Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Western Digital TV HD *

3005 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 juli 2009 - 22:05

Roninho
  • Roninho
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har nästan fått ordning på min WD. Men av dom fyra olika 720p filmer jag har testat har bara ljudet funkat på en.
har kopplat från WD Hdmi till tv. Tv scartkontakt ner till dvdn där jag har "ljudkällan".

Förstår inte varför ena ska funka och inte dom andra, för den ska ju klara av dts, men är de så att min något kassa dvd som ja använder som reciver inte håller måttet?

För övrigt står de på en av dom filmerna som ljudet inte funkar på "Undetermined 1 Digital"

Postad 11 juli 2009 - 23:43

fisan
  • fisan
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
För att DTS ska funka måste du köra optisk kabel till en förstärkare som har DTS in. Annars kan du koda om DTS till AC3 med antingen popcorn mkv converter eller EZmkvDTStoAC3.

Håkan

Postad 13 juli 2009 - 13:12

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Fråga kolon. Varför fuckar den här saken upp storleken på bilden alltsom oftast? I typ 7 fall av 10 så ligger undertexterna utanför min projektor, så jag får lov att flytta upp hela bilden men då skalas ju det ju bort lite på ovankanten istället. Upptäckte dock att när jag ställde ner storleken på texten så blev den synlig, men jag märker ju ändå att den fortfarande kapar lite av själva bilden - så den måste ju ställa om storleken av någon anledning :S

Har märkt det på min 360 och PS3 också ibland. Bara min gamla trogna Xbox 1 som man kan lita på - där ser det alltid rätt ut i alla kanter.

Redigerat av ConraDargo, 13 juli 2009 - 13:14.

Postad 13 juli 2009 - 19:06

stödstrumpan
  • stödstrumpan
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Hej gott folk!!!

Helt underbart att det finns en så aktiv tråd på svenska för oss WDTV användare :)

Jag undrar om någon här är haj på att komma åt grejs via nätverket?
Jag har den senaste WDLXTV installerad (custom firmware om någon undrar).
Fick även hem min Belkin USB nätverksadapter idag, den är i dagslägget den som funkar bäst med WDTV har jag blivit till sagd.

Allt ser bra ut i starten, min WDTV blir tilldelat ett IP nummer, men när startmenyn kommer upp står det såklart ‘no storage present’.
Så jag undrar hur jag ska komma åt min nätverkshårddisk?
Finns det någon bra walkthrough eller någon snäll själv därute som kan tänkas hjälpa mig?

Tack på förhand!

Postad 13 juli 2009 - 19:44

destructiondays
  • destructiondays
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Storage can not aggregate - Det är vad som står på skärmen idag.

Jag har en "helt vanlig" USB HDD kopplad till WDTVn, en NTFS-formaterad sådan.
Igår tankade jag över ca 60GB film till den från datorn, det gick utan problem.
Jag matade ut HDD ur datorn innan jag kopplade ur den rent fysiskt bara för att vara säker på att inget skrevs / lästes på disken.
Men idag vägrar WDTVn att känna av disken.
Jag kopplade först in den då WDTV var avstängd, startade WDTV men disken kom inte upp, väntade länge utan att något hände.
Jag drog då ur USBkabeln, ingen reaktion på något vis.
Jag låter WDTV vara på och sätter in USBkabeln på nytt, det blinkar till i USBlampan på WDTV men det är allt. Den slockar lika fort som den tänts och förblir släckt.

Jag har inga problem att läsa från eller skriva till disken då jag kopplar den till datorn.

I manualen till WDTV står det att om man ser "hard drive can not aggregate" så skall man få ytterligare info om vad som är fel, men i mitt fall står det alltså bara "storage can not aggregate" och thats it!
Jag har testat båda USBingångar med en annan HDD och det fungerar helt fint.

Någon som har något tips?

Edit: Jag har över 100GB ledig plats på disken så det skall inte vara ett problem där.
Ref. tidigare inlägg i tråden där platsbrist orsakade samma symptom.

Redigerat av destructiondays, 13 juli 2009 - 19:54.

Postad 14 juli 2009 - 12:18

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Hej gott folk!!!

Helt underbart att det finns en så aktiv tråd på svenska för oss WDTV användare :(

Jag undrar om någon här är haj på att komma åt grejs via nätverket?
Jag har den senaste WDLXTV installerad (custom firmware om någon undrar).
Fick även hem min Belkin USB nätverksadapter idag, den är i dagslägget den som funkar bäst med WDTV har jag blivit till sagd.

Allt ser bra ut i starten, min WDTV blir tilldelat ett IP nummer, men när startmenyn kommer upp står det såklart ‘no storage present’.
Så jag undrar hur jag ska komma åt min nätverkshårddisk?
Finns det någon bra walkthrough eller någon snäll själv därute som kan tänkas hjälpa mig?

Tack på förhand!

Vad är det för en nätverks HDD?
Och hur är den kopplad på din nätverk?
Eller är den kopplad genom USB?

Postad 14 juli 2009 - 18:22

stödstrumpan
  • stödstrumpan
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Vad är det för en nätverks HDD?
Och hur är den kopplad på din nätverk?
Eller är den kopplad genom USB?

Det är en Lacie (500gb), den är kopplad till min router.
Men efter att pillat en massa igår kväll har jag nästan gett upp på att få det att fungera :(

Finns det någon vettig steg-för-steg guide för hur jag kan stream film/musik från min laptop?
(Jag har en dator med XP och en med Vista)

Postad 14 juli 2009 - 20:39

det lilla svinet
  • det lilla svinet
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag är riktigt intresserad av denna, men som jag förstår så stödjer den inte 5.1 ljud eller kan man se filmer i 5.1 för enligt prisjakt och Pc city m.fl. säger att den stödjer det. Så jag är lite förvirrad ? :S

Postad 14 juli 2009 - 21:05

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Jodå. Den stödjer 5.1 ljud. Har du däremot ett DTS-spår måste du plocka ut ljudet via en förstärkare.

Postad 14 juli 2009 - 21:09

det lilla svinet
  • det lilla svinet
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jodå. Den stödjer 5.1 ljud. Har du däremot ett DTS-spår måste du plocka ut ljudet via en förstärkare.

Ok, men jag har en förstärkare/dvd spelare som körs till mina högtalare och ljudet är kopplat ifrån förstärkaren till TV:n, ska det fungera då, ska försöka hitta vilken Förstärkare jag har.

Det är denna jag har : Hemmabio system

Redigerat av det lilla svinet, 14 juli 2009 - 21:17.

Postad 14 juli 2009 - 21:13

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Har du en förstärkare som hanterar DTS och en optisk ingång i den, där du kopplar in din WD , så ska det inte vara några problem. Annars får du köra vanlig DD 5.1. :(

Edit: kontrollera först vilka ingångar du har i förstärkaren och om den hanterar DTS.

Edit2: Enl spec så har du inte "digital in" på anläggningen. Endast analog in via RCA, vilket gör att du inte får ut det du önskar. Du kan dock koppla in RCA och köra ut stereo + ev "prologic-val". DTS-spår kan du inte använda.

Redigerat av Palle, 14 juli 2009 - 21:25.

Postad 14 juli 2009 - 21:28

det lilla svinet
  • det lilla svinet
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Men kan jag inte köra i DD 5.1 då ?

Vilket jag antar jag får 5.1 ljud av när jag använder mediaspelaren ? ^^

eller hade jag inte det ? :(

Redigerat av det lilla svinet, 14 juli 2009 - 21:31.

Postad 14 juli 2009 - 21:35

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Du saknar digital ingång till förstärkaren så det går inte att få ut 5.1 ljud till dina högtalare.

Postad 14 juli 2009 - 21:40

det lilla svinet
  • det lilla svinet
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Inte ens med AUX Sladdar ? För båda har ju det, kör så på min 360 :( ?

Postad 14 juli 2009 - 21:46

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
kör du ett DD-spår i mediaspelaren så får du ljud , så det är ingen fara med det. Dock så blir det inget "äkta" 5.1 ljud då din spelare inte har ingångar för det. Kör du ett DTS-spår kommer det att bli tyst.

Postad 14 juli 2009 - 21:49

det lilla svinet
  • det lilla svinet
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Dock så blir det inget "äkta" 5.1 ljud då din spelare inte har ingångar för det. Kör du ett DTS-spår kommer det att bli tyst.

Jag får 5.1 ljud alltså, men inte "äkta" och det kan jag aldrig få eller ? Eller vad är äkta ? För på 360:n är ju allt riktigt enligt mig iaf Subben låter o alla de andra högtalarna, som när man kollar på en film eller lyssnar på musik.

Postad 14 juli 2009 - 22:01

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
troligtvis prologic eller nåt annat ljudfält du har i förstärkaren. :(

Postad 15 juli 2009 - 10:42

det lilla svinet
  • det lilla svinet
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

troligtvis prologic eller nåt annat ljudfält du har i förstärkaren. :blink:

Så jag bör alltså få ljud ifrån alla mina högtalare och min subwoofer är med, bara att jag inte får "äkta" ? Med WD:n ?

Redigerat av det lilla svinet, 16 juli 2009 - 18:08.

Postad 15 juli 2009 - 21:07

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Här var det gott om aktivitet, men ingen som har svar på mina frågor, eller? :blink:

1. Vad är egentligen hållaren till som medföljde? Fjärrkontrollen? o_O
2. Varför muppar den till bildstorleken så att undertexterna hamnar utanför bild?

I korta drag, så kanske någon orkar ta sig an dem.

Postad 16 juli 2009 - 06:07

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
"Hållaren" Är till WD 2,5" hdd

Med undertexten har jag inte en aning varför den skulle göra så. ag ahr inga bekymmer att den skulle placera undertexter fel

Postad 16 juli 2009 - 18:10

det lilla svinet
  • det lilla svinet
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

troligtvis prologic eller nåt annat ljudfält du har i förstärkaren. :)

Så jag bör alltså få ljud ifrån alla mina högtalare och min subwoofer är med, bara att jag inte får "äkta" ? Med WD:n ?

Skulle gärna behöva svar på detta då en säljare väntar ifrån svar av mig och det är väl min sista fråga kan jag få 5.1 ljud även om det inte är "äkta" om jag får Pro logic t.ex. att det kommer ljud ur de 5 högtalarna och ur från subwoofern som jag alltid har fått ?

Postad 17 juli 2009 - 14:19

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Dom enda digitala ljud du kan få ut ur din pryl är dom dvd t.ex som du spelar i den, allt du kopplar in i den kommer bara att vara en stereo signal ut som du sen kan med din pryl använda pro logic II som gör om en stereo signal till surround ljud fast klart mycket sämre än dd eller dts.

Postad 19 juli 2009 - 10:31

henke88
  • henke88
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag har följt tråden ganska bra och läst att man behöver en receiver för att få DTS ljud att funka. Logitech Z-5500 har nämnts och den verkar grym och samtidigt till ett bra pris.

Jag undrar vad som är den absolut billigaste lösningen för att få DTS ljudet att funka? Är det Z-5500 ?
Jag vill ha DTS ljudet alltså, inte konvertera om ljudet som det går att göra.

Postad 20 juli 2009 - 17:50

det lilla svinet
  • det lilla svinet
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Dom enda digitala ljud du kan få ut ur din pryl är dom dvd t.ex som du spelar i den, allt du kopplar in i den kommer bara att vara en stereo signal ut som du sen kan med din pryl använda pro logic II som gör om en stereo signal till surround ljud fast klart mycket sämre än dd eller dts.

Men det stämmer ju inte om jag får 5.1 ljud som är lika bra via mina aux kablar som genom DVD:n

Postad 20 juli 2009 - 22:03

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Du får INTE äkta 5.1 ljud via en "aux-kabel". Du får en simulerad 5.1 upplevelse med hjälp av din förstärkare och de är stor skillnad. Hör du inte skillnaden så är det väl bara att köra på. Posta ljudfrågor i "ljudtrådarna" så fortsätter vi med WD här.

Redigerat av Palle, 20 juli 2009 - 22:06.

Postad 21 juli 2009 - 06:31

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Hmm nu förstår jag inte vad för problem som dök upp idag - skulle påbörja en ny anime i mkv-format men när jag startar den står det Japanese (Unsupported) och jag får inget ljud? o_O Varför inte det då? Vad ska jag göra åt den saken - konvertera på något miffosätt och av vilken dum anledning då? :/

Och såhär ser det f.ö ut när jag tittar på just anime, vad gäller undertexter:

Postad bild

Som synes är det en del text beskuren högst upp - p.g.a att jag varit tvungen å flytta upp bilden, annars ser det nämligen ut såhär:

Postad bild

Postad 21 juli 2009 - 09:36

Unregistereda9d5755e
  • Unregistereda9d5755e
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Hmm nu förstår jag inte vad för problem som dök upp idag - skulle påbörja en ny anime i mkv-format men när jag startar den står det Japanese (Unsupported) och jag får inget ljud? o_O Varför inte det då? Vad ska jag göra åt den saken - konvertera på något miffosätt och av vilken dum anledning då? :/

DTS FLAC MP3?

Som synes är det en del text beskuren högst upp - p.g.a att jag varit tvungen å flytta upp bilden, annars ser det nämligen ut såhär:

Den enda slutsatsen jag kan nå med hjälp av dina tidigare inlägg är att det är din projektor.

Har märkt det på min 360 och PS3 också ibland.

Förutom det vilken funktion använde du för att flytta bilden?

Postad 21 juli 2009 - 09:48

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

DTS FLAC MP3?

Que? o_O

Den enda slutsatsen jag kan nå med hjälp av dina tidigare inlägg är att det är din projektor.
Förutom det vilken funktion använde du för att flytta bilden?

Vilken funktion på 360:n och PS3:an, eller? Där kan jag inte ens flytta bilden, har jag för mig. Men med WD HD TV kan man ju gå in i Options och välja fyrvägspilen för att flytta runt bilden åt alla håll.

Och det borde ju vara min projektor ja, ibland har jag fått gå in och ändra Aspect till "Zoom" eller "Through" eller något sådant läge för att bilden inte ska bli beskuren eller se för liten/stor ut. För att spela Wii i "helskärm" måste jag ha... något annat än när jag spelar PS3 och 360 (vad det nu än var, minns inte).

Men när jag använder mig utav WD HD TV finns det bara två lägen att välja mellan: Normal och Through, och båda ser likadana ut, så...

Redigerat av ConraDargo, 21 juli 2009 - 09:49.

Postad 21 juli 2009 - 10:13

Unregistereda9d5755e
  • Unregistereda9d5755e
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

DTS FLAC MP3?

Que? o_O

Du kan börja med att ta reda på detta först.

Vilken funktion på 360:n och PS3:an, eller? Där kan jag inte ens flytta bilden, har jag för mig. Men med WD HD TV kan man ju gå in i Options och välja fyrvägspilen för att flytta runt bilden åt alla håll.

Då är det ju tur att du skriver att du använde just den funktionen och inte din projektor så jag slipper gissa.

Och det borde ju vara min projektor ja, ibland har jag fått gå in och ändra Aspect till "Zoom" eller "Through" eller något sådant läge för att bilden inte ska bli beskuren eller se för liten/stor ut. För att spela Wii i "helskärm" måste jag ha... något annat än när jag spelar PS3 och 360 (vad det nu än var, minns inte).

Men när jag använder mig utav WD HD TV finns det bara två lägen att välja mellan: Normal och Through, och båda ser likadana ut, så...

Jag rekomenderar att du sätter dig ner och läser manualen till din projektor samt WDTV´n

Redigerat av Unregistereda9d5755e, 21 juli 2009 - 10:19.

Postad 21 juli 2009 - 11:18

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Ingen ny FW på G? (inte för att jag direkt saknar något men....)

Postad 21 juli 2009 - 11:26

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Bra tips där, blev mycket klokare nu -_-'

Postad 21 juli 2009 - 11:27

Unregistereda9d5755e
  • Unregistereda9d5755e
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Inget nytt sedan 1.02.10

Bra tips där, blev mycket klokare nu -_-'

Då du inte ens har angett vilket ljudformat filmen har, vilken projektor du har, om du använder hdmi eller inte, vilken upplösning du använder, om du anväder overscan eller har några andra inställningar som påverkar bilden,

Då är det nästan omöjligt att veta vad som är fel utan att gissa sig fram.

Redigerat av Unregistereda9d5755e, 21 juli 2009 - 11:41.

Postad 21 juli 2009 - 11:44

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Då du inte ens har angett vilket ljudformat filmen har, vilken projektor du har, om du använder hdmi eller inte, vilken upplösning du använder, om du anväder overscan eller har några andra inställningar som påverkar bilden,

Då är det nästan omöjligt att veta vad som är fel utan att gissa sig fram.

Säg bara vad som behövs så får ni den information :) Help me help you, som man säger.

Först och främst - hur kollar jag vilket ljudformat filmen har? Och upplösning... på vad? Och vad är overscan?
Ta inte saker för givet att alla förstår och vet med sig att man ska inkludera i sitt inlägg.

Projektor - TW700, HDMI kör jag med.

Postad 21 juli 2009 - 12:35

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Det underlättar ifall du kontrollerar vilket ljudformat det är på filmen ( DTS ? ) innan du ställer din fråga här, vi är inga tankeläsare ifall du tror det. :)
Skaffa programmet Mediainfo där du får reda på all info om dina filmer.

Jag har också saknat en ny officiell FW, den senaste betan 1.02.10 har funnits ute en tid nu.

Postad 21 juli 2009 - 12:42

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Det underlättar ifall du kontrollerar vilket ljudformat det är på filmen ( DTS ? ) innan du ställer din fråga här, vi är inga tankeläsare ifall du tror det. :)
Skaffa programmet Mediainfo där du får reda på all info om dina filmer.

Och varför förutsätter folk att man ska veta sånt här? :S Jag är inte heller någon tankeläsare och av mitt inlägg att döma torde det vara väldigt tydligt hur pass lite jag vet. Just därför jag söker hjälp här...

Så snart som jag har kommit hem från jobbet ska jag använda Mediainfo och ta reda på det ni vill ha. Önskas mer information så som sagt - tala då om det istället för att utgå från att jag sitter här tyst och dum! :)

Redigerat av ConraDargo, 21 juli 2009 - 12:43.

Postad 21 juli 2009 - 16:00

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Sådär, nu har jag använt MediaInfo för att ta reda på följande om mkv-filerna:

Videoström: AVB
1 ljudström: AVC
1 ljudström: Vorbis
2 textströmmar: ASS / UTF-8

Antar att det är det här Vorbis som ställer till det?

Postad 21 juli 2009 - 19:48

Veratio
  • Veratio
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Har man läst tråden så finns det åtminstone femton posts som skriver om mediainfo. Så var inte så dryg, läs tråden innan du bråkar om självklarheter.

N

Postad 21 juli 2009 - 20:48

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Bråkar? Dryg?? :/

Jaja, eftersom nu ingen har sagt någonting på ett par timmar så visst - då kan jag väl dra igenom alla 34 sidor...

Är detta info som kanske borde stå i huvudinlägget om det nu är så självklara saker som likväl gång på gång dras upp?

Redigerat av ConraDargo, 21 juli 2009 - 21:05.

Postad 22 juli 2009 - 18:06

Unregistered660dd59f
  • Unregistered660dd59f
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hej på er!

Har lite problem med undertexter till min WD HD TV...

Någon som vet vad man ska göra för att få undertexten att fungera till en vanlig .AVI-fil? Har provat att ändra från ANSI till UTF-8 men det hjälper inte. Har såklart skrivit in exakt samma namn på .srt-filen som på filmen.

Jag har verkligen försökt hitta en lösning på forumet men hittar inget, I suck!

Filmen är fö The Hangover (2009) DVDSCR-Maxspeed.avi.
Hoppas på hjälp från er där ute...

Mvh

Mattimannen

PS. Undertexten fungerar i VLC men inte i WMP för kännedom...

Redigerat av Unregistered660dd59f, 22 juli 2009 - 18:07.

Postad 22 juli 2009 - 19:41

cardiel
  • cardiel
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt en wd tv hd , jag köpte den för o spela upp xvid,x264 filmer. Men jag får inte ljud på dom flesta x264 filerna fastän jag uppdaterat den till version 1.02.10 . Någon som vet om det har kommit någon annan inofficiell updatering? eller om jag kanske gör något fel?

Postad 22 juli 2009 - 21:06

Unregistereda9d5755e
  • Unregistereda9d5755e
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag har precis köpt en wd tv hd , jag köpte den för o spela upp xvid,x264 filmer. Men jag får inte ljud på dom flesta x264 filerna fastän jag uppdaterat den till version 1.02.10 . Någon som vet om det har kommit någon annan inofficiell updatering? eller om jag kanske gör något fel?

Om det är DTS eller något annat ljudformat som inte stödjs du försöker spela upp så får du gå och ställa dig i hörnet och reflektera över dina egna tillkortakommanden.

Redigerat av Unregistereda9d5755e, 22 juli 2009 - 21:19.

Postad 22 juli 2009 - 21:58

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Två enkla frågor.

Ingen mer än jag som stör mig på att man måste ändra mellan 50/60 Hz på olika dvd-filmer för att inte fpsen ska bli för hög? Auto funkar inte. ställer sig på 60 jämt för mig.

Varför funkar inte subtitles på alla iso filer? vet att filen innehåller sub. eftersom den funkar perfekt genom min xbox.

Postad 22 juli 2009 - 23:26

Erna113
  • Erna113
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

för mig fungerar det hur bra som helst med usb-hub, kör med 2 st såna https://www.prisjakt...kt.php?p=304333.
det som skulle kunna strula är om du har den senaste prereleasen av FW´n 1.02.10 som verkar strula till det rejält med usb-hubbar. WD har inget stöd för usbhubbar utan det är lite som bonus att det fungerat med de tidigare firmware´sen.

Det är ingen hub jag använde utan en switch.
Har senaste FW.
Men nu funkar det ok när jag satte korta kabeln mellan WDTV och switchen o den långa till HDD.

Förresten... Hur lång tid tar det för er när er WDTV ska visa thumbnails på filmer.
En hel sida går ganska segt att få fram tycker jag, det liksom hackar sig fram. Vet inte om det är för att bildfilerna är för stora? (100-200kB)

Postad 23 juli 2009 - 06:12

isopaistiainen
  • isopaistiainen
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Det är ingen hub jag använde utan en switch.
Har senaste FW.
Men nu funkar det ok när jag satte korta kabeln mellan WDTV och switchen o den långa till HDD.

Förresten... Hur lång tid tar det för er när er WDTV ska visa thumbnails på filmer.
En hel sida går ganska segt att få fram tycker jag, det liksom hackar sig fram. Vet inte om det är för att bildfilerna är för stora? (100-200kB)

Alrighty, my bad. Men skönt att det fungerar som det ska nu iaf. För mig går det riktigt snabbt att ladda bilderna, ett par sekunder per "sida" att ladda, och har det väl laddat en gång så ligger bilderna kvar där till nästa gång utan att behöva laddas. Däremot så tog det ruggigt lång tid innan jag ändrar storleken till 120x180 på alla thumbnails. Körde med STORA upplösningar innan i tron om att kvaliteten på bilden skulle bli bättre, men jag har inte sett någon som helst skillnad efter att ändrat storleken på mina bilder.

Postad 23 juli 2009 - 11:50

firebladeRR
  • firebladeRR
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hejsan,

Köpte min WDTV igår, och på WD:s sida hittade jag endast firmware 1.02.07 e det samma som v.1.02.10 eller var hittar man den?

Sen en annan fråga hur skall jag gå tillväga för att spela upp mkv filmer med dts ljud, filmen spelas upp men inte ljudet!
Orkar inte läsa genom alla 67sidor så är tacksam för svar!

Postad 23 juli 2009 - 11:54

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Du behöver ju inte bläddra speciellt långt bak för att se att var och varannan sida talar om att DTS inte kodas av i WD utan du behöver en extern avkodare.tex förstärkare.

Postad 23 juli 2009 - 12:07

Unregistered190ec6b1
  • Unregistered190ec6b1
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Hejsan,

Köpte min WDTV igår, och på WD:s sida hittade jag endast firmware 1.02.07 e det samma som v.1.02.10 eller var hittar man den?

Sen en annan fråga hur skall jag gå tillväga för att spela upp mkv filmer med dts ljud, filmen spelas upp men inte ljudet!

Her kan du finne 1.02.10 http://www.wdc.com/wdtvprerelease/

Postad 23 juli 2009 - 18:49

93turbo
  • 93turbo
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Hejsan,

Du måste koppla ljudet från WDTV via en förstärkare som klara att avkoda DTS. Jag ingen WDTV själv men jag antar att WDTV inte klara att mixa ner DTS - ljud till analog signal. Detta är det absolut vanilgste problemet med DTS.

Alternativt går det att remuxa om filmen, det står mycket skrivet om det, i alla fall om du söker inom Media Extenders.

Postad 23 juli 2009 - 20:03

henke88
  • henke88
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag har börjat remuxa DTS ljudet till Dolby Digital med hjälp av det programmet AudioConverter och guiden där funkar perfekt.

Men när jag så småningom skaffar mig en förstärkare som tar DTS då vill jag ju självklart ha DTS på filmen, men om jag då gör om ljudet till DD kan jag få tillbaka DTS ljudet på något sätt, det jag tänkte var är ju att oftast blir filen större efter remuxen, ligger DTS ljudet kvar i filen så att jag får två ljudspår alltså och kan välja mellan DTS och DD eller skrivs DTS ljudspåret över?

Postad 23 juli 2009 - 20:44

apansson17
  • apansson17
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Får inte min WHD att visa skivomslag, är det jag som gör fel eller fungerar inte det än. Även till filmerna vore det trevlig om det kunde visas en bild. Någon som har koll. Jag har senaste firmwaren.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.