NHL 08 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 14 July 2008 - 09:05
Tycker 16 lag förstör hela syftet med ligan. Om ett lag kan gå till slutspel med 3 spelade matcher känns det inte riktigt rätt.
Håller med dig Wade fullständigt. Tycker att vi ska köra med 8 lag i slutspelet.
Postad 14 July 2008 - 12:38
Detta resulterar i låg närvaro som ni ser. Alla vill vi spela så många matcher som möjligt och att alla är aktiva, iden med 8 slutspelslag som jag själv argumenterat för motverkar dock denna önskan. Kommer inte försöka driva en kampanj kring detta, men jag tror vi gjort ett felaktigt beslut
Postad 14 July 2008 - 12:53
Men men, jag planerar att åtminstone spela klart så mycket matcher som möjligt oavsett var jag hamnar. Om nån är inne ikväll runt 20 snurret så kan jag försöka beta av ett par matcher (förutsatt att det inte går för jävligt).
Måste för övrigt fråga: Måste man leta "uppdateringar" varenda jäkla gång man ska spela match + ladda hem laguppställningar? Jag får aaaalltid göra det. Känns dumt.
Redigerat av Namil, 14 July 2008 - 12:54.
Postad 14 July 2008 - 13:20
Att Wade & Whillis tycker exakt likadant var föga överraskande. Vet inte om ni greppar poängen. Visst låter det utopiskt med 8 lag i slutspelet, men problemet verkar vara att killarna längre ner i tabellen känner sig nedslagna redan efter några förluster då gapet till slutspelsplats blir så stort genast.
Detta resulterar i låg närvaro som ni ser. Alla vill vi spela så många matcher som möjligt och att alla är aktiva, iden med 8 slutspelslag som jag själv argumenterat för motverkar dock denna önskan. Kommer inte försöka driva en kampanj kring detta, men jag tror vi gjort ett felaktigt beslut
Jag förstår precis hur du menar. Skulle tycka att det skulle va kul med 16 lag i slutspelet. Och skulle det bli så nu så kanske det blir som du tror att motivationen blir bättre på de lag som ligger nere i botten. Men nu så tror jag att alla inte får den motivationen, och jag personligen tycker inte att det är rätt att ngn som har spelat ett fåtal match ska ens ha en möjlighet att slå ut tex mig i en åttondel.
Men om det blir mkt matchande utav de lägre rankande lagena så röstar jag för ja till 16 lag i slutspelet.
Redigerat av Whillis, 14 July 2008 - 13:27.
Postad 14 July 2008 - 15:12
Finns nog ingen enskild faktor men en kombination av nya spel (gta 4, civ rev bla) och semester samt att en viss mättnad av nhl in funnit sig kanske kan sammanfatta det hela.
Har dock för avsikt att spela lite mer nu och spurta lite.
Postad 14 July 2008 - 20:56
Ännu svårare att göra mål vet inte jag har svårt nog...
RealDaBratt du har rätt att dra ur 110år gamla spikar ur ett soldattorp gagnar inte tummusklerna utan bara de insmorda överarmarna ;-) så jag kör dina övningar du tipsade om...
marcuspresident
Postad 14 July 2008 - 21:25
Marcus, Bra träna hårt. De kan hända att tummarna inte vill i början utan du får en ohygglig värk, men ge inte upp! I höst sitter du med dina muskelberg till tummar och sätter tacklingar och slagskott och får inte ens mjölksyra.
Redigerat av RealDaBratt, 14 July 2008 - 22:19.
Postad 14 July 2008 - 23:19
Sista målet... fan alltså, sjukt irriterande fult mål. Åkte bara förbi och dratta in den.
EDIT: Här är anledningen varför jag inte ska spela några matcher sent. Fy fasen alltså... Förlorar alltid med 2 minuter kvar oavsett vilken match. Förlora ytterligare en match, nu mot OscarVincent. Varje gång jag fick powerplay gjorde han ett boxplay mål för att jag passar som en idiot. Visst, jag gjorde mål i mina powerplays men alltså... sånt tydligt trötthetstecken. Inte roligt. Kommer inte acceptera matcher efter 23 i fortsättningen, den saken är klar. Skit.
Men men, bra jobbat Oscar, spela ut mig sista perioden.
Okej, vi talade om att inte tappa motivationen men nu har jag spelat 2 matcher mot halva toppen tror jag. Har bl.a. en match var mot Boston och Anaheim (hej). Eftersom dom andra i botten inte kör så ser jag redan nu att det är omöjligt att avancera uppåt. Dom som ligger på toppen ligger där av rätt anledning.
Redigerat av Namil, 14 July 2008 - 23:52.
Postad 15 July 2008 - 09:38
Wade, hur skulle det vara om du gav fan i att göra mål så fort jag kvitterat? Laggade en del också. Hoppas det gjorde det för dig med.
Det var rätt kul, men det är oerhört frustrerande när det händer mot en. Ja det var lite ryckigt och lagg. Kul match dock, blev lite nerv, mycket roligare att spela en sådan match än att vinna med 7-0.
Postad 15 July 2008 - 12:00
Att Wade & Whillis tycker exakt likadant var föga överraskande. Vet inte om ni greppar poängen. Visst låter det utopiskt med 8 lag i slutspelet, men problemet verkar vara att killarna längre ner i tabellen känner sig nedslagna redan efter några förluster då gapet till slutspelsplats blir så stort genast.
Jag kommer i slutänden vara en av dom som inte tar sej vidare , men tycker ändå att ideen med 16 lag blir skitkass , finns ingen anledning kämpa på då.
Men men, bra jobbat Oscar, spela ut mig sista perioden.
Jo sista perioden var en bra period av mej för en gångs skull
Postad 15 July 2008 - 13:25
Postad 15 July 2008 - 14:04
Vill de inte kämpa och vara med är det upp till dem. Hade de ett intresse att vara med och spela i ligan så hade de spelat fler matcher.
Jag har lagt ner ganska mycket tid att fixa med hemsidan och tycker inte det skall daltas med personer som inte tar sig tid att ens spela matcher.
Redigerat av Unregistered24038, 15 July 2008 - 14:07.
Postad 15 July 2008 - 14:13
Men visst, det är illa att många skriver upp sig och inte spelar mer än enstaka matcher. Tycker helt klart vi ska banna ut dem som inte deltar i hög utsträckning nu i NHL09 ligan som drar igång i höst.
Postad 15 July 2008 - 17:34
har ofta polare hos mig som vill lira NHL. Förbannat roligt sitta på samma lag och spela så det har blivit man valt det före.
Men ska försöka få in några matchern innan juli tar slut. Vill då inte missa slutspelet
Postad 16 July 2008 - 06:55
Postad 16 July 2008 - 07:29
men fattar inte riktigt detta med inmatningen av resultatet
Postad 16 July 2008 - 11:25
äntligen kom en vinst mot oscarv.
men fattar inte riktigt detta med inmatningen av resultatet
Vad är det du inte förstår. Klicka på registrera match uppe till höger. Logga in på din mail där du får resultatmailet skickat till dig från ea. Det laget som är på vänster sida är bortalaget. Välj lag i dropdown menyn, välj resultat i dropdownmenyn. Fyll i statsen för bortalaget. Klicka på "skicka statistik". Välj sedan hemmalaget, fyll i resterande stats. Klicka på "skicka statistik"
Du är nu klar....
Postad 16 July 2008 - 16:06
Jäklar vad kasst det gick igår, loosa mot Whillis med 3-5, ledde ju med 3-1
Blir så trött på mig själv! Men tack för en god match iaf!
Tack själv. Du var riktigt duktig, svårt att möta folk man inte har spelat mot förut. Tror att du kan med ditt spel ta dig till slutspel om du får tillräckligt med matchande.
Postad 16 July 2008 - 16:26
Postad 17 July 2008 - 12:12
Ja jag drog mest till med en månad, vet inte hur vi spelade första säsongen men då va 3*11=33 matcher
Nu är det "bara" 16*2=32 matcher
Men fler inblandade då iofs.
Datum för hemsidan kanske Wade?
Ligastart: 1 juni
Sista dag grundspel: 27 juli
Slutspel: 1 aug
Men jag tror det är till sista juli...
Redigerat av Topper Harley 77, 17 July 2008 - 12:14.
Postad 17 July 2008 - 12:21
Postad 17 July 2008 - 13:17
...och ge bort några poäng till dom som redan ligger bra till eftersom jag ändå inte kan spöa dom
...så fort jag cold turkeyat civ revolution
Så här i efterhand kanske det inte va så smart att dra igång en säsong under sommaren
Postad 17 July 2008 - 13:31
Många i botten har spelet 3-4 matcher enbart. Vad händer med dom poängen när slutspelet drar igång? Det är knappast rättvist att vi andra som aldrig fick chansen att spela mot dom ska lida av det. Antingen blir det walkover eller så ska ni som spelat mot dom dra bort era poäng. Det kan inte vara logiskt att ni ska ha fler matcher spelade och därmed bli näst intill immuna till att halka ner på listan. Hänger ni med?
Postad 17 July 2008 - 14:43
När vi ändå är inne på slutspelet. Jag har en fråga som jag hoppas alla tar del av:
Många i botten har spelet 3-4 matcher enbart. Vad händer med dom poängen när slutspelet drar igång? Det är knappast rättvist att vi andra som aldrig fick chansen att spela mot dom ska lida av det. Antingen blir det walkover eller så ska ni som spelat mot dom dra bort era poäng. Det kan inte vara logiskt att ni ska ha fler matcher spelade och därmed bli näst intill immuna till att halka ner på listan. Hänger ni med?
Håller med. Har man typ inte spelat över 10 matcher i grundserien så bör alla resultat mot dom lagen tas bort från tabellen.
Postad 17 July 2008 - 15:16
Postad 17 July 2008 - 18:30
Se där... snabba besked från Gary Bettman.. flåt Wademan...
“My message to the kids and our fans is hockey's a great game. There's a lot of hockey being played at all levels. Get involved, do it. We will be back and we will be back better than ever and hopefully as soon as possible. Don't give up on the game. It's too good.”
Postad 17 July 2008 - 19:12
Dock så trodde jag att jag var bortalag i våran första match. Men det blev så att jag fick 2 på hemmaplan. Hoppas det inte gör ngt.
Postad 17 July 2008 - 19:16
Alla spelade matcher kommer ligga kvar. Alla medverkande i ligan har haft samma chans att spela matcher, utom jackman kanske som haft trasig xbox.
Precis så d ska vara , kan ju inte börja straffa folk som spelat mot dom som senare inte spelar. Bli ju lite fel , alla ha haft samma chans på lika villkor.
Postad 17 July 2008 - 20:18
Alla spelade matcher kommer ligga kvar. Alla medverkande i ligan har haft samma chans att spela matcher, utom jackman kanske som haft trasig xbox.
Ursäkta, jag vet inte hur det är att ha "samma chans". Om en person bara spelat 4 matcher klockan 2 på natten medan vanligt folk sover för att aldrig spela igen, hur mycket chans har alla andra haft? Jag har spelat mot alla jag sett online förutom Berra tror jag. Jag har då inte sett den "chans" som Wade verkar ha upplevt för då hade jag tagit den.
Att du utan diskussion säger "matcherna ligger kvar" låter mer som att du inte vill ändra om i ditt script eller hur nu sidan är uppbyggd bara för att det är jobbigt.
Då kan ju vissa av oss hoppa av redan nu för det är inte alls logiskt eller rättvist att en del råkat vara online samtidigt som vissa som endast spelade 5 matcher innan dom försvann in till tomma intet.
Om jag bad 3 polare gå med i ligan, spela och vinna mot dom, och sen säger dom "det var trist, vi hoppar av", skulle jag då gå miste om mina poäng för att ingen annan spelat mot dom?
Personligen så tjänar jag inte nåt på att få någons match avdragen eftersom jag endast vunnit 4 men rätt ska vara rätt. Men men, halva månaden är kvar så mycket kan hända men den som säger att det är rättvist borde få sig en spark i baken.
Redigerat av Namil, 17 July 2008 - 20:35.
Postad 18 July 2008 - 04:27
Förra säsongrn plockades lag bort och då blev det ännu mer kaos.
Och JA, jag sticker inte under stolen att jag inte är så sugen att sätta mig och radera spelade matcher på min semester.
Detta skall vara en rolig grej så man under lite kontrollerade former slipper möta jäkla amerikanare ute på liven.
Postad 18 July 2008 - 09:49
Jag kommer kunna spela mycket nästa vecka då jag är ledig.
Postad 18 July 2008 - 10:47
Nu är (väl?) det här ploj och lek så kanske man inte behöver göra så.
Sjukt det hade varit om italienska fotbollsförbundet hade beslutat om att juve inte skulle degraderas till serie b med anledningen av att det blir för rörigt...
Eller som när hammarby hockey konka, klart man räkan bort ev vinst poäng (alternativet är att alla får vinster mot dom lag som stryks men det har samma effekt)
Jag frågar igen, var tog hjemen vägen?
Postad 18 July 2008 - 11:28
Detta fungerar ju så att vissa inte spelar sina matcher full ut, grabbarna blir nedslagna och ger upp. Att säga att vi ska ta bort de matcher mot dem som inte spelar klart ligan sätter allt i obalans. Menar, då finns det knappt någon motivation att spela längre. Vinner jag med för många mål bryter motståndaren ihop och lägger ner och resultatet räknas inte. Skulle vattna ur all känsla av att det står något på spel. För visst står något på spel, och visst vill vi alla vinna.
Postad 18 July 2008 - 11:40
Men visst, ni har rätt - det handlar först och främst att ha kul... men hur kul är det för dom som inte kan klättra upp?! VA VA VA?
Postad 18 July 2008 - 12:40
Var det en säsongsmatch som vi spela?FBKMAN, Tack för en bra match till. Blev lite kaxig när jag gjorde två snabba mål i början av match. Trodde att det skulle gå lätt. Men det var en spännande match.
Dock så trodde jag att jag var bortalag i våran första match. Men det blev så att jag fick 2 på hemmaplan. Hoppas det inte gör ngt.
Postad 18 July 2008 - 16:40
Var det en säsongsmatch som vi spela?
va fasen, trodde det var en träningsmatch! Haha.
Var tvungen att creata en match eftersom du inte finns med i Liga nr.2
Var nog lite otydlig igår när jag frågade om revanch. Men eftersom du trodde det var en träningsmatch så kan vi köra om den om du vill. Du som avgör det.
Postad 19 July 2008 - 08:44
Ha ha! Jag kör gärna om matchen, men det är inte så jätteviktigt. Men bara för skojs skull så kan vi köra om denVar tvungen att creata en match eftersom du inte finns med i Liga nr.2
Var nog lite otydlig igår när jag frågade om revanch. Men eftersom du trodde det var en träningsmatch så kan vi köra om den om du vill. Du som avgör det.
Postad 20 July 2008 - 17:14
RealDaBratt, FBKman, PES och BioBerra... hojta till när ni har tid så bokar vi! Har säkert glömt nån.. bara att säga till med.
Redigerat av Namil, 20 July 2008 - 17:15.
Postad 20 July 2008 - 18:01
Jag loggar in en stund nu då iafJa, senaste gångerna jag kikat in är det ingen online eller någon jag redan spelat klart mot.
RealDaBratt, FBKman, PES och BioBerra... hojta till när ni har tid så bokar vi! Har säkert glömt nån.. bara att säga till med.
Postad 20 July 2008 - 19:55
Postad 20 July 2008 - 21:29
Redigerat av spaten, 20 July 2008 - 21:30.
Postad 21 July 2008 - 07:58
FBKMAN lagt in de på hemsidan? Du är ju inte med i liga 2, så de blev en träningsmatch jag fick starta, hoppas du fick till det iaf. Hmz bra match? Njea jag hade lågt blodsocker, så jag var som i fyllan (har diabetes) - BRA ursäkt, en av dom bättre väl? :-)
Postad 21 July 2008 - 10:22
Ha ha! Jag kör gärna om matchen, men det är inte så jätteviktigt. Men bara för skojs skull så kan vi köra om den
Har bett Wade att han ska ta bort matchen. Nästa gång vi har möjlighet att lira så creatar du en match. Du ska vara hemma. Eftersom du inte finns med i liga2 så blir det en träningsmatch men vi kör den som en ligamatch.
Postad 21 July 2008 - 11:55
Wade, dig har jag inte mött en gång än. Måste åtgärdas!
Redigerat av RealDaBratt, 21 July 2008 - 11:55.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
4 bilder
23 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?