Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*

2277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 februari 2010 - 10:27

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

I sure can! =) Detta är vad som skickades till aftonbladet och mobil.se.

-------------massa text----------------

Tack på förhand // Martin Johansson

Vill inte vara elak, dum eller göra påhopp.
Men alltså måste bara fråga, du förväntar dig mer av produkten än vad du köpt från början?

Läst igenom det du skrivit, och hittar mest bara grejer som inte är som du vill.

Lite som att jag köper en bil, för att senare börja klaga på "det borde vara en större tank på bilen", "bakluckan borde gå att öppna 2 delat istället för enkel delat" "det borde gå att ha värme i stolarna". "Det är dåligt att bilen tappar massa i värde efter en kort tid"

Har nån av de grejerna som du efterfrågar i din långa lista utlovats av Sony Ericsson eller Säljaren som du köpte telefonen av?

/Jocce

Postad 19 februari 2010 - 10:38

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0
Ang Remote Play

"For it to work you would need wireless and DLNA connectivity,"

http://www.pocket-li...lay-for-android

Med andra ord så kommer det nog ingen sådan lösning för Sation.

Postad 19 februari 2010 - 11:02

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Men alltså måste bara fråga, du förväntar dig mer av produkten än vad du köpt från början?

Läst igenom det du skrivit, och hittar mest bara grejer som inte är som du vill.

Hojt!

Som jag skrev vid något tillfälle tidigare så handlar det inte om att sakerna är utlovade på något vis, men jag jämför med motsvarande telefoner (Omnia HD återigen) och om de telefonerna finns ute på marknaden en lång stund innan Satio så tycker man ju att Sony Ericsson borde försöka matcha det och lägga till det där lilla extra (kamera på 12mpx) för att helt enkelt vara snäppet bättre. Men som det är nu så har telefonen en kamera som är bättre och resten är egentligen en försämring mot andra telefoner som är byggda på samma operativsystem. Hade jag vetat det från början så hade jag ju givetvis köpt en Omnia HD till exempel eftersom den har de funktionerna som jag efterfrågar, men samtidigt fungerar det ju så att tillverkarna försöker alltid vara snäppet vassare än sina konkurrenter, men i det här fallet tycker jag personligen att Sony Ericssons släpp av Satio var mycket sämre än utbudet som fanns redan innan telefonen släpptes. Notera också att jag inte visste om alla "fel" när jag köpte telefonen och vissa saker hoppades jag på att det skulle fixas till i uppdateringar, men ingenting verkar hända på den fronten längre.

Redigerat av Downhill, 19 februari 2010 - 11:04.

Postad 19 februari 2010 - 11:28

yetpak
  • yetpak
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Du som kör med Garmin.
Jag har också laddat in Garmin Mobile XT men efter 30 sekunder släcks displayen ned, jag hittar bara en inställning där man maxialt kan öka till 60 sekunder.
När man kör ett program så vill man ju inte att displayen släcks hela tiden...
Tips?

Edit:
Nevermind. :D
Hittade det.

jag hittar inte denna inställningen, kan någon visa/förklara

äh, jag får väl säga samma sak, hittade det. men för andra:
inställningar>visa>(högst upp) Åsidosätt belysning

Redigerat av yetpak, 19 februari 2010 - 11:33.

Postad 19 februari 2010 - 12:42

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

/Jocce

Att den ska fungera felfritt är väll en bra start.
Ditt inlägg känns lite väll dumt formulerat eller vad tycker du ?
// Hifighost

Postad 19 februari 2010 - 13:18

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Att den ska fungera felfritt är väll en bra start.
Ditt inlägg känns lite väll dumt formulerat eller vad tycker du ?
// Hifighost

Syftar på avsaknaden av funktioner / att han vill ha saker annorlunda.

Det mesta av de sakerna han skrivit är juh grejer han vill ha annorlunda utformade så att säga...

/Jocce

Postad 19 februari 2010 - 13:24

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Hej!

Du visste inte om "felen" när du köpte telefonen. Nej kanske inte.
Men iallafall så funkar jag så att om jag ska köpa en sak, spelar ingen roll om det är en mobil, en tv, en bil eller vad som helst, så kollar jag upp fakta om produkten innan.
Så här funkar den, det här utlovar tillverkaren, det här kan jag med andra ord förvänta mig.
Det är utgångsläge 1a för mig.
Visst man kan sitta och hoppas att det kommer en uppdatering i mjukvaran till bilen som gör den bränslesnålare och ger mer effekt (för detta kan man juh köpa till från en extern firma och alla andra tillverkares bilar är juh faktiskt så...), men det är juh inget jag som på nått som helst sett kan varken förvänta mig eller kräva av tillverkaren, speciellt inte gratis.

Visst rena fel (bilen drar 1,5 liter milen i EU cykeln istället för de utlovade 1/liter milen och dessutom bara har 200 hk mot de utlovade 250 hk), ja då kan jag förvänta mig att de fixar de, men då tar jag mig också till verkstaden för en garantireparation.

I mina ögon så ser jag att du är besviken på telefonen, vilket alltid är synd, men vad är anledningen till att du är besviken?
Är det på grund av att du har blivit lovad nånting den inte håller, eller för att du önskar och vill ha funktioner osv?

/Jocce

Hojt!

Som jag skrev vid något tillfälle tidigare så handlar det inte om att sakerna är utlovade på något vis, men jag jämför med motsvarande telefoner (Omnia HD återigen) och om de telefonerna finns ute på marknaden en lång stund innan Satio så tycker man ju att Sony Ericsson borde försöka matcha det och lägga till det där lilla extra (kamera på 12mpx) för att helt enkelt vara snäppet bättre. Men som det är nu så har telefonen en kamera som är bättre och resten är egentligen en försämring mot andra telefoner som är byggda på samma operativsystem. Hade jag vetat det från början så hade jag ju givetvis köpt en Omnia HD till exempel eftersom den har de funktionerna som jag efterfrågar, men samtidigt fungerar det ju så att tillverkarna försöker alltid vara snäppet vassare än sina konkurrenter, men i det här fallet tycker jag personligen att Sony Ericssons släpp av Satio var mycket sämre än utbudet som fanns redan innan telefonen släpptes. Notera också att jag inte visste om alla "fel" när jag köpte telefonen och vissa saker hoppades jag på att det skulle fixas till i uppdateringar, men ingenting verkar hända på den fronten längre.

Postad 19 februari 2010 - 13:59

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Hej!

Du visste inte om "felen" när du köpte telefonen. Nej kanske inte.
Men iallafall så funkar jag så att om jag ska köpa en sak, spelar ingen roll om det är en mobil, en tv, en bil eller vad som helst, så kollar jag upp fakta om produkten innan.
Så här funkar den, det här utlovar tillverkaren, det här kan jag med andra ord förvänta mig.
Det är utgångsläge 1a för mig.
Visst man kan sitta och hoppas att det kommer en uppdatering i mjukvaran till bilen som gör den bränslesnålare och ger mer effekt (för detta kan man juh köpa till från en extern firma och alla andra tillverkares bilar är juh faktiskt så...), men det är juh inget jag som på nått som helst sett kan varken förvänta mig eller kräva av tillverkaren, speciellt inte gratis.

Visst rena fel (bilen drar 1,5 liter milen i EU cykeln istället för de utlovade 1/liter milen och dessutom bara har 200 hk mot de utlovade 250 hk), ja då kan jag förvänta mig att de fixar de, men då tar jag mig också till verkstaden för en garantireparation.

I mina ögon så ser jag att du är besviken på telefonen, vilket alltid är synd, men vad är anledningen till att du är besviken?
Är det på grund av att du har blivit lovad nånting den inte håller, eller för att du önskar och vill ha funktioner osv?

/Jocce

Att jämföra med en bil är inte rättvist! Visst, en bil är också byggd med hjälp av teknik och datorkomponenter men inte alls på samma sätt som i en mobiltelefon. Köper man en bil så är den noggrant testad och alla funktioner fungerar vid köp, om inte så är det som du säger en garantireparation som står på tur. En telefon däremot släpps ofta för tidigt, vad det beror på vet jag inte, men jag gissar på att tillverkarna vill få ut telefonen så fort som möjligt på marknaden innan det utannonseras nya telefoner som kommer att ta över all uppmärksamhet. Detta gör att vi konsumenter blir testpersoner och det gör mig fruktansvärt besviken. Jag vill inte köpa en ny produkt för flera tusen kronor och sen fungerar den inte som den ska, tillverkaren gör ingenting åt saken och där blir man ståendes som ett fån och får gilla läget. Som jag har sagt tidigare så handlar det om att telefonen inte fungerar som den ska, det har ingenting med just mitt exemplar att göra (det är alltså inte ett måndagsexemplar jag talar om) utan det är saker som många andra upplever och det beror på brister i mjukvaran. Vi kan inte göra någonting åt det, en reparation kan inte göra något åt det eftersom det inte finns någonting att reparera och den enda lösningen är att fortsätta klaga på tillverkaren och hoppas att de fixar till problemet/problemen.

Av de punkterna jag har skrivit ner så finns det en del saker som inte fungerar men som borde ha fungerat vid köp (till exempel kalenderfunktionerna, ändring av tema och så vidare) dessa funktioner fungerar inte för varken mig eller för andra Satio-ägare. Några punkter är sådant som borde ha funnits med från början (equalizer som är standard i Symbian S60v5 till exempel) och sist men inte minst så är en del punkter förbättringsförslag på saker som jag (vi?) önskar att Sony Ericsson lägger in i en kommande uppdatering (DLNA-stöd, pekskärmskalibreringen, fler FW-updates och så vidare).

Jag gör precis som du att jag sitter och läser på om en produkt, kollar tester, läser recensioner, läser manualer och allt möjligt inför att jag ska köpa någonting. Jag tycker att det är roligt att jämföra fram och tillbaka, se vad det finns för saker som skiljer och framförallt hur allting fungerar. Men, och det här är ett stort MEN.. Inför släppet av Satio så var Sony Ericsson väldigt försiktiga när det kom till recensioner och förhandstittar på telefonen. Alla standard funktioner (som Sony Ericsson hade promoteat, t.ex. 12mpx kamera) testades mer än gärna, men resten testades inte och man var noggrann med att säga att det fortfarande är en tidig version av mjukvaran och att den kommer att vara förbättrad på många sätt när telefonen ska släppas. Detta gjorde att det blev lite av en omöjlighet att ta reda på information om telefonen innan den släpptes. Vissa recensenter sa att telefonen hade DLNA-stöd på den testversion som de höll i händerna, I stort sett alla tyckte att kameran funkade bra (inget snack om dålig videoinspelning eftersom den delen aldrig testades), recensenterna tyckte att menyn såg stilig ut och att telefonen har potential. Jag har inte möjlighet att dra upp alla grejer här, men för att komma till min poäng så är det alltså själva standardfunktionerna som presenterades/demonstrerades. Det fanns ingen djupgående information om vilka brister som fanns och det har troligtvis att göra med att allting inte hade upptäckts i kombination med att "det är en tidig version och mjukvaran kommer att vara förbättrad vid släpp". Det gjorde att i alla fall jag blundade för problemen och inväntade releasen. Ganska tidigt märkte man småsaker som inte fungerade som man ville (avsaknaden av equalizer och separata volymreglage är två saker som jag saknade ifrån min gamla K850i direkt när jag fick min Satio). Därför började jag skriva ner saker som jag tyckte fungerade dåligt, borde läggas till eller som borde utvecklas på något vis och skickade den informationen till Sony Ericsson då jag trodde att det kunde vara av stor vikt. Jag gick ju i förhoppningen att Sony Ericsson ville göra så bra telefoner som möjligt och att de inte ska ramla mellan stolarna på grund av småsaker. Jag vet att Sony Ericsson har haft det sjukt jobbigt den sista tiden och därför ville jag, med det lilla jag kan, bidra till att försöka göra deras produkter bättre. Men sen när allting började ignoreras och när ingenting hände så tröttnade man. Även om jag inte förväntar mig att saker som DLNA-stöd och liknande ska läggas in, så vill man ju i alla fall ha en telefon där standardfunktionerna (kalender, teman osv. återigen) fungerar som det ska. Resten skulle bara bli en eventuell bonus.

Redigerat av Downhill, 19 februari 2010 - 14:05.

Postad 19 februari 2010 - 14:38

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Att jämföra med en bil är inte rättvist! Visst, en bil är också byggd med hjälp av teknik och datorkomponenter men ...............................

................. Resten skulle bara bli en eventuell bonus.

(Plockade bort lite text för att få ett kortare quote...hoppas du inte misstycker).

Kanske inte 100% rättvist att göra en jämförelse med en bil, men fortfarande lite samma sak (även om det rör sig om mer pengar annat handhavande osv...)

Jag är ledsen, men jag kan inte hålla med dig. Jag kan verkligen inte det.
Antingen har man ett fel på produkten, alternativt blivit lovad en sak.
Då har man två val: Garantireparation eller häva köpet (har säljare, reklam eller liknande lovat dig en sak men den inte håller det har du rätt att häva köpet!)

De grejerna du beskriver verkar nästan uteslutande vara förbättringar/annat tillvägagångssätt än vad SE tänkt sig.

Visst, helt nya produkter kan vara svårt att läsa sig till, men precis som du säger så blundade du för problemen...
Men helt plötsligt har du öppnat ögonen och allt är SE:s fel.

Vem säger att de ignorerar dig?
De har skickat vidare grejerna (enligt dem själva) till rätt avdelning. Men tror du de lägger ner en enorm tid (= pengar) för att en eller ett fåtal önskar fler funktioner / annorlunda funktioner?

Du nämner att vissa saker inte funkar "som de ska". Vad är definitionen på "som de ska"?
Som du VILL, eller HOPPAS eller ÖNSKAR att de ska funka, eller som SE säger att de SKA funka?
Har du rena buggar, FEL på programvaran, saker som inte funkar = garanti rep, låt dem reparera telefonen (troligen utan att lyckas då du säger att det inte finns någon uppdatering som löser problemen) Efter 3 försök har du rätt att häva köpet! Använd den rätten då!!

Du nämner att EQ är standard i OS:et, men innebär det att SE MÅSTE ha med det? Borde gått att kolla upp innan köp? (Kontakta SE eller snacka med säljare!)

Som sagt, känns som du är missnöjd över telefonen på grund av att du hoppats att den skall få fler/annorlunda funktioner med tiden.

/Jocce

Postad 19 februari 2010 - 15:14

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

(Plockade bort lite text för att få ett kortare quote...hoppas du inte misstycker).

Jag misstycker inte och jag gör samma sak med ditt inlägg.. =)

Vi skippar bilparallellen nu, den känns inte helt relevant längre..

Jo jag kan hålla med dig att majoriteten av grejerna är rena förbättringsförslag som jag skulle vilja att Sony Ericsson lägger in. Men eftersom grejerna är relaterade till mjukvaran så finns fortfarande möjligheten att förbättra det och då skickar man ju givetvis in lite tips på vad man saknar och så hoppas man på att det fixas till.. Däremot är det en enorm skillnad om jag hade börjat klaga på att telefonen kör med en resisitiv pekskärm (vilket i sig är ett skämt) och att jag hellre vill att den ska vara kapacitiv. Där snackar vi hårdvara och det är givetvis ingenting som Sony Ericsson varken kan eller vill ändra på. Där har dom valt en teknik framför en annan, men med mjukvaran så går det alltid att fixa tills saker och jag som utbildar mig till att bli dataspelsutvecklare (alltså mjukvara) tar emot feedback med öppna armar och gör allt för att fixa till det hela. Riktigt så känns det inte med Sony Ericsson, de har haft mycket problem med just mjukvaran i sina telefoner men det tycks aldrig bli någon förbättring. Det är det som jag vill få fram och det är där som jag vill att det ska hända någonting. Just nu står det still.

Allt är absolut inte Sony Ericssons fel, men mycket kan fixas till och det som Sony Ericsson inte kan fixa kan som sagt vara av intresse för till exempel Nokia som ligger bakom Symbian. Återigen väger Sony Ericssons eventuella förbättringsförslag mer än mitt om jag skulle gå direkt dit. Men jag kanske valde fel tillvägagångssätt, vad vet jag.

Sen är väll ordvalet "ignorera" ett felsteg ifrån min sida, men jag har haft mailkontakt med Sony Ericsson sedan mobilen släpptes i mitten av oktober och man tycker ju att om brister uppenbarar sig så borde det fixas till innan telefonen dör ut. (Nu syftar jag inte på alla förbättringsförslag, utan på det som faktiskt inte fungerar korrekt, återigen menar jag framförallt användandet av olika teman. Det är någonting i mjukvaran som gör att det inte fungerar som det ska och det borde fixas till).

Angående Equalizern så innebär det inte alls att Sony Ericsson måste ha med den, men den gör skillnad och många Satio-ägare saknar funktionen. Därför tycker man att det är märkligt att funktionen togs bort ifrån första början och att den med lätthet bör kunna läggas tillbaka.

Återigen, vissa saker är rena förbättringsförslag som jag personligen skulle vilja se, andra saker är sådant som jag tycker skulle behöva utvecklas då det inte fungerar till 100% och andra saker är sådant som borde ha varit med ifrån början (tycker jag personligen) även om det inte har utlovats av Sony Ericsson. Det handlar återigen om att överträffa andra tillverkares produkter, att alltid vara snäppet vassare och att kunderna skall hålla ögonen på just din produkt. Men Satio blev inte riktigt så, den verkar ha hamnat på marknaden för att ge Sony Ericsson en ekonomisk boost (ja, det är min egen hypotes) och sen har den blivit bortglömd. Den borde ha varit snäppet vassare än till exempel Omnia HD när den släpptes, men så blev det inte och därför hoppas man ju på att småsakerna som gör det där lilla extra fixas till framöver.

Jag har länge planerat att skicka in min telefon för "reparation" men det har inte blivit av nu den sista tiden då jag är redigt förkyld och knappt kan ta mig utanför mitt eget hem =) Men jag ska absolut skicka in den, låta Sony Ericsson titta närmare på den och att jag tillslut får häva mitt köp (det är vad jag vill helst av allt). Så nu hoppas jag att jag har förklarat tydligt nog att det är en gemensam sammanställning på allting som jag saknar/är missnöjd med osv med Satio och att det inte enbart är relaterat till Sony Ericsson utan operativsystemet som helhet också. Sony Ericsson kan göra mycket, trots att det inte är deras egna operativsystem (likväl som vi dataspelsutvecklare kan ändra olika spelmotorer). Bara man lägger ner lite tid på det och vill förbättra det.

Postad 19 februari 2010 - 15:42

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Plockar även bort texte denna gång!

Jag är ledsen, men i mina ögon så skjuter du dig själv i foten, igen.

Fungerar inte ändringen av teman som den ska?
Vad säger SUPPORTEN om den saken?

Som sagt, skicka in telefonen.

Visst man kan tycka att de borde ändra allt DU vill, och som "många" vill. Men de har med största sannolikhet lagt ner en ENORM summa pengar på att utveckla telefonen, och att vidareutveckla en massa saker, för att "många" vill det, är kanske inget de direkt vill betala för.
Grejen är att, hur många av de totalt sålda satiosarna har du haft kontakt med ägarna på?
Vill ALLA att det skall ändras / läggas till saker?

Jag hävdar igen, man köper en färdig produkt (även om det är sorgligt att många av de färdiga produkterna känns som de är på beta stadie men det är lite en annan siskussion)

Men vi vänder på det, om SE kom med de uppdateringarna som du vill ha, skulle du vara villig att betala en summa för att få den mjukvaruuppdateringen?

/Jocce

Postad 19 februari 2010 - 15:57

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Jag tror inte SE börjar koda för att en eller flera telefonägare skickar in en 'önskelista' med funktioner som dom tycker bör finnas i Sation.
Lämna in telefonen på rep/service, funkar den inte som den ska när du får tillbaka är det väl till att lämna in den igen o igen om det behövs, för att sedan häva köpet.
Är nog det minst krångliga tillvägagångssättet.

Jag hade en X1 som jag inte kunde ta emot MMS med hemma eller på jobbet, alltså ställen där ja alltid tidigare kunde ta emot och skickat MMS.
Slutade med 2 reparationer sen hävning av köpet, tack vare en hjälpsam säljare på Expert.

Hoppas det löser sig till det bästa i ditt fall! :D

Redigerat av mrNoodles, 19 februari 2010 - 15:58.

Postad 19 februari 2010 - 16:07

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Jag är ledsen, men i mina ögon så skjuter du dig själv i foten, igen.

/Jocce

Det här kan hålla på hur länge som helst =) Men av det lilla jag har hört så känner supporten till problemet angående ändringen av teman, men däremot vet jag inte om de kommer att göra någonting åt det.

Jag kan bara tala för en minoritet som är missnöjda, jag säger inte att alla är det, jag säger bara att det finns fler än jag. Sony Ericsson får givetvis göra som de själva vill, men när man som konsument får agera testperson så blir man ju missnöjd och då vill man framföra den kritiken. Jag fortsätter hoppas att det kan hända något, men jag kan aldrig kräva eller tvinga.. Men, jag visar bara mitt missnöje.

Angående en färdig produkt så känns inte Satio som en sådan.. Det känns som en telefon som har många brister och jag tycker att den borde ha fått stanna inom stängda dörrar ett tag till och utvecklats lite mer innan den nådde hyllorna. Nu blev det inte så och vi fick bli testpersoner, vilket är oerhört tråkigt.

Alright.. För att svara på din twist så skulle jag gärna betala för en uppdatering om jag känner att den fixar till det som jag själv har saknat eller efterfrågat. Givetvis beror det ju på priset, fattig student som jag är, men jag skulle absolut kunna bidra med en peng. Sen har jag ingen aning om hur det systemet skulle tas emot av andra konsumenter, det skulle trots allt kännas oerhört dumt att betala 6000 för en produkt där vissa av standardfunktionerna inte fungerar fullt ut och sen ska man behöva betala för att få sakerna fixade. Men när det kommer till förbättringsförslag med sådant som inte ingick i produkten från början så skulle jag betalat för det, alla gånger, det är precis samma sak som med applikationer!

Rolig diskussion det här, men jag ska försöka ta kontakt med Sony Ericsson igen, be om att få skicka in telefonen på reparation, avvakta och se vad som händer och sen får vi se hur jag gör. Som det är nu så är jag fortfarande besviken på telefonen, men om Sony Ericsson mot förmodan kan ändra min inställning så kanske jag behåller den, annars kommer jag att hoppa över till en annan tillverkare.

EDIT: Sprang förbi en rolig artikel på mobil.se precis.. Det handlar om HTC och deras telefon "Hero". Vad jag minns så fanns den telefonen ute på marknaden ett tag innan Satio och den lanserades med Android 1.5. Så har det varit ett bra tag och HTC utannonserade nyligen "Bravo" (eller vad den slutligen kommer att heta återstår att se, men typ samma telefon som Nexus one). Bravo kommer att lanseras med Android 2.1 och i artikeln står det att HTC går ut med information om att de kommer att uppgradera Hero så att den också kör med Android 2.1. Det är precis den här typen av bemötande ifrån tillverkarna som jag vill se, men som jag saknar hos Sony Ericsson. Det behöver inte innebära jättestora fixar egentligen, men bara någonting händer och att tillverkaren har en dialog med sina kunder. Det ökar tilliten mot företaget. http://www.mobil.se/...1-1.308143.html

Redigerat av Downhill, 19 februari 2010 - 17:10.

Postad 19 februari 2010 - 17:51

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Kärnfråorna är:
1. Återigen har en mobiltillverkare (I detta faller SE) överlåtit betatestningen till oss konsumenter och lämnat oss i sticket med buggar. Några vanliga sådana är temaproblemet, gps strul, kamerafnatt, Och min telefon verkar ha missat att larma mej både via kalender men också vanlig väckarklocka. Och fine, lite buggar ÄR att förvänta sej i början men man förväntar sej då också uppdateringar som medför mer stabilitet.

2. JO vi kunder kan visst förvänta oss förbättringar i form av uppdateringar av mjukvaran, som medför förbättringar som t.ex bättre efterbehandling av bilder, snabbare GPS, bättre batteritid osv, och delvis basera vårat köp på detta! Detta är gängse och så har det varit sedan Nokia N 95 som kom med en rejäl upplyftning när den hade varit ute på marknaden ett tag och även fram till dagens Nokia N97. Och jag är övertygad om att flera andra mobiltillverkare har styrt upp sina telefoner på liknande sätt men Nokia verkar vara en förebild här. Och jag vet att jag köpte den vanliga Nokia N73 som vid säljstart ej hade EQ men som fick det senare- vips en uppdatering!! Är man bara lite insatt i mobiltelefoner så vet man att det uppdateras friskt på många modeller, okej kanske inte alla men tillräckligt många och kända modeller för att det ska så att säga märkas och räknas! Detta kallas för eftersäljning eller kundvård och kan väl i.o.f sej vara ett luddigt begrepp för vissa men med sunt bondförnuft så hajar man ju vad som är tillrådigt eller kanske för mycket begärt. Så även om man inte får en EQ så förväntar man sej trimmning och förbättring.

Näe man köper en topp off the line produkt så tycker i alla fall jag att man ska förvänta sej uppföljning och service! Om andra kan så varför inte SE? Och vad tror ni? Krävs det så mycket kodning/jobb att lägga till en sketen EQ i luren? Finns det inte tidigare erfarenheter/kod som hjälper en på vägen när man ska göra detta?

Sedan kan man ju säga- Nee SE BEHÖVER inte göra detta. Jo men tjena. Det tänket är ju inget som man som kund bara ska gilla. Återigen, jag vill mena att detta är ett normalt krav från oss kunder på en produkt som denna! Vi lever in moderna teknologiska tider och kan faktist förvänta oss att dyra högteknologiska produkter ska ha en uppföljning även om vi inte får EQ:n :D

Eller kort: Det är det felaktiga tänket OCH felen i telefonen som vi stör oss på samt oviljan att lägga till lite godis i luren! Detta är icke för mycket begärt...så deee sååååå :unsure:

Och slå ett öga på esato.com så ser man att det är inte bara är jag som sitter hemma här i Svedala Knäckebrödbo i min trasiga tv-fotölj och gnäller :D Och hade dom inte velat haft någon eftersäljning eller kundvård då hade dom ju stängt igen deras call center helt. (som för övrigt ligger i min stad...ska jag knacka på hos dom? hehe)

Redigerat av star trek, 19 februari 2010 - 18:03.

Postad 19 februari 2010 - 21:19

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
När jag köpte denna telefonen var jag säker på att jag skulle vara nöjd. Den hade enligt mig allt som jag önskade i en telefon, bra kamera, GPS, grym skärm m.m. Den skulle enligt mig mätta min "köpanymobil-tarm" i åtminstone 1-2 år.

Men så fort man startade upp den och började använda menyerna så reagerade jag.
Varför inte kinetisk scrollning i ALLA menyer?? Att bläddra i kontakterna är ju en mardröm, vilket gjorde att jag la in alla kontakter i "favoritfliken" där kinetisk scrollning finns. Detta framgick inte av de tester som jag hade studerat.
Detta kan fixas i en uppdatering! (Samsung gjorde det sist om jag inte missminner mig)

Autoroteringen är ju ett skämt. Telefonen vet ju inte hur den ska rotera skärmen. GRYMT IRRITERANDE!! Framgick inte heller på nåt test... Detta kan fixas i en uppdatering!

Equalizern ska jag inte tjata om men avsaknaden var heller inte med på några tester som jag såg. FIXA I UPPDATERING!!

Teman som Downhill nämner är ju ett skämt! Inte heller det hade jag hört talas om. Endast ett tema fungerar tillfredställande. UPPDATERING!!

Efter ca 1 1/2 månad kom en uppdatering (och den enda) som faktiskt fixade så telefonen fick bättre batteritid och som även bidrog till att telefonen blev något stabilare.

Efter 1 månad slutade GPS att fungera. Uppdatera Firmware sade SE och sen fungerade den igen.
14 dagar efter det så började kameran helt plötsligt att starta av sig själv. 3 dagar senare även mediaspelaren.
Uppdatera firmware sade SE och sen fungerade det igen. I EXAKT 1 MÅNAD!!!

Nu är det samma problem igen. Har det kommit någon uppdatering?? ICKE!! Vad säger SE??

Citat från deras hemsida: Visste du att vi konstant arbetar med att förbättra vår programvara? Upp till två år efter lanseringen av en ny telefon arbetar vår programvaruavdelning intensivt för att du ska få ut mesta möjliga av din mobiltelefon, bättre prestanda, nya funktioner och ta bort buggar.

Arbetar intensivt?? Ett j*vla skämt e vad det är!!

Är jag nöjd med att ha lagt ut 6000:- på en telefon som denna?? Vill SE ha in den på reparation??
Svar på båda frågorna är NEJ!!!
Jag tror ingen kan vara nöjd och blunda för sådant här!! (Så länge man inte skiter pengar!!)
SE vill inte ha in telefonen på reparation för de vet att de inte kan laga den!! Så jag får väl fortsätta att återställa den i ett år till tills jag kan ha råd att köpa en annan! Och då blir det inte en SE!!

Over n out!!

Rickard

Postad 20 februari 2010 - 00:18

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Funkar inte telefonen så bör den ju skickas in på service, är den lika efter service får du väl skicka in den igen.
Efter att samma fel har uppstått 3ggr har du enligt konsumentköplagen rätt till hävning.
Du har även rätt till hävning om felet är av väsentlig betydelse för dig.

Läs mer här:
http://www.konsument...t/Fel-pa-varan/

Postad 20 februari 2010 - 07:42

infreeze
  • infreeze
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hmm intressant om man ska jämföra vivaz spec och ainos spec så saknar vivaz med eq hahahahaah

Postad 20 februari 2010 - 09:15

DrMcCoy
  • DrMcCoy
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Hmm intressant om man ska jämföra vivaz spec och ainos spec så saknar vivaz med eq hahahahaah

Personligt tycker jag att EQ är överskattat, skaffa ett par vettiga lurar istället så att det låter bra. På det hela taget tycker jag att Sation är mer stabil efter första uppdateringen än K850n var efter sista. Så ur den synpunkten är jag nöjd.

Däremot ser jag fram emot fler uppdateringar, gärna av själva Symbian självt samt de bundlade appar som finns, t.ex. google mobile finns ju i senare version numera. Nuförtiden ser jag det som självklart att telefoner får löpande uppdateringar under en period, får väl se hur SE resonerar med sin Symbianplattform...

Postad 20 februari 2010 - 16:58

Unregistered88042daf
  • Unregistered88042daf
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Personligt tycker jag att EQ är överskattat, skaffa ett par vettiga lurar istället så att det låter bra.

Jag ser gärna att de finns eq ..anv mobil när ja ute kör mc..och då måste man kunna justera till frekvenser för att få de låta hyfsat :(

Postad 20 februari 2010 - 22:22

Zeezer
  • Zeezer
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jag håller med dig totalt! Man kan inte förvänta sig saker som inte finns med i specifikationerna för telefonen. Som att SE skulle fixa videofilmning i HD. Seriöst!, det är klart dom inte kommer fixa det. Jag tycker folk i den här tråden klagar alldeles för mycket. Jag hade inte förväntat mig att få en grym touch screen med skitbra användargränssnitt som iphone har! Jag köpte denna telefon för kameran och den imponerar verkligen. Hellre har jag bra kamera än massa apps. Om 10 år. Vad kommer vara bäst? Att man satt och lekte och surfade med sin iphone hela dagarna eller att man har bilder på allt roligt man hittat på! Men för dom som inte hittar på nåt skoj, så kan jag varmt rekommendera Iphone! Den är klart bättre då!

Personligt tycker jag att EQ är överskattat, skaffa ett par vettiga lurar istället så att det låter bra.

EQ är grymt överskattat. Alla telefoner jag ägt har haft skitdålig EQ som bara försämrar ljudet. Dom flesta tillverkare optimerar ju ljudkvaliten så gott det går med den hårdvaran som finns i telefonen. Och vad gäller Satios ljudkvalite så är det inte alls något fel på den. Ni som klagar så hemskt på den, har ni testat att jämföra med en av marknadens bästa musiktelefoner iphone? Jag har gjort det nu i helgen. Samma hörlurar och samma låt på iphone (med org inställningar) respektive Satio. Med apples standradhörlur som följer med iphone så låter faktiskt Satio snäppet bättre än iphone, vill jag påstå! (apple's lurar till både telefonerna alltså). Kör jag med andra kvalitetslurar tycker jag att Iphones ljud kan vara lite klarare än Satios, men inte är det någon kraftigare bas med iphone 3gs. Vet inte om iphone har nån app som gör ljudkvaliten grymt mycket bättre men det tvivlar jag på.

Satios ljudkvalite är klart bättre än de tidigare SE telefoner jag haft och ljusår bättre än min förra HTC! Så vad klagar ni på? Eller har jag fått annan hårdvara i min telefon? Känns som ni bara är sugna på att klaga! Detta är väl ett forum för såna som vill växla nyttig information om telefonen med varandra. Varför ska alla klaga då? Sälj telefonen och skaffa en Iphone!

Postad 21 februari 2010 - 11:40

andrei68
  • andrei68
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

EQ är grymt överskattat. Alla telefoner jag ägt har haft skitdålig EQ som bara försämrar ljudet. Dom flesta tillverkare optimerar ju ljudkvaliten så gott det går med den hårdvaran som finns i telefonen. Och vad gäller Satios ljudkvalite så är det inte alls något fel på den. Ni som klagar så hemskt på den, har ni testat att jämföra med en av marknadens bästa musiktelefoner iphone? Jag har gjort det nu i helgen. Samma hörlurar och samma låt på iphone (med org inställningar) respektive Satio. Med apples standradhörlur som följer med iphone så låter faktiskt Satio snäppet bättre än iphone, vill jag påstå! (apple's lurar till både telefonerna alltså). Kör jag med andra kvalitetslurar tycker jag att Iphones ljud kan vara lite klarare än Satios, men inte är det någon kraftigare bas med iphone 3gs. Vet inte om iphone har nån app som gör ljudkvaliten grymt mycket bättre men det tvivlar jag på.

Satios ljudkvalite är klart bättre än de tidigare SE telefoner jag haft och ljusår bättre än min förra HTC! Så vad klagar ni på? Eller har jag fått annan hårdvara i min telefon? Känns som ni bara är sugna på att klaga! Detta är väl ett forum för såna som vill växla nyttig information om telefonen med varandra. Varför ska alla klaga då? Sälj telefonen och skaffa en Iphone!

Instämmer.Jag är jätte nöjd med ljudet och övriga funktioner.Hade en nokia 5800 innan och satio är flera klasser bättre,tycker åxå det klagas överdrivet mycket i tråden,jag är jättenöjd!

Redigerat av andrei68, 21 februari 2010 - 11:41.

Postad 21 februari 2010 - 13:05

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Ojojoj.. Nu var det ett tag sedan jag skrev sist och den största nyheten sedan sist är att jag äntligen har lagt en beställning på en stycke Nexus One! =) Importerar ifrån Googles egna butik i USA via England och hem till lilla Sverige. Ska bli underbart att få en telefon som jag vet fungerar ordentligt och där tillverkaren har som ambition att bemöta kunderna och förbättra telefonen successivt. Nu ska min Satio snart in på reparation så att dom får ta en extra titt på batteriet. Sen blir det till att sälja skiten direkt när den kommer tillbaka.

Men för att återknyta till vad som har skrivits sedan jag skrev sist så säger jag - Visst, musikspelaren är inte alls dålig, ljudkvalitén är inte alls dålig, men båda kan bli bättre. Alla lyssnar vi inte på samma typ av musik och som ni säkert vet handlar mycket om att balansera frekvenserna för att få ett ljud som är behagligt till den specifika genren. Jag själv lyssnar mycket på rock, ibland lite trance och en del metal.. Men jag tycker helt klart att ljudet upplevs som bättre med hjälp av en EQ trots att det är en ren mjukvaru-boost. Då känner jag att frekvenserna framhävs på det sättet som jag vill och skulle det inte stämma så har jag möjlighet att ändra. Som det är nu är man helt låst och kan inte göra någonting åt det. Så jag står fortfarande fast vid att jag saknar EQ i telefonen, det gör stor skillnad. Det handlar inte bara om att köpa nya hörlurar, jag använde exakt samma hörlurar (ett par Sennheiser in-ear av hög kvalité) till min gamla telefon (SE K850i med EQ) och det var en enorm skillnad i ljud. I min gamla telefon lät det mycket bättre när jag spelade upp exakt samma låt med exakt samma lurar. Så, ett rent nerköp för min del på den fronten.

Nåväl, nu kan i alla fall jag vara glad över att slippa telefonen, så jag är mer än nöjd. Men Sony Ericsson har fortfarande kunder kvar och de borde ta sig i kragen och fixa till vissa av problemen! Satio is a big let down =/

Postad 21 februari 2010 - 19:07

DrMcCoy
  • DrMcCoy
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Ojojoj.. Nu var det ett tag sedan jag skrev sist och den största nyheten sedan sist är att jag äntligen har lagt en beställning på en stycke Nexus One! =) Importerar ifrån Googles egna butik i USA via England och hem till lilla Sverige. Ska bli underbart att få en telefon som jag vet fungerar ordentligt och där tillverkaren har som ambition att bemöta kunderna och förbättra telefonen successivt.

Säker att den kommer duga? http://www.nexusonef...layer-w-eq.html

Postad 21 februari 2010 - 19:52

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Säker att den kommer duga? http://www.nexusonef...layer-w-eq.html

Haha ja absolut! EQ är bara en del i det stora hela.. Men visst är det synd att det inte finns någon på den heller =/. Men jag vet att jag kommer bli sjukt nöjd med den telefonen, den passar mig perfekt och det ska bli skönt att få börja köra med en kapacitiv skärm. Sen att Android-market har 20.000 olika applikationer o grejer gör inte saken sämre.

Postad 24 februari 2010 - 11:57

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Jag har själv ägt ca 6 Sony Ericssonmobiler under 2000-talet och kan väl hålla med om att Sations ljudkvalite är OK.
En av de SE-mobiler jag ägde var bland annat en SE w810i. Detta var ju som ni säkert förstår en Walkmantelefon och ljudet i den var 3 gånger bättre än Satio. Dels hade den EQ och den spelade faktiskt en stor roll i ljudbilden.

Smaken är som baken så självklart finns det vissa som tycker EQ är onödig men jag är inte en av dem. Jag är övertygad om att man hade kunnat få bättre ljudbild med en EQ inbyggd i Sation.

Själv är jag väldigt film & musikintresserad så när jag läste om Satio-SE:s flaggskepp, den ultimata mediamobilen så tyckte jag självklart att den var lämplig för mig.

Jag tycker samtidigt att det är kul att det finns de som ändå är nöjda med sin Satio så inte alla känner sig lurade.
Jag personligen är väl inte ute efter att de ska slänga in mer funktioner men tycker samtidigt att de ska underhålla de funktioner som finns. Som bland annat mediaspelaren, scrollning i menyer m.m.

Puss på er

Postad 27 februari 2010 - 11:02

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Någon som har koll på vilken CDA det är på en Svensksåld olåst Satio?
Var lite ouppmärksam när jag låste o debrandade via Davinci så nu vill jag återställa.

Evigt tacksam för snabbt svar

Postad 27 februari 2010 - 11:10

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Någon som har koll på vilken CDA det är på en Svensksåld olåst Satio?

Var hittar jag CDA, eller räcker denna bild?
Bifogad fil  SatioSysinfo.png   254,78K   0 Antal nerladdningar

Postad 27 februari 2010 - 11:47

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Var hittar jag CDA, eller räcker denna bild?

Tack för snabbt svar!!
Denna bild hjälpte för att kunna få ner rätt på Davinci.
Tack än en gång :)

Postad 27 februari 2010 - 13:47

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0
För er som väntar på en uppdatering så är det en på gång...

"Rikard Skogberg says:
February 27, 2010 at 10:34 am
deolan,
Regarding update for Satio it’s just around the corner now, I hope to have some more information in the coming week."

från SE-blog

Postad 27 februari 2010 - 14:12

SQF
  • SQF
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Ok...måste dela med mig av en mysko sak..

Efter den enda uppdatering som har kommit till telefonen så har min GPS varit kass.
En del har ju sagt att man skulle prova att lägga in uppdateringen igen så till slut fick jag nog och gjorde det.
Körde backup på alla filer....laddade batteriet till max och la in den.
Och jodå...Nu funkar GPS super igen..Hittar satelliterna snabbt som tusan.

Och nu till den del som är mysko.
Både innan och efter den första uppdatering så har ju batteritiden varit rent ut sagt kass.
1½-2 dygn har väl varit den normala tiden innan man fick ladda...och det även om man inte har använt telefonen något.
Nu efter ominstallationen så gick den drygt 5½ dygn innan den slocknade???
Och då blev det även en del samtal..ett antal SMS...och lite lek med en fungerande GPS igen.

Laddade upp den igen för ca 2 dar sen och den fina batteritiden verkar hålla i sig.
DET gjorde mig lycklig :)
(Nu lär väl den kommande uppdateringen sabba det hela igen...men men)

Postad 27 februari 2010 - 14:31

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Efter den enda uppdatering som har kommit till telefonen så har min GPS varit kass.
En del har ju sagt att man skulle prova att lägga in uppdateringen igen så till slut fick jag nog och gjorde det.
Körde backup på alla filer....laddade batteriet till max och la in den.
Och jodå...Nu funkar GPS super igen..Hittar satelliterna snabbt som tusan.

Nu efter ominstallationen så gick den drygt 5½ dygn innan den slocknade???

Gjorde du en backup via telefonens Säkerhetskopiering eller använde du PC Suite? Förlorade du några inställningar, program?
Jag har inte haft problem med att snabbt hitta satelliterna, men batteritiden kan ju alltid bli bättre.
Vilka kartor använder du för GPS?

Postad 28 februari 2010 - 09:05

escudo66
  • escudo66
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Min GPS slutade att fungera efter uppdateringen, men jag gick in i servicemenyn/servicetester/gps och raderade hjälpdata och sedan fungerade den igen :P

Postad 28 februari 2010 - 19:09

70
  • 70
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Min GPS slutade att fungera efter uppdateringen, men jag gick in i servicemenyn/servicetester/gps och raderade hjälpdata och sedan fungerade den igen :P

Tack för tipset. Min GPS har ballat ur vid två tillfällen efter senaste omdateringen. Första gången reparerade jag i PC-Suite med en massa ominstalationer som följd, men detta var ju übersmidigt. För att komma in i servicemenyn måste man trycka "röd – grön – röd – röd – grön – röd" (samtalsknapparna). Se till att ha alla program avstängda och utgå från startsidan.

Postad 01 mars 2010 - 12:06

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

För er som väntar på en uppdatering så är det en på gång...

"Rikard Skogberg says:
February 27, 2010 at 10:34 am
deolan,
Regarding update for Satio it’s just around the corner now, I hope to have some more information in the coming week."

från SE-blog

Gott!! Hoppas det ger något nu då... (Håller tummarna!!)

Postad 01 mars 2010 - 18:07

Zeezer
  • Zeezer
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Min GPS slutade att fungera efter uppdateringen, men jag gick in i servicemenyn/servicetester/gps och raderade hjälpdata och sedan fungerade den igen :)

TACKAR!. Jag som varit irriterad som fan på gpsen.. nu funkar den ju super. :D

Postad 01 mars 2010 - 18:37

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
Hur gick det med Satio? Känner inte en enda som äger en, men det kanske är rent "otur" ?

Postad 01 mars 2010 - 18:39

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Hur gick det med Satio? Känner inte en enda som äger en, men det kanske är rent "otur" ?

?

Rockar och funkar bra tycker jag.....

Postad 01 mars 2010 - 18:43

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

?

Rockar och funkar bra tycker jag.....

Så bra :) Jag trodde att det skulle bli en succe, men det har varit så tyst bland alla jag känner.

Postad 01 mars 2010 - 18:48

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Yay, läste precis en recension av VivaZ på M3.se... Han, liksom jag, är besviken på Sony Ericsson för att dom släpper en telefon för varje funktion istället för att kombinera som alla andra tillverkare gör.

Tillåt mig citera:

"Sony Ericsson fortsätter med taktiken att släppa en lur för varje funktion istället för att kombinera allt i en maskin. Vivaz är en miniversion av Satio med lägre kameraupplösning, men video i 720p.......

....Det är en fantastiskt smidig och snabb apparat som klarar foton någorlunda, men samtidigt är Series 60 extra tillkrånglat vilket drar ner betyget. Och att släppa en enhet för enbart HD-filmning några månader efter Satio (som borde ha klarat hd-filmning galant), känns som en fortsättning på Sony Ericssons klassiska feltänk som nästan känns som att du ska ha en telefon för varje funktion du känner för att använda."

Dessutom använder även VivaZ en resistiv pekskärm.. Nu borde det svida lite extra i kassan för Sony Ericsson och förhoppningsvis lär dom sig av sina misstag, men jag har redan börjat bojkotta deras prylar och kommer aldrig mer att köpa en Sony Ericsson i hela mitt liv. Tilliten sjönk till botten i och med Satio.. Hur som helst får jag min Nexus One imorgon och jag längtar något så enormt!

Är det någon som är intresserad av att köpa min Satio så hojta till! Annars flyger den nog upp på blocket eller tradera snart.

Deras recension av VivaZ finns förresten att läsa här: http://m3.idg.se/2.1...eric...världen)

Postad 01 mars 2010 - 20:23

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Haha och du tror att nån´är sugen på din Satio såsom du har sågat den efter fotknölarna? :D :)
Jag hoppas att nästa uppdatering för något gott med sej.

Håller förövrigt fullständigt med dej och rescensenten angående SE: ###### feltänk! GÖR FÖR FANKEN EN ALLT-I-ETT-LUR OCH FÅ TILL ER NYA OCH GAMLA KUNDER!! Många tror jag som kan slanta in en 6000-7000 laxar OM dom vet om att allt finns med i luren!

Postad 01 mars 2010 - 20:33

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Yay, läste precis en recension av VivaZ på M3.se... Han, liksom jag, är besviken på Sony Ericsson för att dom släpper en telefon för varje funktion istället för att kombinera som alla andra tillverkare gör.

Tillåt mig citera:

Dessutom använder även VivaZ en resistiv pekskärm.. Nu borde det svida lite extra i kassan för Sony Ericsson och förhoppningsvis lär dom sig av sina misstag, men jag har redan börjat bojkotta deras prylar och kommer aldrig mer att köpa en Sony Ericsson i hela mitt liv. Tilliten sjönk till botten i och med Satio.. Hur som helst får jag min Nexus One imorgon och jag längtar något så enormt!

Är det någon som är intresserad av att köpa min Satio så hojta till! Annars flyger den nog upp på blocket eller tradera snart.

Deras recension av VivaZ finns förresten att läsa här: http://m3.idg.se/2.1...eric...världen)

Hej vad det gnälls, köp inte SonyEricsson om du inte vill, jag har (faktiskt) svårt att tro att NÅGON bryr sig om du tänker bojkotta SEMC eller inte !

Har du någon som helst aning om orsaken till att Satio inte klara av HD filmning,vet du om tex processorn är den samma ?
Tycker du då i din visdom att SEMC skulle fördröja Satio för att kunna få till HD filmning eller ?

Ut och lek i snön istället, livet är för kort för att bekymmra sig om en TELEFON.....
Over and out. :)

Postad 01 mars 2010 - 20:43

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Hej vad det gnälls, köp inte SonyEricsson om du inte vill, jag har (faktiskt) svårt att tro att NÅGON bryr sig om du tänker bojkotta SEMC eller inte !

Har du någon som helst aning om orsaken till att Satio inte klara av HD filmning,vet du om tex processorn är den samma ?
Tycker du då i din visdom att SEMC skulle fördröja Satio för att kunna få till HD filmning eller ?

Ut och lek i snön istället, livet är för kort för att bekymmra sig om en TELEFON.....
Over and out. :D

Lugn o fin! Blev bara så glad att Sony Ericsson misslyckades än en gång och när recensenten på M3 beskrev det så bra så ville jag dela med mig här, även om det kanske inte direkt ger någonting.. Sen att ingen bryr sig om vad jag tycker, bryr jag mig inte om heller.. Jag kommer inte att skriva så mycket mer i den här tråden, eftersom min Satio är påväg bort ur min ägo. Men bara en eller ett par sidor tillbaka i tråden så var vi ett gäng som var besvikna på ungefär samma funktioner i Satio, så uppenbarligen finns det personer som är lika besvikna som jag. Sen att du kanske är jättenöjd med ditt köp, så är det väll bara att gratulera! Men för mig levde inte telefonen upp till mina förväntningar och då är det väll klart att man söker personer som har samma åsikt och som man kan diskutera problemen med och eventuellt även försöka göra en större grej av det (plus, aftonbladet, gemensamt mail till tillverkaren osv).. eller?

Sen vad gäller grejerna i Satio kontra VivaZ så har jag ganska bra koll ja, mycket är mjukvaru-relaterat och går att fixa till men visst finns det mindre hårdvaruskillnader också..

Haha och du tror att nån´är sugen på din Satio såsom du har sågat den efter fotknölarna? :P :)
Jag hoppas att nästa uppdatering för något gott med sej.

Haha nä! Men man vet ju aldrig.. Det finns ju uppenbarligen folk som är nöjda med sin telefon också, så återigen kan vi konstatera att alla är olika. Men för mig var den inge vidare.

Postad 02 mars 2010 - 12:56

Unregisteredd6cb4034
  • Unregisteredd6cb4034
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Fråga: Försvinner alla program när man uppdaterar den? Jag har micklat in en hel del program som jag inte orkar börja försöka få in igen bland annat Lotus Traveler vilket var ett veritabelt ****!

/Mannen på gatan

Postad 02 mars 2010 - 16:19

Zeezer
  • Zeezer
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Fråga: Försvinner alla program när man uppdaterar den? Jag har micklat in en hel del program som jag inte orkar börja försöka få in igen bland annat Lotus Traveler vilket var ett veritabelt ****!

/Mannen på gatan

Säkerhetskopiera för att vara på säkra sidan men normalt sätt så försvinner inget. Gjorde det inte för mig i alla fall.

Postad 03 mars 2010 - 18:56

Petus
  • Petus
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har någon annat samma problem som jag kanske?

När jag pratar i telefon med någon annan så har dom ibland bara var tredje ord som jag säger. Beror inte på att mottagningen är dålig.

Sen så ställer klockan tillbaka sig några minuter/vecka, lite irriterande .

Har uppdaterat telefonen för andra gången efter jag läst att GPS:en börjar fungera igen, vilket den gjorde också ;)

Har fått svar på rätt många frågor i tråden, hoppas SE släpper en ny update snart.

Keep it up!

Postad 04 mars 2010 - 08:49

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Tjena.

Jo jag undrar en sak som kanske inte går. Jag skulle vilja få så att man kan se vissa kalender påminnelser på "home screen" alltså ursprungsskärmen på telefonen. Typ som ett widget eller nåt sånt. Går det att få saker att ligga där ute och hur gör man ?

Eller finns det nån app för det?

En sak till, jag tycker inte kvaliteten på youtube spelaren är sådär jättebra, går det att få det bättre, ny version eller något sådant ? Klippen blir rätt sunkiga tycker jag.

/Jonas

Postad 04 mars 2010 - 10:12

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Gott!! Hoppas det ger något nu då... (Håller tummarna!!)

Har fått svar från SE support om kommande uppdatering.

Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center.

Vi har i dagsläget inget lanseringsdatum för kommande programvaruversion för Satio.

Om du återkommer per epost eller kontaktar oss per telefon 013 24 45 00 med vad det är för problem du upplever kanske det är något vi kan hjälpa dig avhjälpa redan idag.

Postad 04 mars 2010 - 12:15

Hgberg
  • Hgberg
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Förlåt om jag har sökt för dåligt men förstår mig inte på sökandet på detta forum.

Hur gör jag för att få sms-konversation ist för få varje medelande för sig?

Postad 04 mars 2010 - 16:35

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Har fått svar från SE support om kommande uppdatering.

Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center.

Vi har i dagsläget inget lanseringsdatum för kommande programvaruversion för Satio.

Om du återkommer per epost eller kontaktar oss per telefon 013 24 45 00 med vad det är för problem du upplever kanske det är något vi kan hjälpa dig avhjälpa redan idag.

Ett problem som kommer ibland är när jag skriver sms,slutar surret i bokstäverna efter en stund surrar mobilen som en geting ca trettio sekunder.Någon mer som har samma fenomen?

Postad 04 mars 2010 - 17:06

70
  • 70
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Ett problem som kommer ibland är när jag skriver sms,slutar surret i bokstäverna efter en stund surrar mobilen som en geting ca trettio sekunder.Någon mer som har samma fenomen?

Yepp! Inte värdens största problem kanske, men en god indikation bland flera andra på att Sony Ericsson-ingenjörerna inte helt lyckats bemästra s60v5.

Redigerat av 70, 04 mars 2010 - 17:06.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.