* Officiell Tråd - Apple iPhone *
2504 svar till detta ämne
Postad 18 March 2008 - 13:30
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Hej;
Jag har en fråga angående iPod i iPhonen. Jag har mer än 500 låtar på min iPhone och vill lyssna på dem alla. Hur gör jag för att kunna fortsätta från den låt jag lyssnade på sist. Varje gång måste jag komma ihåg och leta efter låten själv!? Det kanske är en dum fråga med jag har inte ens haft iPod innan! Iphonen är min första produkt från Apple
Tack på förhand! /Rebwar
Förstår inte riktigt ditt problem. Det är bara att pausa och sen trycka på knappen på fronten så du kommer till homescreen. Sen när du går tillbaka till ipod-appen så borde samma låt stå kvar på pause. Det låter ju perfekt!! Men enligt iFun så ska man: - Öppna Installer och välj “Sources“, välj “Edit“, välj “Add“. - Ange: http://ifun.se/swe och tryck OK <-- I.o.m. att man anger en webbadress så antar jag att man då måste köra WiFi för att komma åt nätet? Eller är jag ute och cyklar?
Wifi är att föredra då det är gratis. GPRS kan blir dyrt.
Redigerat av Unregistereddc471864, 18 March 2008 - 13:31.
Postad 18 March 2008 - 13:34
Unregistered5ac50fe7
-
Unregistered5ac50fe7
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Någon som kör Touchpad pro ? Fantastiskt program. Tänkte först köpa Logitech DiNovo Mini till min HTPC, men det behövs inte längre när iphonen är minst lika bra Enastående.
Ge oss en länk så får vi väl prova.
http://www.touchpadpro.com/
Postad 18 March 2008 - 15:11
poppe_
-
poppe_
-
Användare
-
-
222 inlägg
Touchpad pro ser ju riktigt coolt ut. Kan absolut vara något för folk som kör mediacenter eller dylikt. Slippa ha trådlöst tangentbord och mus i närheten som man måste kasta upp på soffbordet stup i kvarten. Själv kör jag en tvix så jag kan inte surfa på tvn eller dylikt så för mig känns det skitsamma. Men ska garanterat testa appen iallafall se hur den fungerar.
Postad 18 March 2008 - 16:02
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Touchpad är schysst sålänge man inte behöver knappa in text. Föredrar vanligt tangentbord för det.
Postad 18 March 2008 - 16:20
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
Jao, tog upp touchpad några sidor tidigare, faktiskt otroligt bra. Har laptop kopplat till tvn via tv-out så kan man styra med telefonen från soffan. Blir det bättre än så  Tycker det är hyffsat lätt att knappa in text, så länge man inte ska skriva romaner
Postad 18 March 2008 - 18:22
Nallee
-
Nallee
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Jag är inte apples största fan men nu börjar jag allvarligt fundera på en Iphone. Verkar ju som att X1an dröjer ett tag så kan lika gärna börja med en Iphone.
Hur köper jag en lättast? Tradera, blocket eller ebay? Kanske nån här på forumet som säljer? isf skicka ett pm.
Jag vill så klart ha en 16gigare.
Postad 18 March 2008 - 19:43
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Jag är inte apples största fan men nu börjar jag allvarligt fundera på en Iphone. Verkar ju som att X1an dröjer ett tag så kan lika gärna börja med en Iphone.
Hur köper jag en lättast? Tradera, blocket eller ebay? Kanske nån här på forumet som säljer? isf skicka ett pm.
Jag vill så klart ha en 16gigare.
Ebay skulle jag vilja påstå är säkrast. Tycker man hör om skojjare på tradera nästan dagligen.
Postad 18 March 2008 - 19:48
albin13
-
albin13
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej alla!
Har läst lite om "BSD subsystem"..vad är det och vad behövs det till? Jag tänkte ZiPhone:a min iPhone, behövs då "BSD subsystem"..?
Det vore toppen ifall någon ville sprida lite ljus över detta begrepp för mig!
/albin
Postad 19 March 2008 - 00:32
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Hej alla!
Har läst lite om "BSD subsystem"..vad är det och vad behövs det till? Jag tänkte ZiPhone:a min iPhone, behövs då "BSD subsystem"..?
Det vore toppen ifall någon ville sprida lite ljus över detta begrepp för mig!
/albin
Nej. Det installerar du efteråt. Vissa 3:e parts applikationer behöver det. Men det märker du. Du kan itne installera dem utan det. De kommer tjata om BSD Subsystem isf.
Postad 19 March 2008 - 16:34
Symmetry
-
Symmetry
-
Rookie
-
8 inlägg
Sorry
Redigerat av Symmetry, 19 March 2008 - 17:21.
Postad 19 March 2008 - 17:18
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
Hej, orkar inte läsa igenom hela tråden så jag skulle vilja ställa ngra frågor? Eftersom jag kanske ska be en kompis som just nu är i USA att köpa en.
Schysst inställning! ....orkar inte du läsa orkar inte jag svara, ngn annan?
Postad 19 March 2008 - 20:24
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Hej, orkar inte läsa igenom hela tråden så jag skulle vilja ställa ngra frågor? Eftersom jag kanske ska be en kompis som just nu är i USA att köpa en.
Schysst inställning! ....orkar inte du läsa orkar inte jag svara, ngn annan?
Näää.. tror inte det du
Postad 19 March 2008 - 23:22
Nyluh
-
Nyluh
-
Lärjunge
-
-
383 inlägg
Någon som vet om man beställer en upplåst iphone med 1.3 nu och kan uppdatera den till 2.0 när det kommer? Man vill ju ha det senaste liksom.
Redigerat av Nyluh, 19 March 2008 - 23:34.
Postad 20 March 2008 - 07:03
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
2.0 betan dvs 1.2 är ju redan hackad så det verkar väl inte helt omöjligt att du skulle kunna uppgradera din telefon i juni
Köper du en telefon med (jag antar att du menar) 1.1.3 nu kan du hur lätt som helst uppgradera till 1.1.4 om du känner att du måste ha det senaste. Det är dock inga väsentliga skillnader mellan 1.1.3 och 1.1.4 utan det verkar mest handla om buggfixar.....Några upplever även att gränssnittet är lite snabbare.
Alltså! Bara köp om du vill ha en och inte orkar vänta på en eventuell Sverigerelease.....Jag tror att om/när iphone någon gång väl släpps i det här förlovade landet så har alla presumtiva köpare redan skaffat sig en.  Lång näsa till Apple
Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 20 March 2008 - 07:05.
Postad 20 March 2008 - 10:03
Nyluh
-
Nyluh
-
Lärjunge
-
-
383 inlägg
Tack för svaret, Kongomannen. Du är en pärla.
Tror även när IPhone har kommit till Sverige så kommer de upplåsta mobiler som säljs vara hutlöst dyra. Så därför har jag nu passat på och köpt en från International Orders. Hoppas allt går väl till. Förväntar mig att den ska finnas i min hand tidigt nästa vecka.
Postad 20 March 2008 - 14:47
Jackpot86
-
Jackpot86
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Tack för svaret, Kongomannen. Du är en pärla.
Tror även när IPhone har kommit till Sverige så kommer de upplåsta mobiler som säljs vara hutlöst dyra. Så därför har jag nu passat på och köpt en från International Orders. Hoppas allt går väl till. Förväntar mig att den ska finnas i min hand tidigt nästa vecka.
Vad blev priset +frakt? Är också sugen på att handla från International orders. Fast trist om den fastna i tullen. Vad valde du för leveranssätt? Gift?
Postad 20 March 2008 - 18:17
Nyluh
-
Nyluh
-
Lärjunge
-
-
383 inlägg
Vad blev priset +frakt? Är också sugen på att handla från International orders. Fast trist om den fastna i tullen. Vad valde du för leveranssätt? Gift?
iPhone 8GB New ( Protection Case: Clear ($7.00) International Adapter: Europe ($9.00) Insurance: Declare my item as Gift $ 99* ($15.00) Language Default Setting: Swedish International Warranty: 1 Year ($18.00))Blev en slutsumma på $646.21, vilket är 4000 SEK. Ett okej pris.. möjligtvis inte det billigaste du kan hitta men International Orders är i mitt tycke en säker sida. Gjorde dock gott om research innan jag bestämde mig för beställningen. Läste om alla olika sorters scam-försök på både Ebay, Tradera och Blocket vilket gjorde att det kändes ännu vettigare att beställa från IO. Fick precis mail av FedEx att paketet kommit till dem från IO och skall skickas vidare idag. Hoppas inte på att betala någon tullavgift eller liknande, men man har ju läst om andra skräckexempel.
Postad 20 March 2008 - 18:34
Jackpot86
-
Jackpot86
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
iPhone 8GB New ( Protection Case: Clear ($7.00) International Adapter: Europe ($9.00) Insurance: Declare my item as Gift $ 99* ($15.00) Language Default Setting: Swedish International Warranty: 1 Year ($18.00))
Blev en slutsumma på $646.21, vilket är 4000 SEK. Ett okej pris.. möjligtvis inte det billigaste du kan hitta men International Orders är i mitt tycke en säker sida. Gjorde dock gott om research innan jag bestämde mig för beställningen. Läste om alla olika sorters scam-försök på både Ebay, Tradera och Blocket vilket gjorde att det kändes ännu vettigare att beställa från IO.
Fick precis mail av FedEx att paketet kommit till dem från IO och skall skickas vidare idag. Hoppas inte på att betala någon tullavgift eller liknande, men man har ju läst om andra skräckexempel.
Jo, det är ett bra pris, med tanke på vad dem ha för den på blocket. Har kollat runt lite också, fundera på att köpa en hos international-orders. Precis som du säger är det lite vettigare att beställa därifrån. Det enda man är orolig över, är tullen. Lycka till och hoppas din telefon kommer snart!
Postad 20 March 2008 - 19:53
sarek
-
sarek
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
iPhone 8GB New ( Protection Case: Clear ($7.00) International Adapter: Europe ($9.00) Insurance: Declare my item as Gift $ 99* ($15.00) Language Default Setting: Swedish International Warranty: 1 Year ($18.00))
Blev en slutsumma på $646.21, vilket är 4000 SEK. Ett okej pris.. möjligtvis inte det billigaste du kan hitta men International Orders är i mitt tycke en säker sida. Gjorde dock gott om research innan jag bestämde mig för beställningen. Läste om alla olika sorters scam-försök på både Ebay, Tradera och Blocket vilket gjorde att det kändes ännu vettigare att beställa från IO.
Fick precis mail av FedEx att paketet kommit till dem från IO och skall skickas vidare idag. Hoppas inte på att betala någon tullavgift eller liknande, men man har ju läst om andra skräckexempel.
Hmmm, sitter med fingret på köpknappen på international-orders men blir galen på alla de olika alternativ de har, samt olika versioner på telefonerna. Jag är ett steg från köp och får följande priser: iPhone 8GB New: ($439) Protection Case: None Car Charger: None International Adapter: Europe ($9.00) Optional Headset: None Insurance: Declare my item as Gift ($25.00) Language Default Setting: Swedish International Warranty: 1 Year ($27.00) Express International ( 2 Day delivery): ($104.90)Slutsumma blir då $605 = strax över 3600:-? Hmmm, must...remove...fingers! Think...more...buy...later..!
Postad 21 March 2008 - 01:50
Jackpot86
-
Jackpot86
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hmmm, sitter med fingret på köpknappen på international-orders men blir galen på alla de olika alternativ de har, samt olika versioner på telefonerna. Jag är ett steg från köp och får följande priser:
iPhone 8GB New: ($439) Protection Case: None Car Charger: None International Adapter: Europe ($9.00) Optional Headset: None Insurance: Declare my item as Gift ($25.00) Language Default Setting: Swedish International Warranty: 1 Year ($27.00) Express International ( 2 Day delivery): ($104.90)
Slutsumma blir då $605 = strax över 3600:-? Hmmm, must...remove...fingers! Think...more...buy...later..!
Något som inte stämmer, Nyluh har ju billigare priser på sin beställning..
Postad 21 March 2008 - 11:24
Pieter
-
Pieter
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
[quote name='Nyluh' date='Mar 20 2008, 18:17 ' post='1838835'] [quote name='Jackpot86' post='1838539' date='Mar 20 2008, 14:47 ' Gjorde dock gott om research innan jag bestämde mig för beställningen. Läste om alla olika sorters scam-försök på både Ebay, Tradera och Blocket vilket gjorde att det kändes ännu vettigare att beställa från IO. Hejs! Tänkte slå till med en Iphon själv efter allt man har läst om denna, men orkar inte mecka å handla över nätet. Är av den gamla skolan kontant på plats typen. Då man skummar igenom Blocket så är det en del som säljer dom både låsta och olåsta, men blir lite ställd när man ser det här med scam-försök. på vilket sätt menar du/ni då? Såg denna på blocket tycker ni det verkar vara nått "skumt" med denna? ==> http://www.blocket.s...662.htm?ca=15_sannars några tips på vad man skall hålla koll på? //Pieter
Postad 21 March 2008 - 11:37
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Såg denna på blocket tycker ni det verkar vara nått "skumt" med denna? ==> http://www.blocket.s...662.htm?ca=15_s
Tycker han känns väldigt seriös! Bor du i närheten är det väl bara att åka förbi,annars ring och prata med honom så märker du om han menar allvar. Ska till London nästa vecka, hur funkar det med laddare? Jag tar inte med mig usbladdaren då jag inte kommer ha tillgång till dator under resan. Behöver jag köpa en adapter?
Postad 21 March 2008 - 12:01
Nyluh
-
Nyluh
-
Lärjunge
-
-
383 inlägg
Wow, gå in på deras sida och jämför uppgifter med de som är nu och mina. De verkar ha höjt allt en tio dollar. Vad märkligt! Hejs! Tänkte slå till med en Iphon själv efter allt man har läst om denna, men orkar inte mecka å handla över nätet. Är av den gamla skolan kontant på plats typen. Då man skummar igenom Blocket så är det en del som säljer dom både låsta och olåsta, men blir lite ställd när man ser det här med scam-försök. på vilket sätt menar du/ni då?
Såg denna på blocket tycker ni det verkar vara nått "skumt" med denna? ==> http://www.blocket.s...662.htm?ca=15_s
annars några tips på vad man skall hålla koll på?
//Pieter
Vad jag menar är betala inget i förskott. Träffa helst personen, känn kläm och pilla på produkten innan du köper den. Finns gott om scammers där ute, det vet alla. Lycka till med era köp!
Postad 21 March 2008 - 12:20
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Såg denna på blocket tycker ni det verkar vara nått "skumt" med denna? ==> http://www.blocket.s...662.htm?ca=15_s Tycker han känns väldigt seriös! Bor du i närheten är det väl bara att åka förbi,annars ring och prata med honom så märker du om han menar allvar.
Ska till London nästa vecka, hur funkar det med laddare? Jag tar inte med mig usbladdaren då jag inte kommer ha tillgång till dator under resan. Behöver jag köpa en adapter?
Köp en engelsk nätkabel. Eller ta med en svensk och köp en adaptor.
Postad 21 March 2008 - 13:41
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Köp en engelsk nätkabel. Eller ta med en svensk och köp en adaptor.
Alltså måste jag köpa en adapter! Det borde ju inte vara några problem och hitta en i england eftersom iphonen finns där. Frågan är vad en sån sak kan kosta?
Postad 21 March 2008 - 13:46
Jackpot86
-
Jackpot86
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Något som inte stämmer, Nyluh har ju billigare priser på sin beställning.. Wow, gå in på deras sida och jämför uppgifter med de som är nu och mina. De verkar ha höjt allt en tio dollar. Vad märkligt!
Japp, otur!
Postad 21 March 2008 - 13:50
sarek
-
sarek
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Wow, gå in på deras sida och jämför uppgifter med de som är nu och mina. De verkar ha höjt allt en tio dollar. Vad märkligt!
Jo, något känns fel men vet inte vad. Kan ju hända att vi valt olika versioner av iPhone då de har ett par stycken att välja mellan. Fattar dock inte hur slutsumman kan skilja med 400:-? Kan ju även meddela, om det finns andra intresserade, att jag skickade ett mejl till americanshopper.dk och frågade om priset på en iPhone 8bg inklusive allt (frakt, deras avgifter mm). Det skulle kosta $575 och dom "tror" de kan skicka efter ca: en vecka, sen vet man ju inte hur lång tid själva frakten tar. Då känns ju International-orders bättre där det bara verkar ta ett par dagar.
Redigerat av sarek, 21 March 2008 - 17:01.
Postad 21 March 2008 - 17:41
Nyluh
-
Nyluh
-
Lärjunge
-
-
383 inlägg
Jag valde nog en dyrare Express International har jag för mig. Dock är priserna fortfarande skumma.
Redigerat av Nyluh, 21 March 2008 - 17:42.
Postad 21 March 2008 - 18:15
Pieter
-
Pieter
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
aha ok va det på det viset ni mena.
hehe nä skulle inte falla mig in att förskottbetala någon som skall öppna
förpackningen å "hacka" den för att sedan skicka i väg den, vem vet man kanske får en fin liten tegelsten istället
jaja ni skall ha tack för svaren.
//Pieter
Postad 22 March 2008 - 01:30
Pada-chan
-
Pada-chan
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Men hur fungerar det här med "gift" och "full value" på International Orders? Är det större risk att bli tagen i tullen vid någon av dom, och gör de någon skillnad vad det gäller försäkringen?
Postad 22 March 2008 - 07:42
Whiz
-
Whiz
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Angående Gift så blir du bara ersatt med vad paketet säjs vara värt (i det här fallet 99$) om det skulle råka komma bort men slipper väl betala moms å skit. När det gäller det andra får du fråga någon mer kunnig. Vad jag undrar är hur (om) man kan beställa tillbehören till Iphone från IO? http://tinyurl.com/yq7823Jag lyckas bara beställa vissa saker som redan finns som alternativ längst ner, inte alla dom på bilderna. Någon som vet varför? Främst skulle jag vilja köpa någon sorts skyddsplast för skärmen. Edit: Om man beställer från IO och väljer en 1-års försäkring, gäller den jailbreakade telefoner också?
Redigerat av Whiz, 22 March 2008 - 09:53.
Postad 22 March 2008 - 12:18
Nyluh
-
Nyluh
-
Lärjunge
-
-
383 inlägg
Främst skulle jag vilja köpa någon sorts skyddsplast för skärmen.
Vet inte hur det är med det men http://www.invisibleshield.com/ ska vara bra. Edit: Om man beställer från IO och väljer en 1-års försäkring, gäller den jailbreakade telefoner också?
Ja det ska den göra, försäkringen gäller ju hos IO.
Postad 22 March 2008 - 13:20
Whiz
-
Whiz
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Om man beställer protection case från IO, vad är det man får då? Någon som har och kan säga vilket det är eller lägga upp lite bilder? Protection Case: Black ($7.00)Car Charger: Black ($7.00) International Adapter: Europe ($9.00) Optional Headset: None Insurance: Declare my item as Gift $ ($15.00) Language Default Setting: Swedish International Warranty: None
Postad 22 March 2008 - 21:46
antrum
-
antrum
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej,
Är det någon som köpt en iPhone i England och vad är det för bindningsregler som gäller där? Aktiverar man telefonen i iTunes där precis som i USA? Priset verkar inte vara så mycket dyrare...
Drar till London om en vecka och funderar på att köpa...
//A
Postad 23 March 2008 - 07:50
Whiz
-
Whiz
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jaa, det är väl precis som i USA att man aktiverar abbonemanget via iTunes? Är det så borde det inte vara några problem med Unlocka och Jailbreaka den. Någon får rätta mig om jag har fel.
Postad 23 March 2008 - 16:32
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
Det är jäkligt märkligt (och tacksamt) men min iPhone har inte strulat någonting mer efter de 2-3 första dagarnas hängning och kraschande.
Behöver nog inte byta ut den trots allt... hoppas jag.
Postad 23 March 2008 - 18:10
Nyluh
-
Nyluh
-
Lärjunge
-
-
383 inlägg
Det är jäkligt märkligt (och tacksamt) men min iPhone har inte strulat någonting mer efter de 2-3 första dagarnas hängning och kraschande.
Den skulle väl bara anpassa sig till ditt klimat.
Postad 23 March 2008 - 18:54
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
Lyllo dig, min har strulat tja, en gång i veckan  Dessvärre har touchscreenen inte gillat mig på senare tid och börjat lägga av. Dock tycks en omstart fungera fint, iaf i ett par dagar. Men vad ska man göra? Mina telefoner brukar inte överleva ett halvår och det har gått nu
Postad 23 March 2008 - 22:04
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Lite småbuggar bara för mn del. Safari som kraschar, mail som kraschar, ljudet som försvinner så man måste boota om, Inga allvarligare grejjer dock.
Postad 23 March 2008 - 22:49
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Lite småbuggar bara för mn del. Safari som kraschar, mail som kraschar, ljudet som försvinner så man måste boota om, Inga allvarligare grejjer dock.
Min safari har också av någon anledning också börjat strula! Den kraschar helt random vid surfning, störande! Finns det någon appz som spelar in video...längre än 4 sek alltså  och är free
Redigerat av Damp, 23 March 2008 - 22:50.
Postad 24 March 2008 - 20:23
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
Finns det något app som tar bort enskilda SMS i chatthistoriken? Alltså... nu kan man bara ta "clear" som tar bort ALLA meddelanden med en viss person.
Men låt oss ta ett exempel. Du och en bekant skriver SMS till varandra... och sedan så säger han eller hon (eller du) något olämpligt, elakt, snuskigt – vad som helst som du gärna inte vill ha kvar i historiken... men du vill behålla resterande historik med denne person. Vad gör du? Exactamundo, måste finnas nån app som fixar detta...
EDIT: Googleade lite. SMSD och iSMS heter de olika applikationerna som kan göra detta. Sweetness!
Redigerat av shuriken, 24 March 2008 - 20:25.
Postad 24 March 2008 - 20:45
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
Happ, installerade SMSd men den gick inte ens igång. (startar och sedan åker jag tillbaka till Home igen). Försöker hitta iSMS men no luck. Vilken source ska man lägga till för den?
Postad 24 March 2008 - 21:37
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
INgen aning. Kolla bland sources i installern. Brukar finnas massa andra sources att lägga till där
Postad 24 March 2008 - 23:56
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
Jag får kika på det där med SMSd / iSMS igen någon annan gång.
Men dock så borde någon av er ha MMS-stödet (endast att kunna skicka) installerade på era iphones?
Postad 25 March 2008 - 00:05
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Men dock så borde någon av er ha MMS-stödet (endast att kunna skicka) installerade på era iphones?
Ja du menar SwirlyMMS? Ja det har jag och förmodligen många andra (?). Fast man kan nu också ta emot mms med det programmet, dock fortfarande lite bökigt, men efter lite finputsning från utvecklarna så kommer det nog vara en minst sagt godkänd mms-applikation.
Postad 25 March 2008 - 08:14
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Nej. JAg har inget behov av att använda MMS. Skickar knappt några SMS ens.
Postad 25 March 2008 - 09:21
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
Ok ok, får prova det ikväll då
Nu till ett annat problem (såklart...) – Jag har tagit bort adressen för min EDGE (internet.tele2.se) ... men den tuggar på ibland ändå... och där sitter man med lite högre telefonräkningar än vad man egentligen vill ha...
Hur stänger jag av EDGE helt? Så att den är totalt disablead och aldrig försöker koppla upp sig... Är det med BossPrefs eller?
Postad 25 March 2008 - 09:24
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Bossprefs eller services. De har samma funktion.
Brukar stänga av allt jag inte använder. Borde dra lite mindre ström.
Postad 25 March 2008 - 10:37
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Du installerar weTool hur grymt som helst, där kan du rensa precis vad du vill! Text log och Telefon log, du ska senaste versionen 0.39
Postad 25 March 2008 - 12:21
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Vet inte riktigt om det här är det rätta forumet att skriva detta på men.. om någon är intresserad så har jag en hellt ny, oöppnad Iphone 8gb som jag gärna vill sälja vidare. Har en släktigt som har köpte den med sig när han kom på besök under påsk lovet.. säljer den för 3700kr. Låsa upp den kan ni fixa själva antar jag... iaf ni som hänger här på forumet aktivt.
Telefonen finns i sthlm, så vi tar det helst genom att mötas någonstans i stan där du får telefonen i handen mot kontant betalning  , så vi slipper onödig diskussion om betalning ska ske i förskott eller efterskott osv.. jag vet själv hur jobbigt den diskussionen kan vara.. svårt att lita på vem som helst
Jag funderade på en Iphone men har ändrar mig och tänker förhoppningsvis gå på en tradionell Sony Ericsso G900 istället när den släpps  . Vilket är anledningen till att jag säljer telefonen.
PM:a mig om du är intresserad.
/Shan
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|