ut, hade det bara varit RROD är det ju 3års garanti då hade jag klarat mig. Går det att framkalla RROD...?
Postad 15 augusti 2010 - 11:58
SebastianSandberg
-
SebastianSandberg
-
Rookie
-
3 inlägg
Sjukt lång tråd det här, så jag får väl hoppas att den här frågan är ovanlig.
Min XBOX 360 funkar finfint utan några som helst problem vad gäller mottagning, sladdar och strömtillförsel. Dock har det blivit något knas så att färgerna ser konstiga ut. Och då menar jag inte för svaga eller för starka, utan att grönt gräs blir lila och allt möjligt. Är det något med konsolen eller scart-sladden? Har kollat den sistnämnda, och den verkar sitta i som den ska.
Köpte just en ny lätt begagnad TV (Thomson Black Pearl), och jag tror inte att det är den det är fel på, eftersom att tv-kanalerna från tv-boxen är i helt normala färger när den är ikopplad.
Snälla, om det visar sig att bli dyrt att fixa, linda då in det varsamt, eftersom att jag var så glad att få köpa tv-n för 250 kr och slippa förvirrande färger på knappkommandona igen...
Redigerat av SebastianSandberg, 15 augusti 2010 - 12:12.
Postad 16 augusti 2010 - 10:09
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Sjukt lång tråd det här, så jag får väl hoppas att den här frågan är ovanlig.
Min XBOX 360 funkar finfint utan några som helst problem vad gäller mottagning, sladdar och strömtillförsel. Dock har det blivit något knas så att färgerna ser konstiga ut. Och då menar jag inte för svaga eller för starka, utan att grönt gräs blir lila och allt möjligt. Är det något med konsolen eller scart-sladden? Har kollat den sistnämnda, och den verkar sitta i som den ska.
Köpte just en ny lätt begagnad TV (Thomson Black Pearl), och jag tror inte att det är den det är fel på, eftersom att tv-kanalerna från tv-boxen är i helt normala färger när den är ikopplad.
Snälla, om det visar sig att bli dyrt att fixa, linda då in det varsamt, eftersom att jag var så glad att få köpa tv-n för 250 kr och slippa förvirrande färger på knappkommandona igen...
Jag hade samma problem med min gamla. Det var precis före den slutade skicka bildsignal till TVn över huvud taget. Nu står den mest och jag har inte provat den på någon annan TV.
Postad 18 augusti 2010 - 12:06
Falcon77
-
Falcon77
-
Användare
-
-
117 inlägg
Jag hade samma problem med min gamla. Det var precis före den slutade skicka bildsignal till TVn över huvud taget. Nu står den mest och jag har inte provat den på någon annan TV.
Har exakt samma problem. Först blev färgerna konstiga, och nu verkar den inte skicka någon signal alls. Men den verkar funka i övrigt, för ljudet går ut när jag röjer runt (i blindo) inne bland menyerna. Skall prova med en VGA-kabel till dataskärm ikväll för att utesluta fel på kabel och TV. Får du ut ljud Nerd?
Postad 18 augusti 2010 - 15:19
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Har exakt samma problem. Först blev färgerna konstiga, och nu verkar den inte skicka någon signal alls. Men den verkar funka i övrigt, för ljudet går ut när jag röjer runt (i blindo) inne bland menyerna. Skall prova med en VGA-kabel till dataskärm ikväll för att utesluta fel på kabel och TV.
Får du ut ljud Nerd?
Jag tror att jag fortfarande fick ut ljud. Hade den boxen kopplad med komponent.
Postad 05 oktober 2010 - 18:17
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Hej,
Mina problem började för ca 1 vecka sedan med att min 360 hade svårt att connecta med xbox live, jag får starta om den 4-5 ggr innan den connectar. När den väl är online så är det inga problem.
Och nu för bara någon dag sen så har mina handkontroller börjat att stänga av sig själva, dem bara dör och det står "Please connect the control". Jag har testat med alla mina 4 handkontroller och det är samma sak på alla.
Är det någon som känner igen/ råkat ut för dessa problem? Jag misstänker att nätverkskortet håller på att ge vika, men har annars ingen aning vad som är fel  .
Om någon vet något om detta och kan berätta, så är jag väldigt tacksam för svar.
Mvh
Bigrauk
Edit: Jag skulle vilja få signal via kabel från xboxen till handkontrollen utan att använda RF signalerna, är det trådad handkontroll som gäller då? Eller funkar det också med ett "Play & Charge kit" eller kommer det bara ström genom det?
Vill alltså inte använda RF signalerna för att kunna fastställa om det är fel på nätverkskortet i konsollen eller ej om det nu är möjligt vill säga.
Ps. Kanske lite luddigt formulerat, men jag hoppas ni förstår vad jag menar  Ds.
Redigerat av Bigrauk, 07 oktober 2010 - 23:31.
Postad 09 oktober 2010 - 16:35
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Eller funkar det också med ett "Play & Charge kit" eller kommer det bara ström genom det?
Endast laddning
Postad 01 december 2010 - 10:36
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Fasen va känslig 360 är ..
Dottern stod å dansade på en dansmatta och jag höll lillebror som satt å skrek så i ilska ryckte dottern ut usb sladden så 360 flyttade några cm...svkiiiik lät det och sen funkar inte skivan längre
360 stog inte på högkant heller
Redigerat av moparman, 01 december 2010 - 10:37.
Postad 01 december 2010 - 14:46
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Prova att göra samma sak med valfri dvd/cd-spelare så får du se och höra vad som händer...
Postad 01 december 2010 - 22:27
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Tar en rejäl chansning och hoppas att någon kan hjälpa mig.
Har för tillfället Telenors mobila bredband och vill få det att fungera med Xboxen.
Sitter på en MacBook Pro och är inte särskilt haj på hur inställningarna funkar på en sådan.
Är det någon som vet och kan förklara steg för steg hur man lyckas åstakomma detta?
Postad 01 december 2010 - 23:18
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Postad 09 december 2010 - 10:59
Jovevve
-
Jovevve
-
Användare
-
-
101 inlägg
Någon som vet hur överföring av licenser fungerar och som kan hjälpa mig?
Ska föra över licenser från box 1 till box 2 och har följt anvisningarna på www.xbox.com/drm men spel som är köpt med en annan gamerprofile än min vanliga går inte att ladda ner igen.
På box 1 har jag köpt spel med två olika gamerprofiles varav den ena profilen är min och det är den jag försöker ladda ner de nya licenserna med.
Måste jag vara inloggad med samma profil som köpt spelet från början för att ladda ner licenserna? kommer licenserna att fungera för min vanliga profil då (även offline)?
Postad 09 december 2010 - 16:46
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Gör det två gånger, dom spel du köpt med din ena profil och dom andra spelen du köpt med den andra profilen.
Postad 12 december 2010 - 18:21
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4 239 inlägg
har problem med live.
i dashboarden verkar det fungera sisådär. blir utloggad lite nu och då. däremot när jag startar spel så verkar det inte ta mer än någon minut så blir jag utloggad. inloggad igen direkt när jag stänger av spelet.
förstår inte varför det är såhär. har varit det ett tag, och jag har inte gjort några ändringar i vare sig routern eller modemet, och det har fungerat finfint förut.
nån som har förslag på vad som kan provas? portar som kan öppnas, inställningar som kan göras?
Postad 13 december 2010 - 21:48
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1 793 inlägg
Standardsvaret är väl att starta om modem / router. Sätt statisk ip på xboxen och öppna de portar som ska vara öppna.
Kolla om samma fel uppstår på andra enheter i samma nätverk.
* Port 88 (UDP)
* Port 3074 (UDP and TCP)
* Port 53 (UDP and TCP)
* Port 80 (TCP)
Postad 20 januari 2011 - 13:54
Unregisteredbeef9c6b
-
Unregisteredbeef9c6b
-
Användare
-
-
132 inlägg
Jaha, då var det äntligen dags, min premium 20gb från 2006 har RRoD:at, alltid stått ganska bra ventilerat. Är lite sugen på en ny slim men vad gör jag? Såg på xbox-sidan att med ett hårddisköverföringspaket kan man föra över från den löstagna hdd:n. Följer licenser för ex DLC och Live Arcade-spel med då?
Redigerat av Unregisteredbeef9c6b, 20 januari 2011 - 18:44.
Postad 20 januari 2011 - 19:06
dj_komodo
-
dj_komodo
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Jaha, då var det äntligen dags, min premium 20gb från 2006 har RRoD:at, alltid stått ganska bra ventilerat. Är lite sugen på en ny slim men vad gör jag? Såg på xbox-sidan att med ett hårddisköverföringspaket kan man föra över från den löstagna hdd:n. Följer licenser för ex DLC och Live Arcade-spel med då? http://www.xbox.com/...eMigration/Homedu behöver även gå in på denna sida för att överföra alla dina licenser eftar att ha fört över allt ditt innehåll från ena boxen till den andra...
Postad 21 januari 2011 - 16:35
Unregistered24c8cfe3
-
Unregistered24c8cfe3
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Jag gjorde ovanstående utan problem.
Postad 22 januari 2011 - 01:20
Unregisteredbeef9c6b
-
Unregisteredbeef9c6b
-
Användare
-
-
132 inlägg
Nice, tack. Jag antar att ens guldmånader räknas in till licenserna? har typ 2 år köpta i förväg.
Postad 22 januari 2011 - 10:01
Unregistered24c8cfe3
-
Unregistered24c8cfe3
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Postad 11 mars 2011 - 15:54
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Jaha, nu verkar min vara slut. Skulle testa (är sjuk, så sitter hemma idag) Tiger Woods 12 när grafiken blev konstig. Den såg även lite konstig ut i dash-board, så jag stängde av för att sätta på direkt igen.
Nu blinkar nedre högra ringen och jag får upp vit text på svart bakgrund med System Error. Contact Xbox Customer Support. På lite olika språk. Längst ner står E74 som felkod.
Bara att åka och köpa ny, väl?
Då uppkommer ett par frågor. Jag har inte hdmi på TVn, men antar att det inte är några problem att fortsätta köra med komponent även på en ny.
Jag har en 250 GB-hårddisk, nog borde jag kunna använda den på en ny? Eller behöver jag köpa en med stor hårddisk?
Och en sista fråga, någon som vilken kedja som har bra erbjudanden just nu (och jag menar i eftermiddag/kväll).
Postad 11 mars 2011 - 17:46
hansemannen
-
hansemannen
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jaha, nu verkar min vara slut. Skulle testa (är sjuk, så sitter hemma idag) Tiger Woods 12 när grafiken blev konstig. Den såg även lite konstig ut i dash-board, så jag stängde av för att sätta på direkt igen.
Nu blinkar nedre högra ringen och jag får upp vit text på svart bakgrund med System Error. Contact Xbox Customer Support. På lite olika språk. Längst ner står E74 som felkod.
Bara att åka och köpa ny, väl?
Då uppkommer ett par frågor. Jag har inte hdmi på TVn, men antar att det inte är några problem att fortsätta köra med komponent även på en ny.
Jag har en 250 GB-hårddisk, nog borde jag kunna använda den på en ny? Eller behöver jag köpa en med stor hårddisk? Och en sista fråga, någon som vilken kedja som har bra erbjudanden just nu (och jag menar i eftermiddag/kväll).
Hur gammal är xboxen? Microsoft har utökad garanti till 3 år för E74: http://support.micro...om/kb/969905/sv
Postad 11 mars 2011 - 19:31
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Jo, det är jag medveten om. Min är inköp i febrari 2006.
Har köpt en ny nu, nästa problem är att få över saves och sånt från gamla hårddisken, utan att gamla boxen går att få igång.
Postad 11 mars 2011 - 23:54
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Antingen köper du en sådan här  200 pix på cdon Eller så tjongar du på den gamla hd'n på någons gamla xbox och för över saves till ett 16gb usb.
Postad 12 mars 2011 - 01:55
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Lutar nog mot att jag tjongar den gamla HD:n på någon kompis gamla 360. Ett 16 GB USB inköptes samtidigt med inköp av ny box.
Postad 19 juni 2011 - 17:07
kock3n
-
kock3n
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Har ett jobbigt problem xboxen hittar datorn som har win xp installerat men inte den andra som har win 7.
Alla enheter är på samma nätverk, win 7 datan ser boxen i nätverkskartan. Har provat tversity , wmp, som sagt xp datan fungerar klockrent. Någon som har tips?
Ingen router är inkopplad har fiber i hela huset.
Postad 27 juni 2011 - 10:14
Creosote
-
Creosote
-
Användare
-
-
101 inlägg
Jag har en Xbox 360 Elite inköpt hösten 2006 som precis fått för sig att RROD:a för gott. Den har strulat även tidigare men då började den fungera igen efter omstart och har sedan dess fungerat klockrent fram tills nu... Använder jag "Sync + Eject"-tricket får jag fram felkod 0102 vilket verkar betyda "unknown problem" och gör inte mig särskilt mycket klokare. I och med att garantin gått ut funderar jag nu vilka alternativ som finns? - Servicereparation av Microsoft som verkar ligga runt 87€ eller har någon en mer uppdaterad prisuppgift?
- Reparation av annan firma och i sådana fall vilken?
- Fullagning a'la valfri Youtubeguide. Tips om bra guide?
/Jonas
Postad 27 juni 2011 - 10:21
lundahldaniel
-
lundahldaniel
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag har en Xbox 360 Elite inköpt hösten 2006 som precis fått för sig att RROD:a för gott. Den har strulat även tidigare men då började den fungera igen efter omstart och har sedan dess fungerat klockrent fram tills nu...
Använder jag "Sync + Eject"-tricket får jag fram felkod 0102 vilket verkar betyda "unknown problem" och gör inte mig särskilt mycket klokare. I och med att garantin gått ut funderar jag nu vilka alternativ som finns?
- Servicereparation av Microsoft som verkar ligga runt 87€ eller har någon en mer uppdaterad prisuppgift?
- Reparation av annan firma och i sådana fall vilken?
- Fullagning a'la valfri Youtubeguide. Tips om bra guide?
/Jonas
Det du kan göra är att plocka isär den helt. Sedan tar du och kör ENDAST moderkortet i ugnen en stund så brukar det funka igen.
Redigerat av lundahldaniel, 27 juni 2011 - 10:21.
Postad 27 juni 2011 - 12:27
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Kör för guds skull inte MB i ugnen, vansinne.
Finns massor med guider på hur du öppnar och fixar kylflänsarna, google is your friend
Postad 27 juni 2011 - 14:49
Creosote
-
Creosote
-
Användare
-
-
101 inlägg
Nä baka moderkortet i ugn alternativt "handdukstricket" överlåter jag åt andra. Om problemet är dåliga lödningar så kan det säkert fungera i vissa fall men frågan är ju vad som händer med övriga komponenter?
Jag har kollat ett antal Youtube-guider hur man öppnar boxen och ersätter de sk X-clampsen med skruvar samt rengör och applicerar en mer normal mängd kylpasta men frågan är om det verkligen r problemet i mitt fall?
Postad 27 juni 2011 - 14:59
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Materialet kostar dig 50-150 spänn och det tar några timmar av din tid, prova 
Annars får du väl köpa dig en ny.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|