Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Hero *

2430 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Hero 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 9.107784 (166) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 20 October 2009 - 18:14

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
har något liknande callerID, men har inte provat.

Postad 20 October 2009 - 18:45

Unregistered1428
  • Unregistered1428
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Hittade ett som heter True Caller, verkar funka bra. :)

Postad 20 October 2009 - 18:58

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

2. Program som gör så att man kan skicka och ta emot filer via Bluetooth.

Går inte det direkt out-of-box?

Postad 20 October 2009 - 19:08

Unregistered1428
  • Unregistered1428
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Går inte det direkt out-of-box?

nepp, inte vad jag vet

Postad 20 October 2009 - 20:17

Unregistered40467
  • Unregistered40467
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Tack.

Söker 2 andra apps, inte säker på om de finns till hero:n.

1. CallerID program, som kopplar upp sig mot nån databas och visar namn på den som ringer, om det är ett nummer man ej har i telefonen, finns till Iphone har jag för mig.

Hade varit toppen om ni vet om dessa finns.

Mvh

Finns ett program som heter Lookup incoming call som koplas mot hitta.se. Fungerar fint

Postad 21 October 2009 - 13:55

Unregistered40467
  • Unregistered40467
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Vet någon om det finns program för att styra musik eller film från sin HTPC via Heron? (Förutom VNC alltså)

Postad 21 October 2009 - 14:30

Unregistered4dd3aa60
  • Unregistered4dd3aa60
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Vet någon om det finns program för att styra musik eller film från sin HTPC via Heron? (Förutom VNC alltså)

Du kan ju alltid pröva Gmote.
Funkar alldeles ypperligt enligt mig :D
Går att använda som musplatta bland annat.
Mycket enkel att få igång :angry:

Postad 21 October 2009 - 14:38

Unregistered4dd3aa60
  • Unregistered4dd3aa60
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
EDIT: dubbla inlägg..

Redigerat av Unregistered4dd3aa60, 21 October 2009 - 14:38.

Postad 21 October 2009 - 16:36

GuttaG
  • GuttaG
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej!

Har haft min Hero nu ett bra tag och är helt klart nöjd. Tyvärr så råkade jag tappa min kompis igår, vilket resulterade i att skärmen gick i bra många delar...

Jag har sökt en del på nätet och besökt "Mumien" på Döbelnsgatan 45 i Stockholm, men de hade inte fått in delar från sin leverantör. De kunde inte tänka sig att reparera den om jag lyckades få fram de delar som behövs.
Så nu är frågan var ska jag vända mig? Vet inte riktigt om jag vågar mig på att reparera den själv pga. risk att repa samt förstöra chip inuti telefonen.

Tacksam för svar!

Postad 21 October 2009 - 17:55

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
sveriges radio - webbradio fungerar inte.

men provade tipset i satio-tråden: mobil.sr.se , gå till lyssna direkt. Funkade utmärkt

Postad 21 October 2009 - 18:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
GuttaG

Här kan du se hur man gör för att skruva isär/ihop Hero...Lycka till :rolleyes:

http://translate.goo...=...en&ie=UTF-8

Postad 21 October 2009 - 19:10

hegu
  • hegu
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

2. Program som gör så att man kan skicka och ta emot filer via Bluetooth.

Hade varit toppen om ni vet om dessa finns.

Mvh

Har sett att en app som heter Bluex skall fixa det. Har dock ingen hero själv så har ej testat.

Postad 21 October 2009 - 21:21

Toneloc
  • Toneloc
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Har sett att en app som heter Bluex skall fixa det. Har dock ingen hero själv så har ej testat.

Det funkar inte på en Hero. Det finns inget som verkar fungera på Hero just nu.

Postad 21 October 2009 - 22:15

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
alltså jag blir snart förbannad!

har nu som det känns i evigheter försökt hitta en video-converter som kan konvertera en film så att den går att titta på ordentligt i Heron. Jag har testat typ hur många som helst och alla ger i princip samma resultat, ljudet och bilden är osynkat. Hur svårt ska det vara liksom? Både ljud och bild är i övrigt helt klockrena förutom att det är osynkade. Ljudet släpar alltid nån hundradel efter vilket är sjukt störande!

Vad använder ni för converter då ni vill se på film? kvalite? format? etc etc..

blir snart galen på detta...

Postad 22 October 2009 - 02:21

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

har nu som det känns i evigheter försökt hitta en video-converter som kan konvertera en film så att den går att titta på ordentligt i Heron. Jag har testat typ hur många som helst och alla ger i princip samma resultat, ljudet och bilden är osynkat. Hur svårt ska det vara liksom? Både ljud och bild är i övrigt helt klockrena förutom att det är osynkade. Ljudet släpar alltid nån hundradel efter vilket är sjukt störande!

Jag kör ImTOO MPEG Encoder 3 och använder mp4-profilen i lämplig upplösning (ingen mening att ha högre upplösning än vad skärmen klarar) med en videobitrate på 768 och en audiobitrate på 128.

Jag kan inte dra mig till minnes att det har varit osynk när jag har kört detta, men å andra sidan ser jag mycket sällan på serier/filmer på min telefon. Jag kanske helt enkelt inte har märkt av det bara.

Postad 22 October 2009 - 07:55

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

testat doubleTwist?

Postad 22 October 2009 - 13:45

Unregistered26fac21d
  • Unregistered26fac21d
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag använder Videora android converter. ´Är helt gratis och fungerar perfekt för mig. Jag behöver inte välja några inställningar utan det är bara att välja videofil och vilken mobil jag använder så är det klart.

http://www.videora.c...verter/android/

Postad 22 October 2009 - 15:17

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Kerneln till Hero har släppts så snart kommer Donut ut i hembryggt utförande. :)

Postad 22 October 2009 - 16:25

marto_
  • marto_
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Någon som har fått detta spelet att fungera/installeras?
http://www.cyrket.co...Networks.PacMan
Har försökt med BarcodeScanner, men det verkar inte som länken/streckkoden fungerar...?

Postad 22 October 2009 - 19:46

LinusNilsson
  • LinusNilsson
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Måste man ha väder-widgeten på startskärmen? Eller går det att bara ha klockan och datum. Tänkte mest för att ett abonnemang med fri surf är inte aktuellt ifall jag köper denna telefon. Och då känns det onödigt att ha den widgeten som är så beroende av just detta.

Postad 22 October 2009 - 20:02

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Du väljer själv vilka widgets du vill ha på startskärmen.

Postad 22 October 2009 - 20:05

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Måste man ha väder-widgeten på startskärmen? Eller går det att bara ha klockan och datum. Tänkte mest för att ett abonnemang med fri surf är inte aktuellt ifall jag köper denna telefon. Och då känns det onödigt att ha den widgeten som är så beroende av just detta.

Skulle säga att man inte köper en Hero utan att ha flat rate för data.

Postad 22 October 2009 - 20:41

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

testat doubleTwist?

Ahhh, äntligen nått som funkar! Tackar tackar för tipset! Det konverterar kanske inte perfekt men ljud och bild blir iaf synkade i hjälten! Video blir dock aningen "hackig" eller som att den droppar nåra frames här och där men det gör inte så mkt och märks bara om det är partier med mycket rörelse osv, det viktigaste är att ljud och bild är synkade!

Ang. Videora så har jag prövat det i olika varianter, alla tyvärr kapitalt misslyckas med att få heron att spela upp ljud och bild synkat, fattar inte varför?

Nåja, mina problem verkar var lösta iaf! :)

Redigerat av ballepalle, 22 October 2009 - 20:42.

Postad 22 October 2009 - 22:20

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
jag är en sucker för tower defence-spel och undrar om nån har nått tips på hur jag kan få robo defense fullversionen att funka på min telefon? den är inte rootad eller nått sånt.

Postad 23 October 2009 - 09:43

skepnaden
  • skepnaden
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

jag är en sucker för tower defence-spel och undrar om nån har nått tips på hur jag kan få robo defense fullversionen att funka på min telefon? den är inte rootad eller nått sånt.

Instämmer i frågan. Har spelat sönder demo-versionen :) , och kanske blir det till att vänta på att betalapps blir tillgängliga.

Postad 23 October 2009 - 12:14

oubee1
  • oubee1
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Skulle säga att man inte köper en Hero utan att ha flat rate för data.

Jag kör utan flatrate fast med 3G ofta avstängt. Använder desto mer WiFi både hemma och på jobbet samt när man är och fikar ngnstans där de har gratis WiFi. Sedan finns det fortfarande en del öppna nätverk när man är ute på stan (läs Stockholm) som går att använda också. Tycker det fungerar suveränt.

Postad 23 October 2009 - 12:21

damst
  • damst
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Jag kör utan flatrate fast med 3G ofta avstängt. Använder desto mer WiFi både hemma och på jobbet samt när man är och fikar ngnstans där de har gratis WiFi. Sedan finns det fortfarande en del öppna nätverk när man är ute på stan (läs Stockholm) som går att använda också. Tycker det fungerar suveränt.

Samma här :)

Postad 23 October 2009 - 12:40

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
jag har telefonen just för dess möjlighet att använda surfning och tjänster :) precis tvärt om.

Kör dock på wlan hemma då det är några mbit snabbare. Jag mäter ungefär 2.8mbit på jobbet tydligen, kollade imorse. Detta via TRE

Postad 24 October 2009 - 01:15

respekt
  • respekt
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

1. CallerID program, som kopplar upp sig mot nån databas och visar namn på den som ringer, om det är ett nummer man ej har i telefonen, finns till Iphone har jag för mig.

Zap.Hitta kör jag. då ser jag vilka som ringer.

Postad 25 October 2009 - 23:17

Unregistered40467
  • Unregistered40467
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Kan inte folk göra en lista med bra program och spel till heron?

Jag listar följande:

Program:
Facebook - Saknar lite smådetaljer men överlag ett bra program
TV-Gudie - Likt tv.nu. Vad visas på TV, sport och film.
Hi MSN - Ett bra messenger program.
AndFTP - FTPklient för att ansluta mot en server.
Prisjakt - Kolla in vad olika prylar kostar.
Fotmob - Håll koll på dina favoritlag i olika ligor runt om i världen. Saknar Allsvenskan
Spotify - Krävs premium. Funkar fint över Wifi. Om man använder sig av Egde så går det inte att ringa till telefonen om man streamar.
Autoreply - Ett program som sänder ut ett SMS automatiskt med valfritt ämne. Jag har gratis SMS men jag vet inte om det kostar att använda detta program. Återstår att se vid räkningen.
TasKiller - Stäng ner öppna program
Locale - Ställ in vad din telefon ska göra ett visst klockslag eller vid en viss position
Lookup Incoming Caler - Se vem som ringer. Kopplat mot hitta.se
Say My Name - En röst som säger vem som ringer. Kul program

Spel
Har inte testat så många men.
Bubble Burst - En riktigt spel vid toabesöken
SuperYatzy - Klassiskt spel
Hearts for Android - Det klassiska windowsspelet Hjärter
Golf Solitare - Bra tidsfördriv. Synd att det är begränsat.
Spades - Riktigt roligt. Otroligt kul kortspel

Hoppas fler fyller på denna lista med program och spel som ni testat eller hört om.

Jag saknar ett sportprogram som uppdaterar Elitserien i hockey och kanske Allsvenskan i hockey. Någon som kan göra ett sådant?

Redigerat av Unregistered40467, 25 October 2009 - 23:46.

Postad 25 October 2009 - 23:49

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Kan inte folk göra en lista med bra program och spel till heron?

gå några sidor bakåt och läs mitt inlägg där det är en LÅÅÅÅÅNG lista på apps och spel jag testat!

då menar jag att listan är LÅNG och du har säkert en del att ladda ner ifrån den!

:)

Postad 26 October 2009 - 11:35

wroopy
  • wroopy
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Jag har kunnat ladda ner applikationer utan problem från Market.

Men idag så fungerar det inte längre. Jag kan söka reda på en applikation och välja Install (eller Update om jag redan har den installeras). Men därefter så står den bara på "Starting download...".

Jag har provat att starta om telefonen, stänga av wifi, men inget hjälper.

Några idéer om varför det har blivit så här?

Kan det ha något att göra med att jag i helgen fick en fråga om att mitt Google klsenird var fel, så jag behövde ange det på nytt?

/Andreas

Postad 26 October 2009 - 12:47

oubee1
  • oubee1
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Men idag så fungerar det inte längre. Jag kan söka reda på en applikation och välja Install (eller Update om jag redan har den installeras). Men därefter så står den bara på "Starting download...".

Själv fick jag först nätverksfel och sedan kom det fram som vanligt men går inte att hämta. Market är antagligen nere (igen).

Postad 27 October 2009 - 18:44

Elkmoose
  • Elkmoose
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej.
Jag har precis varit iväg och köpt ett displayskydd till min Hero på NetonNet.
Det var ett "ZAGG Invisible Shield HTC Hero".
ZAGG Invisible Shield HTC Hero
Måste bara säga. Vilket SKIT!!!!!
Rena bluffen i mina ögon.
Satte på skyddet med tillhörande vätska och gummiskrapa. Bara det att skyddsfilmen är så klibbig att man drar av den när man slidar med fingret (ja, jag har fått bort all vätska).
179 spänn åt ****!!!
Kan verkligen INTE rekommendera detta. Ska skaffa ett läderfodral istället. Kan nog även skydda luren mot inte allt för höga fall också.
Kan tänka mig att ett ZAGG-skydd kan användas till icke-pekskärmsmobiler, men absolut inte till en Hero och dylika lurar. Sen får dom skriva att:

"Tillverkat av ett unikt material framtaget av den amerikanska militären för att skydda rotorbladen på armens helikoptrar från slitage. När det gäller hållbarhet och skydd saknas motsvarighet till Invisible Shield!"

Har aldrig försökt att ringa med en helikopter men.........
Men detta är ju min högst personliga uppfattning och är det någon annan som trivs med sitt skydd så får jag bara gratulera, men aldrig mer på min lur!!! :)

Postad 27 October 2009 - 19:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Du måste ju ha gjort fel är min spontana tanke utan att ens ha provat själv

Postad 27 October 2009 - 22:23

BigF
  • BigF
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hej.
Satte på skyddet med tillhörande vätska och gummiskrapa. Bara det att skyddsfilmen är så klibbig att man drar av den när man slidar med fingret (ja, jag har fått bort all vätska).
179 spänn åt ****!!!
Kan verkligen INTE rekommendera detta. Ska skaffa ett läderfodral istället. Kan nog även skydda luren mot inte allt för höga fall också.
Kan tänka mig att ett ZAGG-skydd kan användas till icke-pekskärmsmobiler, men absolut inte till en Hero och dylika lurar. Sen får dom skriva att:

"Tillverkat av ett unikt material framtaget av den amerikanska militären för att skydda rotorbladen på armens helikoptrar från slitage. När det gäller hållbarhet och skydd saknas motsvarighet till Invisible Shield!"

Men detta är ju min högst personliga uppfattning och är det någon annan som trivs med sitt skydd så får jag bara gratulera, men aldrig mer på min lur!!! :)

Jag använder ingen Invisible Shield på min Hero, men har använt den på ett par andra telefoner. Det är viktigt att man väntar upp till 24 timmar innan man använder produkten man applicerat skyddet på (står i bruksanvisningen har jag för mig), annars fäster den inte.

Postad 27 October 2009 - 23:37

unoo
  • unoo
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har två frågor som säker blivit besvarade.

Är det svårt att installera programmet som gör att man får åäö direkt i knappsatsen? Är den seg på sms om man är snabb?

Finns det något program som typ till iphone att man ansluter den till datan så känner den av all musik och podcast som är nytt som man vill ha över?

Postad 28 October 2009 - 10:00

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

Har två frågor som säker blivit besvarade.

Är det svårt att installera programmet som gör att man får åäö direkt i knappsatsen? Är den seg på sms om man är snabb?

Finns det något program som typ till iphone att man ansluter den till datan så känner den av all musik och podcast som är nytt som man vill ha över?

Det där är tre frågor, men jag svarar bara på två av dem...

1) Nej, det är inte svårt.
3) Ja, Sailing MediaSync (http://www.salling.com/) eller doubleTwist (http://www.doubletwist.com/) borde fixa biffen åt dig.

Postad 28 October 2009 - 10:20

Danne-Vaggeryd
  • Danne-Vaggeryd
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Hej.
179 spänn åt ****!!!

Du måste ha gjort fel...

Jag har detta kit på min lur och det funkar kanon.. Men jag tycker däremot att filmen som är till för att skydda baksidan o sidorna av telefonen suger rejält! Blir riktigt sunkigt och missfärgat av tex blå jeans.

Han använt min hero sedan lanseringen i stort sett MED skyddsfilm på displayen och har inte märkt av några problem med filmen. Fördelen med att montera den film som följer med till baksidan är att man greppar luren bättre än den teflonbelagda ytan som det är på de vita.

//Danne

Postad 28 October 2009 - 22:16

eri00tor
  • eri00tor
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej allihopa!

Detta blir mitt första inlägg här på forumet.

Är på G å skaffa en ny telefon och har fastnat ordentligt för Hero'n.
Men jag har lite frågor och funderingar, och det finns säkert många svar på mina frågor längre bak i denna tråd eller på andra forum, men jag orkar inte plöja igenom alla 67 sidor. Så jag kör med frågor. (Obs, är ganska novis på detta med mobiltelefoner, de enda jag i stort sett vet är att SE G900 är världshistoriens sämsta telefon)

1:Vilken "version" av Android är det i Hero'n? 1.5, 1.6? 2.0 har väl inte kommit än nu? Sen har väl HTC byggt på Android med nå Sence eller vad de nu kallades(?)

2:Sen vill jag ju givetvis ha allting på Svenska med ÅÄÖ tecken i "tangetbordet" samt svensk ordlista. Är det bara inställningar eller måste jag hålla på å ladda ner saker å ting?

3:Vilka apps anses som måsten? Jag kommer nog mest troligt köra med telia mellan paket för mobilsurf, så jag vill ha vädertjänst bland annat. Aktuella Valutor hade inte skadat heller samt en hyffsat vettig kalender. Följer det med någon som duger?
4:Sen har jag läst nånstans att man kan koppla telefonboken till Facebook på nå vis så vännernas kontaktbilder kopplas ihop med telefonbokens, är detta nånting som kräver en app? Svårt?

5: Har sett att många haft lite problem med svajjig mottagning å andra småfel, är det något som är åtgärdat ännu eller riskerar jag att råka ut för samma saker om jag köper en ny Hero i morgon tex. ?

6: Finns de någon inställning som gör så att Wifi prioriteras, tex om jag går på stan och det finns ett öppet Wifi där, kommer telefonen vilja kliva på det nätet istället för att köra via mobiloperatören? Vet att liknande funktion finns i iPhone. Tänkte mest på om jag måste hålla på å göra inställningar varje gång jag kommer hem för att den ska byta till Wifi eller sker detta någorlunda automatiskt?

7:Vilket är det smidigaste sättet att flytta över kontakter från min nuvarande G900 till Hero'n när jag fått den?
Finn inget i kalendern som måste flyttas över, bara kontaktboken. Spara på SIM är väl inget riktigt alternativ eller?

8: Är det förresten nå superviktiga uppdateringar å liknande som måste göras direkt när jag tagit telefonen i bruk? Tex nå mjukvaru uppdateringar?

Det blev mycket, men det var nog allt för denna gång.

Postad 28 October 2009 - 22:56

wroopy
  • wroopy
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Kan det ha något att göra med att jag i helgen fick en fråga om att mitt Google klsenird var fel, så jag behövde ange det på nytt?

/Andreas

Lite ofint att citera sig själv, men jag har löst problemet nu.

Jag har eget domän knutet till Google Apps och i helgen tog jag bort tjänster som jag inte använder (aktivt visade det sig), bla Google Chat.
När jag aktiverade Google Chat igen, så kunde jag hämta program från Market.
Fick idén när jag surfade runt på nätet och det var diskussioner om att Google Talk ska fungera för att kunna ladda ner från Market.

Märkligt tycker jag

Postad 29 October 2009 - 01:08

BigF
  • BigF
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hej allihopa!

Detta blir mitt första inlägg här på forumet.

Är på G å skaffa en ny telefon och har fastnat ordentligt för Hero'n.
Men jag har lite frågor och funderingar, och det finns säkert många svar på mina frågor längre bak i denna tråd eller på andra forum, men jag orkar inte plöja igenom alla 67 sidor. Så jag kör med frågor. (Obs, är ganska novis på detta med mobiltelefoner, de enda jag i stort sett vet är att SE G900 är världshistoriens sämsta telefon)

1:Vilken "version" av Android är det i Hero'n? 1.5, 1.6? 2.0 har väl inte kommit än nu? Sen har väl HTC byggt på Android med nå Sence eller vad de nu kallades(?)

2:Sen vill jag ju givetvis ha allting på Svenska med ÅÄÖ tecken i "tangetbordet" samt svensk ordlista. Är det bara inställningar eller måste jag hålla på å ladda ner saker å ting?

3:Vilka apps anses som måsten? Jag kommer nog mest troligt köra med telia mellan paket för mobilsurf, så jag vill ha vädertjänst bland annat. Aktuella Valutor hade inte skadat heller samt en hyffsat vettig kalender. Följer det med någon som duger?
4:Sen har jag läst nånstans att man kan koppla telefonboken till Facebook på nå vis så vännernas kontaktbilder kopplas ihop med telefonbokens, är detta nånting som kräver en app? Svårt?

5: Har sett att många haft lite problem med svajjig mottagning å andra småfel, är det något som är åtgärdat ännu eller riskerar jag att råka ut för samma saker om jag köper en ny Hero i morgon tex. ?

6: Finns de någon inställning som gör så att Wifi prioriteras, tex om jag går på stan och det finns ett öppet Wifi där, kommer telefonen vilja kliva på det nätet istället för att köra via mobiloperatören? Vet att liknande funktion finns i iPhone. Tänkte mest på om jag måste hålla på å göra inställningar varje gång jag kommer hem för att den ska byta till Wifi eller sker detta någorlunda automatiskt?

7:Vilket är det smidigaste sättet att flytta över kontakter från min nuvarande G900 till Hero'n när jag fått den?
Finn inget i kalendern som måste flyttas över, bara kontaktboken. Spara på SIM är väl inget riktigt alternativ eller?

8: Är det förresten nå superviktiga uppdateringar å liknande som måste göras direkt när jag tagit telefonen i bruk? Tex nå mjukvaru uppdateringar?

Det blev mycket, men det var nog allt för denna gång.

Jag skulle rekommendera dig att besöka www.swedroid.se och kika lite på forumet där. De har en wiki som är mycket användbar för nya android-ägare.

Postad 29 October 2009 - 02:57

Litecore
  • Litecore
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0

NetCounter?

3G Watchdog är bättre än netcounter imho :)

Postad 29 October 2009 - 08:52

eri00tor
  • eri00tor
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag skulle rekommendera dig att besöka www.swedroid.se och kika lite på forumet där. De har en wiki som är mycket användbar för nya android-ägare.

Okej, tack för svar. Sitter nu å kikar på swedroid och har fått några svar på mina frågor. Tyvärr inte det svar jag hoppats på, för de verkar som om HTC är på G med 2.0, och jag tror nog kanske jag vill vänta tills dess... Typiskt, jag som hoppats på att få köpa ny mobil i veckan...

Postad 29 October 2009 - 11:21

damst
  • damst
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

3G Watchdog är bättre än netcounter imho :)

Då fyller ja på och säger NetSentry ;)

Okej, tack för svar. Sitter nu å kikar på swedroid och har fått några svar på mina frågor. Tyvärr inte det svar jag hoppats på, för de verkar som om HTC är på G med 2.0, och jag tror nog kanske jag vill vänta tills dess... Typiskt, jag som hoppats på att få köpa ny mobil i veckan...

Det är inget som hindrar dig från att köpa en Hero nu, det är bara att uppgradera till rom:en när den kommer (som HTC har lovat).

Redigerat av damst, 29 October 2009 - 11:24.

Postad 29 October 2009 - 11:49

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Jepp! Andriod 2.0 (Eclair) är bekräftad för Hero. HTC jobbar på det nu :)

http://www.engadget....-for-hero-othe/

Postad 29 October 2009 - 19:28

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Nåja, mina problem verkar var lösta iaf! :)

man ska inte ropa hej förrän man är över ån..eller vad det nu heter? efter att ha provat fler videos märkte jag att doubletwist inte klarade av att synca över vissa videos till telefonen, vilket sög stenhårt.

nu har jag nog dock kommit på en permanent lösning på mitt problem. använder xvid4psp och kodar i mp4 iphone med x264 1P 768k turbo-läget med en fördröjning av ljudet på exakt 330 ms, då blir allt kanonfint! Bilden bra och ljudet är syncat! spelar upp med standardvideospelaren.

vad som orsakar problemet med osynkat ljud och bild från första början bara måste vara mjukvarurelaterat, inte att den är för slö eller nått sånt. oberoende av vilken bitrate du använder så blir problemet likadant. bilden hackar aldrig heller eller så utan flyter på bra och likaså musiken.

konstigt att andra inte verkar uppleva samma problem som mig med detta?

nåja, nu har jag förhoppningsvis löst detta foreva!

Postad 30 October 2009 - 23:19

hegu
  • hegu
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Det har dykt upp ett problem i min hero.
Hade några mp3 album inlagda. Funkade fint att byta genom att dra med fingret över skärmen och ett nytt album kommer fram och man ser de andra i bakgrunden.
Jag bytte till större sd-kort och lade till några album idag och nu kan jag inte längre byta på det sättet utan måste gå in i menyn för att byta skiva.
Använder musikspelaren som ligger som standard på telefonen.

Någon som har en lösning?

Edit: Aha fattar nu. Det är när man har en spellista med alla album man kan bläddra mellan dem så...

Redigerat av hegu, 02 November 2009 - 10:46.

Postad 06 November 2009 - 16:12

Unregistered80b449be
  • Unregistered80b449be
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hur stänger man av/sätter på turbo 3g?

Postad 06 November 2009 - 19:33

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Hur upplevs ljudkvalitén i denna?
Enligt Gsmarena är den inte alls bra. Tänkte om de hade förbättrat kvaliten i uppdateringar?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.