* Officiell tråd - HTC Desire *
3018 svar till detta ämne
Postad 11 juni 2010 - 18:33
bono82
-
bono82
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Tänk på att inbyggda bildvisaren pajar bilderna, finns diskuterad ett antal ggr redan. Testa nån annan bildvisare från market.
jo jag upptäckte när jag pillat vidare en del att så var fallet, dock kommer jag inte ifrån den konstiga känslan "fan vad bilden e skumm" varje gång jag slår på luren  men e väl en vanesak.. saken är klar, droiden/milestone har en gudomlig skärm.
Postad 12 juni 2010 - 09:31
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Hej... hittade Snes emulator på market... hur får man spel till att funka på det... måste man ladda ner det till PC först, eller går det ladda ner till luren direkt..? Hur gör man? 
Bump... ingen som kört snes än på den som vet hur det funkar?  Sen en fråga till... hur stänger man av "ordväljaren" när man skriver mess? Blir galen ibland när man skrivit och den hittar på egna ord när man skriver.. tex "så" blir "då" etc... om ni förstår vad jag menar...
Postad 12 juni 2010 - 10:53
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
Ta fram tangentbordet, ner till vänster finns det ett kugghjul, tryck på det, tryck sedan på Textinmatning, bocka ur Tolkning (aktivera tolkning för QWERTY-tangentbord) sedan skall du kunna skriva utan att få förslag, det funkar på min telefon!
Postad 12 juni 2010 - 11:15
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Ta fram tangentbordet, ner till vänster finns det ett kugghjul, tryck på det, tryck sedan på Textinmatning, bocka ur Tolkning (aktivera tolkning för QWERTY-tangentbord) sedan skall du kunna skriva utan att få förslag, det funkar på min telefon!
Tackar! Höll på och bli tokig ett tag här, hehehe
Postad 12 juni 2010 - 11:17
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Postad 12 juni 2010 - 12:21
moeboid
-
moeboid
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Har problem med Telia APN. Idag strax efter 10 så slutade mobilt data att fungera.
Jag har testat att starta om luren, sätta på och av flygläge. Återställa APN, gått på swedroid´s guide för att skriva in rätt inställningar. Kollat runt hos Telia om dom har störningar i Stockholms regionen, men där hittar jag inte mycket info, Telias kundtjänst verkar inte veta heller vad som kan vara fel.
Så då undrar jag om det är någon som har något svar, funderingar mm.
Alla svar välkommnas
Kanske det är något fel på luren, men det hoppas jag inte.
Postad 12 juni 2010 - 14:24
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Ni som har problem med tangentbordet, har ni kalbrerar det? Själv har jag inte några som helst problem med tangentbordet, flyter helt enkelt helt super, blir nästan aldrig feltryck, utom enstaka slarvfel. Nu har jag iofs. haft android tidigare, men kan ändå inte förstå hur ni kan ha problem. Min son har IPhone, när han använder min Desire stormtrivs han och tycker det flyter på minnst lika bra. Han skall också byta till Desire. Förövrigt har jag läst om flera som haft IPhone i ett par år och bytat till Desire som hyllar den högt.
Fast detta handlar inte om vilken telefon som är bäst, utan vilket tangentbord som är bäst, eller eg inte ens om det utan hur man får ett bättre tangentbord på Desiren. Iaf för mig upplevera jag iPhonens som klart bättre, även om jag för mig liv inte kan lista ut riktigt vad det beror på för de borde vara ganska lika. Det faktum att fler verkar uppleva samma problem gör iaf att jag inte längre tror att det bara är mitt fel....
Redigerat av Unregistered1413, 12 juni 2010 - 14:26.
Postad 12 juni 2010 - 20:53
Mozez
-
Mozez
-
Forumräv
-
-
836 inlägg
Jag har fått jobbmobil och vill bli av med min HTC Desire.
Den har levt hela sitt liv i ett mjukt läderfodral, aldrig tappat, inga repor eller slitage.
Jag har ett 24mån 399:- TRE abonnemang, som du tar över. Du står för alla omkostnader som blir 250:- för att överlåta abonnemang och 250:- för att flytta mitt nummer till ett kontaktkort.
Det är kvar alltså 22 månader på abonnemanget.
Kontakt via PM.
Postad 12 juni 2010 - 22:16
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Fast detta handlar inte om vilken telefon som är bäst, utan vilket tangentbord som är bäst, eller eg inte ens om det utan hur man får ett bättre tangentbord på Desiren. Iaf för mig upplevera jag iPhonens som klart bättre, även om jag för mig liv inte kan lista ut riktigt vad det beror på för de borde vara ganska lika. Det faktum att fler verkar uppleva samma problem gör iaf att jag inte längre tror att det bara är mitt fel....
Nej, det menar jag heller inte, utan jag pratar bara om tangentbord och hur den är att skriva på. T.ex feltryck osv. som du säger, som jag inte alls upplever och heller inte min son med sin IPhone, el. en del andra IPhone användare som jag läst om. Men vi är så klart alla olika och kanske skriver på olika sätt och vänjer oss även vid ett visst tangentbord.
Postad 13 juni 2010 - 09:17
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
' Kan bara hålla med, det är det största problemet med Desire trots att jag haft min i över en månad. Provat mängder med tangentbord men inget gör att det känns "rätt" iPhonens tangentbord är överlägset mycket snabbare och smidigare att skriva på och det blir sällan sällan fel. Men med Smart Keyboard Pro kan man iaf stå ut med Desiren, gillar det mycket bättre än HTCs egna
Postad 13 juni 2010 - 12:43
bjogul
-
bjogul
-
Forumräv
-
-
731 inlägg
- Tillbehör, billaddare, docka eller vad som nu finns, var köper man det ?
Det finns en separat tråd om bara tillbehör. Kolla där. https://www.minhembi...iew=getlastpost
Postad 13 juni 2010 - 13:08
Peter B
-
Peter B
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Har filmat video och ljudformatet blev 3GPP och nu kan jag inte höra nått när jag spelar upp filmen i datorn.
Tacksam för hjälp.
Postad 13 juni 2010 - 21:37
alka
-
alka
-
Användare
-
-
198 inlägg
Har ett litet bekymmer med min desire. Jag har kopplat telefonbokens kontakter till motsvarande personer på facebook men när mina bekanta byter sin visningsbild så ändras den inte i telefonboken. Jag har provat ta bort länkningen mellan telefonboken och facebook men då jag ska lägga in den igen visar den fortfarande den gamla bilden. Detta kan mycket väl vara veckans största i-landsproblem men jag stör mig ändå grymt mycket på det. Nån som vet hur jag får bilden att uppdateras i telefonboken?
Postad 14 juni 2010 - 15:32
Unregistered006eb26d
-
Unregistered006eb26d
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Måste fråga...
Desire har varit överst på min köpa lista ett tag nu, och troligen hade det blivit ett köp inom någon månad... men.. Nu har jag läst en hel del i den här tråden och börjar verkligen fundera över om det är en så bra idé egentligen.
Genom att läsa i tråden får jag uppfattningen att;
- Vissa har redan sålt av sin Desire av missnöje.
- Desire har en kass högtalare.
- Den kraschar en hel del med apps som hänger sig.
- Textinmatning oavsett vilket tangentbord man väljer fungerar absolut inte tillfredsställande.
- Bildvisaren i telefonen förstör bilderna.
- Skärmen (som vissa tycker är grymt bra) verkar egentligen inte vara någon höjdare, om man "lyssnar" på de som verkligen har något att jämföra med såsom Milestone och Iphone.
- Batteritiden är undermålig, eller den laddar inte som den ska?.
- Plus en del andra grejer som jag läst som negativt.
Ärligt - ska man rikta in sig på en annan Androidlur, eller spelar det ingen roll då alla bristerna mer ligger i Android än i Desiren? Tråden genomsyras av negativa grejer så är Telefonen nåt att rekommendera?
Postad 14 juni 2010 - 17:09
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Måste fråga...
Desire har varit överst på min köpa lista ett tag nu, och troligen hade det blivit ett köp inom någon månad... men.. Nu har jag läst en hel del i den här tråden och börjar verkligen fundera över om det är en så bra idé egentligen.
Genom att läsa i tråden får jag uppfattningen att; - Vissa har redan sålt av sin Desire av missnöje. - Desire har en kass högtalare. - Den kraschar en hel del med apps som hänger sig. - Textinmatning oavsett vilket tangentbord man väljer fungerar absolut inte tillfredsställande. - Bildvisaren i telefonen förstör bilderna. - Skärmen (som vissa tycker är grymt bra) verkar egentligen inte vara någon höjdare, om man "lyssnar" på de som verkligen har något att jämföra med såsom Milestone och Iphone. - Batteritiden är undermålig, eller den laddar inte som den ska?. - Plus en del andra grejer som jag läst som negativt.
Ärligt - ska man rikta in sig på en annan Androidlur, eller spelar det ingen roll då alla bristerna mer ligger i Android än i Desiren? Tråden genomsyras av negativa grejer så är Telefonen nåt att rekommendera?
Om man ricktar in sig på vissa enstaka inlägg, så ja då kan man hitta någon missnöjd med både det ena och andra. Medans andra sidan hittar man 100-1000 tals inlägg, exper, användar resensioner där man är mer än nöjd med allt, det är bara att välja. Men sanningen är ju enl. alla experter och dem flesta användare, att det är förmodligen den bästa telefonen som går att köpa idag. Personligen är jag mer än nöjd efter att haft den sedan relesen. Högtalare, så dålig är den inte, men finns säkert bättre Den har aldrig kraschat, el. några apps hängt sig för mig, men visst finns det apps man skall akta sig för och samma gäller för andra telefoner. Textinmatning, tangentbord funkar helt super, tycker jag och dem flesta med mig. Ja, osv. att bilödvisare, skärmen skulle vara under målig, kan jag inte förstå, funkar toppenbra. Du har tydligen plockat ut ett fåtal inlägg med missnöje. Batteritiden är förövrigt ricktigt bra. Läs lite på Swedroid, kan jag rekomendera. Just nu har jag kört min Desire 99 tim. med 29% kvar av batteriet, mer än 4 dygn, kan jag inte se som dåligt av en smartphone. Det finns ingen, har aldrig funnits, kommer aldrig att finnas någon telefon utan negativa komentarer. Läs igenom vilka trådar du vill. gäller bara att försöka sålla ut den som man tror skulle passa just mig. Jag kan iallafall rekomendera Desire med gott samvete, om du är lite tekniskt intresserad, annars skall du titta efter något enklare såsom IPhone el. likn.
Redigerat av ffodil, 14 juni 2010 - 17:19.
Postad 14 juni 2010 - 17:50
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Måste fråga...
Genom att läsa i tråden får jag uppfattningen att; - Vissa har redan sålt av sin Desire av missnöje. - Desire har en kass högtalare. - Den kraschar en hel del med apps som hänger sig. - Textinmatning oavsett vilket tangentbord man väljer fungerar absolut inte tillfredsställande. - Bildvisaren i telefonen förstör bilderna. - Skärmen (som vissa tycker är grymt bra) verkar egentligen inte vara någon höjdare, om man "lyssnar" på de som verkligen har något att jämföra med såsom Milestone och Iphone. - Batteritiden är undermålig, eller den laddar inte som den ska?. - Plus en del andra grejer som jag läst som negativt.
Jag kommer inte tala om för dig om du ska titta på någon annan eller köpa Desire då det är väldigt personligt men gällande det du skriver: -Klart folk säljer och köper andra. Händer nog med alla telefoner, tror inte det är mer utbrett med Desire än andra high-end lurar. -Högtalaren är faktiskt ganska kass... -Kraschar har jag knappt varit med om, någon enstaka gång tror jag och det kan lika gärna vara ett dåligt skrivet program -Textinmatningen är grym, denna har Desire fått beröm för. -Bildvisaren förstör bilderna? Vet inte riktigt vad som menas. Kanske komprimerar den bilderna för snabbare visning. Men då går det ju att välja en annan bildvisare. -Batteritiden är som andra smartphones med snabb processor och stor display. Det finns användare som får ut närmare en vecka och för andra tar den slut på en halv dag.
Postad 14 juni 2010 - 18:57
dude87
-
dude87
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej!
Är det någon som vet om man kan byta namn på en widget?
tex om man har handcent widget men vill byta namn till den till ex sms.
Kan man få bort ordförslag, använder skandinaviskt tangentbord. testade det som skrevs tidigare i tråden, men det hjälper inte.
Redigerat av dude87, 14 juni 2010 - 19:19.
Postad 14 juni 2010 - 19:04
avozetta
-
avozetta
-
Användare
-
-
158 inlägg
Måste fråga...
Tråkigt att du fått en så negativ uppfattning, det är i mitt tycke en fantastisk telefon och jag kan varmt rekommendera den till dig och alla andra som går i köpartankar. Det enda som jag stör mig på av det du listar ovan är högtalaren, i konferensläge för att vara extra tydlig eller vid uppspelning av musik. Den är märkbart sämre än i min tidigare SE G700. Ganska vasst ljud som börja skallra om man drar på för fullt.
Postad 14 juni 2010 - 19:32
avozetta
-
avozetta
-
Användare
-
-
158 inlägg
Tänkte tipsa några appar som gör livet lättare för oss androidanvändare: - Apps Organizer, http://www.androlib....nizer-qqmD.aspx
Kategoriserar dina appar så att du via en mappikon på en hemskärm listar upp alla dina favoritappar som t.ex. har med multimedia att göra. Den här appen kategoriserar bara appar. - Folder Organizer, http://www.androlib....-lite-zCAi.aspx
Denna app är en vidareutveckling av ovanstående och kategoriserar även dina bokmärken, kontakter och genvägar och du kan blanda dessa i en och samma mapp. Tyvärr är den bara tillgänglig för oss svenskar i en "lite"-version tills vi kan köpa betalapps så den har lite begränsningar men är fullt användbar. Nu har jag nästan allt jag använder samlat på en hemskärm och kan använda övriga till snygga widgets. - Sweat Dreams, http://www.androlib....inizz-iBnw.aspx
Är en app som styr (av/på) din telefons olika grundfunktioner så som Ringsignal/Wifi/Bluetooth/Datatrafik/Skärmsläckare automatiskt utifrån tid/position/rörelse/ljud. I första han gjord för er som inte får vara ifred på nätterna men jag änvänder den för olika inställningar mellan jobb ock fritid.
Lycka till!
Postad 14 juni 2010 - 19:43
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Måste fråga...
Tyvärr är det nog det negativa som tar överhanden i olika forum. Få startar en tråd om hur nöjd man är med sin telefon eller vad det nu är man skriver om. Man får helt enkelt sålla lite. Tänkte lite som du innan jag köpte min Legend och läste allt som gick att läsa om den överallt och man hittar mycket negativt. Sen får man nog läsa lite mellan raderna också, många har troligtvis köpt fel telefon för sitt användande osv osv många klantar sig och installerar appar hej vilt som sen krachar telefonen. Många problem med telefoner idag ser jag som handhavandefel. Bäst är ju som tidigare skrivit titta på expert omdömen och tester från hela världen, det är ju oftast folk med både kunskap och erfarenhet som skrivit dessa.
Postad 14 juni 2010 - 20:03
aSson
-
aSson
-
Användare
-
-
170 inlägg
Jag kan åxå bara rekommendera telefonen,
Har haft den ett par veckor nu och är riktigt nöjd, är väl bar batteritiden som kunde vara bättre,
men som alla nämner, stor skärm och smartphone (sen kanske man sitter och leker med den ganska mycket med)
Har en fundering om någon kan ske känner igen,
När jag är med min dotter i stallet som är gjort i någon ogenomtränglig sten så har jag ingen teckning och sedan åker man hemåt så får jag inte täckning fast man borde haft den senaste 20 min.
aktiverar/avaktiverar jag flygplansläge så har man teckning igen,
vad kan det bero på att telefonen inte börjar söka nätet igen?
Redigerat av aSson, 14 juni 2010 - 20:04.
Postad 14 juni 2010 - 20:40
Unregistered006eb26d
-
Unregistered006eb26d
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Jag får tacka för era svar ovan. Har jag stått ut med X1, och fortfarande tycker att den är bra (helt sant), så kanske jag kan stå ut med Desire som första Androidtelefon
Postad 15 juni 2010 - 08:07
mmange
-
mmange
-
Användare
-
-
119 inlägg
Måste fråga...
Ärligt - ska man rikta in sig på en annan Androidlur, eller spelar det ingen roll då alla bristerna mer ligger i Android än i Desiren? Tråden genomsyras av negativa grejer så är Telefonen nåt att rekommendera? - Vissa har redan sålt av sin Desire av missnöje.Och hur många är de? Det är med största sannolikhet lika många promille oberoende av vilken telefon vi talar om. Ofta tror jag att det handlar om att de inte kollat upp vad det är för typ av produkt och därför blir det "felköp". - Desire har en kass högtalare.Ja, den yttre högtalaren är väl ingen musikmaskin direkt men hur ofta använder man telefonen som en musikspelare på det viset? Jag gör aldrig det i alla fall. Har inget som helst behov av det. Jag använder hörlurarna. - Den kraschar en hel del med apps som hänger sig.Problem med dåligt skrivna appar som hänger sig råkar man säkert ut för oberoende av vilken Androidmobil man än skaffar. "Problemet" med appar är ju att de ska funka på en massa olika telefonmärken och modeller. En bra fingervisning om en app är nåt att ha eller inte är att kolla kommentarerna på Market innan man laddar ner. Jag har provat en del olika appar men inte haft några problem med att de hänger sig eller krashar hela telefonen. Vissa problem kan säkert vara relaterat till folk som rootar sin telefon också. Man kan ju knappast skylla det på HTC eller Android. - Textinmatning oavsett vilket tangentbord man väljer fungerar absolut inte tillfredsställande.Inmatningen är ju en subjektiv upplevelse och beror på många faktorer (tjocka/smala/korta/långa fingrar osv). Själv föredrar jag "Phone Keypad". Gammal vana alldeles säkert. Provar att köra QWERTY lite då o då. Hur som helst... något FEL på textinmatningen är det absolut inte. - Bildvisaren i telefonen förstör bilderna.Vet inte vad du fått det ifrån? Ett ogrundat rykte. Det är inget fel alls på bildvisaren. Jag har använt kameran och bildvisaren en del och den förstör inte bilderna. - Skärmen (som vissa tycker är grymt bra) verkar egentligen inte vara någon höjdare, om man "lyssnar" på de som verkligen har något att jämföra med såsom Milestone och Iphone.Skärmen är GRYM! Vet inte var du fått nån annan information från? Tror att du behöver kolla upp dina "källor". - Batteritiden är undermålig, eller den laddar inte som den ska?.Inte heller detta är sant. Den är som man kan förvänta sig. Kör du allt (WiFi, Mobilt Nätverk, GPS osv) påslaget hela dagarna så får du räkna med att ladda varje natt. Inget konstigt med det. Det är nog ungefär samma med alla smartphones i samma storlek. Själv har jag märkt att WiFi aktiverat drar ganska mycket och med det avslaget utom korta stunder för att göra en synk eller kolla mail så räcker batteriet 3-4 dygn (såklart beroende på använding av div funktioner). Laddningen är det inga problem med. Var har du fått det ifrån? - Plus en del andra grejer som jag läst som negativt.Vilka grejer då? Specificera. Det enda jag tycker kunde vara bättre är kameran. Den är inte riktigt bra när man fotar i dåligt ljus. I dagsljus funkar den kanon. Det är också en subjektiv uppfattning såklart och jag håller på och fotar en hel del och har kanske högre krav/förväntningar än andra.
Postad 15 juni 2010 - 12:37
Unregistered006eb26d
-
Unregistered006eb26d
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Tror att du behöver kolla upp dina "källor"
Källorna är ju vanligt klagande folk, bara att läsa igenom tråden. Här är några länkar bara ett par sidor tillbaka i denna tråd, det är inte svårt att hitta fler: Textinmatning: https://www.minhembi...s...t&p=2921843Hänger sig: https://www.minhembi...s...t&p=2921985Skärm dålig + Bildvisaren som pajar bilder i samma inlägg: Inlägg: 1948: [url="https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=260375&view=findpost&p=2924198""]https://www.minhembio.com/forum/index.php?s...t&p=2924198[/url] Men ni måste förstå att jag inte anklagar Desire för att vara en dålig telefon, utan jag frågar er som använt den för att få riktiga användares synpunkter. Testare i all ära, det är lätt att skriva upp något när man testar det någon dag, men det är när telefonerna når användarna som man får reda på hur verkligheten ser ut. Likaså finns det dom som inte klarar av att hantera en telefon och bara klagar, och de som Haussar för att dom är fanboys, och inte vill förstå när något är dåligt. Det finns som sagt många aspekter, och jag ville med mitt inlägg se om jag kunde få fram några "nyktra" synpunkter från kunniga användare som använt telefonen ett tag - och jag tycker att jag har fått många bra sådana nu. Köplusten har återvänt. Sedan ser man ju som sagt olika saker som viktigt. Visst vill jag ha en okey kamera, och är den inte bättre en X1:s kamera så är den skitdålig. Men det kan ju inte vara så svårt för mig att leta upp testbilder på nätet, vilket jag nu ska göra, och skapa mig en egen uppfattning. Visst använder jag högtalaren för t.ex. handsfree samtal, och hör man då inte vad folk säger ??? så är det ju helt enkelt skit. Roota tänker jag inte göra, så ev Root problem kommer inte uppstå. Tack för synpunkterna.
Redigerat av Unregistered006eb26d, 15 juni 2010 - 12:42.
Postad 15 juni 2010 - 13:30
mmange
-
mmange
-
Användare
-
-
119 inlägg
Källorna är ju vanligt klagande folk, bara att läsa igenom tråden. Här är några länkar bara ett par sidor tillbaka i denna tråd, det är inte svårt att hitta fler: Textinmatning: https://www.minhembi...s...t&p=2921843 Hänger sig: https://www.minhembi...s...t&p=2921985 Skärm dålig + Bildvisaren som pajar bilder i samma inlägg: Inlägg: 1948: [url="https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=260375&view=findpost&p=2924198""]https://www.minhembio.com/forum/index.php?s...t&p=2924198[/url]
Men ni måste förstå att jag inte anklagar Desire för att vara en dålig telefon, utan jag frågar er som använt den för att få riktiga användares synpunkter. Testare i all ära, det är lätt att skriva upp något när man testar det någon dag, men det är när telefonerna når användarna som man får reda på hur verkligheten ser ut. Likaså finns det dom som inte klarar av att hantera en telefon och bara klagar, och de som Haussar för att dom är fanboys, och inte vill förstå när något är dåligt. Det finns som sagt många aspekter, och jag ville med mitt inlägg se om jag kunde få fram några "nyktra" synpunkter från kunniga användare som använt telefonen ett tag - och jag tycker att jag har fått många bra sådana nu. Köplusten har återvänt. Sedan ser man ju som sagt olika saker som viktigt. Visst vill jag ha en okey kamera, och är den inte bättre en X1:s kamera så är den skitdålig. Men det kan ju inte vara så svårt för mig att leta upp testbilder på nätet, vilket jag nu ska göra, och skapa mig en egen uppfattning. Visst använder jag högtalaren för t.ex. handsfree samtal, och hör man då inte vad folk säger ??? så är det ju helt enkelt skit. Roota tänker jag inte göra, så ev Root problem kommer inte uppstå.
Tack för synpunkterna. Textinmatningen - Det är ju inget fel. Det handlar ju om handhavande. Inte telefonens fel om man har för tjocka fingrar och trycker på två samtidigt eller inte lyfter på fingret mellan "nedslagen". Hänger sig - Det var två personer som hade haft problem med en app. Knappast statistiskt underlag för att det är ett problem. Dålig skärm + bildvisare - Det är EN person som påstår att skärmen är dålig och EN annan som påstår att bildvisaren skulle förstöra bilderna på nåt vis. Den här tråden är inte för varken fanboys eller dess motsatser utan för de som har en Desire eller de som söker information om den. Ditt första inlägg med diverse påståenden är varken din egen upplevelse av, eller frågor om, telefonen. Jag har varit på andra en del tidigare som kommit med påståenden och slutsatser av det och postar dem här. Det, tror jag, ger i sin tur oriktig information till andra som är intresserad av telefonen och kommer bara utmynna i pajkastning som är så vanligt i många forum. Jag är personligen jättenöjd med telefonen men försöker vara objektiv och har tidigare postat lite egna upplevelser och "tyckanden" om den. Det är självklart upp till var och en att dra egna slutsatser av den information de har, hur mycket eller lite den än är, men de slutsatserna ska inte postas här som någon sorts "sanning". När det gäller handsfree-samtal menar du då att använda högtalaren och vanliga micen och ha telefonen liggande på ett bord eller vad? Det har jag inte testat och vet inte när jag skulle använda det så hur ljudkvalitén är då vet jag inte. För tal kanske den fungerar bra, för musik är den ingen höjdare. Vet inte hur kameran på en X1 är så jag kan inte yttra mig om en jämförselse. Problemet med testbilder är att man sällan får viktig kringinformation om t.ex. ljusförhållanden. Just den biten är väldigt avgörande för mobilkameror som har liten lins och ofta behöver mer ljus än en kompakt- eller systemkamera. Tror inte att du hade "onda" avsikter med att posta här men din första (eller i alla fall den första jag svarade på) inbjuder till svar som "Näe, den är skit. Jag har hört att man inte ska köpa den telefonen" och sen är pajkastningen igång. /Mange
Postad 15 juni 2010 - 13:42
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
1. Hur har ni löst problemet med ljudprofiler? Bara 3 ljudprofiler måste vara Androids begränsning. Kommer det att rättas till i 2,2:an?
2. Är det någon som kan tipsa en bra app som låser olika volym? Dock skall det gå att växla mellan olika profiler. PLUS att allt det där skall fungera smidigt. Jag testade samtliga appar på Market [sökte på "lock volum"]. Och ingen av dem var perfekt tyckte jag.
Tacksam för all hjälp!
Postad 15 juni 2010 - 14:30
penke62
-
penke62
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Finns det inget sätt att visa veckonummer i kalendern när man har den i månadsläge?
Om inte, finns det någon annan kalender man kan ladda ner där det här fungerar?
Postad 15 juni 2010 - 14:45
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Källorna är ju vanligt klagande folk, bara att läsa igenom tråden. Här är några länkar bara ett par sidor tillbaka i denna tråd, det är inte svårt att hitta fler: Textinmatning: https://www.minhembi...s...t&p=2921843 Hänger sig: https://www.minhembi...s...t&p=2921985 Skärm dålig + Bildvisaren som pajar bilder i samma inlägg: Inlägg: 1948: [url="https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=260375&view=findpost&p=2924198""]https://www.minhembio.com/forum/index.php?s...t&p=2924198[/url]
Men ni måste förstå att jag inte anklagar Desire för att vara en dålig telefon, utan jag frågar er som använt den för att få riktiga användares synpunkter. Testare i all ära, det är lätt att skriva upp något när man testar det någon dag, men det är när telefonerna når användarna som man får reda på hur verkligheten ser ut. Likaså finns det dom som inte klarar av att hantera en telefon och bara klagar, och de som Haussar för att dom är fanboys, och inte vill förstå när något är dåligt. Det finns som sagt många aspekter, och jag ville med mitt inlägg se om jag kunde få fram några "nyktra" synpunkter från kunniga användare som använt telefonen ett tag - och jag tycker att jag har fått många bra sådana nu. Köplusten har återvänt. Sedan ser man ju som sagt olika saker som viktigt. Visst vill jag ha en okey kamera, och är den inte bättre en X1:s kamera så är den skitdålig. Men det kan ju inte vara så svårt för mig att leta upp testbilder på nätet, vilket jag nu ska göra, och skapa mig en egen uppfattning. Visst använder jag högtalaren för t.ex. handsfree samtal, och hör man då inte vad folk säger ??? så är det ju helt enkelt skit. Roota tänker jag inte göra, så ev Root problem kommer inte uppstå.
Tack för synpunkterna.
Du får gärna köpa min Desire
Postad 15 juni 2010 - 14:55
mmange
-
mmange
-
Användare
-
-
119 inlägg
Finns det inget sätt att visa veckonummer i kalendern när man har den i månadsläge? Om inte, finns det någon annan kalender man kan ladda ner där det här fungerar?
Näe, tyvärr inte. Jag saknar det också (som fan). Det hänger nog ihop med att det inte finns i Google Calendar heller. Jag har faktiskt tänkt leta upp nån länk till deras utvecklingsteam och skicka in det som önskemål till dem men inte fått tummen ur än. Om det finns någon annan app som har den funktionen vet jag inte.
Postad 15 juni 2010 - 15:08
rfi99
-
rfi99
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Är det någon som vet varför HTC har sådana leveransproblem med Desire? Verkar vara slut nästan överallt och ingen som kan säga när det kommer fler...
Postad 15 juni 2010 - 15:24
Unregistered5282d64f
-
Unregistered5282d64f
-
Användare
-
-
174 inlägg
Är det någon som vet varför HTC har sådana leveransproblem med Desire? Verkar vara slut nästan överallt och ingen som kan säga när det kommer fler...
+1
Postad 15 juni 2010 - 19:00
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Hur uppdaterar man flash på desire? Vill se fotboll på play.se, men står att flash inte stöder detta...
Postad 15 juni 2010 - 19:07
arktegen
-
arktegen
-
Rookie
-
5 inlägg
då jag har kollat runt under hela denna tråd hittar jag fortfarande ingen guide på exat hur man gör med att byta minneskort.... finns det någon guide? och om inte.. hur gör man mer exakt? som ex. sätt på mobilen, ta ur det gamla minneskort. o.s.v. vore j****vligt sjysst...
Postad 15 juni 2010 - 19:09
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
då jag har kollat runt under hela denna tråd hittar jag fortfarande ingen guide på exat hur man gör med att byta minneskort.... finns det någon guide? och om inte.. hur gör man mer exakt? som ex. sätt på mobilen, ta ur det gamla minneskort. o.s.v. vore j****vligt sjysst...
Ta ut gamla, kopiera över innehållet till det nya, sätt i kortet... klart....
Postad 15 juni 2010 - 19:28
arktegen
-
arktegen
-
Rookie
-
5 inlägg
har inte fått min Desire än.. väntar otåligt...=( så det är med andra ord att innan jag sätter igång mobilen första gången, ta ur det gamla minneskortet, stoppa det i datorn, kopiera över allt till skrivbord. sätta i det nya i datorn, kopiera in allt från skirvbord till minneskortet. sätta det i mobilen o starta? så uppfattar jag det.... rätt?
Redigerat av arktegen, 15 juni 2010 - 19:29.
Postad 15 juni 2010 - 20:12
jake84
-
jake84
-
Amatör
-
-
63 inlägg
har ett lite problem vet inte om de är nån inställning på min desire lr om de har med operatören att göra men när jag skickat ett mms till nån, så fortsätter telefonen att skicka samma mms typ 7-8 gånger till samma person av sig självt, nån som vet varför??
Postad 15 juni 2010 - 20:39
arktegen
-
arktegen
-
Rookie
-
5 inlägg
Ta ut gamla, kopiera över innehållet till det nya, sätt i kortet... klart....
har inte fått min Desire än.. väntar otåligt...=( så det är med andra ord att innan jag sätter igång mobilen första gången, ta ur det gamla minneskortet, stoppa det i datorn, kopiera över allt till skrivbord. sätta i det nya i datorn, kopiera in allt från skirvbord till minneskortet. sätta det i mobilen o starta? så uppfattar jag det.... rätt?
Postad 15 juni 2010 - 21:07
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Så gjorde jag på min legend.och det fungerade utan problem.
Postad 15 juni 2010 - 22:03
arktegen
-
arktegen
-
Rookie
-
5 inlägg
Så gjorde jag på min legend.och det fungerade utan problem.
tack för svar... bara invänta mobilen då och köpa nytt kort
Postad 16 juni 2010 - 09:11
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
Hur uppdaterar man flash på desire? Vill se fotboll på play.se, men står att flash inte stöder detta... 
+1 Men jag trodde falshstödet först kommer i Android 2.2?
Postad 16 juni 2010 - 10:19
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Gnäll om vad jag skrev så tog bort inlägget
Redigerat av ruva, 16 juni 2010 - 12:39.
Postad 16 juni 2010 - 10:22
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Beställde en Samsung Galaxy S 4 tum eftersom denna telefon aldrig kom. Undra hur mycket HTC förlorat på att aldrig få fram några telefoner av denna sort?
Du får gärna berätta om det när du har fått svaret... Och vad har det med Desire att göra? ;-)
Postad 16 juni 2010 - 10:59
mmange
-
mmange
-
Användare
-
-
119 inlägg
Stöd för "full flash" finns inte förrän i nästa uppdatering av Android (2.2). Nu finns bara stöd för "Flash Lite" och det räcker inte alltid hela vägen (som i ditt exempel).
Postad 16 juni 2010 - 11:02
mmange
-
mmange
-
Användare
-
-
119 inlägg
Diskutera sånt i den här tråden istället.
Redigerat av mmange, 16 juni 2010 - 11:03.
Postad 17 juni 2010 - 00:19
rob88
-
rob88
-
Lärjunge
-
-
453 inlägg
Tjena
Köpt mig en Desire, för övrigt min första Android telefon. Något som stör mig är att alla program i menyn ligger på samma sida så man får bläddra o leta hela tiden. Går det att skapa fler sidor på något sätt eller skapa mappar för ex. spel? Sen undrar jag även om man kan ändra ordning på programmen i menyn, nu verkar dem ligga i bokstavsordning.
MVH
Robin
Postad 17 juni 2010 - 06:10
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Tjena Köpt mig en Desire, för övrigt min första Android telefon. Något som stör mig är att alla program i menyn ligger på samma sida så man får bläddra o leta hela tiden. Går det att skapa fler sidor på något sätt eller skapa mappar för ex. spel? Sen undrar jag även om man kan ändra ordning på programmen i menyn, nu verkar dem ligga i bokstavsordning.
MVH Robin
Skaffa dig FolderOrganizer
Postad 17 juni 2010 - 10:36
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Hej!
Jag har sökt i tråden men inte hittat något vettigt bordsställ till desire.
Någon som har något (som funkar) och var detta är köpt?
Postad 17 juni 2010 - 10:44
Zeuz_1
-
Zeuz_1
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Hej! Jag har sökt i tråden men inte hittat något vettigt bordsställ till desire. Någon som har något (som funkar) och var detta är köpt?
Funderar på att beställa något av dessa: http://www.expansys....les#tab_content
Postad 17 juni 2010 - 13:07
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Någon som har en bra app där man kan följa målservis från fotbolls VM?
Postad 17 juni 2010 - 13:50
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
Någon som har en bra app där man kan följa målservis från fotbolls VM?
Goal.com har väl en app som täcker VM? Edit: http://www.swedroid....otbolls-vm-2010
Redigerat av mr.keyser, 17 juni 2010 - 13:51.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|