*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
3627 svar till detta ämne
Postad 10 september 2010 - 10:42
Rememberence
-
Rememberence
-
Rookie
-
2 inlägg
M2TS eller ISO filer? Det har rapporterats att när man streamar BluRay filmer (BDAV MPEG-2 Transport Stream/ISO) med HD-ljud kan ljudet släpa eller inte fungera över huvud taget. Det gäller även bilden i vissa fall.
Jag antar att du inte har dessa prylar hemma ,eller att du planerar att köpa dessa prylar? Annars skulle jag pröva först och fråga sen. Mitt råd är att köra trådat nätverk, när det gäller dessa tunga filer, eller via USB/HDD. Samt ha senaste firmware installerad. Du kan också läsa mer om detta på Xtreamers officiella forum.
Tack för snabbt svar! Jo, jag har dessa prylar hemma, upplevede för första gången igår att ljudet helt plötsligt försvann och bilden hackade lite smått. Misstänkte att det alltså var för klena resurser hos min NAS som orsakade problemet, jag snabblöste det (trodde jag) genom att använda NFS istället. Dock visade sig att problemet bara fördröjdes, ljudet försvann mycket senare i filmen istället. Antar att Bluray-avbildningar är för tungt för min stackars NAS. EDIT: Det gäller alltså ISO-fil Mvh
Redigerat av Rememberence, 10 september 2010 - 10:44.
Postad 10 september 2010 - 11:42
jabba67
-
jabba67
-
Rookie
-
2 inlägg
Man kan ju fjärrstyra Xtreamern från en dator.
För att säkerställa att det inte är ett fjärr problem
Postad 10 september 2010 - 12:49
Unregistered3b7f3b8e
-
Unregistered3b7f3b8e
-
Beroende
-
-
1 169 inlägg
Man kan ju fjärrstyra Xtreamern från en dator. För att säkerställa att det inte är ett fjärr problem
Svårt att veta vad du syftar på men jag gissar att det gäller "vatoskid´s" problem med knappar som inte fungerar?! I vilket fall som helst så har du rätt i att Xtreamer´n kan fjärrstyras från en dator men för att göra det måste ju maskinen vara igång och eftersom bl.a. Power-knappen inte fungerar så blir det ju liiiite svårt, right?! Återigen, om man rycker strömsladden så MÅSTE man har en fjärr som fungerar, annars en det helt dött... Tror inte Xtreamern kan väckas via Wake-On-Lan heller (men rätta mig om jag har fel).
Postad 10 september 2010 - 20:19
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Lägg av nu Anders!!! Om hans Power-knapp inte fungerar så kan han väl inte starta maskinen alls eller hur!? Rycker man strömmen så startar inte maskinen, den förblir avstängd tills Power-knappen trycks in...
Dessutom:
Punkt 5 blir lite svår att genomföra utan Power-knapp, och vi vet ju inte heller om ens Home-knappen fungerar!
Uj, asså va asså, glömde jag skriva det självklara att man ska använda Fjärr-Fjärren från Datorn asså va asså ... Sorry!
Postad 11 september 2010 - 00:23
Unregisteredd4322978
-
Unregisteredd4322978
-
Rookie
-
2 inlägg
Någon mer som har problem med att M2TS-filer med ett TrueHD-spår inkluderat rycker lite smått hela tiden?
Inte extremt mycket, men tillräckligt för att jag inte kan titta på dem.
Testat samtliga jag har nu, alla kodade med AVC eller VC-1 samt TrueHD. Testat både över NFS samt USB-disk kopplad direkt i Xtreamern. Kör senaste fw 2.4.1, det var samma med 2.4.0.
DTS-HD i M2TS-filer har funkat klockrent hitintills.
Postad 11 september 2010 - 13:00
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Underligt att ingen tycks ha upptäckt att det finns en ny version ute sen två dar. Ver 2.4.1. LÄS under What's new in this firmware? och Improvements på http://xtreamer.net/.../ver-2-4-1.aspx . Däremot så gack det icke att hämta denna via Xtreamern själv, den gnölade nåt om att man skulle Checka Network Conditions, men allt annat på nätet funkade ju, så det måste vara Xtreamers egen sajt som inte funkar bara. ======= http://forum.xtreame...re-241-officialPosted Today, 08:07
Links are broken and will be re-uploaded
Men 2.4.1 för Xtreamer (EJ Pro! Den downloaden funkar på vanliga stället.) finns även här: http://d09.easy-shar...zzzd/cont_id/39============ http://gator884.host.../~xtreamer/APP/Där finns: MyRadio/ XJBX/ xLive/ xRadio/ att hämta, för den som vill installera manuellt.
Redigerat av anderswillhelmsson, 11 september 2010 - 13:27.
Postad 11 september 2010 - 15:42
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Någon mer som har problem med att M2TS-filer med ett TrueHD-spår inkluderat rycker lite smått hela tiden? Inte extremt mycket, men tillräckligt för att jag inte kan titta på dem. Testat samtliga jag har nu, alla kodade med AVC eller VC-1 samt TrueHD. Testat både över NFS samt USB-disk kopplad direkt i Xtreamern. Kör senaste fw 2.4.1, det var samma med 2.4.0.
DTS-HD i M2TS-filer har funkat klockrent hitintills.
Om du tog dig tid att läsa 5 inlägg över ditt så skulle du få svar på detta!?. Det är ett känt problem som Xtreamer har, förmodligen arbetar de på det.
Postad 11 september 2010 - 16:38
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Kan du inte spela upp en MKV fil? Kanske ljudet fungerar men ingen bild?Detta beror på en "ny" Matroska standard, som inte Xtreamer stödjer (ännu). Här finns en sammanfattad guide för att remuxa dessa filer. Länk för mkvtoolnix; http://www.bunkus.org/blog/1, Ladda ner och installera. Välj sedan "mkvmerge GUI" i mappen. 2, Dra din MKV fil till "Input files:". 3, Markera video filen (MPEG4/ISO/AVC etc.) 4, Tryck på "Extra options" 5, Under "Compression" väljer du "none" 6, Tryck på "Start muxing" 7, Ny fil skapas Hoppas det hjälper er något.
Redigerat av Unregistered31ed242e, 11 september 2010 - 17:18.
Postad 12 september 2010 - 09:28
maccis_no1
-
maccis_no1
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
snabb fråga bara...
vad är det för specs på strömadaptern till original sidewinder...
har blandat ihop min med ett par andra vid flytt och vill helst inte sabba den
tacksam för svar innan filmkvällen :-)
Postad 12 september 2010 - 10:13
Flebaz
-
Flebaz
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Vet inte riktigt hur det fungerar utan router. Men här finns en liten guide iaf som fungerade för mig: http://shop.xtreamer.....I setup DDNS?
I korta drag går det ut på att du aktiverar Webservern i XT:n (inställningarna där du även slår av/på FTPn). Sen skriver du in XT:ns IP-nummer i en webbläsare i ditt hemmanätverk. Där kan du ställa in så att du får tillgång till den även utanför nätverket (via webbläsare på "vadduväljer.myxtreamer.net"). Borde kanske kunna fungera utan router också?
På detta sätt kan jag tex t.o.m. streama avi-filer direkt i webbläsaren vart som helst (just denna funktion är dock ganska buggig).
Tack, ska kika på detta
Postad 12 september 2010 - 10:31
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
vad är det för specs på strömadaptern till original sidewinder...
Spelar välan ingen roll om du monterat dit några flänsar eller ej - samma ström ändå ... 12v, 2A. Smal en. http://www.xtreamer....ta-mid-may.htmlhttp://www.xtreamer....amer/specs.aspxUj, Hoppsan, Fanns det verkligen specifikationer ute på nätet också, DET hade du AAAAAAAAALDRIG drömt om ...
Redigerat av anderswillhelmsson, 12 september 2010 - 10:31.
Postad 12 september 2010 - 10:42
maccis_no1
-
maccis_no1
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Spelar välan ingen roll om du monterat dit några flänsar eller ej - samma ström ändå ...
12v, 2A.
Smal en.
http://www.xtreamer....ta-mid-may.html
http://www.xtreamer....amer/specs.aspx
Uj, Hoppsan, Fanns det verkligen specifikationer ute på nätet också, DET hade du AAAAAAAAALDRIG drömt om ... 
Hmm. tack för både sarkasmen och svaret. Jag gjorde en snabb sökning och hittade inget men jag gjorde ingen djupdykning i sökresultatet...
Postad 12 september 2010 - 10:49
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Hmm. tack för både sarkasmen och svaret.
Du är SÅ välkommen så! Jag förstår att du inte såg  och  , men det gör inget. Jag gjorde en snabb sökning och hittade inget men jag gjorde ingen djupdykning i sökresultatet...
På Google: xtreamer sidewinder specifications Ett annat tips som jag själv alltid använder, är att man när man köpt nån ny grej som har en eliminator, så tar man en klisterlapp man skrivit dit prylens namn på, och sätter på, så behöver man sen aldrig mer undra. Ofta har man ju 3-9 eliminatorer/laddare i samma uttag, blir lite jobbigt då annars...
Redigerat av anderswillhelmsson, 12 september 2010 - 10:50.
Postad 12 september 2010 - 10:53
maccis_no1
-
maccis_no1
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Du är SÅ välkommen så! Jag förstår att du inte såg och , men det gör inget. 
jådå, det var därför jag tolkade det som sarkasm och inte oförskämdhet ;-) På Google: xtreamer sidewinder specifications
Ett annat tips som jag själv alltid använder, är att man när man köpt nån ny grej som har en eliminator, så tar man en klisterlapp man skrivit dit prylens namn på, och sätter på, så behöver man sen aldrig mer undra. Ofta har man ju 3-9 eliminatorer/laddare i samma uttag, blir lite jobbigt då annars... 
Gjorde det förr men har inte haft behov av det. Men i flytten så tyckte frugan att adapter som adapter skulle ligga i samma låda...
Postad 12 september 2010 - 11:01
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Men i flytten så tyckte frugan att adapter som adapter skulle ligga i samma låda... 
En ren klassiker "frugan" och elektronik
Postad 12 september 2010 - 12:15
Unregistered7c5139ba
-
Unregistered7c5139ba
-
Beroende
-
-
1 310 inlägg
+1!!!
Postad 12 september 2010 - 12:55
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Jagg det är verkligen en klassiker. Samma sak med "furgan" och datorer  . Något som jag förvånar mig över är att inte fler klagar på att det är 2 sekunders tystnad i början när man kör igång en film eller musikfil. Är det för att man inte tänker på det när man ser en film från början och att man inte lyssnar på musik över huvudtaget? Jag tycker det är i alla fall otroligt att de inte kan fixa till det efter så många uppdateringar. Man säger iofs att det är Realtek's fel men det undrar jag verkligen om det är. Då borde man ju ha bytt chip till Pro modellen i så fall. Något lurt är det i alla fall.
Postad 12 september 2010 - 18:04
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Jagg det är verkligen en klassiker. Samma sak med "furgan" och datorer .
Något som jag förvånar mig över är att inte fler klagar på att det är 2 sekunders tystnad i början när man kör igång en film eller musikfil. Är det för att man inte tänker på det när man ser en film från början och att man inte lyssnar på musik över huvudtaget? Jag tycker det är i alla fall otroligt att de inte kan fixa till det efter så många uppdateringar. Man säger iofs att det är Realtek's fel men det undrar jag verkligen om det är. Då borde man ju ha bytt chip till Pro modellen i så fall. Något lurt är det i alla fall.
För min del är det som du säger. Jag använder den bara till film och inte för musik och då är detta inget problem för mig.
Redigerat av TomasL, 12 september 2010 - 18:04.
Postad 12 september 2010 - 20:08
Flebaz
-
Flebaz
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hej!
Hoppas jag kan få lite hjälp av er nu för nu är tålamodet slut.
Jag har haft problem me dljudet på min burk sedan jag köpt den.
Jag hade tidigare en "rca / analogt stereo ljud" till förstärkaren och jag hade då alltid 0.5 - 1.0 sec fördöjning av ljudet under hela filmen, vilket såklart gjorde den omöjlig att titta på.
Jag åkte och köpte en Optisk kabel som jag använder idag och väljer DTS / TrueHD ljud i XT.
När filmen har DTS så blir ljudet helt i fas och låter toppen, men när ljudet enbart är Dolby Digital så blir det fortfarande en fördröjning på ljudet på ca 0.5 sek efter videon.
Jag har försökt ALLA olika kombinationer i menyn i XT men det vill fortfarande inte funka.
När ljudet är i ofas så kan jag sjustera ljudet med XT fjärkontrollen,
Men när ljudet funkar klockrent så kan jag inte sjustera ljudet med XT, bara på / av "då sjusterar jag ljudet med fjärkontrollen med förstärkaren"
Jag använder alltså en HDMI kabel från XT pro till min TW-2900 Epson prolle,
Och en Optisk kabel från XT Pro till min förstärkare.
Idag när jag vill spela upp AVATAR Bluray så är engelska DTS-HD Master Audio "4146 kbps", vilket blir en fördröjning, men när jag slår över till tyskt språk som är DTS Audio "1509 kbps" så funkar det jätte bra, men vem vill kika på tysk dubbad avatar ? =(
Jag borde kanske nämna att alla filmer spelar jag upp från en HDD i XT, dvs ingen streaming.
"även om jag ibland streamer grejer med samma resultat"
Jag har testat att spela upp ljudet i 2st olika förstärkare och även en TV med samma resultat, att i vissa filmer är ljudet förfröjt, i andra inte, det är som att spela triss varje gång jag ska slå på en film, vilket är olidligt!
Jag har tidigare haft dessa problem med 2.4, jag bytte till 2.4.1 idag men fortfarande samma problem.
Snälla, hjälp mig!
// Johan
edit, la till info om vilken firmware jag har
Redigerat av Flebaz, 12 september 2010 - 20:10.
Postad 13 september 2010 - 09:44
Unregisteredab09a1aa
-
Unregisteredab09a1aa
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Pro klarar av att skicka HD ljud. Har du en förstärkare som klarar HD ljud så kan du luta dig tillbaka och njuta.
Tusen tack för svaret. Har just en förstärkare som klarar HD-ljud så det blir perfekt
Postad 14 september 2010 - 08:46
tuffodum
-
tuffodum
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Hej jag har ett stort problem med min Jukebox. När jag hade den tidigare versionen av Jukeboxen så kom jag in på Jukeboxen men bilden bara stod och blinkade med 3 sek mellanrum.
Nu installerade jag den senaste versionen (båda manuellt) men nu kommer jag knappt in på den alls. Nu ser jag startsidan i 3 sek sen slocknar bilden helt.
Vad kan vara felet?
Edit: Löste sig i och med den senaste FW av Xtreamern
Redigerat av tuffodum, 14 september 2010 - 08:47.
Postad 14 september 2010 - 08:47
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Provat sedvanliga reset to factory defaults eller vad det nu kallas?
Postad 14 september 2010 - 11:12
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
När jag för över filer från datorn till Xtreamer Pro via USB så hänger sig datorn ibland.
Nu har jag fått ett meddelande "Ingen åtkomst till mappen, filen är skadad och kan inte läsas" (ej ordagrant) när jag försöker komma åt mappen i Xtreamers HDD. Jag får också fel meddelande att mappen inte är tom? Jag kan heller inte radera filerna, varken i Xtreamer eller i datorn.
Info; Läste precis att det är fler på Xtreamers forum som har liknande problem. (firmware 2.4, 2.4.1).
Tydligen arbetar R&D med det. Någon här som har upplevt liknande problem?
Redigerat av Unregistered31ed242e, 14 september 2010 - 11:14.
Postad 14 september 2010 - 15:24
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Info; Läste precis att det är fler på Xtreamers forum som har liknande problem. (firmware 2.4, 2.4.1).
Lägg gärna in en länk när du refererar till sidor, så även andra som har samma problem kan kolla.
Postad 14 september 2010 - 16:14
Byson1
-
Byson1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Hej!
Finns säkert någon som redan tagit upp detta förut. Men hur söker man på det? Och det är ju ett forum inte en anslagstavla. Vet inte om jag är i rätt kategori heller. Hur som helst, Till saken.
Jag har aldrig funderat över Mediaspelare förut men har nu börjat fundera över att införskaffa en.
Jag vet att det finns några eller kanske fler av er som haft olika modeller och märken så ni vet för och nackdelar. Någon nackdel finns det väl med alla. Men vilken har mest och bäst fördelar.
Jag funderar på en Xtreamer Pro "väldigt sugen på en sådan". Men då blir man ju utan Bluray delen. Och skaffar jag en Bluray tex LG BD390 så blir jag ju utan iso delen. Sen finns ju också Ps3. Hur bra är den egentligen? Tar den lika många format som en Bluray standalone eller Xtreamer.
Ni som vet eller har synpunkter säg gärna vad ni tycker. Fördelar och nackdelar.
Tack på förhand.
Postad 14 september 2010 - 16:48
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Finns säkert någon som redan tagit upp detta förut. Men hur söker man på det? Och det är ju ett forum inte en anslagstavla.
Menar du hur man Söker Inom Tråden, så kan du titta nere till vänster, där det står Sök Inom Tråden ... Vill du leta igenom alla Forum, så använder du Sök uppe till höger.
Redigerat av anderswillhelmsson, 14 september 2010 - 16:49.
Postad 14 september 2010 - 17:22
Byson1
-
Byson1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Nä jag menar nog vilket sökkriterium jag ska använda. Jag undrar över vilket som är det lämpligaste mediumet för mina önskemål.
En medispelare med flest möjligheter helt enkelt. Hur sammanfattar men det i en sökruta?
I den här tråden verkar ni ju kunna en hel del om just detta så därför tänkte jag att det kanske finns några här som kan tipsa mig.
Postad 14 september 2010 - 17:35
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
I den här tråden verkar ni ju kunna en hel del om just detta så därför tänkte jag att det kanske finns några här som kan tipsa mig.
Tror du då vi skulle tipsa om nån annan än just Xtreamer ...
Postad 15 september 2010 - 10:57
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Nä jag menar nog vilket sökkriterium jag ska använda. Jag undrar över vilket som är det lämpligaste mediumet för mina önskemål. En medispelare med flest möjligheter helt enkelt. Hur sammanfattar men det i en sökruta? I den här tråden verkar ni ju kunna en hel del om just detta så därför tänkte jag att det kanske finns några här som kan tipsa mig. Prisjakt Mediaspelare Lycka till !
Postad 15 september 2010 - 11:02
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1 984 inlägg
Fungerar jukeboxen hyfsat nu eller hur ser det ut egentligen?
Postad 15 september 2010 - 11:14
Byson1
-
Byson1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Prisjakt Mediaspelare Lycka till !
Ok tack.
Postad 15 september 2010 - 11:33
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Fungerar jukeboxen hyfsat nu eller hur ser det ut egentligen?
Jag har problem att min jukebox "försvinner" ibland och måste installeras om. Igår till exempel. Gör man inställningarna i Web Interface fungerar jukebox "hyffsat", när den är installerad. Min personliga åsikt; Den fungerar, men inte så att man hjular baklänges av glädje. För tidskrävande enligt mig.
Postad 15 september 2010 - 11:41
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Min personliga åsikt; Den fungerar, men inte så att man hjular baklänges av glädje. För tidskrävande enligt mig.
Ja, vad ska man ha den till - man vet väl ändå själv vad man har för filmer...
Postad 15 september 2010 - 11:51
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Fattar inte heller den, var seg som tusan och saknade massa bilder när man körde den på automatisk hämtning. Smidigare att scrolla i vanliga listan. Lite för mycket krystat Apple typ.
Postad 15 september 2010 - 12:09
Unregistered3050414e
-
Unregistered3050414e
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Min Xtreamer skickar endast ut 720p trots att jag spelar en 1080p-film. På min Onkyo 1007 kan jag se insignalen (från Xtreamern) och den säger alltid 720p! Kan man ändra utsignalen i Xtreamern (typ välja mellan 720p och 1080p)?
Postad 15 september 2010 - 21:03
Unregistered3b7f3b8e
-
Unregistered3b7f3b8e
-
Beroende
-
-
1 169 inlägg
Kan man ändra utsignalen i Xtreamern (typ välja mellan 720p och 1080p)?
Har du ens varit inne i inställningarna, det borde du ha varit, eller? Inställningar --> A/V --> TV-system --> "Välj din upplösning" (t.ex. 1080p) P.s. antingen idiotförklarar jag dig med detta inlägg eller så e du blind, om du nu e blind så ber jag om ursäkt
Postad 16 september 2010 - 14:03
Svenskgurka
-
Svenskgurka
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag kör PMS (PS3) just nu. Det jag retar mig på är att ljudet blir osynkat om jag spolar i en film. Är Xtreamer Pro bättre på detta om man installerat en hårddisk i den?
Går det snabbt att spola i filmer (1080p, ca 15GB)?
Postad 16 september 2010 - 15:06
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Jag kör PMS (PS3) just nu. Det jag retar mig på är att ljudet blir osynkat om jag spolar i en film. Är Xtreamer Pro bättre på detta om man installerat en hårddisk i den?
Går det snabbt att spola i filmer (1080p, ca 15GB)?
Inga problem med att spola x32 om filmen ligger på intern hårddisk.
Postad 16 september 2010 - 15:27
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Har du ens varit inne i inställningarna, det borde du ha varit, eller?
Inställningar --> A/V --> TV-system --> "Välj din upplösning" (t.ex. 1080p)
P.s. antingen idiotförklarar jag dig med detta inlägg eller så e du blind, om du nu e blind så ber jag om ursäkt 
Beror ju på om han har kopplat in HDMI kabel i ONKYON då är det den som bestämmer ut signalen eftersom den har en eget chip eller om han har kopplat Xstreamern direkt till TVn då är det xtreamern ut signal som betsämmer, vad som är kasst i Xstreamen är att den inte tar hänsyn till källans upplösning utan ger ut på vad som ställs in på den. Sen behöver man ju inte ha ett översittar språk som inte passar in i en supporter tråd som denna, visa hänyn.
Postad 16 september 2010 - 17:12
Unregistered3050414e
-
Unregistered3050414e
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Citera(cbtcp @ Sep 15 2010, 22:03 )
Har du ens varit inne i inställningarna, det borde du ha varit, eller?
Inställningar --> A/V --> TV-system --> "Välj din upplösning" (t.ex. 1080p)
P.s. antingen idiotförklarar jag dig med detta inlägg eller så e du blind, om du nu e blind så ber jag om ursäkt
Tack för hjälpen! Jag hade faktiskt inte kollat TV-system under inställningar. Nu funkar det! Ha en bra dag!
Redigerat av Unregistered3050414e, 16 september 2010 - 17:14.
Postad 17 september 2010 - 00:34
Unregistered4a29445d
-
Unregistered4a29445d
-
Användare
-
-
209 inlägg
Kanske någon här som kan sprida lite ljus över en fråga.
Jag har kollat på Xtreamer Sidewinder och Tvix HD N1, det jag undrar är vilkens skillnad det är på Xtreamers Realtek 1283 chip mot Tvix Realtek 1073 chip?
Postad 17 september 2010 - 06:41
Unregisteredc91a1594
-
Unregisteredc91a1594
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Funderar på att skaffa en xtreamer då jag såg att de skulle få stöd för flash och opera i firmware 3. Tyvärr kan jag inte hitta någon info om när denna kan tänkas komma, är det någon som vet?
Anledning till att jag vill veta är att jag gärna vill ha en medispelare där jag kan kolla på svtplay, och tv4play och sådär och då verkar xtreamer var den enda som kommer att uppfylla detta inom en snar framtid
Postad 17 september 2010 - 07:45
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Vill inte låta negativ, men de har inte varit snabba på att släppa mjukvara precis. Så även om du hittar info/datum på xteramer.net forum, så ta inte det för givet att det stämmer.
Postad 17 september 2010 - 11:24
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Vill inte låta negativ, men de har inte varit snabba på att släppa mjukvara precis. Så även om du hittar info/datum på xteramer.net forum, så ta inte det för givet att det stämmer.
Delvis sant. Sen får man inte glömma bort att det är många som arbetar på sin fritid med ex. Xtreamer Live! och Jukebox, då de enbart är "community projects". Det vill säga inget med själva Xtreamer som företag att göra. Mycket är ju fortfarande i beta fasen då Xtreamers mediaspelare är hyffsat nya, och därmed inte heller100 % stabila.
Postad 17 september 2010 - 12:51
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Kanske någon här som kan sprida lite ljus över en fråga. Jag har kollat på Xtreamer Sidewinder och Tvix HD N1, det jag undrar är vilkens skillnad det är på Xtreamers Realtek 1283 chip mot Tvix Realtek 1073 chip?
The 1073 is the same as the 1283 with some DTV functions stripped out, they are otherwise exactly the same chip providing the same performance in a Media Player. Du kan läsa mer om det här: http://www.realtek.c...n...d=1&Level=1http://www.realtek.c...t...el=3&Conn=2http://www.iboum.com...ll/chipsets.phpSå får du mer kött på bena
Redigerat av pege63, 17 september 2010 - 13:04.
Postad 17 september 2010 - 16:44
Unregistered4a29445d
-
Unregistered4a29445d
-
Användare
-
-
209 inlägg
The 1073 is the same as the 1283 with some DTV functions stripped out, they are otherwise exactly the same chip providing the same performance in a Media Player.
Du kan läsa mer om det här: http://www.realtek.c...n...d=1&Level=1 http://www.realtek.c...t...el=3&Conn=2 http://www.iboum.com...ll/chipsets.php Så får du mer kött på bena
Man tackar för hjälpen
Postad 17 september 2010 - 17:18
DrDetroit
-
DrDetroit
-
Rookie
-
3 inlägg
För några veckor sedan köpte jag en Xtreamer Sidewinder. Den motsvarar inte riktigt mina krav på att lira mina egna 1:1-blu-rays, så därför tänkte jag sälja den, då Teknikmagasinet inte har lite mer öppen returpolicy. Den har inte varit igång många timmar och alla kartonger och kvitto etc. finns kvar. Priset är öppet för diskussion, men skambud undanbedes.
Om jag trampar på någon öm tå med att lägga in denna post ber jag om ursäkt - det är absolut inte min avsikt.
Postad 17 september 2010 - 17:39
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
För några veckor sedan köpte jag en Xtreamer Sidewinder. Den motsvarar inte riktigt mina krav på att lira mina egna 1:1-blu-rays, så därför tänkte jag sälja den, då Teknikmagasinet inte har lite mer öppen returpolicy. Den har inte varit igång många timmar och alla kartonger och kvitto etc. finns kvar. Priset är öppet för diskussion, men skambud undanbedes.
Om jag trampar på någon öm tå med att lägga in denna post ber jag om ursäkt - det är absolut inte min avsikt.
Pröva här istället https://www.minhembio.com/marknad
Postad 17 september 2010 - 18:18
DrDetroit
-
DrDetroit
-
Rookie
-
3 inlägg
Tror jag gjort rätt nu. Tack så mycket för tipset.
Postad 18 september 2010 - 16:28
Dizzie71
-
Dizzie71
-
Rookie
-
7 inlägg
Efter att ha läst igenom kommentarererna om Xtreamer Sidewinder så skall jag beställa en omgående! Billigast just nu verkar Inet vara (1399kr). Därför tänkte jag beställa en intern 2,5 disk därifrån också. Två som dök upp först på sidan: http://www.inet.se/a...00-7200rpm-satahttp://www.inet.se/a...-b-5400rpm-sataDet jag inte fattar om de går att använda till Xtreamern som bara verkar klara SATA? När jag söker på dessa hdd på andra sidor så står det ibland att de är SATA2, så jag vet inte om jag vågar beställa dom (ok jag erkänner, jag är fullständigt nollställd på begrepp som sata mm när det gäller hårddiskar :-)) OM de fungerar så behöver jag råd om vilken hastighet som passar bäst till Sidewinder, 5400 eller 7200?
Redigerat av Dizzie71, 18 september 2010 - 16:31.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|