Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch HD *

2075 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch HD (Mobiltelefoner) 7 9.177776 (44) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 06 July 2009 - 21:00

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Problem med snabb GPS för nedladdning av gps data med orginal rom?
Jag lyckas inte ladda ned data, får anslutningsfel.
Surfning, epost med mera fungerar.

Har sdresden tiLl tjänsten ändras? Annat fel?

Ingen som har samma problem?

Postad 07 July 2009 - 08:21

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Får se hur det blir. Verkar tyvärr som iphone är överlägset bäst när det gäller film, musik och spel(Vad jag läst/sett!!).
Vill dock inte ha en iphone:( Den saknar så mycket grejer.

När det gäller spel och musik så piskar nog iPhone min Touch HD.
DOCK, när det gäller film och jag använder Core Player så har de med iPhone blivit rätt så förvånade då jag utan konverteringar eller annat trassel kopierar över en 300 Mb stor xvid och kör den rätt upp och ned utan lagg i Core Player.

Postad 08 July 2009 - 00:27

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

När det gäller spel och musik så piskar nog iPhone min Touch HD.
DOCK, när det gäller film och jag använder Core Player så har de med iPhone blivit rätt så förvånade då jag utan konverteringar eller annat trassel kopierar över en 300 Mb stor xvid och kör den rätt upp och ned utan lagg i Core Player.

Kan instämma att Core Player är riktigt grym. Musik tycker jag den sköter bra. Finns rätt många apps för detta, gratis dessutom. Vet dock inte om ljudkvalitén kan räknas som bra. Där är jag helt lost. Använder en nyare version av tf3d så att man kan göra egna playlists osv. Oerhört smidigt :)

Postad 08 July 2009 - 07:39

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Kan instämma att Core Player är riktigt grym. Musik tycker jag den sköter bra. Finns rätt många apps för detta, gratis dessutom. Vet dock inte om ljudkvalitén kan räknas som bra. Där är jag helt lost. Använder en nyare version av tf3d så att man kan göra egna playlists osv. Oerhört smidigt :)

Har förstått att iTunes inte är optimalt på något sätt, men ändå bättre än vad vi har till HD´n.

Det jag saknar för musiken är vettiga synkmöjligheter mellan PC och mobil för låtar och spellistor. Jämför med t.ex. min gamla MP3-spelare SONY NW-HD1 där det i medföljande mjukvaran till PC var enkelt att dra över låtar och spellistor till spelaren. Eller finns det ett bra sätt med HD´n som jag missat?

Postad 08 July 2009 - 20:40

V1p3r
  • V1p3r
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Det blir med största sannolikhet ingen HD för min del. Hade de fixat videouppspelningen hade jag nog skaffat en.
Men det var tydligen väldigt svårt.

Finns dock inte så mycket annat på marknaden :/

Postad 09 July 2009 - 14:57

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Har varit borta ett tag nu från alla forum pga av för mycket jobb. Har haft HD'n sedan dagen den släpptes men är lite sugen på att köra in det nya TF3D som finns på Diamond 2 och Touch Pro 2. Någon som vet om det finns någon portering som funkar till HD'n, svenska är ett måste.

Postad 09 July 2009 - 15:01

longjohn
  • longjohn
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Så har det då blivit dags att flasha...

Men... är det så illa som jag uppfattat det att en flashning är att jämföra med att formatera datorn???
Finns det isf något sätt att rädda apps utan att installera om allt? Jag kan utan vidare installera om allt, utom igo8 som jag pillat så mycket med att jag inte minns vad jag gjort och nu funkar alldeles gudomligt, så ett sätt att kunna ha kvar allt som det är vore guld värt.

Postad 09 July 2009 - 16:42

Unregistered36368
  • Unregistered36368
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Men... är det så illa som jag uppfattat det att en flashning är att jämföra med att formatera datorn???
Finns det isf något sätt att rädda apps utan att installera om allt? Jag kan utan vidare installera om allt, utom igo8 som jag pillat så mycket med att jag inte minns vad jag gjort och nu funkar alldeles gudomligt, så ett sätt att kunna ha kvar allt som det är vore guld värt.

Tyvärr inte...Telefonen kör en Hard-Reset när den flasha's och därefter ska du göra 2-3 Hard-reset's till efter du flashat....

Happy Flashing !

Postad 09 July 2009 - 18:10

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0

Det finns två lösningar: Silent UC eller AutoInstall4. Dessa båda ting är installationsscript som installerar alla .cab som ligger i en specifik mapp. Fördelen är att man slipper en del pill själv. Bara att flasha, hard reseta och efter start låta scriptet ta hand om resten. Det säger till när allt är klart.

Har sparat mycket tid och besvär med dessa (använder numera Silent UC).

Postad 10 July 2009 - 13:03

longjohn
  • longjohn
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
oki.

Kan leva med att isntallera om allt, tror jag har det mesta. What the heck, det är ju kul att pilla och tweaka!

Så vilka rom's rekommenderas? lutar just nu mest åt dutty's 3.9 xt turbo, fast vore ju kul med en med wm6.5... fast verkar vara lite bugguga än så länge... eller? finns någon rom som är helt på svenska? eller vad går att få på svenska? fast helst allt eller inget :(

Postad 11 July 2009 - 16:25

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

oki.

Kan leva med att isntallera om allt, tror jag har det mesta. What the heck, det är ju kul att pilla och tweaka!

Så vilka rom's rekommenderas? lutar just nu mest åt dutty's 3.9 xt turbo, fast vore ju kul med en med wm6.5... fast verkar vara lite bugguga än så länge... eller? finns någon rom som är helt på svenska? eller vad går att få på svenska? fast helst allt eller inget :)

Jag undrar det samma som ovanstående... någon?

Postad 13 July 2009 - 00:11

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Jag undrar det samma som ovanstående... någon?

Finns ingen WM 6.5 ROM på svenska ännu. Du kan dock få hela manilla i svenska. Duttys gör bra ROMs, använder själv hans 6.5 turbo (Smaken är som baken, brukar man säga. Är igentligen bara att testa sig fram.) . Det kom fö en ny version ut idag, R5 :)

Postad 13 July 2009 - 08:20

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0

oki.

Så vilka rom's rekommenderas? lutar just nu mest åt dutty's 3.9 xt turbo, fast vore ju kul med en med wm6.5... fast verkar vara lite bugguga än så länge... eller? finns någon rom som är helt på svenska? eller vad går att få på svenska? fast helst allt eller inget :)

Det verkar komma en ny 6.5-build ungefär var femte dag för närvarande. Trasslet är dock att vissa av dem introducerar nya buggar som inte fanns i föregående version. Bl.a har build 23004 en del småbuggar.

Däremot fungerar build 23001 stabilt och bra. Bland äldre builds är min erfarenhet dålig av 21815 men god av 21812 och 21820.

När det gäller 6.5-ROMs baserade på nya builds är mitt tips att flasha en stabil sak först, t.ex en 23001-baserad och sedan invänta kommentarer om nyare versioner. Annars är risken att man byter sin fungerande ROM till en krånglande p.g.a att den nya builden har buggar (fem dagar senare kommer ytterligare en build som förhoppningsvis löser det).

Svenska är svårt att efterfråga, program och ROM är uteslutande på engelska. Sedan är engelska ROM mer stabila, alla program fungerar rakt av. Svensk version kräver en del pyssel med diverse program (filer som måste döpas om etc p.g.a att de heter annat i svensk version).

Postad 21 July 2009 - 14:43

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Vet inte om det har besvarats förut men jag undrar om ni använder någon form av skydd för skärmen ?
Min blir kletig så fort man pratat en liten stund i telefon. Rengör ni den konstant eller finns det något plastskydd ?
Vad använder ni för rengöringsvätska i såna fall ?
Jag använder samma som man gör rent LCD skärmar med.

Postad 23 July 2009 - 17:44

tegera66
  • tegera66
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Vet någon om det finns en custom rom med manilla 2.5?

Postad 23 July 2009 - 19:18

madness74
  • madness74
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Vet någon om det finns en custom rom med manilla 2.5?

Ja det finns men dom är väl i beta stadiet än så länge.

Postad 24 July 2009 - 00:36

tegera66
  • tegera66
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Ja det finns men dom är väl i beta stadiet än så länge.

Jag kör med en i min experia och den funkar hyffsat bra. nu e jag på väg att skaffa en touch hd och skulle då vilja ha manila 2.5 på den oxå. vet att Dutty har gjort en men vet inte om den e stabil

Postad 24 July 2009 - 10:47

SpaceMoose
  • SpaceMoose
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej!

Ursäkta att jag lånar tråden lite. Har precis skaffat en touch HD men hittar inte riktigt runt bland inställningarna. Kanske någon av er kan leda mig rätt?
Jag har ett bluetooth headset ihopparat med telefonen och när ett inkommade samtal kommer, så ringer det bara i bluetooth headsetet och inte i själva telefonen. Går det att ställa in så telefonen ringer trots att headsetet är påkopplat? Blir lite jobbigt annars för inte går jag omkring med snäckan i örat hela dagarna...

Vad händer sedan när man svarar på ett samtal? Kommer ljudet att gå via telefonen eller via headsetet? Jag hade velat ha motsvarande funktion som på SE-telefonerna. Svarar man genom att trycka på headsetet, så går allt ljud dit men svarar man genom att trycka på telefonen så går ljudet dit istället. Är det så by default eller är det en ytterligare inställning?

Hoppas ni förstår vad jag menar. ;)

Postad 24 July 2009 - 14:41

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Hej!

Ursäkta att jag lånar tråden lite. Har precis skaffat en touch HD men hittar inte riktigt runt bland inställningarna. Kanske någon av er kan leda mig rätt?
Jag har ett bluetooth headset ihopparat med telefonen och när ett inkommade samtal kommer, så ringer det bara i bluetooth headsetet och inte i själva telefonen. Går det att ställa in så telefonen ringer trots att headsetet är påkopplat? Blir lite jobbigt annars för inte går jag omkring med snäckan i örat hela dagarna...

Vad händer sedan när man svarar på ett samtal? Kommer ljudet att gå via telefonen eller via headsetet? Jag hade velat ha motsvarande funktion som på SE-telefonerna. Svarar man genom att trycka på headsetet, så går allt ljud dit men svarar man genom att trycka på telefonen så går ljudet dit istället. Är det så by default eller är det en ytterligare inställning?

Hoppas ni förstår vad jag menar. ;)

Jag har inga problem med mitt Buetooth headset, det fungerar precis som du beskriver att du vill att ditt ska göra. Kan dock bero lite på vilken typ av headset man har, jag har Jabra BT2050, ett riktigt billigt och litet headset som ger mycket för pengarna.
Koppla ihop ditt headset med HD'n och gå in på comm manager/inställningar/bluetooth, kolla så att den är inställd som headset och inte trådlös stereo, kan vara det som spökar, om den är inställd på trådlös stereo så kommer allt ljud i luren/lurarna (tror jag).

Postad 25 July 2009 - 16:53

SpaceMoose
  • SpaceMoose
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Koppla ihop ditt headset med HD'n och gå in på comm manager/inställningar/bluetooth, kolla så att den är inställd som headset och inte trådlös stereo, kan vara det som spökar, om den är inställd på trådlös stereo så kommer allt ljud i luren/lurarna (tror jag).

Japp, så var det. Tack! Tog bort trådlös stereo och nu funkar allt toppen :) Har en Jabra BT8040. En annan sak som jag också reagerade på var sms hateringen.

1. leveransrapporterna när man skickar sms kommer som ett separat meddelande. Lite halvstörigt. Går det inte att få de inbakade i de skickade meddelandena?

2. smsen lagras som trådar. Går det att ändra tillbaka till normalläge så varje sms blir en post i inkorgen?

3. Extremt störigt med sms trådningen när man ska svara på ett meddelande. Det blir 2st rader av det meddelande man skriver som syns på displayen. Resten av ytan upptas av tangentbord och tråden man svarar på som för övrigt har 8 rader till sitt förfogande.. Försökte justera detta, men verkar inte fungera. Hade ju varit mer optimalt om tangentbordet och det meddelande man skriver är i majoritet av displayytan.

3. ta emot vcard via sms verkar inte fungera. Behöver man något extra program för detta? Troligen även för att skicka..

4. Animerade gubbar som finns på bland annat SE mobilerna verkar inte heller gå att återge..

Redigerat av SpaceMoose, 26 July 2009 - 16:33.

Postad 27 July 2009 - 12:22

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Japp, så var det. Tack! Tog bort trådlös stereo och nu funkar allt toppen ;) Har en Jabra BT8040. En annan sak som jag också reagerade på var sms hateringen.

1. leveransrapporterna när man skickar sms kommer som ett separat meddelande. Lite halvstörigt. Går det inte att få de inbakade i de skickade meddelandena?

2. smsen lagras som trådar. Går det att ändra tillbaka till normalläge så varje sms blir en post i inkorgen?

3. Extremt störigt med sms trådningen när man ska svara på ett meddelande. Det blir 2st rader av det meddelande man skriver som syns på displayen. Resten av ytan upptas av tangentbord och tråden man svarar på som för övrigt har 8 rader till sitt förfogande.. Försökte justera detta, men verkar inte fungera. Hade ju varit mer optimalt om tangentbordet och det meddelande man skriver är i majoritet av displayytan.

3. ta emot vcard via sms verkar inte fungera. Behöver man något extra program för detta? Troligen även för att skicka..

4. Animerade gubbar som finns på bland annat SE mobilerna verkar inte heller gå att återge..

1. De skickas separat, går ej att ändra.

2. Det är windows mobiles egna inbyggda sms hantering, kan fixas om du laddar ner en app för detta, jag tycker dock att det är suveränt att ha all sms till samma person i en egen "inkorg", HTC har dock byggt in detta i de nya versionerna av TF3D som ser riktigt nice ut.

3.1 Håller med dig om detta, har själv försökt hitta någon lösning på detta utan framgång.

3.2 Konstigt, det har alltid fungerat för mig?

4. Nope det går inte, men om du gör en smilegubbe :) så ser den rätt ut hos de som kan ta emot detta i sina sms.

Postad 27 July 2009 - 13:36

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det roliga är ju att smilysar funkar när man skickar mms...Då har man en hel del att välja på

Postad 28 July 2009 - 08:20

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Vafasen, har den här tråden dött eller har folk slutat få problem med HD'n :)

En annan sak, någon som har någon kul info om HTC Firestone och HTC Leo, om det är samma mobil eller 2 helt olika?

Redigerat av TheGun, 28 July 2009 - 08:26.

Postad 29 July 2009 - 14:31

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Vafasen, har den här tråden dött eller har folk slutat få problem med HD'n :)

En annan sak, någon som har någon kul info om HTC Firestone och HTC Leo, om det är samma mobil eller 2 helt olika?

De flesta har nog fulländat sina :blush: Själv kokar jag en egen ROM :P

Postad 29 July 2009 - 20:57

madness74
  • madness74
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Ja jag har nog slutat skriva för min har packat ihop, eller kan inte etablera någon form av kontakt med min pc så det är nog slut flashat för min del.
Senaste romen jag la in var Dutty V3.9 XT Turbo funkar väl ok, men hade noge strul med men kommer inte ihåg vad det var.
Köpte mig en Nokia N86 8mp som funkar riktigt bra faktiskt. Går dock i tankarna att skicka in min HD på reparation
blir väl kul och se vad det kan kosta hehe.. så kanske jag kan sälja den sen.

Postad 30 July 2009 - 13:19

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Efter jag har flashat till Dutty's HD V3.7 XT Final så visas inkommande nr så här: (070) 123-4567, kan man ändra till ett annat format, helst vill jag ha 070-1234567?

Postad 30 July 2009 - 21:12

tegera66
  • tegera66
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Efter jag har flashat till Dutty's HD V3.7 XT Final så visas inkommande nr så här: (070) 123-4567, kan man ändra till ett annat format, helst vill jag ha 070-1234567?

har du provat ändra nationela inställningar?

Postad 31 July 2009 - 06:15

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

har du provat ändra nationela inställningar?

Tack, nu ser det ut att fungera, hade glömt att ändra till Swedish :blink: . Det som är lite skumt är att jag inte kan välja GMT +1 Stockholm (finns inte med i rullgardinen) under Clock & Alarms, men det spelar mindre roll.

Redigerat av NickoM, 31 July 2009 - 06:16.

Postad 01 August 2009 - 13:16

Pegasuz73
  • Pegasuz73
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
MMS problem.

Vill först säga att jag läst allt i den här tråden om telia och MMS. HAr provat Halebop varianten och ändrat servrarna till Telia mm. Har alla inställningar och har konfirmerat dom idag med HTC support telefon. HAr skickat MMS till mig själv, har startat om efter nya inställningar.

Men.. jag kan inte ta emot MMS längre!!! Det har funkat klockrent sen jag köpte HD'n för ett år sedan men hux flux häromdagen så upphörde MMS att fungera. La in Telia inställningar på nytt enligt denna guide bl.a : http://blog.silverst...n-htc-touch-hd/
Har även försökt enligt denna (Som är lika i princip): http://www.hittapeng...ar-i-htc-touch/

Jag måste göra nått litet fel. Det går fint att skicka, men den vägrar att ta emot MMS.

Är i stort behov av proffessionell hemmabioforumshjälp!!!!!

Postad 02 August 2009 - 17:51

SpaceMoose
  • SpaceMoose
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

1. De skickas separat, går ej att ändra.

2. Det är windows mobiles egna inbyggda sms hantering, kan fixas om du laddar ner en app för detta, jag tycker dock att det är suveränt att ha all sms till samma person i en egen "inkorg", HTC har dock byggt in detta i de nya versionerna av TF3D som ser riktigt nice ut.

3.1 Håller med dig om detta, har själv försökt hitta någon lösning på detta utan framgång.

3.2 Konstigt, det har alltid fungerat för mig?

4. Nope det går inte, men om du gör en smilegubbe :( så ser den rätt ut hos de som kan ta emot detta i sina sms.

tack för dina svar.

VCARDen som jag tar emot via sms visas för mig som en massa taggar. kan inte hitta "lagra" eller "importera" från någon av menyerna. Är det något fel jag gör?

Ytterligare problem med SMS funktionerna har upptäckts nu under semestern. Dessa av lite allvarligare natur.

1. Vid ett tillfälle så slutade telefonen helt och hållet att skicka iväg smsen. Märkte det på att jag inte fick en leveransrapport tillbaka. Trodde först det berodde på att mottagaren inte hade telefonen på, men det visade sig att smset helt enkelt inte hade skickats. När jag startade om telefonen vid ett senare tillfälle, så gick smset iväg.. Inga indikationer på att ett fel hade inträffat för övrigt. Meddelandet lagrades i skickat-foldern som det brukar och jag har haft täckning hela tiden samt även ringt med telefonen.

2. På motsvarande vis som punkt 1 så tog inte min telefon emot sms. Min flickvän skickade ett antal sms till mig och hon fick även leveransrapport på dessa, men de dök aldrig upp i min telefon. Var lite irriterad stämning där ett tag. :-S ;) Efter omstart av telefonen, så kunde jag återigen ta emot sms men de som tjejen skickat kom aldrig fram.
Detta tycker jag är ett ganska allvarligt fel. Nu börjar man ju undra om det är fler som skickat meddelanden som inte kommit fram.. Inte heller här fanns några indikationer på att ett fel hade inträffat.

3. När telefonen är i standby-mode, så meddelas inte att ett sms har inkommit. Först när man tänder displayen så vibrerar och ljuder telefonen. Jag har kontrollerat inställningarna och de är inställda på ljud, vibration samt visa sms direkt på skärmen.

Något som någon av er har råkat ut för?

Redigerat av SpaceMoose, 02 August 2009 - 18:14.

Postad 02 August 2009 - 19:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
vad man alltid bör göra när man börjar få mysko problem är att synca kontakter å sms plus annat man vill ha kvar...gör en hard reset å lägg in allt igen

Postad 03 August 2009 - 23:36

MalZon
  • MalZon
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Nån som vet om det finns nåt blidredigerings program för Touch HD? Så man kan ändra storlek, kontrast, ljus å sånt?

MVH Jonas

Postad 04 August 2009 - 11:15

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Nya manilla 2.5 verkar vara riktigt nice! :P

Redigerat av Unregistered86d0fe55, 04 August 2009 - 16:16.

Postad 04 August 2009 - 17:52

Unregisteredab4c90c5
  • Unregisteredab4c90c5
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Tjena!
Jag har använt det displayskydd som följde med telefonen och tycker det är dax att byta. Ser att Katshing har två olika. En Screen och en Fullbody. Någon som testat dessa. Bättre än orginal? Fullbody bra? Finns det bättre skydd?
http://www.katshing....d.asp?aid=19548
http://www.katshing....d.asp?aid=20660

Mvh IceBall

Postad 04 August 2009 - 18:42

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Nån som vet om det går att få tag i svenskt keyboard (å, ä, ö)? =)
Har inte det i min HTC touch hd som jag köpte begagnad häromdagen nämligen.

Postad 04 August 2009 - 23:17

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Tjena!
Jag har använt det displayskydd som följde med telefonen och tycker det är dax att byta. Ser att Katshing har två olika. En Screen och en Fullbody. Någon som testat dessa. Bättre än orginal? Fullbody bra? Finns det bättre skydd?
http://www.katshing....d.asp?aid=19548
http://www.katshing....d.asp?aid=20660

Mvh IceBall

Invisible Shield, som är de skydden du länkar till, är grymt bra. Har haft ett sånt på en iPhone och en Nokiatelefon. Sitter perfekt på telefonen och märks inte av alls, skyddar dessutom telefonen utmärkt!

Postad 05 August 2009 - 09:24

Unregisteredab4c90c5
  • Unregisteredab4c90c5
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Invisible Shield, som är de skydden du länkar till, är grymt bra. Har haft ett sånt på en iPhone och en Nokiatelefon. Sitter perfekt på telefonen och märks inte av alls, skyddar dessutom telefonen utmärkt!

Tack. Jag beställde från CDON nu. 149 kr.
/IceBall

Postad 05 August 2009 - 12:26

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Nån som vet om det går att få tag i svenskt keyboard (å, ä, ö)? =)
Har inte det i min HTC touch hd som jag köpte begagnad häromdagen nämligen.

Jag kör fingerkeyboard 2.1!
Du laddar ner det på http://forum.xda-dev...ad.php?t=501122
Och om du vill ha åäö helt försig så får du söka swedish på tråden så får du lägga till det!
Allt står hur man ska göra!

Eller så googla du vito zoomboard så finns det inställningar i det med svenska som har åäö enskilt!

Postad 05 August 2009 - 13:26

stefanlundgren75
  • stefanlundgren75
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hejsan,

Har just skaffa en och vill föra över mina kontakter från min SE K810. Min kom utan minneskort, så är det bara och kasta in det och köra, eller skall det göras på nåt annat sätt?

Tack för svar (min första WM mobil, så är helt grön, så var snälla nu :blink: )

edit: fixade det med active sync ;)

Redigerat av stefanlundgren75, 05 August 2009 - 23:41.

Postad 06 August 2009 - 09:12

Unregisteredab4c90c5
  • Unregisteredab4c90c5
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

MMS problem.

Vill först säga att jag läst allt i den här tråden om telia och MMS. HAr provat Halebop varianten och ändrat servrarna till Telia mm. Har alla inställningar och har konfirmerat dom idag med HTC support telefon. HAr skickat MMS till mig själv, har startat om efter nya inställningar.

Men.. jag kan inte ta emot MMS längre!!! Det har funkat klockrent sen jag köpte HD'n för ett år sedan men hux flux häromdagen så upphörde MMS att fungera. La in Telia inställningar på nytt enligt denna guide bl.a : http://blog.silverst...n-htc-touch-hd/
Har även försökt enligt denna (Som är lika i princip): http://www.hittapeng...ar-i-htc-touch/

Jag måste göra nått litet fel. Det går fint att skicka, men den vägrar att ta emot MMS.

Är i stort behov av proffessionell hemmabioforumshjälp!!!!!

Fick någon lösning på problemet? Upptäckte nu att jag har samma problem. Har Telia och kan inte ta emot MMS.
/IceBall

Postad 06 August 2009 - 23:59

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
Omman är sugen på WM 6,5 samt manilla 2.5, går det enkelt att flasha?
Finns det några stabila versioner ute?

Kan man gå tillbaka till standard på ett enkelt sätt? Kanske genom att uppdatera till den senaste ROM'en släppt av HTC; se http://www.htc.com/e.......2&dl_id=533, eller kommer ett sådan program att känna av att jag inte har den gammla standard ROM'en?

Min GPS har lagt av, när jag skall ladda hem uppdatering om satelitern avägrar den fungera så jag måste iaf köra in denna uppdatering eller göra en hard reset, så blev sugen på att kanske testa WM6,5 med manilla 2,5 när jag ändå skall till så att säga... Tips mottages tacksamt!

Postad 07 August 2009 - 14:22

stefanlundgren75
  • stefanlundgren75
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har WM 6.5 och manila 2.1.38158.2, finns det någon senare version av manilla? Eller kanske en svensk sådan?

(Jag utgår ifrån att touch flo versionen är manila versionen).

Fick även hem min invisible shield idag som jag klanta när jag satte på den... Blev så galen att jag beställde 2 nya, ska fasen gå! Men nu vet man hur man skall göra..

Redigerat av stefanlundgren75, 07 August 2009 - 14:24.

Postad 07 August 2009 - 17:21

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
[quote name='stefanlundgren75' date='Aug 7 2009, 15:22 ' post='2522863']
Jag har WM 6.5 och manila 2.1.38158.2, finns det någon senare version av manilla? Eller kanske en svensk sådan?

Jag kör nu Miri WM 6.5 23017 :: MANILA 2.5 :: REV6.1
Så ser det ut http://www.youtube.c...h?v=I0gMBpDKgyU
Det som inte fungerar är sms där måste man öppna alla sms!
Man kan inte gå genom något annat om man ska skicka iväg sms!
Annars funkar den fint om man gör sms på rätt sätt!
Hoppas alla har skyfire som web läsare underbart att den klara av flash! :)

janne_s jag tro det ska finnas länk i denna tråden till en svensk orginal rom!

Postad 07 August 2009 - 19:23

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0

(Jag utgår ifrån att touch flo versionen är manila versionen).

Fick även hem min invisible shield idag som jag klanta när jag satte på den... Blev så galen att jag beställde 2 nya, ska fasen gå! Men nu vet man hur man skall göra..

Läget på Manila-fronten är:

*2.0/2.1 - versioner avsedda för WM 6.1 hos HTC Topaz/Rhodium.
*2.5 - ny version avsedd för WM 6.5 hos HTC Leo. Saknar landscapestöd.
*2.6 - kommande version som ersätter 2.5. Det ryktas om att den kommer att påminna om Sense-gränsnittet.

Det finns alltså en nyare version 2.5 men den är inte helt färdigutvecklad än, framförallt är det en brist att landscapeläge saknas.

Postad 08 August 2009 - 22:46

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Är det någon som har ett bra program som roterar skärmen bara till skyfire! För nu har jag changescreen men det roterar ju alla program men det ska kunna iof ställa in på nått sätt hm....

Postad 09 August 2009 - 20:00

stefanlundgren75
  • stefanlundgren75
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Tack för svaren halvarrrr och AVR4000!

Gjorde en blunder till... Köpte ett headset till min HD på Telenor, det var en mini usb koppling, så telefonen sa bara att denna enhet känns inte igen... Trodde det var fel på min telefon tills jag fick reda på att det inte funkar. Info till andra, så slipper ni göra mitt misstag.

Postad 11 August 2009 - 17:43

Pegasuz73
  • Pegasuz73
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Mitt Jabra BT3030 funkar bra med PocketPlayer i alla fall! Kanonljud!
https://www.prisjakt...kt.php?p=240596

Hur har du gjort för att kunna styra Pocket Player med funktionerna paus/play, next, last ? Plockade upp ett 3030 idag och får det bara att styra Windows media spelares funktioner. Jag använder som du Pocket player.

Postad 12 August 2009 - 10:38

Pegasuz73
  • Pegasuz73
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Hur har du gjort för att kunna styra Pocket Player med funktionerna paus/play, next, last ? Plockade upp ett 3030 idag och får det bara att styra Windows media spelares funktioner. Jag använder som du Pocket player.

Fixat.
Hade visst Pocket Music installerat och det kan inte fånga upp WMP kommandona. Pocket Player däremot har en plug-in för detta som gör att det fungerar alldeles utmärkt. Rekommenderas.

Fick någon lösning på problemet? Upptäckte nu att jag har samma problem. Har Telia och kan inte ta emot MMS.
/IceBall

Inte ännu. Börjar bli alldeles snurrig på detta. Kan skicka och har även lyckats ta emot enstaka gånger. Förstår inte detta.
Vore oerhört tacksam om någon kunde delge sina inställningar exakt.

Postad 12 August 2009 - 19:35

stefanlundgren75
  • stefanlundgren75
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Nu har jag ett snyggt och fint Invisible shield på, mycket fint :)

Jag har också börjat titta på ett fint headset och tittar på antingen;

Jabra 3030: https://www.prisjakt...kt.php?p=240596

eller:

Sony Ericsson HBH-DS980 https://www.prisjakt...kt.php?p=200551

Att ha en display som visar inkommande samtal är coolt, men jag kan inte hitta om den är kompatibel med Touch HD.. Erfarenheter?

Postad 13 August 2009 - 18:43

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns någon inställning som gör så att man kan prioritera wifi över mobilnätet eller gör den det automatiskt?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.