Precis som befarat;
Vad vi kan bekräfta inte finns i 2.1/Eclair för X10
* Flash-stöd
Källa Swedroid
Allt är möjligt om man bara vill det tillräckligt mycket.
http://www.addictive...eclair-devices/
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *
Startad av
Unregisteredf9d507d8
, Feb 15 2010 09:18
2353 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 28 October 2010 - 14:30
Allt är möjligt om man bara vill det tillräckligt mycket. http://www.addictive...eclair-devices/ Postad 29 October 2010 - 02:21 Ska testas, men efter att ha läst kommentarerna så är det nog tveksamt om det går, vi får väl se. Postad 29 October 2010 - 07:20
Nej, du kan ha rätt faktiskt. Jag har inte provat själv. Om du vill kunna se flashvideos när du surfar kan du använda dig av Skyfire. Det VET jag funkar för det använder jag mig själv av. Har dock en X10:a. Postad 29 October 2010 - 13:37
Jag har försökt se flash i min mini ett tag nu men inte stött på skyfire. Jag hittade det inte på market och QR-ledde ingen vart. Men jag sökte på skyfire apk på google och gick in på fösta länken. Drog ner apk:n till mobilen och installerade. Fungerade precis som det skulle och nu kan jag äntligen kolla på flash.
Det som bekymrar mig lite är att den tydligen först drar filen genom en server som konverterar videon till nåt som minin vill lira. Inte för att jag kollar på topphemliga filmer eller porr, men jag vill gärna minimera antalet storebröder som ettorna och nollorna passerar innan den kommer till mig. Fast i detta läge är det ju inte så mkt att göra. Postad 29 October 2010 - 17:37
Varför fungerar inte Wifi?
Kanske finns svaret i tråden, men den är ju trots allt 66 sidor lång så jag frågar igen. jag hittar igen mitt hemma nätverk,telefonen kopplar upp sig emot den men jag kan inte använda det. Vart ska jag börja felsöka? Postad 29 October 2010 - 17:41
I beg to differ ! Wifi funkjar klockrent, lite mer felbeskrivning skule hjälpa, vad har du för WLAN accesspunkt, hur gör du när det inte funkar, vad har du för kryptering, har du kollat din WLAN accesspunkt att den inte slänger ut X10 ? Så många frågor men ack så få svar Postad 29 October 2010 - 18:08
fattar nada. Postad 31 October 2010 - 13:38
Köpte Zagg Invisible Shield till frugans X10 Mini. Originalskyddet ramlade av här om dagen. Lite missnöjd med ZAGG. Som deras skydd går över toppkanten och täcker även runt om On/OFF-kanppen. Så på Zagg displayskyddet blir det en tunn remsa mellan hörluren och On/Off-kanppen. Den remsa vägrade klistra fast sig på telefonen. Tillslut klippte jag av deras skydd strax under hörluren. Blev även en del bubblor under displayskyddet. Följde instruktionerna. Får se hur länge detta sitter kvar. Någon annan som har Zagg displayskydd på sin telefon och vet hur länge det håller?
Någon som vet om det går att köpa originalskyddet (täcker bara displayen) som var med i kartongen? Om ett 10-pack sådana kostar lika mycket som Zagg skyddet så känns nästan detta som ett bättre alternativ. Postad 31 October 2010 - 14:30
jag har haft zagg skyddet ett par månader och det funkar kanon, lite svårt att få på det utan bubblor men dom flesta bubblor försvinner efter ett par dagar
Postad 31 October 2010 - 16:12
Jag har ZAGG-skydd som täcker hela telefonen och jag är väl väldigt missnöjd med det eg. Svårt att få på plats ordentligt och sitter inte riktigt riktigt bra. Jag köpte det väldigt billigt iofs, 80kr men tycker nog ändå att det vanliga displayskyddet var bättre. Skyddet som satt på baksidan tog jag bort efter några veckor för att det gjorde att plasten såg väldigt gulaktig ut.
Postad 31 October 2010 - 16:27
Någon som sett röken av uppdateringen?
Söndag+mörkt=kväll. Redigerat av theclone, 31 October 2010 - 16:28. Postad 31 October 2010 - 17:05
Slog mig precis att jag väntar i onödan... 3-brandad lur vilket borde innebära 2-3 veckor extra väntan?
Lagom surt nu när jag verkligen såg fram mot en uppdatering. Skulle ju iofs kunna unbranda, men det verkar ju lite surt att tappa garantin om något skulle hända... Postad 31 October 2010 - 17:11
Flash stöd finns även i 2.1 fast i form av Flash Light 4 och inte 10.1 som i 2.2. Vad som skiljer de åt främst är väl prestandan. http://dailymobile.s...on-android-2-2/ Huruvida SEs egen browser stödjer flash alls har jag dock ingen aning om. Redigerat av twintin, 31 October 2010 - 17:13. Postad 31 October 2010 - 17:34
Precis... undrar när det är "kväll"? 19? 20? 21? Postad 31 October 2010 - 18:16
Sitter och följer en tråd på Swedroid. En användare där har genom SEUS pro kunnat uppdatera sin x10i till 2.1, men verkar som att Pro-versionen av SEUS endast är för företag.
Om det stämmer får det väl iaf ses som en viss framgång. Postad 31 October 2010 - 20:30
Och där kom 2,1... Bara att uppdatera.
Kväll var alltså 20,18 Redigerat av Stampe73, 31 October 2010 - 20:30. Postad 31 October 2010 - 20:32
Och nu verkar 2.1 äntligen ha anlänt.
Antar att min 3-telefon inte kommer få någon det närmaste, men ser fram mot uppdateringar här om positiva och negativa erfarenheter! Postad 31 October 2010 - 20:44
Nu går uppdateringen.......................
Suckar, ingen 2.1 Gör ett nytt försök då i pc companion då den säger det finns ny prog.vara Redigerat av Robbis76, 31 October 2010 - 20:57. Postad 31 October 2010 - 20:51
Verkar som att många på swedroidforumet som uppdaterat bara fått 1.6 igen. Misstänker att det är brandade telefoner de försöker uppdatera?
Tänker inte testa på min innan jag hör något från säkrare källor Men obrandade lurar verkar ju gå utmärkt. Postad 31 October 2010 - 20:59
Nu så... X10 Mini Pro obrandad - 120 MB på väg hem Postad 31 October 2010 - 21:02
Tror updaten skall vara på 168 mb. 120 verkar vara fel enl. vad jag fattat på swedroid. Men vet inte som sagt.
Postad 31 October 2010 - 21:03
Man får köra uppdaterineg 2 gånger verkar det som, nu är det skillnad iaf. Nu ska jag sitta å leka lite.
Lycka till alla......................... Postad 31 October 2010 - 21:05
Har en mini pro, låst till tre. Men jag kan inte uppdatera min telefon. Någon som kan hjälpa mig? Hur gjorde ni för att få uppdateringen?
Postad 31 October 2010 - 21:05
Det kanske gäller X10. Min X10 Mini Pro är just nyupstartad och... har version 2.1 Postad 31 October 2010 - 21:42
när jag körde update sa den att jag redan hade senaste versionen, så jag valde återställ telefonen, och fick 2.1. Obrandad X10 Mini. Postad 31 October 2010 - 21:44
Telefonen pinglade till men där var inget sms. Men medellande om uppdatering och 2,1 är nu på väg in i telefonen via update service i datorn. Ska bli kul ju
Postad 31 October 2010 - 21:51
Har uppdaterat telefonen två gånger men får enbart 1.6. Blir så ###### trött att jag inte får det att fungera. Redigerat av Micke_nes, 31 October 2010 - 22:18. Postad 31 October 2010 - 22:18
En uppdatering om 120 Mb installerad och nu säger telefonen att versionen är 2.1-Update1.
Postad 31 October 2010 - 22:20
....fast är det bara jag som inte får ner några appar via market ????
Postad 31 October 2010 - 22:23
2.1 updaten till X10 mini / pro verkar ligga på 120mb.
Dock säger vissa att det krävs två uppdateringar i följd för att få in senaste installationen. Sedan är det vissa som säger att det fungerat dåligt att uppdatera via PCC och har lyckats bättre mot 2.1 genom SEUS. Vad gäller telefoner som är låsta till ex. 3 är det nog bara att vänta tills 3 har släppt sin egen förpestade version med alla smutsiga, icke borttagningsbara, program och skitapplikationer. Detta bör enl. obekräftade källor ta ca 1-3 veckor. Vill man inte vänta på det kan man unbranda sin telefon men då stryker ju garantin. Om nån lyckas mot förmodan installera 2.1 på en låst 3telefon är ingen lyckligare än jag om att få höra det! Redigerat av adrazar, 31 October 2010 - 22:23. Postad 31 October 2010 - 22:27
Va surt att återställningen av en säkerhetskopia strular nu med 2,1. Kopian fån 1,6 installeras med allt utom att T9-ordlistan som inte kommer med. Fan va trött jag blir! Alla ord jag lagt till i T9 sedan jag köpte telefonen är puts väck. Det fungerade att återställa innan när jag hade 1,6.
Nu blir det till att lägga till alla obcena ord (och en hel del andra ord) igen. Vibrationen i displayen när man skriver sms är svagare nu vilket också det är störigt. Bluetooth ska visst fungera nu men i övrigt märker jag inga större skillnader jämfört med 1,6. Annat mörkare tema som standard och aningen annorlunda menyer. Jag har aldrig haft några större problem med 1,6 faktiskt. Redigerat av Bosse-i-skogen, 31 October 2010 - 22:37. Postad 31 October 2010 - 22:27
Jag körde med PC companion men eftersom ingen uppdatering hittades så valde jag "reparera" och fick in nya 2.1 =)
Postad 31 October 2010 - 23:19
Och återställning av kontakter fungerar inte heller och att synca med Sonyericssonkontot resulterar i att endast 10 av 100 kontakter kommer ner i telefonen. Tur att bluetooth nu fungerar för jag har en kopia av kontakter på min gamla K880i-telefon och har skickat dom till minin.
Fan vad de ska strula! Skulle gladeligen gått tillbaka till 1,6 igen men det går antagligen inte. Eller? Redigerat av Bosse-i-skogen, 31 October 2010 - 23:19. Postad 01 November 2010 - 06:02
Testade detta men fick 1.6, så jag får nog vänta på att Telenor får arslet ur vagnen, emedan jag har skrivit livegenskap till dem. Postad 01 November 2010 - 07:11
Och hur har de tänkt sig att man ska "låsa upp " nuförtiden, det går ju inte med 2 tryck på vänsterknappen längre :-S
Postad 01 November 2010 - 07:15
Du får trycka på mittenknappen en gång och sen glida med fingret. Konstigt nog så fungerar alla knappar under en kort period då telefonen precis blivit låst igen. Postad 01 November 2010 - 07:22
Ok, ska testa det, vilken himla tur man hade alla kontakterna kvar på gamla P1:an men alla appar blir det väl till att ladda ner på nytt, surt att inte backupen fungerar. De kunde väl iaf ha skrivit att backupen inte funkar att använda tack för snabbt svar iaf Edit: Undra varför de inte åtgärdat det störande språkfältet som alltid är i vägen. Redigerat av järker, 01 November 2010 - 07:34. Postad 01 November 2010 - 10:23
Hej.
För mig gick uppdateringen helt utan problem, back-up av kontakter, bokmärken, market fungerar klockrent osv. Men är det någon som får sidan mobil.blocket.se att fungera. För mig fungerar det inte längre, man kommer till en sida med alla län, inga går att klicka på och sidan är helt urball. Är felet hos blocket, eller är det något med uppdateringen till 2,1 ,inställning eller liknande. Kul att kunna sitta på bussen och kolla om något roligt finns till salu. Någon app för blocket verkar inte finnas. Redigerat av Stampe73, 01 November 2010 - 10:23. Postad 01 November 2010 - 11:14
Backuppen (1.6 orginal) har jag försökt återställa ifrån 1 gång och fick inte tillbaka något, så den ger jag inte mycket för. SE sync har jag däremot alldrig haft problem med hittills. Sen kan jag varmt rekommendera att du kör med MyPhoneExplorer för backup av kontakter, kalender mm. Fungerar ypperligt över WiFi.
Blir väl en hel del obscena or du efter fadäsen med återställfunktionen kan jag tänka. Redigerat av twintin, 01 November 2010 - 11:18. Postad 01 November 2010 - 13:11 Det räcker med att installera SEUS (Sony Ericsson Update Service). Du kommer alltså inte undan med att inte installera någonting. SEUS är inte lika stort, innehåller inte en massa andra program utan bara till för uppdatering. Redigerat av TomasL, 01 November 2010 - 13:12. Postad 01 November 2010 - 13:17
Såja! Då var den uppdaterad. Tyvärr vägrade den läsa in kontakterna från back-up:en.. Klarade inte ens av att läsa in SIM kontakterna... Så det blir att lägga tillbaka alla... Men annars funkade det smärtfritt.. Lite nya appar fanns det oxå att få tag på nu...
Postad 01 November 2010 - 13:20
Okej, finns att ladda ner på deras hemsida antar jag? Postad 01 November 2010 - 13:38
Konstigt att vissa av oss inkl jag själv inte lyckas att återställa backupen men andra lyckas... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |