Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 27 juli 2010 - 13:04

MrYamakasi
  • MrYamakasi
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Ouch :rolleyes: fast jag tror du kan lämna in den till vilken "premium apple reseller" som helst, sålänge det inte är en mobiltelefonbutik. Apple's verkstäder är ju samma överallt.

Menar du att jag kan lämna in den i Sverige?

Postad 27 juli 2010 - 13:10

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Menar du att jag kan lämna in den i Sverige?

Ring och hör med en Apple Premium Retailer, du kan inte få mer än ett nej. Enligt villkoren skall det gå att lämna in den i annat land för reparation/utbyte. I ditt fall låter det som en doa.

Ang. tangentbord på iphone, väntar jag på denna, verkar hur grym som helst.
http://www.blindtype.com/

Postad 27 juli 2010 - 13:12

MrYamakasi
  • MrYamakasi
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Ring och hör med en Apple Premium Retailer, du kan inte få mer än ett nej. Enligt villkoren skall det gå att lämna in den i annat land för reparation/utbyte. I ditt fall låter det som en doa.

Ang. tangentbord på iphone, väntar jag på denna, verkar hur grym som helst.
http://www.blindtype.com/

Ringde och de sa att jag måste skicka tillbaka den. Surt som fan!

Men tack för all snabb hjälp i alla fall!

Postad 27 juli 2010 - 13:19

MrYamakasi
  • MrYamakasi
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
En snabb fråga till, när jag nu ändå måste skicka tillbaka den, kan man kräva pengarna tillbaka istället för att få den reparerad? Om den nu ändå ska släppas i sverige för samma pris så finns det ingen anledninng att ha den där ifrån.

Postad 27 juli 2010 - 13:21

MD80_tech
  • MD80_tech
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Du får ju returera den inom 30 dagar så länge den är oskadad, så det är nog inga problem. Bara synd att du torskar pengar på frakten, dem lär du inte få igen på något sätt. Tråkigt! Tycker man borde få lämna in den här i Sverige, ring flera återförsäljare och kolla för säkerthets skull!?

Postad 27 juli 2010 - 13:22

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

En snabb fråga till, när jag nu ändå måste skicka tillbaka den, kan man kräva pengarna tillbaka istället för att få den reparerad? Om den nu ändå ska släppas i sverige för samma pris så finns det ingen anledninng att ha den där ifrån.

Alla iphone 4 får väl lämnas tillbaka inom 30 dagar för en full refund? Vet dock inte hur det är när den är "sönder".

Postad 27 juli 2010 - 13:26

Stefannorr
  • Stefannorr
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Iphone 4 är ju officiellt inte släppt i Sverige ännu ( 30 juni )
Jag tror du kan lämna in den till Apple Sverige efter den 30 juni, var en på ett annat forum som köpt sin ipod Touch utomlands och det var inga problem.
Men som sagt, än är den inte officiellt släppt i Sverige.

Redigerat av Stefannorr, 27 juli 2010 - 13:28.

Postad 27 juli 2010 - 13:26

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Hänvisa till antennproblemet, omch att högtalaren är sönder så får du nog en refund, Apple har inte sagt ngt om att det bara är antennproblemet som du får returnera den för.

Postad 27 juli 2010 - 13:38

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Om man håller den fel så får man inget ljud ut ur högtalaren. Du håller den fel!

Postad 27 juli 2010 - 14:02

MrYamakasi
  • MrYamakasi
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Om man håller den fel så får man inget ljud ut ur högtalaren. Du håller den fel!

Gör jag inte alls. Har provat med både en bumper och utan. fungerar inte hur jag än gör.

Postad 27 juli 2010 - 14:08

Stefannorr
  • Stefannorr
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Iphone 4 är ju officiellt inte släppt i Sverige ännu ( 30 juni )
Jag tror du kan lämna in den till Apple Sverige efter den 30 juni, var en på ett annat forum som köpt sin ipod Touch utomlands och det var inga problem.
Men som sagt, än är den inte officiellt släppt i Sverige.

MrYamakasi> Hoppas du såg mitt inlägg här ovanför.

Postad 27 juli 2010 - 14:16

ThePreToriaN
  • ThePreToriaN
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Jag pratade med Telia butiken Borås.
Det kommer INTE sälja iphone UTAN ABB. Enbart om man har Telia abb. som inte går förlänga får man köpa iphonen utan och då till kontantpriset. Dock Telia-låst.

Samt i alla fall där man binder sig kan man betala kontantpriset direkt, dvs de höjda månadsavgifterna.

Postad 27 juli 2010 - 14:18

MrYamakasi
  • MrYamakasi
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

MrYamakasi> Hoppas du såg mitt inlägg här ovanför.

Japp, jag såg det men jag har ringt apple support och de sa att man måste lämna in den i samma land där den är köpt.
Så tyvärr!

Postad 27 juli 2010 - 14:27

petruso
  • petruso
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
appelstore uppe igen.. men inga priser på obunden iphone 4!

Postad 27 juli 2010 - 14:29

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Har fått info från dustin, de kommer inte få någon leverans på fredag.
Dock kommer de antagligen anpassa priserna under veckan.

Postad 27 juli 2010 - 14:44

MD80_tech
  • MD80_tech
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Värdelöst!!

Skulle gärna betala 5995 kr för en IP4. Om man kunde dra förbi någon av dess försäljare och bara köpt utan massa konstigheter, telia låst eller what ever. ###### fult sätt! Hoppas den kommer olåst för 6 lax, då är jag på.

Postad 27 juli 2010 - 14:44

MD80_tech
  • MD80_tech
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Värdelöst!!

Skulle gärna betala 5995 kr för en IP4. Om man kunde dra förbi någon av dess försäljare och bara köpt utan massa konstigheter, telia låst eller what ever. ###### fult sätt! Hoppas den kommer olåst för 6 lax, då är jag på.

Postad 27 juli 2010 - 15:00

Unregistered7beef5b5
  • Unregistered7beef5b5
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Då har telias "unika" erbjudande kommit...vilket skämt med telia navigator

Dessutom kunde man bara beställa en svart.

o kr kontant för 16gb
1095 kr för 32gb

Som du vet lanserar Apple sin nya iPhone 4 i Sverige på fredag (30 juli). Eftersom du är en av våra bästa iPhone-kunder ger vi dig nu möjligheten att köpa telefonen till en unik deal! Erbjudandet är personligt och gäller bara i en vecka, från den 30 juli t.o.m den 5 augusti 2010.

iPhone 4 beställs med vårt populäraste abonnemang Telia Mobil Prata på med Mobilsurf Extra +. Du betalar endast 269 kr/mån för abonnemang med mobilsurf året ut (ord pris 398 kr/mån).
I ditt unika erbjudande bjuder vi dessutom på 24 månader med Telia Navigator – den kompletta navigationstjänsten i
mobilen (värde 998 kr)

Redigerat av Unregistered7beef5b5, 27 juli 2010 - 15:02.

Postad 27 juli 2010 - 15:05

Stefannorr
  • Stefannorr
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Svar från Dustin> Tyvärr kommer vi inte få in dessa till releasen på fredag men så fort vi får något ytterligare besked om leverans kommer vi maila ut till alla som har beställt och skriva ut det på hemsidan.

Vad betyder det då, en vecka 2 veckor.......frågan är om man vill ligga kvar med ordern, med dom vaga lev beskeden...

Kanske bättre köa på fredag, tycker alla återförsäljare borde få släppa samma dag ju, om man är auktoriserad som Apple återförsäljare.

Som tur var kan man ju deleta ordern på Dustin tills den skickats.

Redigerat av Stefannorr, 27 juli 2010 - 15:07.

Postad 27 juli 2010 - 15:11

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Det kommer INTE sälja iphone UTAN ABB. Enbart om man har Telia abb. som inte går förlänga får man köpa iphonen utan och då till kontantpriset. Dock Telia-låst.

Hur vet man detta då, alltså om ens nuvarande Telia abbonemang inte går att förlänga?

Postad 27 juli 2010 - 15:12

matte723
  • matte723
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Talade precis med Telias kundtjänst. Han sa att han var helt säker på att det går att köpa Iphone 4 på fredag med kontantkort till ett lägre pris än helt utan abbonemang. Skönt slipper man ju teckna sig på ytterligare ett abbonemang. Priserna på det skulle komma i morgon sa han.

Postad 27 juli 2010 - 15:14

ThePreToriaN
  • ThePreToriaN
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Hur vet man detta då, alltså om ens nuvarande Telia abbonemang inte går att förlänga?

Du loggar in på Mina sidor på telia.se.
Det går att förlänga om man har 3 månader eller mindre kvar på sitt bundna abb.

Postad 27 juli 2010 - 15:15

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Talade precis med Telias kundtjänst. Han sa att han var helt säker på att det går att köpa Iphone 4 på fredag med kontantkort till ett lägre pris än helt utan abbonemang. Skönt slipper man ju teckna sig på ytterligare ett abbonemang. Priserna på det skulle komma i morgon sa han.

om detta stämmer så låter det guld!

Postad 27 juli 2010 - 15:15

ThePreToriaN
  • ThePreToriaN
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

felpost

Redigerat av ThePreToriaN, 27 juli 2010 - 15:20.

Postad 27 juli 2010 - 15:20

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Du loggar in på Mina sidor på telia.se.
Det går att förlänga om man har 3 månader eller mindre kvar på sitt bundna abb.

Ok, perfekt :rolleyes: Mitt abb gick inte förlänga så då ska det funka bra att köpa den till kontantpriset.

Tack för infon ;)

Postad 27 juli 2010 - 15:21

ThePreToriaN
  • ThePreToriaN
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Tycker det är intressant då jag fick helt andra uppgifter från Telia butiken. Men hoppas det står på hemsidan så man isåfall han härleda dit.

Postad 27 juli 2010 - 15:24

Stefannorr
  • Stefannorr
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Senaste nytt från Dustin.

Hej

Jo vi trodde också att vi skulle få in dem men Telia hade inte fått så många som dem hade räknat med från Apple och då konsentrerade dem sig på sina egna affärer och deras absoluta storkunder i första hand. Förhoppningsvis kommer vi få in dem strax efter release men i dagsläget har vi tyvärr inget datum.

Vad gör man?

Postad 27 juli 2010 - 15:45

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Tele2 står inte listad som inköpsställe för ip4 på applestore :/... Antar att de kommer börja sälja den senare än releasedatumet då?

Postad 27 juli 2010 - 15:51

beeny
  • beeny
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan köpa ip4 men telia komplett i bara 12 månader?

Har bara sett 24 månader på erbjudan....

Postad 27 juli 2010 - 16:28

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
vad gör telenor och tre då?

Äre bara telia som fått tillåtelse att presentera sina priser idag?

Postad 27 juli 2010 - 16:44

Stefannorr
  • Stefannorr
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Säkert redan svarat på men lägger ut ifall någon missat.

Telia har ju tidigare haft ett visst antal mån för att lösa ut sitt abb vid nytt köp.

Enligt Telia iPhoneblogg 4 så ska man nu kunna lösa ut sitt abb hur många månader man än har kvar vid nytecknade av nytt abb och troligen även vid köp av kontant tel med Telia.

Stefan

Postad 27 juli 2010 - 16:46

nosslo77
  • nosslo77
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Senaste nytt från Dustin.

Hej

Jo vi trodde också att vi skulle få in dem men Telia hade inte fått så många som dem hade räknat med från Apple och då konsentrerade dem sig på sina egna affärer och deras absoluta storkunder i första hand. Förhoppningsvis kommer vi få in dem strax efter release men i dagsläget har vi tyvärr inget datum.

Vad gör man?

Sweet. Då var det alltså bra att man nappade på erbjudandet, även om det inte var något att hurra för. :rolleyes:

Redigerat av nosslo77, 27 juli 2010 - 16:47.

Postad 27 juli 2010 - 17:24

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Kan någon förklara lite snabbt hur jag ska göra med mina kontakter från min SE när jag skaffar Iphone. Smidigast är väl att lägga in alla mina kontakter i mitt Google konto eller? Och hur gör jag det isåfall. Är ny inom denna front, men tänkte samla allt på samma ställe kalender osv.

Postad 27 juli 2010 - 18:06

Stefannorr
  • Stefannorr
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Visst tusan har Telia förtur, de är ju bara se svaret från Dustin. P g.a Apple inte kunde leverera tillräckliga kvantiteter så går dom första till Telia, resten får andra slåss om i bästa fall.

Postad 27 juli 2010 - 18:12

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Visst tusan har Telia förtur, de är ju bara se svaret från Dustin. P g.a Apple inte kunde leverera tillräckliga kvantiteter så går dom första till Telia, resten får andra slåss om i bästa fall.

Telia eller deras största kunder (återförsäljare)

Postad 27 juli 2010 - 18:32

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Tele2 står inte listad som inköpsställe för ip4 på applestore :/... Antar att de kommer börja sälja den senare än releasedatumet då?

Nja Tele2 kommer att sälja på Fredag. De kommer tom ha nattöppet mellan torsdag och fredag... så om inte tre eller telenor hakar på med samma grej så kommer tele2 vara först ute med iPhone 4. Sedan har jag även fått höra att en del återförsäljare av mobiltelefoner har redan fått en stock med tele2 iphones för att sälja... nu vet jag inte om de kommer att sälja på fredag men jag vet iaf att de har fått in ett lager :rolleyes:.

Jag hade satt mig in på att inte köpa årets modell... men med all snack och hype och som pryltokig man är så känns det som att man kanske ändå hoppar på tåget.

Postad 27 juli 2010 - 18:34

bigbandit
  • bigbandit
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Kan någon förklara lite snabbt hur jag ska göra med mina kontakter från min SE när jag skaffar Iphone. Smidigast är väl att lägga in alla mina kontakter i mitt Google konto eller? Och hur gör jag det isåfall. Är ny inom denna front, men tänkte samla allt på samma ställe kalender osv.

Kopiera alla dina kontakter till simkortet sen när du får din iphone kan du kopiera dom till din iphone från simkortet.
Du får klippa till ditt simkort så att det blir ett microsim eftersom Iphone 4 kör med det.
Sen kan du sätt upp ditt vanliga gmail konto som exhange i din iphone och på så sätt få över alla dina kontakter till gmail.
Innan du kopierar över dina kontakter så ordna först ditt gmail konto i luren som exhange och efter att det är klart kopierar du över dina kontakter från simkortet då hamnar dom i dina kontakter i google kontot:)
Du måste dessutom göra ditt gmail konto till imap innan...kolla under inställningar i google mail.

Postad 27 juli 2010 - 18:41

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Kopiera alla dina kontakter till simkortet sen när du får din iphone kan du kopiera dom till din iphone från simkortet.
Du får klippa till ditt simkort så att det blir ett microsim eftersom Iphone 4 kör med det.
Sen kan du sätt upp ditt vanliga gmail konto som exhange i din iphone och på så sätt få över alla dina kontakter till gmail.
Innan du kopierar över dina kontakter så ordna först ditt gmail konto i luren som exhange och efter att det är klart kopierar du över dina kontakter från simkortet då hamnar dom i dina kontakter i google kontot:)
Du måste dessutom göra ditt gmail konto till imap innan...kolla under inställningar i google mail.

Men jag kommer ju få ett nytt microsim av telia. Då är det ju tomt ju :rolleyes: Kan jag inte överföra dom till datorn från min telefon på något sätt då? Sen till Fånen

Postad 27 juli 2010 - 19:34

bigbandit
  • bigbandit
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Men jag kommer ju få ett nytt microsim av telia. Då är det ju tomt ju :rolleyes: Kan jag inte överföra dom till datorn från min telefon på något sätt då? Sen till Fånen

Precis du får ett nytt microsim av telia till Iphone. Men du kan klippa till ditt gamla till microsim storlek och kopiera kontakterna till iphone från ditt gamala kort sen tar du ut det gamla kortet och sätter i det nya så har du alla dina kontakter i luren.......... Eller synka kontakterna med pc suite till outlook sen exportera en fil sen importera filen till gmail välj själv.

Postad 27 juli 2010 - 19:55

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Jag skrev ju ovan hur du ska göra?

Aha förlåt, missa det då du citera 2 st :rolleyes:

Postad 27 juli 2010 - 20:04

ThePreToriaN
  • ThePreToriaN
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Samt i alla fall där man binder sig kan man betala kontantpriset direkt, dvs de höjda månadsavgifterna.

Utan abb. Telia-låst icke möjligt? -Nej.
Enligt Kalle på http://www.teliaipho.../#comment-12562

"Kontantpriser gäller enbart för befintliga kunder".

Postad 27 juli 2010 - 20:17

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Undrar vad som gäller fös oss som har Halebop befintliga abonnemang som är för långa för att förlängas? Är det ngn ide för mig att stå i kö på Telia för att köpa en kontant? Eller får man hoppas att Halebop säljer dom cash inom det närmsta.. Suck, vill ju blocka min 3gs, men vet ju inte när man får tag i 4-an riktigt...

Redigerat av rosenlorden, 27 juli 2010 - 20:20.

Postad 27 juli 2010 - 20:37

ThePreToriaN
  • ThePreToriaN
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Kan tänka mig att flera är upprörda nu när mobilen inte säljs utan abb. som telia-låst. Gäller enbart för befintliga Telia-kunder och enbart i butiker.

Postad 27 juli 2010 - 20:40

os72
  • os72
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Undrar vad som gäller fös oss som har Halebop befintliga abonnemang som är för långa för att förlängas? Är det ngn ide för mig att stå i kö på Telia för att köpa en kontant? Eller får man hoppas att Halebop säljer dom cash inom det närmsta.. Suck, vill ju blocka min 3gs, men vet ju inte när man får tag i 4-an riktigt...

Verkar lite tveksamt då ju Telia har sagt att de endast säljer till befintliga Telia-kunder. Ställ frågan på Telias iPhone-blog. Annars lite tråkigt att stå i kö i flera timmar och ändå inte få köpa...

Postad 27 juli 2010 - 20:50

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Nice tip, ställde frågan där nu istället. Halebop ägs ju av Telia, men antagligen får man nog inte köpa en på Telia ändå...

Postad 27 juli 2010 - 21:10

niklas 75
  • niklas 75
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Batteritiden blir bara bättre o bättre.

är det nått extra program man måste ha för att se den här info

Postad 27 juli 2010 - 21:44

Stefannorr
  • Stefannorr
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Ja kommer köa på Telia Luleå på fredag, ja liter inte på Dustin...dom har inget lev besked alls att ge.....ja har beställt, som tur var har dom sida där man kan avboka best tills den ligger i lev stad.

Postad 27 juli 2010 - 21:48

Malmopag
  • Malmopag
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Ja kommer köa på Telia Luleå på fredag, ja liter inte på Dustin...dom har inget lev besked alls att ge.....ja har beställt, som tur var har dom sida där man kan avboka best tills den ligger i lev stad.

Du kan ju tom vänta tills du fått den för du kan ju skicka tillbaka den, du har ångerrätt.

Postad 27 juli 2010 - 22:25

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

är det nått extra program man måste ha för att se den här info

Nej, Inställningar -> Allmänt -> Användning

Postad 27 juli 2010 - 22:25

Stefannorr
  • Stefannorr
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Du kan ju tom vänta tills du fått den för du kan ju skicka tillbaka den, du har ångerrätt.

Jo jag vet, eller borde veta.

Telia skulle väl släppa priser på kontantkort m.m o andra abb i morrn ( idag )

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.